Appa? Qui es??quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:14 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Och, moeten, moeten... het is wel weer opvallend. Zoals je die moslims ook nooit hoort als zo'n extremist uit naam van hun geloof weer eens een paar kinderen opblaast.
Natuurlijk verwacht je niet dat men bij elke aanslag op de barricades springt, maar het stilzwijgen begint zolangzamerhand wel dusdanig op te vallen dat ik vermoed dat er meer aan de hand is.
Ben jij ook een kansenjongere?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:47 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Appa? Qui es??![]()
Het is alleen opvallend als je Appa kent en hem enig gezag toeschrijft.
Je moet wel goed lezen: ik had het over hun, niet over zijn.quote:Wie hoor je wel als een moslim uit naam van zijn eigen geloof weer eens een paar kinderen opblaast?
Nee, ik ben een kansenoudere.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:53 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Ben jij ook een kansenjongere?
Dat had ik wel gelezen!!quote:[..]
Je moet wel goed lezen: ik had het over hun, niet over zijn.
Met alle respect, maar dan zegt het ook niets dat jij hem niet kent.quote:
Vandaar dat je m'n woorden verdraaitquote:Dat had ik wel gelezen!!Vandaar!
OK, maar er zijn veel kansenouderen hoor!quote:Op woensdag 15 augustus 2007 00:24 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Met alle respect, maar dan zegt het ook niets dat jij hem niet kent.
Met opzet, om je te laten nadenken!quote:[..]
Vandaar dat je m'n woorden verdraait
Vast wel. Maar die horen niet tot de doelgroep van Appa.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 00:28 schreef Kees22 het volgende:
[..]
OK, maar er zijn veel kansenouderen hoor!
Nee, kennelijk.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 00:31 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Vast wel. Maar die horen niet tot de doelgroep van Appa.
Ja precies, lekker makkelijk, zo kom je wel onder de verantwoordelijkheid uit die je als moslimgemeenschap hebt. Gewoon roepen dat Allah het jou persoonlijk niet kwalijk neemt en dat het jouw islam niet is, dan neemt de rest van de wereld die houding waarschijnlijk wel over.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 00:35 schreef Kees22 het volgende:
Nu mijn tweede punt nog: een moslim wordt, volgens de qor'an, door Allah beoordeeld op zijn eigen daden. Dus kan hij ook nooit uit naam van de islam van een ander een aanslag plegen.
Hoezo lekker makkelijk?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 00:40 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Ja precies, lekker makkelijk, zo kom je wel onder de verantwoordelijkheid uit die je als moslimgemeenschap hebt. Gewoon roepen dat Allah het jou persoonlijk niet kwalijk neemt en dat het jouw islam niet is, dan neemt de rest van de wereld die houding waarschijnlijk wel over.
Helaas voor moslims zit de wereld anders in elkaar, en heeft de rest van de wereld lak aan Allah en aan die individuele invulling van de islam.
Dit is gewoon een erg slechte vergelijking. Dus jij wou zeggen dat er in Irak door Eric O. een Irakees gedood is omdat Eric O. een Nederlander is? M.a.w. dat het doden van die Irakees een direct gevolg was van de Nederlandse nationaliteit van Eric O.?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 00:48 schreef Kees22 het volgende:
Hoezo lekker makkelijk?
Word jij als Nederlander aangesproken op die dode Irakees van die Nederlandse marinier, Eric O.? Of op de heldendaden van generaal Berlijn? Of de moord door Mohammed A. of Volkert van der G.?
Heeft de Nederlandse gemeenschap een verantwoordelijkheid in deze zaken?
Wat Allah een moslim naar verluid wel of juist niet kwalijk neemt, heeft voor mij als ongelovige geen enkele betekenis. Dat kan een moslim dus ook niet als geldig argument gebruiken bij discussies/conflicten met ongelovigen.quote:Overigens neemt Allah moord wel degelijk kwalijk, volgens de qor'an.
Dit is lastig!quote:Op woensdag 15 augustus 2007 01:10 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Dit is gewoon een erg slechte vergelijking. Dus jij wou zeggen dat er in Irak door Eric O. een Irakees gedood is omdat Eric O. een Nederlander is? M.a.w. dat het doden van die Irakees een direct gevolg was van de Nederlandse nationaliteit van Eric O.?
Overigens, in antwoord op "Heeft de Nederlandse gemeenschap een verantwoordelijkheid in deze zaken?": ja, die heeft zij, en die neemt zij ook.
[..]
Wat Allah een moslim naar verluidt wel of juist niet kwalijk neemt, heeft voor mij als ongelovige geen enkele betekenis. Dat kan een moslim dus ook niet als geldig argument gebruiken bij discussies/conflicten met ongelovigen.
Grappig dat je dit dan een slechte vergelijking vindt terwijl je hetzelfde suggereerd over moslims.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 01:10 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Dit is gewoon een erg slechte vergelijking. Dus jij wou zeggen dat er in Irak door Eric O. een Irakees gedood is omdat Eric O. een Nederlander is? M.a.w. dat het doden van die Irakees een direct gevolg was van de Nederlandse nationaliteit van Eric O.?
Overigens, in antwoord op "Heeft de Nederlandse gemeenschap een verantwoordelijkheid in deze zaken?": ja, die heeft zij, en die neemt zij ook.
[..]
Wat Allah een moslim naar verluid wel of juist niet kwalijk neemt, heeft voor mij als ongelovige geen enkele betekenis. Dat kan een moslim dus ook niet als geldig argument gebruiken bij discussies/conflicten met ongelovigen.
Dit zal beter gaan.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 01:10 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Eric O. is uitgezonden in opdracht van de Nederlandse gemeenschap. En valt onder jurisdictie van de Nederlandse gemeenschap. Voor moslims is er niet een soortgelijk georganiseerde gemeenschap, die is meer georganiseerd als protestantse kerken voor de fusie.quote:Overigens, in antwoord op "Heeft de Nederlandse gemeenschap een verantwoordelijkheid in deze zaken?": ja, die heeft zij, en die neemt zij ook.
Jazeker wel, omdat het een argument is of kan zijn voor iemands handelingen. En als zijn angst of ontzag voor Allah groter is dan voor jou, is het dus een geldig argument.quote:[..]
Wat Allah een moslim naar verluid wel of juist niet kwalijk neemt, heeft voor mij als ongelovige geen enkele betekenis. Dat kan een moslim dus ook niet als geldig argument gebruiken bij discussies/conflicten met ongelovigen.
Precies.Dan kan jij wel niet in God geloven, voor een terrorist is dat dan toch een relevante aanleiding tot zijn daad, hoe abject ook.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 09:14 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dit zal beter gaan.
Zelfmoordaanslag plegen is ook geen direct gevolg van het feit dat iemand moslim is. Ken hele lieve moslims.
[..]
Eric O. is uitgezonden in opdracht van de Nederlandse gemeenschap. En valt onder jurisdictie van de Nederlandse gemeenschap. Voor moslims is er niet een soortgelijk georganiseerde gemeenschap, die is meer georganiseerd als protestantse kerken voor de fusie.
[..]
Jazeker wel, omdat het een argument is of kan zijn voor iemands handelingen. En als zijn angst of ontzag voor Allah groter is dan voor jou, is het dus een geldig argument.
wat is dat toch iedere keer met die verantwoordelijkheid van de moslimgemeenschap ..quote:Op woensdag 15 augustus 2007 00:40 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Ja precies, lekker makkelijk, zo kom je wel onder de verantwoordelijkheid uit die je als moslimgemeenschap hebt. Gewoon roepen dat Allah het jou persoonlijk niet kwalijk neemt en dat het jouw islam niet is, dan neemt de rest van de wereld die houding waarschijnlijk wel over.
Helaas voor moslims zit de wereld anders in elkaar, en heeft de rest van de wereld lak aan Allah en aan die individuele invulling van de islam.
Moslim extremisten hebben ook lak aan de individuele invulling van de islam. Die zeggen dat ze aanslagen plegen uit naam van alle moslims. Jij gelooft ze ook nog!quote:Op woensdag 15 augustus 2007 00:40 schreef TomTancr3do het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |