deze dus...quote:Bij mijn huidige is dat niet het geval
maar bij een nieuwe die ik op het oog heb, moek eerst ff zien als ik hem ontvang he (en als ik hem koop )
maar goed, je moet dan eigenlijk een goede potmeter hebben om de output wat lager te schroeven voor cleane stukken? tenmisnte als ie gelijk je versterker zou oversturen als je signaal voluit stuurt.
correct me if i'm wrong
Die clip is echt briljantquote:Op maandag 6 augustus 2007 13:04 schreef TenWords het volgende:
ik ben een cover aan het maken van
david hasselhoff - jump in my car
GENIAAL NUMMER
Klinkt wel blij, krijgen we dat hier ook te zien?quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:04 schreef TenWords het volgende:
ik ben een cover aan het maken van
david hasselhoff - jump in my car
GENIAAL NUMMER
Nee, dat hoeft niet, het is niet zo dat je signaal zo sterk is dat het alles gelijk overstuurtquote:
ah, okequote:Op maandag 6 augustus 2007 13:24 schreef Cynic het volgende:
[..]
Nee, dat hoeft niet, het is niet zo dat je signaal zo sterk is dat het alles gelijk overstuurt
Nog geen nieuws over de GEM, ik heb GAS!quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:22 schreef Neidropje het volgende:
stijl: http://nl.youtube.com/watch?v=hUYk-_b31mM
bouw er een, dan kom ik er ook.quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:19 schreef Under_Score het volgende:
alweer een nieuwe
weet iemand nog goede oefenruimtes in de omgeving enschede/hengelo/almelo. ik ben zelf bekend bij planet-art en decibel of hoe je het ook schrijft.
het liefst iets centraals en niet te duur. we hebben wel een grote ruimte nodig.
hmz nee nog niet:) workin on itquote:Op maandag 6 augustus 2007 15:24 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Nog geen nieuws over de GEM, ik heb GAS!![]()
Ik ben al druk aan het verkopenquote:
zit in de concept fasequote:Op maandag 6 augustus 2007 16:41 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
bouw er een, dan kom ik er ook.![]()
Verkopen, bedoel ik dan...quote:
Ik heb zelf nog een SG te koop... wel kopers, maar geen kopers met geld...quote:
Is ookquote:Op maandag 6 augustus 2007 17:44 schreef Cynic het volgende:
dingen verkopen is waardeloos. Ik heb net mijn Ibanez AFS77 tevoorschijn getoverd om foto's van te maken. Haal hem uit de koffer, speel er 3 noten op en denk: "ik wil hem eigenlijk gewoon houden"![]()
[afbeelding]
Ken ik, vanavond wordt mijn Yamaha opgehaald, net nog even op gespeeld, damn, toch een fijn gitaartje...quote:Op maandag 6 augustus 2007 17:44 schreef Cynic het volgende:
dingen verkopen is waardeloos. Ik heb net mijn Ibanez AFS77 tevoorschijn getoverd om foto's van te maken. Haal hem uit de koffer, speel er 3 noten op en denk: "ik wil hem eigenlijk gewoon houden"![]()
[afbeelding]
Dingen verkopen? das ziek!quote:Op maandag 6 augustus 2007 17:32 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Verkopen, bedoel ik dan...![]()
Paisley ben ik overigens mentaal nog niet aan toe om te verkopen...![]()
Ja, verdomme, mag ik me nog kunnen bewegen hier...quote:
wat voor yamaha?quote:Op maandag 6 augustus 2007 17:49 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ken ik, vanavond wordt mijn Yamaha opgehaald, net nog even op gespeeld, damn, toch een fijn gitaartje...Maar ik speel er nooit op...
![]()
Gitaarquote:
ja maar misschien ga je er ooit nog wel op spelen (dat soort dingen dus)quote:Op maandag 6 augustus 2007 17:49 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ken ik, vanavond wordt mijn Yamaha opgehaald, net nog even op gespeeld, damn, toch een fijn gitaartje...Maar ik speel er nooit op...
![]()
Ja, breng me nog ff aan het twijfelen jah!quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:02 schreef Cynic het volgende:
[..]
ja maar misschien ga je er ooit nog wel op spelen (dat soort dingen dus)
Pic ?quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:14 schreef Sloggi het volgende:
Cort Earth 70E
Google is je vriend...quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:29 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Pic ?
200-250 euro zoiets mag ook![]()
Liever 1 met cutquote:Op maandag 6 augustus 2007 18:31 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Google is je vriend...
[afbeelding]
* TeleluvR mompelt iets over hoe je je vrouwen het liefst wilt....quote:
Ja, en rijkhout...quote:
Niet gedacht dat jij em zou snappen....quote:
http://bossus.com/index.asp?pg=1&tmp=153quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:09 schreef Dribbel_ het volgende:
Iemand nog tips voor een akoestische gitaar
Eisen:
geen van karton
owja en hij moet relax spelen
owja en op amp aan te sluiten zijn
enzo
Nee daar wil ik niet gezien mee wordenquote:Op maandag 6 augustus 2007 19:00 schreef Sloggi het volgende:
[..]
http://bossus.com/index.asp?pg=1&tmp=153
Hip!quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:04 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nee daar wil ik niet gezien mee worden
met een akkoestische gitaar ook niet
Maar ik wil zo'n gitaar omdat appel en niet om het geluid te kunnen simuleren
Je hebt helemaal gelijk!quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:03 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ja, breng me nog ff aan het twijfelen jah!![]()
Ik ga er maar gewoon vanuit dat de verkoop een hoger doel heeft... al weet ik nu nog niet wat...![]()
Zoiets vind ik nietsquote:
Wel zonde, want het is een tof gitaartjequote:Op maandag 6 augustus 2007 19:10 schreef Cynic het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk!
Heb hem dus te koop staan, en mijn Whammy ook
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sure 'nuff 'n Yes I Do
http://hasthelargehadroncolliderdestroyedtheworldyet.com/
FOK!kers maken muziek.
Ik vind ze ook niet bijzonder mooi, maar klinken doen ze welquote:
Je kan natuurlijk ook makkelijk beginnen en de onmogleijke akkoorden bewaren voor als je een beetje kan spelen ?quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:35 schreef koejoeloek het volgende:
Ik heb me gitaar ook maar weer eens uit zijn standaard gehaald, om wéér een poging te doen het te gaan leren, middels het hele fijne boekje Play In A Day van Bert Weedon, hij werkt volgens het principe van opschuiven (weet de muzikale term niet) maar f-barré akkoord, eentje verder is f# etcetera. Ben op dit moment aan het vechten met het c-akkoord in barré wat een hoerig kut akkoord is dat om te pakken.
Nee, dat gaat dus niet, dan mis je een hele reeks akkoordenquote:Op maandag 6 augustus 2007 19:37 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk ook makkelijk beginnen en de onmogleijke akkoorden bewaren voor als je een beetje kan spelen ?
Mja je kan elk akkoord op tig verschillende manieren pakken dus zoek gewoon de makkelijkste uit om te beginnenquote:Op maandag 6 augustus 2007 19:39 schreef koejoeloek het volgende:
[..]
Nee, dat gaat dus niet, dan mis je een hele reeks akkoordenEn bovendien, al doende leert men
Ook het moeilijke valt te leren, eerst maar eens paar dingetjes proberen te spelen ermee, en als het dan écht niet lukt, dan wil ik er misschien over nadenken om het anders te doen, maar daar ben ik net wat te eigenwijs voor, ik wil het gewoon kunnen zoals het daar staat aangegevenquote:Op maandag 6 augustus 2007 19:40 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Mja je kan elk akkoord op tig verschillende manieren pakken dus zoek gewoon de makkelijkste uit om te beginnen![]()
Maar okee het is maar net wat je wil. Snel resultaat zien, of langer bezig zijn en hetzelfde resultaat krijgen op een moeilijkere manier
Gewoon doen wat je wil jaquote:Op maandag 6 augustus 2007 19:45 schreef koejoeloek het volgende:
[..]
Ook het moeilijke valt te leren, eerst maar eens paar dingetjes proberen te spelen ermee, en als het dan écht niet lukt, dan wil ik er misschien over nadenken om het anders te doen, maar daar ben ik net wat te eigenwijs voor, ik wil het gewoon kunnen zoals het daar staat aangegeven
Als ik resultaat wil, ga ik wel achter de piano zittenquote:Op maandag 6 augustus 2007 19:50 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Gewoon doen wat je wil jaen moeilijke dingen veel oefenen word je alleen maar beter van dus dat kan geen kwaad
Maarja als beginner wil je vaak toch snel resultaat boeken omdat veel mensen anders afhaken dus vandaar
Goedzoquote:Op maandag 6 augustus 2007 19:55 schreef koejoeloek het volgende:
[..]
Als ik resultaat wil, ga ik wel achter de piano zittenEn met bebloede vingers van het gitaar spelen, is een piano ook nog steeds speelbaar,plus krijgt die piano ook weer een mooi kleurtje
Ben niet zo van het snel resultaat, good work takes a while.
Ruilen?quote:Op maandag 6 augustus 2007 17:33 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik heb zelf nog een SG te koop... wel kopers, maar geen kopers met geld...![]()
En hier op Fok! al helemaal niet, niemand heeft hier geld...
Ja dag, dan zit ik opgescheept met een kut Les Paul!quote:
Niet persoonlijk naar jouw LP bedoeld, meer in zijn algemeenheidquote:Op maandag 6 augustus 2007 20:23 schreef Deansensitized het volgende:
Kut? Anders heel fijn gitaartje hoor
Mwah, de kop van die LP moet te modden zijn, toch?quote:Op maandag 6 augustus 2007 20:28 schreef Deansensitized het volgende:
Dacht ik al, heb ook liever een Dean, maar ja, soms moet je wat
quote:
Bijna, maar toen kwam ik erachter dat ik natuurlijk ook alle snaren eraf moesten enzo. Wellicht andere keerquote:
ja...quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:19 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik vind ze ook niet bijzonder mooi, maar klinken doen ze wel
http://www.justinguitar.c(...)youtube_lessons.htmlquote:Op maandag 6 augustus 2007 22:53 schreef koejoeloek het volgende:
Zo, 2 uur bezig geweest met eric clapton's Tears in Heaven, de akoestische versie, en het begint al ergens op te lijkenMet beetje hulp van joetoeb
Oh nicequote:Op maandag 6 augustus 2007 22:58 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
http://www.justinguitar.c(...)youtube_lessons.html
Kijk hier ook ff rond
Dat zijn best wel veel van die youtube filmpjesquote:Op maandag 6 augustus 2007 22:58 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
http://www.justinguitar.c(...)youtube_lessons.html
Kijk hier ook ff rond
Weet ik, maar ik moest ff goed hebben, ging van D naar E, en zoalstie nu is (was) doetie het welquote:Op maandag 6 augustus 2007 23:34 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
En dan stem je em, en dan issie nog vals!![]()
Geen zin om te knippenquote:Op maandag 6 augustus 2007 23:34 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
En dan stem je em, en dan issie nog vals!![]()
met dodelijke uitsteek snaar![]()
Wacht maar tot ie in je oog gaat zitten (of bij één van je bandleden)quote:
Ik kijk wel uit, maar gezien je nick heb jij het alwel gehadquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 01:33 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Wacht maar tot ie in je oog gaat zitten (of bij één van je bandleden)
neuh, slecht voor het milleuquote:Op maandag 6 augustus 2007 17:58 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ja, verdomme, mag ik me nog kunnen bewegen hier...![]()
Dat spijt me, maar ik kijk uit als ik speelquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:15 schreef Elmo1608 het volgende:
Keer zo'n uiteinde van een snaar in m'n oog gehad... heb daar nu nog een rood puntje van...
Het is een F in tertsligging idd, dus met de A als laagste noot (die 7 op de d-snaar).quote:
Een A heeft geen F erin zittenquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:38 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
is het niet een variatie op een A?
E A 5
B F 6
G C 5
D A 7
A
E
als je distortion hebt is dat ook verder helemaal niet nodigquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:47 schreef Aresdreams het volgende:
Svayator zei iets over tertsligging...
maar zoveel theorie heb ik nooit gehad
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:48 schreef Cynic het volgende:
[..]
als je distortion hebt is dat ook verder helemaal niet nodig![]()
Speel ook stukken zonder distortionquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:48 schreef Cynic het volgende:
[..]
als je distortion hebt is dat ook verder helemaal niet nodig![]()
Ik heb een miljard jaar pianoles gehad van een homoseksuele fascist die peuken op mijn hand uitdrukte als ik een theorievraag niet wist, vandaar.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:47 schreef Aresdreams het volgende:
Svayator zei iets over tertsligging...
maar zoveel theorie heb ik nooit gehad
En wat deed jij als hij een vraag fout had die jij steldequote:Op dinsdag 7 augustus 2007 17:11 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik heb een miljard jaar pianoles gehad van een homoseksuele fascist die peuken op mijn hand uitdrukte als ik een theorievraag niet wist, vandaar.
Ik zou die gast dan gekastreerd hebben...quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 17:11 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik heb een miljard jaar pianoles gehad van een homoseksuele fascist die peuken op mijn hand uitdrukte als ik een theorievraag niet wist, vandaar.
Ja, hé, we hebben allemaal hier een zut gitaren en versterkers te koop, koop die maar!quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 18:25 schreef super-muffin het volgende:
Hoi, ik ga zaterdag naar de Feeback! Kijken voor electrische gitaar + versterker.
Ow ja, schiet mij niet af, ben geen newbie, ben alleen een hele tijd niet geweest.
Jaja, kijken kijken kijken maar niet kopen...quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 18:53 schreef super-muffin het volgende:
ik ga alleen kijkennog niet kopen. Eerst ff Lowlands overleven en dan zie ik wel.
Kan natuurlijk ook een Dm7 zonder bas zijn...quote:
het is heerschend, met een schquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:38 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Terugvind + heersend gitaarwerk-post
Ik ben een echte kaaskop jaquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 18:57 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Jaja, kijken kijken kijken maar niet kopen...![]()
![]()
HAHAaha, die heb ik een tijd geleden gezien, prachtig!!!quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 23:49 schreef TenWords het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=_vmo_ePVGGI
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
waar ging het nou fout
![]()
Mijn huisgenoot had deze gekocht (tele TL55-78US)quote:Op woensdag 8 augustus 2007 01:17 schreef Sloggi het volgende:
Ik ga sparen voor een nieuwe gitaar, een Tele. Iemand tips? Budget ~900 / 1000 euro.
En over de qualiteit van Fender Japan's... http://www.guitaremporium.co.uk/index.phpquote:Op woensdag 8 augustus 2007 02:00 schreef Sloggi het volgende:
Maar wel een mooie gitaar natuurlijk.
Hij heeft een Dean in z'n handen, DAAR ging het al foutquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 23:49 schreef TenWords het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
waar ging het nou fout
![]()
Vertelquote:Op woensdag 8 augustus 2007 02:06 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik heb ook asociaal Boss Pedalen en een Seymour Duncan Pickup daar gekocht... retegoedkoop... man ik mis Japan zo hard he
Ja hier heb je een tip; Doe het niet en koop een Ibanezquote:Op woensdag 8 augustus 2007 01:17 schreef Sloggi het volgende:
Ik ga sparen voor een nieuwe gitaar, een Tele. Iemand tips? Budget ~900 / 1000 euro.
Met dat budget zou ik gaan voor een Fender American standard Tele...quote:Op woensdag 8 augustus 2007 01:17 schreef Sloggi het volgende:
BF-3 Flanger voor +/- 65, EUR; DD-6 Digital Delay voor +/- 97,- EUR; ML-2 Metalcore voor 66,- EUR; TU-2 Chromatic Tuner voor +/- 57,- EUR (allemaal omgerekend)quote:
WTF... you make me jealous, mênquote:Op woensdag 8 augustus 2007 11:47 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
BF-3 Flanger voor +/- 65, EUR; DD-6 Digital Delay voor +/- 97,- EUR; ML-2 Metalcore voor 66,- EUR; TU-2 Chromatic Tuner voor +/- 57,- EUR (allemaal omgerekend)
En vlak voor ik weer terug kwam heb ik een Seymour Duncan SH-4 JB pickup gekocht voor omgerekend 66,- Euro.
Denk dat ik maar eens een Fendertje meeneem als ik weer daar naartoe ga. Invoerrechten vallen best mee... Zo'n Tele is even duur als mijn Yamaha Pacifica 112 van hier![]()
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:05 schreef Gitarist het volgende:
Ach ja joh, ligt daar toch ook redelijk in de buurt?
Ziet er netjes uit! Is die equalizer nog wat?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:19 schreef Doodkapje het volgende:
Die boss pedalen zijn allemaal gemaakt in Taiwan. Ik weet het eerlijk gezegd niet precies, maar ik denk dat het te maken heeft met dat het daar gemaakt wordt en dat electronica sowieso goedkoop is daar. Mp3 spelers, tv's, pc's en consoles zijn daar ook veel goedkoper... een Apple MacBook begint daar rond de 600/700 Euro.
Mijn pedalboard is iig afLekker in een koffertje weggewerkt... Met deze effectjes kom ik een behoorlijk eind (lang niet zo impressive als Gitarist zijn collectie *envy envy*):
[afbeelding]
Thanks! Die equalizer is zeker wat! Ik heb hem in de FX-loop gezet, zodat je al je geluid kunt afstellen voordat het geluid gemodelled wordt door de Flanger en Delay. Eigenlijk heb ik hem standaard aan, omdat ik het geluid dan lekkerder vind klinken. Dit zegt meteen iets over mijn versterker (Marshall AVT50), want dat moet eigenlijk niet, maar voor +/- 80 Euro is het een goedkope oplossing om je geluid naar jouw wensen af te stellen.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:24 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Ziet er netjes uit! Is die equalizer nog wat?
Hoe gebruik je die, heb je die standaard "aan", of wil je voor bepaalde nummers een andere klank uit je gitaar halen?
Ik moet mijn spullen nog eens netjes in een koffertje wegwerken, nu neem ik telkens een selectie van m'n pedaaltjes mee naar een optreden en sluit het aldaar aan... niet zo handig.
Ja die pedaaltjes vastzetten... wat een comedy. Ik heb dus schakeltjes van fietskettingen gebruiktquote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:25 schreef ikheetmartijn het volgende:
Ziet er goed uit! Voedingskabeltjes netjes weggewerkt, geen klitteband aan de pedaaltjes bevestigd. Netjes en inventief
Ok. Dat je hem als volumebooster kunt gebruiken is ook handig.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:32 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Thanks! Die equalizer is zeker wat! Ik heb hem in de FX-loop gezet, zodat je al je geluid kunt afstellen voordat het geluid gemodelled wordt door de Flanger en Delay. Eigenlijk heb ik hem standaard aan, omdat ik het geluid dan lekkerder vind klinken. Dit zegt meteen iets over mijn versterker (Marshall AVT50), want dat moet eigenlijk niet, maar voor +/- 80 Euro is het een goedkope oplossing om je geluid naar jouw wensen af te stellen.
Je kunt het gebruiken als volumebooster, of om je geluid compleet om te gooien in bijvoorbeeld een brug van je nummer of voor solo's... hij is het geld zeker waard.
Ik zat toen ook met mijn pedalen (destijds 3 plus een multieffect) te slepen. Dat ging op zich wel met een daisychain en 1 adapter, maar ik had geen zin om alles met die Big John (voedingsverdeler) opnieuw alles aan te sluiten en daarna weer af te breken... kost veel tijd... plus de pedaaltjes verloren her en der wat laagjes verf (wat eigenlijk ook wel weer iets heeft).
Ik heb een case van DAP besteld: http://highlite.omc.net/i(...)dap_audio/bags_cases
Toen wat geklungeld met planken en de voedingsbedrading eronderdoor weggewerkt. Op zich wel blij met deze oplossing, maar het moet zich nog bewijzen. In september beginnen we weer met repeterenHeb er zin in!
![]()
Kettingschakeltjes dus... Ik was naar een fietsboer geweest om te vragen of ze van die losse oogjes hadden (de ijzerwinkels hadden ze niet op de goede maat). Hij drukte me een stukje ketting in de handen die hij niet meer kon gebruiken en zei: "Neem maar mee, jongen!"quote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:39 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Ok. Dat je hem als volumebooster kunt gebruiken is ook handig.
Daarvoor gebruik ik nu nog een volumepedaal en/of een compressor.
Ik zie dat je om de pedaaltjes vast te schroeven op het hout, een soort metalen plaatjes met twee gaatjes hebt gebruikt? Waar haal je die? Gewoon bij de lokale ijzerboer? Of zaten ze in die DAP doos.
Rockbag maakt ook harde cases, maar die werken met klittenband. Op zich is dat ook wel relaxed...
Doodkapje, ik vind je ge-ni-aal!quote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:44 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Kettingschakeltjes dus... Ik was naar een fietsboer geweest om te vragen of ze van die losse oogjes hadden (de ijzerwinkels hadden ze niet op de goede maat). Hij drukte me een stukje ketting in de handen die hij niet meer kon gebruiken en zei: "Neem maar mee, jongen!"![]()
Zat ik daar dus met een ketting... bij de Halfords een kettingpons gehaald á 3,79 om die schakels los te krijgen... Schakeltjes uit de ketting drukken, even schoonmaken met wasbenzine (om smeerolie weg te krijgen) en dan of in de fik steken om je benzine te laten verdampen of ff met afwasmiddel spoelen... jouw feestje... het eerste is cooler
ét voila! voor 3,79 had ik 16 oogjes...
Credits aan mijn huisgenoot... hij had dit ergens gelezen. En als student zoek je naar de cheapste oplossingquote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:52 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Doodkapje, ik vind je ge-ni-aal!
'k Heb nl. al wel een hele tijd spullen klaarliggen om een koffer te bouwen, maar zat nog met het probleem hoe ik het vast ging maken... Dit lijkt me dè oplossing!![]()
1000 euro? Een tweedehands 52RI!quote:Op woensdag 8 augustus 2007 01:17 schreef Sloggi het volgende:
Cool... je kunt 'm recht de mondharmonica inpluggenquote:Op woensdag 8 augustus 2007 16:22 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
1000 euro? Een tweedehands 52RI!
[afbeelding]
Inderdaad, scherp gezien...quote:Op woensdag 8 augustus 2007 17:03 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Cool... je kunt 'm recht de mondharmonica inpluggen
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 03:36 schreef -Menn0- het volgende:
Hij heeft een Dean in z'n handen, DAAR ging het al fout![]()
Baritone gestemd in E (octaaf lager dan standaardstemming)!quote:
Een soort 6 snarige bas dusquote:Op woensdag 8 augustus 2007 17:47 schreef jeweetsch het volgende:
[..]
Baritone gestemd in E (octaaf lager dan standaardstemming)!![]()
Vrij slap ook. Moest ook vaak stemmen tijdens het recorden.![]()
Ben geen gitarist ben een bassistquote:
Of je koopt een Ibanez RG2228quote:Op woensdag 8 augustus 2007 17:47 schreef jeweetsch het volgende:
[..]
Okee als je het nog netter wil hebben moet je dubbele pluggen kopen dat zijn gewoon 2 pluggen aan elkaar vast zeg maar heb je niet die dubbelgevouwen kabeltjes in je kofferquote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:19 schreef Doodkapje het volgende:
Die boss pedalen zijn allemaal gemaakt in Taiwan. Ik weet het eerlijk gezegd niet precies, maar ik denk dat het te maken heeft met dat het daar gemaakt wordt en dat electronica sowieso goedkoop is daar. Mp3 spelers, tv's, pc's en consoles zijn daar ook veel goedkoper... een Apple MacBook begint daar rond de 600/700 Euro.
Mijn pedalboard is iig afLekker in een koffertje weggewerkt... Met deze effectjes kom ik een behoorlijk eind (lang niet zo impressive als Gitarist zijn collectie *envy envy*):
[afbeelding]
Klinkt desondanks lekker strak! Thrashen in E2 lijkt me ook wel coolquote:Op woensdag 8 augustus 2007 17:47 schreef jeweetsch het volgende:
[..]
Nee eigenlijk niet!quote:
Dank.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:03 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Klinkt desondanks lekker strak! Thrashen in E2 lijkt me ook wel cool
Fender heeft volgens mij ook een model dat standaard een octaaf lager gestemd staat. Fender VI ofzo geloof ik. Zit een beetje tussen een bas en een gitaar inquote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:21 schreef jeweetsch het volgende:
[..]
Nee eigenlijk niet!Maar aan de andere kant ook wel, vanwege de stemming.
Dit is em trouwens:
[afbeelding]
ik kan geen touw aan het ritme vastknopen.. loopt niet gelijk ofzo.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:22 schreef jeweetsch het volgende:
[..]
Dank.
Is het ook hoor, moet je maar eens proberen!![]()
Tsja, het is Meshuggah he? Die spelen nou eenmaal niet altijd standaard 4/4 matenquote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:57 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ik kan geen touw aan het ritme vastknopen.. loopt niet gelijk ofzo.
en die stemming is.. echt ziekelijk laag![]()
![]()
Yep, de Electric VI:quote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:32 schreef Cynic het volgende:
[..]
Fender heeft volgens mij ook een model dat standaard een octaaf lager gestemd staat. Fender VI ofzo geloof ik. Zit een beetje tussen een bas en een gitaar in
nee ok, maar dit is gewoon uit de maat ofzo.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:59 schreef SNArky het volgende:
[..]
Tsja, het is Meshuggah he? Die spelen nou eenmaal niet altijd standaard 4/4 maten.
Nee, Nijmegenquote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:00 schreef TeleluvR het volgende:
Zeg, doodkapje, offtopic, maar BW in Utrecht?
Ja kloptquote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:02 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Okee als je het nog netter wil hebben moet je dubbele pluggen kopen dat zijn gewoon 2 pluggen aan elkaar vast zeg maar heb je niet die dubbelgevouwen kabeltjes in je koffer
En als je toch al voor een vermogen aan pedaaltjes hebt kan je denk ik tenminste dan een beetje investeren in fatsoenlijke patchkabeltjes
Mag ik je tuner hebben ?![]()
Geylquote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:21 schreef jeweetsch het volgende:
[..]
Nee eigenlijk niet!Maar aan de andere kant ook wel, vanwege de stemming.
Dit is em trouwens:
[afbeelding]
Eigenlijk zijn vrijwel al hun nummers in 4/4e.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:59 schreef SNArky het volgende:
[..]
Tsja, het is Meshuggah he? Die spelen nou eenmaal niet altijd standaard 4/4 maten.
Ik wist helemaal niet dat het in Nijmegen ook zat... Hier Leiden, a.s. maandag alles inleverenquote:Op woensdag 8 augustus 2007 19:13 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Nee, NijmegenNog wel... hopelijk over een maandje of 2 klaar met mijn verslag en dan bul aanvragen.
Cool! Ik heb dus net een stage van 6 maanden in Japan achter de rug en doe nu even iets rustiger aan met het verslag... het eist toch wel zijn tol zo hard werken... Je hebt BMW op best veel plaatsen... Rotterdam, Maastricht...quote:Op woensdag 8 augustus 2007 19:36 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik wist helemaal niet dat het in Nijmegen ook zat... Hier Leiden, a.s. maandag alles inleverenen dan bul aanvragen...
![]()
winds of changequote:Op dinsdag 7 augustus 2007 23:49 schreef TenWords het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
waar ging het nou fout
![]()
Cool... wat voor tent?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 20:26 schreef Deansensitized het volgende:
Zo het nu lijkt 1 september ons eerste optreden
Een partytentquote:
http://www.verelec.com/catalog/index.php?cPath=128&osCsid=4c25d019c172cea8350a72d5d15dc480quote:Op woensdag 8 augustus 2007 19:13 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Nee, NijmegenNog wel... hopelijk over een maandje of 2 klaar met mijn verslag en dan bul aanvragen.
[..]
Ja klopt
Zodra ik weer wat tijd heb dan ga ik eens kijken naar George L kabeltjes (http://www.georgelsstore.com/) het komt er op neer dat ik dan weer 10 pluggen aan kabels moet solderen (en nee, ik ga geen George L pluggen kopen, aangezien die schijtduur zijn en ik er 10 van nodig heb).
Als ik die dubbele pluggen gebruik zitten de pedalen erg dicht op elkaar.
Plus, nee... mijn tunertje... lief tunertje... *rub rub rub*![]()
[..]
Geyl
Die ESP vipers zijn al helemaal![]()
Kabels boeien me niet zo eigenlijk... maar ik ga eens kijken naar die Neutrik pluggen... als de afstanden okee zijn, dan is dat misschien wel een okeeëe oplossingquote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:14 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
http://www.verelec.com/catalog/index.php?cPath=128&osCsid=4c25d019c172cea8350a72d5d15dc480
dit is wat je nodig hebt
Geen kabelsziet er nog strakker uit
je hebt dezelfde koffer als ik geloof ik
Je moet hem wel nog bekleden trouwens![]()
![]()
En een MySpace editor ofzo werkt niet?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 19:42 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Cool! Ik heb dus net een stage van 6 maanden in Japan achter de rug en doe nu even iets rustiger aan met het verslag... het eist toch wel zijn tol zo hard werken... Je hebt BMW op best veel plaatsen... Rotterdam, Maastricht...
OT: We hebben sinds kort (lees: 8 maanden oid) een MySpace account... Hoe de nueck kan je je achtergrond aanpassen enzo? Ik heb wel een tutorial gevonden hoe je een persoonspagina aan kan passen, maar bij de band pagina's werkt het blijkbaar anders... het is nóg erger dan Hyves![]()
Ja het is eindelijk gelukt... met freecodesource.com... tnx anyway!quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:26 schreef Bakakame het volgende:
[..]
En een MySpace editor ofzo werkt niet?
Deze of deze, bijvoorbeeld?![]()
Ik heb alles vast zitten met klitteband, zelfs een multi-effect-ding van Zoom en ook mijn Bosspedaal en dat blijft goed zitten. Moet echt mijn voet op mijn koffer zetten en met twee handen trekken wil ik mijn Boss los krijgen.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:44 schreef Doodkapje het volgende:
En klitteband is handig voor een unit met een vlakke ondergrond (die Big John heb ik ook vastgeklit), maar die Bosspedalen hebben zo'n vage rubberen onderkant. Die moet je eerst weghalen wil je een beetje goed plakklitteband erop krijgen.
Mijn huisgenoot heeft übergoede zelfklevende 3M klitteband http://www.fastenation.com/class.php?id=6&crumbs=145,271,6
Erg sterk... hij moest sommige pedalen loswrikken om m van zijn board af te krijgen... alleen erg duur... 4,50 Eur per 50 cm
Sweet... wat is dat voor geilerd links van je laptop?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:55 schreef Dribbel_ het volgende:
M'n uberhippe opnamehoekje
[afbeelding]
Aaaahhh... please... zet m ff over het muziekstukje heen, dan is het wat completer..quote:Op donderdag 9 augustus 2007 00:16 schreef Dribbel_ het volgende:
Ow gewoon een toneportom gitaar/bas/zang op te nemen
Alleen kan ik neit zingen dus ik moet wachten tot m'n zanger terug is van vakantie![]()
Dat zal ik je niet aandoenquote:Op donderdag 9 augustus 2007 00:27 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Aaaahhh... please... zet m ff over het muziekstukje heen, dan is het wat completer..
smoesjes... smoesjes...quote:Op donderdag 9 augustus 2007 00:35 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dat zal ik je niet aandoen
Ik heb hier niet eens een mic liggen![]()
Het is niet dat je muziek qua zang aria's,falsetto's en vibrato's bevatten. Lul niet en zingen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 00:35 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dat zal ik je niet aandoen
Ik heb hier niet eens een mic liggen![]()
Moet je nagaan als dat al fout gaatquote:Op donderdag 9 augustus 2007 01:48 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Het is niet dat je muziek qua zang aria's,falsetto's en vibrato's bevatten. Lul niet en zingen.![]()
Zullen we nooit achter komen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 01:49 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Moet je nagaan als dat al fout gaat
Gitaren klinken erg goed!! welke patch heb je gebruikt?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 20:48 schreef Dribbel_ het volgende:
Pfff weer bezig met opnemen maar ik heb weer tips nodig![]()
Kom maar op en help me!![]()
![]()
Eerste opzetje
Cool! Zeer stoneresque.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:39 schreef ikheetmartijn het volgende:
Zo gister nog ff wat aan het prutsen geweest. Kort Ideetje voor een nummer.
Structuur e.d. moet nog uitgewerkt worden. Dit is puur voor het globale idee.
Voer voor de gitarist, mag hij d'r alvast wat bij gaan bedenken (solotjes e.d.)
Handig dat internet, kan nog erg groot gaan worden
link
Tnxquote:
Okee thnxquote:Op donderdag 9 augustus 2007 09:36 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Gitaren klinken erg goed!! welke patch heb je gebruikt?
de hi-hat magw el wat meer gepanned worden en de snare misschien ietsa afwisselendere sample, maar klinkt![]()
Als je iets van reverb wil toevoegen, doe dat dan bij de cleane stukken op 2:35 en verderquote:Op donderdag 9 augustus 2007 11:58 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Okee thnx
Gitaren deze keer lekker simpel gehouden de standaard American Punk patch die een beetje aan zitten passen niet te veel gain. En daarnanogeen keer met eq bewerkt
Beide gitaarpartijen 2x ingespeeld en allebei naar rechts gezet en de andere 2 naar links. De riffs nog een keer licht er overheen door het midden. En het riff in de bridge 3x ingespeeld en met de EQ ene treble boost gegeven ander midboost en ander basboost
Nog niks gedaan qua reverb maar is volgens mij ook nog niet echt nodig of wat denk jij ?
Okee thnx, ja daar zat ik ook aan te denken eventueel klein beetje chorus nog.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:09 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Als je iets van reverb wil toevoegen, doe dat dan bij de cleane stukken op 2:35 en verderVoor de rest erg Offspringerig
10 jaar geleden nog harde tepel materiaal voor mij... keep up the good work!
![]()
nee, ik heb inmiddels ook wel een buizenamp. Maar transistor heeft ook zo zijn charmes. Heeft ook een wat snellere en strakkere respons bijvoorbeeld. Buizen is warmer maar daardoor ook wat wolliger.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 11:40 schreef ikheetmartijn het volgende:
Zie? Een transistor liefhebber
edit: ik zou zeggen test het eens uit en vorm je eigen mening
Zou denken dat je voor die supersnelle trash dingen beter afbent met een transistorquote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:19 schreef Cynic het volgende:
[..]
nee, ik heb inmiddels ook wel een buizenamp. Maar transistor heeft ook zo zijn charmes. Heeft ook een wat snellere en strakkere respons bijvoorbeeld. Buizen is warmer maar daardoor ook wat wolliger.
Ja ergens is dat ook wel een beetje zo. Transistor klinkt wat directer.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:27 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Zou denken dat je voor die supersnelle trash dingen beter afbent met een transistor
mijn ervaring is dat transistors vaak wel hard gaan maar ernstig plat klinken. buizen hebben gewoon meer body in hun sounds en dreunen gewoon meer door. het is niet zo dat ze door klinken ofzo ze spelen net zo strak als transistors, maar dat ligt natuurlijk ook aan je eigen speel stijl.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:29 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ja ergens is dat ook wel een beetje zo. Transistor klinkt wat directer.
Neemt niet weg dat je met beide soorten versterkers eigenlijk nagenoeg alles wel kan spelen natuurlijk
Cool hoor, in je gitaarspel zit ook veel verbetering en het klinkt veel strakker dan voorheen. Ik zou zelf de room van de drums iets wegdraaien... maargoed, dat is misschien wat meer voor de benadering van een metal sound, en dit heeft zo ook zijn charmes natuurlijkquote:Op woensdag 8 augustus 2007 20:48 schreef Dribbel_ het volgende:
Pfff weer bezig met opnemen maar ik heb weer tips nodig![]()
Kom maar op en help me!![]()
![]()
Eerste opzetje
Het is maar goed dat ik niet meer geld heb, anders had ik veel te veel versterkers gekocht gewoon om te proberenquote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:30 schreef Aresdreams het volgende:
denk dat, als ik echt eens geld heb, wat buizentops ga proberen
Zo eentje die klinkt als zo'n ding?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:28 schreef Cynic het volgende:
[..]
Het is maar goed dat ik niet meer geld heb, anders had ik veel te veel versterkers gekocht gewoon om te proberen
Iemand nog een metalzone nodig trouwens?![]()
Precies.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:30 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Zo eentje die klinkt als zo'n ding?
[afbeelding]
Imo is de 5150 nog steeds de meest strakke amp om snelle metal mee te spelen. Luister maar es naar trivium, avenged sevenfold, bullet for my valentine etc etc voor die vette sound!!quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:51 schreef ikheetmartijn het volgende:
Gitarist van vorige band is van Peavey 5150 naar een Marshall JCM800 naar een Mesa/Boogie MKIII gegaan.
lekker toch?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:18 schreef Sloggi het volgende:
Metal zuigt.
Wat dat betreft kan een vrouw mij niet "metal" genoeg zijn.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:18 schreef Sloggi het volgende:
Metal zuigt.
No thanks...quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:28 schreef Cynic het volgende:
[..]
Het is maar goed dat ik niet meer geld heb, anders had ik veel te veel versterkers gekocht gewoon om te proberen
Iemand nog een metalzone nodig trouwens?![]()
Jazekers kan dat.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:26 schreef LennartCM het volgende:
Ik zie dat hier mensen met een toneport zijn en ik ben van plan er ook eentje te kopen dus een vraagje:
Kan je ook gewoon je koptelefoon er in doen en gewoon spelen zonder op te nemen, dus als een soort koptelefoonversterker icm met je pc?
Cool een OC-2, bevalt deze goed? En weet je toevallig ook hoe dit klinkt met een basgitaar? (of heb je dan toch echt de oc3 nodig).quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:16 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
No thanks...Ik heb al de Metalcore...
De naam is wel corny gekozen, maar hij is wel relaxed
EN: Ik heb wat patchkabeltjes gemaakt van George L kabeltjes:
[afbeelding]
Dribbel_ ook weer een stukje blijer, Gitarist heeft ook weer wat te knutselen... en Doodkapje zou eigenlijk aan zijn verslag moeten![]()
Ik gebruik m zwaar zelden eigenlijk... een beetje aankutten als ik wat bluesy laddertjes gebruik. Heb 'm gekregen van een stagebegeleider van mij en die gebruikte 'm voornamelijk voor een basgitaar, dus dat kan prima. De OC-3 heb ik nooit geprobeerd, dus daar kan ik niks over zeggen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:35 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Cool een OC-2, bevalt deze goed? En weet je toevallig ook hoe dit klinkt met een basgitaar? (of heb je dan toch echt de oc3 nodig).
Das jammer, dat was m'n volgende vraag. Op m'n toneport zit ook een "octaver" en die begint soms bij benden te flippen, hetzelfde idee ofals je een akkoord zou pakken (niet dat je dat zou willen met een octaver). Ik ging d'r vanuit dat dat puur de modelling software was.....maar bij het originele pedaaltje soms dus ook.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:47 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik gebruik m zwaar zelden eigenlijk... een beetje aankutten als ik wat bluesy laddertjes gebruik. Heb 'm gekregen van een stagebegeleider van mij en die gebruikte 'm voornamelijk voor een basgitaar, dus dat kan prima. De OC-3 heb ik nooit geprobeerd, dus daar kan ik niks over zeggen.
Wat wel een nadeel met de OC-2 is, is dat je hoort dat ie moet 'zoeken' naar de octaven als ik lage noten aansla en vasthoud. Wat het pedaaltje doet is 1 en/of 2 octaven lager de noten dupliceert. En soms twijfelt ie ff en dan hoor je de octaven verspringen. De hogere noten hebben daar niet zoveel last van.
Ja... klopt wel eigenlijkquote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:51 schreef koejoeloek het volgende:
Is het normaal dat die klepjes waar je batterij in moet steken (bij semi-akoestische gitara) zo ontzettend moeilijk weer eruit zijn te krijgen? Ik moet batterij in een omhulsel doen, en als ik hem dan in me gitaar steek, is ie er zowat niet meer uit te krijgen.
Gewoon opnieuw intoneren, moet voldoende zijn.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:01 schreef sound-storm het volgende:
na een jaartje op 0.10's gespeeld te hebben wil ik eens 0.12 snaren uitproberen op m'n fender stratocaster... maar is het ook nodig om bij deze verandering van snaar dikte mijn hals te laten aanpassen? of is dat bij zo'n sprong nog niet nodig?
Ik dacht zal wel komen omdat het nou niet bepaald een kwalitateit gitaar is, maar ben dus niet de enige met dit probleemquote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:58 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ja... klopt wel eigenlijk
Ik heb een Yamaha CPX8 en daar moet ik het pinnetje om 'm te releasen erg ver indrukken... en het veertje erachter zorgt er uiteindelijk dat het er uit schiet.
Staat hier duidelijk uitgelegd.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:11 schreef sound-storm het volgende:
Hoe doe ik dat?
Ik heb even wat opgenomen.... het eerste stukje hoor je het verspringen... en als je kort aanslaat merk je er nix van:quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:51 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Das jammer, dat was m'n volgende vraag. Op m'n toneport zit ook een "octaver" en die begint soms bij benden te flippen, hetzelfde idee ofals je een akkoord zou pakken (niet dat je dat zou willen met een octaver). Ik ging d'r vanuit dat dat puur de modelling software was.....maar bij het originele pedaaltje soms dus ook.
Mooie topquote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:15 schreef koejoeloek het volgende:
[..]
Ik dacht zal wel komen omdat het nou niet bepaald een kwalitateit gitaar is, maar ben dus niet de enige met dit probleem![]()
heb overigens deze
[afbeelding]
stagg A4006-bls, niet echt een Les Paul, maar best leuk begin-gitaartje![]()
Ok nog niet zo extreem als bij de Gearbox software dus.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:44 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik heb even wat opgenomen.... het eerste stukje hoor je het verspringen... en als je kort aanslaat merk je er nix van:
Hiero
Die oktaaf funtie op mijn digitech whammy trackt hem wel strak trouwens, en die in m'n 2120 ook.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:51 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Das jammer, dat was m'n volgende vraag. Op m'n toneport zit ook een "octaver" en die begint soms bij benden te flippen, hetzelfde idee ofals je een akkoord zou pakken (niet dat je dat zou willen met een octaver). Ik ging d'r vanuit dat dat puur de modelling software was.....maar bij het originele pedaaltje soms dus ook.
Ik denk dat het bij sommige stukjes in nummers wel toepasbaar kan zijn, vooral bij bijvoorbeeld een driemansband. En dan de "1-snarige-riffjes", waar anders een 2e gitarist een oktaafje zou pakken.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:57 schreef Cynic het volgende:
[..]
Die oktaaf funtie op mijn digitech whammy trackt hem wel strak trouwens, en die in m'n 2120 ook.
Verder kan ik zelf een gitaar die een oktaaf omlaag dubt niet heel erg lekker in de praktijk toe te passen. Voor als je zelf wat aan het spelen bent is het fijn, maar als je een bassist in de band hebt zit het alleen maar in de weg...
Dankje, ja blijven oefenen dan komt het uiteindelijk wel goed, en die droge drums vind ik ook echt helemaal niks, heel vaak zo'n snare die klinkt alsof die ieder moment kapot kan gaanquote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:20 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Cool hoor, in je gitaarspel zit ook veel verbetering en het klinkt veel strakker dan voorheen. Ik zou zelf de room van de drums iets wegdraaien... maargoed, dat is misschien wat meer voor de benadering van een metal sound, en dit heeft zo ook zijn charmes natuurlijk
De drumsound op System of a Down en Muse albums (allebei pop drums) is bijvoorbeeld echt walgelijk, helemaal dry en een hoeveelheid compressie waar je naar van wordt. Nee, dan liever iets als dit
In reactie op het vorige antwoord: euh nee, .010 (niet 0.10) naar .012 is een erg grote verandering in trekkracht. Je nek zal naar alle waarschijnlijkheid iets krommer gaan staan, tenzij je je gitaar in een andere stemming gaat zetten. Je nek 'moet' sowieso eens per seizoen nagekeken worden, tenzij je een dual action trussrod hebt. Wat je niet hebt.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:01 schreef sound-storm het volgende:
na een jaartje op 0.10's gespeeld te hebben wil ik eens 0.12 snaren uitproberen op m'n fender stratocaster... maar is het ook nodig om bij deze verandering van snaar dikte mijn hals te laten aanpassen? of is dat bij zo'n sprong nog niet nodig?
Dat zijn wel relaxe kabeltjes nemen niet zoveel ruimte in, misschien ook ff voor kijken want door die dingen past m'n tuner (die ik dan nog niet heb maar dat doet er niet toequote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:16 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
No thanks...Ik heb al de Metalcore...
De naam is wel corny gekozen, maar hij is wel relaxed
EN: Ik heb wat patchkabeltjes gemaakt van George L kabeltjes:
[afbeelding]
Dribbel_ ook weer een stukje blijer, Gitarist heeft ook weer wat te knutselen... en Doodkapje zou eigenlijk aan zijn verslag moeten![]()
Okee dank je ik ga die eens halen dan en er mee kloten.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:37 schreef koejoeloek het volgende:
Een hele goede VST voor Basgitaar is Steinberg's Virtual Bassist
Overigens een ander super pakket voor gitaar is Guitar Rig, wat ik zelf ontzettend vaak gebruik. Super veel effecten waarmee je je elektrische gitaar kunt laten klinken als nylonsnarige gitaar, of metal-effecten, reggae effect etc etc, zodat je niet meer 50 van die pedaaltjes nodig hebt
Amplitube heeft ook een goeie Ampeg-bas VST. Maar het beste is natuurlijk gewoon een cheapo basgitaar op de kop tikken, dat hoor je met die digitale dingen toch niet.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:36 schreef Dribbel_ het volgende:
Okee dat exporteren als midi is natuurlijk wel makkelijk als dat zou kunnen beter dan kloten met toetsenbord. Moet lukken dus
En weet je toevallig nog zo'n basVST ?![]()
Okee dat is weer minder, ach ik word er al wat handiger in dus in een halfuurtje is het opzich wel gedaanquote:Op donderdag 9 augustus 2007 20:08 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ja dat kan, maar dan mis je wel een hoop leuke features. Ik weet neit hoe het met de gewone EZ drums zitten, maar bij EZ drumkit form hell heb je bijvoorbeeld nog een stuk of 4 cymbals met allemaal verschillende hits die je van je leven niet zal krijgen met GM (General Midi). Zo heb je 3 soorten open HH en een aparte max hit open HH. In guitarpro heb je alleen 46 voor open HH.
je kunt beter een 100 euro basgitaar kopen dan een bas vst, het echte werk klinkt altijd beter, of je moet een of andere toppprogrameur zijn die allemaal verschillende timbres enzo wil programmeren....quote:Op donderdag 9 augustus 2007 20:09 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Amplitube heeft ook een goeie Ampeg-bas VST. Maar het beste is natuurlijk gewoon een cheapo basgitaar op de kop tikken, dat hoor je met die digitale dingen toch niet.![]()
Dat zeg ik.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 20:12 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
je kunt beter een 100 euro basgitaar kopen dan een bas vst, het echte werk klinkt altijd beter, of je moet een of andere toppprogrameur zijn die allemaal verschillende timbres enzo wil programmeren....
Ah ja... duidelijkquote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:49 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Ok nog niet zo extreem als bij de Gearbox software dus.
Kreeg het zo snel clean niet voor elkaar op 1 snaar, maar aan het eind hoor je wat ik bedoel.
linkje
Ja en nee, als je tegenwoordig de muziek bekijkt zie je dat de meeste nummers niet meer live worden gespeeld. Het meeste word gedaan in een digitale omgeving, voornamelijk overigens met drums, aangezien er maar erg weinig goede sessie-drummers zijn. Kijk maar naar de muziek van tegenwoordig, dat is bijna allemaal vst en synthesizer werk. En met een goede sequencer zoals cubase of logic audio kan je die geluiden heeeeel echt laten klinken. Ook baslijnen, maar het is vanzelfsprekend logisch dat je al gitarist, voor het echte werk gaatquote:Op donderdag 9 augustus 2007 20:12 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
je kunt beter een 100 euro basgitaar kopen dan een bas vst, het echte werk klinkt altijd beter, of je moet een of andere toppprogrameur zijn die allemaal verschillende timbres enzo wil programmeren....
Toch ben ik het niet helemaal met je eens. de huidige drumsoftware zoals BFD en DFH zijn al ontzettend geavanceerd. Ik heb zelf virtual bassist en East west HardcoreBass gebruikt en ik moet zeggen dat deze nog niet het niveau hebben bereikt van de huidige drumsoftware. Daarom denkik dat als je al een beetje gitaar speelt dat je sneller goede tonen uit een goedkope basgitaar krijgt dan dat je die moet programmeren. Hardcore bass kost zo'n 250 euro en ik denk dat je met een basgitaar van hetzelfde geld veel meer kan.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 20:35 schreef koejoeloek het volgende:
[..]
Ja en nee, als je tegenwoordig de muziek bekijkt zie je dat de meeste nummers niet meer live worden gespeeld. Het meeste word gedaan in een digitale omgeving, voornamelijk overigens met drums, aangezien er maar erg weinig goede sessie-drummers zijn. Kijk maar naar de muziek van tegenwoordig, dat is bijna allemaal vst en synthesizer werk. En met een goede sequencer zoals cubase of logic audio kan je die geluiden heeeeel echt laten klinken. Ook baslijnen, maar het is vanzelfsprekend logisch dat je al gitarist, voor het echte werk gaatMij persoonlijk interessert het neit veel waar het vandaan komt, als het maar behoorlijk echt klinkt
![]()
Luister dan maar eens naar hiphop/r&b muziek van tegenwoordig, durf zelf met enige zekerheid te stellen dat mischien 4 van de 40 nummers uit de top40 een live instrument bevatten, en complete live-opnames vind je er (helaas overigens) niet. Overigens qua gemakkelijkheid moet ik je gelijk geven dat het zelf spelen van basgitaar je makkelijker naar een gewenst resultaat brengt, aangezien basgitaar via een synthesizer spelen (met vst dus) digitaal blijft, en je de eventuele effecten er naderhand nog in moet gaan zetten, en dat is meer werk. Zelfde overigens met drums zoals bfd en dfh, hele mooie pakketten, maar een echte drummer is veel sneller klaar, probeer maar eens een goed klinkende break uit bfd te krijgen, en dan niet een dance break, maar een pop/rock break, dat is een vak apart. Wat dat betreft nodig ik ook liever een échte drummer uit in me studio.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:32 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Toch ben ik het niet helemaal met je eens. de huidige drumsoftware zoals BFD en DFH zijn al ontzettend geavanceerd. Ik heb zelf virtual bassist en East west HardcoreBass gebruikt en ik moet zeggen dat deze nog niet het niveau hebben bereikt van de huidige drumsoftware. Daarom denkik dat als je al een beetje gitaar speelt dat je sneller goede tonen uit een goedkope basgitaar krijgt dan dat je die moet programmeren. Hardcore bass kost zo'n 250 euro en ik denk dat je met een basgitaar van hetzelfde geld veel meer kan.
Ik ben wat dat betreft ook eerlijk. het maakt me niet uit waar het vandaan komt als het maar klinkt. Maar buiten danceproducties heb ik het (nog) niet als bruikbaar kunnen ervaren.
Rockquote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:49 schreef Cynic het volgende:
In de rockmuziek (en dan neem ik rock heel ruim) is het toch echt allemaal echte drummers wat de klok slaat (gelukkig) en hoor je buiten de thuisproducties om weinig drumsoftware.
Wat ik dus dan in mn studio doe is het volgende:quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:43 schreef koejoeloek het volgende:
[..]
Luister dan maar eens naar hiphop/r&b muziek van tegenwoordig, durf zelf met enige zekerheid te stellen dat mischien 4 van de 40 nummers uit de top40 een live instrument bevatten, en complete live-opnames vind je er (helaas overigens) niet. Overigens qua gemakkelijkheid moet ik je gelijk geven dat het zelf spelen van basgitaar je makkelijker naar een gewenst resultaat brengt, aangezien basgitaar via een synthesizer spelen (met vst dus) digitaal blijft, en je de eventuele effecten er naderhand nog in moet gaan zetten, en dat is meer werk. Zelfde overigens met drums zoals bfd en dfh, hele mooie pakketten, maar een echte drummer is veel sneller klaar, probeer maar eens een goed klinkende break uit bfd te krijgen, en dan niet een dance break, maar een pop/rock break, dat is een vak apart. Wat dat betreft nodig ik ook liever een échte drummer uit in me studio.
dat was tot een jaar of 4 geleden wel zo, maar sinds drumagog bestaat is bijna alle kick en snare vervangen. Luister maar eens naar trivium, BFMV of dat soort bands. meestal klinkt de snare bij iedere slag hetzelfde.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:49 schreef Cynic het volgende:
In de rockmuziek (en dan neem ik rock heel ruim) is het toch echt allemaal echte drummers wat de klok slaat (gelukkig) en hoor je buiten de thuisproducties om weinig drumsoftware.
ja omdat die daarmee getriggerd worden, niet echt geprogrammeerd. Het inspelen wordt toch grotendeels nog wel zelf gedaan. En soms plak je er later wat samples overheen of bij als het resultaat wat tegenvaltquote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:53 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
dat was tot een jaar of 4 geleden wel zo, maar sinds drumagog bestaat is bijna alle kick en snare vervangen. Luister maar eens naar trivium, BFMV of dat soort bands. meestal klinkt de snare bij iedere slag hetzelfde.
Ik had het over puur inprogrammeren via een synthesizer, dan is de feel van een echte drummer, haast ondoenlijk. Overigens bedoel ik met rock de pop/rock de commerciële muziek, niet de alternatieve releases/underground releases etc, dat is gelukkig allemaal live. Maar heb veel professionele studios van binnen gezien, en haast geen een werkt met veel live. Maar dit gaat best off-topic al is het een interessant onderwerpquote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:51 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Wat ik dus dan in mn studio doe is het volgende:
je pakt een v-drumtoestel die je aan BFD bindt. zodat de timing, timbre en feel wel die van een echte drummer zijn, alleen de geluiden van BFD. De bekkens, ride en hi-hat stel je wel 'normaal' op en die mic je bijv. met een royer, shure en wat sennheiser condensators. Je bekkens klinken dan heel 'live' en tof en die sounds blend je dan in met de kick/snare/tom sound van de getriggerde v-rdums-BFD. Op deze manier moet ik zeggen dat ik de beste resultaten boek. Zeker met zwaardere rock worden veel live drums toch uiteindelijk gedrumagog'ed (programma die hits in samples veranderd) dus waarom dan nog live kick en snare opnemen?
Ja, sorry misschien was ik onduidelijk, drumagog is een triggerprogramma. Je ziet helaas steeds vaker in grote studio's een drumstel vol met triggers staan ipv mics, dat verontrust me dan welquote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:58 schreef Cynic het volgende:
[..]
ja omdat die daarmee getriggerd worden, niet echt geprogrammeerd. Het inspelen wordt toch grotendeels nog wel zelf gedaan. En soms plak je er later wat samples overheen of bij als het resultaat wat tegenvalt
zeker interssant!quote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:00 schreef koejoeloek het volgende:
[..]
Ik had het over puur inprogrammeren via een synthesizer, dan is de feel van een echte drummer, haast ondoenlijk. Overigens bedoel ik met rock de pop/rock de commerciële muziek, niet de alternatieve releases/underground releases etc, dat is gelukkig allemaal live. Maar heb veel professionele studios van binnen gezien, en haast geen een werkt met veel live. Maar dit gaat best off-topic al is het een interessant onderwerp![]()
De reden daarvoor is terug te vinden in de muziek van tegenwoordig, voor hiphop en r&b endergelijke heb je geen supersonisch drumstel en/of drummer nodig. Zijn meestal nou geen ontzettende drum-technische hoogstandjes, al vergt het wel wat denkwerk om zo'n beat op poten te zetten. En dat zie je ook weer terug in de studio's. En ook de popmuziek word steeds kaler, waar je vroeger nog een popnummer had van noem maar iemand Elton John, vol met strijkers, grote complexe arrangementen, heb je nu relatief kale nummers. Het less is more idee.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:01 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ja, sorry misschien was ik onduidelijk, drumagog is een triggerprogramma. Je ziet helaas steeds vaker in grote studio's een drumstel vol met triggers staan ipv mics, dat verontrust me dan wel![]()
haha, ik gebruik zelf voor gitaar als ik het via synth inspeel Hypersonic 2, zitten hele goede gitaar patches bij, voornamelijk de akoestische dan, elektrisch klinkt voor geen meter.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:14 schreef Cynic het volgende:
ben benieuwd of ze ooit ook met fatsoenlijke gitaar vst's komen.
niet dat ik dat zou willen, maar goed.
Floating Floyd Rose trem... kan gebeuren...quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:35 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Hier in Hellendoorn staat een feesttent.. daar trad gisteren zo'n lame band op... de gitarist liet z'n snaar knappenGing hij stoppen, om z'n andere gitaar te pakken
hahah klopt, maar voor de mensen die geen gitaar kunnen spelen, of er gewoon de moeite niet voor nemen, is het natuurlijk wel handig. Als je producent bent en om de zoveel tijd wat gitaarwerk nodig hebt, is het wel handig. Ikzelf neem er de moeite wel voor, omdat ik wil weten hoe de techniek precies werkt, zodat ik het digitaal zo goedmogelijk kan bewerken.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:40 schreef Deansensitized het volgende:
Gitaar via synth inspelen?![]()
Ik snap die shit niet, het is toch een gitaar??
Daar ben je een gitarist voorquote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:49 schreef Deansensitized het volgende:
Blijf het toch stiekem lame, gemakzuchtig en lui vinden
Jij speelt tenminste nog echt, dat scheelt![]()
ja, als dat tijdens een optreden gebeurt kan ik daar ook geen zuivere toon meer uit halenquote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:40 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Floating Floyd Rose trem... kan gebeuren...
Of gitaren zonder die Floyd meuk te kopenquote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:53 schreef Cynic het volgende:
[..]
ja, als dat tijdens een optreden gebeurt kan ik daar ook geen zuivere toon meer uit halen
en even een nieuwe snaar erop zetten ook niet. Mooi excuus om veel gitaren (3) mee te nemen)
Geloof mij maar dat een producer zoveel mogelijk zelf wil doenquote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:53 schreef Deansensitized het volgende:
Nee, maar een 'echte' producer heeft een heel scala aan artiesten in zijn boekje
Maar snap het wel een beetje hoor, dat dan wel.
waarmee dus maar weer eens wordt bewezen dat een producer geen echte kunstenaar isquote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:56 schreef koejoeloek het volgende:
[..]
Geloof mij maar dat een producer zoveel mogelijk zelf wil doenAangezien alles wat door een ander word gespeeld hem geen inkomsten opbrengt. Of althans, gedeelde inkomsten.
Ja en nee, ik ben zelf druk bezig (en met succes) om verder te komen als songwriter, ik had eerst ook altijd het idee van, ik maak gewoon muziek die ik leuk vind en bla bla bla, das allemaal leuk en aardig, maar er is echt geen hond in je geintresseerd als je muziek maakt die lijkt op elton john, aangezien die al bestaat en niemand een kopie van hem zoekt. Dus toch zul je commerciele dingen in je muziek moeten steken, toch zul je je een beetje moeten toegeven aan de muziek van nu, of je moet puur voor de hobby muziek maken, maar dat is niet mijn doel, ik zit verdomme niet voor niets 7uur in me studio, daar mag best wat geld aan worden verdiendquote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:57 schreef Cynic het volgende:
[..]
waarmee dus maar weer eens wordt bewezen dat een producer geen echte kunstenaar is
L'art pour l'art, dat moeten we hebben
Het was geen Floyd Rose... en anders heeft 'ie 'm niet gebruikt.. ik heb 't namelijk niet gezien, wel gehoordquote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:40 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Floating Floyd Rose trem... kan gebeuren...
Succes man!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 00:15 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Gelukkig hebben we true metal met echte drummers die weigeren te triggeren, en principiële jazzers die alleen willen opnemen in een echte bandsituatie: de verdedigers van muziek! Oh, en dood aan loudness!
Ik trigger mijn drums ook. Maar dat is omdat de samples van Andy Sneap beter klinken dan wat ik uit EZ kan krijgen
. Komende week begin ik met de opnames voor m'n album!
Mja dat probleem heb ik ook ben ook als de dood dat ik bij een optreden een keer een snaar breekquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 00:18 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Het was geen Floyd Rose... en anders heeft 'ie 'm niet gebruikt.. ik heb 't namelijk niet gezien, wel gehoordDie zanger vond 't wel grappig..
Wel laten horen dan hequote:Op vrijdag 10 augustus 2007 00:15 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Gelukkig hebben we true metal met echte drummers die weigeren te triggeren, en principiële jazzers die alleen willen opnemen in een echte bandsituatie: de verdedigers van muziek! Oh, en dood aan loudness!
Ik trigger mijn drums ook. Maar dat is omdat de samples van Andy Sneap beter klinken dan wat ik uit EZ kan krijgen
. Komende week begin ik met de opnames voor m'n album!
Had ik op school, moest een paar simpele powerchords spelen in de muziekles, omdat iemand anders een solo wou spelen om de leraar over te halen dat hij mocht soleren @ Zomerfestival....quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 00:20 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Mja dat probleem heb ik ook ben ook als de dood dat ik bij een optreden een keer een snaar breekokee ik breek nooit snaren
maar het hoeft maar 1 keer te gebeuren en je kan niet doorspelen. En nadat meneer de bassist onze backupgitaar heeft verkocht hebben we geen backupmeer
![]()
Mja dat kan nog zeg maar maar een gitaar met zwevende brug is compleet uit stemming als er ook maar 1 snaar breekt dus wat je ook doet het is zo vals als het maar kanquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 00:23 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Had ik op school, moest een paar simpele powerchords spelen in de muziekles, omdat iemand anders een solo wou spelen om de leraar over te halen dat hij mocht soleren @ Zomerfestival....
Brak m'n D-snaar... toen kon ik ook m'n powerchords wel vergeten, maar omdat hij middenin een solo zat...speelde ik gewoon door op 2 snaren... m'n leraar kon 't wel waarderen
Het werd er niet beter op natuurlijk, maar 't was beter dan géén begeleiding
Met het gevolg dat zijn solo van geen meter klonk, en hij dus niet mocht solerenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 00:25 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Mja dat kan nog zeg maar maar een gitaar met zwevende brug is compleet uit stemming als er ook maar 1 snaar breekt dus wat je ook doet het is zo vals als het maar kan![]()
Okee is goed genoegquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 00:27 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Met het gevolg dat zijn solo van geen meter klonk, en hij dus niet mocht soleren![]()
Nehh.. het ging wel redelijk.. natuurlijk niet van:...maar toch
Ja precies maar ligt er maar net aan wat je speelt. Ben je met een solo spelen en je mist een snaar is het natuurlijk dodelijkquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 00:39 schreef koejoeloek het volgende:
haha heb het keer gezien bij een concert van Rowwen Heze, nou kan je daar van vinden wat je wilt:P ik vind het ook kutmuziek, maar zijn oplossing was echt geniaal, je hoorde er NIKS van, dan ben je een goede gitarist in mijn optiek.
Thanks!quote:
Als ik alles een beetje naar tevredenheid kan mixen ben ik van plan te zoeken naar een of andere toko die CDtjes voor me wil persen. En als het kan ook hoesjes erbij enzo. Ik verwacht rond het einde van het jaar klaar te zijn (alles op z'n tijdquote:
haha jah, dat ben ik nu al een paar weken/maandenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 01:04 schreef Zyggie het volgende:
Oefenen, oefenen en misschien oefenen.
Wat misschien een idee is om te beginnen met een technische oefening om die buzz weg te krijgen. Probeer je wijsvinger eerst op 1 fret te leggen, dan op 2, dan op 3, dan op 4, dan op 5, dan op 6, tot de hele barré bereikt is. Wat je doet is het zuiver laten klinken en proberen het lang vast te houden en stevig te drukken, daarna doe je de volgende step. Doe dit een paar dagen en ik ben ervan overtuigd dat je het in de vingers krijgt, het is ook echt een kwestie van dat; daarna denk je hoe kon ik dat ooit moeilijk vinden.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 01:07 schreef Devilnl het volgende:
[..]
haha jah, dat ben ik nu al een paar weken
Maar vaag genoeg, hoe ik mijn wijsvinger ook op de snaren leg.. ik hou een buzz.
Alleen als ik begin met zo'n akkoord, en dus de tijd heb om hem GOED neer te leggen kan ik hem zonder buzz spelen
Iemand misschien een foto van zijn/haar hand positie tijdens zo'n akkoord. Misschien doe ik iets verkeerd
(als ik hem "goed" doe moet ik ook HEEL hard knijpen opzich)
Ja ik!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 01:07 schreef Zyggie het volgende:
Kent iemand nog een leuk akoustisch stuk voor sologitaar? Moeilijkheidsgraad maakt niet uit, eveneens tokkelen of plectrum.
Misschien is mijn oefening meer bedoelt om spierkracht te ontwikkelen, de techniek is belangrijker en daarbij moet je juist geen kracht uitoefenen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 01:09 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Wat belangrijk is bij een akkoord als F is dat je eigenlijk helemaal niet zo veel kracht hoeft te zetten als je denkt. Vinger plat op de fret (ja, er OP), en dan subtiel een stukje 'naar achteren' verschuiven zodat je het heldere geluid van je fret hebt, en niet het doffe geluid van je vinger die de snaar bijna dempt. De sleutel is langzaam oefenen, op een tempo waarin je je comfortabel voelt en je jezelf niet onder druk zet (lees: geen overbodige spierspanning creëert). Dan haal je het meeste uit je practice time.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |