abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52184060
Er zijn linkse en rechte luilakken dat spreekt voor zich. ALthans waar ik werk wel.

Wel denk ik dat (eerlijk gezegd) je kunt constateren dat liberaal denkenden doorgaans wat meer eigen verantwoording nemen dan mensen die ervan willen uitgaan dat er toch wel voor ze gezorgd wordt.
pi_52184118
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 23:32 schreef sneakypete het volgende:
Er zijn linkse en rechte luilakken dat spreekt voor zich. ALthans waar ik werk wel.

Wel denk ik dat (eerlijk gezegd) je kunt constateren dat liberaal denkenden doorgaans wat meer eigen verantwoording nemen dan mensen die ervan willen uitgaan dat er toch wel voor ze gezorgd wordt.
En wat heeft dat laatste met dit onderwerp te maken? Getuigt het van eigen verantwoording nemen, wanneer je onbetaald werk verricht in verband met een arbeidsovereenkomst? Getuigt het van een soort van gemakzucht ervan uit te gaan dat er toch wel voor je wordt gezorgd, wanneer je gewoon betaald wilt krijgen voor je verleende diensten?
pi_52184282
Uiteindelijk wordt je weldegelijk betaald als je dat (onbetaalde) stapje meer zet. Je krijgt nl. bij groei van het bedrijf (gerealiseerd met dit soort efficientie) nieuwe kansen, promotie. De huilerds blijven steken op hun oude nivo.

op lange termijn verdient hard werken zich weldegelijk terug, terwijl elk minuutje opeisen uiteindelijk juist duurkoop is omdat jouw baas jou dan minder geschikt acht voor doorgroei naar een verantwoordelijkere functie.

Wil niet zeggen dat bedrijven ongecontroleerd maar mensen moeten kunnen laten buffelen zonder enige beloning natuurlijk, langdurig en structureel overwerk dien je te betalen. Maar ik kan me niet voorstellen dat er veel mensen zijn die nu elke week 10 uur voor nop werken bij wijze van.
pi_52184308
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 23:30 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Wat een prachtige analyse weer. Ook een linkse werknemer wil best hard werken en nog harder dan hard, zolang dat maar wordt betaald. Wat is daar mis mee en waarom zou dat leiden tot minder rijkdom dan iemand die zich laat misbruiken om te werken voor noppes?
Je werkt niet voor noppes. Je bouwt namelijk toch een soort van goodwill op, door net dat beetje extra inzet te tonen. Die goodwill kun je vervolgens weer als inzet gebruiken bij bijvoorbeeld salarisonderhandelingen. Zoiets laat zich niet in geld uitdrukken. Het is ook niet voor niets dat mensen die consequent meer doen dan strikt noodzakelijk vaak hogerop komen, terwijl mensen die het minimale van het minimale doen vaak op hun positie blijven hangen.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 23:41:56 #230
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_52184317
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 23:25 schreef en_door_slecht het volgende:
Waarom krijg ik hier de indruk dat men hier ter linkerzijde van het centrum elk minuutje uitbetaald wil zien en men ter rechterzijde best wat harder wil werken? Zou het dan toch zo zijn dat linkse mensen luie opvreters zijn? En zou dat ook meteen de reden zijn waarom linkse mensen financieel minder succesvol zijn?
Ik ben niet links. Liever rechts, als het per se moet.

Ik doe mijn werk graag goed, maar wel binnen de gestelde uren. Als ik wil overwerken, doe ik dat wel in mijn eigen tijd, mijn eigen bezigheden -- desgewenst tegen een uurtarief dat een stuk hoger ligt dan mijn normale loon.

Ik ben gewoon erg op mijn vrijheid gesteld. Dat is een liberale gedachte.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_52184357
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 23:41 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik ben niet links. Liever rechts, als het per se moet.

Ik doe mijn werk graag goed, maar wel binnen de gestelde uren. Als ik wil overwerken, doe ik dat wel in mijn eigen tijd, mijn eigen bezigheden -- desgewenst tegen een uurtarief dat een stuk hoger ligt dan mijn normale loon.

Ik ben gewoon erg op mijn vrijheid gesteld. Dat is een liberale gedachte.
In mijn ogen is daar niets lui aan. Het is je volste recht om te kiezen voor jezelf ipv je werk. Maar dat betekent natuurlijk wel dat die mensen die WEL extra inzet tonen toch een streepje op je voor hebben bij je baas. Zolang je dat accepteert, dan is er imho niks aan de hand.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_52184409
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 23:41 schreef Seneca het volgende:

[..]

Je werkt niet voor noppes. Je bouwt namelijk toch een soort van goodwill op, door net dat beetje extra inzet te tonen. Die goodwill kun je vervolgens weer als inzet gebruiken bij bijvoorbeeld salarisonderhandelingen. Zoiets laat zich niet in geld uitdrukken. Het is ook niet voor niets dat mensen die consequent meer doen dan strikt noodzakelijk vaak hogerop komen, terwijl mensen die het minimale van het minimale doen vaak op hun positie blijven hangen.
Oh ja en hoe zeker ben je van je zaak dat die goodwill zich uiteindelijk op die manier laat uitbetalen? Dat weet je nooit zeker en je valt mooi met je neus in de boter, wanneer die twee jaar lang onbetaald ploeteren zich in feitelijk niets laat uitbetalen. Ik wil dat risico niet lopen. Vergeet namelijk niet dat goodwill niet de enige factor is die je carrière bepaalt. Als je veel goodwill toont richting het bedrijf zelf, maar je leidinggevende vindt je een loser, dan zal deze je echt niet geven wat je uiteindelijk wilt.
pi_52184480
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 23:43 schreef Seneca het volgende:

[..]

In mijn ogen is daar niets lui aan. Het is je volste recht om te kiezen voor jezelf ipv je werk. Maar dat betekent natuurlijk wel dat die mensen die WEL extra inzet tonen toch een streepje op je voor hebben bij je baas. Zolang je dat accepteert, dan is er imho niks aan de hand.
Ik ken mensen die extra inzet tonen (gezien in overuren), maar die kwalitatief slecht werk leveren. Aan dat soort mensen heb je weinig. Sterker nog, het lijkt er op dat die mensen heel goed weten dat ze niet zo goed zijn en dat proberen te compenseren met overuren maken.
pi_52184598
Die mensen maken dan ook geen promotie. Op mijn werk niet. Daar tellen overuren niet voor je beoordeling. Maar dat is wat anders dan mensen die om vijf voor half hun biezen al pakken en de shit achterlaten voor mensen die tot vijf overhalf even doorgassen om te zorgen dat alles de deur uit is.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 23:53:02 #235
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_52184629
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 23:43 schreef Seneca het volgende:

[..]

Ik toon extra inzet. Ik doe mijn werk goed en efficiënt. Ik hóef gewoon niet over te werken.

Overigens is mijn situatie niet echt relevant in deze discussie; ik werk behoorlijk onder mijn niveau en de meeste taken doe ik bwvs met een vinger in mijn neus.

Als ik een freelance klus aanneem (en dus eigen baas ben), werk ik me trouwens wél drie slagen in de rondte. Daar kies ik dan volledig zelf voor. Maar ook dan is het een kwestie van weten wanneer je op de rem gaat staan, en iemand nee durft te verkopen. Of gewoon om extra tijd vraagt.
pi_52184697
Als je onder je nivo werkt heb je waarschijnlijk in het verleden iets fout gedaan (kan ik over meepraten) maar dat corrigeert zich als jouw baas in elk geval ogen in zn kop heeft.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 00:02:49 #237
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_52184857
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 23:55 schreef sneakypete het volgende:
Als je onder je nivo werkt heb je waarschijnlijk in het verleden iets fout gedaan (kan ik over meepraten) maar dat corrigeert zich als jouw baas in elk geval ogen in zn kop heeft.
Nee hoor, ik heb er bewust voor gekozen. Ik volg een zware studie in de avond, en heb daar veel tijd voor nodig, en ruimte in mijn hoofd. Geen alles opslokkende baan erbij, dan word ik gek.
Mijn kennis en ervaring wordt zeker gewaardeerd en tot op zekere hoogte kan ik mijn ei kwijt in het werk dat ik doe, maar ik stel gewoon duidelijke eisen. Mocht men mij vragen voor een hogere functie, dan is op dit moment de kans groot dat ik nee zeg.
pi_52184880
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 23:45 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Oh ja en hoe zeker ben je van je zaak dat die goodwill zich uiteindelijk op die manier laat uitbetalen? Dat weet je nooit zeker en je valt mooi met je neus in de boter, wanneer die twee jaar lang onbetaald ploeteren zich in feitelijk niets laat uitbetalen. Ik wil dat risico niet lopen. Vergeet namelijk niet dat goodwill niet de enige factor is die je carrière bepaalt. Als je veel goodwill toont richting het bedrijf zelf, maar je leidinggevende vindt je een loser, dan zal deze je echt niet geven wat je uiteindelijk wilt.
Tja, zonder risico geen succes natuurlijk. Je moet zelf een beetje kunnen inschatten of je baas talent en inzet op waarde weet te schatten, of dat het een manager van likmevestje is.
pi_52184944
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 00:03 schreef Seneca het volgende:

[..]

Tja, zonder risico geen succes natuurlijk. Je moet zelf een beetje kunnen inschatten of je baas talent en inzet op waarde weet te schatten, of dat het een manager van likmevestje is.
Ja oke, dat is wel waar inderdaad. Je moet het een beetje aanvoelen. En natuurlijk: voor succes moet je risico's durven nemen.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 00:06:26 #240
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_52184957
Ik vind het woord "baas" trouwens een beetje naar. Alsof men je een halsband omdoet van 9 tot 5.
pi_52185012
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 00:06 schreef Ringo het volgende:
Ik vind het woord "baas" trouwens een beetje naar. Alsof men je een halsband omdoet van 9 tot 5.
Inderdaad, dat woord vind ik wat achterhaald. Het doet mij denken aan zo'n vadsige directeur van vroeger die zijn arbeiders met de zweep sloeg, wanneer zij niet hard genoeg werkten. Het is een werkgever of manager of iets dergelijks.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 00:32:35 #242
99433 Tup
Tupperwaar
pi_52185512
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 23:32 schreef sneakypete het volgende:

Het getuigt m.i. van een ongezonde drang naar het "pleasen" van de baas door vrijwillig in te stemmen met overwerk en je daarna wijs te maken dat je dat graag wou.
Wasserwunderland
pi_52189118
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 19:20 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

En jij vind het zeker vreemd waarom andere wel meer promotie en salarisverhoging krijgen...
Als jij een loodgieter voor 3 uur inhuurt vind jij ook maar dat ie 5 uur moet blijven voor hetzelfde geld ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_52190682
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 09:09 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Als jij een loodgieter voor 3 uur inhuurt vind jij ook maar dat ie 5 uur moet blijven voor hetzelfde geld ?
Nou, als hij zich een beetje loyaal naar mij opstelt (doordat die klus begroot was op 3 uur, maar vanwege iets onvoorziens ineens 5 uur duurt en hij dat toch zonder morren afmaakt) is de kans groot dat ik de volgende verbouwing hem het werk weer gun, ook als hij niet de goedkoopste is met zijn offerte.
pi_52190796
Ik werk soms over omdat ik weet dat ik dat als wisselgeld kan gebruiken als ik eens een paar uur vrij wil. Als overwerk niet als wisselgeld gebruikt kan worden ben ik om 5 uur weg. Iedereen heeft een mondje, floris.exe en EchtGaaf.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 10:35:11 #246
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_52190936
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 11:35 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Hoezo lui? Hoezo niet loyaal? Ik doe toch precies wat is afgesproken en als zodanig opgetekend in de overeenkomst? Dat doet mijn werkgever ook hoor.
Inderdaad, je zou toch vreemd opkijken als je werkgever je zomaar ineens een stuk meer extra geld geeft bij een salarisuitbetaling. Terwijl dat eigenlijk andersom wel gebeurd (met overwerken). Jij geeft je baas ineens iets extra's terwijl dat andersom niet gebeurd.

Overwerken heb ik persoonlijk een hekel aan, zeker gezien mijn magere salarisje wat ik verdien dus ik hou me dan ook strict aan 40u werken. Willen ze dat ik meer werk? prima, maar dan ook meer poen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_52191503
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 10:35 schreef Metro2005 het volgende:
Inderdaad, je zou toch vreemd opkijken als je werkgever je zomaar ineens een stuk meer extra geld geeft bij een salarisuitbetaling. Terwijl dat eigenlijk andersom wel gebeurd (met overwerken). Jij geeft je baas ineens iets extra's terwijl dat andersom niet gebeurd.
Nou, nee. Ik sta daar niet raar van te kijken. Mij ex-baas gaf een deel van de winst weg in de vorm van een winstuitkering. De praktijk was toch dat die winst er deels was vanwege het overwerken. Ook zijn er veel werkgevers die mensen willen belonen naar inzet en resultaat. Dat is veel eerlijker, maar mag niet omdat er nogal wat mensen zijn (FNV) die denken dat werken alleen een aanwezigheidsplicht inhoudt.
pi_52193992
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 10:28 schreef Autodidact het volgende:
Ik werk soms over omdat ik weet dat ik dat als wisselgeld kan gebruiken als ik eens een paar uur vrij wil. Als overwerk niet als wisselgeld gebruikt kan worden ben ik om 5 uur weg. Iedereen heeft een mondje, floris.exe en EchtGaaf.
Dat mondje wordt niet door elke werkgever bepaald gerespecteerd. Niet iedereen heeft ene stevige marktpositie.

Want je muilgrootte hangt daar namelijk van af. De zoveelste weeffout in het achterlijke systeem.
pi_52194072
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Want je muilgrootte hangt daar namelijk van af. De zoveelste weeffout in het achterlijke systeem.
Wil je dit nu 1 keer gaan onderbouwen? Je blijft jezelf maar herhalen, maar er is nog geen zinnig woord uitgekomen.
pi_52194100
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 00:06 schreef Ringo het volgende:
Het woord baas zegt alles. Zolang dat woord gebruikelijk is, dan zegt het alles over de ongezonde machtsverhoudingen in de arbeidsmarkt economie.

Het is zo ouderwets als het maar kan zijn.

Dit alles kan bij de gratie dat werknemers amper een machtspositie hebben. En enkele geluksvinder daargelaten.

Laat onverlet dat de werknemers het deels aan zichzelf hebben te danken. Ze schikken soms wel erg gemakkelijk. Het massaal verlaten van de vakbeweging is het schieten in eigen voet. Werkgevers lachen zich dood.
pi_52194238
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:22 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat mondje wordt niet door elke werkgever bepaald gerespecteerd. Niet iedereen heeft ene stevige marktpositie.

EchtGaaf, ik heb een relatief zwakke marktpositie: pas begonnen, weinig werkervaring en mijn werkgever kan mij zo de laan uitgooien. Toch heb ik afgesproken dat overwerk geen cadeautje is.

Wie gaat er trouwens werken voor een werkgever die het niet respecteert dat jij je aan het contract wil houden? Daar ga je gewoon niet werken en iemand die dat wel doet doet dat vrijwillig.

Overigens. Degenen die baat hebben bij de mogelijkheid om wat meer te werken voor hetzelfde geld zijn juist degenen met een zwakke marktpositie. Zij zijn degenen die zich op dat punt kunnen onderscheiden van degenen met een sterke positie. Als je wil dat de zwakkeren op de arbeidsmarkt meer kans krijgen zul je ze de mogelijkheid moeten bieden zich te onderscheiden waar zij dat kunnen. Bij de een is dat meer werken, bij de ander is dat wat inzicht, bij de ander kennis etc.

Werkgevers dwingen overuren te betalen zal ze doen beslissen de sterksten op de arbeidsmarkt aan te nemen - degenen waarvan ze weten dat ze het binnen de 40 uur kunnen doen. Wees wat barmhartiger en gun de zwakkeren een kans.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:31:03 #252
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_52194240
EchtGaaf, waarom ben je zo fel? Je hebt zelf weinig te klagen gezien je S-klasse Mercedes.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:31:45 #253
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_52194264
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 23:25 schreef en_door_slecht het volgende:
Waarom krijg ik hier de indruk dat men hier ter linkerzijde van het centrum elk minuutje uitbetaald wil zien en men ter rechterzijde best wat harder wil werken? Zou het dan toch zo zijn dat linkse mensen luie opvreters zijn? En zou dat ook meteen de reden zijn waarom linkse mensen financieel minder succesvol zijn?
Ik ben liberaal en rechts en wil ook absoluut niet overwerken dus dat argument gaat helaas niet altijd op.
40 uur afspreken = 40 uur afspreken
40 uur afspreken met hoger salaris en af en toe overwerk = prima lals je een keer overwerkt.

Wees gewoon eerlijk en duidelijk naar de werknemer toe, dan kan die een keuze maken.

Stel nou dat je bij 2 bedrijven solliciteert en bij bedrijf A verdien je 1800 euro en bij bedrijf B 2000 euro bruto. Beide bedrijven bieden een fulltime baan aan voor 40 uur. Je gaat bij bedrijf B werken maar komt er dan achter dat je eigenlijk geen 40 uur moet werken maar 50 uur. (dat hadden ze niet bij de sollicitatie gezegd), dan had je net zo goed bij bedrijf A kunnen werken.
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 23:40 schreef sneakypete het volgende:

op lange termijn verdient hard werken zich weldegelijk terug, terwijl elk minuutje opeisen uiteindelijk juist duurkoop is omdat jouw baas jou dan minder geschikt acht voor doorgroei naar een verantwoordelijkere functie.
Dat ligt maar helemaal aan het bedrijf waar je werkt. In kleinere bedrijven merkt de baas het inderdaad heus wel op als je hart voor de zaak hebt en niet moeilijk doet over een uurtje extra werken of je werk afmaken na werktijd.

In een groot bedrijf weten ze meestal niet eens wie je bent, werk je alleen maar hard zodat de baas zijn jaguar weer kan voltanken en mag jij weer bedenken hoe je je boodschappen deze week gaat betalen.
En bij een écht groot bedrijf merken ze het niet eens als je een week niet eens op komt dagen laat staan dat ze het opmerken dat jij je helemaal de tering werkt.

Hangt echt maar helemaal van het bedrijf af.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_52194296
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:26 schreef EchtGaaf het volgende:
Laat onverlet dat de werknemers het deels aan zichzelf hebben te danken. Ze schikken soms wel erg gemakkelijk. Het massaal verlaten van de vakbeweging is het schieten in eigen voet. Werkgevers lachen zich dood.
Nee, het verlaten van vakbonden is omdat die vakbonden een stel machtsbeluste, incompetente en egoïstische linkse rukkers zijn. Iedereen snapt dat een Lodewijk de Waal er niet is voor de werknemer, maar voor zijn eigen clubje. Kijk maar eens naar zijn houding t.o.v. het AVV/Mei Li Vos.
pi_52194366
quote:
Het woord baas zegt alles. Zolang dat woord gebruikelijk is, dan zegt het alles over de ongezonde machtsverhoudingen in de arbeidsmarkt economie.
Dat zegt helemaal niets. Een baas kan wel degelijk de baas zijn, daarvoor koopt hij je (in)competenties tegen bepaalde voorwaarden. Net zoals jij bij het kopen van een huis ook de diensten van een makelaar koopt.
pi_52194409
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:31 schreef Metro2005 het volgende:
Stel nou dat je bij 2 bedrijven solliciteert en bij bedrijf A verdien je 1800 euro en bij bedrijf B 2000 euro bruto. Beide bedrijven bieden een fulltime baan aan voor 40 uur. Je gaat bij bedrijf B werken maar komt er dan achter dat je eigenlijk geen 40 uur moet werken maar 50 uur. (dat hadden ze niet bij de sollicitatie gezegd), dan had je net zo goed bij bedrijf A kunnen werken.
En dan ben je vrij om je daar niets van aan te trekken en gewoon 40 uur te werken.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:40:16 #257
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_52194495
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:37 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

En dan ben je vrij om je daar niets van aan te trekken en gewoon 40 uur te werken.
Tuurlijik ben je daar vrij in, en daarna kan je een andere baan zoeken
pi_52194569
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:40 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Tuurlijik ben je daar vrij in, en daarna kan je een andere baan zoeken
Net zoals je collega's, waarna je baas zonder personeel staat. Heeft hij mooi een probleem. Dat is dan ook net de reden waarom hij helemaal niet uit is om je op een onredelijke manier uit te knijpen, itt wat EG zegt.
pi_52194622
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:30 schreef Autodidact het volgende:

[..]

EchtGaaf, ik heb een relatief zwakke marktpositie: pas begonnen, weinig werkervaring en mijn werkgever kan mij zo de laan uitgooien. Toch heb ik afgesproken dat overwerk geen cadeautje is.
Dus gooit hij jou straks eruit als een gek dadelijk zich aandient en het overwerk wel gratis gaat doen. Aanbod te over. Genoeg ervaring op dat vlak.
quote:
Wie gaat er trouwens werken voor een werkgever die het niet respecteert dat jij je aan het contract wil houden? Daar ga je gewoon niet werken en iemand die dat wel doet doet dat vrijwillig.
formeel ja. Informeel merk je het vanzelf wel als je tijdelijke contract niet wordt verlengd en de volgende idioot in de startblokken staat.
quote:
Overigens. Degenen die baat hebben bij de mogelijkheid om wat meer te werken voor hetzelfde geld zijn juist degenen met een zwakke marktpositie. Zij zijn degenen die zich op dat punt kunnen onderscheiden van degenen met een sterke positie. Als je wil dat de zwakkeren op de arbeidsmarkt meer kans krijgen zul je ze de mogelijkheid moeten bieden zich te onderscheiden waar zij dat kunnen. Bij de een is dat meer werken, bij de ander is dat wat inzicht, bij de ander kennis etc.
Dit heet dan ook een ratrace. marktwerking berust op een wurgprincipe.
quote:
Werkgevers dwingen overuren te betalen zal ze doen beslissen de sterksten op de arbeidsmarkt aan te nemen - degenen waarvan ze weten dat ze het binnen de 40 uur kunnen doen. Wees wat barmhartiger en gun de zwakkeren een kans.
De sterksten nemen ze toch alleen maar aan. Zwakkeren hebben geen plek in dit achterlijke systeem.
pi_52194687
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:31 schreef Klopkoek het volgende:
EchtGaaf, waarom ben je zo fel? Je hebt zelf weinig te klagen gezien je S-klasse Mercedes.
Ik ben een idealist en geen opportunist. Ik zie grote weeffouten in het systeem. Ik kijk niet naar mijzelf.

En Mercedes rijden kan werkelijk iedereen. Je moet alleen geen nieuwe willen. Het is een brok kwaliteit die jarenlang meekan. Goedkoop dus.
pi_52194768
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:33 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Nee, het verlaten van vakbonden is omdat die vakbonden een stel machtsbeluste, incompetente en egoïstische linkse rukkers zijn. Iedereen snapt dat een Lodewijk de Waal er niet is voor de werknemer, maar voor zijn eigen clubje. Kijk maar eens naar zijn houding t.o.v. het AVV/Mei Li Vos.
En daarom was ik fan van Doekle Terpstra.

Die Mei li Vos is idd een grote heks.
pi_52195005
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:45 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dus gooit hij jou straks eruit als een gek dadelijk zich aandient en het overwerk wel gratis gaat doen. Aanbod te over. Genoeg ervaring op dat vlak.
Dat had hij al lang kunnen doen.
quote:

formeel ja. Informeel merk je het vanzelf wel als je tijdelijke contract niet wordt verlengd en de volgende idioot in de startblokken staat.
Het wordt wel verlengd....Het punt met idioten is dat ze niet zo goed zijn voor een bedrijf.
quote:

Dit heet dan ook een ratrace. marktwerking berust op een wurgprincipe.
De ratrace komt net zo goed van de andere kant - die van de werkgevers. Het ligt gewoon aan de conjunctuur. Door hoef je niet zo hysterisch om te doen.
quote:

De sterksten nemen ze toch alleen maar aan. Zwakkeren hebben geen plek in dit achterlijke systeem.
Waarom heb ik dan een baan
pi_52195096
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 13:00 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Dat had hij al lang kunnen doen.
De houdbaarheid van een arbeidscontract is dat van een pakje boter.
quote:
Het wordt wel verlengd....Het punt met idioten is dat ze niet zo goed zijn voor een bedrijf.
Het is dringen op de arbeidsmarkt. Ratracen dus. Jij niet , een ander graag. Gezond?
quote:
De ratrace komt net zo goed van de andere kant - die van de werkgevers. Het ligt gewoon aan de conjunctuur. Door hoef je niet zo hysterisch om te doen.
De hele maatschappij ratraced. We zijn achterlijk met zijn allen.
quote:
Waarom heb ik dan een baan
als het "duurzaam" is, dan behoor je niet bepaald tot de zwakkeren. Voor hen is geen plaats in dit systeem.
pi_52195165
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:51 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En daarom was ik fan van Doekle Terpstra.

Die Mei li Vos is idd een grote heks.
Die Mei Li Vos is helemaal geen heks, die had groot gelijk. De reactie van De Waal op haar was daarentegen veelzeggend. Ze is nu alleen in hoog tempo aan het verworden tot een mak partijschaap, jammer.

Doekle Terpstra kon dan ook op veel meer sympathie rekenen vanuit de werkgevers. Die zijn in de regel nl. helemaal niet onredelijk en daar val heel goed mee te praten. Jij doet net alsof het gros van de werknemers zwaar wordt uitgezogen. Lulkoek natuurlijk.
pi_52195207
quote:
Laat jij nu eens getallen zien van je aanbod te over. Dat is werkelijk zo'n dom gelul.
pi_52195218
Het lijkt alsof ik met een hysterische geesteszieke aan het discussiëren ben. Iedereen is achterlijk behalve jij.

Laat maar joh.
pi_52195321
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 13:05 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Die Mei Li Vos is helemaal geen heks, die had groot gelijk.
Ik vind het een verschrikkelijk mens. Maar dat is persoonlijk.
quote:
De reactie van De Waal op haar was daarentegen veelzeggend. Ze is nu alleen in hoog tempo aan het verworden tot een mak partijschaap, jammer.
Daar had ze idd nooit terecht moeten komen. Voor mij ene reden om geen PvdA (meer) te stemmen.
quote:
Doekle Terpstra kon dan ook op veel meer sympathie rekenen vanuit de werkgevers. Die zijn in de regel nl. helemaal niet onredelijk en daar val heel goed mee te praten.
die man deugt.
quote:
Jij doet net alsof het gros van de werknemers zwaar worden uitgezogen. Lulkoek natuurlijk.
Een te grote groep wordt wel degelijk uitgezogen. Dat zijn meestal diegenen met een minder sterke positie op de arbeidsmarkt. Ze zeggen maar ja, om dat ze anders bang te zijn om bij de eerste reorganisatie te worden "gescheduled" om te worden ge-executeerd.

Werkgevers houden dossiers bij. En die worden gevonden bij een reorganisatie. Voor je het weet sta je tegenwoordig zo op straat. Dat noem ik geen gezonde machtsverhouding.
pi_52195495
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 13:10 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik vind het een verschrikkelijk mens. Maar dat is persoonlijk.
Zou je dat ook nog kunnen onderbouwen? Ze komt op voor groepen waar de vakbonden altijd over zwijgen. En dat doet ze met goede argumenten.
quote:
Een te grote groep wordt wel degelijk uitgezogen. Dat zijn meestal diegenen met een minder sterke positie op de arbeidsmarkt. Ze zeggen maar ja, om dat ze anders bang te zijn om bij de eerste reorganisatie te worden "gescheduled" om te worden ge-executeerd.
Hoe groot is die groep volgens jou? Volgens mij zijn die op 1 hand te tellen.
quote:
Werkgevers houden dossiers bij. En die worden gevonden bij een reorganisatie. Voor je het weet sta je tegenwoordig zo op straat. Dat noem ik geen gezonde machtsverhouding.
Jij bent duidelijk geen werkgever en ook nooit in de buurt daarvan geweest. Het is in NL godsonmogelijk om van mensen af te komen, hoe slecht die werknemers ook presteren. De machtsverhouding is idd niet gezond, snel de bezem door dat ontslagrecht.
pi_52195629
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 13:17 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Zou je dat ook nog kunnen onderbouwen? Ze komt op voor groepen waar de vakbonden altijd over zwijgen. En dat doet ze met goede argumenten.
De persoon, maar niet haar ideeen.
quote:
Hoe groot is die groep volgens jou? Volgens mij zijn die op 1 hand te tellen.
Vraag het de mensen op de werkvloer. Laat ze vrij-uitpraten. Nee, niet de goudhaantjes de wereld in handen hebben
quote:
Jij bent duidelijk geen werkgever en ook nooit in de buurt daarvan geweest.
Je wilt niet weten hoeveel werkgevers van dichtbij heb meegemaakt. Ik weet echt wel waar ik het over heb , hoor.
quote:
Het is in NL godsonmogelijk om van mensen af te komen, hoe slecht die werknemers ook presteren. De machtsverhouding is idd niet gezond, snel de bezem door dat ontslagrecht.
Droom lekker verder. Het stel geen zak voor om werknemers af te komen. Dat lukt vrijwel altijd. Lukt het niet linksom, dan wel rechtsom : "onder het mom dat de arbeidsrelatie is verstoord". Succes gegarandeerd bij de kantonrechter.
  † In Memoriam † woensdag 8 augustus 2007 @ 13:25:25 #270
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_52195729
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 13:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Je wilt niet weten hoeveel werkgevers van dichtbij heb meegemaakt. Ik weet echt wel waar ik het over heb , hoor.
Dat blijkt alleen helemaal nergens uit. Het tegenovergestelde blijkt uit je posts.
Carpe Libertatem
pi_52195791
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 13:25 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Dat blijkt alleen helemaal nergens uit. Het tegenovergestelde blijkt uit je posts.
Ik heb heel veel meegemaakt. Dat heeft mij de ogen doen openen. De meesten ontberen die ervaringen die ik heb. Zij weten dus niet waar ze het over hebben.
pi_52195911
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 13:27 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik heb heel veel meegemaakt. Dat heeft mij de ogen doen openen. De meesten ontberen die ervaringen die ik heb. Zij weten dus niet waar ze het over hebben.
Bij al die ervaringen is er dus maar een common denominator geweest. Anderen hebben die ervaringen blijkbaar niet. Aan wie ligt dat dan, denk je?
pi_52195972
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 13:32 schreef Seneca het volgende:

[..]

Bij al die ervaringen is er dus maar een common denominator geweest. Anderen hebben die ervaringen blijkbaar niet. Aan wie ligt dat dan, denk je?
De een wordt door schade en schande wijzer en ziet de weerbarstige werkelijkheid. Vele spreken uit bijzonder weinig ervaring
pi_52196157
quote:
Droom lekker verder. Het stel geen zak voor om werknemers af te komen. Dat lukt vrijwel altijd. Lukt het niet linksom, dan wel rechtsom : "onder het mom dat de arbeidsrelatie is verstoord". Succes gegarandeerd bij de kantonrechter.
Nee dus, dat lukt je dus niet. Werknemers kunnen met die redenering vaak wel thuis gaan zitten niks doen.
pi_52196171
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 13:34 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De een wordt door schade en schande wijzer en ziet de weerbarstige werkelijkheid. Vele spreken uit bijzonder weinig ervaring
Hoe weet jij nou hoeveel werkervaring mensen op dit forum hebben?
pi_52196214
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 13:34 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En alle molens zijn klootzakken! Ouwe Don Quichot.
pi_52197433
quote:

Dit alles kan bij de gratie dat werknemers amper een machtspositie hebben.
Werkgevers denken daar anders over.

Waarom jij altijd zo negatief bent over werkgevers weet ik niet. Ik kan je alleen meegeven dat de meeste werkgevers gewoon hart hebben voor hun personeel en de meeste werknemers hart voor de zaak.

Het probleem ontstaat bij de enkele werkgevers die onfatsoenlijk zijn en werknemers die onfatsoenlijk zijn (die laatste heb je ook). Bij grote bedrijven is de kans op onfatsoen groter.

Als een werkgever een werknemer wil vervelen ervaart die werknemer de macht van de werkgever. Die is er natuurlijk. Maar een werknemer die wil rellen kan voor een werkgever een enorme last zijn (zeker bij een klein bedrijf) en op zo'n moment ervaart de werkgever de macht van de werknemer.

Beiden kunnen elkaar het leven zuur maken. Wil je werknemers meer beschermen, dan schaad je met name de kleine ondernemers die in sommige gevallen failliet gaan bij een arbeidsconflict. Dat zal er ook toe leiden dat kleine ondernemingen zich nog wel eens drie keer bedenken voordat ze personeel aannemen.

Het merendeel van de arbeidsrelaties verloopt ondertussen tot beider tevredenheid. Gelukkig maar.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_52197655
quote:

Ben je zelf steeds vertrokken of waren de werkgevers ernstig ontevreden over jouw functioneren? En indien het laatste: waarom?
quote:
Onzin. Ja, uiteindelijk lukt het wel, maar dan moet er een zak geld op tafel komen waar je eng van wordt. Om niet te spreken over de situatie dat je een dossier gaat opbouwen en iemand ineens "ziek" wordt.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 15:27:35 #279
99433 Tup
Tupperwaar
pi_52199447
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 14:28 schreef DS4 het volgende:
Onzin. Ja, uiteindelijk lukt het wel, maar dan moet er een zak geld op tafel komen waar je eng van wordt. Om niet te spreken over de situatie dat je een dossier gaat opbouwen en iemand ineens "ziek" wordt.
Die zak geld wordt gewoon afgeschreven als bedrijfskosten en verdisconteerd in de prijs. Met z'n allen betalen wij voor de waardeloze werkethiek van sommige werkgevers.
Wasserwunderland
  † In Memoriam † woensdag 8 augustus 2007 @ 15:31:04 #280
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_52199528
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 15:27 schreef Tup het volgende:
Die zak geld wordt gewoon afgeschreven als bedrijfskosten en verdisconteerd in de prijs. Met z'n allen betalen wij voor de waardeloze werkethiek van sommige werkgevers.
Die extra bedrijfskosten komen alleen maar omdat de overheid vind dat werknemers het recht hebben op dat geld. Het heeft dus echt helemaal niets met de ethiek van werkgevers te maken.
Carpe Libertatem
pi_52199731
quote:
Mensen die er geen enkel probleem mee hebben dat de helft van een ieders inkomen onder dwang wordt afgenomen moesten het maar niet over ethiek hebben.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 18:04:39 #282
99433 Tup
Tupperwaar
pi_52203680
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 15:31 schreef Boze_Appel het volgende:
Die extra bedrijfskosten komen alleen maar omdat de overheid vind dat werknemers het recht hebben op dat geld. Het heeft dus echt helemaal niets met de ethiek van werkgevers te maken.
Wel degelijk, zoals bij mensen in de bijstand altijd geroepen wordt dat een prikkel om te werken ontbreekt, ontbreekt bij de werkgever -zeker in sommige verziekte en oligargische markten- de prikkel om de kosten te drukken. Ik plaatste de opmerking omdat gesuggereerd werd dat een werkgever iemand niet makkelijk zal ontslaan omdat deze dan hoge kosten maakt. Als deze prikkel -om werknemers beter vast te houden- ontbreekt omdat de werkgever het geld toch over 1 miljoen verkochte Senseo's verdeelt, dan werkt dat niet.
Wasserwunderland
  woensdag 8 augustus 2007 @ 18:07:29 #283
99433 Tup
Tupperwaar
pi_52203731
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 15:39 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Mensen die er geen enkel probleem mee hebben dat de helft van een ieders inkomen onder dwang wordt afgenomen moesten het maar niet over ethiek hebben.
Ah, ja daar gaat het individu over, nietwaar? Vandaar dat we allerlei wettelijke bepalingen hebben wat wel en wat niet mag. Omdat die individuen in grote meerderheid bepaalde normen en waarden onderschrijven. Moeten die maar weg, totale vrijheid bestaat niet HenriO, die bestaat alleen bij leunstoel-libertariers die met hun boeken van Hayek en friedman op de plank willen voorschrijven dat we allemaal zelf moeten kiezen...
Wasserwunderland
  † In Memoriam † woensdag 8 augustus 2007 @ 18:17:00 #284
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_52203940
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 18:04 schreef Tup het volgende:
Wel degelijk, zoals bij mensen in de bijstand altijd geroepen wordt dat een prikkel om te werken ontbreekt, ontbreekt bij de werkgever -zeker in sommige verziekte en oligargische markten- de prikkel om de kosten te drukken. Ik plaatste de opmerking omdat gesuggereerd werd dat een werkgever iemand niet makkelijk zal ontslaan omdat deze dan hoge kosten maakt. Als deze prikkel -om werknemers beter vast te houden- ontbreekt omdat de werkgever het geld toch over 1 miljoen verkochte Senseo's verdeelt, dan werkt dat niet.
Als hij dat (te vaak) doet dan gaat de concurrentie er vandoor met zijn klanten omdat die dan een goedkoper product heeft.

Ontslaan van mensen is juist een middel om kosten te drukken, maar zelfs zoals in mijn voorbeeld in de link hierboven, een werknemer zijn werk niet goed doet en zelfs mensen slaat kan hij niet zomaar op straat gezet worden. De werkgever moet dan klauwen met geld betalen om iemand weg te krijgen die, vrij duidelijk, zijn werk niet goed doet. Dat is niet iemand die een werkgever wil houden, maar juist wil vervangen door wel goed personeel. De straf om van slecht personeel af te willen en goed personeel te krijgen zijn zakken met geld.
Carpe Libertatem
pi_52204045
Mensen uitbuiten is anders zeer winstgevend mits niemand je corrigeert, neemt niet weg dat we in Nederland te ver zijn doorgeslagen in het beschermen van de werknemer.
pi_52204110
quote:

Die zak geld wordt gewoon afgeschreven als bedrijfskosten en verdisconteerd in de prijs.
Stel: Shell gaat voor een massaontslag. Ze verdisconteren het in de prijs en de Euro95 wordt 2,50 euro. Zou dat werken denk je?
quote:
Met z'n allen betalen wij voor de waardeloze werkethiek van sommige werkgevers.
En voor de waardeloze werkethiek van sommige werknemers. Wat is je punt?
  † In Memoriam † woensdag 8 augustus 2007 @ 18:27:12 #287
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_52204162
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 18:21 schreef sneakypete het volgende:
Mensen uitbuiten is anders zeer winstgevend mits niemand je corrigeert, neemt niet weg dat we in Nederland te ver zijn doorgeslagen in het beschermen van de werknemer.
Zou jij (hard) gaan werken voor een werkgever die jou uitbuit? Een werkgever heeft er alle baat bij om je hardwerkend, loyaal en gezond te houden.
Carpe Libertatem
  woensdag 8 augustus 2007 @ 18:53:32 #288
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_52204799
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 18:27 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Zou jij (hard) gaan werken voor een werkgever die jou uitbuit? Een werkgever heeft er alle baat bij om je hardwerkend, loyaal en gezond te houden.
Wel als-ie dreigt om een knuppel in je reet te steken. Uitbuiting is meer dan iemand streng vragen een uurtje langer door te werken. Het begrip uitbuiting speelt ook helemaal geen rol in deze discussie, al wil TS ons anders doen geloven.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 19:03:49 #289
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_52205037
Die 52% die structureel overwerkt heeft gewoon het lef of de durf niet om naar huis te gaan als hij dat wil.

Het ruimt zichzelf wel op.

Opgelost, slotje.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 19:24:39 #290
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_52205626
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 19:43 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, dat moet afhankelijk zijn van intelligentie, prestaties en dergelijke. Niet van inzet, want dan kan iedere idioot wel promotie maken.
Sorry maar ik denk dat intelligentie, prestaties en dergelijke en inzet echt wel hand in hand gaat als het om promotie gaat
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_52206509
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 18:07 schreef Tup het volgende:
Ah, ja daar gaat het individu over, nietwaar? Vandaar dat we allerlei wettelijke bepalingen hebben wat wel en wat niet mag. Omdat die individuen in grote meerderheid bepaalde normen en waarden onderschrijven. Moeten die maar weg, totale vrijheid bestaat niet HenriO, die bestaat alleen bij leunstoel-libertariers die met hun boeken van Hayek en friedman op de plank willen voorschrijven dat we allemaal zelf moeten kiezen...
Libertariërs schrijven je niet voor dat je zelf moet kiezen, je laat maar voor je kiezen wie je wil, maar leg mij dat niet ook met geweld op, ik kies liever zelf.
pi_52214438
Ik geloof er geen klap van dat mensen die structureel braafjes overwerken voor een flutsalaris eerder promotie krijgen. Het is nl. ook van belang dat je laat zien dat je weet wat je waard bent. Ben jij zo gek om jezelf kapot te werken voor een hongerloontje dan wrijft de baas zich in zijn handjes en laat jou lekker op je plek zitten. Het zijn juist de getalenteerde mensen die laten zien dat ze met hun huidige uren-salarisratio niet lang meer genoegen zullen nemen en binnenkort weg zijn, die de promoties krijgen.

Als je je als een voetveeg opstelt die zich in stilte kapotwerkt kom je nergens. Voorbeeldje: vriend van me, werkte al jaren bij een IT-bedrijf, en werkte al jaren over. Vroeg steeds om uitbreiding van zijn contract omdat zijn werk niet in 32 uur te doen was. En vroeg om salarisverhoging. Kreeg het allemaal steeds niet.

Ze wisten nl dat hij het toch wel deed!

Toen hij besloot voortaan op zo ongeveer elk verzoek te antwoorden: "nee sorry, heb ik geen tijd voor" was dat 40-urencontract in no time geregeld, en een fikse salarisverhoging ook

Voor banen die enorme verantwoordelijkheden en een dito salaris met zich meebrengen ligt het natuurlijk anders. Ik heb het hier over normale banen met normale salarissen, waar je je dus ook gewoon niet meer dan normaal voor moet inspannen als je enig gezond verstand bezit.
pi_52237547
Ik steun de economie door harder te werken. Ik werk inderdaad meer uren dan de ondertekende 40 uur. Indirect word je er toch beter van.
pi_52237997
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 20:06 schreef draaijer het volgende:
Ik steun de economie door harder te werken. Ik werk inderdaad meer uren dan de ondertekende 40 uur. Indirect word je er toch beter van.
hoe dan?
pi_52238463
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 20:23 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

hoe dan?
Harder werken en langer. Wij kunnen daardoor meer omzetten, allemaal overscoren en meer verdienen. Ondanks ik een contract heb voor 40 uur
pi_52238538
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 20:39 schreef draaijer het volgende:

[..]

Harder werken en langer. Wij kunnen daardoor meer omzetten, allemaal overscoren en meer verdienen. Ondanks ik een contract heb voor 40 uur
Indirect wordt je er beter van, gaf je eerder aan. Kun je mij vertellen hoe jij er dan beter van wordt, als je die uren niet uitbetaald krijgt?
pi_52238657
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 20:42 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Indirect wordt je er beter van, gaf je eerder aan. Kun je mij vertellen hoe jij er dan beter van wordt, als je die uren niet uitbetaald krijgt?
Die krijg ik wel uitbetaald. Als mijn mensen succesvol zijn, maak ik carriere.
Als wij overscoren, zal ik ook eem bonus en comissie ontvangen.

Dus zowel indirect als direct word ik er beter van

Lang leven de Amerikaanse sales organisaties
pi_52238761
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 20:47 schreef draaijer het volgende:

[..]

Die krijg ik wel uitbetaald. Als mijn mensen succesvol zijn, maak ik carriere.
Als wij overscoren, zal ik ook eem bonus en comissie ontvangen.
Aha, jij wordt er dus toch voor beloond.
quote:
Dus zowel indirect als direct word ik er beter van
Dan heb je het goed geregeld.
quote:
Lang leven de Amerikaanse sales organisaties
Zijn ze allemaal zo goed?
  donderdag 9 augustus 2007 @ 20:50:54 #299
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_52238772
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 20:39 schreef draaijer het volgende:

[..]

Als je naast je overscore óók nog je overuren uitbetaald kreeg dan zou je nóg meer verdienen.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_52238797
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 20:50 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Als je naast je overscore óók nog je overuren uitbetaald kreeg dan zou je nóg meer verdienen.
Ik kan je vertellen dat ik het niet van mijn uren moet hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')