abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 augustus 2007 @ 23:30:48 #1
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_52214231
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_52214339
Het bloed stroomt......
pi_52214341
dank je joost. ik zag net pas dat ik hem vol had gemaakt. ik post nog even mijn laatste bericht.
quote:
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:08 schreef Ericr het volgende:
Koerts heeft overigens nooit iets gemerkt van dopinggebruik in zijn Rabotijd, toch vreemd dat hij wel verklaart dat iedereen gebruikt. Dat hele artikel rammelt verder aan alle kanten, vooral de uitspraken van Koerts zelf dan.

http://www.2cycle.be/forum/showthread.php?s=f28457afd2b38e58b73b3d710d102971&threadid=3981&perpage=20&pagenumber=3

Is een kopie te lezen van het artikel.
vraag: Wanneer gebruikte jij EPO?
Koerts: ''Laten we het niet over periodes hebben''

later:
vraag: Hoelang heb je EPO gebruikt?
Koerts: van 1994 tot 2004

echt snugger is hij ook niet.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_52221350
Ok wie volgt ?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_52221954
tsja het lijkt allemaal een kwestie van tijd. Hoewel ik blijf erbij dat er altijd te sjoemelen is. Ik denk dat er volop geexperimenteerd wordt met genetische modificatie zodat de lichaamseigen aanmaak van hormonen geoptimaliseerd kan worden
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_52222170
benieuwd wat de persconferentie van contador inhoud...

Zonder dat er vragen gesteld mogen worden... doet me denken aan dopingbekentenissen eigenlijk :s
pi_52222317
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 11:07 schreef flyck het volgende:
benieuwd wat de persconferentie van contador inhoud...

Zonder dat er vragen gesteld mogen worden... doet me denken aan dopingbekentenissen eigenlijk :s
Misschien wel bij een interne controle tegen de lamp gelopen .

Al heb ik neit zoveel vertrouwen in het anti-dopingbeleid van discovery .
pi_52222396
Als hij een persconferentie belegt om zaken te ontkennen weet je al genoeg, als hij het doet om schoon schip te maken zou het me verrassen. Denk eerder dat het iets nietszeggend is, of het WADA moet toch vuurwerk in handen hebben gekregen van Franke.
pi_52222533
hoe laat is de persconferentie?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_52222621
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 11:16 schreef Ericr het volgende:
Als hij een persconferentie belegt om zaken te ontkennen weet je al genoeg, als hij het doet om schoon schip te maken zou het me verrassen. Denk eerder dat het iets nietszeggend is, of het WADA moet toch vuurwerk in handen hebben gekregen van Franke.
Ik gok op het ontkennen van iedere betrokkenheid bij Fuentes .
  donderdag 9 augustus 2007 @ 11:29:41 #11
67205 Colplay
How you doin??
pi_52222760
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:34 schreef One_of_the_few het volgende:
dank je joost. ik zag net pas dat ik hem vol had gemaakt. ik post nog even mijn laatste bericht.
[..]

vraag: Wanneer gebruikte jij EPO?
Koerts: ''Laten we het niet over periodes hebben''

later:
vraag: Hoelang heb je EPO gebruikt?
Koerts: van 1994 tot 2004

echt snugger is hij ook niet.
Heb het interview gisteren ook gelezen en het viel mij ook op ja. Eerst wil hij niet zeggen wannneer en later geeft hij het aan. Wat mij ook opviel was dat hij zei dat hij onder Lefevere niet durfde te gebruiken, terwijl ik Quick-Step van de ploegen ook niet vertrouw. Zeker niet met de gevallen Museeuw en Vandenbroucke.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
pi_52222811
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 11:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

Misschien wel bij een interne controle tegen de lamp gelopen .

Al heb ik neit zoveel vertrouwen in het anti-dopingbeleid van discovery .
ik denk dat het interne doping beleid bij discovery van hoog niveau is hoor. Anders hadden die al meer positieve plasjes geleverd. (ik zeg niet anti doping he)
  donderdag 9 augustus 2007 @ 11:34:12 #13
67205 Colplay
How you doin??
pi_52222874
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 11:24 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik gok op het ontkennen van iedere betrokkenheid bij Fuentes .
Ik denk dat hij vijf dagen het spul van Fuentes gebruikt heeft een jaar of twee geleden en er daarna mee gestopt is en nu al die clean zegt rond te rijden. Daar is iedereen zo blij mee dat hij nu niet meer geschorst wordt en zijn Tourzege mag houden.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
pi_52222956
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 11:31 schreef flyck het volgende:

[..]

ik denk dat het interne doping beleid bij discovery van hoog niveau is hoor. Anders hadden die al meer positieve plasjes geleverd. (ik zeg niet anti doping he)
Daar heb je gelijk in denk ik .
pi_52223097
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 11:34 schreef Colplay het volgende:

[..]

Ik denk dat hij vijf dagen het spul van Fuentes gebruikt heeft een jaar of twee geleden en er daarna mee gestopt is en nu al die clean zegt rond te rijdenzegt dat het hij inderdaad AC is maar dat hij niets heeft gekregen (was keuze tussen niets of zelfde als JJ).. Daar is iedereen zo blij mee dat hij nu niet meer geschorst wordt en zijn Tourzege mag houden.
. Met jouw uitleg gaat hij wel schorsing krijgen zoals basso en ullrich.
pi_52223122
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 11:34 schreef Colplay het volgende:

[..]

Ik denk dat hij vijf dagen het spul van Fuentes gebruikt heeft een jaar of twee geleden en er daarna mee gestopt is en nu al die clean zegt rond te rijden. Daar is iedereen zo blij mee dat hij nu niet meer geschorst wordt en zijn Tourzege mag houden.
In dat geval had hij nooit in de Tour mogen staan en zal er alles in het werk worden gesteld om hem alsnog zijn Tourzege af te nemen. Basso is al gestraft voor een zelfde feit.

Denk niet dat hij gaat bekennen, maar een ontkenning zie ik eigenlijk ook als een bekentenis. Hij heeft nu al meerdere malen ontkend, waarom nog een persconferentie?
pi_52223164
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 11:16 schreef Ericr het volgende:
misschien mag hij de eer aan zichzelf houden.

Maar een persconferentie nu om te melden dat hij niet gebrikt zou wel heel raar zijn. waarom en waarom nu?
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_52223169
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 11:42 schreef Ericr het volgende:

[..]

In dat geval had hij nooit in de Tour mogen staan en zal er alles in het werk worden gesteld om hem alsnog zijn Tourzege af te nemen. Basso is al gestraft voor een zelfde feit.

Denk niet dat hij gaat bekennen, maar een ontkenning zie ik eigenlijk ook als een bekentenis. Hij heeft nu al meerdere malen ontkend, waarom nog een persconferentie?
of een positieve plas in de tour , eigenlijk kan alles .p
pi_52223194
quote:

[..]

inderdaad.

Straks gaat hij zweren op zijn hond

Heeft hij een hond eigenlijk?
And that is the news.''
pi_52223256
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 11:45 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

inderdaad.

Straks gaat hij zweren op zijn hond

Heeft hij een hond eigenlijk?
anders gebruiken ze de naam van de hond als codenaam. (wat natuurlijk een verdediging kan zijn).
  donderdag 9 augustus 2007 @ 11:48:11 #21
67205 Colplay
How you doin??
pi_52223299
quote:

[..]

Zabel mocht met deze verklaring gewoon starten in de Tour hoor. Deed niemand moeilijk over. En terwijl het toch heel ongeloofwaardig klonk dat hij maar dagen gebruikt heeft.
pi_52223318
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 11:48 schreef Colplay het volgende:

[..]

Zabel mocht met deze verklaring gewoon starten in de Tour hoor. Deed niemand moeilijk over. En terwijl het toch heel ongeloofwaardig klonk dat hij maar dagen gebruikt heeft.
Dat was verjaard, dat van contador niet..
And that is the news.''
pi_52223348
Hij heeft toch een gehandicapt broertje? Kan hij diet niet als excuus ergens voor gebruiken ?
  donderdag 9 augustus 2007 @ 11:56:05 #24
67205 Colplay
How you doin??
pi_52223566
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 11:48 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Dat was verjaard, dat van contador niet..
Maar hadden ze hem toch wat meer onder druk kunnen zetten om niet te starten of zo.
pi_52223824
Net gelezen: Kasjetsjkin loopt tegen bloeddoping-lamp
Bloeddoping is blijkbaar wel populair bij Astana...
pi_52224052
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:05 schreef warpozio het volgende:
Net gelezen: Kasjetsjkin loopt tegen bloeddoping-lamp
Bloeddoping is blijkbaar wel populair bij Astana...
Kasheskin betrapt
And that is the news.''
pi_52224375
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 11:48 schreef Colplay het volgende:

[..]

Basso is ook bestraft wegen betrokkenheid bij de zaak Fuentes. Mocht Contador toch gelinked worden is een DNA-afname een vrij makkelijke zaak om uit te maken of hij daadwerkelijk betrokken is bij die zaak.

Denk persoonlijk van wel, de betrouwbaarheid van Fuentes is natuurlijk 0. Er kunnen zoveel redenen zijn dat hij renners vrijpleit en over anderen zwijgt. Ik vind het net zoals bij Vino niet echt logisch dat een toprenner als Contador schoon zou zijn terwijl een groot deel van Liberty wel voorzien werd van bloed.
pi_52225822
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:23 schreef Ericr het volgende:

[..]

Basso is ook bestraft wegen betrokkenheid bij de zaak Fuentes. Mocht Contador toch gelinked worden is een DNA-afname een vrij makkelijke zaak om uit te maken of hij daadwerkelijk betrokken is bij die zaak.

Denk persoonlijk van wel, de betrouwbaarheid van Fuentes is natuurlijk 0. Er kunnen zoveel redenen zijn dat hij renners vrijpleit en over anderen zwijgt. Ik vind het net zoals bij Vino niet echt logisch dat een toprenner als Contador schoon zou zijn terwijl een groot deel van Liberty wel voorzien werd van bloed.
Vino zat volgens mij nog altijd bij zijn goede buddy van telekcom (diegeen die later van dopinghandel beschuldigt werd door zabel en co?)

En contador bij liberty was een groot talent, maar nog geen topper op dat moment. (jongen was 22 en juist terug van bloedklonteraffaire). Heb ook niet echt een id hoe saiz met jongsters omsprong. (vooral dat in hetgeen franke meedeelde. 'niets of zoals JJ' (jackse), kan dus ook betekenen dat die beslist hebben dat contador nog te jong was om vol te spuiten). JJ daarintegen was een oude rot in het vak die heel zijn leven al gepresteerd had met doping.
pi_52233759
Het blijft toch wonderbaarlijk te noemen dat renners zoals van astana zo makkelijk tegen de lamp lopen. En vooral de laatste tijd. Is het aantal controles fors toegenomen de laatste maanden ?

En waarom bloeddoping gebruiken van een andere donor ? Ik keur het niet goed, maar je zou toch verwachten dat ze wat voorzichtiger zouden zijn.

Verder ben ik héél benieuwd wanneer spanje nu eens het dossier fuentes openbaar maakt. Er zou sprake zijn van nog veel meer sporters zoals tennissers en voetballers, maar daar hoor je niks van.

Ook ben ik benieuwd hoe de salarissen werken van de wielrenners. Ik kan me voorstellen dat ze tegenwoordig andere contractvormen hebben omdat ze een jaarsalaris moeten terug betalen als ze gepakt worden. Het beste is dan om een contract op te zetten waarbij het vaste jaarsalaris laag is maar de bonussen hoog?!

Naja
*plop*
  donderdag 9 augustus 2007 @ 17:46:17 #30
pi_52234130
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 17:32 schreef djmarshal het volgende:

Ook ben ik benieuwd hoe de salarissen werken van de wielrenners. Ik kan me voorstellen dat ze tegenwoordig andere contractvormen hebben omdat ze een jaarsalaris moeten terug betalen als ze gepakt worden. Het beste is dan om een contract op te zetten waarbij het vaste jaarsalaris laag is maar de bonussen hoog?!

Naja
Voor de renner zelf komt dat toch op hetzelfde neer ? Ipv dat hij zijn "hoge jaarsalaris" aan de UCI moet inleveren als hij betrapt wordt, moet hij dat dan doen met dat "lage jaarsalaris" , maar die bonussen voor die gedopeerde overwinning zal ie ook niet meer krijgen van z'n team hoor, vermoed ik ..
pi_52236642
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 17:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Voor de renner zelf komt dat toch op hetzelfde neer ? Ipv dat hij zijn "hoge jaarsalaris" aan de UCI moet inleveren als hij betrapt wordt, moet hij dat dan doen met dat "lage jaarsalaris" , maar die bonussen voor die gedopeerde overwinning zal ie ook niet meer krijgen van z'n team hoor, vermoed ik ..
Die bonussen heeft hij dan allang binnen en hoeft hij dus niet terug te betalen, zolang hij maar niet betrapt is op doping voor die specifieke race waar die bonus aan was gekoppeld. En je hoeft de bonus niet aan prestaties te koppelen, maar een soort van aanwezigheid premie zal zeker ook wel kunnen. Maarja, ik ben geen notaris ofzo.
*plop*
pi_52250743
kan niet wachten op wat contador te vertellen heeft...
*plop*
pi_52250958
Hmm ja, het verhaaltje van Albertooo
Het zal (vermoed ik) niet veel schokkends zijn, maar toch even in de gaten houden

En het verhaal van astana doet me echt weer aan de goeie ouwe phonaktijd denken.
Telkens goed presterende renners die daarna gepakt worden en ontslagen door de ploeg, maar dat hou je als ploeg natuurlijk niet lang vol, zeker nu niet meer..
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:52:49 #34
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_52252962
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 17:32 schreef djmarshal het volgende:
Het blijft toch wonderbaarlijk te noemen dat renners zoals van astana zo makkelijk tegen de lamp lopen. En vooral de laatste tijd. Is het aantal controles fors toegenomen de laatste maanden ?

En waarom bloeddoping gebruiken van een andere donor ? Ik keur het niet goed, maar je zou toch verwachten dat ze wat voorzichtiger zouden zijn.

Verder ben ik héél benieuwd wanneer spanje nu eens het dossier fuentes openbaar maakt. Er zou sprake zijn van nog veel meer sporters zoals tennissers en voetballers, maar daar hoor je niks van.

Naja
Het zou me niks verbazen als ene Rafaël Nadal er op zou staan eerlijk gezegd. NIet dat ie ooit verdacht is geweest ofzo maar het zou voor mij niet als een verrassing komen.

Nog 10 minuten tot Contador's bekentenis Ergens live te zien ofzo?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_52254438
Was het om 12:00? Dan was het nieuws blijkbaar zo 'schokkend' dat er 40 minuten later nog niets bekend is?
pi_52254489
dit is al nieuws denk ik... http://www.gva.be/nieuws/(...)7-ADB2-77541E138241}

edit:al is het al twee dagen oud.
*plop*
pi_52254672
ik kan nergens vinden dat het om 12 uur begint. Is het niet een ander tijdstip. Nergens wordt ook maar iets melding gemaakt van de uitkomst van de verklaring. ook al ontkent hij alles, het zal het nieuws wel halen.
And that is the news.''
pi_52254749
Ik gok dat Contador gaat zeggen dat hij betroken was bij fuentes, doping wilde gebruiken, maar niet heeft gedaan en deze tour clean heeft gewonnen.

een ivan basso'tje zeg maar
And that is the news.''
pi_52255018
dan zouden ze zijn trui ook moeten afpakken, maar de ASO is waarschijnlijk toch weer te hypocriet en zal dat niet doen.
*plop*
pi_52255085
*plop*
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:04:59 #41
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_52255129
beetje raar om daar persconferentie voor te beleggen
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_52255146
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:04 schreef Waaghals het volgende:
beetje raar om daar persconferentie voor te beleggen
Nogal ja.
sig verwijderd door FA
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:07:26 #43
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_52255187
Pat McQuaid vuile zak. Staat als 1 man achter Contador. Waar was die vuilak toen de aantijgingen tegen Rasmussen begonnen Snel opdoeken, dat bijeengeraapt zootje van de UCI
pi_52255215
Tja 1 keer gewoon zeggen van zo is het in het publiek in zijn woorden. En daarmee is de kous voor hem af. niet zoo raar
pi_52255231
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:03 schreef djmarshal het volgende:
contador ontkent alles : http://www.nu.nl/news/119(...)chuld_volhouden.html
nee, nu geloof ik hem

hup, dna afstaan, bloedzakjes controleren en klaar.

Moeten ze overigens bij iedereen doen die verdacht is in die zaak. Wil je dat niet dan maar niet starten.
Het is een stevige maatregel, maar wel 1 die een einde aan speculaties kan maken en niet om de hoge heren te beschermen.
And that is the news.''
pi_52255256
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:07 schreef Szura het volgende:
Pat McQuaid vuile zak. Staat als 1 man achter Contador. Waar was die vuilak toen de aantijgingen tegen Rasmussen begonnen Snel opdoeken, dat bijeengeraapt zootje van de UCI
Hij moet wel. De UCI heeft contador al vrij gesproken. Ik ben benieuwd waar de WADA mee komt.
*plop*
pi_52255307
Contador Ik weet genoeg, operatie doofpot bestaat in dit geval.
pi_52255313
beetje vreemd dat voor zoiets de pers geen vragen mag stellen.

Bang dat hij zich verlult zeker.

Dat Pat er ineens achter staat lijkt me eerder en bewijs dat hij een flater sloeg tijdens de tour en dat discovery hem onder druk heeft gezet dan dat hij echt oprecht is. Een verklaring, zonder vragen van de pers, Pat die er achter staat, het lijkt de sovjet unie wel.
And that is the news.''
pi_52255348
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:09 schreef djmarshal het volgende:

[..]

Hij moet wel. De UCI heeft contador al vrij gesproken. Ik ben benieuwd waar de WADA mee komt.
morgen

Pound: Contador was kroongetuige
And that is the news.''
pi_52255358
waar lezen jullie dat Pat er achter staat?! dat hij ook op de pers conferentie was ?
*plop*
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:13:41 #51
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_52255380
Al mijn hoop is nu ook gevestigd op het WADA. Ontmasker die oplichter!
pi_52255395
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:11 schreef One_of_the_few het volgende:
beetje vreemd dat voor zoiets de pers geen vragen mag stellen.

Bang dat hij zich verlult zeker.

Dat Pat er ineens achter staat lijkt me eerder en bewijs dat hij een flater sloeg tijdens de tour en dat discovery hem onder druk heeft gezet dan dat hij echt oprecht is. Een verklaring, zonder vragen van de pers, Pat die er achter staat, het lijkt de sovjet unie wel.
Pat stond er al lang achter. Zij hebben contador vrijgesproken, en er is nog altijd niets maar dan ook niets dat het tegendeel bewijst.
En dat geen vragen is ook normaal, waarom in godsnaam zouden ze vragen willen beaantwoorden dan word alles vervormt. Gewoon simpel rechtoe rechtaan zeggen wat je wil. Geen kans op misquotes.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:14:44 #53
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_52255420
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:12 schreef djmarshal het volgende:
waar lezen jullie dat Pat er achter staat?! dat hij ook op de pers conferentie was ?
Hij heeft voor de persconferentie al verklaard dat Contador niks met doping te maken heeft en dat de verdachtmakingen nergens op gebaseerd waren.
pi_52255424
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:12 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

morgen

Pound: Contador was kroongetuige
pound die man heeft minder geloofwaardigheid dan heel de uci en spanje tesamen
pi_52255434
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:11 schreef Ericr het volgende:
Contador Ik weet genoeg, operatie doofpot bestaat in dit geval.
De opvolger van Operación Puerto is Operación La echar tierra
And that is the news.''
pi_52255455
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:14 schreef flyck het volgende:

[..]

pound die man heeft minder geloofwaardigheid dan heel de uci en spanje tesamen
moet je nagaan

De wielerwereld heeft wel de beste mensen op de goede plek
And that is the news.''
pi_52255492
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:14 schreef flyck het volgende:

[..]

Pat stond er al lang achter. Zij hebben contador vrijgesproken, en er is nog altijd niets maar dan ook niets dat het tegendeel bewijst.
En dat geen vragen is ook normaal, waarom in godsnaam zouden ze vragen willen beaantwoorden dan word alles vervormt. Gewoon simpel rechtoe rechtaan zeggen wat je wil. Geen kans op misquotes.
Hij heeft al tig keer in de pers ontkent.
Wat is de toegevoegde waarde van dit geregiseerde kunstje?
nul toch?
And that is the news.''
pi_52255496
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:12 schreef djmarshal het volgende:
Die heeft Contador deze week nog vrijgepleit. Zegt verder niet al te veel natuurlijk. Hij pleitte Rasmussen eerst ook vrij om hem daarna nog een schop na te geven toen Rasmussen door de Rooij was ontslagen.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:18:00 #59
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_52255522
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:17 schreef Ericr het volgende:

[..]

Die heeft Contador deze wijk nog vrijgepleit. Zegt verder niet al te veel natuurlijk. Hij pleitte Rasmussen eerst ook vrij om hem daarna nog een schop na te geven toen Rasmussen door de Rooij was ontslagen.
Precies, volgens mij weet die gast zelf niet eens meer waar hij en z'n rommeltje voor staan
pi_52255542
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:16 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

moet je nagaan

De wielerwereld heeft wel de beste mensen op de goede plek
Pound heeft niks het wielrennen te maken, maar is baas van het WADA, hoewel hij volgend jaar vervangen wordt door een Fransman, die tijdens zijn atletiek carriere betrapt werd op doping, wat daarna in de doofpot gestopt werd. Geloofwaardig figuur.
pi_52255641
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:18 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Pound heeft niks het wielrennen te maken, maar is baas van het WADA, hoewel hij volgend jaar vervangen wordt door een Fransman, die tijdens zijn atletiek carriere betrapt werd op doping, wat daarna in de doofpot gestopt werd. Geloofwaardig figuur.
ik weet dat hij van de wada is. wielrennen heeft veel doping gevallen, dus veel pound over wielrennen zeg maar. En dat doet hij niet al te lekker.
Benieuwd of die fransman gaat jagen op doping lui. buiten frankrijk, dat dan wel, maar misschien dat dan de fuentes lijst echt duidelijk wordt.
die fransman zal aan je post te zien eerder alles in een nog grotere pot stoppen dan echt wat veranderen. Straks verliezen de oude sportlanden het van de nieuwe, als ze geen doping meer gebruiken..
And that is the news.''
pi_52255657
Ik geef een feest op de dag dat Contador betrapt wordt, dit soort belachelijke acties maken het er niet geloofwaardiger op.
pi_52255780
Tour de France-winnaar Alberto Contador heeft flink van zich afgebeten in het pas voorgelezen communiqué. "Ik heb nooit doping gebruikt. Diegenen die me kennen weten dat ik me daar nooit mee in zou laten. Ik stel mijn DNA ter beschikking aan het Spaanse gerecht. En als Werner Franke (Duitse dopingjager, nvdr.) nog meer beschuldigingen uit, daag ik hem voor de rechtbank."

bwaa hij is klaar en duidelijk eh. test mijn dna. Dat ze het doen dan weten ze het direct.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:33:42 #64
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_52255982
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:27 schreef flyck het volgende:
Tour de France-winnaar Alberto Contador heeft flink van zich afgebeten in het pas voorgelezen communiqué. "Ik heb nooit doping gebruikt. Diegenen die me kennen weten dat ik me daar nooit mee in zou laten. Ik stel mijn DNA ter beschikking aan het Spaanse gerecht. En als Werner Franke (Duitse dopingjager, nvdr.) nog meer beschuldigingen uit, daag ik hem voor de rechtbank."

bwaa hij is klaar en duidelijk eh. test mijn dna. Dat ze het doen dan weten ze het direct.
Waar heb ik dat toch eerder gehoord
pi_52256129
De Monegaskische wielerbond heeft het Italiaans Olympische Comité (CONI) ferm te kijk gezet. De Franse ministaat heeft de Italiaanse dopingverdachte Leonardo Piepoli van alle zonden vrijgesproken.

Sigh..
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:41:45 #66
124363 Maybach
Date Caesari quae Caesaris
pi_52256271
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:37 schreef flyck het volgende:
De Monegaskische wielerbond heeft het Italiaans Olympische Comité (CONI) ferm te kijk gezet. De Franse ministaat heeft de Italiaanse dopingverdachte Leonardo Piepoli van alle zonden vrijgesproken.

Sigh..
Wel leuk voor de Giro volgend jaar
as happy as a penguin in a microwave.
pi_52256502
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:33 schreef Szura het volgende:

[..]

Waar heb ik dat toch eerder gehoord
Dat zegt ongeveer elke vaste gebruiker
And that is the news.''
pi_52258280
Inderdaad en zelfs Landis blijft stug volhouden onschuldig te zijn.
Tot ze na hun carriere ongelukig als ze zijn van hun gewetenswroeging, toch maar bekennen dat ze "op het eind van de carriere" gebruikt hebben..
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_52258524
Op ARD nu Contador
pi_52269950
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:37 schreef flyck het volgende:

Sigh..
Naja, op zich niet zo heel raar. Het was een geval Salbutamol + attest. Net als Petacchi, die ook werd vrijgesproken nadat het CONI om een schorsing had gevraagd.
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_52270432
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 14:44 schreef Gitanki het volgende:
Inderdaad en zelfs Landis blijft stug volhouden onschuldig te zijn.
Tot ze na hun carriere ongelukig als ze zijn van hun gewetenswroeging, toch maar bekennen dat ze "op het eind van de carriere" gebruikt hebben..
Heeft de rechter eigenlijk nou eens uitspraak gedaan over de zaak Landis?
Dat zou toch na de TDF gebeuren.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 22:17:56 #72
pi_52270574
december is ook na de TDF ...
pi_52270583
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 22:12 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Heeft de rechter eigenlijk nou eens uitspraak gedaan over de zaak Landis?
Dat zou toch na de TDF gebeuren.
Er is al een paar keer een bericht geweest dat er op een bepaald moment een uitspraak zou komen. De meest recente die ik heb gehoord is "maandag 10 juli". Maar ja, dat is niet echt gelukt, dus nu zal het inderdaad wel na de TDF zijn...
pi_52279342
tvp.
pi_52292563
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 22:18 schreef Cootz het volgende:

[..]

Er is al een paar keer een bericht geweest dat er op een bepaald moment een uitspraak zou komen. De meest recente die ik heb gehoord is "maandag 10 juli". Maar ja, dat is niet echt gelukt, dus nu zal het inderdaad wel na de TDF zijn...
Na de tour van 2008 zeker:{

Het gaat wel bijzonder langzaam in deze zaak. Normaal gesproken is er snel duidelijkheid over iemand wiens A- en B-staal positief was. Dit is echt bizar.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:23:41 #76
pi_52295151
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 21:46 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Na de tour van 2008 zeker:{

Het gaat wel bijzonder langzaam in deze zaak. Normaal gesproken is er snel duidelijkheid over iemand wiens A- en B-staal positief was. Dit is echt bizar.
Dit is dan ook de eerste met een Amerikaanse licentie die positief bevonden wordt. Waar bij andere bonden na een zitting onder gesloten deuren besloten wordt wat de strafmaat is, maakt men er in de VS een showproces van over procedurefouten ...
pi_52330925
quote:
Cristian Moreni (Cofidis), who was handed a two-year suspension following his positive test for testosterone, declared to French paper Journal du Dimanche that he had a hard time accepting the ban. "It is like giving the same sentence to someone who stole an apple and to someone who robbed a bank," the Italian declared in light of the fact that riders caught for blood doping got the same suspension.

"I did not want to dope," the former Cofidis rider declared and emphasized that to him, riding at l'eau claire (clean water) is taking illegal substances such as EPO, growth hormones or testosterone. "I have bought a plant-based paste over the internet to stimulate the natural production of testosterone. I wasn't aware that I could have a problem with the doping control. For me, it was like taking amino acids or protein. I know many riders who take it."

The Italian, who acknowledged that he made a costly mistake, added that he had other products with him that the police seized. Tribulus terrestris (a plant to enhance sports performances as well as the love life), Andro Max (a testosterone booster) and a corticoid-based paste, which Moreni had "not opened and for which I had a prescription."
Gepakt worden op wat supplementen die je besteld hebt op het Internet. Wat een sukkel. Die Tribulus doet geen ruk en alleen die Andro Max heeft 2 stoffen die er voor kunnen zorgen dat je positief wordt bevonden. Maar met een klein beetje research had hij dat kunnen weten.
pi_52335736
Da's wel dom idd.
pi_52337192
Extra sneu dat om zo'n beetje prutswerk meteen ook zijn hele ploeg naar huis moest...
pi_52338238
Dat maakt het helemaal zuur, maar ja dat zijn de gevolgen van het ethisch charter en de verder gemaakte afspraken. Moreni's domheid heb ik geen medelijden mee, op dat niveau moet je van ieder pilletje of zalfje toch zelf ook weten wat er in zit.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 19:37:37 #81
14505 OProg
A Life in Music
pi_52431398
quote:
Wielerbond tegen komst Rasmussen naar Pijnacker
Uitgegeven: 16 augustus 2007 19:09
Laatst gewijzigd: 16 augustus 2007 19:17

NIEUWEGEIN -De wielerbond KNWU heeft een beroep gedaan op de organisator van het criterium van Pijnacker om af te zien van de deelname van de Deen Michael Rasmussen. Voorzitter Marcel Wintels vindt de komst van de Deen slecht voor de geloofwaardigheid van de wielersport.
ANP

"We kunnen en willen het niet verbieden, maar ik hoop dat de organisatie in Pijnacker er van afziet een feestje rond Rasmussen te bouwen", zei Wintels donderdag.

Ontslagen

Rasmussen werd als gele-truidrager door Rabobank uit de Tour gehaald en op staande voet ontslagen toen bleek dat de Deen gelogen had over zijn verblijfplaats voor de Ronde van Frankrijk. Daarmee had hij mogelijk dopingcontroles willen ontlopen.

Zowel de UCI als de Rabo-ploeg hebben een onderzoek ingesteld naar de gebeurtenissen, Rasmussen is vooralsnog niet geschorst. "En daarom laten wij hem zaterdag ook gewoon rijden", was organisator Maarten Welling donderdag stellig. "Wij zien Rasmussen als slachtoffer. Hij is niet betrapt op doping, hij is niet geschorst, juridisch is er geen enkel bezwaar om hem te contracteren. Hij heeft ook al een criterium in Denemarken gereden."

Belrondje

Welling zegt voor het contracteren van de Deen een belrondje te hebben gehouden langs wielerinsiders. "Ze waren vrijwel allemaal even enthousiast. Ook vanuit de KNWU hoorde ik geen bezwaar. Veel mensen zeggen juist dat Rasmussen eerherstel verdient. Mijn stelregel is dat je onschuldig bent zolang het tegendeel niet bewezen is. Zo is dat in de normale maatschappij ook."

Wintels kwam afgelopen weekeinde terug van vakantie en las over de komst van Rasmussen. "Ik vind het volstrekt fout dat Rasmussen als publiciteitsstunt wordt gebracht. Hij is mede debet aan de schade die de wielersport is aangedaan, los van wat het onderzoek zal uitwijzen. Ik heb hierover met mijn collega-bestuurders gesproken alvorens we met ons standpunt naar buiten zijn gekomen. Als je dit laat gebeuren heb je tonnen boter op je hoofd, is mijn mening."

Appel

Wintels zegt een nadrukkelijk appel gedaan te hebben op organisator Welling. "En er is geen enkele druk geweest vanuit Rabobank, de sponsor van de KNWU. Juridisch gezien kunnen en willen we niets. Maar een criterium hoort in de eerste plaats een wielerfeestje te zijn om de helden te zien uit de Tour. Het is schadelijk voor de sport als een renner die zo in opspraak is in een Nederlands criterium een podium wordt geboden."
Zucht...
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_52436204
quote:
Rasmussen werd als gele-truidrager door Rabobank uit de Tour gehaald en op staande voet ontslagen toen bleek dat de Deen gelogen had over zijn verblijfplaats voor de Ronde van Frankrijk. Daarmee had hij mogelijk dopingcontroles willen ontlopen.
Is dat al bewezen dan?
Hoezeer de berichten zich tegen Rasmussen opstapelen, is er nog niets bewezen dacht ik
quote:
Zowel de UCI als de Rabo-ploeg hebben een onderzoek ingesteld naar de gebeurtenissen, Rasmussen is vooralsnog niet geschorst. "En daarom laten wij hem zaterdag ook gewoon rijden", was organisator Maarten Welling donderdag stellig. "Wij zien Rasmussen als slachtoffer. Hij is niet betrapt op doping, hij is niet geschorst, juridisch is er geen enkel bezwaar om hem te contracteren. Hij heeft ook al een criterium in Denemarken gereden."
Dit lijkt me meer logisch, niet geschorst, niet betrapt, dus waarom niet starten?
pi_52436345
De media zal er wel even voor zorgen dat Rasmussen een moeilijke tijd tegemoet gaat...
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_52437512
De media lijkt het eerder wel mooi te vinden dat Rasmussen overal opduikt. Rasmussen doet zelf ook weinig moeite om zelf niet in de spotlights te staan. 1 ding, Over zijn 'whereabouts' bestaat voorlopig geen twijfel.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 23:19:43 #85
pi_52437573
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 23:18 schreef Ericr het volgende:
De media lijkt het eerder wel mooi te vinden dat Rasmussen overal opduikt. Rasmussen doet zelf ook weinig moeite om zelf niet in de spotlights te staan. 1 ding, Over zijn 'whereabouts' bestaat voorlopig geen twijfel.
dé vraag is natuurlijk , mocht hij volgens de info die hij aan de UCI gaf wel in Oostenrijk zijn op dat moment ?
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 00:26:11 #86
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_52439438
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:37 schreef Mr_Memory het volgende:
Is dat al bewezen dan?
Hoezeer de berichten zich tegen Rasmussen opstapelen, is er nog niets bewezen dacht ik
Nee, en als er al onomstotelijk bewijs was, was dit inmiddels alllang naar buiten gekomen.
quote:
Dit lijkt me meer logisch, niet geschorst, niet betrapt, dus waarom niet starten?
Is inderdaad veel logischer. Ik stoor me ook vooral aan Wintels' verhaaltje over tourhelden. Wie denkt hij wel dat hij is dat hij denkt te kunnen bepalen wie de tourhelden zijn en wie niet, misselijkmakend mannetje. Voor velen is Rasmussen nog steeds dé tourheld.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:09:49 #87
pi_52455250
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 00:26 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nee, en als er al onomstotelijk bewijs was, was dit inmiddels alllang naar buiten gekomen.
[..]
Als er onomstotelijk bewijs was dat hij in Mexico was (vliegtuigreservaties, paspoortstempels, visa, ...) dan was dat allang naar buiten gekomen, bedoel je.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:36:52 #88
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_52455954
Het moet (in deze terrorismetijden zelfs vrij probleemloos) te achterhalen zijn van waar naar waar Rasmussen in juni is gevlogen.

Ofwel zat hij in Mexico, maakte iedereen blunders en wordt hij onmiddellijk vrijgepleit.

Ofwel zat hij in Italie, heeft hij bewust controles ontdoken en mag hij wat mij betreft 2 jaar geschorst worden (in elke serieuze sport wordt een ontdoken controle gelijk gestelt aan een positieve) en is het .

Lijkt me allemaal erg simpel.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_52456041
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 17:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het moet (in deze terrorismetijden zelfs vrij probleemloos) te achterhalen zijn van waar naar waar Rasmussen in juni is gevlogen.

Ofwel zat hij in Mexico, maakte iedereen blunders en wordt hij onmiddellijk vrijgepleit.

Ofwel zat hij in Italie, heeft hij bewust controles ontdoken en mag hij wat mij betreft 2 jaar geschorst worden (in elke serieuze sport wordt een ontdoken controle gelijk gestelt aan een positieve) en is het .

Soms vraag je je inderdaad af waarom het allemaal zo omslachtig te werk gaat.
Daadkracht en helderheid is wat de sport nodig heeft. Maar wie zorgt daarvoor...
What's it going to be then, eh?
pi_52459741
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 17:36 schreef SaintOfKillers het volgende:

Die informatie zal feitelijk gezien best wel ergens aanwezig zijn. Maar het grote probleem in deze is dat het geen strafzaak is, dus dat je er niet even een rechercheur op kan afsturen die achter die informatie aangaat. Rasmussen zelf is natuurlijk in de uitgelezen positie om met die informatie naar buiten te komen, en dat hij dat niet doet impliceert natuurlijk op zich heel wat, maar probeer als UCI/Rabobank maar eens aan die informatie te komen om te bewijzen waar hij echt was. Je kan niet zomaar afdwingen, ook niet in een rechtzaak, dat hij dat gaat vertellen.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:17:39 #91
39333 Zelva
pi_52463385
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 20:02 schreef Cootz het volgende:
Rasmussen zelf is natuurlijk in de uitgelezen positie om met die informatie naar buiten te komen, en dat hij dat niet doet impliceert natuurlijk op zich heel wat
Zucht. Dat impliciteert dat hij, samen met zijn advocaat, besloten heeft dit te bewaren tot de gerechtelijke procedure. Zelfs al komt ie nu met een vliegticket aanzetten bijvoorbeeld, dan zullen er nog hordes mensen beweren dat dat een vervalst biljet is enzovoorts en zo blijft het gespeculeer maar doorgaan. Kun je beter wachten totdat er een rechter naar gekeken heeft.
quote:
Rasmussen weet dat hij te laat was met antwoorden over zijn verblijfplaats. "Dus ik verdien een boete en een waarschuwing, maar dat zulke drastische maatregelen genomen worden, is totaal buiten proportie. Ik doe geen uitspraken meer over waar ik was in juni. Dat is nu aan mijn advocaat".

"Het zal geen geheim zijn dat ik razend ben op Rabobank manager Theo de Rooij. Het is enkel en alleen zijn initiatief, dat dit besluit is genomen. Maar ik spreek daarover niet in details, omdat mijn advocaat dat nu bekijkt."
Bron

Rasmussen hoeft, wettelijk gezien, dan ook niets te bewijzen, het is aan de Rabobank aan te tonen dat het ontslag op staande voet gerechtvaardigd is. Zij doen immers de beschuldigingen en zullen met het bewijs moeten aankomen. En dan kan ik je nu al vertellen dat Rasmussen voor zijn ontslag waarschijnlijk een forse schadevergoeding tegemoet kan zien, omdat ontslag op staande voet wegens schending van interne regels, terwijl er niet eens de mogelijkheid gegeven is om het gedrag te verbeteren en er geen dossier is aangelegd, een uiterst domme beslissing was.
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 17:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Als er onomstotelijk bewijs was dat hij in Mexico was (vliegtuigreservaties, paspoortstempels, visa, ...) dan was dat allang naar buiten gekomen, bedoel je.
Paspoortstempels, visa: die heeft ie waarschijnlijk helemaal niet gehad, hij reed op een Mexicaanse licentie, vrouw is Mexicaans. Heel goed mogelijk dat hij een Mexicaans paspoort heeft.
Reserveringen, vliegtickets: miet iedereen bewaart die.

Maar goed daar gaat het niet helemaal niet om, waar het wel om gaat, is het volgende.

Rasmussen heeft van De Rooij geen seconde de tijd gehad om zijn gelijk te bewijzen en is à la minute aan de kant geschoven. Wat had jij verwacht, dat hij het vliegticket in zijn wielrenbroek had gestopt zodat hij die meteen kon overleggen?

Omdat De Rooij het kennelijk niet nodig vond om Rasmussens verhaal aan te horen, zou je denken dat er zulk groot, niet te weerlegggen bewijs aanwezig is, dat dat toch geen zin had.

Waar is dat bewijs? Als dat zo groot is, dan had daar toch inmiddels wel wat over naar buiten kunnen komen. Het enige wat van de Rabobank naar buiten is gekomen zijn tegenstrijdige verhalen (Volgens De Rooij had Rasmussen tegenover de andere renners bekend, wat aantoonbaar niet waar is) en vaagheden. Even later vertrekt De Rooij bij de ploeg. Over de precieze beslissingsgronden van Rasmussens ontslag, wordt nog steeds in alle toonaarden gezwegen. Wel is er inmiddels een intern onderzoek opgestart. Waarom zo'n onderzoek als er overduidelijk bewijs is, vraag je je af.

Zoals ik het zie, zijn er drie mogelijkheden:

a) De Rooij beschikte over onomstotelijk bewijs, waar alleen hij, maar de rest van de wereld geen weet van heeft.
b) De Rooij beschikte over vaag bewijs en heeft Rasmussen niet eens de kans gegeven om zijn gelijk te bewijzen. De Rooij is dan dus een dom man.
c) De Rooij beschikte helemaal niet over bewijs en is onder druk van de UCI/ASO en/of de Rabobank-directie bezweken om de Tour-deelname in de komende jaren veilig te stellen. Die Tour-deelname is een must voor de sponsor. De Rooij krijgt een 'gele' handdruk mee voor bewezen diensten.

Voorlopig twijfel ik nog tussen optie B en C (al hoop ik echt ten zeerste dat het B is) en ben daar pas van af te brengen als De Rooij c.q. De Rabobank met hard bewijs aankomt. Optie A valt NU sowieso af en iedereen zou dat met me eens moeten zijn. Wat is er gebeurd met het 'onschuldig tot het tegendeel bewezen is'?

[ Bericht 0% gewijzigd door Zelva op 17-08-2007 22:54:40 ]
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:24:14 #92
pi_52463600
Wat mij nog altijd het meest opviel in die hele zaak is een uitspraak van Hans Vandeweghe , die wist te vertellen dat De Rooij tijdens de rustdag bij verschillende ploegleiders, volgers en journalisten was langsgeweest om na te vragen 'wat zij van Rasmussen wisten' want 'hij geloofde zijn verklaringen niet'

Persoonlijk denk ik dat De Rooij ontdekt heeft dat Rasmussen gewoon tegen hem keer op keer heeft gelogen. En dat blijkt ook uit verschillende dingen, Rasmussen is een pathologische leugenaar. (denk maar bv dat hij over een vergelijkbare 'whereabouts' zaak van vorig jaar vertelde dat hij daarover toen gebeld had met Gripper van de UCI. Terwijl die op dat moment nog niet eens voor de UCI werkte ...) En hij heeft hem zoals elke baas zou doen als hij ontdekt dat een personeelslid hem keer op keer beliegt daarvoor ontslagen ...
pi_52463750
IJzersterke post Zelva

Ik, persoonlijk, ben bang dat het op optie C uitloopt.
Maar de toekomst (lees rechtzaak) zal het uitwijzen.

Niemand, en zeker hier op Fok!, weet niet wat er precies afgespeeld heeft, laten we maar de rechtzaak afwachten.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:30:55 #94
pi_52463816
Ik wil eigenlijk eerst nog wel eens zien of er wel een rechtzaak gaat komen , eigenlijk.
pi_52464055
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 22:24 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Wat mij nog altijd het meest opviel in die hele zaak is een uitspraak van Hans Vandeweghe , die wist te vertellen dat De Rooij tijdens de rustdag bij verschillende ploegleiders, volgers en journalisten was langsgeweest om na te vragen 'wat zij van Rasmussen wisten' want 'hij geloofde zijn verklaringen niet'

Persoonlijk denk ik dat De Rooij ontdekt heeft dat Rasmussen gewoon tegen hem keer op keer heeft gelogen. En dat blijkt ook uit verschillende dingen, Rasmussen is een pathologische leugenaar. (denk maar bv dat hij over een vergelijkbare 'whereabouts' zaak van vorig jaar vertelde dat hij daarover toen gebeld had met Gripper van de UCI. Terwijl die op dat moment nog niet eens voor de UCI werkte ...) En hij heeft hem zoals elke baas zou doen als hij ontdekt dat een personeelslid hem keer op keer beliegt daarvoor ontslagen ...
Ik ben helemaal niet pro Rasmussen, maar zeg nou zelf, je kan toch niemand ontslaan en een potentiele Tour winst ontnemen, onder het motto " ik heb van horen zeggen".

Dat is toch niet geloofwaardig?
Hij zou toch echt met keiharde bewijzen moeten komen, en niet met uitspraken van andere teamleiders.
pi_52464361
Ik denk nog steeds dat Rasmussen gewoon tegen De Rooij bevestigd heeft dat hij inderdaad in Italie was ipv in Mexico, echter toen hij de consequentie (ontslag op staande voet) hoorde zijn bevestiging ingetrokken heeft.
pi_52464574
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 22:44 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik denk nog steeds dat Rasmussen gewoon tegen De Rooij bevestigd heeft dat hij inderdaad in Italie was ipv in Mexico, echter toen hij de consequentie (ontslag op staande voet) hoorde zijn bevestiging ingetrokken heeft.
Dat zou heel goed kunnen, maar het is geen feit.
Het is juist de pest dat er helemaal niets naar buiten komt, kortom, voer voor speculaties.

Afwachten dus maar.
pi_52465435
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 22:49 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Het is juist de pest dat er helemaal niets naar buiten komt, kortom, voer voor speculaties.

Afwachten dus maar.
Wie zou er wanneer wat naar buiten moeten brengen dan? Behalve dat Rasmussen ontkent en dat de Rabobank ook niet weet hoe het zit?

Een rechtzaak komt er niet, en het juridische spel tussen de advocaten gaat nu over formaliteiten rond het ontslag. Rasmussen beweert bijvoorbeeld dat hij niet onmiddelijk is ontslagen, maar dat pas uren later indirect vernam, en dat hij in eerste instantie alleen uit de Tour gezet is. Stel dat dat zo is, dan is het ontslag per definitie al onrechtmatig. Daarnaast rammelt die hele ontslagzaak toch al aan alle kanten en staat er sowieso niks op papier of waren er getuigen bij, dus de Rabo-advocaten zullen snel genoeg inzien dat ze hiervoor niet naar de rechter hoeven en het alleen nog even eens moeten worden over de schadevergoeding.

Het enige wat zou kunnen, is dat Rasmussen alsnog onomstotelijk bewijs heeft dat hij toch in Mexico was, en dat in het kader van publieke opinie en zijn geloofwaardigheid voor de rest van z'n carriere aan het publiek zal presenteren. Maar eigenlijk verwacht ik dat niet... bij mij persoonlijk heeft Rasmussen zijn geloofwaardigheid wel verspeeld.

Want uiteindelijk begon deze zaak met een Italiaan die Rasmussen in Italie gezien heeft. Iemand die op dat moment helemaal niet wist welke gevolgen dat zou hebben. Waarschijnlijk was dat ook het enige bewijs wat de Rooij had.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cootz op 17-08-2007 23:16:35 ]
pi_52465733
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 22:49 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Afwachten dus maar.
Het feit dat er niets naar buiten komt doet me denken dat er meer is dan geruchten.
Als Rasmussen bewijs had (tickets, betalingen, visa, getuigen, whatever) dan had hij dat toch bekend gemaakt en was hij nu in een ander team (Discovery ala Basso?) klaar om de Vuelta aan te vangen?
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:18:42 #100
pi_52465746
En dan heb je ook nog altijd dat verhaal dat in een krant van vorig jaar stond. Waarbij de Lotto-ploeg aankwam in een hotel in de bergen voor een trainingskamp en daar in anonieme kledij Rasmussen zag. Die hen straal negeerde , deed alsof hij hen niet kende en toen de lotto's terug kwamen was hij al in allerijl vertrokken en bleek hij in het hotel ingeschreven te zijn op een valse naam ...

Toen stond dat nog in de krant als een aanduiding van de 'mensenschuwe' Rasmussen. Maar als je dat plaatst met wat we nu weten ...
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:19:52 #101
pi_52465781
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 23:18 schreef warpozio het volgende:

[..]

Het feit dat er niets naar buiten komt doet me denken dat er meer is dan geruchten.
Als Rasmussen bewijs had (tickets, betalingen, visa, getuigen, whatever) dan had hij dat toch bekend gemaakt en was hij nu in een ander team (Discovery ala Basso?) klaar om de Vuelta aan te vangen?
Dan had hij volgens mij trouwens ook allang een kortgeding tegen zijn ontslag aangespannen. Ik ken niemand die onterecht ontslagen is die daar maanden mee wacht ...
pi_52465955
quote:

[..]

Precies, stel dat dat bewijs er is: Dan is het niet eerlijk voor Rasmussen dat het allemaal zo gelopen is en dat hij uit de Tour gezet is zonder dat hij zich kon verdedigen. En hij is natuurlijk ook helemaal niet verplicht om met dat bewijs te komen. MAAR: het is de enige, overduidelijke, heel erg simpele manier om in één klap de rest van je carriere te redden.

En wat deed Rasmussen? Wat waren ongeveer zijn eerste woorden? "Mijn carriere is voorbij."
pi_52466047
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 23:10 schreef Cootz het volgende:

[..]

Wie zou er wanneer wat naar buiten moeten brengen dan? Behalve dat Rasmussen ontkent en dat de Rabobank ook niet weet hoe het zit?

Een rechtzaak komt er niet, en het juridische spel tussen de advocaten gaat nu over formaliteiten rond het ontslag. Rasmussen beweert bijvoorbeeld dat hij niet onmiddelijk is ontslagen, maar dat pas uren later indirect vernam, en dat hij in eerste instantie alleen uit de Tour gezet is. Stel dat dat zo is, dan is het ontslag per definitie al onrechtmatig. Daarnaast rammelt die hele ontslagzaak toch al aan alle kanten en staat er sowieso niks op papier of waren er getuigen bij, dus de Rabo-advocaten zullen snel genoeg inzien dat ze hiervoor niet naar de rechter hoeven en het alleen nog even eens moeten worden over de schadevergoeding.
Als er geen direct bewijs is rammelt de zaak zeker aan alle kanten.
En de schadevergoeding zou wel eens de rede zijn waar het allemaal omdraait.
quote:
Het enige wat zou kunnen, is dat Rasmussen alsnog onomstotelijk bewijs heeft dat hij toch in Mexico was, en dat in het kader van publieke opinie en zijn geloofwaardigheid voor de rest van z'n carriere aan het publiek zal presenteren. Maar eigenlijk verwacht ik dat niet... bij mij persoonlijk heeft Rasmussen zijn geloofwaardigheid wel verspeeld.
Rasmussen hoeft helemaal niet te bewijzen lijkt me.
Als jou baas je ontslaat vanwege diefstal, moet jou baas toch echt bewijzen dat je gestolen hebt, jij hoeft niet te bewijzen dat het niet zo is.
Remember, je bent ontschuldig tot het tegendeel bewezen is.
quote:
Want uiteindelijk begon deze zaak met een Italiaan die Rasmussen in Italie gezien heeft. Iemand die op dat moment helemaal niet wist welke gevolgen dat zou hebben. Waarschijnlijk was dat ook het enige bewijs was de Rooij had.
Dat lijkt me geen ijzersterk argument, van horen zeggen is nooit een sterke bewijslast.
pi_52466261
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 23:26 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]
Remember, je bent ontschuldig tot het tegendeel bewezen is.
[..]
Natuurlijk, juridisch gezien wel. Maar hij komt op dit moment niet fatsoenlijk meer aan de bak zolang hij het tegendeel niet bewijst. Zo werkt het helaas nou eenmaal. En als wielrennen dan je lust en je leven is, waarom doe je dan zo moeilijk?

Dat snap ik gewoon niet, en dat sterkt bij mij (en bij vele anderen) het gevoel dat Rasmussen iets te verbergen heeft.
quote:
Rasmussen hoeft helemaal niet te bewijzen lijkt me.
Als jou baas je ontslaat vanwege diefstal, moet jou baas toch echt bewijzen dat je gestolen hebt, jij hoeft niet te bewijzen dat het niet zo is.
Om deze vergelijking nog maar even door te trekken: Als nu vervolgens de hele wereld op de hoogte is van jouw diefstal, iedereen spreekt er schande over en het heeft tot gevolg dat je de rest van je leven nergens meer kan werken of je kan vertonen zonder dat iemand het over die diefstal heeft. Oftewel, je leven is erdoor naar de kloten. En tegelijkertijd heb jij het onomstotelijke simpele bewijs in handen dat het geen diefstal was. Dan ben je toch dom als je blijft zeggen 'ja hallo, ík hoef niks te bewijzen'.

[ Bericht 34% gewijzigd door Cootz op 17-08-2007 23:41:00 ]
pi_52466827
Cootz ik ben het helemaal met je eens.
Maar als het gaat om schadevergoeding, wat nogal in de papieren kan lopen, kan ik zijn reactie wel een beetje begrijpen.

Face it, hij is 33, normaliter komt hij nooit meer aan de bak in een profploeg, zeker niet in het huidige wielrennen.
pi_52472719
quote:

[..]

Lijkt mij ook.
Rasmussen heeft overigens ook niet voor niets die waarschuwingen gekregen van de UCI en de deense wielerbond. Normaal gesproken had hij al niet mogen starten in de Tour, vanwege die waarschuwingen van de UCI, maar kort voor de Tour gaf de UCI alsnog toestemming. Waar de ASO weer op tegen was.

Combineer dat met het verhaal van Cassani, die Rasmussen had zien trainen terwijl hij eigenlijk in Mexico zou zitten en dat dan ook nog eens met het verhaal van Joost hierboven, en dan is er met Rasmussen toch wel iets gaande imo.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:31:01 #107
67640 SaintOfKillers
pi_52474030
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 09:59 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Lijkt mij ook.
Rasmussen heeft overigens ook niet voor niets die waarschuwingen gekregen van de UCI en de deense wielerbond. Normaal gesproken had hij al niet mogen starten in de Tour, vanwege die waarschuwingen van de UCI, maar kort voor de Tour gaf de UCI alsnog toestemming. Waar de ASO weer op tegen was.

Combineer dat met het verhaal van Cassani, die Rasmussen had zien trainen terwijl hij eigenlijk in Mexico zou zitten en dat dan ook nog eens met het verhaal van Joost hierboven, en dan is er met Rasmussen toch wel iets gaande imo.
En die Deense journalist die het uitbracht, had het "Rasmussen in Italie"-verhaal ook al ergens anders gehoord, maar deed er niets mee omdat het maar van horen zeggen was, tot hij plots Cassani hetzelfde hoorde beweren.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_52474525
Eigenlijk is het niet normaal he dat je altijd moet opgeven waar je bent, en dat je daar ook niet vanaf mag wijken, anders ben je gelijk het bokkie.
Ik vind het best wel een grote inbreuk op je privacie.

Vraag me werkelijk af of alle topsporters in de wereld dit ook hebben?
pi_52477200
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 11:55 schreef Mr_Memory het volgende:
Eigenlijk is het niet normaal he dat je altijd moet opgeven waar je bent, en dat je daar ook niet vanaf mag wijken, anders ben je gelijk het bokkie.
Ik kan me voorstellen dat die administratie een heel werk is echter de wielrenners hebben het aan zich zelf te danken.
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 11:55 schreef Mr_Memory het volgende:Vraag me werkelijk af of alle topsporters in de wereld dit ook hebben?
Weet ik niet, zal wel afhankelijk zijn van de betreffende bond.
pi_52488480
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 14:28 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat die administratie een heel werk is echter de wielrenners hebben het aan zich zelf te danken.
[..]

Weet ik niet, zal wel afhankelijk zijn van de betreffende bond.
Dat is toch krom
In alle topsporten wordt doping gebruikt!
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 23:26:53 #111
pi_52488506
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 23:25 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Dat is toch krom
In alle topsporten wordt doping gebruikt!
Daar zijn helaas niet alle sportbonden van overtuigd ...
pi_52490823
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 23:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Daar zijn helaas niet alle sportbonden van overtuigd ...
Dat mag je wel zeggen, hoeveel atleten, langlaufers en krachtsporters zijn er wel niet betrapt?
Zo blijft het wielrennen altijd het zwarte schaap.

Als men de sport doping vrij wilt houden, moet men dit onafhankelijk houden, en dus niet per bond afhankelijk.
pi_52490898
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 11:55 schreef Mr_Memory het volgende:

Vraag me werkelijk af of alle topsporters in de wereld dit ook hebben?
Tis nodig voor out-of-competition controles.
  zondag 19 augustus 2007 @ 01:17:42 #114
pi_52491215
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 01:01 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Dat mag je wel zeggen, hoeveel atleten, langlaufers en krachtsporters zijn er wel niet betrapt?
Zo blijft het wielrennen altijd het zwarte schaap.

Als men de sport doping vrij wilt houden, moet men dit onafhankelijk houden, en dus niet per bond afhankelijk.
atleten vrij regelmatig toch hoor, maar dat haalt het grote sportnieuws niet. (atletiek is ook gewoon niet zo'n populaire sport eigenlijk, alleen met de OS komt dat echt in de grote aandacht)
pi_52492923
Zag net trouwens een verslagje van een trainingskamp van een NFL team en daar zag je die jongens zonder problemen wat spuiten zetten. Nu kunnen dat vitaminepreparaten zijn, maar de mentaliteit mbt dit onderwerp kwam wel duidelijk over.
  zondag 19 augustus 2007 @ 10:35:42 #116
40566 Ericr
Livewrong
pi_52495176
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 01:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

atleten vrij regelmatig toch hoor, maar dat haalt het grote sportnieuws niet. (atletiek is ook gewoon niet zo'n populaire sport eigenlijk, alleen met de OS komt dat echt in de grote aandacht)
Atletiek is populair genoeg hoor. Bij de belangrijke wedstrijden toch meestal volle stadions en er zijn ook behoorlijk wat meetings per jaar. In de Benelux heb je gewoon amper een atletiekcultuur, dan valt zo'n sport ook minder op.

In Atletiek wordt in ieder geval behoorlijk gebruikt. De dopingjacht lijkt soms wel op de jacht in het wielrennen. Atleten die al hangen voordat ze officieel positief bevonden zijn.
  zondag 19 augustus 2007 @ 11:26:54 #117
127004 maril
Smeetsfan
pi_52495772
De Kazach sprak.

435 tt-EEN 435 zo 19 aug 10:32:20

WIELRENNEN nieuws
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
"ZO GA IK MIJN CARRIERE NIET EINDIGEN"
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
Aleksandr Vinokoerov heeft een eerste
keer gesproken na z'n positieve doping-
test in de Tour. "In onze sport respec-
teert niemand de mensenrechten", zei
hij bij zijn aankomst in Kazachstan.

"De situatie in het wielrennen is vre-
selijk, erger dan in elke andere sport.
Ik hoop dat de waarheid aan het licht
komt. Ik ga er in elk geval voor vech-
ten", voegde de Kazak er nog aan toe.

Vinokoerov werd tijdens de Tour betrapt
op bloeddoping, na zijn overwinning in
de tijdrit. Astana, z'n werkgever, ont-
sloeg zijn kopman. "Ik ga mijn carrière
niet op deze manier beëindigen, hoor."
­­­­­­­­­­­
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_52497244
Een van die Williams zusjes heeft lange tijd niet gespeeld vanwege een blessure. Nu heb ik hier wel eens gelezen dat die blessure misschien een schorsing was vanwege doping, echter met medewerking van de WTA vermomd als blessure. Is dit puur speculatie/fantasie of zijn daar echt aanwijzingen voor?
  zondag 19 augustus 2007 @ 12:58:58 #119
127004 maril
Smeetsfan
pi_52497369
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 12:53 schreef TargaFlorio het volgende:
Een van die Williams zusjes heeft lange tijd niet gespeeld vanwege een blessure. Nu heb ik hier wel eens gelezen dat die blessure misschien een schorsing was vanwege doping, echter met medewerking van de WTA vermomd als blessure. Is dit puur speculatie/fantasie of zijn daar echt aanwijzingen voor?
Feit is dat in vele sporten wordt verbloemt(bv Barry Bonds honkballer in de states, sinds kort homerunking aller tijden), wat dat betrefd is de wielersport eerlijk door dat juist niet te doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door maril op 19-08-2007 13:24:38 ]
  zondag 19 augustus 2007 @ 13:02:14 #120
pi_52497425
Al is er op die Barry Bonds toch ook opvallend veel kritiek op zijn dopinggebruik voor de states eigenlijk
  zondag 19 augustus 2007 @ 13:04:38 #121
127004 maril
Smeetsfan
pi_52497477
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 13:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Al is er op die Barry Bonds toch ook opvallend veel kritiek op zijn dopinggebruik voor de states eigenlijk
Maar er wordt geen fuck mee gedaan hij komt in die Hall of fame
pi_52497568
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 12:58 schreef maril het volgende:

[..]

Feit is dat in vele sporten wordt verbloemt(bv Barry Bonds honkballer in de states, sinds kort homrunking aller tijden), wat dat betrefd is de wielersport eerlijk door dat juist niet te doen.
Volgens mij ligt dat ook aan de manier hoe de sport georganiseerd is. B.v. tennis (ATP, WTA), honkbal (MLB) en American football (NFL) worden georganiseerd door commerciele bedrijven die alles bepalen. Bij wielrennen en atletiek zijn er veel meer organisaties (b.v. UCI, ASO) en nationale bonden bij betrokken zodat het moeilijker is om zaken in de doofpot te stoppen. (al is dat natuurlijk bij het wielrennen ook vaak gebeurd, zie Fuentes)
  zondag 19 augustus 2007 @ 13:11:00 #123
pi_52497636
ASO is in feite ook een commercieel bedrijf hé ... En ook de UCI denkt sinds Heintje toch vooral aan winst maken ... Dat is trouwens het opvallende aan de wielersport, dat de 'commerciele' ASO veel meer begaan lijkt met de sport, het publiek, ... dan de UCI ...
  zondag 19 augustus 2007 @ 13:23:13 #124
127004 maril
Smeetsfan
pi_52497973
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 13:08 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

. (al is dat natuurlijk bij het wielrennen ook vaak gebeurd, zie Fuentes)
Van de week hoorde ik op de belg dat dat komt door een van de grote machthebbers(weet zijn naam helaas niet) van het spaanse voetbal, dat had hij weer van de duitse tv, waarvan akte.
pi_52498736
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 13:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
ASO is in feite ook een commercieel bedrijf hé ... En ook de UCI denkt sinds Heintje toch vooral aan winst maken ... Dat is trouwens het opvallende aan de wielersport, dat de 'commerciele' ASO veel meer begaan lijkt met de sport, het publiek, ... dan de UCI ...
ASO is inderdaad ook commercieel.

Bij ASO krijg ik de indruk dat ze vooral begaan zijn met hun eigen belangen.
  zondag 19 augustus 2007 @ 13:52:16 #126
pi_52498850
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 13:49 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

ASO is inderdaad ook commercieel.

Bij ASO krijg ik de indruk dat ze vooral begaan zijn met hun eigen belangen.
Ik weet het niet, dat gevoel heb ik toch vooral bij de UCI. De wedstrijden van ASO zijn ook altijd héél publieksvriendelijk georganiseerd. Weinig sportevenementen van zo'n groot formaat zijn zo toegankelijk als de Tour de France bv. Dat zou met de UCI als organisator wel even wat anders zijn ...
  zondag 19 augustus 2007 @ 14:02:00 #127
127004 maril
Smeetsfan
pi_52499169
Waarom gaaan ze in de wielersport niet meer wisselen tijden een grote ronde
bv per dag mag je 2 renners wisselen net zoals in pronos, zo komt het dat men niet de hele 3 weken hoef te koersen en de neiging op doping verminderd. weet niet hoe dat moet worden berekend met de gele trui maar allee
pi_52499555
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 14:02 schreef maril het volgende:
Waarom gaaan ze in de wielersport niet meer wisselen tijden een grote ronde
bv per dag mag je 2 renners wisselen net zoals in pronos, zo komt het dat men niet de hele 3 weken hoef te koersen en de neiging op doping verminderd
Doping wordt niet gebruikt omdat het te zwaar is, maar omdat men wil winnen.
Ben Johnson pakte ook geen doping omdat de 100 meter te lang was.
  zondag 19 augustus 2007 @ 14:39:18 #129
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_52500284
quote:
ja, dat verhaal heb ik ook eens ergens gelezen. Nooit meer wat van gehoord ook.
And that is the news.''
  zondag 19 augustus 2007 @ 15:09:48 #130
pi_52501020
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 14:39 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

ja, dat verhaal heb ik ook eens ergens gelezen. Nooit meer wat van gehoord ook.
Dat verhaal klopt. Ik geloof zelfs dat het de Vlaamse journalist Hans Vandeweghe was die toen de Williams-zusjes een maand ofzo 'geblesseerd' waren vertelde dat hij opgevangen had dat ze zich tot 2007 'rustig moesten houden' en zoveel mogelijk van de grote toernooien moesten wegblijven , en dan waren we opeens 2007 en jawel, Serena wint meteen vanuit het niets terug de Australian Open ...

Het opvallende daaraan is eigenlijk dat dat verhaal niet achteraf de wereld werd ingestuurd ...
pi_52506016
quote:
Ik heb dat ook gehoord over Serena Williams
pi_52506123
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 15:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dat verhaal klopt. Ik geloof zelfs dat het de Vlaamse journalist Hans Vandeweghe was die toen de Williams-zusjes een maand ofzo 'geblesseerd' waren vertelde dat hij opgevangen had dat ze zich tot 2007 'rustig moesten houden' en zoveel mogelijk van de grote toernooien moesten wegblijven , en dan waren we opeens 2007 en jawel, Serena wint meteen vanuit het niets terug de Australian Open ...

Het opvallende daaraan is eigenlijk dat dat verhaal niet achteraf de wereld werd ingestuurd ...
Die Vandeweghe is toch gast geweest in Tour 2007?
pi_52516307
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 15:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Vandeweghe

Ik heb het ook wel gehoord, maar in feite werkt Serena nog elk jaar min of meer hetzelfde programma af, ook die 2 bewuste jaren heeft ze de meeste toernooien gespeeld. Denk dat het meer te maken had met wel degelijk blessures en een (inmiddels geflopte) filmcarriere. En buiten die Australian Open, waar ze 2x op de rand van de uitschakeling gestaan heeft, is het dit jaar qua prestaties gewoon vergelijkbaar met de vorige jaren.
  maandag 20 augustus 2007 @ 00:44:45 #134
pi_52517445
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 18:08 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Die Vandeweghe is toch gast geweest in Tour 2007?
Ja, die is sportjournalist bij De Morgen en 'specialist' op het gebied van dopingjournalistiek.

Je kan er nu mee lachen dat hij dat toen beweerde, maar het blijft des te opvallend dat ze net nu op het moment dat hij toen anderhalf , twee jaar terug aankondigde opeens opnieuw bij de top zijn. Hoe groot is de kans op toeval ?
pi_52647317
Ja, laat ze maar eens andere sporters gaan controleren.
De voetballers, de tennissers b.v

Bij het biathlon en langlaufen wordt ook goed gecontroleerd.
Ik ben er schijtziek van dat het altijd maar over de wielersport gaat wbt doping.
pi_52657622
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:00 schreef itsme het volgende:
Ja, laat ze maar eens andere sporters gaan controleren.
De voetballers, de tennissers b.v

Bij het biathlon en langlaufen wordt ook goed gecontroleerd.
Ik ben er schijtziek van dat het altijd maar over de wielersport gaat wbt doping.
Ik hoorde net op de radio dat ze bij voetbal de hoeveelheid controles ook behoorlijk gaan verhogen.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:15:03 #137
67640 SaintOfKillers
pi_52657724
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 19:12 schreef Cootz het volgende:

[..]

Ik hoorde net op de radio dat ze bij voetbal de hoeveelheid controles ook behoorlijk gaan verhogen.
Zou dat ook betekenen dat er eveneens budgetten worden vrijgemaakt voor een grotere doofpot?
pi_52657802
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 19:12 schreef Cootz het volgende:

[..]

Om even mezelf te quoten/aanvullen: Het ging over de Duitse voetbalbond die vooral het aantal controles buiten wedstrijden om behoorlijk gaat verhogen.

http://www.nu.nl/news/120(...)leren_op_doping.html
  zondag 26 augustus 2007 @ 15:02:30 #139
pi_52698597
Astana spendeert 250.000 euro aan antidopingprogramma

Wellicht volgende week zal de UCI beslissen of het de ProTourlicentie van Team Astana al dan niet zal intrekken. Ondertussen praatte teammanager Marc Biver met UCI-baas Pat McQuaid, waar hij een nieuw antidopingprogramma voorlegde. 'Het is een programma in samenwerking met het Zwitsers olympisch comité', aldus Biver. 'Per jaar zullen we zelf onaangekondigd tien bloed- en tien urinecontroles organiseren.' Dat zou het team jaarlijks ongeveer 250.000 euro kosten. (bhe)
  maandag 27 augustus 2007 @ 11:06:44 #140
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52721494
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 19:17 schreef Cootz het volgende:

[..]

Om even mezelf te quoten/aanvullen: Het ging over de Duitse voetbalbond die vooral het aantal controles buiten wedstrijden om behoorlijk gaat verhogen.

http://www.nu.nl/news/120(...)leren_op_doping.html
In het voetbal is toch heul geen doping! Net als die speler van Sevilla die laatst bijna dood ging midden op het veld. Daar stel je alleen vragen bij als het om een wielrenner gaat, niet bij voetballers waar het onderhand een hobby is om nokkie te gaan tijdens of vlak voor de wedstrijd
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_52723178
Kashechkin wil bevoegdheid UCI aanvechten
Als de tegenexpertise van Andrey Kashechkins positieve dopingcontrole, ook positief is, gaat de Kazak de bevoegdheid van de UCI aanvechten. Met name het recht dopingstraffen uit te spreken en controles af te nemen.

Kashechkin werd tijdens een training op 1 augustus positief bevonden. Zijn advocaat Luc Misson bevestigt dat de Kazak naar de rechtbank van Luik trekt als de tegenexpertise positief is en hij een straf zal krijgen.

Kashechkin betwist de beschuldiging tegen zijn persoon en de door de UCI gebruikte methodes, met name de UCI-reglementen die toelaten om bloed en urine af te nemen.

"Dat zijn inbreuken op het privéleven van personen en werknemers. De stalen mogen enkel worden afgenomen als dat wettelijk opgedragen is. Een privé-organisatie zoals de UCI mag zich het recht om personen te controleren niet toe-eigenen", meent Meester Misson.

---

Niet dat ik precies weet hoe het zit, maar ik geef die zaak weinig kans. Toch is het wel een deel van een goede ontwikkeling dat men niet zomaar pikt wat de instanties nu weer menen te flikken. Wel interessant om te volgen dus.
pi_52723443
Ah Kaske wil zich dus ontrekken aan out of competition controles, geef die gast maar een dubbele straf dan.
pi_52786345
quote:
Twaalf van de wielerploegen die in de
ProTour uitkomen,hebben afspraken over
een nieuw anti-dopingprogramma gemaakt.
Het dozijn ploegen conformeert zich aan
het vergaande programma,dat in januari
van kracht wordt.

Komend seizoen zal iedere renner van de
ProTour-teams minstens vijftien bloed-
en urinetests ondergaan.Per equipe komt
dat per jaar neer op zeker zeshonderd
dopingcontroles.Acht van de tien tests
zullen buiten de wedstrijden om worden
worden afgenomen.

Ook de renners van Continental teams,de
opleidingsschool voor de formaties uit
de ProTour,krijgen komend seizoen vaker
bezoek van de dopingcontroleurs.
Bron: NOS
pi_52786565
Piti gaat eraan

Press release : Puerto affair : the UCI seeks disciplinary proceedings against Alejandro Valverde
Date: 29.08.2007
Description:

During the meticulous studying of the 6,000-page Puerto dossier, the International Cycling Union (UCI) has concluded that several documents may show the involvement of Alejandro Valverde in the affair.

In accordance with its regulations, the UCI has requested the Spanish Cycling Federation (RFEC) to open disciplinary proceedings against the rider as soon as possible.

These proceedings would not imply any guilt on the part of Alejandro Valverde. However, according to UCI regulations, and to safeguard the atmosphere and reputation of the World Championships, Alejandro Valverde will be prevented from participating in the forthcoming UCI Road World Championships in Stuttgart.

If, at the end of the disciplinary procedure, the Spanish rider's involvement in the Puerto affair is confirmed and he receives at least a two-year suspension, then as a signatory of the "Riders’ Commitment to a New Cycling", he would be obliged to pay the UCI a contribution to the anti-doping campaign of a sum equal to his annual salary for 2007, in addition to any regulatory fines.

UCI Press Service
  woensdag 29 augustus 2007 @ 18:26:55 #145
67640 SaintOfKillers
pi_52786702
Wel sympathiek van Valverde dat hij sinds het uitlekken van de zaak Puerto in alle grote wedstrijden vooral 2e en 3e werd (Vuelta, WK, LBL, Waalse Pijl) zodat er niemand kan zeuren dat ze eigenlijk hadden gewonnen als ze bij de UCI/Spaanse bond was sneller of consequenter waren.

Al zaten daar wel 2e plaatsen achter Vino en Di Luca bij, dat dan ook weer .
pi_52786898
quote:
Valverde niet welkom op WK
Uitgegeven: 29 augustus 2007 18:27
Laatst gewijzigd: 29 augustus 2007 18:28

GENEVE - Alejandro Valverde mag eind volgende maand niet meedoen aan de wereldkampioenschappen op de weg in Stuttgart. De internationale wielrenunie (UCI) wil dat de Spaanse bond (RFEC) een disciplinaire procedure start tegen de ProTour-winnaar van vorig jaar.

Valverde wordt verdacht van betrokkenheid bij het dopingschandaal dat onder de naam Operacion Puerto voor grote opschudding in het peloton zorgde. De affaire leidde tot schorsingen of het stoppen van een aantal toprenners.

Onderzoek

Het onderzoek naar de handel en wandel van de Madrileens arts Eufemiano Fuentes leverde een dossier op van 6000 pagina's. De UCI is tot de slotsom gekomen dat er genoeg bewijsmateriaal is tegen Valverde om de tuchtcommissie van de RFEC te vragen in actie te komen.

Straf

Hoewel de Spaanse renner, die een straf wacht van ten minste twee jaar uitsluiting, formeel nog niet schuldig is bevonden, mag hij toch niet meedoen aan de WK om het aanzien van dat evemement niet te schaden.
http://www.nu.nl/news/1213805/45/Valverde_niet_welkom_op_WK.html

Al lijkt me de kans groot dat hij schuldig is, het bij voorbaat weren van renners blijf ik beroerd vinden. Je hebt of regels of niet. En als je afspreekt dat je je aan die regels houd, dan moet je dat doen. De regel is dat iemand gestraft wordt als hij doping gebruikt. Nu wordt hij al gestraft terwijl er formeel niks is bewezen.

Maar verder niets dan lof dat de UCI wel doorpakt. In spanje beschermen ze hem teveel, ga er maar achteraan
Valverde

al is dat al zo vaak gezegd...
And that is the news.''
pi_52787307
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 18:21 schreef Ereinion het volgende:
Piti gaat eraan

Press release : Puerto affair : the UCI seeks disciplinary proceedings against Alejandro Valverde
Date: 29.08.2007
Description:

During the meticulous studying of the 6,000-page Puerto dossier, the International Cycling Union (UCI) has concluded that several documents may show the involvement of Alejandro Valverde in the affair.

In accordance with its regulations, the UCI has requested the Spanish Cycling Federation (RFEC) to open disciplinary proceedings against the rider as soon as possible.

These proceedings would not imply any guilt on the part of Alejandro Valverde. However, according to UCI regulations, and to safeguard the atmosphere and reputation of the World Championships, Alejandro Valverde will be prevented from participating in the forthcoming UCI Road World Championships in Stuttgart.

If, at the end of the disciplinary procedure, the Spanish rider's involvement in the Puerto affair is confirmed and he receives at least a two-year suspension, then as a signatory of the "Riders’ Commitment to a New Cycling", he would be obliged to pay the UCI a contribution to the anti-doping campaign of a sum equal to his annual salary for 2007, in addition to any regulatory fines.

UCI Press Service
Nu de 'overige sporters' nog
pi_52787655
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 18:35 schreef One_of_the_few het volgende:
Al lijkt me de kans groot dat hij schuldig is, het bij voorbaat weren van renners blijf ik beroerd vinden. Je hebt of regels of niet. En als je afspreekt dat je je aan die regels houd, dan moet je dat doen. De regel is dat iemand gestraft wordt als hij doping gebruikt. Nu wordt hij al gestraft terwijl er formeel niks is bewezen.
Dat blijf ik ook een probleem vinden.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 29 augustus 2007 @ 19:38:07 #149
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_52788370
pluis dat geouwehoer in Spanje nou eens goed uit en breng dan alles naar buiten en straf ALLE sporters die erin staan! In plaats van steeds dat gelek en vage beschuldigingen in alleen de wielrennerij
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 29 augustus 2007 @ 19:39:54 #150
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52788419
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 19:38 schreef rubbereend het volgende:
pluis dat geouwehoer in Spanje nou eens goed uit en breng dan alles naar buiten en straf ALLE sporters die erin staan! In plaats van steeds dat gelek en vage beschuldigingen in alleen de wielrennerij
Dan moeten er eerst nog wat meer doden vallen bij het voetbal...
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_52788629
De voetballers, tenisseren en atleten zullen nooit vervolgd worden. De spaanse justitie heeft tegen de wielrenners een karrevracht aan bewijs verzameld (foto's van renners die Fuentes bezoeken, afgeluisterde telefoongesprekken etc.) Tegen alle andere sporters heeft zo'n onderzoek nooit plaatsgevonden, die zullen dus ook nooit ergens voor aangeklaagd worden. Tel daarbij nog op dat (volgens de ARD) de spaanse magistraat bewust de banden van Fuentes met voetbalclubs heeft verduisterd, dan weet je wel hoe laat het is.
pi_52788984
Zabel mag dan wel weer meedoen stond op Sporza TT...
pi_52791476
Das handig. Als Valverde niet aan het WK mee hoeft te doen, kan hij mooi de Vuelta doen!
  woensdag 29 augustus 2007 @ 21:25:48 #154
pi_52792039
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 21:12 schreef thijsdetweede het volgende:
Das handig. Als Valverde niet aan het WK mee hoeft te doen, kan hij mooi de Vuelta doen!
Een Vuelta is natuurlijk geen Vuelta zonder een winnaar die achteraf dopinggeschorst wordt natuurlijk ...

61 2006 Alexandre Vinokourov Kazakhstan Astana
60 2005 Roberto Heras (4) Spain Liberty Seguros
59 2004 Roberto Heras (3) Spain Liberty Seguros
58 2003 Roberto Heras (2) Spain U.S. Postal
57 2002 Aitor González Spain Kelme
56 2001 Ángel Casero Spain Festina
55 2000 Roberto Heras Spain Kelme
54 1999 Jan Ullrich Germany Team Telekom

pi_52792194
Die winnaarslijst van de voorbije acht edities.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 29 augustus 2007 @ 21:31:37 #156
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_52792297
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_52792665
Beetje ronde heeft een vuile winnaar op de lijst staan, die Gutierrez Palacios moeten ze maar eens goed gaan doorspitten.

Maar verder, Piti!!
  woensdag 29 augustus 2007 @ 22:07:11 #158
67640 SaintOfKillers
pi_52793880
Tja, op die manier is de lijst van de Tour nog indrukwekkender.
pi_52794026
omg..
*plop*
pi_52794895
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 22:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
Tja, op die manier is de lijst van de Tour nog indrukwekkender.
pi_52796499
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 21:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Een Vuelta is natuurlijk geen Vuelta zonder een winnaar die achteraf dopinggeschorst wordt natuurlijk ...

61 2006 Alexandre Vinokourov Kazakhstan Astana
60 2005 Roberto Heras (4) Spain Liberty Seguros
59 2004 Roberto Heras (3) Spain Liberty Seguros
58 2003 Roberto Heras (2) Spain U.S. Postal
57 2002 Aitor González Spain Kelme
56 2001 Ángel Casero Spain Festina
55 2000 Roberto Heras Spain Kelme
54 1999 Jan Ullrich Germany Team Telekom

we lachen erom, maar eigenlijk is het om te janken.
Al dat geld wat ze er mee verdiend hebben (door fraude), wordt ze nooit meer afgenomen.
pi_52796625
Vino moet nog geplukt worden, maar ja wie stuurt even een deurwaarder naar Kazakstan? Heb je volgens mij gelijk een hitman op je dak.
pi_52796677
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 23:01 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

we lachen erom, maar eigenlijk is het om te janken.
Al dat geld wat ze er mee verdiend hebben (door fraude), wordt ze nooit meer afgenomen.
Ach, in het rijtje namen van mannen die toen twee werden staan figuren als Casero, Valverde, Santi Perez, Sevilla, Heras, Nozal. Nauwelijks mannen om medelijden mee te hebben dat ze niet eerste zijn geworden.
pi_52798937
Precies, ze gebruiken (vrijwel) allemaal. Als je daar niet tegen kan, kun je beter stoppen met wielrennen volgen.
De laatste Tour winnaar die nooit in verband met doping is gebracht, is Lucien van Impe (volgens, ik meen, de Volkskrant). De enige grote ronde winnaar uit een beetje moderne tijd die volgens mij nooit in verband met iets is gebracht is daarmee Savoldelli (of vergeet ik een schandaaltje rondom de Valk) ?

De renners die verliezen van later gepakte renners hoef je echt geen medelijden mee te hebben, want ook daar zal niet of nauwlijks een schone tussen zitten.
pi_52801890
Menchov dan? Maarja die kreeg de Vuelta in de schoot geworpen door het schrappen van Heras...
pi_52816968
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 19:48 schreef Ereinion het volgende:
De voetballers, tenisseren en atleten zullen nooit vervolgd worden.
voetballers zie ik net op tv die overlijden gewoon aan een hartstilstand.. (50 per jaar) in het wielrennen wordt dan gelijk doping als oorzaak genoemd.. in de voetbal noemt men dat een te hoge hartslag
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_52823631
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 23:05 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Ach, in het rijtje namen van mannen die toen twee werden staan figuren als Casero, Valverde, Santi Perez, Sevilla, Heras, Nozal. Nauwelijks mannen om medelijden mee te hebben dat ze niet eerste zijn geworden.
Dat is wel zo, maar het feit dat ze geld verdienen aan een doping overwinnig is best triest.
Lijkt me niet meer dan logisch dan als je gepakt wordt, men ook het verdiende geld in die desbetreffende koers / ronde moet terugbetalen aan de organisatie.

Lijkt me niets meer dan fair.
pi_52826421
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 21:40 schreef Ericr het volgende:
Beetje ronde heeft een vuile winnaar op de lijst staan, die Gutierrez Palacios moeten ze maar eens goed gaan doorspitten.

Maar verder, Piti!!
Vorig jaar won Schumacher hè (ok, weliswaar vrijgesproken )

Maar in 2005 won Julich, in '98 derde in de Tour namens Cofidis
pi_52826580
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 18:25 schreef kawotski het volgende:

[..]

voetballers zie ik net op tv die overlijden gewoon aan een hartstilstand.. (50 per jaar) in het wielrennen wordt dan gelijk doping als oorzaak genoemd.. in de voetbal noemt men dat een te hoge hartslag
Prachtig is dat ja. Wat ik ook altijd mooi vind is AC Milan, dat veelvuldig wordt geprezen om hun goede medische begeleiding in het Milan Lab. Moet je eens voorstellen, een wielerploeg die zijn eigen medisch lab opstart, en daar dan nog voor geprezen wordt ook. Niemand zou nog maar 1 prestatie van die ploeg vertrouwen.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 23:18:03 #170
pi_52826759
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 23:13 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Prachtig is dat ja. Wat ik ook altijd mooi vind is AC Milan, dat veelvuldig wordt geprezen om hun goede medische begeleiding in het Milan Lab. Moet je eens voorstellen, een wielerploeg die zijn eigen medisch lab opstart, en daar dan nog voor geprezen wordt ook. Niemand zou nog maar 1 prestatie van die ploeg vertrouwen.
Meersscheman (de Belgische dokter van Milan Lab) zegt ronduit dat hij het idee kreeg van 'Milan Lab' door het medische centrum dat Squinzi destijds voor de Mapei wielerploeg opzette ....
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 30 augustus 2007 @ 23:57:06 #171
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_52827822
wanneer komt eigenlijk de uitspraak in de zaak Landis?
DeLuna vindt me dik ;(
pi_52828143
Of nog zoiets: de kersverse wereldkampioen op de 400 meter bij de vrouwen, Christine Ohuruogu, is vorig jaar nog geschorst geweest omdat ze 3 out-of-competition controles heeft gemist. Begin Augustus liep de schorsing van 1 jaar af en koud terug, loopt ze dikke PR's en pakt de wereldtitel. Over de gemiste controles rept niemand binnen de atletiekwereld of het moet zijn dat ze zeggen dat het zo'n lieve meid is die de controles niet bewust heeft ontlopen.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 08:39:36 #173
67640 SaintOfKillers
pi_52832123
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 23:57 schreef rubbereend het volgende:
Landis gaat die Tour gewoon winnen, verwacht ik.
pi_52839691
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 23:57 schreef rubbereend het volgende:
het blijft inderdaad maar verdacht stil. Ze zouden toch al in juli met de uitspraak komen ?
*plop*
pi_52842189
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 13:27 schreef djmarshal het volgende:

[..]

het blijft inderdaad maar verdacht stil. Ze zouden toch al in juli met de uitspraak komen ?
Ze zouden voor het einde van de Tour een uitspraak doen, maar ze hebben er alleen niet bijgezegd welke Tour

Over Landis is mijn gevoel trouwens dat ie wel vrijgesproken gaat worden. Ik weet niet waarom, maar toch...
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:44:46 #176
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52842201
Ze zijn Landis eerst bankroet aan het maken
LastFM
pi_52842398
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 18:35 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Hij wordt nu nog niet gestraft. Er worden alleen beschermende maatregelen genomen (hij mag niet starten) zolang het proces loopt. Als je serieus van moord verdacht wordt dan mag je ook tijdens je proces lekker in voorarrest blijven zitten. Beetje lompe vergelijking misschien, maar het punt is: Natuurlijk ben je onschuldig tot het tegendeel bewezen is, maar dat betekent niet automatisch dat er geen maatregelen genomen mogen/kunnen worden als je verdacht bent.
pi_52842564
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 14:44 schreef -skippybal- het volgende:
Ze zijn Landis eerst bankroet aan het maken
En hij mag ook nooit langs start om 20.000 op te halen .
sig verwijderd door FA
pi_52842967
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 14:44 schreef Cootz het volgende:

[..]

Ze zouden voor het einde van de Tour een uitspraak doen, maar ze hebben er alleen niet bijgezegd welke Tour

Over Landis is mijn gevoel trouwens dat ie wel vrijgesproken gaat worden. Ik weet niet waarom, maar toch...
Van de 165 sporters die voor het USADA gekomen zijn, zijn alle 165 schuldig bevonden aan dopinggebruik. De kans dat Landis vrijgesproken wordt is eigenlijk 0.
pi_52843323
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 15:10 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Van de 165 sporters die voor het USADA gekomen zijn, zijn alle 165 schuldig bevonden aan dopinggebruik. De kans dat Landis vrijgesproken wordt is eigenlijk 0.
Naja, dat vind ik niet echt een argument. Maar zaten er bij die 165 ook zaken die langer dan een jaar hebben geduurd?
pi_52844626
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 14:55 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Bij de nieuwe versie krijg je nog maar 200 bij start (en de huur voor dorpsstraat is 2 euro )
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:09:20 #182
pi_52844672
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 14:55 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Nee, hij mag langs "naar de gevangenis" passeren Maar hij is eerst nog al z'n kans-kaarten aan't opgebruiken ...
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:19:12 #183
67640 SaintOfKillers
pi_52844960
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 15:10 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Bij die 165 zitten er waarschijnlijk niet veel die werden betrapt door de perfectionisten van Châtenay-Malabry.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:30:57 #184
pi_52845290
Uit Het Laatste Nieuws van gisteren:
quote:
UCI voert eigen onderzoek naar Rasmussen
HLN sprak met Anne Gripper - hoofd antidoping UCI

LAUSANNE - De Internationale Wielerunie UCI is een eigen onderzoek gestart naar Michaël Rasmussen. De Deen werd door zijn Rabobankploeg uit de Tour gezet toen bleek dat hij gelogen had over waar hij in juni verbleef. daarover had hij ook de UCI onjuist én veel te laat geïnformeerd. "We zoeken nu uit welke dopingregels hij exact heeft overtreden." zegt Anne Gripper, de antidopingcoördinator van de UCI. Een schorsing hangt Rasmussen boven het hoofd. De kans dat hij snel weer coureur is, is klein.

"Op 29 juni heb ik Rasmussen een brief gestuurd, dat hij gefaald had met het tijdig verstrekken van precieze informatie over zijn verblijfplaats in juni. Dat maakte het voor ons onmogelijk om out-of-competitioncontroles te doen." zegt Anne Gripper. "Rasmussen liet ons weten dat hij 'soms in Mexico en soms in Italië' was. Rasmussen heeft mij ook gezegd dat hij in Mexico niet over een computer beschikte. Dat was niet echt een goed excuus. In mijn brief van 29 juni heb ik gezegd dat het niet acceptabel was. Nu zou hij ook nog hebben gelogen. Dat onderzoeken we."

"We zoeken nu alle informatie op basis waarvan we zullen bepalen of we disciplinaire actie ondernemen. Waarschijnlijk heeft hij meerdere regels van de antidopingcode overtreden. Alleen weten we nog niet precies welke."
In elk geval heeft Rasmussen artikel XIV.8.220 uit de UCI-code overtreden. Daarin staat dat in geval van een geregistreerde waarschuwing of een gemiste dopingtest in een periode van 45 dagen voor een grote ronde de betrokken renner van deelname aan die grote ronde wordt uitgesloten. Gripper: "Ik kende die regel toen nog niet. Hij was nooit eerder gebruikt. En bij het UCI congres op 26 september wordt die regel allicht uit de reglementen geschrapt."

Gripper sprak inmiddels ook met Whitney Richards, de Amerikaanse MTB-er aan wie de Deen vroeg of hij voor hem een doos raceschoenen uit de VS naar Italië kon meebrengen. Er bleken 13 zakken met kunstbloed in te zitten. Gripper: "We hebben gepraat met Richards en er zijn andere getuigen die zijn verhaal kunnen bevestigen. We moeten het heel voorzichtig doen om te zorgen dat juridisch alles goed gaat. Ik denk wel dat er iets uitkomt. Maar misschien is het niet genoeg om er een tweede antidopingovertreding van te maken."
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:48:12 #185
pi_52845775
Astana ontslaat ook Andrej Kasjetsjkin

vr 31/08/07 - Ook in het B-staal van de Kazak Andrej Kasjetsjkin zijn sporen van bloeddoping gevonden. De renner is door zijn team Astana net als Aleksandr Vinokoerov ontslagen.
Andrej Kasjetsjkin (foto) werd op 1 augustus positief bevonden in Turkije, bij een controle buiten competitie.

Hij werd door Astana op non-actief gezet, in afwachting van de analyse van het B-staal. Dat blijkt dus ook positief.

Eerder werd Aleksandr Vinokoerov om dezelfde reden ontslagen. Kasjetsjkin wil intussen de bevoegdheid van de Internationale Wielerunie (UCI) aanvechten.

Hij betwist het reglement dat toelaat bloed en urine af te nemen.
pi_52849646
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 16:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:Hij betwist het reglement dat toelaat bloed en urine af te nemen.
Vind ik wel grappig. Hij betwist het reglement, maar hij betwist niet de resultaten van de controle.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 19:12:03 #187
67640 SaintOfKillers
pi_52849790
Niemand dwingt hem toch om bloed en urinestalen te geven?

Hij mag dat weigeren. OK, dan mag hij nergens meer starten, maar dat is dan zijn eigen keuze.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 19:22:57 #188
pi_52850080
Trouwens, van andere sporten gesproken, in de atletiek is met die Gay nooit iemand sinds Michael Johnson nog zo snel geweest op de 200 m , terwijl die Phoenix bij de vrouwen als eerste in 8 ! jaar onder de 22 seconden loopt.

Wat zou er daar bij de Amerikanen nu in omloop zijn tegenwoordig ?
pi_52855383
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 19:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Trouwens, van andere sporten gesproken, in de atletiek is met die Gay nooit iemand sinds Michael Johnson nog zo snel geweest op de 200 m , terwijl die Phoenix bij de vrouwen als eerste in 8 ! jaar onder de 22 seconden loopt.

Wat zou er daar bij de Amerikanen nu in omloop zijn tegenwoordig ?
Helemaal niets, atletiek is schoon, alle prestaties zijn het gevolg van een boterham met pindakaas.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 31 augustus 2007 @ 22:45:58 #190
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_52855642
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 08:39 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Landis gaat die Tour gewoon winnen, verwacht ik.
ik hoop het staat nog ff 60 euro voor me op het spel
DeLuna vindt me dik ;(
pi_52858434
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 19:07 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Vind ik wel grappig. Hij betwist het reglement, maar hij betwist niet de resultaten van de controle.
Ja, hij geeft toe dat hij illegale dingen heeft gedaan, maar de UCI had helemaal het recht niet om daar achter te komen... lekker verhaal
pi_52875409
quote:
Op 22 september zal Floyd Landis weten of hij schuldig of niet wordt verklaard van dopinggebruik. Het USADA zal na meer dan een jaar met het resultaat van het proces komen.
http://www.wielrensite.nl/nieuws/5008

Jeuj, we hebben een nieuwe datum. Ik ben benieuwd
pi_52875711
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 21:03 schreef Cootz het volgende:

[..]

http://www.wielrensite.nl/nieuws/5008

Jeuj, we hebben een nieuwe datum. Ik ben benieuwd
Nou, ben benieuwd of we dan een uitspraak hebben.
  zaterdag 1 september 2007 @ 23:32:15 #194
pi_52879645
En op 23 september kan hij beroep aantekenen zeker ...
pi_52936249
Gaan we weer..
quote:
Bernucci positief, T-Mobile aangeslagen

Datum: 4-sep-2007 12:15

T-Mobile heeft Lorenzo Bernucci uit de Vuelta a España genomen. De Duitse ploeg meldt dinsdag dat de Italiaan op 15 augustus bij de Ronde van Duitsland positief testte op het gebruik van sibutramine, dat het hongergevoel onderdrukt. Bernucci woont in Monaco en de bond van het prinsdom is verantwoordelijk voor verder onderzoek en eventuele straffen.

Bernucci verklaarde dat hij sibutramine al vier jaar gebruikt en niet wist dat het WADA het middel vorig jaar op de verboden lijst heeft gezet. Als bewezen wordt dat de Italiaan het middel niet innam om zijn sportprestaties te verbeteren, kan hij er met een waarschuwing vanaf komen. "Lorenzo heeft de gedragscode van het team geschonden. Het is onacceptabel dat renners zonder toestemming van de dokter medicijnen innemen", aldus Bob Stapleton, teammanager van T-Mobile.

T-Mobile verklaarde vorige maand door te gaan als sponsor in het wielrennen. Het Duitse bedrijf was aan het twijfelen gebracht door de vele dopinggevallen die aan het licht kwamen, waaronder die van Patrik Sinkewitz tijden de Tour de France. T-Mobile paste daarop het sponsorcontract aan en behield zich het recht om met onmiddellijke ingang op te stappen bij een volgend dopinggeval en dat is Bernucci.
bron: sportweek.nl

Nooit van dat middel gehoord.. maar klinkt niet zo ernstig eerlijk gezegd, en het smoesje kan er ook mee door. Gevalletje Schumacher ?
  dinsdag 4 september 2007 @ 12:54:27 #196
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52936348
Wtf, dat gebruik ik ook wel eens met MTB-marathons
Sommige dopingdingen gaan echt zo nergens over, net als dat Ventolin.
LastFM
pi_52936727
Hopelijk een storm in een glas water...
  dinsdag 4 september 2007 @ 13:41:00 #198
pi_52936939
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 12:54 schreef -skippybal- het volgende:
Wtf, dat gebruik ik ook wel eens met MTB-marathons
Sommige dopingdingen gaan echt zo nergens over, net als dat Ventolin.
Tja, als het op de lijst staat moet je het niet gebruiken. Ik blijf er mij over verbazen hoe lichtzinnig wielrenners daar nog altijd mee omgaan. Je bent prof, het is je beroep. Dan ga je toch gewoon elk zalfje , pilletje, drankje dat je neemt laten nakijken of het niet verboden is ?
  dinsdag 4 september 2007 @ 17:07:57 #199
67205 Colplay
How you doin??
pi_52940114
Ze moeten gewoon die hele T-Mobile ploeg opdoeken en iedereen van die ploeg voor het leven uit het wielrennen gooien. Die ploeg heeft echt alle geloofwaardigheid verloren. Ullrich, Riis, Zabel onder meer in het verleden en dit jaar al weer het tweede geval. Willen ze ooit tot geloofwaardigheid komen in het wielrennen moet het echt einde oefening zijn voor deze ploeg.
pi_52944691
Oei, ik hoop maar voor de ploeg dat het met een sisser afloopt... T-Mobile zou toch nu sowieso als sponsor stoppen bij een nieuw dopinggeval?
  dinsdag 4 september 2007 @ 21:17:40 #201
pi_52944879
Er was vanmiddag te horen in de Vuelta-uitzending van iemand van T-Mobile dat de sponsoring doorgaat na dit geval.
  dinsdag 4 september 2007 @ 21:52:15 #202
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52946288
Omdat T-Mobile wél het verschil snapt tussen doping en "doping"
LastFM
pi_52947805
quote:
Astana heeft haar Spaanse renner José Antonio Redondo Ramos ontslagen, dat meldt Velo-Club.net. Het 22-jarige talent kreeg zijn ontslag omdat hij de interne regels van de ploeg aan zijn laars zou hebben gelapt. Eerder dit jaar ontsloeg de Kazachse ploeg, koersend op een Zwitserse licentie, al Matthias Kessler, Alexandre Vinokourov en Andrey Kashechkin.

Je merkt direct dat we met een grote ronde bezig zijn, de dopingzaken beginnen al weer.
  dinsdag 4 september 2007 @ 22:44:56 #204
pi_52947871
Toch benieuwd wat voor lijken er daar bij Astana nog allemaal uit de kast gaan vallen.
  dinsdag 4 september 2007 @ 22:58:24 #205
67205 Colplay
How you doin??
pi_52948293
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 21:52 schreef -skippybal- het volgende:
Omdat T-Mobile wél het verschil snapt tussen doping en "doping"
DIt is volgens mij de reden dat het wielrennen nooit meer van zijn slechte naam afkomt. Ze maken een lijst met allemaal producten die je niet mag nemen en als er dan iemand gepakt wordt, dan is het opeens een middel dat 'niet zo erg is'. Het zal toch niet voor niets op die lijst staan, anders hadden ze het er wel af gelaten. Ik vind dat er in het wielrennen veel meer de 0-tolerantie toegepast moet worden: Gepakt is wegwezen, 2 of 3 renners van 1 team, team weg en ploegleiding nooit meer in het wielrennen toelaten. En niet na afloop gaan zeggen: Wat je gepakt hebt helpt je niet zo veel, dus we doen even of we het erg vinden, maar eigenlijk boeit t niet zoveel. Je bent als wielrenner gewoon een enorme eikel en een hele slechte prof als je gepakt wordt op een middel dat nauwelijks helpt om harder te fietsen.
  dinsdag 4 september 2007 @ 23:04:07 #206
39333 Zelva
pi_52948481
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 22:58 schreef Colplay het volgende:

[..]

DIt is volgens mij de reden dat het wielrennen nooit meer van zijn slechte naam afkomt. Ze maken een lijst met allemaal producten die je niet mag nemen en als er dan iemand gepakt wordt, dan is het opeens een middel dat 'niet zo erg is'. Het zal toch niet voor niets op die lijst staan, anders hadden ze het er wel af gelaten. Ik vind dat er in het wielrennen veel meer de 0-tolerantie toegepast moet worden: Gepakt is wegwezen, 2 of 3 renners van 1 team, team weg en ploegleiding nooit meer in het wielrennen toelaten. En niet na afloop gaan zeggen: Wat je gepakt hebt helpt je niet zo veel, dus we doen even of we het erg vinden, maar eigenlijk boeit t niet zoveel. Je bent als wielrenner gewoon een enorme eikel en een hele slechte prof als je gepakt wordt op een middel dat nauwelijks helpt om harder te fietsen.
Precies, die dopinglijst heeft helemaal geen gradaties van erg tot helemaal niet zo erg. Doping is doping.
pi_52949376
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 23:04 schreef Zelva het volgende:

[..]

Precies, die dopinglijst heeft helemaal geen gradaties van erg tot helemaal niet zo erg. Doping is doping.
ze moeten natuurlijk wel gradaties maken want verboden middelen en verboden middelen zijn er ook twee.
pi_52954451
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 23:36 schreef Bartoli het volgende:

[..]

ze moeten natuurlijk wel gradaties maken want verboden middelen en verboden middelen zijn er ook twee.
Er zijn natuurlijk ook wel gradaties (zie bv. de zaak van Petacchi). En terecht. De ene overtreding is de andere niet.
pi_52954470
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 22:58 schreef Colplay het volgende:
En niet na afloop gaan zeggen: Wat je gepakt hebt helpt je niet zo veel, dus we doen even of we het erg vinden, maar eigenlijk boeit t niet zoveel.
Dat gebeurt dus niet. Als ze betrapt worden, worden ze gestraft. Wel kan de strafmaat verschillen.
pi_52955921
Juist wielrennen is verschrikkelijk rigide in de bestraffing. Nee, dan de nandrolon voetballers. Alleen de attesten ongein vind ik storend, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ieder 'niet-negatief' geval eerst de media ingeslingerd wordt voor er even gekeken wordt of het een vergrijp was of niet. Krijg je beroerde beeldvorming van.
pi_52956678
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 22:42 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Je merkt direct dat we met een grote ronde bezig zijn, de dopingzaken beginnen al weer.
Weer een van het nieuwe wielrennen (© Wuyts)
pi_52957875
van 2cycle (poster Stephko)
quote:
Volgens AS moet Valverde aan de UCI verklaren waarom hij op 23 juni jl. niet thuis was voor een out-of-competition control. Controleurs stonden voor de deur terwijl Alejandro er niet was. Valverde's zaakwaarnemer claimt op 12 juni een fax verstuurd te hebben met de melding dat Valverde van 23 tot 25 juni niet thuis zou zijn. Saillant detail daarbij is dat hij niet thuis kon zijn omdat hij met de ploeg in Eindhoven de ProTour TTT reed alwaar hij met succes een dopingcontrole doorstond...
pi_52957900
en dan nog deze
quote:
Keita betrapt op testosteron

ANP

PARIJS - De Franse atleet Naman Keita is tijdens de wereldkampioenschappen in Osaka, die zondag eindigden, betrapt op het gebruik van het verboden spierversterkende hormoon testosteron. Keita was op de Olympische Spelen van 2004 goed voor brons op de 400 meter horden. In Japan was de halve finale al zijn eindstation. Als ook de contra-expertise positief uitvalt wacht hem een schorsing van twee jaar. In Osaka zijn in totaal 926 dopingtests uitgevoerd, meer dan ooit bij een WK. De internationale federatie IAAF liet zondag al doorschemeren, zonder een naam te noemen, dat één analyse een verdacht resultaat had opgeleverd. Sinds 1987 waren er op WK's 44 dopinggevallen. Keita is de 45e.
pi_52958004
quote:
Op woensdag 5 september 2007 12:40 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Alsjeblieft zeg. Zouden we dit soort zaken dus gewoon binnenskamers kunnen laten tenzij er duidelijk wel wat aan de hand is? Zo zinloos dit.
pi_52958307
quote:
Op woensdag 5 september 2007 12:46 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

Alsjeblieft zeg. Zouden we dit soort zaken dus gewoon binnenskamers kunnen laten tenzij er duidelijk wel wat aan de hand is? Zo zinloos dit.
vertel dat de pers maar en diegene die het naar buiten brengen . Ik snap de UCI in deze ook niet hij moet zich verantwoorden waar hij was terwijl de UCI weet dat hij in Eindhoven zit. Prutsers
pi_52958735
De pers heeft groot gelijk. Als het bekend gemaakt wordt, is het nieuws. De UCI, die snap ik niet meer.
  woensdag 5 september 2007 @ 13:58:11 #217
pi_52959306
quote:
Op woensdag 5 september 2007 13:07 schreef Bartoli het volgende:

[..]

vertel dat de pers maar en diegene die het naar buiten brengen . Ik snap de UCI in deze ook niet hij moet zich verantwoorden waar hij was terwijl de UCI weet dat hij in Eindhoven zit. Prutsers
Ach, Anne Grimmer (of hoe heet ze weer) zal wel weer zeggen 'dat ze nergens van op de hoogste was'

Dat begint ook meer en meer op "I knoooow nooooooothiiiiiiiing , i work for the uuuuciiiiiii " te lijken ...
pi_52960286
quote:
Op woensdag 5 september 2007 12:40 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Geweldig dit (eigenlijk treurig), hoe erg alle "organisaties" langs elkaar werken.
pi_52981159
Het Premier Team uit Sint-Petersburg is in Waanrode opgepakt op een vakantieboerderij. De groep Russische jeugdrenners die hier wss aan wedstrijden wilden deelnemen schenen grote hoeveelheden doping bij zich te hebben.
pi_52981253
van HLN
quote:
Doping gevonden bij Russische wielerploeg in vakantieboerderij

Bij een inval in een vakantieboerderij in het Vlaams-Brabantse Waanrode, bij Tienen, zou de politie gisterenavond dopingproducten gevonden hebben. Het Leuvense parket bevestigde het bericht. Dat geeft wel pas later vandaag meer uitleg. Acht renners van een Russische wielerploeg en twee begeleiders zijn ook meegenomen voor ondervraging.

De politie viel de boerderij gisterenavond omstreeks 20.00 uur binnen en doorzocht drie uur lang de lokalen waar de wielerploeg verblijft. Daarbij zouden aanzienlijke hoeveelheden amfetamines en andere dopingproducten gevonden zijn. De acht renners en de twee begeleiders van de ploeg Premier Team uit Sint-Petersburg werden ook meegenomen voor ondervraging.

De ploeg verbleef sinds enkele weken in België en reed mee in verschillende beloftewedstrijden waarvan ze er ook enkele won. (belga/hln)
  donderdag 6 september 2007 @ 14:21:23 #221
pi_52982090
quote:
Op donderdag 6 september 2007 13:49 schreef Bartoli het volgende:
van HLN
[..]

Maar goed, dat er bij die jeugdploegen in het oostblok wel wat meer mis is weet ook iedereen wel eigenlijk
pi_52984190
quote:
Volgens Redondo is hij uiteindelijk niet ontslagen:

http://www.todociclismo.com/noticia.asp?id=39858

Hij wilde niet naar het trainingskamp in Augustus in Zwitserland, en zou daar toestemming van de ploegleiders van hebben gekregen. Biver heeft daar schijnbaar geen weet van gehad en heeft hem een ontslagbrief gestuurd. Na ontvangst van de brief heeft Redondo naar Astana gebeld, maar schijnbaar was Biver al vertrokken. De ploegleiders hebben nu gezegd dat ze geen probleem met Redondo hebben en dat hij daarom nog gewoon deel uit maakt van de ploeg.
  donderdag 6 september 2007 @ 16:04:46 #223
pi_52984224
Wat een zootje daar bij Astana ...
pi_52984367
Gelukkig maar, hij is wel tof!
  vrijdag 7 september 2007 @ 12:25:12 #225
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_53002621
Valverde onder vuur

PARIJS - Wielrenner Alejandro Valverde heeft volgens de internationale wielrenunie UCI verzuimd door te geven dat hij in juni zijn programma wijzigde en afreisde naar Eindhoven voor de ploegentijdtrit. De Spanjaard kon daardoor geen dopingcontrole ondergaan.

Alejandro Valverde. FOTO AP De renner van Caisse d'Epargne moet zich volgende week woensdag verantwoorden bij de UCI. De nummer zes uit de Ronde van Frankrijk ligt al onder vuur bij de mondiale wielerbond en is zelfs deelname ontzegd aan het wereldkampioenschap later deze maand in het Duitse Stuttgart. De UCI heeft aanwijzingen dat Valverde betrokken is bij het dopingschandaal Operation Puerto.

(ANP)
  vrijdag 7 september 2007 @ 12:27:54 #226
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_53002684

Hij heeft tijdens de TTT een (negatieve) plas afgeleverd.
LastFM
  vrijdag 7 september 2007 @ 12:44:59 #227
pi_53003037
Die Anne Gripper en co zijn bij de UCI helemaal het noorden kwijt ... Eerst blijken ze niet eens op de hoogte van een reglement dat Rasmussen uit de Tour had moeten houden en nu krijg je dit met Valverde ...
pi_53004245
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 12:27 schreef -skippybal- het volgende:

Hij heeft tijdens de TTT een (negatieve) plas afgeleverd.
Maar goed, niet doorgegeven is niet doorgegeven. Voor hetzelfde geld heeft hij toen wat geprepareerd bloed gekregen...
  vrijdag 7 september 2007 @ 13:35:06 #229
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_53004309
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 13:32 schreef wimderon het volgende:

[..]

Maar goed, niet doorgegeven is niet doorgegeven. Voor hetzelfde geld heeft hij toen wat geprepareerd bloed gekregen...
Als Kers despanje gewoon z'n lijstje met renners op tijd heeft opgestuurd dan is er helemaal niks aan de hand.
Moeten ze er daar bij de UCI maar niet zo'n bureaucratische teringbende van maken.
LastFM
pi_53006552
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 13:35 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Als Kers despanje gewoon z'n lijstje met renners op tijd heeft opgestuurd dan is er helemaal niks aan de hand.
Moeten ze er daar bij de UCI maar niet zo'n bureaucratische teringbende van maken.

de UCI heeft hun fout ook toegegeven , koopt Valverde wat voor
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 9 september 2007 @ 18:58:38 #231
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_53054892
tja je mag toch 2 keer de mist in gaan, deed Rasmussen ook. Daarna vlogt toch pas een straf

Dus of hij is te vaak vergeten door te geven en hij kan geschorst worden of het is een waarschuwing en dan is er niks aan de hand
DeLuna vindt me dik ;(
pi_53055119
quote:
Op zondag 9 september 2007 18:58 schreef rubbereend het volgende:
tja je mag toch 2 keer de mist in gaan, deed Rasmussen ook. Daarna vlogt toch pas een straf

Dus of hij is te vaak vergeten door te geven en hij kan geschorst worden of het is een waarschuwing en dan is er niks aan de hand
Nou, hij schijnt dus een controle gemist te hebben. Over een officiele waarschuwing lees ik eigenlijk nog nergens iets, dus dat is nog maar de eerste vraag. Daarnaast zou het dan vervolgens ook nog maar één waarschuwing zijn, waar verder geen sancties aan gekoppeld zijn.

Een ander verhaal is dat de UCI niet wil dat hij aan de Wereldkampioenschappen meedoet. Dat heeft niks met die gemiste controle te maken. De UCI vindt de aanwijzingen dat hij bij Puerto betrokken zou zijn sterk genoeg om hem aan te merken als 'verdacht'. En zodra je verdacht bent, mag je niet starten. De Spaanse bond vindt de aanwijzingen niet sterk genoeg om hem 'verdacht' te noemen, dus mag hij volgens hun wel starten.

En dat is het gevaarlijke grijze gebied op dit moment: wanneer ben je serieus verdacht en mag je 'in voorarrest gehouden worden' (cq. niet starten) en wanneer zijn het slechts geruchten...

Een niet-negatieve test rechtvaardigt een duidelijke verdenking, maar bij de vermeende betrokkenheid van Valverde bij de hele Fuentes-zaak is dat natuurlijk een stuk minder duidelijk.
pi_53055194
Blijft natuurlijk de vraag waarom men zo'n ophef moet maken om een gemiste controle. Naast Rasmussen is Valverde volgens mij heus niet de enige die ooit zo'n controle gemist heeft. De UCI doet dus weer vrolijk mee aan deze heerlijke stemmingmakerij.
  zondag 9 september 2007 @ 19:43:49 #234
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_53056029
quote:
Op zondag 9 september 2007 19:07 schreef Cootz het volgende:

[..]

Nou, hij schijnt dus een controle gemist te hebben. Over een officiele waarschuwing lees ik eigenlijk nog nergens iets, dus dat is nog maar de eerste vraag. Daarnaast zou het dan vervolgens ook nog maar één waarschuwing zijn, waar verder geen sancties aan gekoppeld zijn.

Een ander verhaal is dat de UCI niet wil dat hij aan de Wereldkampioenschappen meedoet. Dat heeft niks met die gemiste controle te maken. De UCI vindt de aanwijzingen dat hij bij Puerto betrokken zou zijn sterk genoeg om hem aan te merken als 'verdacht'. En zodra je verdacht bent, mag je niet starten. De Spaanse bond vindt de aanwijzingen niet sterk genoeg om hem 'verdacht' te noemen, dus mag hij volgens hun wel starten.

En dat is het gevaarlijke grijze gebied op dit moment: wanneer ben je serieus verdacht en mag je 'in voorarrest gehouden worden' (cq. niet starten) en wanneer zijn het slechts geruchten...

Een niet-negatieve test rechtvaardigt een duidelijke verdenking, maar bij de vermeende betrokkenheid van Valverde bij de hele Fuentes-zaak is dat natuurlijk een stuk minder duidelijk.
Het grijze gebied is ontstaan doordat de UCI niet doortastend is. Daardoor zijn organisatoren zelf gaan beslissen wanneer iemand wel en wanneer iemand niet mag starten. Dat daarbij geen lijn zit komt door de organisatoren. Wat mij betreft mag Valverde starten. Of ze moeten een dopingplas hebben, of ze moeten een aanklacht indienen en een zaak beginnen. Nu kan hij vor elke wedstridj worden uitgesloten zonder dat er echt duidelijkheid is over vermeend dopinggebruik. Totaal ongeloofwaardig en het heeft niks met recht te maken.
De UCI probeert de macht terug te krijgen door allerlei onzinnige uitspraken te doen. Het zijn een aantal incompetente mensen bij elkaar en de sport is de dupe.
And that is the news.''
pi_53061594
quote:
Op zondag 9 september 2007 19:10 schreef Cootz het volgende:
Blijft natuurlijk de vraag waarom men zo'n ophef moet maken om een gemiste controle. Naast Rasmussen is Valverde volgens mij heus niet de enige die ooit zo'n controle gemist heeft. De UCI doet dus weer vrolijk mee aan deze heerlijke stemmingmakerij.
En vooral nu het in dit geval een gemiste controle is terwijl hij ergens anders wél gecontroleerd werd. Dan gaat het helemaal nergens meer over.
pi_53082066
quote:
Op zondag 9 september 2007 23:00 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En vooral nu het in dit geval een gemiste controle is terwijl hij ergens anders wél gecontroleerd werd. Dan gaat het helemaal nergens meer over.
Rasmussen en Valverde zijn gewoon het slachtoffer geworden van ee ordinaire machtstrijd tussen de UCI en de ASO,
beide gaan mischien niet vrijuit, maar dit verdien ze ook niet.

Ook jammer dat de Rabo's daar voor gezwicht zijn, en weten we gelijk ook op welk "kamp" ze hun geld hebben gezet.
  maandag 10 september 2007 @ 22:00:50 #237
pi_53082633
quote:
Op maandag 10 september 2007 21:43 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Rasmussen en Valverde zijn gewoon het slachtoffer geworden van ee ordinaire machtstrijd tussen de UCI en de ASO,
beide gaan mischien niet vrijuit, maar dit verdien ze ook niet.

Ook jammer dat de Rabo's daar voor gezwicht zijn, en weten we gelijk ook op welk "kamp" ze hun geld hebben gezet.
Tjah "Rabo gezwicht" , als de UCI hun reglement had toegepast had Rasmussen nooit aan de start van de Tour mogen verschijnen ...
pi_53083315
quote:
Op maandag 10 september 2007 22:00 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Tjah "Rabo gezwicht" , als de UCI hun reglement had toegepast had Rasmussen nooit aan de start van de Tour mogen verschijnen ...
Daar zeg je het zelf, dat hebben ze niet gedaan, ja midden in de Tour, enkel en alleen om de ASO een loer te draaien.
En de UCI heeft toen der tijd gezegt dat hij niet de enige was, hoe zit het dan met die renners?

Nee, het is een vies spelletje over de rug van de renners.
Nogmaals, ik weet niet of die renners vrijuit gaan, maar als je in zo'n machtstrijd beland, ben je zo wie zo het bokkie.
pi_53088631
quote:
Op maandag 10 september 2007 22:29 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Daar zeg je het zelf, dat hebben ze niet gedaan, ja midden in de Tour, enkel en alleen om de ASO een loer te draaien.
En de UCI heeft toen der tijd gezegt dat hij niet de enige was, hoe zit het dan met die renners?

Nee, het is een vies spelletje over de rug van de renners.
Nogmaals, ik weet niet of die renners vrijuit gaan, maar als je in zo'n machtstrijd beland, ben je zo wie zo het bokkie.
De renners spelen zelf ook een vies spelletje (namelijk doping nemen). Rasmussen bijvoorbeeld maakt zichzelf natuurlijk wel uitermate verdacht door regelmatig verkeerd verblijfplaatsen door te geven (als 'ie 't al twee keer richting UCI en twee keer richting deense bond heeft gedaan.
De zaak Valverde, met die gemiste controle, dat gaat (imo) helemaal nergens over, als 'ie op dezelfde tijd bezig was in Eindhoven met de ploegentijdrit, moet de UCI hun zaakjes maar eens beter voor elkaar hebben. Prutsers.
  donderdag 13 september 2007 @ 17:57:57 #240
pi_53150834
"Ullrich betaalde Fuentes 25.000 euro"

do 13/09/07 - Het parket van Bonn, dat een onderzoek voert tegen Jan Ullrich, zegt dat Ullrich in 2004 25.000 euro heeft betaald aan de Spaanse dopingdokter Fuentes. In 2006 zou de Duitse vedette nog een bedrag hebben overgeschreven.

"We hebben het bewijs dat Ullrich het geld op een rekening van Fuentes (foto) in Genève stortte", liet het parket weten.

"Deze info bevestigt ons vermoeden dat er wel degelijk transacties waren voor een dopingoperatie."

In 2006 zou Ullrich een nóg grotere som hebben overgeschreven, op een rekening in Madrid.

"We zetten ons onderzoek onverminderd voort", luidt het nog in Bonn. "Wanneer het beëindigd wordt is niet te zeggen."

Jan Ullrich mocht vorig jaar niet starten in de Tour, nadat zijn naam was gevallen in de affaire-Fuentes. T-Mobile zette hem ook op straat.

De Duitse vedette vond geen nieuw team en hing de fiets dan maar aan de haak. Ullrich heeft steeds ontkend iets met de zaak-Fuentes te maken te hebben.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 13 september 2007 @ 22:38:39 #241
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_53158685
dure dokter valt dat nog onder het ziekenfonds?
DeLuna vindt me dik ;(
pi_53159768
Declareren die zooi inderdaad!
  vrijdag 14 september 2007 @ 08:37:49 #243
67640 SaintOfKillers
pi_53163907
Op de site van de UCI is een nieuwe dopingsectie geopend.

Hier staat onder meer een overzicht van de renners die het hele jaar hun whereabouts moeten doorgeven. Veel Spanjaarden en ook 1 Deen.
pi_53164182
De lijst :

http://www.uci.ch/Modules/BUILTIN/getObject.asp?MenuId=MTI1Njk&ObjTypeCode=FILE&type=FILE&id=MzQ2Nzk&

Of is er nog een andere lijst? Op deze lijst staan erg veel renners, bijna alle Nederlandse renners met een hoge UCI ranking staan er bijvoorbeeld ook op. Bram Tankink staat er niet op.
pi_53166000
Er staan ook lijsten van alle renners die in 2006 en 2007 in aanvaring zijn gekomen met de dopingreglementering (ook vrijgesproken renners), bij 2007 geen Nederlanders. In 2006 drie: Ger Soepenberg, Erwin Bakker en Maarten Tjallingii.
Tjallingii blijkbaar gepakt op Ephedrine maar vrijgesproken, daar heb ik nooit iets van meegekregen.

Hier staan links naar de complete lijsten, al zijn ze niet helemaal up to date:
www.uci.ch/templates/UCI/UCI2/layout.asp?MenuId=MTI1Njk

Op die link kun je ook de lijst van de whereabout mannen vinden, gesorteerd op naam (zoals de vorige poster al plaatste) en gesorteerd op nationaliteit.
pi_53168377
Zie je wel, Mart heeft al die jaren gelijk gehad

vrijdag 14 september 2007 @ 12:26:15 #247
pi_53168840
Je moet eens naar de leeftijden van de meeste van die renners kijken ... Hoezo "nieuwe cleane generatie, mr Wuyts ?"
pi_53200444
voor aankomende zaterdag een uitspraak in de zaak landis meldt telegraaf! spannend. als ik het artikel zo lees verwachten ze dat landis ongelijjk krijgt en gewoon terecht is uitgesloten.
*plop*
pi_53200572
Gaat Ullrich straks dan ook zijn olympische titel van Sydney kwijtraken?

Tsjah, Vinokourov werd daar tweede.
  zaterdag 15 september 2007 @ 18:10:01 #250
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_53200750
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 17:57 schreef djmarshal het volgende:
voor aankomende zaterdag een uitspraak in de zaak landis meldt telegraaf! spannend. als ik het artikel zo lees verwachten ze dat landis ongelijjk krijgt en gewoon terecht is uitgesloten.
Ik verheug me al op de feestelijke huldiging van Pereiro
Tranquillo
pi_53200868
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 12:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Je moet eens naar de leeftijden van de meeste van die renners kijken ... Hoezo "nieuwe cleane generatie, mr Wuyts ?"
Dit is geen lijst van verdachte renners...
  dinsdag 18 september 2007 @ 18:08:32 #252
pi_53275825
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 18:15 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Dit is geen lijst van verdachte renners...
Ik heb het over die lijst met renners waartegen doping actie ondernomen is die ook op die site staat
  dinsdag 18 september 2007 @ 18:11:46 #253
pi_53275912
quote:
'Vinokourov betrapt? Hoezo?'
/ Bevolking van Kazachstan onwetend gehouden over bloeddoping van volksheld

Alexander Vinokourov (34) is in onze ogen geen actieve wielrenner meer. In zijn vaderland Kazachstan is de dopingzondaar uit de Ronde van Frankrijk nog altijd een held. Althans, bij de Kazakken die hem kennen.

In Almaty, de voormalige hoofdstad van Kazachstan waar vorige week de Rode Duivels nog voetbalden, leven 53 procent authentieke Kazakken en zo'n 30 procent Russen. Maar het zijn nog altijd de voormalige Russen die de lakens uitdelen. Op alle niveaus. Zo ook bij de nationale Kazakse wielerfederatie. De voorzitter is Danlal Achmetov, tevens de minister van Defensie en de man die het dichtst bij de almachtige president Nursultan Nazarbayev staat. Hij is de drijvende kracht achter het Kazakse wielrennen en ProTourploeg Astana. Voor een gesprekje over Vinokourov is Achmetov is niet te benaderen. Hij is door journalisten eigenlijk voor niets te benaderen.

Onware berichten

Nikolai Proskurin Abramovich, de vicepresident van de Kazakse wielerbond, wilde ons wel te woord staan over Vinokourov. Het was Proskurin die eind augustus in een lokale krant het bericht verspreidde dat Andrey Kashechkin, eveneens Kazak en net als Vinokourov tijdens de Tour de France betrapt op bloeddoping, gezuiverd werd van dopinggebruik. Dat bericht bleek achteraf onwaar.

Dat we ons niet veel hoeven voor te stellen van de wielersport in het land waar Astana nochtans één van de topteams is, hadden we op straat al gemerkt. Een fiets is in Almaty even frequent als sneeuw in de woestijn. Op het afgesproken adres van de wielerfederatie vinden we alleen een fietsenwinkel, de enige fietsenwinkel in Almaty blijkt al snel. In een onooglijk bureautje op de derde verdieping huist de secretaresse van Proskurin. 'Mister Proskurin is naar de bank', zegt ze in heel gebroken Engels. Twee uur later is hij nog niet terug en hij zal de hele namiddag niet terugkomen. Telefonische vragen om het over de post-Vinokourov tijdperk te hebben, worden afgewimpeld tot Proskurin de afspraak afzegt.

'Een politieke zaak', had Proskurin in juli al gezegd, net nadat Vinokourov met zijn hele Astana-team in het wiel uit Frankrijk was vertrokken na de positieve test. 'De organisatoren hebben al voor het begin van de Tour gezegd dat het een slechte zaak was dat Vinokourov één van de favorieten op de eindoverwinning was.'

In Almaty andere gesprekspartners vinden over het thema-Vinokourov is moeilijk. De Aziatische Kazakken zijn gewoonweg niet geïnteresseerd. Als ze al Engels spreken, lijken ze er geen benul van dat er op sommige plaatsen in de wereld zo snel mogelijk met de fiets wordt gereden.

Een rondvraag bij taxichauffeurs, hotelpersoneel en obers van Russische afkomst leert dat ze beter op de hoogte zijn. Van de wielersport althans, niet van het dopinggebruik van de hun opgedrongen nationale held. De meeste van onze gesprekspartners weten zelfs niet eens wat in Frankrijk gebeurde.

Complot

Pas na lang zoeken ontmoeten we via informele contacten iemands die meer weet van het reilen en zeilen in het Kazakse wielerland. Hij vraagt wel uitdrukkelijk zijn naam niet te vermelden. 'Sommige mensen weten wie Vinokourov is', zegt hij. 'Maar wielrennen houdt hen absoluut niet bezig. Vinokourov werd het symbool van de profilering van Kazachstan omdat Achmetov, voordien Eerste Minister, een wielerliefhebber is. Nu dat niet gelukt is, horen we er vooralsnog weinig over. Ik heb er geen idee van waar hij nu is en wat de overheid met hem van plan is. Maar in de kranten wordt niet meer over hem geschreven. Een berichtje in de krant dat hij uit de Tour de France werd gezet en dat was het. Zeker geen reden. Geen lange artikels zoals dat in jullie land de gewoonte is. Als er al iets aan werd toegevoegd, had men het vooral over een complot.'

Te veel moeten we ons daar echter niet van voorstellen. 'Hoe zou je willen dat de mensen zich daar vragen bij stellen? Slechts tien à vijftien procent van de Kazakken leest de krant. Daar worden ze dan nog niet voldoende geïnformeerd. Kan jij me vertellen wat er precies is gebeurd?'

We doen het verhaal van de bloeddoping en de man reageert verwonderd. Vraagt ons uit hoe het kan dat je daardoor beter gaat rijden. 'Dat verhaal is compleet nieuw. Ik begrijp dat ze het hier stil houden. Maar ik weet natuurlijk niet of ik jou wel moet geloven.'
pi_53275968
hij is goed , volgende keer toch maar Borat sturen eens zien hoe snel ze het wel weten
  dinsdag 18 september 2007 @ 18:16:31 #255
pi_53276034
Lijkt mij toch wel meer en meer ook dat achter die hele Astana ploeg toch wel een of ander maffia-kartel moet zitten die geld wil witwassen. Waarom zou je anders een wielerploeg sponsoren als een land waar geen hond in wielrennen interesse blijkt te hebben ?
pi_53276118
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 18:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Lijkt mij toch wel meer en meer ook dat achter die hele Astana ploeg toch wel een of ander maffia-kartel moet zitten die geld wil witwassen. Waarom zou je anders een wielerploeg sponsoren als een land waar geen hond in wielrennen interesse blijkt te hebben ?
dat moet toch ook haast wel in het voetballen met die russen wat de Engelse premier League clubs in hun bezit hebben

En dat er iets van een maffia bende achtersteekt wil ik wel geloven, waarom zouden een paar van die kwasten 's morgens, de dag van de tijdrit waarop Vino positief testte, naar het hotel komen in een wagen met geblindeerde ramen en Vino dan meenemen net of die gearresteerd is

tenminste als dat verhaal klopt wat de rondte gaat
  dinsdag 18 september 2007 @ 18:28:19 #257
pi_53276414
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 18:19 schreef Bartoli het volgende:

[..]

dat moet toch ook haast wel in het voetballen met die russen wat de Engelse premier League clubs in hun bezit hebben

En dat er iets van een maffia bende achtersteekt wil ik wel geloven, waarom zouden een paar van die kwasten 's morgens, de dag van de tijdrit waarop Vino positief testte, naar het hotel komen in een wagen met geblindeerde ramen en Vino dan meenemen net of die gearresteerd is

tenminste als dat verhaal klopt wat de rondte gaat
Dat verhaal van die auto en Vino komt van Lieven van Gils, Samen met zijn ploeg die 's avonds dus live Vino hadden geïnterviewd in het Astana-hotel brachten ze de nacht door op de parking in hun twee campers. 's morgens werd Lieven Van Gils wakker van "lawaai" op de parking en zag hij de paniek bij Astana en Vino en diverse renners die er verschrikkelijk snel vandoor leken te (moeten) gaan. Even later op de dag werd duidelijk waarom.

Doet er mij trouwens aan denken, is er eigenlijk ook maar één iemand die Vino al gezien heeft na zijn verdwijnen uit de Tour ?
pi_53276596
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 18:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]
Prachtig verhaal ja. Al die verhalen dat het karaktermens Vino zo'n volksheld is in Kazachstan kunnen dus ook de prullebak in.
  dinsdag 18 september 2007 @ 20:54:35 #259
14505 OProg
A Life in Music
pi_53281642
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 18:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Doet er mij trouwens aan denken, is er eigenlijk ook maar één iemand die Vino al gezien heeft na zijn verdwijnen uit de Tour ?
Toevallig vroeg ik me dat vanmiddag ook af.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 18 september 2007 @ 20:58:57 #260
pi_53281840
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:54 schreef OProg het volgende:

[..]

Toevallig vroeg ik me dat vanmiddag ook af.
Een beeld van strafkampen in de Kazakse steppe kwam al bij mij op
  dinsdag 18 september 2007 @ 22:23:30 #261
67640 SaintOfKillers
pi_53285306
quote:
UCI verscherpt anti-dopingcontroles voor WK in Stuttgart

De Internationale Wielerunie (UCI) heeft dinsdag aangekondigd dat in de aanloop van en tijdens het WK wielrennen in Stuttgart scherpe antidopingcontroles werden en zullen worden uitgevoerd.

Na elke wedstrijd op het WK zullen 8 renners of rensters (de eerste 4 en 4 uitgelote deelnemers) een urinecontrole ondergaan.

In de acht weken voorafgaand aan het WK zullen minstens 120 onaangekondigde buiten-competitiecontroles afgenomen zijn, tegenover 27 vorig jaar, en ongeveer 400 tests tijdens wedstrijden van diezelfde renners. De UCI heeft ook aan de nationale wielerbonden gevraagd om WK-deelnemers 'out-of-competition' te testen.

In totaal wil de UCI het aantal controles tijdens het WK met 25% opvoeren in vergelijking met vorig jaar. Tijdens het evenement in Stuttgart worden er ook voor het eerst 30 bloeddopingcontroles afgenomen. Tot slot mogen ongeveer 100 wielrenners tijdens een van de ochtenden op het WK een gezondheidscontrole verwachten; in de aanloop naar het WK 2006 in Salzburg waren dat er 80.

De bloedmonsters worden ook bijgehouden om in de toekomst eventueel groeihormoon te kunnen opsporen. Een accurate test wordt daarvoor eind dit jaar verwacht.
Volgens mij worden er nu al genoeg tests gedaan, misschien moeten ze er eerst voor zorgen dat de huidige tests correct worden uitgevoerd ipv. er nog te gaan toevoegen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 19 september 2007 @ 01:40:23 #262
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_53290496
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 22:23 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Volgens mij worden er nu al genoeg tests gedaan, misschien moeten ze er eerst voor zorgen dat de huidige tests correct worden uitgevoerd ipv. er nog te gaan toevoegen.
nee joh, daar ziet de buitenwacht mindervan, spierballentaal! Daar zijn ze bij de UCI erg goed in
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 19 september 2007 @ 02:01:05 #263
pi_53290627
quote:
Op woensdag 19 september 2007 01:40 schreef rubbereend het volgende:

[..]

nee joh, daar ziet de buitenwacht mindervan, spierballentaal! Daar zijn ze bij de UCI erg goed in
Hoe groter de warboel en massa aan tests hoe minder men door de bomen nog het bos ziet en er gepakt worden aldus de UCI ?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 19 september 2007 @ 02:06:41 #264
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_53290674
quote:
Op woensdag 19 september 2007 02:01 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Hoe groter de warboel en massa aan tests hoe minder men door de bomen nog het bos ziet en er gepakt worden aldus de UCI ?
en dan volgen de lange procedures..............

Landis loop nog steeds
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 19 september 2007 @ 02:09:27 #265
pi_53290694
quote:
Op woensdag 19 september 2007 02:06 schreef rubbereend het volgende:

[..]

en dan volgen de lange procedures..............

Landis loop nog steeds
Las ik vorige week niet ergens dat we deze week daar uitsluitsel over zouden krijgen ?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 19 september 2007 @ 02:10:19 #266
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_53290697
quote:
Op woensdag 19 september 2007 02:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Las ik vorige week niet ergens dat we deze week daar uitsluitsel over zouden krijgen ?
ja dat las ik ook....... maar er zal vast en zeker een hoger beroep mogelijk zijn
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 19 september 2007 @ 02:14:31 #267
pi_53290717
quote:
Op woensdag 19 september 2007 02:10 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ja dat las ik ook....... maar er zal vast en zeker een hoger beroep mogelijk zijn
Het grappige aan deze zaak is dat als ie meteen schuld had bekend dat ie allicht al terug uit schorsing had kunnen zijn voor ie nu alle beroepsprocedures heeft afgewerkt
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 19 september 2007 @ 02:16:36 #268
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_53290727
quote:
Op woensdag 19 september 2007 02:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Het grappige aan deze zaak is dat als ie meteen schuld had bekend dat ie allicht al terug uit schorsing had kunnen zijn voor ie nu alle beroepsprocedures heeft afgewerkt
ik zie hem wel vrijgesproken worden en dan zal hij vooralsnog terug mogen keren. Net op tijd voor het WK
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 19 september 2007 @ 02:20:54 #269
pi_53290744
quote:
Op woensdag 19 september 2007 02:16 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ik zie hem wel vrijgesproken worden en dan zal hij vooralsnog terug mogen keren. Net op tijd voor het WK
Hamilton dacht vorig jaar toch ook dat ze hem 't WK zouden laten rijden ? (krijgt die eigenlijk nog een contract bij Tinkoff volgend seizoen ?)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 19 september 2007 @ 02:22:44 #270
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_53290754
quote:
Op woensdag 19 september 2007 02:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Hamilton dacht vorig jaar toch ook dat ze hem 't WK zouden laten rijden ? (krijgt die eigenlijk nog een contract bij Tinkoff volgend seizoen ?)
wat een zooitje is het toch
DeLuna vindt me dik ;(
pi_53297585
quote:
Op woensdag 19 september 2007 02:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

nee want was al ontslagen in Mei
pi_53329093
quote:
Breschel warned twice

Matti Breschel of Team CSC will ride for Denmark in the World Championships next week, even though he has received two warnings from the Danish anti-doping agency for failing to provide notice of his whereabouts last year.

"That is correct, that I have two warnings," the 23-year-old told bt.dk. He says that while he may have missed the deadlines to send in his notification, he did send it in and was always where he said would be. Both warnings are from 2006, but would still count towards a potential violation. After three violations, a rider can be banned for two years.

Earlier this summer, the Danish Federation kicked off the Rasmussen scandal when it announced that it had removed him from the national team because he had failed to inform them of his whereabouts. Rasmussen was eventually removed from the Tour de France and fired by his Rabobank team.
(CN)
Toch opvallend stil gebleven terwijl het een vergelijkbare situatie als die van Rasmussen is, maar ja Matti reed niet in het geel
pi_53336236
Floyd Landis geschorst voor 2 jaar, al dat procederen liep op niks uit
  donderdag 20 september 2007 @ 19:55:49 #274
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_53336603
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 18:10 schreef icebliss het volgende:

[..]

Ik verheug me al op de feestelijke huldiging van Pereiro
Tranquillo
pi_53336613
Pereiro nu dus ook officieel de tourwinnaar van 2006?
Iets zegt me dat deze soap nog even aanhoudt
pi_53336651
quote:
Op donderdag 20 september 2007 19:56 schreef Gitanki het volgende:
Pereiro nu dus ook officieel de tourwinnaar van 2006?
Lijkt me wel ja.
sig verwijderd door FA
pi_53336750
Eindelijk. Ze hebben er wel de tijd voor genomen.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_53336768
Oscar Pereiro Sio

Ach, als hij een voorbeeld neemt aan Denis. Eerst winnen van achter de tafel, daarna in het echt.
When Alexander saw the breadth of his domain, he wept for there were no more worlds to conquer.
pi_53336838
quote:
Op donderdag 20 september 2007 19:56 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Lijkt me wel ja.
Ja, ik weet het ook niet altijd meer, met al die vreemde wendingen tegenwoordig
pi_53336846
Pereiro is pas Tourwinnaar als de ASO hem daartoe uitroept, ze kunnen er ook voor kiezen geen winnaar aan te wijzen.
pi_53336942
quote:
Op donderdag 20 september 2007 20:02 schreef Ereinion het volgende:
Pereiro is pas Tourwinnaar als de ASO hem daartoe uitroept, ze kunnen er ook voor kiezen geen winnaar aan te wijzen.
Dat kan, maar al met al heeft Sio er simpelweg recht op. Hij was de beste over meer dan 3000 km van alle renners die niet betrapt zijn. Dan verdien je een titel.
When Alexander saw the breadth of his domain, he wept for there were no more worlds to conquer.
pi_53336950
Floyd toch zijn Tour zege kwijt en 2 jaar schorsing, hm, zo sterke zaak hadden ze toch niet tegen hem?
pi_53337056
De jacht op Urco kan geopend worden
  donderdag 20 september 2007 @ 20:11:22 #284
pi_53337195
quote:
Op donderdag 20 september 2007 20:05 schreef opgebaarde het volgende:
Floyd toch zijn Tour zege kwijt en 2 jaar schorsing, hm, zo sterke zaak hadden ze toch niet tegen hem?

Als je zoals Landis alles in beschouwing neemt behalve het feit dat elke test duidelijk aanwees dat er een gigantische hoeveelheid testosteron in z'n beide urinestalen zat niet nee ...
pi_53337221
quote:
AP Newsbreak: Arbitrators find Landis guilty of doping, rule he must forfeit 2006 Tour title
By EDDIE PELLS
PARIS (AP) _ Floyd Landis lost his expensive and explosive doping case Thursday when the arbitrators upheld the results of a test that showed the 2006 Tour de France champion used synthetic testosterone to fuel his spectacular comeback victory, The Associated Press has learned.
The decision, handed down nearly four months after a bizarre and bitterly fought hearing, leaves Landis with only one more outlet to possibly salvage his title _ an appeal to the Court of Arbitration for Sport.
According to documents obtained by AP, and to be made public later Thursday, the vote was 2-1 to uphold the results, with lead arbitrator Patrice Brunet and Richard McLaren in the majority and Christopher Campbell dissenting.
The decision means Landis, who repeatedly has denied using performance-enhancing drugs, must forfeit his Tour de France title and is subject to a two-year ban, retroactive to January 30, 2007.
If Landis doesn't appeal, he'll be the first person in the 105-year history of the race to lose the title because of a doping offense.
In its 84-page decision, the majority found the initial screening test to measure Landis' testosterone levels _ the testosterone-to-epitestosterone test _ was not done according to World Anti-Doping Agency rules.
But the more precise and expensive carbon-isotope ration analysis (IRMS), performed after a positive T-E test is recorded, was accurate, the arbitrators said, meaning «an anti-doping rule violation is established.»
«As has been held in several cases, even where the T-E ratio has been held to be unreliable ... the IRMS analysis may still be applied,» the majority wrote. «It has also been held that the IRMS analysis may stand alone as the basis» of a positive test for steroids.
The decision comes more than a year after Landis' stunning comeback in Stage 17 of the 2006 Tour, one that many people said couldn't be done without some kind of outside help. Flying to the lead near the start of a grueling Alpine stage, Landis regained nearly eight minutes against the leader, and went on to win the three-week race.
«Well, all I can say is that justice has been done, and that this is what the UCI felt was correct all along,» Pat McQuaid, leader of cycling's world governing body, told The Associated Press by telephone. «We now await and see if he does appeal to CAS.
«It's not a great surprise considering how events have evolved. He got a highly qualified legal team who tried to baffle everybody with science and public relations. And in the end the facts stood up.»
Landis insisted on a public hearing not only to prove his innocence, but to shine a spotlight on USADA and the rules it enforces and also establish a pattern of incompetence at the French lab where his urine was tested.
Although the panel rejected Landis' argument of a «conspiracy» at the Chatenay-Malabry lab, it did find areas of concern. They dealt with chain of command in controlling the urine sample, the way the tests were run on the machine, the way the machine was prepared and the «forensic corrections» done on the lab paperwork.
«... the Panel finds that the practices of the Lab in training its employees appears to lack the vigor the Panel would expect in the circumstances given the enormous consequences to athletes» of an adverse analytical finding, the decision said.
The majority repeatedly wrote that any mistakes made at the lab were not enough to dismiss the positive test, but also sent a warning.
«If such practices continue, it may well be that in the future, an error like this could result in the dismissal» of a positive finding by the lab.
In Campbell's opinion, Landis' case should have been one of those cases.
«In many instances, Mr. Landis sustained his burden of proof beyond a reasonable doubt,» Campbell wrote. «The documents supplied by LNDD are so filled with errors that they do not support an Adverse Analytical Finding. Mr. Landis should be found innocent.»
And in at least one respect, Landis, who spent an estimated US$2 million on his defense, was exonerated because the panel dismissed the T-E test. But in the arbitration process, a procedural flaw in the first test doesn't negate a positive result in follow-up tests.
«An arbitration panel is entitled to rely entirely on the IRMS analysis as an independent and sufficient basis for finding that an anti-doping rule violation has occurred, » the decision said.
In his dissent, Campbell latched onto the T-E ratio test, among other things, as proof that the French lab couldn't be trusted.
«Also, the T-E ratio test is acknowledged as a simple test to run. The IRMS test is universally acknowledged as a very complicated test to run, requiring much skill. If the LNDD couldn't get the T-E ratio test right, how can a person have any confidence that LNDD got the much more complicated IRMS test correct?»
2 stemden voor schorsing, 1 tegen. De eerste test om het testosteron niveau te meten is niet goed uitgevoerd, maar de isotopen test, die bedoelt is om direct aan te tonen dat er niet natuurlijk testosteron aanwezig is, was wel goed uitgevoerd (en positief). Verder vonden ze dat het lab meer fouten had gemaakt in bijvoorbeeld het gebruik van de machines, als in volgende zaken het franse lab eenzelfde onproffesionele instelling toont kan dat een reden zijn om zo'n zaak te laten vallen.
De man die tegenstemde deed dat omdat hij vond dat je er niet van uit kan gaan dat een ingewikkelde test als de isotopen-test wel goed uitgevoerd word, als ze zulke simpele dingen al niet kunnen.
pi_53337223
quote:
Op donderdag 20 september 2007 20:00 schreef Pendri het volgende:
Oscar Pereiro Sio

Ach, als hij een voorbeeld neemt aan Denis. Eerst winnen van achter de tafel, daarna in het echt.
Dat zie ik niet gebeuren.

Hij heeft de Tour in 2006 onder heel uitzonderlijke omstandigheden gewonnen, maar zal normaal gesproken de komende jaren voor een plek tussen de 8 en 20 vechten.
quote:
Er lopen tegen Pereiro momenteel geen aanklachten of juridische onderzoeken, dus verwacht ik dat hij snel tot winnaar zal worden uitgeroepen.
pi_53337308
quote:
Op donderdag 20 september 2007 20:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Als je zoals Landis alles in beschouwing neemt behalve het feit dat elke test duidelijk aanwees dat er een gigantische hoeveelheid testosteron in z'n beide urinestalen zat niet nee ...
Nah, doel meer op die test van het B-staal, stalen waren niet 100% zeker van hem noch goed beveiliging plus dat het onderzoekslab. een eigen regel genegeerd heeft dat bij x% vervuiling het staal vernietigfd wordt wat hier ook niet het geval was.
  donderdag 20 september 2007 @ 20:24:57 #288
pi_53337604
Blijkbaar kan hij nog beroep aantekenen bij het TAS nu ...
pi_53338018
quote:
Ik had het mis, McQuaid zegt dit:
quote:
UCI president Pat McQuaid spoke with Cyclingnews about the decision Thursday afternoon. "It is true, we have been on to USADA and others about it," McQuaid said. "We can confirm that Pereiro will be the winner of the 2006 Tour de France, and that Floyd Landis will get a two year ban." There has been no official statement on the start date of the ban, but McQuaid speculated it would run from the end of the 2006 Tour.
De UCI die de Tourwinnaar van 2006 uitroept, dat zullen ze in Frankrijk leuk vinden
pi_53338155
quote:
The US Anti-doping Agency (USADA) announced today that Floyd Landis' appeal to the American Arbitration Association (AAA) to overturn his sanction by the Anti-Doping Review Board (ADRB) for his alleged positive drug test on July 20, 2006 during the Tour de France was denied. The three member arbitration panel, led by president Patrice Brunet along with Christopher Campbell and Richard McLaren, was split 2-1 in the guilty verdict.
cn.com
  vrijdag 21 september 2007 @ 00:08:04 #292
pi_53344900
Reactie Landis : "Dit is een donderslag voor elke sporter in de wereld"

Ja , dat kan ik mij voorstellen. Tis zoals Tankink zei : "we kunnen verdorie niks meer gebruiken"
pi_53347047
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 00:08 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Reactie Landis : "Dit is een donderslag voor elke sporter in de wereld"

Ja , dat kan ik mij voorstellen. Tis zoals Tankink zei : "we kunnen verdorie niks meer gebruiken"
pi_53347329
quote:
Op donderdag 20 september 2007 20:00 schreef Pendri het volgende:
Oscar Pereiro Sio

Zou mooi zijn, maar wel onwerkelijk
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 21 september 2007 @ 11:06:11 #295
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_53351000
dit is zuur voor Klöden als de Oscar dat half uur nooit cadeau hadden gedaan had hij toch nog zn tour gehad past wel in zn carriere zo, weer net niet
DeLuna vindt me dik ;(
pi_53353340
quote:
[21-09-2007] Canadese Jeanson geeft EPO-gebruik toe

De Canadese wielrenster Genevieve Jeanson heeft toegegeven vanaf haar zestiende jaar EPO te hebben gebruikt. De wereldkampioene bij de junior-vrouwen in 1999 - zij eindigde toen voor Trixi Worrack en Noemi Cantele - zegt dat in een Canadees TV-programma. Jeanson werd in 2006 levenslang geschorst vanwege doping gebruik, maar is in onderhandeling met de Canadese wielerbond om die straf tot twee jaar terug te brengen in ruil voor een bekentenis en klaarheid over de rol van anderen binnen het Canadese wielermilieu waaronder haar coach. ,,Ik wist dat het fout was, maar als ik me niet sterk voelde, greep ik er toch naar. Het was aanwezig en ik kon geen nee zeggen'' erkent Jeanson.

Bronvermelding: http://www.wielermagazine.nl
pi_53353692
Schokkend wel, de gedachte dat meisjes ook aan de epo zitten. Je zou zeggen dat die sport niet competatief genoeg is om doping nodig te hebben.
pi_53353778
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 12:48 schreef thijsdetweede het volgende:
Schokkend wel, de gedachte dat meisjes ook aan de epo zitten. Je zou zeggen dat die sport niet competatief genoeg is om doping nodig te hebben.
Jeanson is niet de enige die al betrapt is op doping. Jeanson staat al jaren aan de kant wegens die schorsing en niet nu pas. Ook Zinaida Stahurskaya is al meermaals tegen de lamp gelopen maar mag blijkbaar nog gewoon rond rijden op het WK dadelijk
pi_53357069
Dat begreep ik uit het stukje, maar ik wist het gewoon niet. Plus dat ik niet zo goed snap waarom; de top 5 ofzo is bij de vrouwen zoveel beter dan de rest, dat een beetje doping het verschil nauwelijks nog zal maken lijkt me, en al helemaal bij de junioren waar de gaten nog groter zijn.

Of vergis ik me nu en doe ik ook mee voor de bolletjestrui als ik een ton richting Fuentes overmaak?
  vrijdag 21 september 2007 @ 14:50:46 #300
pi_53357116
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 14:48 schreef thijsdetweede het volgende:
Dat begreep ik uit het stukje, maar ik wist het gewoon niet. Plus dat ik niet zo goed snap waarom; de top 5 ofzo is bij de vrouwen zoveel beter dan de rest, dat een beetje doping het verschil nauwelijks nog zal maken lijkt me, en al helemaal bij de junioren waar de gaten nog groter zijn.

Of vergis ik me nu en doe ik ook mee voor de bolletjestrui als ik een ton richting Fuentes overmaak?
Tjah, Fuentes bewees toch ook dat ie van middelmatige renners als een Nozal potentiële Vuelta-winnaars kon maken natuurlijk ...

En misschien is er ook wel met de doping een héél logische verklaring waarom de top 5 bij de vrouwen zoveel beter is dan de rest ?
pi_53357658
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 14:48 schreef thijsdetweede het volgende:
in NL draait het bij de junioren vrouwen eigenlijk maar om een 2/3 tal rensters waarvan Elise van Hage en Chantal Blaak alles beheersen zowat. Beide worden dan ook prof. Van Hage bij Flexpoint en Blaak bij AA Drink. Het verschil bij de dames in NL is zeer groot ja je hebt Vos en de Melchers van weleer als absolute top en daarna komt de subtop met Gunnewijk, Bosman, Bruins enzo.

Wereldwijd gezien wordt de top bij de vrouwen wel breder maar dat valt bijna niemand op met Vos die alles wint zowat waar ze aan meedoet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')