Eerder bericht in Trouw:quote:Tienerseks kan je duur komen te staan
08-08-2007 | Door: Saskia Bosch
Proces tegen Marco Weiss is hervat. Hoe verging het andere amoureuze tieners?
Na een wekenlange schorsing wordt vandaag in het Turkse Antalya het proces tegen de 17-jarige Marco Weiss hervat. De Duitse scholier beleefde naar hij dacht een vakantieliefde met een 15-jarig Engels meisje. Ze bleek echter 13 en haar moeder deed aangifte. Sindsdien zit Marco Weiss in een Turkse cel.
Volgens de Duitse media zou vandaag wel eens een cruciale dag kunnen worden in het proces. Weiss is al aangeklaagd wegens kindermisbruik. Daar zou de Turkse officier van justitie vandaag verkrachting aan kunnen toevoegen. De arts die het meisje onderzocht, heeft overigens vandaag in de rechtszaal verklaard dat er volgens hem geen sprake is geweest van verkrachting.
Tienerliefde
Marco Weiss is niet de enige tiener die na een seksuele escapade in de problemen is gekomen.
Zo kreeg de 17-jarige Amerikaan Genarlow Wilson vorig jaar tien jaar cel omdat hij orale seks had met een 15-jarig meisje. Dat het meisje had ingestemd met de seks, hielp hem niet. In de staat Georgia moet je minstens 16 jaar zijn om seks te mogen hebben.
Ook de 18-jarige scholier Marcus Dixon werd tot tien jaar gevangenisstraf veroordeeld omdat hij seks had gehad met zijn 15-jarige vriendin. In 2004, nadat Dixon 15 maanden in de gevangenis had gezeten, draaide het Hooggerechtshof van Georgia de veroordeling terug en kwam Dixon op vrije voeten.
In 1996 werd een 18-jarige Turkse ober gearresteerd omdat hij seks had gehad met een 13-jarig Engels meisje. Het jonge paar was middels een islamitische ceremonie getrouwd, met toestemming van de ouders van het meisje. De ober werd veroordeeld wegens seks met een minderjarige, maar hoefde uiteindelijk alleen een boete ter waarde van 7 euro te betalen. Het meisje keerde een jaar later terug naar Engeland en beviel van een jongetje.
Leeftijdsgrens
De leeftijd waarop het toegestaan is om seks te hebben, verschilt per land. Voor de meeste landen geldt dat de leeftijd tussen de 14 en 16 jaar ligt. In Nederland ligt de grens bij 16 jaar. Japan is een uitschieter naar beneden met 13 jaar. In Egypte daarentegen mogen vrouwen pas seks hebben als ze 21 zijn. Voor Egyptische mannen is er geen minimum-leeftijd.
Sommige landen maken ook onderscheid tussen hetero- of homoseks. In Indonesië mogen heterovrouwen vanaf hun 19e seksuele relaties hebben en heteromannen vanaf hun 16e. Homo’s mogen pas vanaf hun 18e seksueel actief worden.
http://www.dag.nl/Nieuws/Artikelpagina-Nieuws.htm?contentid=26024
Dit geval kun je niet vergelijken met de Loverboy's is NL.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 17:47 schreef Super7fighter het volgende:
De aanpak van loverboys is in Turkije gewoon veel strenger.![]()
Dat klopt. Misschien vol?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:04 schreef Drugshond het volgende:
Hier was toch al eerder een topic van
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 19:07 schreef MdMa98 het volgende:
ik zeg: het meisje is fout
ik zeg: die moeder is fout
ik zeg: turkije uit de EU
ik zeg: liegen als minderjarige is fout, dus straffen
doe eens niet zo lullig joh! je kan namelijk soms wel intelligent uit de hoek komen.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 17:47 schreef Super7fighter het volgende:
De aanpak van loverboys is in Turkije gewoon veel strenger.![]()
Idd hopen dat hij dat doet. Zijn leven is verwoest door haar dubieuze actie.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:02 schreef opgebaarde het volgende:
Verder, belachelijk natuurlijk. Dat hij vrijgesproken mag worden en dat hij dan die moeder succesvol aanklaagt
Nee want in het achterlijke Georgia moet een kleuter van 15 jaar worden beschermd tegen mannen van 17 jaar. Dat er dan slechts 2 jaar leeftijdsverschil is telt niet in wetgeving rondom seksualiteit die helemaal doorschiet waardoor een kind van 17 tien jaar achter de tralies moet. Dat is geen bescherming van kinderen meer maar criminele onderdrukking.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:41 schreef GambinoT het volgende:
Zo kreeg de 17-jarige Amerikaan Genarlow Wilson vorig jaar tien jaar cel omdat hij orale seks had met een 15-jarig meisje. Dat het meisje had ingestemd met de seks, hielp hem niet. In de staat Georgia moet je minstens 16 jaar zijn om seks te mogen hebben.
Als het meisje 15 is, en je 16 moet zijn voor sex, hoor het meisje ook vast te zitten?
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:06 schreef haydear het volgende:
IK ZEG: EIGEN SCHULD, DIKKE BULT!
Laat dit maar een wijze les zijn voor hem en voor degene die denkt dat hij/zij zomaar in een ander land zich kan misdragen! Dat hebben vele volkeren zoals de Russen, maar ook de Nederlanders! Zuipen en dan je pik achter na lopen...mooi niet! Van mij mag die jongen wel een paar jaar safe achter de traliers daar in Turkije. Persoonlijk zie ik deze kwestie los van (vermoedelijke) toetreding van Turkiije in de EU. In elke land moeten dit soort kwesties hardhandig aangepakt worden en naar mijn inziens mag Nederland hier een voorbeeld aan nemen; altijd maar met belachelijke taakstraffen smijten...:)![]()
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 17:45 schreef EchtGaaf het volgende:
BIZAR:
[..]
E
Het bewijs dat Turkije niet in de EU hoort.
Ben ik even blij dat ik in Nederland woon.quote:In Egypte daarentegen mogen vrouwen pas seks hebben als ze 21 zijn
Ze zijn toch allebei hardstikke fout? Dan ook samen een straf. Zij wist ook dat het niet mocht.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:02 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
Nee want in het achterlijke Georgia moet een kleuter van 15 jaar worden beschermd tegen mannen van 17 jaar. Dat er dan slechts 2 jaar leeftijdsverschil is telt niet in wetgeving rondom seksualiteit die helemaal doorschiet waardoor een kind van 17 tien jaar achter de tralies moet. Dat is geen bescherming van kinderen meer maar criminele onderdrukking.
Waarom? Niks mis mee toch.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:34 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ben ik even blij dat ik in Nederland woon.
Eens. Jij bent echt een volslagen mongoolquote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:26 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
Wat een mongolen zitten er hier ook![]()
Misschien was het dus toch niet geheel vrijwillig.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 03:23 schreef tong80 het volgende:
Ik zie zijn foto. Hoe lelijk moet dat meisje wel niet zijn geweest ?
He, he, inderdaad.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:34 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ben ik even blij dat ik in Nederland woon.
De mediaberichten wijken nogal van elkaar af in die zin dat in het ene bericht er wordt gesproken over alleen maar een kus, maar in andere berichten er wordt gesproken over een poging tot penetratie terwijl het meisje sliep oid...quote:Op woensdag 8 augustus 2007 17:45 schreef EchtGaaf het volgende:
Schandalig gewoon. Een onschuldige vakantiekus bij een tiener die zich voordeed als iemand van 15 jaar.
Met 30 personen in een cel. Wat blijft er zo van die jongen over.![]()
Afgaande op deze berichtgeving? Dat is rammelend.quote:Het bewijs dat Turkije niet in de EU hoort.
Kus? Het gaat toch over seks? Niet dat dat mij uitmaakt, ik snap die grens van 16 jaar in NL niet eens.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 17:45 schreef EchtGaaf het volgende:
BIZAR:
[..]
Eerder bericht in Trouw:
http://www.trouw.nl/hetni(...)om_kus_in_Turkse_cel
Schandalig gewoon. Een onschuldige vakantiekus bij een tiener die zich voordeed als iemand van 15 jaar.
In de bak zal hij er niet op zijn paasbest uitzien. Dat lijkt mij logisch.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 03:23 schreef tong80 het volgende:
Ik zie zijn foto. Hoe lelijk moet dat meisje wel niet zijn geweest ?
Ik heb de Nederlandse berichten alleen gelezen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 08:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
De mediaberichten wijken nogal van elkaar af in die zin dat in het ene bericht er wordt gesproken over alleen maar een kus, maar in andere berichten er wordt gesproken over een poging tot penetratie terwijl het meisje sliep oid...
En als hij dat laatste heeft gedaan, dan is de reactie ineens een stuk minder overtrokken.
Ja. Het bericht maakt ook in dit concrete geval duidelijk hoe erbarmelijk de omstandigheden zijn in de Turkse cel. Dat heet gewoon marteling.quote:Afgaande op deze berichtgeving? Dat is rammelend.
Tragisch.quote:Anwalt geht von längerem Prozess aus
Nach der jüngsten Entscheidung des Gerichts in Antalya, die Untersuchungshaft gegen Marco Weiss nicht aufzuheben, zeigt sich nun auch der Anwalt des Schülers ernüchtert. Er nehme nicht an, dass das Verfahren bald erledigt sei, sagte der Jurist.
Antalya - "Dass die Sache entscheidungsreif ist, glaube ich nicht, auch nicht in einem Monat", so Nikolaus Walther, Anwalt des seit vier Monaten in der Türkei inhaftierten 17-jährigen Marco Weiss aus Uelzen. "Ich glaube nicht, dass das Rechtshilfeersuchen an England bis zum 6. September erledigt ist", sagte Walther nach dem zweiten Verhandlungstag in Antalya. Der Prozess gegen den Jugendlichen wegen sexuellen Missbrauchs einer 13-jährigen Britin war gestern im Badeort Antalya auf den 6. September vertagt worden.
Inhaftierter Marco Weiss, 17: Anwalt geht von zähem Gerichtsverfahren aus
Vorrangiges Ziel bleibt laut Walther, die baldige Entlassung des Jungen aus der Untersuchungshaft. "Auch nach türkischem Recht ist ein dringender Tatverdacht zwingend notwendig, um einen Haftbefehl aufrechtzuerhalten", betonte Walther. Dieser sei nach den entlastenden Zeugenaussagen am zweiten Verhandlungstag nicht mehr gegeben.
Gestern hatte der Gutachter und Klinikarzt Levent Hekim nach seiner Vernehmung vor Journalisten gesagt, er habe das Mädchen noch in der Nacht nach dem Treffen mit Marco untersucht und keine Anzeichen für eine Vergewaltigung entdeckt (mehr...). Auch habe es keinen Geschlechtsverkehr gegeben. Zudem hatte ein Bekannter der Schwester der 13-Jährigen in dem nicht öffentlichen Prozess ausgesagt (mehr...). "Seine Aussage zu Gunsten Marcos war absolut glaubwürdig", sagte Walther.
Marco hatte das Mädchen während eines Osterurlaubs im Badeort Side kennengelernt und war nach einem Discoabend mit anderen Jugendlichen im Hotelzimmer der 13-Jährigen gelandet. Die Initiative zu den Zärtlichkeiten sei von dem Mädchen ausgegangen, das sich als 15-Jährige ausgegeben habe, sagte Marco. Noch im Hotel wurde der Schüler unter dem Vorwurf des sexuellen Missbrauchs festgenommen, nachdem die Mutter des Mädchens Anzeige erstattet hatte. Seitdem sitzt er in Untersuchungshaft.
jdl/dpa
http://www.spiegel.de/panorama/justiz/0,1518,498987,00.html
Hij is wel een beetje jong voor mij, maar hij ziet er niet slecht uit.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:39 schreef EchtGaaf het volgende:
Dit is em ook, in betere tijden:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Oordeel zelf, ik kan mij best voorstellen dat er genoeg meiden zijn die hem schattig vinden.
Waarom jammer? Gewoon terecht... Hij wéét dat hij fout is.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 17:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dit geval kun je niet vergelijken met de Loverboy's is NL.
Hoop dat deze jongen vrij wordt gesproken, en die heks van een moeder van dat meisje boet voor de aangifte tegen die jongen.
Wat is ie mager geworden zeg. Vind het echt zielig voor hem.![]()
Turkije is voor 90% Aziatisch. Dat alleen zou reden genoeg moeten zijn...quote:Op donderdag 9 augustus 2007 08:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
De mediaberichten wijken nogal van elkaar af in die zin dat in het ene bericht er wordt gesproken over alleen maar een kus, maar in andere berichten er wordt gesproken over een poging tot penetratie terwijl het meisje sliep oid...
En als hij dat laatste heeft gedaan, dan is de reactie ineens een stuk minder overtrokken.
[..]
Afgaande op deze berichtgeving? Dat is rammelend.
Nee: wakker.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:48 schreef EchtGaaf het volgende:
Werd ze (deels) ontkleed aangetroffen oid?
Dat past bij poging tot.quote:Overigens heeft een gynaecoloog onderzoek bij het meisje gedaan. Die blijkt nog maagd te zijn. Daarnaast zijj er geen spermasporen aangetroffen.
Zelfs al was ze 15, zelfs al was ze 25, poging tot verkrachting is een aardige reden om iemand vast te zetten. En date-rape is niet ongewoon.quote:Hoe dan ook, ik vind dat Turkije zwaar overtrokken reageert. Hoeveel tienerseks vind in vakantie plaats?? Het meisje had daarnaast ook nog eens gelogen over haar leeftijd. De jongen wist niets anders dan hij had te doen met een meisje van 15 jaar.
Het verschil tussen sex met wederzijds goedvinden en date-rape kan geregeld alleen middels verklaringen worden bewezen. Uitermate lastig...quote:Laat onverlet dat als hij daadwerkelijk een poging tot penetratie heeft gedaan in haar slaap, dat het een poging tot verkrachting is. Maar lijk mij onmogelijk om dat vast te stellen.
In het VK lijken de omstandigheden in de cel ook nergens op. Marteling vind ik wel een erg sterk woord overigens.quote:Ja. Het bericht maakt ook in dit concrete geval duidelijk hoe erbarmelijk de omstandigheden zijn in de Turkse cel. Dat heet gewoon marteling.
Een zeventienjarige.....Heeft waarschijnlijk alleen maar onschuldig gekust. Hij had dit nooit kunnen voorzien.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:42 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Waarom jammer? Gewoon terecht... Hij wéét dat hij fout is.
Had hij dan om haar paspoort moeten vragenquote:Welke mongool vertrouwd een vrouw die haar leeftijd verteld?
Auw!quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:42 schreef TheThirdMark het volgende:
Welke mongool vertrouwd een vrouw die haar leeftijd verteld?
Hallo, je bent in fricking Turkije. Je weet wel, dat achterlijke land........quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een zeventienjarige.....Heeft waarschijnlijk alleen maar onschuldig gekust. Hij had dit nooit kunnen voorzien.
[..]
Of iets dergelijks.quote:Had hij dan om haar paspoort moeten vragen![]()
Het is altijd verstandig om van de voren de risico's van een land goed te inventariseren.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:51 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Hallo, je bent in fricking Turkije. Je weet wel, dat achterlijke land........
Dat gaat wel erg ver. Maar ja, dit voorbeeld geeft aan dat het wel moet ja.quote:Of iets dergelijks.
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is altijd verstandig om van de voren de risico's van een land goed te inventariseren.
[..]
Dat gaat wel erg ver. Maar ja, dit voorbeeld geeft aan dat het wel moet ja.
Dat zou ik ook zeggen. Twaalf weken met 30 man onder bizarre omstandigheden lijken mij ook meer dan genoeg. Waarom zouden ze die jongen nog verder kapot moeten maken?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:00 schreef zoalshetis het volgende:
ik vind het erg bitter voor die jongen. laat hem snel weer naar huis gaan. ook al zou hij verder niks hebben uitgevroten, hij heeft zijn lesje wel geleerd.
hoe heeft hij 'gehangen' dan?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:20 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]Heb het zelf nog nooi gehad, gelukkig, maar ik ken iemand die op texel een meid van 16 een veeg gaf, en die bleek de volgende dag óók plotseling 3 jaar jonger te zijn.
Kon hem alleen maar uitlachen. Ook in Nederland hang je als je dit soort dingen doet.
Hoe rijmt dat dan met het feit dat NL meisjes gemiddeld op hun 15de voor het eerst gepaald worden?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:20 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]Heb het zelf nog nooi gehad, gelukkig, maar ik ken iemand die op texel een meid van 16 een veeg gaf, en die bleek de volgende dag óók plotseling 3 jaar jonger te zijn.
Kon hem alleen maar uitlachen. Ook in Nederland hang je als je dit soort dingen doet.
het lijkt idd wel of ze de nederlanders even een poepje willen laten ruiken nadat de bouw van de moskee niet doorging..quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat zou ik ook zeggen. Twaalf weken met 30 man onder bizarre omstandigheden lijken mij ook meer dan genoeg. Waarom zouden ze die jongen nog verder kapot moeten maken?
Vast staat inmiddels dat er geen sporen zijn gevonden voor verkrachting. Een evt poging is m.i. niet aan te tonen.
Ik vind de reactie van de Turkije zwaar overtrokken.
Ik zie in de badkamer geregeld iemand die een vergelijkbare ervaring had (alleen scheelde het nog meer en was het niet in NL) en ik zie niet in hoe ik anders had moeten handelen. Beetje suf hoor legitimatie vragen. Het was verder wederzijds gewenst, dus het probleem wordt meer gecreëerd door idiote wetgeving dan het feit dat je als je jong bent en op het punt staat een "veeg" uit te delen je niet rationeel denkt, laat staan om legitimatie vragen, deze controleren op echtheid, enz.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:20 schreef TheThirdMark het volgende:
maar ik ken iemand die op texel een meid van 16 een veeg gaf, en die bleek de volgende dag óók plotseling 3 jaar jonger te zijn.
Daarom pakken ze een Duitser, want dat is toch hetzelfde?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:27 schreef zoalshetis het volgende:
het lijkt idd wel of ze de nederlanders even een poepje willen laten ruiken nadat de bouw van de moskee niet doorging..![]()
'm erin...quote:
Marco is een Duitse jongen. Ik weet niet of Duitsland ook een moskee is geweigerd. Er was wel een diplomatieke rel ontstaan tussen Duitsland en Turkije. De regering had eerder opgeroepen de jongen vrij te laten. Turkije op haar beurt voelde zich beledigt, omdat Duitsland hiermee zou inmengen in het Turkse rechtssysteem.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het lijkt idd wel of ze de nederlanders even een poepje willen laten ruiken nadat de bouw van de moskee niet doorging..![]()
Ik ook en die willen dan in de EU.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik vind de reactie van de Turkije zwaar overtrokken.
Wat mij betreft komt Turkije never nooit in de EU.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:33 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ik ook en die willen dan in de EU.![]()
wat hebben de nederlanders ermee te maken .. het is een duitse jongen en een brits meisje ?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
maar wat moeten ze dan .. het is de moeder die een aanklacht indient, die zegt dat haar kind verkracht is .. die jongen van vervolging ontslaan zou in het nieuws komen als "in Turkije mag je ongestraft kleine meisjes verkrachten"quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:33 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ik ook en die willen dan in de EU.![]()
Regels zijn er niet voor niets.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik zie in de badkamer geregeld iemand die een vergelijkbare ervaring had (alleen scheelde het nog meer en was het niet in NL) en ik zie niet in hoe ik anders had moeten handelen. Beetje suf hoor legitimatie vragen. Het was verder wederzijds gewenst, dus het probleem wordt meer gecreëerd door idiote wetgeving dan het feit dat je als je jong bent en op het punt staat een "veeg" uit te delen je niet rationeel denkt, laat staan om legitimatie vragen, deze controleren op echtheid, enz.
dan snap ik het al helemaal niet. duitsland is een gesprijd bed voor turken, historisch ookquote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:36 schreef moussie het volgende:
[..]
wat hebben de nederlanders ermee te maken .. het is een duitse jongen en een brits meisje ?
er blijkt van verkrachting geen sprake, ze is nog maagd.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:40 schreef moussie het volgende:
[..]
maar wat moeten ze dan .. het is de moeder die een aanklacht indient, die zegt dat haar kind verkracht is .. die jongen van vervolging ontslaan zou in het nieuws komen als "in Turkije mag je ongestraft kleine meisjes verkrachten"
Verkrachting is alleen mogelijk wanneer het slachtoffer tegenwerkt. In de slaap kan je niet tegenwerken en is verkrachting dus ook niet wettelijk aan te tonen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:33 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Marco is een Duitse jongen. Ik weet niet of Duitsland ook een moskee is geweigerd. Er was wel een diplomatieke rel ontstaan tussen Duitsland en Turkije. De regering had eerder opgeroepen de jongen vrij te laten. Turkije op haar beurt voelde zich beledigt, omdat Duitsland hiermee zou inmengen in het Turkse rechtssysteem.
Het staat duidelijk vast dat jongen zich niet schuldig aan verkrachting heeft gemaakt, aldus de arts.
Dus vreemd dat de jongen niet tot de volgende zitting van 6 september in vrijheid wordt gesteld.
zoals ik al zei .. anders zou heb je dik kans dat het in het nieuws beland als "in turkije mag je ongestraft kleine meisjes verkrachten"quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:41 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dan snap ik het al helemaal niet. duitsland is een gesprijd bed voor turken, historisch ook![]()
Geworden na de poging totquote:
Dat lijkt mij niet hoor.quote:Dat past bij poging tot.
Niet ongewoon, maar een poging tot is lastig aan te tonen. En al helemaal als er geen sperma sporen zijn gevonden.quote:Zelfs al was ze 15, zelfs al was ze 25, poging tot verkrachting is een aardige reden om iemand vast te zetten. En date-rape is niet ongewoon.
Dat maakt zedenzaken dan ook zo lastig.quote:Het verschil tussen sex met wederzijds goedvinden en date-rape kan geregeld alleen middels verklaringen worden bewezen. Uitermate lastig...
als je 30 mensen in een kleine cel stopt, onder erbarmelijke omstandigheden waarin Marco zit, noem ik dat gerust marteling.quote:In het VK lijken de omstandigheden in de cel ook nergens op. Marteling vind ik wel een erg sterk woord overigens.
Het is wat mij betreft het zoveelste voorbeeld in een reeks incidenten met Turkije als het gaat om mensenrechten. Iedereen weet intussen hoe het gesteld is daarmee.quote:Natuurlijk kan er in Turkije best wel het e.e.a. verbeteren ten aanzien van het strafrecht. Maar ik vind de koppeling van deze zaak aan de toetreding tot de EU vergezocht.
dan is het aanranding .. minder erg maar even strafbaarquote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:41 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
er blijkt van verkrachting geen sprake, ze is nog maagd.
Als de moeder een aanklacht doet van verkrachting, dan kan justitie idd niets anders doen dan de jongen vervolgens. Maar zo langzamerhand is toch wel duidelijk dat er niet iets serieus aan de hand is geweest.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:40 schreef moussie het volgende:
[..]
maar wat moeten ze dan .. het is de moeder die een aanklacht indient, die zegt dat haar kind verkracht is .. die jongen van vervolging ontslaan zou in het nieuws komen als "in Turkije mag je ongestraft kleine meisjes verkrachten"
niet even strafbaar en áls het al zo zou geweest en niet de schaamte van de moeder de overhand heeft, waarom zou dat meisje hebben gelogen over haar leeftijd?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:45 schreef moussie het volgende:
[..]
dan is het aanranding .. minder erg maar even strafbaar
De standaard reactie daarop is: zie je wel, het is een achterlijke cultuur waar een vrouw niet veilig is...quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:40 schreef moussie het volgende:
gevoelsmatig heb je uiteraard helemaal gelijk .. maar helaas ziet de wet dat anders, zowel daar als ook hier .. 17jarige knul en13jarig meisje mag nu eenmaal niet ..quote:
Het was prima geregeld toen 12-16 een klachtdelict was. Het is niet bepaald reëel om een 16 jarige die met zijn/haar 15 jarige vriend/vriendin naar bed wil te vervolgen... En nee, in NL gebeurt dit in principe niet, maar de wet is er wel en hoe meer confessionelen macht krijgen in NL, hoe meer we richting VS gaan waar die 16 jarige wel de sjaak kan zijn.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:40 schreef TheThirdMark het volgende:
En die leeftijd, tsja, ze moesten ergens een grens trekken.
Ik ken geen 8 jarigen die voor 16 door kunnen gaan. Jij?quote:Wanneer een kind van 8 naar jou toe komt en zegt dat erg graag door je geneukt wilt worden, en jij wilt dit ook, moet het dan maar kunnen?
Ik vind dat de leeftijd zelfs naar 12 terug kan en voor mijn part mag er tot 16 dan een klachtdelict van komen (een opvatting die je ook bij het minder controversiële GL tegen komt, dus jouw tendentieuze keuze voor de "pedopartij" mag je achterwege laten), om de eenvoudige reden dat het heel natuurlijk is om voor je 16e sex te hebben. Niet iedereen natuurlijk, maar het is niet iets wat zo afwijkt dat we het maar per definitie moeten verbieden.quote:Wetgeving beschermd kinderen tegen pedofielen etc etc. Een zekere Pedo Vereniging wilde de leeftijd omlaag hebben naar 14. Zou je zeker ook wel voor stemmen ofzo![]()
hehe, daar zeg je wat, waarom liegen vrouwen überhaupt over hun leeftijd .. als ze jong zijn vertellen ze dat ze ouder zijn en als ze ouder zijn vertellen ze dat ze jonger zijn .. zoals al eerder gezegd, alleen een mongool gelooft een vrouw als het over haar leeftijd gaatquote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:53 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
niet even strafbaar en áls het al zo zou geweest en niet de schaamte van de moeder de overhand heeft, waarom zou dat meisje hebben gelogen over haar leeftijd?
Het mag niet. En uiteraard is het goed dat er een ondergrens is qua leeftijd. Maar hoe naïef kunnen jongens en meiden zijn op zo'n jonge leeftijd......daarnaast troostte de jongen nog de moeite om te vragen hoe oud ze was. Nou in vele gevallen is het verschil tussen een 13 jarige en een 15 jarige echt niet te zien. Tja, hij had misschien om het paspoort moetne vragen. Maar hoe reeel is dat eigenlijk, zie ook wat DS4 hierover schreef. Het feit dat hij erom vroeg moet toch naar mijn idee wel ontlastend zijn. Welke jongen van 17 is nog zo verstandig?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:07 schreef moussie het volgende:
[..]
gevoelsmatig heb je uiteraard helemaal gelijk .. maar helaas ziet de wet dat anders, zowel daar als ook hier .. 17jarige knul en13jarig meisje mag nu eenmaal niet ..
Dat zal misschien per land verschillen. Misschien weet DS4 dit wel.quote:en de ellende is dat als je een keer in die molen zit zo'n aanklacht niet meer kan intrekken (zover ik weet)
De discussie of je het "verkrachting" mag noemen vermijd ik graag: art. 243 Sr. "Verkrachting" van iemand die bewusteloos is... 8 jaren of vijfde cat.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:42 schreef TheThirdMark het volgende:
In de slaap kan je niet tegenwerken en is verkrachting dus ook niet wettelijk aan te tonen.
Dus wel.quote:En het feit of iemand wel of niet geneukt is, is niet medisch aan te tonen...
Ik denk tijdens... Kan toch?quote:
Hoezo? Als ik een poging doe om jou dood te schieten heb jij ook geen kogelgaten in jouw lichaam, althans, dat hoeft niet.quote:Dat lijkt mij niet hoor.
Het is zonder meer lastig aan te tonen. En als hij is gestoord terwijl hij haar probeerde te penetreren is het niet vreemd dat er geen spermasporen gevonden zijn.quote:Niet ongewoon, maar een poging tot is lastig aan te tonen. En al helemaal als er geen sperma sporen zijn gevonden.
Dat mag, maar als jij echt wordt gemarteld ben jij blij terug in de cel met 30 anderen te zijn...quote:als je 30 mensen in een kleine cel stopt, onder erbarmelijke omstandigheden waarin Marco zit, noem ik dat gerust marteling.
Binnen de EU is NL een van de landen die relatief het meest op de vingers wordt getikt ten aanzien van mensenrechten.quote:Het is wat mij betreft het zoveelste voorbeeld in een reeks incidenten met Turkije als het gaat om mensenrechten. Iedereen weet intussen hoe het gesteld is daarmee.![]()
Hoezo is dat duidelijk? Aan de hand van de Duitse berichtgeving die wordt gevoed door de ouders van deze jongen?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:53 schreef EchtGaaf het volgende:
Als de moeder een aanklacht doet van verkrachting, dan kan justitie idd niets anders doen dan de jongen vervolgens. Maar zo langzamerhand is toch wel duidelijk dat er niet iets serieus aan de hand is geweest.
Dat laatste weet jij niet zeker. En ook zonder sporen kan hij wel eens schuldig zijn. Hij wordt kennelijk verdacht van een ernstig delict. Dan is het niet zo gek dat hij wordt vervolgd.quote:Dat had binnen enkel dagen politieonderzoek wel duidelijk kunnen zijn, dunkt mij. Zeker omdat er geen noemenswaardige sporen zijn.
Speculatie.quote:Het resultaat is nu dat de jongen gewoon kapot gemaakt is. Wat te denken als je met 29 anderen in een veel te krappe cel wordt opgesloten met Oosteuropeanen die allemaal ouder zijn dan hij. En wenig fantasie is er voor nodig wat daar allemaal gebeurd met een jonge verdachte van seksueel misbruik. Die wordt als eerste gevonden natuurlijk.
Misschien is hij gewoon wel schuldig en moeten we ons meer druk maken om het echte slachtoffer, het 13 jarige meisje... Dat is gewoon mogelijk. Jij hebt je oordeel te snel klaar.quote:Zo''m jong kwetsbaar persoon komt er zwaar beschadigd uit. Om iets relatief onschuldigs. Het is gewoon een gezonde jongen van 17 jaar met lusten die een vakantieliefde ontmoet. Hoe ongewoon is dat?
Feit is dat we dat gewoon niet weten. Stel dat hij inderdaad haar heeft geprobeerd te verkrachten en de Turken hadden de schouders opgehaald... Ook niet goed.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:13 schreef EchtGaaf het volgende:
die jongen is kapot, het meisje waarschijnlijk niet en de moeder al helemaal niet.
Ik ken geen land waar het kan. Maar sluit niets uit. Bedenk wel dat de ratio hierachter is dat indien een aanklacht kan worden ingetrokken de aangever onder druk kan worden gezet en bovendien het strafrecht niet ter bescherming van het slachtoffer, maar van de maatschappij dient. De geschokte rechtsorde, zoals we dat zo mooi noemen.quote:Dat zal misschien per land verschillen. Misschien weet DS4 dit wel.
dat ben ik niet met je eens. als iemand zegt dat ze 4 is geloof ik dat.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:13 schreef moussie het volgende:
[..]
hehe, daar zeg je wat, waarom liegen vrouwen überhaupt over hun leeftijd .. als ze jong zijn vertellen ze dat ze ouder zijn en als ze ouder zijn vertellen ze dat ze jonger zijn .. zoals al eerder gezegd, alleen een mongool gelooft een vrouw als het over haar leeftijd gaat
Dat kan, maar ik heb geen berichten hierover gelezen.quote:
Mijn vraag was impliciet. Het feit dat het meisje door een gynaecoloog werd onderzocht, wijst toch niet per definitie op poging tot verkrachting? Nu expliciet, heb je een bron dat er serieus sprake is van een poging tot?quote:Hoezo? Als ik een poging doe om jou dood te schieten heb jij ook geen kogelgaten in jouw lichaam, althans, dat hoeft niet.
Als ze gestoord werden, dan zou er een getuige(n) zijn. Ik heb in geen enkel bericht gelezen dat er een getuige is geweest. Sterker nog, haar zus was naburig toen het gebeurde. Het meisje wist dat ze niet helemaal alleen was oid. . Ze had kunnen schreeuwen, dat deed ze niet.quote:Het is zonder meer lastig aan te tonen. En als hij is gestoord terwijl hij haar probeerde te penetreren is het niet vreemd dat er geen spermasporen gevonden zijn.
Tja wat is de scope van de definitie "martelen"? Ik vind mensen onder erbarmelijke omstandigheden opsluiten ook een vorm van martelen.quote:Dat mag, maar als jij echt wordt gemarteld ben jij blij terug in de cel met 30 anderen te zijn...
En dat gebeurd dus niet zonder reden. Er is dan namelijk iets fundamenteel mis met de mensenrechten.quote:Binnen de EU is NL een van de landen die relatief het meest op de vingers wordt getikt ten aanzien van mensenrechten.
Wat die jongen nu meemaakt verhoudt zich denk ik niet tot datgene wat hij daadwerkelijk heeft uitgespookt. Onder voorbehoudt uiteraard. En eerlijk?: Hoeveel jongen van 17 bedrijven vakantieliefde en alles wat daarbij komt...?quote:In deze zie ik geen bewijs dat Turkije mensenrechten schendt.
Hangt denk ik ook van de omstandigheden af. 30 mensen op 12 vierkante meter is wel marteling in mijn ogen.quote:Meerdere mensen op één cel is geen schending (mits/maar).
Dus niet..... Hoe wil jij dat aantonen?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
De discussie of je het "verkrachting" mag noemen vermijd ik graag: art. 243 Sr. "Verkrachting" van iemand die bewusteloos is... 8 jaren of vijfde cat.
[..]
Dus wel.
Ik geloof dat de Duitse regering niet alleen is afgegaan op berichten in de media. Het is nogal wat als een land forse risico's neemt op het diplomatieke vlak om Turkije om vrijlating van de jongen te vragen. een diplomatiek rel is inmiddels geboren. Als regering doe je zoiets niet, als er op zijn minst zware twijfels zijn om de ernst van de zaak.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hoezo is dat duidelijk? Aan de hand van de Duitse berichtgeving die wordt gevoed door de ouders van deze jongen?
Zeker, ook als er geen sporen zijn, kan hij inderdaad schuldig zijn. Maar (een poging tot) verkrachting zonder sporen maakt de zaak wel zwak imo. Naar mijn mening moet er meer aanwijzingen zijn voor een vermeende ernstige zaak alvorens zo groot uit te pakken.quote:Dat laatste weet jij niet zeker. En ook zonder sporen kan hij wel eens schuldig zijn. Hij wordt kennelijk verdacht van een ernstig delict. Dan is het niet zo gek dat hij wordt vervolgd.
Iedereen met weinig fantasie weet wat er in gevangenissen gebeurt. Zeker op meerpersoonscellen is verkrachting zeker aan de orde. De risico's zijn enorm. HIV etc. Daarnaast is een jongen van 17 jaar heel kwetsbaar in een cel met volwassen. De kans op een PTSS is zeer groot. En mogelijk voor het leven beschadigd. Die kans is ZEER groot. En dat staat in geen enkele verhouding voor het vermeende delict.quote:Speculatie.
Dat is ook mogelijk. Nou ja, 6 september a.s. wordt de rechtzaak voortgezet.quote:Misschien is hij gewoon wel schuldig en moeten we ons meer druk maken om het echte slachtoffer, het 13 jarige meisje... Dat is gewoon mogelijk. Jij hebt je oordeel te snel klaar.
Ik vrees ook zoiets. Als hij straks wordt vrijgesproken heeft ze misschien wel een leven kapot gemaakt van een jongen die nog aan het begin van zijn leven staat .quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:46 schreef zoalshetis het volgende:
ze zouden die moeder moeten opsluiten. ze maakt het niet alleen voor die jongen meer dan het is, maar zeker ook voor haar dochter. en dat alles uit schaamte omdat ze misschien geen goede moeder zou zijn als haar jonge dochter al seksueel actief zou zijn.
Tja, het is ook moeilijk om goed te doen. Het blijft altijd een kwestie van inschatten.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Feit is dat we dat gewoon niet weten. Stel dat hij inderdaad haar heeft geprobeerd te verkrachten en de Turken hadden de schouders opgehaald... Ook niet goed.
Zeker lastig. En daarom zie ik uit naar 6 september als de zaak z'n vervolg krijgt.quote:Het is gewoon onmogelijk voor ons om hier over te oordelen. Misschien zit men fout, misschien ook niet. Lastig...
Inderdaad kan ik mij voorstellen dat de degene die aangifte heeft gedaan onder druk kan worden gezet om de aangifte weer in te trekken....quote:Ik ken geen land waar het kan. Maar sluit niets uit. Bedenk wel dat de ratio hierachter is dat indien een aanklacht kan worden ingetrokken de aangever onder druk kan worden gezet en bovendien het strafrecht niet ter bescherming van het slachtoffer, maar van de maatschappij dient. De geschokte rechtsorde, zoals we dat zo mooi noemen.
en van een dochter. weet je hoe zwaar schuld weegt?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik vrees ook zoiets. Als hij straks wordt vrijgesproken heeft ze misschien wel een leven kapot gemaakt van een jongen die nog aan het begin van zijn leven staat .
Zeker. Maar die dochter heeft dan niet maanden in een vreselijk cel gezeten met alle ontberingen van dien.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:00 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en van een dochter. weet je hoe zwaar schuld weegt?
Ik wel.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:37 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat kan, maar ik heb geen berichten hierover gelezen.
quote:Mijn vraag was impliciet. Het feit dat het meisje door een gynaecoloog werd onderzocht, wijst toch niet per definitie op poging tot verkrachting?
Zoek even in het oude draadje hierover. Daar staat het.quote:Nu expliciet, heb je een bron dat er serieus sprake is van een poging tot?
Wie zegt dat ze gestoord werden. Als je maagd bent en iemand probeert je te penetreren vind ik het niet raar dat je wakker wordt. En dat ze niet schreeuwt... Dat zegt niet alles...quote:Als ze gestoord werden, dan zou er een getuige(n) zijn. Ik heb in geen enkel bericht gelezen dat er een getuige is geweest. Sterker nog, haar zus was naburig toen het gebeurde. Het meisje wist dat ze niet helemaal alleen was oid. . Ze had kunnen schreeuwen, dat deed ze niet.
Mag.quote:Tja wat is de scope van de definitie "martelen"? Ik vind mensen onder erbarmelijke omstandigheden opsluiten ook een vorm van martelen.
Dat klopt ook. Dus zullen we Turkije maar niet verwijten dat ze zwart zien...quote:En dat gebeurd dus niet zonder reden. Er is dan namelijk iets fundamenteel mis met de mensenrechten.
Op zich denk ik dat je gelijk hebt dat deze jongen een erg zware behandeling krijgt gelet op het bewijs wat er zeer waarschijnlijk ligt. Daar staat wel tegenover dat je je goed moet realiseren, ook als 17 jarige, dat je in een land bent waar je niet jezelf kan gedragen zoals thuis.quote:Wat die jongen nu meemaakt verhoudt zich denk ik niet tot datgene wat hij daadwerkelijk heeft uitgespookt. Onder voorbehoudt uiteraard. En eerlijk?: Hoeveel jongen van 17 bedrijven vakantieliefde en alles wat daarbij komt...?
Het maagdenvlies kan in zodanige toestand zijn dat je kan vaststellen dat het onmogelijk is dat ze geslachtsverkeer heeft gehad. Zo heb ik dat iig begrepen. Niet mijn vak.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:38 schreef TheThirdMark het volgende:
Dus niet..... Hoe wil jij dat aantonen?
En dan heb ik het niet over een zeer actief sexleven maar de eventuele ontmaagding.
Ik denk dat het nieuws zou zijn als dit was gebeurd. Wie weet is er goed toezicht op de cel.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:50 schreef EchtGaaf het volgende:
Iedereen met weinig fantasie weet wat er in gevangenissen gebeurt. Zeker op meerpersoonscellen is verkrachting zeker aan de orde.
leuk dat je er ook 2 voorbeelden uit de VS bij hebt geplakt...quote:Op woensdag 8 augustus 2007 17:45 schreef EchtGaaf het volgende:
BIZAR:
[..]
Eerder bericht in Trouw:
http://www.trouw.nl/hetni(...)om_kus_in_Turkse_cel
Ik heb ze niet zelf er niet erbij geplakt. Het is het originele bericht.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:19 schreef Re het volgende:
[..]
leuk dat je er ook 2 voorbeelden uit de VS bij hebt geplakt...... maar goed Turkije is natuurlijk veel erger
Dat laatste mag ik hopen. Het zou id kunnen dat er goed toezicht is. Maar de kans is naar mijn idee zeer klein dat er gene onzedelijk gedrag in meermancellen plaatsvinden. Wat denk je van 'snacht als het licht uitgaat? Het licht aan laten is ook marteling, immers mensen kunnen dan weer niet slapen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik denk dat het nieuws zou zijn als dit was gebeurd. Wie weet is er goed toezicht op de cel.
Het hoeft niet alleen in de cel te gebeuren en de bewaking is niet overal 24 uur per dag aanwezig.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik denk dat het nieuws zou zijn als dit was gebeurd. Wie weet is er goed toezicht op de cel.
En bij het douchen al helemaal niet.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:32 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Het hoeft niet alleen in de cel te gebeuren en de bewaking is niet overal 24 uur per dag aanwezig.
mja, maar dus een non-argument om Turkije niet tot de EU toe te latenquote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik heb ze niet zelf er niet erbij geplakt. Het is het originele bericht.![]()
Enne ja: de VS kan er ook wat van...overreageren. Eea is nogal cultureel bepaald.
Mwoa achtergesteld.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het maagdenvlies kan in zodanige toestand zijn dat je kan vaststellen dat het onmogelijk is dat ze geslachtsverkeer heeft gehad. Zo heb ik dat iig begrepen. Niet mijn vak.
Ja, en ik geloof dat justitie zich ook moeten realiseren dat het hier om een erg jong persoon gaat. Met een niet mis te verstane impact van zo'n zaak op zo'n jonge ziel.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:12 schreef DS4 het volgende:
Op zich denk ik dat je gelijk hebt dat deze jongen een erg zware behandeling krijgt gelet op het bewijs wat er zeer waarschijnlijk ligt.
Zeker. En daarom is het verstandig dat ouders goed inlezen wat de risico's zijn in een vakantieland als deze.quote:Daar staat wel tegenover dat je je goed moet realiseren, ook als 17 jarige, dat je in een land bent waar je niet jezelf kan gedragen zoals thuis.
Niet op een enkel incident als deze. Overigens heeft ons kabinet en parlement een gedegen standpunt over de toelating van Turkije tot de EU. Dat liegt er niet om. En terecht , want op het gebied van mensenrechten heeft het land nog veel huiswerk te doen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:34 schreef Re het volgende:
[..]
mja, maar dus een non-argument om Turkije niet tot de EU toe te laten
Mijn punt is vooral dat het nieuws zou zijn als het wel was gebeurd. En ik lees er niets van.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:32 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het hoeft niet alleen in de cel te gebeuren en de bewaking is niet overal 24 uur per dag aanwezig.
Goede vraag. Die staat wat mij betreft centraal.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:39 schreef Ronaldsen het volgende:
waar hebben we over.
hoe kom je daarbij? je vertelt pas iets als je weer veilig in je eigen land bent.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Mijn punt is vooral dat het nieuws zou zijn als het wel was gebeurd. En ik lees er niets van.
Ze heeft gewoon gelijk.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:51 schreef worldpimber het volgende:
Die moeder die de aangifte gedaan heeft ...Te erg.
Ja, dat doet deze jongen. Stil zitten, niet klagen en wachten tot hij weer in eigen land is...quote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:47 schreef zoalshetis het volgende:
hoe kom je daarbij? je vertelt pas iets als je weer veilig in je eigen land bent.
en terecht natuurlijk.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Niet op een enkel incident als deze. Overigens heeft ons kabinet en parlement een gedegen standpunt over de toelating van Turkije tot de EU. Dat liegt er niet om. En terecht , want op het gebied van mensenrechten heeft het land nog veel huiswerk te doen.
gelul. onwetendheid is niet bewijsbaar als je wordt voorgelogen. dit meisje was bronstig, wilde gedekt worden maar toen puntje bij kutje kwam zei ze af. tjonge jonge...quote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:53 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ze heeft gewoon gelijk.
Onwetendheid is geen excuus.
Een onschuldige vakantieliefde eindigt zo. Hoeveel 17 jarigen hebben dit gedaan? Wat een zielige moeder, toch?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:24 schreef floris.exe het volgende:
Wat is hier erg aan? Die jongen heeft gewoon de wet overtreden en daarvoor moet hij worden gestraft.
Zoalshetis: Meisje, wil je een snoepje?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 18:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
gelul. onwetendheid is niet bewijsbaar als je wordt voorgelogen. dit meisje was bronstig, wilde gedekt worden maar toen puntje bij kutje kwam zei ze af. tjonge jonge...
De vader meldt dat het psychisch erg slecht met de jongen gaat. Dat kan ook niet anders. Ook de vader krijgt het enorm voor zijn kiezen. Hij heeft leukemie en was tussen twee kuren door met zijn gezin op vakantie in Turkije.quote:Oproep aan Charlotte M.
De 17-jarige Duitser Marco Weiss moet nog tot zeker drie september in een Turkse gevangenis blijven.
Op die datum wordt het proces tegen Weiss weer voortgezet, zo besloten de rechters in Alanya gisteren.
Weiss werd in april in de badplaats opgepakt nadat de 13-jarige Britse Charlotte M. op aandringen van haar moeder aangifte tegen hem had gedaan. De scholier zou het meisje hebben aangerand. De jongen zelf houdt vol dat hij alleen maar met het meisje 'gerommeld' heeft. Bovendien zou Charlotte over haar leeftijf gelogen hebben en zich twee jaar ouder hebben voorgedaan dan ze is.
Volgens zijn familie is Marco Weiss er inmiddels slecht aan toe. Zijn vader heeft Charlotte M. dan ook in een videoboodschap opgeroepen om haar aanklacht in te trekken.
http://www.dag.nl/Video/Artikelpagina-Video.htm?contentid=26139
lul niet zo stroef.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 20:13 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Zoalshetis: Meisje, wil je een snoepje?
Meisje: jawel, maar dan wil ik wel eerst me je piemel spelen
![]()
Wanneer je ergens maar klakkeloos vanuit gaat brand je vanzelf een keer de billen.
Alhoewel ik denk dat die duitser graag zijn billen wil branden om van het andere af te zijn.
Charlotte: Mama we hebben gesekst/gerommeld/gekust (doorhalen wat niet van toepassing is)quote:nadat de 13-jarige Britse Charlotte M. op aandringen van haar moeder aangifte tegen hem had gedaan.
oh, juist..quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 00:21 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Charlotte: Mama we hebben gesekst/gerommeld/gekust (doorhalen wat niet van toepassing is)
Mama: Jij loeder, je bent nog veel te jong, ga aangifte doen tegen die viespeuk![]()
Charlotte: Ja maar, ja maar..
Mama: Doe nou maar.![]()
Charlotte: Euhh...nou oke dan![]()
Zit er niet toevallig pedofilie bij jou in de familie? Vraag het je moeder even nadat ze uit de creche komt.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lul niet zo stroef.
meisje: "ik vind je leuk"
jongen: "ik jou ook wel, heb je al haar op je kutje?"
meisje: "ja zeker, anders was ik niet naar je toe gekomen en net gedaan had of ik 15 was..."
sodemieter op man! die gast moet heel snel vrijgelaten worden. ik mag hopen dat de achternaam van deze jongen geen turkse vooroordelen schept.
ehm. ik snap je opmerking ten aanzien van mijn familie nietquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:36 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Zit er niet toevallig pedofilie bij jou in de familie? Vraag het je moeder even nadat ze uit de creche komt.
HET bewijs imho dat Georgia niet bij de US hoort!quote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:41 schreef GambinoT het volgende:
Als het meisje 15 is, en je 16 moet zijn voor sex, hoor het meisje ook vast te zitten?
De bekende crux in dergelijke zaken. Zijn woord tegen het hare. Er waren geen sporen gevonden bij het meisje door de vrouwenarts, iig als het gaat om verkrachting. Het lijkt mij dat de aanklager de zaak niet rond krijgt.quote:Marco Weiss, 17 jaar oude Duitse knul, bracht met zijn ouders de paasvacantie door in een groot toeristenhotel in Side, Turkije. Er ontstond een clubje tieners uit Duitsland en Engeland, die zich met elkaar vermaakten. Daaronder ook twee Engelse zusjes, 13 en 14, die een kamer in het hotel deelden. Tegen de jongens zeiden ze dat ze 15- en 16 waren. Op de laatste avond van hun vacantie trokken zich drie meisjes en twee jongens, waaronder Marco, terug op die kamer. Volgens Der Spiegel ging een van de meisjes op bed liggen en sliep in. Het 14-jarige zusjes trok zich met een vriendje terug op het balkon. In de kamer bleef de 13-jarige Charlotte achter met Marco.
Wat er gebeurde volgens Marco (bron: Der Spiegel, no.26)
Charlotte nam het initiatief. We kusten wat en toen maakte ze mijn broek los en trok die naar beneden. Ze pakte mijn penis en wreef daaraan. Toen trok ik ook haar broek uit. Ik kwam veel te snel klaar. Dat was jammer, anders waren we vast met elkaar naar bed gegaan.
Wat er gebeurde volgens Charlotte (bron: Sat.1, vandaag, die het heeft uit Hurryet van vandaag)
Terwijl ik lag te slapen heeft Marco zijn penis tegen mijn mijn vagina gewreven tot hij klaarkwam.
De moeder deed de volgende dag aangifte bij de politie. Charlotte werd onderzocht door een vrouwenarts, die vaststelde dat het meisje nog maagd is. Marco werd verhoord, gearresteerd en in gevangenis van Antalya geplaatst. Daar zit hij nog. Hem dreigen tot acht jaar cel.
Een vreemd verhaal. Twee teeniezusjes in een eigen hotelkamer, die zonder toezicht tot in de nacht door het hotel mogen dolen. Dan gaan ze met twee jongens en een derde meisje naar hun kamer en doen daar dingen die tieners graag doen, petting heette het in mijn tijd. Het meisje zegt niet dat de jongen haar in haar slaap heeft ontkleed. Volgens haar sliep ze. Met twee jongens in de kamer en in haar blote kont. Ze sliep, kon dus geen toestemming geven, want daar gaat het om. Was het tegen haar wil of niet? Maar als ze sliep, hoe weet ze dan dat die jongen zich tegen haar vagina heeft afgereden?Het is niet zo vreemd dat hij dat deed, wel dat zij dat al slapend bemerkt heeft. Dat is raar, toch? Dus met dat verhaal, plus het gegeven dat het meisje niet verkracht is, ze is nog maagd, zit een jongen van 17 nu al tien weken in een Turkse gevangenis. Alle Duitse diplomatie ten spijt. Proces op 6 juli.
http://www.volkskrantblog.nl/bericht/137713
Misschien wel, maar iig is nu duidelijk dat er meer speelt dan een kus...quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 20:47 schreef EchtGaaf het volgende:
Het zou mij verbazen als de jongen niet gewoon wordt vrijgesproken.
Pff..En iedereen zeiken Turkije dit Turkije dat.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 20:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De bekende crux in dergelijke zaken. Zijn woord tegen het hare. Er waren geen sporen gevonden bij het meisje door de vrouwenarts, iig als het gaat om verkrachting. Het lijkt mij dat de aanklager de zaak niet rond krijgt.
Het zou mij verbazen als de jongen niet gewoon wordt vrijgesproken.
Idd. Benieuwd hoe het gaat aflopen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 20:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Misschien wel, maar iig is nu duidelijk dat er meer speelt dan een kus...
Maar ook dat zij gelogen heeft over haar leeftijd.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 20:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Misschien wel, maar iig is nu duidelijk dat er meer speelt dan een kus...
Precies. De jongen wordt gewoon kapotgemaakt om iets relatief onschuldigs. Vrees ik.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 22:53 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Maar ook dat zij gelogen heeft over haar leeftijd.
17 en 15 die de sexualiteit aan het verkennen zijn is toch niets mis mee.![]()
Dat zij achteraf 13 is, kan die jongen niets aan doen.
Ja, die kans is erg groot dat de jongen voorgoed beschadigd is.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:07 schreef Mr_Memory het volgende:
Vrees ik?
Hij is al kapot gemaakt, hij zit al maanden in de bak in Turkije, en dat kan nog wel even duren.![]()
Ja, en de minister van buza heeft er zich ook me bemoeid. Helaas tegen het zere been, ik vrees dat het ook niet helpt. De Duitse overheid valt te prijzen dat ze zo in de bres spring voor haar burgers. Ik hoop dat Angela Merkel ook zich zal uitspreken.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:19 schreef Terpentin07 het volgende:
Ik denk dat de omstandigheden het ook niet makkelijker maken.Hij komt uit Duitsland, zij uit Engeland en het is gebuurt in Turkije.Ik denk dat vertraagd het hele proces ook.Alles moet vertaald worden.
Ik hoop dat hij snel weer vrijkomt.Maar hij heeft zeker een klap voor zijn leven gekregen.
Onzin.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:31 schreef zhe-devilll het volgende:
In Trukije trouwen de meisjes toch al heel jong? 12 a 13 jaar-prehistorietijden enzo zijn daar nog lang niet voorbij dus...
Laat hij dan met haar gaan trouwen, tis ff anders dan de ouders gedacht hadden-een buitenlander-maar toch!
Mijn Duits is niet zo goed dus ik heb geen idee waar die reactie over gaat maar okquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 21:54 schreef EchtGaaf het volgende:
Marco heeft ook een brief geschreven naar Charlotte. Met een dramatische oproep aan haar en haar moeder om de aangifte in te trekken. Hij vertelt dat hij echt niet weet wat hij fout had gedaan. En ook dat zij hem eerder vertelde dat ze 15 was ipv 13.
Hier de link met link van de handgeschreven brief van Marco aan Charlotte:
http://www.spiegel.de/pan(...)40270-499310,00.html
De reactie van de advocaat van Charlotte: "profaan"![]()
http://www.spiegel.de/panorama/justiz/0,1518,499360,00.html
Jij weet niet heel veel van Turkije, nietwaar?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:31 schreef zhe-devilll het volgende:
In Trukije trouwen de meisjes toch al heel jong? 12 a 13 jaar-prehistorietijden enzo zijn daar nog lang niet voorbij dus...
Een moeder die haar kind beschadigt en dat van een ander. Ik kan mij daar erg boos om maken.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 10:22 schreef zoalshetis het volgende:
het gaat me niet eens zozeer om turkije, maar om die idiote moeder.
ik help je wel even. De reactie van de advocaat van Charlotte is RONDUIT STUITEND:quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 02:17 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Mijn Duits is niet zo goed dus ik heb geen idee waar die reactie over gaat maar okIk had toch al medelijden met hem, maar na die brief helemaal.
![]()
Thnxquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:14 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
ik help je wel even. De reactie van de advocaat van Charlotte is RONDUIT STUITEND:
Advocaat Charlotte:
1 De advocaat reageerde woedend op de brief van Marco en noemde de het ongepast en profaan en dat het Marco niets verder zal brengen.
2 Charlotte zal in geen geval de smeekbrief van Marco beantwoorden.
3 Ze vindt het profaan van Marco om te denken dat het intrekken van de aanklacht het probleem ineens verdampt.
Advocaat Marco:
1 Brief kan niet worden uitgelegd als een excuus, zoals de Turkse media het te berde hebben gebracht.
2 Marco is zwaar aangedaan door dit hele gebeuren
3 De omstandigheden in de gevangenis en de teleurstellingen hebben een zware stempel gedrukt op Marco
4 De beslissing afgelopen woensdag dat hij hangende het proces nog langer in de cel wachten, hebben hem in een diep gat doen belanden.
5 Hoop op eerder vrijlating voor 6 september is nog niet vervlogen, al is de kans erg klein.
Hij wilde helemaal niets doen met een 13 jarige, hij wilde wat doen met een 15 jarige! (en zij was er ook niet vies van)quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:26 schreef TheThirdMark het volgende:
Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten. Sneu, maar hij is er zelf voor gegaan.
Dat de waarheid nu onduidelijk is is jammer, maar feit blijft dat hij iets wilde doen met een 13jarige.
Dat iedereen hier nu in 1x zo moeilijk over doet?
Wat dus ook strafbaar is. Er veranderd dus niets aan het verhaal.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 16:35 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Hij wilde helemaal niets doen met een 13 jarige, hij wilde wat doen met een 15 jarige!
15 en 17 strafbaar?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 18:36 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Wat dus ook strafbaar is. Er veranderd dus niets aan het verhaal.
De jongens is dus al "veroordeeld" door het hele gebeuren. En waarschijnlijk voor het leven beschadigd. Dat staat mij nog het meest tegen.quote:Op zondag 12 augustus 2007 00:06 schreef LintuxCx het volgende:
Wat een ongelooflijk verhaal. Zelfs al is het meer dan een kus, zo'n fout mag iemand niet compleet breken zoals hier nu gebeurt...
Al ben ik wel heel benieuwd wat nou het echte verhaal is...
Het gaat juridisch gezien om de regels in het land waar de overtreding feitelijk is begaan. Inderdaad jongeren beginnen steeds vroeger mets sex. Landen kunnen aan dat gegeven zeker niet voorbijgaan. Dat is nu eenmaal een feit.quote:Op maandag 13 augustus 2007 10:33 schreef Elfletterig het volgende:
Strikt genomen, was de jongen ook in Nederland in overtreding geweest. Als iets duidelijk is, is het wel dat de wetgeving op dit punt flink tekortschiet en bovendien niet meer aansluit bij de realiteit. Of je het leuk vindt of niet, jongeren beginnen tegenwoordig veel eerder aan seks. Leeftijden van 12-13 jaar zijn geen uitzondering meer. Enige wettelijke bescherming is natuurlijk niet verkeerd, maar het opsluiten van minderjarigen die seks hebben met iemand die slechts een paar jaar jonger is, deugt niet.
Proces weer uitgesteld naar 26 oktober. Ziet slecht uit voor hem.quote:Prozess vertagt: Marco W. bleibt in Haft
Marco Weiss
Antalya (RPO). Der Prozess gegen den Uelzener Schüler Marco W. wegen des Verdachts auf sexuellen Missbrauch vor einem Gericht im türkischen Antalya wurde erneut vertagt. Der 17-Jährige bleibt in Haft. Der Prozess wird am 26. Oktober wieder aufgenommen.
Der Jugendliche soll im April im türkischen Urlaubsort Side eine 13-jährige Britin sexuell missbraucht haben. Den Angaben zufolge warten die Richter noch auf ein neues medizinisches Gutachten, das feststellen soll, was in der fraglichen Nacht passiert ist.
Das Gutachten sei bisher nicht eingetroffen. Außerdem fehle noch die schriftliche Aussage des Mädchens.
Das Mädchen soll Marco am Donnerstag in einer Aussage schwer belastet haben. "Ich ziehe meine Anzeige nicht zurück. Er hat mich gegen meinen Willen vergewaltigt. Ich will, dass er hart bestraft wird", zitiert die "Bild-Zeitung" (Freitagausgabe) aus der Aussage der 13-jährigen Britin Charlotte vor britischen Ermittlern.
Marco war am 12. April in Side festgenommen worden, nachdem die Eltern des Mädchens Anzeige gegen ihn erstattet hatten. Der Schüler gibt zu, mit dem Mädchen geflirtet und geschmust zu haben.
Sie habe sich ihm jedoch als 15-Jährige ausgegeben. Die Engländerin behauptet dagegen, er habe sie sexuell bedrängt, während sie geschlafen habe.
http://www.rp-online.de/p(...)ma/deutschland/24935
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:08 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik zou nogmaals wensen dat de naam van de valse moeder ook bekend wordt, met foto's erbij graag, dat haar privé-leven ook ten grabbel wordt gegooid vanaf nu, en ze de rest van haar leven moet lijden onder wat ze die jongen en z'n ouders heeft aangedaan.
Zijn er in de Duitse en Engelse media geen foto's ed van haar?
Ze verdient het gewoon nu door het slijk te worden gehaald, net als nu met die jongen gebeurd.![]()
Inderdaad. Ik hoop dat moeder wroeging krijgt over het feit dat ze het leven van deze jongen heeft verwoest.quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:16 schreef Seneca het volgende:
Die moeder van dat meisje is een monster. Haar dochter liegt blijkbaar over haar leeftijd, en nu moet die jongen de rest van zijn leven boeten. Dat zij op zo'n manier denkt te kunnen oordelen over andermans leven is ronduit walgelijk.
Als ze een hart had om spijt te krijgen van zoiets was dat inmiddels wel gebeurd. Reken er niet te hard op, die trut heeft geen geweten. Moge ze rotten in hel.quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Inderdaad. Ik hoop dat moeder wroeging krijgt over het feit dat ze het leven van deze jongen heeft verwoest.
Ja vind ik ook hoor!quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:36 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ze zijn toch allebei hardstikke fout? Dan ook samen een straf. Zij wist ook dat het niet mocht.
Allebei strafbaar (Volgens de Turkse StrafWet. )
Weer uitgesteld dus.quote:Marco W. bleibt in türkischer Untersuchungshaft
Antalya - Der wegen sexueller Misshandlung angeklagte 17-jährige Marco W. aus Uelzen bleibt in türkischer Untersuchungshaft. Das Gericht in Antalya vertagte den Prozess am Freitag auf den 20. November und ordnete zugleich die Fortdauer der Haft an, wie der Anwalt der 13-jährigen Engländerin sagte, die nach eigenen Aussagen von Marco vergewaltigt wurde
http://www.welt.de/welt_p(...)tersuchungshaft.html
Zodra je iets flikt op Turks grondgebied geld het Turks recht misschien ?quote:Op vrijdag 28 september 2007 17:00 schreef symphrock001 het volgende:
Ik heb niks gelezen van de opmerkingen hierover, maar dit is zulk gel*l. Zet die jongen op een vliegtuig naar Duitsland en verder niks. Wat een bullshit, zeg; hij is geen Turk, dat meisje blijkbaar ook niet, waar bemoeien die Turken zich mee??!!
Post zinnig of post anders niet.quote:
De zaak is niet bizarquote:Op zaterdag 3 november 2007 11:58 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Post zinnig of post anders niet. [afbeelding] De zaak mag gerust door medelevende mensen onder de aandacht worden gebracht. De zaak is te bizar voor woorden. Het leven van die jongen is gewoon kapot gemaakt. Die moeder van dat meisje had beter moeten weten.
Hier berichtet vom topicstarter:quote:Op vrijdag 2 november 2007 23:49 schreef freiheit-fuer-marco.de het volgende:
Initiative Für Marcos Freilassung
freiheit-fuer-marco.de/forum.php
hilfe-fuer-marco.de
Thank you for your interest. Help the boy. Bedankt.
En gelogen over haar leeftijd. Heeft -als er al iets gebeurd is- minstens zoveel betrokkenheid. anders ga je niet liegen over je leeftijd. Het heeft er alle schijn van dat ze het zelf gewild heeft.quote:Op zaterdag 3 november 2007 12:01 schreef Gia het volgende:
Het meisje heeft toch ook een strafbaar feit gepleegd. Namelijk gevreeën met een minderjarige jongen.
En dat Turkije zichzelf op deze manier voltrekt kansloos maakt.quote:Op zaterdag 3 november 2007 12:31 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Arme jongen, turkije hoort niet bij de EU. Kankerland.
quote:Op woensdag 7 november 2007 23:59 schreef nikkie1985 het volgende:
devrim hoe oud ben je nou zelf? ik vindn echt dat je wel wat normaler mag doen in dit topic.
Als het jouzelf zou overkomen zou je wel anders piepen.
-edit- Doe maar nietquote:Op donderdag 8 november 2007 00:23 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Marco polo heeft gewoon pech gehad.
Eigen schuld dikke bult
Ik denk dat hij een trotse turk is die niet van duitsers houdt.Ik ben benieuwd hoe de zaak verder verloopt.Hij zit daar al bijna een jaar en het wordt steeds verder verzet.quote:Op woensdag 7 november 2007 23:59 schreef nikkie1985 het volgende:
devrim hoe oud ben je nou zelf? ik vindn echt dat je wel wat normaler mag doen in dit topic.
Als het jouzelf zou overkomen zou je wel anders piepen.
quote:Op donderdag 8 november 2007 00:43 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
-edit- Het is buiten alle proporties dat die Duitser daar nog steeds zit weg te rotten omdat men de Turken weer eens op hun meterslange tenen is gaan staan vanuit Europa. Ik zou het geen slechte zaak vinden als wij voortaan elke Turk die ook maar één woord richt tot een minderjarig meisje ook een half jaar lang met z'n 64-en in een 2x2 celletje proppen. [afbeelding]. Jammer dat Merkel de duimschroeven niet nog wat verder heeft aangedraaid en het op een confrontatie heeft laten aankomen, ik had gráág gezien hoe de schuimbekkende Turkse nationalisten zichzelf op internationaal niveau nog meer voor lul hadden gezet.
Voor het zoenen van een meisjequote:Op donderdag 8 november 2007 03:08 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
O boehoe
Ik hoop dat hij levenslang krijgt en wegrot in een cel van 2x2 met 64 bloedgeile pedofiele Turken
Turkije wil helemaal niet bij de EU.quote:Op donderdag 8 november 2007 11:15 schreef nikkie1985 het volgende:
En zo`n land wil bij de EU he.....
echt triest!!!
Gezien het aantal concessies dat Turkije al heeft gedaan denk ik dat je niet wilt weten hoeveel roest er al daadwerkelijk aan Erdogans reet zit...quote:Op donderdag 8 november 2007 13:25 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Turkije wil helemaal niet bij de EU.
Het zal aan Erdogans reet roesten of Turkije er nu wel bij komt of niet
Ben ik gedeeltelijk met je eens. Wat je de Turken zeker wél kunt verwijten is dat ze zich in deze zaak overduidelijk ook laten leiden door politieke motieven en een flinke portie nationalistische kortzichtigheid. Dat die jongen daar inmiddels zit af te sterven in zijn cel interesseert ze blijkbaar nauwelijks. En wat ik minstens even irritant vind zijn de Turkse users hier. Materiaal om een oorlog mee te voeren of een genocide mee te blijven ontkennen zijn ze, verblind door "vaderlandsliefde" als ze zijn.quote:Op donderdag 8 november 2007 11:20 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind de discussie een beetje rare wending nemen, moet ik zeggen. Ik vind eigenlijk niet dat je de Turken kunt verwijten dat ze hun wetten naleven. Wat ik veel kwalijker vind, is de opstelling van de ouders van het meisje. Die zijn bij machte om heel veel leed te voorkomen, maar willen zonodig dat de jongen lange tijd opgesloten zit.
De jongen is intiem geweest met hun dochter, maar er is 1) geen geslachtsgemeenschap geweest, 2) het meisje wilde dit zelf en 3) ze loog over haar leeftijd. Het is dan ook een uitermate slechte zaak dat die ouders zo op hun strepen gaan staan, zeker omdat ze kunnen zien wat de gevolgen zijn. Ik vind de opstelling van die ouders dan ook misselijkmakender dan het (overduidelijk) slecht functionerende Turkse rechtssysteem.
-edit-quote:Op donderdag 8 november 2007 03:08 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
O boehoe
Ik hoop dat hij levenslang krijgt en wegrot in een cel van 2x2 met 64 bloedgeile pedofiele Turken
Ja, hoi. Suggestie: lees even en zie dat de vervelende reacties er alleen zijn n.a.v. de stuitend domme posts van Devrim_, dus die s kun je rustig weglaten. Graag gedaan!quote:Op donderdag 8 november 2007 18:01 schreef Triggershot het volgende:
Ja, hoi.
Voor de volgende baggeraars blijft het niet bij een edit.
ik zie dat er posts van mij gedelete zijn. betekent dit dat mijn mening als trollerig gezien werd?quote:Op donderdag 8 november 2007 18:01 schreef Triggershot het volgende:
Ja, hoi.
Voor de volgende baggeraars blijft het niet bij een edit.
Vraag het aub even aan Paddy in NWS-FB.quote:Op donderdag 8 november 2007 19:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik zie dat er posts van mij gedelete zijn. betekent dit dat mijn mening als trollerig gezien werd?
Dan maar even hier en niet meer verder.quote:Op donderdag 8 november 2007 19:25 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Ja, hoi. Suggestie: lees even en zie dat de vervelende reacties er alleen zijn n.a.v. de stuitend domme posts van Devrim_, dus die s kun je rustig weglaten. Graag gedaan! [ afbeelding ]
Ja hoi, wellicht dat je even beter oplet voor je mij het één en ander aan tips geeft, de 'vervelende reacties' zijn door mijn collega al aangepakt en het nodige gedaan, ik heb het dan ook over de 'volgende baggeraars', juist ja met een 's', een meervoud van users die zich nog eventueel zouden wagen aan bagger in dit topic waaronder een door jou genoemde naam, + baggeraar X en baggeraar Y.quote:Op donderdag 8 november 2007 19:25 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Ja, hoi. Suggestie: lees even en zie dat de vervelende reacties er alleen zijn n.a.v. de stuitend domme posts van Devrim_, dus die s kun je rustig weglaten. Graag gedaan! [ afbeelding ]
Klopt. Ik zal ff zoeken.quote:Op woensdag 21 november 2007 13:24 schreef nikkie1985 het volgende:
Weet iemand hoe nu verder?
gister zou het proces zijn!!!
Bron: Der Spiegel, samengevat.quote:HAFT IN DER TÜRKEI
Der Prozess gegen den Deutschen Marco Weiss im türkischen Antalya ist erneut vertagt worden - der 17-jährige Schüler bleibt weiter in Untersuchungshaft. Anwalt Matthias Waldraff ist guter Dinge: "Ich bin guter Hoffnung, dass Marco Weihnachten zu Hause sein wird." Er hoffe "inständig, dass der Junge aus dieser Haftsituation so heraus kommt, dass er nicht ein Leben lang beschädigt ist".
Eines ist klar: Der seit sieben Monaten inhaftierte Schüler muss zumindest bis vor Weihnachten im Gefängnis ausharren, da das Gericht in Antalya das Missbrauchsverfahren gegen ihn auf den 14. Dezember vertagt hat. Für seine weitere Untersuchungshaft wurde Marco in ein moderneres und neueres Gefängnis verlegt. Marcos Verteidiger kündigten juristische Schritte gegen die Fortdauer der Untersuchungshaft an.
Obwohl die 13-jährige Britin bereits Anfang Oktober in England vernommen worden war, lag ihre schriftliche Aussage dem Gericht noch immer nicht in türkischer Übersetzung vor. Das Gericht ermunterte die Verteidigung, zur Beschleunigung des Verfahrens selber für die Einbringung der übersetzten Dokumente zu sorgen. Der Anwalt der jungen Britin hatte die 170-seitige Vernehmung dem Gericht bereits vor vier Wochen auf Englisch vorgelegt. Das Gericht hatte die Aussage in dieser Form aber nicht berücksichtigen können. In ihrer Vernehmung habe die Klägerin Marco der versuchten Vergewaltigung bezichtigt, erklärte ihr Anwalt.
Marcos weiterer Anwalt Michael Nagel kündigte eine erneute Beschwerde gegen die anhaltende Untersuchungshaft an. Zwei vorangegangene Beschwerden hatte das Gericht abgelehnt. Außerdem erwäge die Verteidigung weiterhin, noch in diesem Jahr den Europäischen Gerichtshof für Menschenrechte wegen der langen Untersuchungshaft einzuschalten. Die maximale Dauer der Untersuchungshaft beträgt in der Türkei ein Jahr, bei schweren Vergehen zwei Jahre. "Die Entscheidung ist für mich völlig unverständlich", sagte Nagel. Das Verhalten des Gerichts mache ihn "sprachlos".
Te triest voor woorden. Blijft zo niet meer over van die jongen.quote:Op woensdag 21 november 2007 13:40 schreef Elfletterig het volgende:
Gevonden:
[..]
Bron: Der Spiegel, samengevat.
Kortom: opnieuw uitgesteld.
Joh ga lekker met hem naar bed ofzo..quote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
In de bak zal hij er niet op zijn paasbest uitzien. Dat lijkt mij logisch.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is em ook, in betere tijden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oordeel zelf, ik kan mij best voorstellen dat er genoeg meiden zijn die hem schattig vinden.
Klopt. ze was 13 toen ze contact had met de jongen. Als haar beschuldiging terecht zou zijn, dan was ze zelf ook in de fout, want ze was te jong. Bovendien had ze gelogen over haar leeftijd.quote:Op woensdag 21 november 2007 16:04 schreef Gia het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom alleen die jongen gestraft wordt. Het meisje heeft net zo goed met een minderjarige jongen gekust. Toch?
Britten zijn kneuterig en zeer preuts ja. Blegh.quote:Vind dit ook te zot voor woorden. Typisch kleinzielige Britten. Je moet ze op vakantie meemaken! 's Avonds nog een borrel drinken bij de tent met vrienden mag niet. Zelfs niet op fluistertoon. Want dat HOREN ZE!!!
En dan 's morgens om 8 uur moeten hun kinderen blokfluit oefenen. Blèèèh!
Nee, geef mij maar de Spanjaarden op vakantie. Lekker om 11 uur 's avonds de barbecue nog aan, muziek en gezelligheid. Niks rust en stilte. Dáár houd ik nou van.
En in ruil heeft Turkije een terrorist uitgeleverd gekregen.quote:Op vrijdag 14 december 2007 20:38 schreef EchtGaaf het volgende:
Duitse tiener na 8 maanden uit Turkse cel
Gelukkig maar. Hopelijk wordt ie in april vrijgesproken.
Dus eerst hebben de Turken deze jongen schofterig en mensonterend behandeld omdat dat nu eenmaal hun wetten zijn en heeft het commentaar uit andere landen ze alleen maar gesterkt in hun principiële opvattingen, en hebben ze nu opeens niet zoveel last meer van hun principes als ze die jongen kunnen inruilen voor een terrorist? Ach ja...quote:Op vrijdag 14 december 2007 22:12 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
En in ruil heeft Turkije een terrorist uitgeleverd gekregen.
De keuze tussen Duits jongetje dat Brits meisje aanraad en terrorist is snel gemaakt..iig in Turkije wel.quote:Op vrijdag 14 december 2007 22:23 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Dus eerst hebben de Turken deze jongen schofterig en mensonterend behandeld omdat dat nu eenmaal hun wetten zijn en heeft het commentaar uit andere landen ze alleen maar gesterkt in hun principiële opvattingen, en hebben ze nu opeens niet zoveel last meer van hun principes als ze die jongen kunnen inruilen voor een terrorist? Ach ja... [afbeelding].
Ik bid toch op m'n blote knietjes dat we hier nooit zover zinken dat de rechterlijke macht zich eerst laat meeslepen door nationalistisch sentiment en zich vervolgens inlaat met een politiek een-tweetje. Zum kotsen vind ik dat soort onbetrouwbaar en primitief gedrag van machthebbers.quote:Op vrijdag 14 december 2007 22:27 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
De keuze tussen Duits jongetje dat Brits meisje aanraad en terrorist is snel gemaakt..iig in Turkije wel.
In Nederland misschien niet maar het is wachten op de eerste grote aanslag in Nederland van bijv. Al Qaida...Dan zullen de prioriteiten vast snel veranderen...
Kom maar weer terug als een Fryske terroristische groepering aanslagen pleegt in Nederland voor een stuk landquote:Op vrijdag 14 december 2007 23:18 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Ik bid toch op m'n blote knietjes dat we hier nooit zover zinken dat de rechterlijke macht zich eerst laat meeslepen door nationalistisch sentiment en zich vervolgens inlaat met een politiek een-tweetje. Zum kotsen vind ik dat soort onbetrouwbaar en primitief gedrag van machthebbers. [afbeelding].
Yep.quote:Op vrijdag 14 december 2007 23:20 schreef nikkie1985 het volgende:
Hij is vrij, hij is vrij!!!!!
Tuurlijk gozer. Dan gaan wij ogenblikkelijk allerlei vuile politieke spelletjes met een buitenlander die hier toevallig op vakantie was. No matter what de wandel van het heilige Turkije blijven verdedigen, lekker intelligente indruk wek je daarmee. Probeer eens zelfstandig na te denken, pauper.quote:Op vrijdag 14 december 2007 23:37 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Kom maar weer terug als een Fryske terroristische groepering aanslagen pleegt in Nederland voor een stuk land
Natuurlijk is politiek heel netjes.quote:Op zaterdag 15 december 2007 02:02 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Tuurlijk gozer. Dan gaan wij ogenblikkelijk allerlei vuile politieke spelletjes met een buitenlander die hier toevallig op vakantie was. No matter what de wandel van het heilige Turkije blijven verdedigen, lekker intelligente indruk wek je daarmee. Probeer eens zelfstandig na te denken, pauper.
Als moeder ben je inderdaad wel de duivel op aarde als je voor zoiets in Turkije aangifte gaat doen.quote:Op woensdag 21 november 2007 17:47 schreef zoalshetis het volgende:
als deze jongen vrijkomt zal hij een seksueel trauma overhouden. alles dankzij de moeder. wat een vies stinkwijf. ik mag hopen dat haar leugenachtige dochter zelfmoord pleegt.
Net of iemand dat wil. Die hebben toch geen clit meer.quote:In Egypte daarentegen mogen vrouwen pas seks hebben als ze 21 zijn. Voor Egyptische mannen is er geen minimum-leeftijd.
Volledig mee eens. Mij zul je dan ook niet in Turkije zien. En wat mij betreft komt dit ontwikkelingsland ook niet in de EU. De zaak rondom Marco W. heeft nog eens pijnlijk duidelijk gemaakt dat Turkije nog lang, lang, lang niet klaar is voor de EU.quote:Op zaterdag 15 december 2007 18:30 schreef maniack28 het volgende:
Duidelijk, niet meer naar Turkije op vakantie en geen Turkije bij de EU. Dit is gewoon het bewijs dat ze daar nog JAREN achterlopen.
Wat heeft dat met democratie te maken?quote:Op woensdag 21 november 2007 14:15 schreef nikkie1985 het volgende:
Wat een lekker land he... en zo democratisch.. hoe is het gvd mogelijk dat zo`n proces dat over niks gaat zo vaak uitgesteld word... mag dat dan zomaar???????
Was je maar eens zo begripvol en relativerend als het om Westerse politiek gaat.quote:Op zaterdag 15 december 2007 03:35 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Natuurlijk is politiek heel netjes.
Wat een enorme plaat moet jij voor je kop hebben
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |