abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52376910
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 23:14 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Och, moeten, moeten... het is wel weer opvallend. Zoals je die moslims ook nooit hoort als zo'n extremist uit naam van hun geloof weer eens een paar kinderen opblaast.

Natuurlijk verwacht je niet dat men bij elke aanslag op de barricades springt, maar het stilzwijgen begint zolangzamerhand wel dusdanig op te vallen dat ik vermoed dat er meer aan de hand is.
Appa? Qui es??
Het is alleen opvallend als je Appa kent en hem enig gezag toeschrijft.

Wie hoor je wel als een moslim uit naam van zijn eigen geloof weer eens een paar kinderen opblaast?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_52377001
Edit verkeerde topic

[ Bericht 46% gewijzigd door Fastmatti op 15-08-2007 00:18:41 ]
pi_52377124
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 23:47 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Appa? Qui es??
Het is alleen opvallend als je Appa kent en hem enig gezag toeschrijft.
Ben jij ook een kansenjongere?
quote:
Wie hoor je wel als een moslim uit naam van zijn eigen geloof weer eens een paar kinderen opblaast?
Je moet wel goed lezen: ik had het over hun, niet over zijn.
If the shoe doesn't fit, the shoe must be a Nazi.
pi_52377956
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 23:53 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Ben jij ook een kansenjongere?
Nee, ik ben een kansenoudere.
quote:
[..]

Je moet wel goed lezen: ik had het over hun, niet over zijn.
Dat had ik wel gelezen!! Vandaar!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_52378038
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 00:21 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nee, ik ben een kansenoudere.
Met alle respect, maar dan zegt het ook niets dat jij hem niet kent.
quote:
Dat had ik wel gelezen!! Vandaar!
Vandaar dat je m'n woorden verdraait
pi_52378123
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 00:24 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Met alle respect, maar dan zegt het ook niets dat jij hem niet kent.
OK, maar er zijn veel kansenouderen hoor!
quote:
[..]

Vandaar dat je m'n woorden verdraait
Met opzet, om je te laten nadenken!
pi_52378183
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 00:28 schreef Kees22 het volgende:

[..]

OK, maar er zijn veel kansenouderen hoor!
Vast wel. Maar die horen niet tot de doelgroep van Appa.
pi_52378263
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 00:31 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Vast wel. Maar die horen niet tot de doelgroep van Appa.
Nee, kennelijk.
Als hij echt haatzaait, kan hij inmiddels vervolgd worden. Dus een aanklacht indienen, zou ik zeggen.

Nu mijn tweede punt nog: een moslim wordt, volgens de qor'an, door Allah beoordeeld op zijn eigen daden. Dus kan hij ook nooit uit naam van de islam van een ander een aanslag plegen.
pi_52378339
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 00:35 schreef Kees22 het volgende:
Nu mijn tweede punt nog: een moslim wordt, volgens de qor'an, door Allah beoordeeld op zijn eigen daden. Dus kan hij ook nooit uit naam van de islam van een ander een aanslag plegen.
Ja precies, lekker makkelijk, zo kom je wel onder de verantwoordelijkheid uit die je als moslimgemeenschap hebt. Gewoon roepen dat Allah het jou persoonlijk niet kwalijk neemt en dat het jouw islam niet is, dan neemt de rest van de wereld die houding waarschijnlijk wel over.

Helaas voor moslims zit de wereld anders in elkaar, en heeft de rest van de wereld lak aan Allah en aan die individuele invulling van de islam.
pi_52378532
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 00:40 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Ja precies, lekker makkelijk, zo kom je wel onder de verantwoordelijkheid uit die je als moslimgemeenschap hebt. Gewoon roepen dat Allah het jou persoonlijk niet kwalijk neemt en dat het jouw islam niet is, dan neemt de rest van de wereld die houding waarschijnlijk wel over.

Helaas voor moslims zit de wereld anders in elkaar, en heeft de rest van de wereld lak aan Allah en aan die individuele invulling van de islam.
Hoezo lekker makkelijk?
Word jij als Nederlander aangesproken op die dode Irakees van die Nederlandse marinier, Eric O.? Of op de heldendaden van generaal Berlijn? Of de moord door Mohammed A. of Volkert van der G.?
Heeft de Nederlandse gemeenschap een verantwoordelijkheid in deze zaken?

Overigens neemt Allah moord wel degelijk kwalijk, volgens de qor'an.
pi_52378827
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 00:48 schreef Kees22 het volgende:
Hoezo lekker makkelijk?
Word jij als Nederlander aangesproken op die dode Irakees van die Nederlandse marinier, Eric O.? Of op de heldendaden van generaal Berlijn? Of de moord door Mohammed A. of Volkert van der G.?
Heeft de Nederlandse gemeenschap een verantwoordelijkheid in deze zaken?
Dit is gewoon een erg slechte vergelijking. Dus jij wou zeggen dat er in Irak door Eric O. een Irakees gedood is omdat Eric O. een Nederlander is? M.a.w. dat het doden van die Irakees een direct gevolg was van de Nederlandse nationaliteit van Eric O.?

Overigens, in antwoord op "Heeft de Nederlandse gemeenschap een verantwoordelijkheid in deze zaken?": ja, die heeft zij, en die neemt zij ook.
quote:
Overigens neemt Allah moord wel degelijk kwalijk, volgens de qor'an.
Wat Allah een moslim naar verluid wel of juist niet kwalijk neemt, heeft voor mij als ongelovige geen enkele betekenis. Dat kan een moslim dus ook niet als geldig argument gebruiken bij discussies/conflicten met ongelovigen.
pi_52379166
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 01:10 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Dit is gewoon een erg slechte vergelijking. Dus jij wou zeggen dat er in Irak door Eric O. een Irakees gedood is omdat Eric O. een Nederlander is? M.a.w. dat het doden van die Irakees een direct gevolg was van de Nederlandse nationaliteit van Eric O.?

Overigens, in antwoord op "Heeft de Nederlandse gemeenschap een verantwoordelijkheid in deze zaken?": ja, die heeft zij, en die neemt zij ook.
[..]

Wat Allah een moslim naar verluidt wel of juist niet kwalijk neemt, heeft voor mij als ongelovige geen enkele betekenis. Dat kan een moslim dus ook niet als geldig argument gebruiken bij discussies/conflicten met ongelovigen.
Dit is lastig! Zeker op dit moment van de dag.
Poging.
Eric O. doodde geen Irakees omdat Eric O. Nederlander was, maar omdat de Irakees Irakees was ( en bedreigend of zo!) Een moslimterrorist blaast zichzelf ook niet op vanwege zijn eigen islamiteit, maar vanwege de fouten van zijn slachtoffers. Hij wil vijanden doden, en offert daartoe zichzelf op.

Je hebt een punt, als je stelt dat Eric O. berecht is. Zelfmoordenaars zijn lastig te berechten, maar er valt via preken wel wat aan te doen. Zou mooi zijn dus, als immams preekten tegen zelfmoord.

Wat Allah een gelovige kwalijk neemt, is voor jou van geen belang. Maar zowel in de islam als in de westerse normen is iemand alleen verantwoordelijk voor en aanspreekbaar op zijn eigen daden. Dus de of 'n moslim aanspreken op zelfmoordaanslagen, is onzin.
pi_52379184
quote:

[..]

[..]

Wat Allah een moslim naar verluid wel of juist niet kwalijk neemt, heeft voor mij als ongelovige geen enkele betekenis. Dat kan een moslim dus ook niet als geldig argument gebruiken bij discussies/conflicten met ongelovigen.
Grappig dat je dit dan een slechte vergelijking vindt terwijl je hetzelfde suggereerd over moslims.
Jouw manier van discussie voeren heeft soms wel wonderlijke kanten moet ik zeggen, zodra je ook maar een beetje in het nauw komt met je beredenering doe je of de ander gek is, en zeg je dat het onzin is of geen goede vergelijking.
Ik denk niet dat ik je ooit terug zie als ik straks politicus ben,hoogstens als een van de vele brallende "mannen van de straat" die je altijd van die fijne hoogstaande doordachte standpunten hoort blaten.
Da's dan weer jammer van algemeen kiesrecht, maar goed , wel democratischer natuurlijk.
pi_52381183
quote:

[..]

Dit zal beter gaan.
Zelfmoordaanslag plegen is ook geen direct gevolg van het feit dat iemand moslim is. Ken hele lieve moslims.
quote:
Eric O. is uitgezonden in opdracht van de Nederlandse gemeenschap. En valt onder jurisdictie van de Nederlandse gemeenschap. Voor moslims is er niet een soortgelijk georganiseerde gemeenschap, die is meer georganiseerd als protestantse kerken voor de fusie.
quote:
[..]

Jazeker wel, omdat het een argument is of kan zijn voor iemands handelingen. En als zijn angst of ontzag voor Allah groter is dan voor jou, is het dus een geldig argument.
pi_52383719
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 09:14 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dit zal beter gaan.
Zelfmoordaanslag plegen is ook geen direct gevolg van het feit dat iemand moslim is. Ken hele lieve moslims.
[..]

Eric O. is uitgezonden in opdracht van de Nederlandse gemeenschap. En valt onder jurisdictie van de Nederlandse gemeenschap. Voor moslims is er niet een soortgelijk georganiseerde gemeenschap, die is meer georganiseerd als protestantse kerken voor de fusie.
[..]

Jazeker wel, omdat het een argument is of kan zijn voor iemands handelingen. En als zijn angst of ontzag voor Allah groter is dan voor jou, is het dus een geldig argument.
Precies.Dan kan jij wel niet in God geloven, voor een terrorist is dat dan toch een relevante aanleiding tot zijn daad, hoe abject ook.
En inderdaad , wat Kees zegt is ook waar: het plegen van aanslagen is geen direct gevolg van moslim zijn.
Dat irriteert ook zo in de discussie, dat alle moslimseen bepaalde radicalisering wordt toegekend die de meesten absoluut niet bezitten.
Ook problemen door Marrokaanse jongeren op straat houd volgens mij totaal geen verband met de Islam.
Dat heb ik al een paar keer gezegd maar als ik je vraag of je denkt dat het verband houd , geef je geen antwoord op mijn vraag.(Dit dus tegen Tomtancr3do)
pi_52383907
quote:

[..]

wat is dat toch iedere keer met die verantwoordelijkheid van de moslimgemeenschap ..
als het onszelf betreft hebben we het ineens over individuele verantwoordelijkheid maar als het een moslim betreft is ineens ieder individu verantwoordelijk voor elke daad, waar dan ook ter wereld gepleegd, door iemand van hetzelfde geloof ?
als een amerikaanse puber een halve school uitmoord, een katholieke Ier een aanslag pleegt, voel jij je dan persoonlijk verantwoordelijk ? nee toch .. je spreekt een paar keer in een kleine groep of op een forum je afkeur uit en daarmee is de kous af, wat heb jij te maken met die amerikaanse puber of de ierse katholiek ? Waarom dat dan wel verwachten van een moslim, dit soort collectieve verantwoordelijkheid, waarom is het niet genoeg als een moslim tegen je zegt : ik vind die aanslag afschuwelijk en de dader is beslist geen moslim .. .. ?
pleased to meet you
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 13:30:27 #297
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_52476179
quote:
Moslim extremisten hebben ook lak aan de individuele invulling van de islam. Die zeggen dat ze aanslagen plegen uit naam van alle moslims. Jij gelooft ze ook nog!

De individuele invulling van de islam is volgens mij het enige wat belangrijk is. Wat kun je nu afleiden van een godsdienst? Een godsdienst mishandeld geen homo's en een godsdienst kan geen bomaanslagen plegen. Die dingen hebben uitsluitend te maken met de invulling die individuen eraan geven.

Met andere woorden: Hou mensen zelf eens verantwoordelijk ipv een abstract begrip als een godsdienst.
lege ton
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')