abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52242730
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 22:48 schreef EggsTC het volgende:
Overdag vind ik het ook niet erg, maar 's ochtends als ik net wakker ben, of 's avonds als ik naar huis ga(wanneer ik dus al genoeg geouwehoer heb gehoord de hele dag) kan ik het niet op prijs stellen. Dat zijn dan ook de enige 2 tijden dat ik in de trein zit. Als overdag iemand door het winkelcentrum gillend loop zal het me ook niet boeien. Maar met 500 decibel sochtends vlak naast mn oren lopen te gillen als ik net 3 minuten wakker ben is een ander verhaal.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iedereen weet dat ze mij als ik net wakker ben wat opstarttijd moeten gunnen, gelukkig is mijn zoontje ook van het rustig opstarten en uitslapen.
Maar hij is in het geheel wel redelijk netjes, voordeel van thuismoeder zijn, je kan het optijd dimmen en ze wat meer meegeven hoe ze zich moeten gedragen, dat is toch lastiger als je al geen energie meer over hebt van het werken en dan een kind moet opvoeden dat in de kinderopvang helemaal los kan gaan(wat te vaak het geval is).

Maar moet ik naar buiten met mijn ochtendhumeur dan sluit ik mezelf op in mezelf, ga ik niet mopperen op anderen, maar weet ik dondersgoed dat het door mijn eigen gebrek komt...ga ik anderen die gewoon willen leven niet de schuld van geven.

En ach even wachten omdat iemand loopt te slomen, het kan best naar zijn als je net als mij van een wat hoger tempo houdt, maar wat moet ik in een drukke stad met nauwe paadjes als ik daar al niet tegenkan, dat neem ik dan gewoon voor lief.

Ook ik heb, moe na het werken, in bus en trein gezeten, met een schrijnende rug van het vele sjouwen, beledigde oma's aan moeten horen dat ik geen plaats maakte, met engelengeduld uit moeten leggen dat ik net daarvoor minimaal een week had gelegen voor mijn rug en nu echt niet kon staan, naar kindergezang(lees gehuil) geluistert, met verbazing gekeken hoe laconiek ouders met hun kinderen omspringen en ze mensen lastig laten vallen enz enz enz enz...

Maar in alle gevallen probeer ik het te dragen met wat waardigheid en probeer ik het te relativeren, wist ik dat mijn irritatie niet zozeer bij die zogenaamde overlast lag, maar bij mijn moeheid, probeer ik het bij mezelf te houden en vooral te zien hoeveel mensen soms genieten en daar zelf ook van te genieten...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_52242738
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 07:57 schreef allsystemshalt het volgende:
Helaas worden kinderen niet meer opgevoed die krengen mogen GVD alles van hun labiele ouders
ik wou net zeggen idd.. tegenwoordig mogen kinderen ook alles ja, en ouders werken alleen maar, dumpen hun kinderen bij anderen of kinderdagverblijf, of krijgen een sleutel mee, ze moeten zichzelf maar redden.
En missen dus structuur en alles .. en een normale goede opvoeding..

Bagger
***geloof in je dromen,en onthoud : ze kunnen alles van je afpakken behalve wat je gelooft***
pi_52242780
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 22:49 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Met jou kan ik praten.
Jouw moeder liep dus dag en acht achter je aan????????

Geloof ik geen ene reet van, alle kinderen maken herrie als ze spelen, echt allemaal!!!!

En dat mens dat de ballen kapot maakte was een gehaat mens, zelfs de ouders hadden daar geen goed woord voor over...

Vroegah was alles beter, koste een ijsje maar 10 cent, maar dat je alleen vanilla en chocolade kon kiezen en dat maar soms zijn we maar snel vergeten....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_52243021
Binnen 3 jaar is mijn buurt veranderd in een kinderbuurt.

Oke, niet echt problemen mee, maar ik stoor me aan dat doorlopende gegil, 's ochtends.

En ze hebben zichzelf ermee.

Want mochten ze ooit een keer ontvoerd worden (inclusief gegil) zal er niemand op of om kijken als ze al gillend in een busje worden geduwd.

Ik noem maar een dwarsstraat.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 23:10:12 #55
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52243063
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 23:09 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

Oke, niet echt problemen mee, maar ik stoor me aan dat doorlopende gegil, 's ochtends.

Want mochten ze ooit een keer ontvoerd worden (inclusief gegil) zal er niemand op of om kijken als ze al gillend in een busje worden geduwd.

hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_52243081
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 23:09 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

Peter en de wolf
pi_52243100
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:07 schreef Spacehamster het volgende:
Spuiten zijn gevaarlijk en krijg je dus gedonder mee. Kinderen zijn stom en gewetenloos genoeg om er elkaar mee in de ogen te prikken en dergelijke ongein.
Het lijkt erop dat met spuiten het probleem zichzelf oplost.
Op dinsdag 6 april 2010 11:28 schreef HeatWave het volgende:
ik heb tig jaar forum-ervaring achter me
pi_52243116
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 23:10 schreef erodome het volgende:

[..]

Peter en de wolf
Daar had ik een cassettebandje van

vond ik trouwens erg eng
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 23:12:19 #59
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_52243129
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 23:00 schreef erodome het volgende:

[..]

Geloof ik geen ene reet van, alle kinderen maken herrie als ze spelen, echt allemaal!!!!

En dat mens dat de ballen kapot maakte was een gehaat mens, zelfs de ouders hadden daar geen goed woord voor over...

Vroegah was alles beter, koste een ijsje maar 10 cent, maar dat je alleen vanilla en chocolade kon kiezen en dat maar soms zijn we maar snel vergeten....
Ik weet niet wat voor kind jij was, maar ik ken er zat die geen herrie maken. Een beetje lawaai kan best, maar onder herrie versta ik echt gegil, gekrijs en andere onnodige geluiden. Als ik dat deed kreeg ik echt op mijn sodemieter onder het mom van "dan heb je iets om over te gillen"

Als de buurman mijn bal lek stak was de enige reactie van mijn vader "Tsja dat is je eigen schuld"

Vroeger was heus niet alles beter, maar kinderen kregen in ieder geval nog een opvoeding.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_52243144
Ik heb het ook niet specifiek over jouw kind(eren), k?
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 23:00 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik kreeg wel vaak op mn falie van mijn moeder ja. Maar als je het tegenwoordig ziet is het echt niet meer normaal. Soms zie je gewoon moeders huilen en het kind smeken om stil te zijn. Dat gaat te ver. Weet je hoe dat bij mij vroeger ging? Als ik niet luisterde naar mn moeder kreeg ik gewoon billenkoek, en als ik dan nog door ging kreeg ik met mn pa aan de stok... en dat wilde ik niet hebben, dus gedroeg ik me wel als mn moeder eenmaal billenkoek kwam geven. Veel mensen kunnen gewoon hun kinderen niet meer opvoeden these days. Ze vinden het raar dat je het kind moet smeken en huilend (AAN DER EIGEN GVDSE KIND) moet vragen of ze alsjeblieft stil willen zijn. Eigen schuld. Dat kind moet weten wie de lakens uitdeelt, en als ze niet luisteren, gaan ze maar savonds een uurtje buiten staan in de kou. Hebben ze het dan nog niet geleerd? dan de volgende keer 2 uur. Zo pak je dat aan.
Lambo of Rekt
pi_52243184
Hier is vlakbij (3 huizen verder) ook een pleintje, en inderdaad: kinderen kunnen niet meer normaal communiceren. Natuurlijk als een kind enthousiast is mag er wel een gil of een schreeuw voorbij komen, maar deze kinderen kunnen ALLEEN MAAR schreeuwen, ongeacht of ze op 5 meter of op 50cm van elkaar vandaan staan.
Mijn vader (werkt op een basisschool) zegt dat het op het schoolplein al niet anders is.
Ik ben net zoals TS opgevoed blijkbaar: als je dicht bij elkaar staat hoef je niet te schreeuwen. Hebben wij dus ook niet gedaan. Maar dat soort opvoedingen bestaan blijkbaar niet meer?
Da gao nie nou!
  donderdag 9 augustus 2007 @ 23:14:36 #62
152789 karr-1
pi_52243197
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 23:12 schreef EggsTC het volgende:
Ik heb het ook niet specifiek over jouw kind(eren), k?
[..]

Ik kreeg wel vaak op mn falie van mijn moeder ja. Maar als je het tegenwoordig ziet is het echt niet meer normaal. Soms zie je gewoon moeders huilen en het kind smeken om stil te zijn. Dat gaat te ver. Weet je hoe dat bij mij vroeger ging? Als ik niet luisterde naar mn moeder kreeg ik gewoon billenkoek, en als ik dan nog door ging kreeg ik met mn pa aan de stok... en dat wilde ik niet hebben, dus gedroeg ik me wel als mn moeder eenmaal billenkoek kwam geven. Veel mensen kunnen gewoon hun kinderen niet meer opvoeden these days. Ze vinden het raar dat je het kind moet smeken en huilend (AAN DER EIGEN GVDSE KIND) moet vragen of ze alsjeblieft stil willen zijn. Eigen schuld. Dat kind moet weten wie de lakens uitdeelt, en als ze niet luisteren, gaan ze maar savonds een uurtje buiten staan in de kou. Hebben ze het dan nog niet geleerd? dan de volgende keer 2 uur. Zo pak je dat aan.
Je bent een man naar mijn hart, zo horen kinderen opgevoed te worden. Tegenwoordig mag je je kind niet meer slaan, je moet er mee praten. Flikker toch op, kinderen hebben nog helemaal niet de intelligentie om dat te snappen, die moeten gewoon weten wie de baas is. En een corrigerende tik is nog nooit iemand van doodgegaan.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 23:15:30 #63
152789 karr-1
pi_52243224
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 23:14 schreef vigier het volgende:
Hier is vlakbij (3 huizen verder) ook een pleintje, en inderdaad: kinderen kunnen niet meer normaal communiceren. Natuurlijk als een kind enthousiast is mag er wel een gil of een schreeuw voorbij komen, maar deze kinderen kunnen ALLEEN MAAR schreeuwen, ongeacht of ze op 5 meter of op 50cm van elkaar vandaan staan.
Mijn vader (werkt op een basisschool) zegt dat het op het schoolplein al niet anders is.
Ik ben net zoals TS opgevoed blijkbaar: als je dicht bij elkaar staat hoef je niet te schreeuwen. Hebben wij dus ook niet gedaan. Maar dat soort opvoedingen bestaan blijkbaar niet meer?
Tegenwoordig kennen we alleen de moderne opvoeding, dat wil zeggen, je kind mag alles zolang je er zelf maar geen last van hebt. En dat anderen dat wel hebben, ach dat moeten ze maar accepteren.
pi_52243230
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 23:14 schreef karr-1 het volgende:

[..]

En een corrigerende tik is nog nooit iemand van doodgegaan.

Eens
pi_52243670
Ik ben trouwens ook met een corrigerende tik (wanneer nodig) opgevoed en voor zover het mogelijk is zal ik die later bij de opvoeding van mijn eigen kinderen ook hanteren. Je hebt er maar een paar nodig en daarna is het laten zien van de pantoffel al voldoende.
Mijn buurman bijvoorbeeld: "Als mijn kinderen binnen te hard schreeuwen dan zet ik ze buiten en mogen ze weer naar binnen als ze stil zijn." En denkt daar verder niet bij na dat in de zomer dan de hele buurt er fijn last van heeft.
Da gao nie nou!
pi_52243740
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 23:29 schreef vigier het volgende:
Ik ben trouwens ook met een corrigerende tik (wanneer nodig) opgevoed en voor zover het mogelijk is zal ik die later bij de opvoeding van mijn eigen kinderen ook hanteren. Je hebt er maar een paar nodig en daarna is het laten zien van de pantoffel al voldoende.
Ik kreeg dat ook ja, en ik ben nog dankbaar dat mn pa tenminste wel wist hoe hij mij manieren bij bracht, omdat ik zelf geen flauw benul had wat manieren waren.
Lambo of Rekt
  donderdag 9 augustus 2007 @ 23:37:27 #67
152789 karr-1
pi_52243888
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 23:32 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ik kreeg dat ook ja, en ik ben nog dankbaar dat mn pa tenminste wel wist hoe hij mij manieren bij bracht, omdat ik zelf geen flauw benul had wat manieren waren.
Ouders waren vroeger dus wel beter.....
pi_52244025
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 23:37 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ouders waren vroeger dus wel beter.....
True, mensen worden te soft.. "aaah het is maar een kindje, dat doe je toch niet bij je eigen kinderen". Tja als je dat niet doet worden ze crimineel en maken ze niet alleen hun eigen moeder, maar ook vreemden uit voor van alles en nogwat. Waarom zou er toch zo'n stijgende lijn zitten in criminaliteit. Ehhh figures.
Lambo of Rekt
  donderdag 9 augustus 2007 @ 23:45:08 #69
152789 karr-1
pi_52244083
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 23:43 schreef EggsTC het volgende:

[..]

True, mensen worden te soft.. "aaah het is maar een kindje, dat doe je toch niet bij je eigen kinderen". Tja als je dat niet doet worden ze crimineel en maken ze niet alleen hun eigen moeder, maar ook vreemden uit voor van alles en nogwat. Waarom zou er toch zo'n stijgende lijn zitten in criminaliteit. Ehhh figures.
Jij en ik weten het antwoord, nu de rest van de wereld nog. Die halfzachte opvoeding van tegenwoordig, dat zou verboden moeten worden.
pi_52247157
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 20:43 schreef zoalshetis het volgende:
als ik als man die kinderen iets leuks zou aanbieden ben ik gelijk een vuile pedo. en dat alleen maar omdat je overlast wil beperken.
Wat bied je dan aan?
Slaaptabletten? Ritalin?
Puik idee!
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 07:22:21 #71
188050 masmax
http://www.eroshoplinks.nl
pi_52248272
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 22:49 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Met jou kan ik praten.
Mee eens, nogmaals, kinderen mogen lekker spelen, lekker plezier hebben, maar van smorgens vroeg tot savonds laat extreem hard gillen is niet nodig. Ik ben stapelgek op kinderen ga ook met ze voetballen enzo, maar dat gillen, dat doet zo'n pijn aan je trommelvliezen.
Goede links naar de beste erotische producten en shops: http://www.eroshoplinks.nl
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 07:29:07 #72
188050 masmax
pi_52248287
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 22:59 schreef erodome het volgende:

[..]

Iedereen weet dat ze mij als ik net wakker ben wat opstarttijd moeten gunnen, gelukkig is mijn zoontje ook van het rustig opstarten en uitslapen.
Maar hij is in het geheel wel redelijk netjes, voordeel van thuismoeder zijn, je kan het optijd dimmen en ze wat meer meegeven hoe ze zich moeten gedragen, dat is toch lastiger als je al geen energie meer over hebt van het werken en dan een kind moet opvoeden dat in de kinderopvang helemaal los kan gaan(wat te vaak het geval is).

Maar moet ik naar buiten met mijn ochtendhumeur dan sluit ik mezelf op in mezelf, ga ik niet mopperen op anderen, maar weet ik dondersgoed dat het door mijn eigen gebrek komt...ga ik anderen die gewoon willen leven niet de schuld van geven.

En ach even wachten omdat iemand loopt te slomen, het kan best naar zijn als je net als mij van een wat hoger tempo houdt, maar wat moet ik in een drukke stad met nauwe paadjes als ik daar al niet tegenkan, dat neem ik dan gewoon voor lief.

Ook ik heb, moe na het werken, in bus en trein gezeten, met een schrijnende rug van het vele sjouwen, beledigde oma's aan moeten horen dat ik geen plaats maakte, met engelengeduld uit moeten leggen dat ik net daarvoor minimaal een week had gelegen voor mijn rug en nu echt niet kon staan, naar kindergezang(lees gehuil) geluistert, met verbazing gekeken hoe laconiek ouders met hun kinderen omspringen en ze mensen lastig laten vallen enz enz enz enz...

Maar in alle gevallen probeer ik het te dragen met wat waardigheid en probeer ik het te relativeren, wist ik dat mijn irritatie niet zozeer bij die zogenaamde overlast lag, maar bij mijn moeheid, probeer ik het bij mezelf te houden en vooral te zien hoeveel mensen soms genieten en daar zelf ook van te genieten...
Ik denk dat je een beetje te veel verwacht dat iedereen is zoals jij? Ik denk dat je een uitzondering bent, al vraag ik me af of je echt wel zo tolerant bent, want het is bijna bij het enge af hoe jij praat.
Goede links naar de beste erotische producten en shops: http://www.eroshoplinks.nl
pi_52257318
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 23:14 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Je bent een man naar mijn hart, zo horen kinderen opgevoed te worden. Tegenwoordig mag je je kind niet meer slaan, je moet er mee praten. Flikker toch op, kinderen hebben nog helemaal niet de intelligentie om dat te snappen, die moeten gewoon weten wie de baas is. En een corrigerende tik is nog nooit iemand van doodgegaan.
Mijn moeder klaagte toen ik klein was over de overbuurkinderen die letterlijk gilspelletjes hielden, tijdens politie/boefje was het vaak ook een drukte van jewelste, voetbal ging onder goede aanmoediging en een hoop lol en gedoe, ballen gingen zovaak een tuin en en wat had je een hekel aan het mens achter het voetbalveldje die je ballen pikte of sloopte, je kroop de tuin in, spanning ten top, in de hoop je bal te kunnen redden...

Kortom, kinderen speelde toen al, ook met de nodige overlast, net als nu, het enige verschil is dat je je frustratie niet meer af mag meppen
pi_52257366
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 23:43 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Die stijgende lijn van criminaliteit zit dan ook echt bij de type mensen die niet geloven in de corrigerende tik he?

Ongelovelijk zeg, wat een onzin......
pi_52257368
Ja, iemand die zo tolerant is, dat kan bijna niet.

Oh, hier naast me ontploffen een paar bommen. Ik haal mn schouders op, het leven gaat door eh.

Das pas onzin
Lambo of Rekt
pi_52257409
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 14:17 schreef erodome het volgende:

[..]

Die stijgende lijn van criminaliteit zit dan ook echt bij de type mensen die niet geloven in de corrigerende tik he?

Ongelovelijk zeg, wat een onzin......
Nee, maar wel van domme mensen die hun kinderen niet kunnen opvoeden.
Lambo of Rekt
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:19:56 #77
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52257486
De reacties hier
pi_52257552
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 07:29 schreef masmax het volgende:

[..]

Ik denk dat je een beetje te veel verwacht dat iedereen is zoals jij? Ik denk dat je een uitzondering bent, al vraag ik me af of je echt wel zo tolerant bent, want het is bijna bij het enge af hoe jij praat.
Nou, zou wel fijn zijn als de rest van de wereld zich ook wat minder druk zou maken ja...

Wat is er zo eng aan wat ik zeg, dat ik niet gelijk ga schuimbekken als de buren een keer een feestje hebben?
Dat als kinderen wat druk zijn ik me er niet druk om maak omdat het toch overdag is?
Dat soort dingen?

Dat vind ik niet zo eng, eigenlijk gewoon normaal...
Ik wordt wel sjago als de buren om 7.00 in de ochtend de voegen laten schoonmaken, dat gebeitel als wakkerword muziek gaat ook mij dan weer tever, dat had ik best even willen weten op z'n minst, maar dan nog niet leuk gevonden, wel geaccepteert(zit weinig anders op he ).

Dus ook ik heb best wel mijn grensen, maar ik maak me in het algemeen gewoon niet zo druk om wat anderen doen terwijl ze niemand kwaad doen.
Je kan overal wel op zeuren, overal op letten, alles negatief zien, maar je kan ook gewoon je schouders ophalen en soms een beetje om dingen heen werken.
pi_52257574
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 14:17 schreef EggsTC het volgende:
Ja, iemand die zo tolerant is, dat kan bijna niet.

Oh, hier naast me ontploffen een paar bommen. Ik haal mn schouders op, het leven gaat door eh.

Das pas onzin
Onzin, daar maak ik me dan wel weer druk om, maar om een stel iets te entho kinderen niet...
pi_52257598
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 14:18 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Nee, maar wel van domme mensen die hun kinderen niet kunnen opvoeden.
Die gaarne hun handjes laten wapperen, goh wat helpt het zeg!

Zal het dan toch ook nog aan andere dingen hebben gelegen die je ouders deden behalve dat slaan?
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:23:06 #81
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_52257605
Het is toch wat, kinderen die buiten spelen, met mooi weer, in de vakantie, en dan hoor je ze nog ook.
Het moest verboden worden, die jeugd van tegenwoordig ook
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_52257668
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 14:22 schreef erodome het volgende:

[..]

Die gaarne hun handjes laten wapperen, goh wat helpt het zeg!

Zal het dan toch ook nog aan andere dingen hebben gelegen die je ouders deden behalve dat slaan?
Het gaat TOTAAAAAAAL niet om kinderen slaan.. Het gaat om het kunnen opvoeden.. en een corrigerende tik cq hard optreden hoort daarbij. tjongejonge, je zet jezelf echt te kijk hier erodome..

Deze discussie is gesloten wat mij betreft, je snapt het niet, of je wil het niet snappen. 1 van de 2.
Lambo of Rekt
pi_52257774
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 14:23 schreef mazaru het volgende:
Het is toch wat, kinderen die buiten spelen, met mooi weer, in de vakantie, en dan hoor je ze nog ook.
Het moest verboden worden, die jeugd van tegenwoordig ook
Idd, mensen projecteren hun eigen ellende en kleinzieligheid op die kinderen en doen alsof ze een halve misdaad begaan door alleen plezier te hebben.

Ik zal eerlijk bekennen dat ik er af en toe wel een glimlach van op mn gezicht krijg als ik kinderen zo onbezorgd hoor buiten spelen..doet me denken aan mn eigen onbezorgde jeugd .

Ook begint het steeds zeldzamer te worden, aangezien het merendeel van de kids tegenwoordig hele dagen achter de pc, xbox playstation etc zit
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:30:23 #84
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52257821
nenee... het komt door de suiker. De coke van de 21ste eeuw.
pi_52262376
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 14:25 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Het gaat TOTAAAAAAAL niet om kinderen slaan.. Het gaat om het kunnen opvoeden.. en een corrigerende tik cq hard optreden hoort daarbij. tjongejonge, je zet jezelf echt te kijk hier erodome..

Deze discussie is gesloten wat mij betreft, je snapt het niet, of je wil het niet snappen. 1 van de 2.
Ik kan prima opvoeden, heb een zoon van 7 lopen die zich keurig gedraagt, toch nooit een tik gekregen van mij.
Ik ben zelf ook opgevoed zonder slaan, zo ook mijn broer en zus en he niemand van ons is crimineel of wat dan ook en we waren ook gewone kinderen zonder problemen.

Je lult gewoon kwats, jij bent degene die een punt probeert te maken met stijgende criminaliteit een te softe opvoeding, zonder slaan, zonder corrigerende tik.
Je kan er niet verder naast zitten dan dat, het zou je sieren je domme reactie toe te geven, dat die stelling nogal mank gaat naast de praktijk...

Kunnen opvoeden is meer dan dom van je af slaan als een kind iets doet wat hij niet mag, iets wat die domme luitjes die crimi's grootbrengen niet snappen.

Vertel eens, hoe oud zijn jouw kinderen eigenlijk?
  Redactie Frontpage vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:05:01 #86
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_52262405
Ik laat mijn dochter graag buiten schreeuwen. Dan heb ik dat lawaai iig niet in huis.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:05:55 #87
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52262430
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 17:05 schreef Djeez het volgende:
Ik laat mijn dochter graag buiten schreeuwen. Dan heb ik dat lawaai iig niet in huis.
Ja, als ze d'r fietsje bijna tegen mijn auto parkeert zeg ik ook altijd dat ze dat bij de buren moet gaan doen.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:08:55 #88
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_52262502
Wat een gezeik zeg... Okee, als ze iets slopen moet je der wat van zeggen. Al horen ouders dat te doen. Maar wees gewoon blij dat er uberhaupt nog koters buitenkomen. Tis lang geleden dat ik kinderen buiten heb zien spelen. Die suikerbommetjes zitten allemaal energie te sparen achter consoles en televisie tot het er een keer op een verkeerd moment uit knalt. Vroeger speelden er ook kinderen buiten op straat. Zoals het hoort. Je hoort ze niet binnen op te sluiten omdat een zeikerd niet tegen het gegil kan.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:16:26 #89
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52262670
ik vind schreeuwede kinderstemmetje eik wel geil . doet me denken aan "another brick in the wall".
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:43:03 #90
152789 karr-1
pi_52263368
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 14:28 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Idd, mensen projecteren hun eigen ellende en kleinzieligheid op die kinderen en doen alsof ze een halve misdaad begaan door alleen plezier te hebben.

Ik zal eerlijk bekennen dat ik er af en toe wel een glimlach van op mn gezicht krijg als ik kinderen zo onbezorgd hoor buiten spelen..doet me denken aan mn eigen onbezorgde jeugd .

Ook begint het steeds zeldzamer te worden, aangezien het merendeel van de kids tegenwoordig hele dagen achter de pc, xbox playstation etc zit
Het is geen kleinzieligheid, zoals ik al eerder zei een beetje lawaai heb ik echt geen problemen mee. Maar dat zinloze gegil en gekrijs, daar heb ik wel iets tegen.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:45:02 #91
152789 karr-1
pi_52263419
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 17:03 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik kan prima opvoeden, heb een zoon van 7 lopen die zich keurig gedraagt, toch nooit een tik gekregen van mij.
Ik ben zelf ook opgevoed zonder slaan, zo ook mijn broer en zus en he niemand van ons is crimineel of wat dan ook en we waren ook gewone kinderen zonder problemen.

Je lult gewoon kwats, jij bent degene die een punt probeert te maken met stijgende criminaliteit een te softe opvoeding, zonder slaan, zonder corrigerende tik.
Je kan er niet verder naast zitten dan dat, het zou je sieren je domme reactie toe te geven, dat die stelling nogal mank gaat naast de praktijk...

Kunnen opvoeden is meer dan dom van je af slaan als een kind iets doet wat hij niet mag, iets wat die domme luitjes die crimi's grootbrengen niet snappen.

Vertel eens, hoe oud zijn jouw kinderen eigenlijk?
Ik geef het eerlijk toe, ik heb niet eens kinderen, maar elke keer als ik zie hoe ouders met hun kinderen omgaan gaan mijn handen jeuken hoor. Al die opvoedprogramma's op de buis beweren maar dat je met je kind moet praten en het vooral zijn gang laten gaan enzo. Donder op zeg, een kind kan ook leren dat een ander er geen last van hoeft te hebben.

Criminaliteit zal misschien niet geheel met de softe opvoeding te maken hebben, maar het is wel een belangrijk aandeel erin.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:46:58 #92
152789 karr-1
pi_52263463
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 14:25 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Mensen met kinderen willen het niet snappen, simpelweg omdat ze alles wat de koters doen door een roze bril zien en niet willen geloven dat hun kind dergelijke zaken doet. Je hoeft je kinderen ook niet lens te slaan, dat snap ik ook nog wel. Maar er is niets mis met een corrigerende tik als de situatie daar naar is. Die heb ik vroeger ook gehad en ik ben er echt niet minder om geworden.

Ik sluit me in deze dus volledig aan bij EggsTC, hij heeft gewoon gelijk.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 19:47:39 #93
188050 masmax
pi_52266264
erodome je idealiseert zonder de uitspraken van een ander te relativeren. Je klinkt bijna als een gelovige in de kerk die de rest van de week liegt en bedriegt
pi_52266943
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 19:47 schreef masmax het volgende:
erodome je idealiseert zonder de uitspraken van een ander te relativeren. Je klinkt bijna als een gelovige in de kerk die de rest van de week liegt en bedriegt
Hoezo, omdat ik het gezeik vind om op spelende kinderen te zeuren?????????

Wat is er zo gek aan wat ik zeg dan, waarin ga ik dan zo afschuwelijk ver, ben ik een heilige in?
Het is toch ziek als je zegt dat ik een uitzondering ben als ik geen last heb van kinderen die overdag, in de vakantie wat lol trappen buiten, dat ik niet gelijk ga schuimbekken als de buren een keer een feestje houden en dat iemand die een frietje eet in de trein me niet dwars zit?

Er is toch danig wat mis met de wereld als die dingen wel een echt probleem zijn?
Sorry, maar een pest van deze tijd is vooral dat men elkaar niets meer gunt, zoals hier kinderen het niet gegunt wordt lekker buiten te spelen en daarbij, god verhoede het, wat lawaai te maken.

Is het zo totaal vreemd om een kind op te voeden zonder slaan, zoals ik ook opgevoed ben, nou nee hoor, hele volksstammen doen het en als dan iemand komt brullen dat dat de reden is dat er meer criminaliteit komt(is dat wel waar, de laatste jaren daalde het namelijk in het totaal) mag ik daar niets op zeggen, want he het is wel erg idealistisch om elkaar gewoon een beetje leven te gunnen en niet te slaan in opvoeding...

Sorry, maar als jij dat als heilig gedoe ziet dan zegt dat wat over jou en niet veel goeds, dan heb je een hele beste egoistische instelling.
pi_52267071
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 17:45 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik geef het eerlijk toe, ik heb niet eens kinderen, maar elke keer als ik zie hoe ouders met hun kinderen omgaan gaan mijn handen jeuken hoor. Al die opvoedprogramma's op de buis beweren maar dat je met je kind moet praten en het vooral zijn gang laten gaan enzo. Donder op zeg, een kind kan ook leren dat een ander er geen last van hoeft te hebben.

Criminaliteit zal misschien niet geheel met de softe opvoeding te maken hebben, maar het is wel een belangrijk aandeel erin.
Hoe kom je erbij dat die programma;s zeggen dat je alles maar moet laten gebeuren????
Het zijn andere manieren van opvoeden.

Ik zeg echt niet dat een keer een tik zo'n enorm probleem is, maar ook jij weet vast wel dat als het alleen op die tik hangt het ook niet gaat lukken, aso familie's met losse handjes genoeg met hun criminele kindjes die dat bewijzen.

Als jij opgevoed bent met ook weleens een tik als het echt veelste ver ging dan weet je ook dat je opvoeding daar niet op gehangen heeft.

De tik is een correctiemethode, waar jou ouders die gebruikte gebruik ik andere, zonder slaan.

De softe aanpak heeft niets met de criminaliteit te maken, bewijs die stelling maar eens, ga maar onderzoeken hoeveel van die softie luitjes criminele kinderen grootbrengen en hoeveel corrigerende tikkers criminelen voortbrengen, ik durf nu zonder onderzoek zo te stellen dat de groep met tikken groter zal zijn die die zonde tikken.

Dat niet omdat die tik criminaliteit in de hand zou werken, maar omdat de tik oplossing een makkelijke is die, het spijt me, vaak gebruikt wordt door bepaalde type mensen, wat lagere klasse's zeg maar....
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:22:20 #96
188050 masmax
pi_52267099
pff te veel tekst
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:24:21 #97
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52267164
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 20:22 schreef masmax het volgende:
pff te veel tekst
Ja, door al dat slaan is je aandachts spanne zo beschadigd.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:26:49 #98
188050 masmax
pi_52267235
nooit geslagen hoor!
pi_52268160
Dat als je een viswijf wilt horen je wel naar de markt gaat?
pi_52270772
Ik ben ook blij als de zomervakantie weer voorbij is. Die koters in deze buurt krijsen ook wat af. Denk je dat ze onder je raam staat, zo dichtbij kliinkt het. Staan ze bij de volgende flat!
You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')