abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:37:16 #101
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_52258027
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 14:34 schreef renz0r het volgende:
Komt ook omdat ik een keer met een kennis bij de BCC een plasma tv heb gekocht
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Moderator vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:38:04 #102
9859 crew  Karina
Woman
pi_52258048
Bij BCC moet je ook alleen iets kopen als je precies weet wat je hebben wilt, anders moet je maar naar een speciaalzaak gaan, wat duurder, maar die weten tenminste waar ze het over hebben.

Bij BCC kun je trouwens wel, als je meerdere artikelen koopt, flinke kortingen krijgen, of gratis extra's (scart kabel of zo), de verkoper loopt met je de hele winkel door en geeft op alles korting. Heb ik gehad toen ik ging verhuizen en van alles nieuw moest kopen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:46:07 #103
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_52258324
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 14:26 schreef Danny het volgende:
Behalve mediamarkt. Die hebben een compleet ander (en geniaal) concept.
Wat is daar dan zo anders (behalve de dingen die je als klant al kunt zien)?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_52259486
Philips dacht ik
  Admin vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:33:51 #105
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_52259781
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 14:38 schreef Karina het volgende:
Bij BCC moet je ook alleen iets kopen als je precies weet wat je hebben wilt, anders moet je maar naar een speciaalzaak gaan, wat duurder, maar die weten tenminste waar ze het over hebben.

Bij BCC kun je trouwens wel, als je meerdere artikelen koopt, flinke kortingen krijgen, of gratis extra's (scart kabel of zo), de verkoper loopt met je de hele winkel door en geeft op alles korting. Heb ik gehad toen ik ging verhuizen en van alles nieuw moest kopen.
Dat klopt deels.
Je moet geen 99 lullenbakken uitkiezen maar dirkjes (bcc verkopers snappen 'm wel) en dan kun je idd nog wel wat korting lospeuteren. Dat werkt echter een stuk beter bij bv it's, waar ze als je binnenkomt al melden dat je 15% korting krijgt (15% bij BCC kun je sowieso wel shaken, dat gaat echt alleen in héél speciale gevallen lukken)
En als je dan perse naar BCC moet, doe dan vooraf je huiswerk en zoek eerst online de laagste prijs op en zorg dat ze daar qua prijs onder gaan zitten.
pi_52259934
Ik google eerst voor ik koop
dus bcc hoeft mij zowiezo niet te verwachten... maar DAMN wat een lamzakken die niet eens weten wat ze verkopen..
Vooral dat wat hier boven staat.
pi_52260172
Als het een eigen zaak zou zijn dan zijn de verkopers wel lamzakken als ze niet weten wat ze verkopen.

Maar als zo een klapjosti nou niets van z'n hogere te leren krijgt bij de BCC
kan die er verder ook niets aan doen

Ligt de fout toch echt ergens bovenin de hierarchie.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:48:26 #108
138448 PeZu
Suspended animation
pi_52260205
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 15:33 schreef Danny het volgende:

[..]

Dat klopt deels.
Je moet geen 99 lullenbakken uitkiezen maar dirkjes (bcc verkopers snappen 'm wel) en dan kun je idd nog wel wat korting lospeuteren. Dat werkt echter een stuk beter bij bv it's, waar ze als je binnenkomt al melden dat je 15% korting krijgt (15% bij BCC kun je sowieso wel shaken, dat gaat echt alleen in héél speciale gevallen lukken)
En als je dan perse naar BCC moet, doe dan vooraf je huiswerk en zoek eerst online de laagste prijs op en zorg dat ze daar qua prijs onder gaan zitten.
ik kreeg een keer 25% korting

maja toen kocht ik al gelijk alle producten uit de bosch rvs keuken range en dan is dat standaard geloof ik _!
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:51:52 #109
109065 sungaMsunitraM
pi_52260318
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 15:47 schreef worldpimber het volgende:
Ligt de fout toch echt ergens bovenin de hierarchie.
Hoger geschoold personeel is ook duurder
  Admin vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:00:23 #110
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_52260598
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 15:48 schreef PeZu het volgende:

[..]

ik kreeg een keer 25% korting

maja toen kocht ik al gelijk alle producten uit de bosch rvs keuken range en dan is dat standaard geloof ik _!
Met een dergelijke marge mag dat ook wel, maar het is niet erg gebruikelijk. Boven een bepaald percentage moet de BL zich er al over buigen en als het echt een leuke korting wordt dan wil men nog wel 's een telefoontje naar inkoop doen om te kijken of het de moeite is om met een dergelijke korting te verkopen. Er zal dus meer dan voldoende marge op hebben gezeten. Andere mogelijkheid is dat ze online hebben gekeken naar de prijzen bij concurrenten (online wil het nog wel eens veel meer dan 25% schelen, zeker op luxe producten) en op die manier 25% korting naar het hoofdkantoor konden rechtvaardigen. Dat laatste zou dan weer inhouden dat je ws nog teveel hebt betaald
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:04:15 #111
138448 PeZu
Suspended animation
pi_52260686
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 16:00 schreef Danny het volgende:

[..]

Met een dergelijke marge mag dat ook wel, maar het is niet erg gebruikelijk. Boven een bepaald percentage moet de BL zich er al over buigen en als het echt een leuke korting wordt dan wil men nog wel 's een telefoontje naar inkoop doen om te kijken of het de moeite is om met een dergelijke korting te verkopen. Er zal dus meer dan voldoende marge op hebben gezeten. Andere mogelijkheid is dat ze online hebben gekeken naar de prijzen bij concurrenten (online wil het nog wel eens veel meer dan 25% schelen, zeker op luxe producten) en op die manier 25% korting naar het hoofdkantoor konden rechtvaardigen. Dat laatste zou dan weer inhouden dat je ws nog teveel hebt betaald
ik heb destijds wel rond gekeken enzo en bij bcc was ik het goedkoopst uit
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
pi_52260700
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 16:00 schreef Danny het volgende:

[..]

En als je een kortingspas hebt voor 15% (personeelskorting via V&D) valt er dan nog iets van de prijs af te lullen naast die 15%?
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  Admin vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:05:51 #113
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_52260734
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 15:51 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Hoger geschoold personeel is ook duurder
staat er los van. Er zijn producttrainingen. Meestal is dat een avond, soms dag of meerdere dagen. Soms op hoofdkantoor, soms bij bv sony of miele, soms in een luxe ski-oord oid
Dat zijn verplichte avonden zodat je weet wat je verkoopt. Nadeel daarvan is dat het voornamelijk reclamepraatjes zijn van de fabrikanten of dat men niet verder komt dan 'jullie moeten dit of dat verkopen want dat is minimaal 5 dirk' (da's bcc taal). De mensen die op hoofdkantoor de trainingen geven zijn vaak de inkopers zelf en die hebben niet altijd even veel verstand van zaken als ze zelf denken.
Ander punt is dat het verloop qua personeel vrij hoog is omdat ze nogal snel mensen wieberen (te duur, knikt niet zomaar ja etc) en de nieuwe mensen hebben die trainingen niet gehad. Daarnaast heeft veel persooneel een schijthekel aan de manier van werken van BCC en dus letten ze allesbehalve op tijdens die avonden (waarschijnlijk omdat het verplichte en onbetaalde avonden zijn en je als verkoper bij BCC al meer dan genoeg uren maakt).

Er zijn veel redenen waarom personeel niet goed op de hoogte is. Het kan zelfs zo zijn dat het personeel wel op de hoogte is maar je liever zsm de deur uitheeft omdat je feitelijk maar 10 min per kopende klant mag besteden
  Admin vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:06:34 #114
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_52260763
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 16:04 schreef PeZu het volgende:

[..]

ik heb destijds wel rond gekeken enzo en bij bcc was ik het goedkoopst uit
dat zou zomaar kunnen Als je het goed aanpakt wil BCC nog wel 's de goedkoopste zijn idd
  Admin vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:08:48 #115
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_52260839
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 16:04 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

En als je een kortingspas hebt voor 15% (personeelskorting via V&D) valt er dan nog iets van de prijs af te lullen naast die 15%?
V&D en BCC hebben niets met elkaar te maken, maar je kunt het allicht proberen. Moet wel kwijt dat personeel zelf maar zelden meer dan 10% korting krijgt dus ik schat je kansen niet te hoog in. Proberen kan altijd. De ene BL is ook makkelijker dan de ander. Goeie tip is om het op een extreem rustige dag te proberen. De BL zit dan al in zak en as omdat de omzet niet gehaald gaat worden en als je een leuke aankoop wil doen dan zal 'ie vaak sneller bereid zijn tot het geven van meer korting dan op een topdag waarbij de omzet ruimschoots gehaald wordt
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:09:57 #116
109065 sungaMsunitraM
pi_52260875
Whehe, ik begin het een steeds triestere kutwinkel te vinden als ik die verhalen lees
Mn vriendin wou trouwens solliciteren voor een bijbaantje bij BCC, k zal haar ff waarschuwen dat ze op moet letten voor verplichte onbetaalde trainingen, thanks
pi_52260926
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 16:08 schreef Danny het volgende:

[..]

V&D en BCC hebben niets met elkaar te maken, maar je kunt het allicht proberen. Moet wel kwijt dat personeel zelf maar zelden meer dan 10% korting krijgt dus ik schat je kansen niet te hoog in. Proberen kan altijd. De ene BL is ook makkelijker dan de ander. Goeie tip is om het op een extreem rustige dag te proberen. De BL zit dan al in zak en as omdat de omzet niet gehaald gaat worden en als je een leuke aankoop wil doen dan zal 'ie vaak sneller bereid zijn tot het geven van meer korting dan op een topdag waarbij de omzet ruimschoots gehaald wordt
m'n vriendin werkt bij de V&D en heeft daar een pas voor personeelskorting gekregen die ze ook bij de BCC kan gebruiken, de standaard korting is dan 15% begreep ik.
Fiets
pi_52260957
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 16:08 schreef Danny het volgende:

[..]

Wat ben ik blij dat op mijn werk (bijbaan) dat totaal niets uitmaakt.
Ik kan op alle dagen zoveel korting krijgen als ik wil.
  Admin vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:15:00 #119
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_52261003
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 16:12 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

m'n vriendin werkt bij de V&D en heeft daar een pas voor personeelskorting gekregen die ze ook bij de BCC kan gebruiken, de standaard korting is dan 15% begreep ik.
ah ok, da's dan nieuw
Dan zit BCC erg dichtbij de V&D gok ik?
  Admin vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:15:37 #120
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_52261014
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 16:13 schreef Dementor het volgende:

[..]

Wat ben ik blij dat op mijn werk (bijbaan) dat totaal niets uitmaakt.
Ik kan op alle dagen zoveel korting krijgen als ik wil.
moet je alleen zorgen dat je niet betrapt wordt
pi_52261051
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 16:15 schreef Danny het volgende:

[..]

ah ok, da's dan nieuw
Dan zit BCC erg dichtbij de V&D gok ik?
Ik begreep van haar dat het onder dezelfde overkoepelende organisatie viel, samen met o.a. livera, formido en nog wat winkels.
Fiets
pi_52261060
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 16:15 schreef Danny het volgende:

[..]

moet je alleen zorgen dat je niet betrapt wordt
Betrapt?
Door wie?
pi_52261160
Trouwens, ik wil niet spammen maar om nou HDMI kabels van 120 euro te kopen.... Koop ze dan bijvoorbeeld hier. 19 dollar voor 20 voet ofzo. Heb er alleen maar goeds over gehoord.

Monstercable Wij hebben ook zo'n kabel en die kreeg ik echt onmogelijk van de dvd speler af. zaten zo hard vast.
Cool story, Hansel.
pi_52263398
Maar monstercable heeft wel een goude connect0r! GOUD GEK!! Als dat geen bling is weet ik et ook niet meer
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:53:05 #125
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_52263637
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:05 schreef Scorpie het volgende:
Zeg, audioexperts,

Wat zouden jullie nu kopen als je 2 wireless boxen nodig hebt voor je surround sound?
Bij BCC zouden ze daar bepaalde kabels voor aanraden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')