abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 augustus 2007 @ 23:40:10 #271
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_52243959
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 22:35 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Hier in Hellendoorn staat een feesttent.. daar trad gisteren zo'n lame band op... de gitarist liet z'n snaar knappen Ging hij stoppen, om z'n andere gitaar te pakken
Floating Floyd Rose trem... kan gebeuren...
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_52243967
Gitaar via synth inspelen?
Ik snap die shit niet, het is toch een gitaar??
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 23:48:04 #273
164095 koejoeloek
http://www.paulrand.nl
pi_52244153
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 23:40 schreef Deansensitized het volgende:
Gitaar via synth inspelen?
Ik snap die shit niet, het is toch een gitaar??
hahah klopt, maar voor de mensen die geen gitaar kunnen spelen, of er gewoon de moeite niet voor nemen, is het natuurlijk wel handig. Als je producent bent en om de zoveel tijd wat gitaarwerk nodig hebt, is het wel handig. Ikzelf neem er de moeite wel voor, omdat ik wil weten hoe de techniek precies werkt, zodat ik het digitaal zo goedmogelijk kan bewerken.
pi_52244194
Blijf het toch stiekem lame, gemakzuchtig en lui vinden

Jij speelt tenminste nog echt, dat scheelt
  donderdag 9 augustus 2007 @ 23:52:24 #275
164095 koejoeloek
pi_52244259
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 23:49 schreef Deansensitized het volgende:
Blijf het toch stiekem lame, gemakzuchtig en lui vinden

Jij speelt tenminste nog echt, dat scheelt
Daar ben je een gitarist voor Ik kan goed begrijpen dat een échte muzikant het lame vind, van de andere kant kan je van een producer ook niet verwachten dat ie alle instrumenten kan bespelen Mijn specialiteit is piano overigens, dus kan wel iets
pi_52244279
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 23:40 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

ja, als dat tijdens een optreden gebeurt kan ik daar ook geen zuivere toon meer uit halen
en even een nieuwe snaar erop zetten ook niet. Mooi excuus om veel gitaren (3) mee te nemen)
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_52244295
Nee, maar een 'echte' producer heeft een heel scala aan artiesten in zijn boekje

Maar snap het wel een beetje hoor, dat dan wel.
pi_52244324
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 23:53 schreef Cynic het volgende:

[..]

ja, als dat tijdens een optreden gebeurt kan ik daar ook geen zuivere toon meer uit halen
en even een nieuwe snaar erop zetten ook niet. Mooi excuus om veel gitaren (3) mee te nemen)
Of gitaren zonder die Floyd meuk te kopen
  donderdag 9 augustus 2007 @ 23:56:05 #279
164095 koejoeloek
pi_52244352
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 23:53 schreef Deansensitized het volgende:
Nee, maar een 'echte' producer heeft een heel scala aan artiesten in zijn boekje

Maar snap het wel een beetje hoor, dat dan wel.
Geloof mij maar dat een producer zoveel mogelijk zelf wil doen Aangezien alles wat door een ander word gespeeld hem geen inkomsten opbrengt. Of althans, gedeelde inkomsten.
pi_52244389
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 23:56 schreef koejoeloek het volgende:

[..]

Geloof mij maar dat een producer zoveel mogelijk zelf wil doen Aangezien alles wat door een ander word gespeeld hem geen inkomsten opbrengt. Of althans, gedeelde inkomsten.
waarmee dus maar weer eens wordt bewezen dat een producer geen echte kunstenaar is
L'art pour l'art, dat moeten we hebben
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:04:05 #281
164095 koejoeloek
pi_52244561
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 23:57 schreef Cynic het volgende:

[..]

waarmee dus maar weer eens wordt bewezen dat een producer geen echte kunstenaar is
L'art pour l'art, dat moeten we hebben
Ja en nee, ik ben zelf druk bezig (en met succes) om verder te komen als songwriter, ik had eerst ook altijd het idee van, ik maak gewoon muziek die ik leuk vind en bla bla bla, das allemaal leuk en aardig, maar er is echt geen hond in je geintresseerd als je muziek maakt die lijkt op elton john, aangezien die al bestaat en niemand een kopie van hem zoekt. Dus toch zul je commerciele dingen in je muziek moeten steken, toch zul je je een beetje moeten toegeven aan de muziek van nu, of je moet puur voor de hobby muziek maken, maar dat is niet mijn doel, ik zit verdomme niet voor niets 7uur in me studio, daar mag best wat geld aan worden verdiend
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:15:44 #282
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_52244870
Gelukkig hebben we true metal met echte drummers die weigeren te triggeren, en principiële jazzers die alleen willen opnemen in een echte bandsituatie: de verdedigers van muziek! Oh, en dood aan loudness!

Ik trigger mijn drums ook . Maar dat is omdat de samples van Andy Sneap beter klinken dan wat ik uit EZ kan krijgen . Komende week begin ik met de opnames voor m'n album!
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_52244941
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 23:40 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Het was geen Floyd Rose... en anders heeft 'ie 'm niet gebruikt.. ik heb 't namelijk niet gezien, wel gehoord Die zanger vond 't wel grappig..
Brutal. Fucking. Metal.
pi_52244967
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 00:15 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Gelukkig hebben we true metal met echte drummers die weigeren te triggeren, en principiële jazzers die alleen willen opnemen in een echte bandsituatie: de verdedigers van muziek! Oh, en dood aan loudness!

Ik trigger mijn drums ook . Maar dat is omdat de samples van Andy Sneap beter klinken dan wat ik uit EZ kan krijgen . Komende week begin ik met de opnames voor m'n album!
Succes man!
Brutal. Fucking. Metal.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:20:21 #285
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_52244992
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 00:18 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Het was geen Floyd Rose... en anders heeft 'ie 'm niet gebruikt.. ik heb 't namelijk niet gezien, wel gehoord Die zanger vond 't wel grappig..
Mja dat probleem heb ik ook ben ook als de dood dat ik bij een optreden een keer een snaar breek okee ik breek nooit snaren maar het hoeft maar 1 keer te gebeuren en je kan niet doorspelen. En nadat meneer de bassist onze backupgitaar heeft verkocht hebben we geen backupmeer
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:20:39 #286
125915 Dribbel_
pi_52245001
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 00:15 schreef NASDAQbastardo het volgende:

Wel laten horen dan he
pi_52245059
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 00:20 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Mja dat probleem heb ik ook ben ook als de dood dat ik bij een optreden een keer een snaar breek okee ik breek nooit snaren maar het hoeft maar 1 keer te gebeuren en je kan niet doorspelen. En nadat meneer de bassist onze backupgitaar heeft verkocht hebben we geen backupmeer
Had ik op school, moest een paar simpele powerchords spelen in de muziekles, omdat iemand anders een solo wou spelen om de leraar over te halen dat hij mocht soleren @ Zomerfestival....
Brak m'n D-snaar... toen kon ik ook m'n powerchords wel vergeten, maar omdat hij middenin een solo zat...speelde ik gewoon door op 2 snaren... m'n leraar kon 't wel waarderen

Het werd er niet beter op natuurlijk, maar 't was beter dan géén begeleiding
Brutal. Fucking. Metal.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:25:43 #288
125915 Dribbel_
pi_52245120
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 00:23 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Had ik op school, moest een paar simpele powerchords spelen in de muziekles, omdat iemand anders een solo wou spelen om de leraar over te halen dat hij mocht soleren @ Zomerfestival....
Brak m'n D-snaar... toen kon ik ook m'n powerchords wel vergeten, maar omdat hij middenin een solo zat...speelde ik gewoon door op 2 snaren... m'n leraar kon 't wel waarderen

Het werd er niet beter op natuurlijk, maar 't was beter dan géén begeleiding
Mja dat kan nog zeg maar maar een gitaar met zwevende brug is compleet uit stemming als er ook maar 1 snaar breekt dus wat je ook doet het is zo vals als het maar kan
pi_52245154
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 00:25 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Mja dat kan nog zeg maar maar een gitaar met zwevende brug is compleet uit stemming als er ook maar 1 snaar breekt dus wat je ook doet het is zo vals als het maar kan
Met het gevolg dat zijn solo van geen meter klonk, en hij dus niet mocht soleren

Nehh.. het ging wel redelijk.. natuurlijk niet van: ...maar toch
Brutal. Fucking. Metal.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:31:14 #290
125915 Dribbel_
pi_52245254
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 00:27 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Met het gevolg dat zijn solo van geen meter klonk, en hij dus niet mocht soleren

Nehh.. het ging wel redelijk.. natuurlijk niet van: ...maar toch
Okee is goed genoeg
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:39:17 #291
164095 koejoeloek
pi_52245449
haha heb het keer gezien bij een concert van Rowwen Heze, nou kan je daar van vinden wat je wilt:P ik vind het ook kutmuziek, maar zijn oplossing was echt geniaal, je hoorde er NIKS van, dan ben je een goede gitarist in mijn optiek.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:53:52 #292
125915 Dribbel_
pi_52245795
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 00:39 schreef koejoeloek het volgende:
haha heb het keer gezien bij een concert van Rowwen Heze, nou kan je daar van vinden wat je wilt:P ik vind het ook kutmuziek, maar zijn oplossing was echt geniaal, je hoorde er NIKS van, dan ben je een goede gitarist in mijn optiek.
Ja precies maar ligt er maar net aan wat je speelt. Ben je met een solo spelen en je mist een snaar is het natuurlijk dodelijk maar als je gewoon akkoorden speeld is het weer iets anders
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:54:51 #293
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_52245825
Ja ach een E-snaar missen in een bluessolo is natuurlijk wel eenvoudig te fixen. Ligt er maar aan hoe moeilijk je het zelf maakt.

Voor de fans : Jimi Hendrix had tijden z'n woodstockconcert een gebroken e-snaar bij het nummer Red House. Ging verder wel aardig door.
Zyggie.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 01:04:04 #294
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_52245999
Mensenn, Vraagje
wat is nou DE manier om van een simpel akkoord bv.. Em/C what ever naar F tegaan (of Bm/F#m etc)
Ik heb bijna altijd een "buzz"
en vooral F vind ik klote.
Ik krijg mijn wijsfinger om over alle snaren te leggen nooit in 1x zogoed dat ik geen buzz hoor.
F speel ik dus ook meestal als
open E(bass snaar)
A: pink
D: ring vinger
G: middel vinger
B: wijs vinger
e: wijs vinger

(033211)
En zo hoort het natuurlijk officieel niet.
ik krijg echt mijn vingers niet snelgenoeg op de F(op de manier hij hoort) zonder een buzz
(en dat geld dus ook voor Fm F#m C#m Bm etc etc etc...)

gitaar is trouwens een: akkoestische Tanglewood TW170-AS (dus je zou zeggen smal / goed genoeg)
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 01:04:37 #295
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_52246012
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 00:19 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Succes man!
Thanks!
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 00:20 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Wel laten horen dan he
Als ik alles een beetje naar tevredenheid kan mixen ben ik van plan te zoeken naar een of andere toko die CDtjes voor me wil persen. En als het kan ook hoesjes erbij enzo. Ik verwacht rond het einde van het jaar klaar te zijn (alles op z'n tijd ), dan moet ik de financiële mogelijkheden maar eens bekijken, want ik kan me voorstellen dat het niet goedkoop is. Maargoed, het mag allemaal best geld kosten. Niks lijkt me toffer dan je eigen productie als een compleet product in je handen te hebben.

En dan mogen jullie natuurlijk allemaal voor een bodemprijs cd'tjes kopen, want zo hoort het... fuck de industrie
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 01:04:52 #296
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_52246019
Oefenen, oefenen en misschien oefenen.
Zyggie.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 01:07:35 #297
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_52246067
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 01:04 schreef Zyggie het volgende:
Oefenen, oefenen en misschien oefenen.
haha jah, dat ben ik nu al een paar weken/maanden
Maar vaag genoeg, hoe ik mijn wijsvinger ook op de snaren leg.. ik hou een buzz.
Alleen als ik begin met zo'n akkoord, en dus de tijd heb om hem GOED neer te leggen kan ik hem zonder buzz spelen
Iemand misschien een foto van zijn/haar hand positie tijdens zo'n akkoord. Misschien doe ik iets verkeerd

(als ik hem "goed" doe moet ik ook HEEL hard knijpen opzich)
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 01:07:59 #298
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_52246074
Kent iemand nog een leuk akoustisch stuk voor sologitaar? Moeilijkheidsgraad maakt niet uit, eveneens tokkelen of plectrum.
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 01:07 schreef Devilnl het volgende:

[..]

haha jah, dat ben ik nu al een paar weken
Maar vaag genoeg, hoe ik mijn wijsvinger ook op de snaren leg.. ik hou een buzz.
Alleen als ik begin met zo'n akkoord, en dus de tijd heb om hem GOED neer te leggen kan ik hem zonder buzz spelen
Iemand misschien een foto van zijn/haar hand positie tijdens zo'n akkoord. Misschien doe ik iets verkeerd

(als ik hem "goed" doe moet ik ook HEEL hard knijpen opzich)
Wat misschien een idee is om te beginnen met een technische oefening om die buzz weg te krijgen. Probeer je wijsvinger eerst op 1 fret te leggen, dan op 2, dan op 3, dan op 4, dan op 5, dan op 6, tot de hele barré bereikt is. Wat je doet is het zuiver laten klinken en proberen het lang vast te houden en stevig te drukken, daarna doe je de volgende step. Doe dit een paar dagen en ik ben ervan overtuigd dat je het in de vingers krijgt, het is ook echt een kwestie van dat; daarna denk je hoe kon ik dat ooit moeilijk vinden.
Zyggie.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 01:09:08 #299
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_52246107
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 01:07 schreef Zyggie het volgende:
Kent iemand nog een leuk akoustisch stuk voor sologitaar? Moeilijkheidsgraad maakt niet uit, eveneens tokkelen of plectrum.
Ja ik!
Deze gast na doen:
http://www.youtube.com/watch?v=gYevwtq_y30

ik vind 'm UBER!
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 01:09:48 #300
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_52246120
Wat belangrijk is bij een akkoord als F is dat je eigenlijk helemaal niet zo veel kracht hoeft te zetten als je denkt. Vinger plat op de fret (ja, er OP), en dan subtiel een stukje 'naar achteren' verschuiven zodat je het heldere geluid van je fret hebt, en niet het doffe geluid van je vinger die de snaar bijna dempt. De sleutel is langzaam oefenen, op een tempo waarin je je comfortabel voelt en je jezelf niet onder druk zet (lees: geen overbodige spierspanning creëert). Dan haal je het meeste uit je practice time.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')