abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52265357
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 18:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Ach, nou ja, moslims krijgen weer andere aandoeningen. Bijvoorbeeld door gebrek aan vitamine D. Een vitamine die het lichaam zelf maakt onder invloed van zonlicht. De moslimhuid ziet nu niet bepaald veel zonlicht. Vooral de moslima-huid niet. Zo hebben we allemaal wel wat.

Trouwens, ik zie nogal veel moslima's lopen met overgewicht. Is het bij moslims niet juist goed als je een dikkere vrouw hebt. Een teken dat je haar kunt onderhouden?

En dan is het niet erg?

Daarbij wil ik de moslims ook niet de kost geven die allemaal roken en ja, zelfs drinken. Er zijn er trouwens ook zat die ook gewoon frikandellen (VARKENSvlees) eten, met mayonaise.

Maar........o ja,........dat zijn geen moslims!
Frikandellen....was dat niet gemaakt van koeienuiers of iets dergelijks? Vraag het maar effe, want ik heb eigenlijk geen flauw idee.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_52265418
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 19:01 schreef milagro het volgende:

[..]

Oh nou, nee dan neeem ik aaaaaaaaaaaaaaalles terug, hoor

sukkel, alsof het enkel daarom gaat.
he tgaat om het schandalige lef te ouwekankerhoeren over gebrek respect en beledigingen tav hun geloof, terwijl dat ongoddelijke pisboel vol staat met allerhande beledigingen, haatzaaiererij, discrimanatie aan het adres van anders en ongelovigen,

zo duidelijk voor je, padje?
Ik vind het niet zo interessant wie wie heeft beledigd de afgelopen jaren. Want sinds 2001 zeiken we hier al over. En ik heb tot nu toe weinig constructieve oplossingen gezien.

Waarschijnlijk ben ik het helemaal met je eens wanneer je het hebt over vrijheid van meningsuiting. Maar ik ben het ook helemaal eens met iemand die zijn vrijheid van geloof verdedigd, of zijn vrijheid van geloofsafval. Mensen moeten het maar fijn lekker uitzoeken wanneer ze steeds opnieuw de behoefte voelen om hele bevolkingsgroepen aan te vallen (en dan heb ik het niet alleen over de mensen die zeiken op moslims, ook de moslims die zeiken op de NL-ers). Ik hoef niet zo nodig bij één van deze groepen te horen.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 19:12:19 #243
3542 Gia
User under construction
pi_52265425
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 19:08 schreef Hathor het volgende:

[..]

Frikandellen....was dat niet gemaakt van koeienuiers of iets dergelijks? Vraag het maar effe, want ik heb eigenlijk geen flauw idee.
Volgens mij gewoon slachtafval. Van alles dus, maar zeker ook varkensvlees.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 19:27:58 #244
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52265806
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 18:33 schreef moussie het volgende:

[..]

wat is hieraan multi-interpretabel dan ?
zo hoort een goede moslim te leven, doet die dat niet is die geen moslim .. daar valt niets aan te interpreteren

je hoort dat keer op keer, je leest het vaker dan eens, maar het dringt niet door wat er gezegd word ?
waarom eigenlijk .. oost-indisch blind ?
Waarom handelen die zogenaamde goede moslims dan niet dientengevolge? Of valt een anders denkende in elkaar slaan ook onder rechtvaardig behandelen ? Dát bedoel ik met multi-interpretabel...lijkt me niet zo lastig op te maken uit mijn commentaar
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 19:31:43 #245
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52265883
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 19:01 schreef milagro het volgende:

[..]

Oh nou, nee dan neeem ik aaaaaaaaaaaaaaalles terug, hoor

[Doe normaal], alsof het enkel daarom gaat.
he tgaat om het schandalige lef te ouwekankerhoeren over gebrek respect en beledigingen tav hun geloof, terwijl dat ongoddelijke pisboek van hun vol staat met allerhande beledigingen, haatzaaiererij, discriminatie aan het adres van anders en ongelovigen en ze zich daarop nog beroepen ook

zo duidelijk voor je, padje?
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 19:33:18 #246
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52265906
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 19:11 schreef Toad het volgende:

[..]

Ik vind het niet zo interessant wie wie heeft beledigd de afgelopen jaren. Want sinds 2001 zeiken we hier al over. En ik heb tot nu toe weinig constructieve oplossingen gezien.

Waarschijnlijk ben ik het helemaal met je eens wanneer je het hebt over vrijheid van meningsuiting. Maar ik ben het ook helemaal eens met iemand die zijn vrijheid van geloof verdedigd.
Het jammere is dat bepaalde *gelovige* ( )mensen niet zo goed kunnen accepteren dat andere mensen niet geloven, of niet meer, anders was er nu deze topic niet namelijk
pi_52266292
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 19:33 schreef Vivi het volgende:

[..]

Het jammere is dat bepaalde *gelovige* ( )mensen niet zo goed kunnen accepteren dat andere mensen niet geloven, of niet meer, anders was er nu deze topic niet namelijk
yep en dat bepaalde "gelovigen" menen dat hun minstens zo erge zo niet vele malen ergere beledigingen gerechtvaardigd zijn omdat ze het zo letterlijk in hun vermeende heilige boek terug kunnen vinden.

oftewel zolang de belediging maar al eeuwen lang zwart op wit staat en we met zijn allen net doen of God bestaat en dat zwart op witte gehaatzaai zijn woord is, kunnen we schofferen wat we willen.

"ja, hoor eens, ik volg gewoon Gods woord, zondige hoererende gelijk een moordenaar zijnde ongelovige onbetrouwbare jood/aap/kaffer"

ja, het zal ook best lastig te verwerken zijn dat je profeet een schizofrene, oversexte, rovende, moordende hypocriete machtswellusteling was, terwijl dat verrotte christendom de wreedheden en andere larie uit het OT netjes heeft gerectificeerd middels het NT, met een bijbehorende WEL deugende profeet, wiens boodschap enkel liefde en verdraagzaamheid was, die constatering 24/7 moeten negeren, of verdraaien of ontkennen valt ook allemaal niet mee, ga je raar van doen, afvalligen van bedreigen, in elkaar rammen of dat direct of indirect goedkeuren.

zo, dat was wel weer genoeg energie gestoken in de islamitische achterlijkheid.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 19:53:42 #248
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_52266417
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 16:54 schreef Super7fighter het volgende:
Gelukkig zijn veel mensen het met me eens dat de Islam een verrijking is voor Nederland.
Ik kan zo ver met je meegaan dat het heerlijk is om bij de lokale turkse winkelier vers brood, olijven en geitenkaas te kunnen kopen. Maar dat heeft niets met de islam te maken, ik zou eerder zeggen dat de Islam een negatief beeld opwekt.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_52266784
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 19:33 schreef Vivi het volgende:

[..]

Maar geeft dat jou, of mij of Jami als 'ongelovige' een vrijbrief om ook onrespectvol te zijn tegenover hun. En bijvoorbeeld vergelijkingen te trekken tussen 'de profeet' en Bin Laden? (of wat was het precies?)

Ik denk het niet.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:23:39 #250
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_52267142
Het probleem is dat (bijna) alles wat niet in hun straatje past als onrespectvol gezien wordt.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:26:43 #251
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52267232
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 20:08 schreef Toad het volgende:

[..]

Maar geeft dat jou, of mij of Jami als 'ongelovige' een vrijbrief om ook onrespectvol te zijn tegenover hun. En bijvoorbeeld vergelijkingen te trekken tussen 'de profeet' en Bin Laden? (of wat was het precies?)

Ik denk het niet.
Ik denk het wel, dat is namelijk vrijheid van meningsuiting
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:31:57 #252
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_52267367
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 20:23 schreef Hukkie het volgende:
Het probleem is dat (bijna) alles wat niet in hun straatje past als onrespectvol gezien wordt.
Dus ze zijn een "beetje" intollerant?
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_52267439
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 20:26 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik denk het wel, dat is namelijk vrijheid van meningsuiting
Zij hebben dan net zo goed hun recht om je te wijzen op hun vrijheid van geloof.
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 20:23 schreef Hukkie het volgende:
Zo'n vergelijking met Bin Laden hoeft toch ook niet om je punt te maken? Wanneer bijv. jongeren over de schreef gaan en homo's gaan meppen lijkt het me helder dat die worden bestraft. Net als terrorisme.

Maar expliciet deze discussie over vrijheid van meningsuiting tegenover vrijheid van geloof gaat toch verder nergens naartoe? Het zorgt toch alleen maar voor een kloof tussen mensen?
pi_52267596
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 19:27 schreef Vivi het volgende:

[..]

Waarom handelen die zogenaamde goede moslims dan niet dientengevolge? Of valt een anders denkende in elkaar slaan ook onder rechtvaardig behandelen ? Dát bedoel ik met multi-interpretabel...lijkt me niet zo lastig op te maken uit mijn commentaar
pff, dat doen ze toch ook .. ze leven netjes en naar hun boek ..
wat zouden ze meer moeten doen dan, iedere dag een column in de krant hoe erg ze het vinden dat weet-ik-veel-wie weet-ik-veel-wat heeft gedaan ?
footnote bij elke misdaad gepleegd door allochtonen/etnische minderheden .. de marokkaanse/turkse/vul-maar-in gemeenschap betreurd en veroordeelt deze misdaad ten zeerste ?
krijgen we dat dan ook bij andere misdaden, witte boorden criminelen bvb
pleased to meet you
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:52:45 #255
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52267909
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 20:34 schreef Toad het volgende:

[..]

Zij hebben dan net zo goed hun recht om je te wijzen op hun vrijheid van geloof.
[..]

Zo'n vergelijking met Bin Laden hoeft toch ook niet om je punt te maken? Wanneer bijv. jongeren over de schreef gaan en homo's gaan meppen lijkt het me helder dat die worden bestraft. Net als terrorisme.

Maar expliciet deze discussie over vrijheid van meningsuiting tegenover vrijheid van geloof gaat toch verder nergens naartoe? Het zorgt toch alleen maar voor een kloof tussen mensen?
Religie zorgt sowieso voor een kloof tussen mensen. Ik vind dat eigenlijk in de eerste plaats een zorg voor de gelovige.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 21:39:16 #256
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52269309
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 20:34 schreef Toad het volgende:

[..]

[..]
Wat loop je nou te gapen man, zet jezelf niet zo voor lul met je gaapsmilie, want je spreekt jezelf alleen maar tegen!

Zeg IK ergens dat mensen niet mogen geloven wat ze willen geloven?!

Al geloof je dat Bigfoot de nieuwe messias is, als je mij het maar niet probeert op te dringen.
ZIJ zijn in deze toch degenen die andersdenkenden/gelovenden molesteren of niet soms?
Of geld die vrijheid van geloof alleen voor henzelf?
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 21:40:39 #257
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52269360
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 20:40 schreef moussie het volgende:

[..]

pff, dat doen ze toch ook .. ze leven netjes en naar hun boek ..
wat zouden ze meer moeten doen dan, iedere dag een column in de krant hoe erg ze het vinden dat weet-ik-veel-wie weet-ik-veel-wat heeft gedaan ?
footnote bij elke misdaad gepleegd door allochtonen/etnische minderheden .. de marokkaanse/turkse/vul-maar-in gemeenschap betreurd en veroordeelt deze misdaad ten zeerste ?
krijgen we dat dan ook bij andere misdaden, witte boorden criminelen bvb
Heb jij gezopen ofzo?
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 21:56:25 #258
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_52269870
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 21:40 schreef Vivi het volgende:

[..]

Heb jij gezopen ofzo?
Het begint dus al op te vallen?
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_52270112
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 21:39 schreef Vivi het volgende:

[..]

Wat loop je nou te gapen man, zet jezelf niet zo voor lul met je gaapsmilie, want je spreekt jezelf alleen maar tegen!

Zeg IK ergens dat mensen niet mogen geloven wat ze willen geloven?!

Al geloof je dat Bigfoot de nieuwe messias is, als je mij het maar niet probeert op te dringen.
ZIJ zijn in deze toch degenen die andersdenkenden/gelovenden molesteren of niet soms?
Of geld die vrijheid van geloof alleen voor henzelf?
Waar spreek ik mezelf tegen dan?

Ik weet niet precies hoe jij denkt over vrijheid van religie. Maar, gezien je berichten, heb jij er wel kritiek op.

Gelukkig wonen we in Nederland waar we mogen geloven wat we willen. En zo gelooft een groot deel van de bevolking en een groot deel niet. Dat kan mijn inziens best samen.

Wanneer 'uitwassen' (fundamentalisten etc.) over de schreef gaan en bijv. homo's gaan meppen kunnen ze gewoon worden bestraft volgens de wet.

En die vrijheid van geloof geldt niet alleen voor hun. Want jij en ik hebben het recht om niet te geloven.

En mijn smilie is om aan te geven dat deze discussie nergens op uitkomt...
Er zijn nu eenmaal gelovigen en er zijn geen gelovigen. Hoe dan ook, deze 2 groepen zullen met elkaar moeten leven in Nederland. In wie z'n belang is het dan om voortdurend elkaar te beledigen/elkaar te meppen etc.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 22:11:26 #260
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52270390
Je spreekt jezelf overal tegen, maar ik zal je een voorbeeld geven in Jip & Janneke-taal: " Zij" wijzen ons op hun vrijheid van het geloof, oke, maar ondertussen molesteren ze dus iemand die niet gelooft?! Lekkere (schijn)vrijheid dan, als je je leven niet meer zeker bent omdat je kenbaar maakt dat je iemand anders geloof maar niks vind.

Niet echt gelijke monniken gelijke kappen lijkt me dus (pun, haha..)

Of is iemand in elkaar meppen tegenwoordig een manier om een ander te wijzen op jouw vrijheid om te geloven ?

En verder geef ik hierboven al meerdere malen aan hoe ik denk over vrijheid van religie, dus ik snap niet zo goed dat je nog niet duidelijk is hoe ik daar over denk?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')