Gelukkigquote:Op dinsdag 11 december 2007 15:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik ben er niet zo een, ik zie alleen maar dat het 'regelmatig' gebeurt. Het is 'normaal' in de F1. Vraag maar aan Verstappen. Teams kunnen contracten zomaar ontbinden, alleen de coureurs moeten hun contracten respecteren (vraag maar aan Button) volgens het CRB.
Denk het niet. Maar denk dat ze liever wel op een F1-wagen staan dan helemaal niet. Want Renault is met ING nou niet echt een optie.quote:Op dinsdag 11 december 2007 01:03 schreef Atreidez het volgende:
Dat contract met Santander zal wel geen clausule heb gehad net als Alonso
[..]
Mwah, van de rest van het team wel, maar Ron Dennis schijnt toch wel erg naar zijn favoriet te trekken en de andere coureur als de grootste concurrent te behandelen. Dat laatste zag je ook wel na de opmerking na de GP van Japan. Ron Dennis zag eigenlijk alleen Alonso als concurrent en Raikkonen niet. Qua puntenaantal had hij misschien gelijk, maar als ze echt zo gelijk waren had het hem niks kunnen schelen wat Alonso deed. Dan zou ik eerder rekenkundig gezien Raikkonen kansloos proberen te maken.quote:Bij McLaren is er geen 1 en 2 status toch?Lewis zal wel door iedereen worden behandeld als nummer 1, maar ik denk zeker wel dat Heiki gelijke kansen krijgt bij McLaren mocht hij daar kunnen rijden.
Vergeet niet dat Dela Rosa z'n kans om te racen al gehad heeftquote:Op dinsdag 11 december 2007 16:23 schreef Dos37 het volgende:
Hopelijk Kovalainen naar McLaren. Finnen roeleren
Alleen mag de la Rosa ook wel na al die jaren trouwe dienst
quote:F1 star takes wheel from cabbie
Michael Schumacher took over the wheel from a taxi driver when he was running late to catch a flight.
Cabbie Tuncer Yilmaz watched in awe as the seven-time Formula One world champion, 38, showed him how it's done.
"I found myself in the passenger seat, which was strange enough, but to have 'Schumi' behind the wheel of my cab was incredible," Mr Yilmaz told German newspaper the Muenchner Abendzeitung.
Schumacher, 38, who lives in Switzerland, had flown to an aerodrome near Coburg, Bavaria, and taken a taxi to Gehuelz to pick up a new puppy.
On the 20 mile return journey, however, Schumacher felt they were short on time, and politely asked Mr Yilmaz if he could take over.
With his wife, two children and new puppy Ed, Schumacher hit the floor and raced the Opel Vivaro people carrier along the autobahn.
"He drove at full throttle around the corners and overtook in some unbelievable places," said a white-knuckled Mr Yilmaz.
The retired champion gave the taxi driver a generous 100 euro tip on top of the 60 euro fare.
Sutil acht ik niet waarschijnlijk en Dennis heeft dat ook aangegeven. Schijtn te maken te hebben metd e afkoopsom aan Force India. McLaren wil haar coureurs niet kopenquote:Op woensdag 12 december 2007 11:38 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Vergeet niet dat Dela Rosa z'n kans om te racen al gehad heeft![]()
Hij is inmiddels ondanks z'n jonge koppie bijna 37 (ouder dan Coulthard)
edit : Ik heb zo'n vaag voorgevoel dat het Sutil gaat worden naast Hamilton.
Hoewel Heiki waarschijnlijk op steun van Hakkinenkan rekenen
quote:Op woensdag 12 december 2007 12:31 schreef sanger het volgende:
[..]
Sutil acht ik niet waarschijnlijk en Dennis heeft dat ook aangegeven. Schijtn te maken te hebben metd e afkoopsom aan Force India. McLaren wil haar coureurs niet kopen
quote:Haug hints at candidates.
Wednesday, 12th December 2007
Mercedes boss claims Kovalainen, Sutil, de la Rosa still in running to partner Hamilton next season.
Mercedes-Benz motorsport vice-president Norbert Haug has revealed that the battle to be Lewis Hamilton's team-mate next season could be between three drivers, now that several candidates have ruled themselves out of the running.
Nico Rosberg, Nick Heidfeld and even Fernando Alonso - if the rumour mill is to be believed - were all possibles for the seat alongside Hamilton in 2008, but have now committed themselves elsewhere, leaving two youngsters and a comparative veteran vying for potentially one of the hottest seats on the grid.
Speaking in an interview with Germany's Bild, Haug hinted that Heikki Kovalainen - the man ousted by
Renault to make room for the returning Alonso - was definitely a candidate, but also suggested that Adrian Sutil and Pedro de la Rosa remained in contention. He also dropped a few other names into the mix - notably test driver Gary Paffett and DTM rivals Bruno Spengler and Paul di Resta - could also be considered, although they are unlikely to get anything more than a testing opportunity or try-out in McLaren's renowned simulator.
Kovalainen's exit from Enstone has elevated the Finn to the head of the race to partner Hamilton, although it is understood that he could also be a target for Toyota, which has yet to confirm veteran Jarno Trulli's status in the team.
Sutil, meanwhile, is the subject of mixed messages from Force India, where he was expected to stay for another season. Impressively fast, but occasionally wild, in his debut season under the Spyker banner, the German is a close friend of Hamilton's, which should ensure harmony at Woking, but is likely to command a high release fee from his current team. Force India team boss Colin Kolles has claimed, in different interviews, both that Sutil is staying put and that the team has two seats free for next season, keeping the German on the candidate list at McLaren.
Sauber heeft toentertijd anders een aardige afkoopsom voor Raikkonen gekregen. Dus dat McLaren haar coureurs niet koopt klopt in ieder geval niet. En Sutil lijkt mij een niet zo heel rare optie. Ze waren in de GP2 al teamgenoten en ze kunnen het goed met elkaar vinden.quote:Op woensdag 12 december 2007 12:31 schreef sanger het volgende:
[..]
Sutil acht ik niet waarschijnlijk en Dennis heeft dat ook aangegeven. Schijtn te maken te hebben metd e afkoopsom aan Force India. McLaren wil haar coureurs niet kopen
De la Rosa is een soort van Wurz. Beide zijn het redelijke coureurs, maar niet topteam waardig (zeker niet als 1e of 2e rijder) Ik vind Sutil niet slecht, dus dat lijkt me wel iets voor McLaren.quote:Op woensdag 12 december 2007 19:56 schreef 4-elements het volgende:
Ik zie niet waarom iedereen zo graag Pedro de la Rosa in de McLaren ziet. Zoveel heeft hij niet laten zien tijdens zijn invalbeurt vorig jaar.
Maar om Sutil nou gelijk in die wagen te zetten...quote:Op woensdag 12 december 2007 19:56 schreef 4-elements het volgende:
Ik zie niet waarom iedereen zo graag Pedro de la Rosa in de McLaren ziet. Zoveel heeft hij niet laten zien tijdens zijn invalbeurt vorig jaar.
Bahrein 2006quote:Op woensdag 12 december 2007 19:56 schreef 4-elements het volgende:
Ik zie niet waarom iedereen zo graag Pedro de la Rosa in de McLaren ziet. Zoveel heeft hij niet laten zien tijdens zijn invalbeurt vorig jaar.
quote:Symonds: Alonso not miracle cure!
by Niamh O'Mahony, 12 December 2007
Renault's Head of Engineering Pat Symonds has acknowledged that the team need to give former World Champion Fernando Alonso a decent car next season if they wish to return to more successful ways.
The French squad enjoyed two fruitful years in Alonso's company, securing World titles in 2005 and 2006, but suffered badly after his departure, and Symonds is well aware that recruiting a top-class driver alone is not enough to eradicate all of the squad's problems.
"Fernando Alonso is a driver, he's not a technical person," the Briton told F1GrandPrix.it. "The technical progress that we need to make at Renault will come from within our technical department.
"We need to understand the problems of 2007, and resolve them. Which I think we have.
"It's our responsibility to give Fernando a good car, a competitive car, [that is] consistent and easy to drive. And that is down to the engineers, I'm afraid."
bronquote:McLaren legt ontwikkeling bolide 2008 deels stil
WOKING - Het formule 1-team van McLaren zet de ontwikkeling van de auto voor het seizoen 2008 deels stil.
De Britse renstal heeft toegegeven dat er meer informatie van het rivaliserende team van Ferrari is gebruikt, dan tot nu toe naar buiten is gekomen.
De spionage-affaire, die de Formule 1 het afgelopen seizoen in zijn greep hield, heeft hierdoor een nieuw hoofdstuk gekregen.
Diskwalificatie
McLaren werd in het net afgelopen seizoen gediskwalificeerd in het kampioenschap voor constructeurs en kreeg daarnaast een boete van 100 miljoen dollar, omdat het team over onrechtmatig verkregen informatie van Ferrari beschikte.
De internationale autosportbond FIA stelde vervolgens een onderzoek in naar de auto voor 2008. Als zou blijken dat er opnieuw informatie van Ferrari was gebruikt voor de ontwikkeling van die auto, zouden er zware sancties volgen.
Open verklaring
McLaren heeft nu openlijk toegegeven dat er wel degelijk gebruik is gemaakt van die informatie. Het team bood excuses aan in een openlijke verklaring.
"We schamen ons diep voor de onthullingen die elkaar hebben opgevolgd en hebben uitgebreid onze excuses aangeboden aan de FIA", aldus de verklaring van het team.
Ferrari-technologie
"Om te voorkomen dat onze auto voor 2008 teveel beinvloed wordt door Ferrari-technologie hebben we voorgesteld om de ontwikkeling ervan op bepaalde punten stil te zetten."
Er is niet meer informatie (bewezen) gebruikt, maar de informatie was bij meer mensen dan initieel gedacht in bezit. En om elke schijn te vermijden dat die informatie gebruikt wordt, is de ontwikkeling op alle onderdelen waarvan informatie in bezit was stopgezet.quote:Op donderdag 13 december 2007 20:26 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Nou, laten we deze er ook maar 's tegenaan gooien
[..]
bron
Het Ferrari-schaamrood staat ze dus op de kaken.
Je zou bijna vergeten dat Rubinho ook nog rond rijdt.quote:Honda heeft vertrouwen in Barrichello
Het team van Honda heeft nog altijd alle vertrouwen in Rubens Barrichello. Dit heeft Honda-directeur Nick Fry laten weten. Barrichello scoorde afgelopen seizoen geen punten voor het team uit Brackley en lange tijd gingen er geruchten rond dat Honda de 35-jarige Braziliaan wilde doorschuiven naar zusterteam Super Aguri.
"Rubens heeft een zwaar jaar achter de rug, maar hij oogt nog heel erg fit", vertelde Fry aan het Britse Autosport. "Hij heeft al eerder gewerkt met Ross Brawn, dus zij weten wat zij aan elkaar hebben."
"Rubens haalt veel motivatie uit de komst van Brawn. Als je jarenlang voor een topteam als Ferrari hebt gereden en je komt ineens in een mindere auto terecht, dan is dat niet bevorderlijk voor je motivatie."
Fry: "Rubens heeft mij beloofd dat hij volgend jaar zijn ballen eraf gaat rijden."
Wat had jij dan verwacht?quote:Op vrijdag 14 december 2007 16:57 schreef Bernard0s het volgende:
Kovolainen dus toch naar McLaren. Ik had het niet verwacht. Ben benieuwd wat hij kan bij McLaren komend seizoen. Wel een mooi duo, Lewis en Heiki. Allebei jong, wild en onervaren. Wordt weer leuk.
Jos Verstappen natuurlijkquote:
Ik had verwacht dat Rosberg naar McLaren zou gaan ondanks papa Rosberg die dat niet wou. Ik had ook heel stiekem gehoopt op een comeback van Schumi, maar dan bij McLaren, daar was ff sprake van. Maar oke, dat is niet realistisch. Ik vind Heiki wel een goede coureur, maar ik vind niet dat hij zich al bewezen heeft.. Ik denk daarom dat McLaren volgens jaar iets zal terugzakken, het zal een investering in de toekomst zijn om met zulke jonge coureurs te rijden.quote:
Lees het Fia rapport http://www.fia.com/public/mclaren.pdf en zie dat ze wisten dat ze een 'mole' hadden en die actief gebruikten om de auto snel aan te passen. Ze hebben nieuwe onderdelen aangekocht en uitgeprobeerd op basis van de Ferrari info. How low can you go...quote:Op vrijdag 14 december 2007 10:14 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Er is niet meer informatie (bewezen) gebruikt, maar de informatie was bij meer mensen dan initieel gedacht in bezit. En om elke schijn te vermijden dat die informatie gebruikt wordt, is de ontwikkeling op alle onderdelen waarvan informatie in bezit was stopgezet.
Dat er meer mensen wisten van die informatie is niet door eigen onderzoek, maar door het FIA onderzoek naar voren gekomen en daarvoor verontschuldigd McLaren zich.
De informatie van het McLaren statement en de brief wordt overal verdraaid weergegeven. Lees het daadwerkelijke statement en brief en je ziet dat zij niet zeggen dat deze informatie ook daadwerkelijk gebruikt wordt op de 2007 en 2008 auto.
Daar is nooit of te nimmer sprake van geweest. Puur sensatie en media geilheid van een aantal onbetrouwbare websites. Niet meer en niet minder.quote:Ik had ook heel stiekem gehoopt op een comeback van Schumi, maar dan bij McLaren, daar was ff sprake van
Zeiden ze van Ross Brawn ookquote:Op zaterdag 15 december 2007 12:09 schreef NED het volgende:
[..]
Daar is nooit of te nimmer sprake van geweest. Puur sensatie en media geilheid van een aantal onbetrouwbare websites. Niet meer en niet minder.
Geloofde jij nou werkelijk dat ALS Schumacher al een comeback zou maken dat hij dat dan bij McLaren zou doen!?![]()
!!!
Tuurlijk niet! Mocht ie ooit al een comeback maken dan is dat bij Ferrari en nergens anders
Maar Schumacher heeft gezegd dat de reden dat hij nooit voor McLaren is gaan rijden Ron Dennis is. En Brawn wilde juist weer in Engeland gaan werken, dus zo raar is de keuze voor Honda dan niet.quote:Op zaterdag 15 december 2007 12:30 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Zeiden ze van Ross Brawn ook
Nog veel lager, zoals in het verleden met aan aantal teams is gebleken. Arrows maakte in 1978 een 100% kopie van de Shadow (en debuteerde ermee voordat Shadow de wagen op de baan bracht). Tyrrell werd in 1984 uit zowel het contructeurs- als rijderskampioenschap gehaald wegens illegale ballast in de auto, die tijdens het tanken werd toegevoegd (net zoals Honda met de dubbele benzinetank in 2005, waarmee ook Ferrari zou hebben gereden).quote:Op vrijdag 14 december 2007 20:44 schreef voyeur het volgende:
[..]
Lees het Fia rapport http://www.fia.com/public/mclaren.pdf en zie dat ze wisten dat ze een 'mole' hadden en die actief gebruikten om de auto snel aan te passen. Ze hebben nieuwe onderdelen aangekocht en uitgeprobeerd op basis van de Ferrari info. How low can you go...
Dat ontken ik ook niet. Ik zeg alleen dat dit niet op de 2007 auto zat en (nog) niet op de 2008 auto. Al hebben ze er wel mee getest en hadden ze volgens de FIA de intentie om dit wel te gaan gebruiken. En om ervoor te zorgen dat het niet op de 2008 auto komt heeft McLaren de ontwikkeling op deze punten stopgezet.quote:Echt niet een kwestie van 'meer mensen wisten ervan', maar een duidelijke zaak van handelen op basis van je informant in het andere team en de auto van 2007 is getracht aan te passen en de 2008 al helemaal. DAAROM heeft McLaren de ontwikkeling van de auto op een aantal punten bevroren als verzoeningspoging naar Ferrari en de Fia en deze hebben daarmee ingestemd.
quote:Politie neemt auto en rijbewijs Hamilton in beslag
Uitgegeven: 18 december 2007 13:30
PARIJS - Formule-1-coureur Lewis Hamilton racet ook buiten het circuit met hoge snelheid over het asfalt. De Franse politie betrapte de Brit terwijl hij met 196 kilometer per uur over de snelweg raasde. Agenten namen het rijbewijs en de Mercedes van Hamilton in beslag. Ook kreeg de McLaren-rijder een boete van 600 euro.
“Hij was erg beleefd en werkte goed mee”, vertelde een woordvoerder van de politie dinsdag. Zijn rijbewijs krijgt de jonge coureur over een maand terug, de auto heeft hij inmiddels weer.
De 22-jarige Hamilton eindigde dit jaar in zijn debuutseizoen in de Formule 1 als tweede achter Kimi Raikkonen van Ferrari.
Een Mercedes CLKquote:Op woensdag 19 december 2007 16:59 schreef NED het volgende:
Ik vraag me af wat voor Merc dat geweest is.
Niet dat het zo speciaal is dat er maar een paar modellen 200km/u halen van Mercedes hoor, maar ik denk dattie na afgelopen seizoen toch best een dikke Ster heeft gekregen van zn werkgever.
Weet iemand daar wat van toevallig? Wellicht zit ik er ook helemaal naast hoor
Bronquote:he 22-year-old McLaren driver was caught doing 122mph (196kph) in a Mercedes CLK near the northern town of Laon, between Calais and Rheims, on Sunday. Police officers stopped Hamilton, detained his car, and fined him ¿600 (£430). They then banned him from driving for one month.
heel verstandig en maar snel definitief stoppen!quote:Ralf Schumacher neemt sabbatjaar
STUTTGART - De Duitse Formule 1-piloot Ralf Schumacher zou een sabbatjaar nemen. Dat hebben mensen uit zijn dichte omgeving gezegd aan het Duitse persagentschap DPA.
Het contract van de 32-jarige Duitser bij Toyota werd niet verlengd en een overstap naar Team Force India zag hij niet zitten. Andere teams toonden geen interesse in de broer van zevenvoudig wereldkampioen Michael Schumacher.
Schumacher reed achtereenvolgens voor Jordan (1997-98), Williams (1999-2004) en Toyota (2005-07). Hij won 6 van de 180 GP's waarin hij startte en stond 27 keer op het podium.
Volgens waarnemers zou het sabbatjaar van de jongste Schumacher wel eens het einde van zijn carrière kunnen inluiden.
Op zijn eigen fandag zei die wel bij RBR te blijven dus op zn minst vreemd toch?quote:Op woensdag 16 januari 2008 18:07 schreef HPoi het volgende:
Nee, Robert Doornbos is geen testrijder meer bij Red Bull, maar hoop voor hem dat ie wel weer uit kan komen voor een F1 team als testrijder/3e rijder. Tevens vraag ik mij af in welke raceklasse hij nou gaat rijden.
Ja. Maar zal toch leuk zijn als ie eens weer een keer kan instappen en een testzitje bied dan kans op later een racezitje in de F1. Misschien is Williams wat voor hem, hij was daar ook mee in onderhandeling. (en Williams is een favoriet team van mijquote:Op woensdag 16 januari 2008 18:09 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Op zijn eigen fandag zei die wel bij RBR te blijven dus op zn minst vreemd toch?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |