abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 augustus 2007 @ 19:27:11 #241
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_52236423
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 13:20 schreef NASDAQbastardo het volgende:

[..]

Cool hoor, in je gitaarspel zit ook veel verbetering en het klinkt veel strakker dan voorheen. Ik zou zelf de room van de drums iets wegdraaien... maargoed, dat is misschien wat meer voor de benadering van een metal sound, en dit heeft zo ook zijn charmes natuurlijk

De drumsound op System of a Down en Muse albums (allebei pop drums) is bijvoorbeeld echt walgelijk, helemaal dry en een hoeveelheid compressie waar je naar van wordt. Nee, dan liever iets als dit
Dankje, ja blijven oefenen dan komt het uiteindelijk wel goed, en die droge drums vind ik ook echt helemaal niks, heel vaak zo'n snare die klinkt alsof die ieder moment kapot kan gaan
Ik zal eens wat proberen met die room.

Als het goed is kan je bas ook programmeren met FruityLoops weet iemand hier hoe dat moet ?
  donderdag 9 augustus 2007 @ 19:27:18 #242
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_52236424
Bas programmeren is het zelfde als drums, alleen gebruik je er een andere VST voor. Om de noten erin te zetten gebruik je de toetsenbordinterface in het programma zelf, ik weet niet waar die zit in fruityloops. En dan programmeer je de noten. Of schrijf het in guitarpro, exporteer als midi, importeer midi, bas VST op de bas track... en nee ik ken geen bas VSTs

Of je neemt clean gitaar op met veel bas in de eq en je pleurt hem een octaaf lager in Audacity ofzo. Dat is natuurlijk geen echte bas, maar ik denk dat het beter klinkt dan van die steriele midi crap zonder dynamiek.
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:01 schreef sound-storm het volgende:
na een jaartje op 0.10's gespeeld te hebben wil ik eens 0.12 snaren uitproberen op m'n fender stratocaster... maar is het ook nodig om bij deze verandering van snaar dikte mijn hals te laten aanpassen? of is dat bij zo'n sprong nog niet nodig?
In reactie op het vorige antwoord: euh nee, .010 (niet 0.10) naar .012 is een erg grote verandering in trekkracht. Je nek zal naar alle waarschijnlijkheid iets krommer gaan staan, tenzij je je gitaar in een andere stemming gaat zetten. Je nek 'moet' sowieso eens per seizoen nagekeken worden, tenzij je een dual action trussrod hebt. Wat je niet hebt.

http://www.rinzesgitaarweb.nl/afstellen.html

Niet te werk gaan zonder voelermaatje, dat heeft geen zin. Zoals je in de tabel ziet is het nog niet eens millimeterwerk, 0,3 mm is echt niet in te schatten of te meten met ongeschikt gereedschap.

[ Bericht 22% gewijzigd door NASDAQbastardo op 09-08-2007 19:32:26 ]
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
  donderdag 9 augustus 2007 @ 19:28:56 #243
125915 Dribbel_
pi_52236473
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:16 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

No thanks... Ik heb al de Metalcore... De naam is wel corny gekozen, maar hij is wel relaxed

EN: Ik heb wat patchkabeltjes gemaakt van George L kabeltjes:
[afbeelding]

Dribbel_ ook weer een stukje blijer, Gitarist heeft ook weer wat te knutselen... en Doodkapje zou eigenlijk aan zijn verslag moeten
Dat zijn wel relaxe kabeltjes nemen niet zoveel ruimte in, misschien ook ff voor kijken want door die dingen past m'n tuner (die ik dan nog niet heb maar dat doet er niet toe ) niet meer in m'n koffer
  donderdag 9 augustus 2007 @ 19:32:54 #244
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_52236577
Zie edit^
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
  donderdag 9 augustus 2007 @ 19:36:59 #245
125915 Dribbel_
pi_52236678
Okee dat exporteren als midi is natuurlijk wel makkelijk als dat zou kunnen beter dan kloten met toetsenbord. Moet lukken dus

En weet je toevallig nog zo'n basVST ?
  donderdag 9 augustus 2007 @ 19:37:01 #246
164095 koejoeloek
http://www.paulrand.nl
pi_52236679
Een hele goede VST voor Basgitaar is Steinberg's Virtual Bassist

Overigens een ander super pakket voor gitaar is Guitar Rig, wat ik zelf ontzettend vaak gebruik. Super veel effecten waarmee je je elektrische gitaar kunt laten klinken als nylonsnarige gitaar, of metal-effecten, reggae effect etc etc, zodat je niet meer 50 van die pedaaltjes nodig hebt
  donderdag 9 augustus 2007 @ 19:40:42 #247
125915 Dribbel_
pi_52236782
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 19:37 schreef koejoeloek het volgende:
Een hele goede VST voor Basgitaar is Steinberg's Virtual Bassist

Overigens een ander super pakket voor gitaar is Guitar Rig, wat ik zelf ontzettend vaak gebruik. Super veel effecten waarmee je je elektrische gitaar kunt laten klinken als nylonsnarige gitaar, of metal-effecten, reggae effect etc etc, zodat je niet meer 50 van die pedaaltjes nodig hebt
Okee dank je ik ga die eens halen dan en er mee kloten.

Guitarrig heb ik ook maar ik gebruik hem eigenlijk alleen voor de speakersimulatie met opnemen soms
Als ik zelf speel gebruik ik eigenlijk alleen m'n footswitch
  donderdag 9 augustus 2007 @ 19:57:54 #248
125915 Dribbel_
pi_52237283
Kan je dat met die drums ook in 1 keer naar midi omzetten en dan in FL gooien met EZdrummer ?
zou me een hoop tijd schelen
  donderdag 9 augustus 2007 @ 20:08:48 #249
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_52237608
Ja dat kan, maar dan mis je wel een hoop leuke features. Ik weet neit hoe het met de gewone EZ drums zitten, maar bij EZ drumkit form hell heb je bijvoorbeeld nog een stuk of 4 cymbals met allemaal verschillende hits die je van je leven niet zal krijgen met GM (General Midi). Zo heb je 3 soorten open HH en een aparte max hit open HH. In guitarpro heb je alleen 46 voor open HH.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 20:09:20 #250
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_52237619
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 19:36 schreef Dribbel_ het volgende:
Okee dat exporteren als midi is natuurlijk wel makkelijk als dat zou kunnen beter dan kloten met toetsenbord. Moet lukken dus

En weet je toevallig nog zo'n basVST ?
Amplitube heeft ook een goeie Ampeg-bas VST. Maar het beste is natuurlijk gewoon een cheapo basgitaar op de kop tikken, dat hoor je met die digitale dingen toch niet.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  donderdag 9 augustus 2007 @ 20:09:44 #251
125915 Dribbel_
pi_52237634
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 20:08 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ja dat kan, maar dan mis je wel een hoop leuke features. Ik weet neit hoe het met de gewone EZ drums zitten, maar bij EZ drumkit form hell heb je bijvoorbeeld nog een stuk of 4 cymbals met allemaal verschillende hits die je van je leven niet zal krijgen met GM (General Midi). Zo heb je 3 soorten open HH en een aparte max hit open HH. In guitarpro heb je alleen 46 voor open HH.
Okee dat is weer minder, ach ik word er al wat handiger in dus in een halfuurtje is het opzich wel gedaan
  donderdag 9 augustus 2007 @ 20:12:11 #252
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_52237712
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 20:09 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Amplitube heeft ook een goeie Ampeg-bas VST. Maar het beste is natuurlijk gewoon een cheapo basgitaar op de kop tikken, dat hoor je met die digitale dingen toch niet.
je kunt beter een 100 euro basgitaar kopen dan een bas vst, het echte werk klinkt altijd beter, of je moet een of andere toppprogrameur zijn die allemaal verschillende timbres enzo wil programmeren....
  donderdag 9 augustus 2007 @ 20:14:35 #253
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_52237789
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 20:12 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

je kunt beter een 100 euro basgitaar kopen dan een bas vst, het echte werk klinkt altijd beter, of je moet een of andere toppprogrameur zijn die allemaal verschillende timbres enzo wil programmeren....
Dat zeg ik.
Ik heb een hele oude bas die al heel veel heeft meegemaakt, maar met Pod of Amplitube kun je heleboel doen.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  donderdag 9 augustus 2007 @ 20:15:50 #254
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_52237821
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 17:49 schreef ikheetmartijn het volgende:

[..]

Ok nog niet zo extreem als bij de Gearbox software dus.
Kreeg het zo snel clean niet voor elkaar op 1 snaar, maar aan het eind hoor je wat ik bedoel.

linkje
Ah ja... duidelijk Maar als je die noten niet aanhoud is het geen probleem lijkt me.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  donderdag 9 augustus 2007 @ 20:35:30 #255
164095 koejoeloek
pi_52238333
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 20:12 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Ja en nee, als je tegenwoordig de muziek bekijkt zie je dat de meeste nummers niet meer live worden gespeeld. Het meeste word gedaan in een digitale omgeving, voornamelijk overigens met drums, aangezien er maar erg weinig goede sessie-drummers zijn. Kijk maar naar de muziek van tegenwoordig, dat is bijna allemaal vst en synthesizer werk. En met een goede sequencer zoals cubase of logic audio kan je die geluiden heeeeel echt laten klinken. Ook baslijnen, maar het is vanzelfsprekend logisch dat je al gitarist, voor het echte werk gaat Mij persoonlijk interessert het neit veel waar het vandaan komt, als het maar behoorlijk echt klinkt
  donderdag 9 augustus 2007 @ 20:41:34 #256
125915 Dribbel_
pi_52238513
Mja blijft toch een beetje spelen ermee dus dan is dit wel goed genoeg. Als Vaderjacob de zooi geleerd heeft kan hij het daarna inspelen. Is dat ik in ieder geval een idee heb hoe het als geheel klinkt
  donderdag 9 augustus 2007 @ 22:32:56 #257
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_52241862
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 20:35 schreef koejoeloek het volgende:

[..]

Ja en nee, als je tegenwoordig de muziek bekijkt zie je dat de meeste nummers niet meer live worden gespeeld. Het meeste word gedaan in een digitale omgeving, voornamelijk overigens met drums, aangezien er maar erg weinig goede sessie-drummers zijn. Kijk maar naar de muziek van tegenwoordig, dat is bijna allemaal vst en synthesizer werk. En met een goede sequencer zoals cubase of logic audio kan je die geluiden heeeeel echt laten klinken. Ook baslijnen, maar het is vanzelfsprekend logisch dat je al gitarist, voor het echte werk gaat Mij persoonlijk interessert het neit veel waar het vandaan komt, als het maar behoorlijk echt klinkt
Toch ben ik het niet helemaal met je eens. de huidige drumsoftware zoals BFD en DFH zijn al ontzettend geavanceerd. Ik heb zelf virtual bassist en East west HardcoreBass gebruikt en ik moet zeggen dat deze nog niet het niveau hebben bereikt van de huidige drumsoftware. Daarom denkik dat als je al een beetje gitaar speelt dat je sneller goede tonen uit een goedkope basgitaar krijgt dan dat je die moet programmeren. Hardcore bass kost zo'n 250 euro en ik denk dat je met een basgitaar van hetzelfde geld veel meer kan.

Ik ben wat dat betreft ook eerlijk. het maakt me niet uit waar het vandaan komt als het maar klinkt. Maar buiten danceproducties heb ik het (nog) niet als bruikbaar kunnen ervaren.
pi_52241926
Hier in Hellendoorn staat een feesttent.. daar trad gisteren zo'n lame band op... de gitarist liet z'n snaar knappen Ging hij stoppen, om z'n andere gitaar te pakken
Brutal. Fucking. Metal.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 22:43:57 #259
164095 koejoeloek
pi_52242226
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 22:32 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Toch ben ik het niet helemaal met je eens. de huidige drumsoftware zoals BFD en DFH zijn al ontzettend geavanceerd. Ik heb zelf virtual bassist en East west HardcoreBass gebruikt en ik moet zeggen dat deze nog niet het niveau hebben bereikt van de huidige drumsoftware. Daarom denkik dat als je al een beetje gitaar speelt dat je sneller goede tonen uit een goedkope basgitaar krijgt dan dat je die moet programmeren. Hardcore bass kost zo'n 250 euro en ik denk dat je met een basgitaar van hetzelfde geld veel meer kan.

Ik ben wat dat betreft ook eerlijk. het maakt me niet uit waar het vandaan komt als het maar klinkt. Maar buiten danceproducties heb ik het (nog) niet als bruikbaar kunnen ervaren.
Luister dan maar eens naar hiphop/r&b muziek van tegenwoordig, durf zelf met enige zekerheid te stellen dat mischien 4 van de 40 nummers uit de top40 een live instrument bevatten, en complete live-opnames vind je er (helaas overigens) niet. Overigens qua gemakkelijkheid moet ik je gelijk geven dat het zelf spelen van basgitaar je makkelijker naar een gewenst resultaat brengt, aangezien basgitaar via een synthesizer spelen (met vst dus) digitaal blijft, en je de eventuele effecten er naderhand nog in moet gaan zetten, en dat is meer werk. Zelfde overigens met drums zoals bfd en dfh, hele mooie pakketten, maar een echte drummer is veel sneller klaar, probeer maar eens een goed klinkende break uit bfd te krijgen, en dan niet een dance break, maar een pop/rock break, dat is een vak apart. Wat dat betreft nodig ik ook liever een échte drummer uit in me studio.
pi_52242392
In de rockmuziek (en dan neem ik rock heel ruim) is het toch echt allemaal echte drummers wat de klok slaat (gelukkig) en hoor je buiten de thuisproducties om weinig drumsoftware.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_52242447
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 22:49 schreef Cynic het volgende:
In de rockmuziek (en dan neem ik rock heel ruim) is het toch echt allemaal echte drummers wat de klok slaat (gelukkig) en hoor je buiten de thuisproducties om weinig drumsoftware.
Rock
Brutal. Fucking. Metal.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 22:51:33 #262
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_52242462
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 22:43 schreef koejoeloek het volgende:

[..]

Luister dan maar eens naar hiphop/r&b muziek van tegenwoordig, durf zelf met enige zekerheid te stellen dat mischien 4 van de 40 nummers uit de top40 een live instrument bevatten, en complete live-opnames vind je er (helaas overigens) niet. Overigens qua gemakkelijkheid moet ik je gelijk geven dat het zelf spelen van basgitaar je makkelijker naar een gewenst resultaat brengt, aangezien basgitaar via een synthesizer spelen (met vst dus) digitaal blijft, en je de eventuele effecten er naderhand nog in moet gaan zetten, en dat is meer werk. Zelfde overigens met drums zoals bfd en dfh, hele mooie pakketten, maar een echte drummer is veel sneller klaar, probeer maar eens een goed klinkende break uit bfd te krijgen, en dan niet een dance break, maar een pop/rock break, dat is een vak apart. Wat dat betreft nodig ik ook liever een échte drummer uit in me studio.
Wat ik dus dan in mn studio doe is het volgende:

je pakt een v-drumtoestel die je aan BFD bindt. zodat de timing, timbre en feel wel die van een echte drummer zijn, alleen de geluiden van BFD. De bekkens, ride en hi-hat stel je wel 'normaal' op en die mic je bijv. met een royer, shure en wat sennheiser condensators. Je bekkens klinken dan heel 'live' en tof en die sounds blend je dan in met de kick/snare/tom sound van de getriggerde v-rdums-BFD. Op deze manier moet ik zeggen dat ik de beste resultaten boek. Zeker met zwaardere rock worden veel live drums toch uiteindelijk gedrumagog'ed (programma die hits in samples veranderd) dus waarom dan nog live kick en snare opnemen?
  donderdag 9 augustus 2007 @ 22:53:07 #263
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_52242526
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 22:49 schreef Cynic het volgende:
dat was tot een jaar of 4 geleden wel zo, maar sinds drumagog bestaat is bijna alle kick en snare vervangen. Luister maar eens naar trivium, BFMV of dat soort bands. meestal klinkt de snare bij iedere slag hetzelfde.
pi_52242694
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 22:53 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

dat was tot een jaar of 4 geleden wel zo, maar sinds drumagog bestaat is bijna alle kick en snare vervangen. Luister maar eens naar trivium, BFMV of dat soort bands. meestal klinkt de snare bij iedere slag hetzelfde.
ja omdat die daarmee getriggerd worden, niet echt geprogrammeerd. Het inspelen wordt toch grotendeels nog wel zelf gedaan. En soms plak je er later wat samples overheen of bij als het resultaat wat tegenvalt
It has to mean something
  donderdag 9 augustus 2007 @ 23:00:10 #265
164095 koejoeloek
pi_52242761
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 22:51 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Wat ik dus dan in mn studio doe is het volgende:

je pakt een v-drumtoestel die je aan BFD bindt. zodat de timing, timbre en feel wel die van een echte drummer zijn, alleen de geluiden van BFD. De bekkens, ride en hi-hat stel je wel 'normaal' op en die mic je bijv. met een royer, shure en wat sennheiser condensators. Je bekkens klinken dan heel 'live' en tof en die sounds blend je dan in met de kick/snare/tom sound van de getriggerde v-rdums-BFD. Op deze manier moet ik zeggen dat ik de beste resultaten boek. Zeker met zwaardere rock worden veel live drums toch uiteindelijk gedrumagog'ed (programma die hits in samples veranderd) dus waarom dan nog live kick en snare opnemen?
Ik had het over puur inprogrammeren via een synthesizer, dan is de feel van een echte drummer, haast ondoenlijk. Overigens bedoel ik met rock de pop/rock de commerciële muziek, niet de alternatieve releases/underground releases etc, dat is gelukkig allemaal live. Maar heb veel professionele studios van binnen gezien, en haast geen een werkt met veel live. Maar dit gaat best off-topic al is het een interessant onderwerp
  donderdag 9 augustus 2007 @ 23:01:52 #266
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_52242819
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 22:58 schreef Cynic het volgende:

[..]

ja omdat die daarmee getriggerd worden, niet echt geprogrammeerd. Het inspelen wordt toch grotendeels nog wel zelf gedaan. En soms plak je er later wat samples overheen of bij als het resultaat wat tegenvalt
Ja, sorry misschien was ik onduidelijk, drumagog is een triggerprogramma. Je ziet helaas steeds vaker in grote studio's een drumstel vol met triggers staan ipv mics, dat verontrust me dan wel
  donderdag 9 augustus 2007 @ 23:02:19 #267
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_52242832
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 23:00 schreef koejoeloek het volgende:

[..]

Ik had het over puur inprogrammeren via een synthesizer, dan is de feel van een echte drummer, haast ondoenlijk. Overigens bedoel ik met rock de pop/rock de commerciële muziek, niet de alternatieve releases/underground releases etc, dat is gelukkig allemaal live. Maar heb veel professionele studios van binnen gezien, en haast geen een werkt met veel live. Maar dit gaat best off-topic al is het een interessant onderwerp
zeker interssant!
  donderdag 9 augustus 2007 @ 23:05:34 #268
164095 koejoeloek
pi_52242926
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 23:01 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Ja, sorry misschien was ik onduidelijk, drumagog is een triggerprogramma. Je ziet helaas steeds vaker in grote studio's een drumstel vol met triggers staan ipv mics, dat verontrust me dan wel
De reden daarvoor is terug te vinden in de muziek van tegenwoordig, voor hiphop en r&b endergelijke heb je geen supersonisch drumstel en/of drummer nodig. Zijn meestal nou geen ontzettende drum-technische hoogstandjes, al vergt het wel wat denkwerk om zo'n beat op poten te zetten. En dat zie je ook weer terug in de studio's. En ook de popmuziek word steeds kaler, waar je vroeger nog een popnummer had van noem maar iemand Elton John, vol met strijkers, grote complexe arrangementen, heb je nu relatief kale nummers. Het less is more idee.
pi_52243200
ben benieuwd of ze ooit ook met fatsoenlijke gitaar vst's komen.
niet dat ik dat zou willen, maar goed.
It has to mean something
  donderdag 9 augustus 2007 @ 23:24:01 #270
164095 koejoeloek
pi_52243491
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 23:14 schreef Cynic het volgende:
ben benieuwd of ze ooit ook met fatsoenlijke gitaar vst's komen.
niet dat ik dat zou willen, maar goed.
haha, ik gebruik zelf voor gitaar als ik het via synth inspeel Hypersonic 2, zitten hele goede gitaar patches bij, voornamelijk de akoestische dan, elektrisch klinkt voor geen meter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')