Floating Floyd Rose trem... kan gebeuren...quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:35 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Hier in Hellendoorn staat een feesttent.. daar trad gisteren zo'n lame band op... de gitarist liet z'n snaar knappenGing hij stoppen, om z'n andere gitaar te pakken
hahah klopt, maar voor de mensen die geen gitaar kunnen spelen, of er gewoon de moeite niet voor nemen, is het natuurlijk wel handig. Als je producent bent en om de zoveel tijd wat gitaarwerk nodig hebt, is het wel handig. Ikzelf neem er de moeite wel voor, omdat ik wil weten hoe de techniek precies werkt, zodat ik het digitaal zo goedmogelijk kan bewerken.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:40 schreef Deansensitized het volgende:
Gitaar via synth inspelen?![]()
Ik snap die shit niet, het is toch een gitaar??
Daar ben je een gitarist voorquote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:49 schreef Deansensitized het volgende:
Blijf het toch stiekem lame, gemakzuchtig en lui vinden
Jij speelt tenminste nog echt, dat scheelt![]()
ja, als dat tijdens een optreden gebeurt kan ik daar ook geen zuivere toon meer uit halenquote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:40 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Floating Floyd Rose trem... kan gebeuren...
Of gitaren zonder die Floyd meuk te kopenquote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:53 schreef Cynic het volgende:
[..]
ja, als dat tijdens een optreden gebeurt kan ik daar ook geen zuivere toon meer uit halen
en even een nieuwe snaar erop zetten ook niet. Mooi excuus om veel gitaren (3) mee te nemen)
Geloof mij maar dat een producer zoveel mogelijk zelf wil doenquote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:53 schreef Deansensitized het volgende:
Nee, maar een 'echte' producer heeft een heel scala aan artiesten in zijn boekje
Maar snap het wel een beetje hoor, dat dan wel.
waarmee dus maar weer eens wordt bewezen dat een producer geen echte kunstenaar isquote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:56 schreef koejoeloek het volgende:
[..]
Geloof mij maar dat een producer zoveel mogelijk zelf wil doenAangezien alles wat door een ander word gespeeld hem geen inkomsten opbrengt. Of althans, gedeelde inkomsten.
Ja en nee, ik ben zelf druk bezig (en met succes) om verder te komen als songwriter, ik had eerst ook altijd het idee van, ik maak gewoon muziek die ik leuk vind en bla bla bla, das allemaal leuk en aardig, maar er is echt geen hond in je geintresseerd als je muziek maakt die lijkt op elton john, aangezien die al bestaat en niemand een kopie van hem zoekt. Dus toch zul je commerciele dingen in je muziek moeten steken, toch zul je je een beetje moeten toegeven aan de muziek van nu, of je moet puur voor de hobby muziek maken, maar dat is niet mijn doel, ik zit verdomme niet voor niets 7uur in me studio, daar mag best wat geld aan worden verdiendquote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:57 schreef Cynic het volgende:
[..]
waarmee dus maar weer eens wordt bewezen dat een producer geen echte kunstenaar is
L'art pour l'art, dat moeten we hebben
Het was geen Floyd Rose... en anders heeft 'ie 'm niet gebruikt.. ik heb 't namelijk niet gezien, wel gehoordquote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:40 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Floating Floyd Rose trem... kan gebeuren...
Succes man!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 00:15 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Gelukkig hebben we true metal met echte drummers die weigeren te triggeren, en principiële jazzers die alleen willen opnemen in een echte bandsituatie: de verdedigers van muziek! Oh, en dood aan loudness!
Ik trigger mijn drums ook. Maar dat is omdat de samples van Andy Sneap beter klinken dan wat ik uit EZ kan krijgen
. Komende week begin ik met de opnames voor m'n album!
Mja dat probleem heb ik ook ben ook als de dood dat ik bij een optreden een keer een snaar breekquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 00:18 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Het was geen Floyd Rose... en anders heeft 'ie 'm niet gebruikt.. ik heb 't namelijk niet gezien, wel gehoordDie zanger vond 't wel grappig..
Wel laten horen dan hequote:Op vrijdag 10 augustus 2007 00:15 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Gelukkig hebben we true metal met echte drummers die weigeren te triggeren, en principiële jazzers die alleen willen opnemen in een echte bandsituatie: de verdedigers van muziek! Oh, en dood aan loudness!
Ik trigger mijn drums ook. Maar dat is omdat de samples van Andy Sneap beter klinken dan wat ik uit EZ kan krijgen
. Komende week begin ik met de opnames voor m'n album!
Had ik op school, moest een paar simpele powerchords spelen in de muziekles, omdat iemand anders een solo wou spelen om de leraar over te halen dat hij mocht soleren @ Zomerfestival....quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 00:20 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Mja dat probleem heb ik ook ben ook als de dood dat ik bij een optreden een keer een snaar breekokee ik breek nooit snaren
maar het hoeft maar 1 keer te gebeuren en je kan niet doorspelen. En nadat meneer de bassist onze backupgitaar heeft verkocht hebben we geen backupmeer
![]()
Mja dat kan nog zeg maar maar een gitaar met zwevende brug is compleet uit stemming als er ook maar 1 snaar breekt dus wat je ook doet het is zo vals als het maar kanquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 00:23 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Had ik op school, moest een paar simpele powerchords spelen in de muziekles, omdat iemand anders een solo wou spelen om de leraar over te halen dat hij mocht soleren @ Zomerfestival....
Brak m'n D-snaar... toen kon ik ook m'n powerchords wel vergeten, maar omdat hij middenin een solo zat...speelde ik gewoon door op 2 snaren... m'n leraar kon 't wel waarderen
Het werd er niet beter op natuurlijk, maar 't was beter dan géén begeleiding
Met het gevolg dat zijn solo van geen meter klonk, en hij dus niet mocht solerenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 00:25 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Mja dat kan nog zeg maar maar een gitaar met zwevende brug is compleet uit stemming als er ook maar 1 snaar breekt dus wat je ook doet het is zo vals als het maar kan![]()
Okee is goed genoegquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 00:27 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Met het gevolg dat zijn solo van geen meter klonk, en hij dus niet mocht soleren![]()
Nehh.. het ging wel redelijk.. natuurlijk niet van:...maar toch
Ja precies maar ligt er maar net aan wat je speelt. Ben je met een solo spelen en je mist een snaar is het natuurlijk dodelijkquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 00:39 schreef koejoeloek het volgende:
haha heb het keer gezien bij een concert van Rowwen Heze, nou kan je daar van vinden wat je wilt:P ik vind het ook kutmuziek, maar zijn oplossing was echt geniaal, je hoorde er NIKS van, dan ben je een goede gitarist in mijn optiek.
Thanks!quote:
Als ik alles een beetje naar tevredenheid kan mixen ben ik van plan te zoeken naar een of andere toko die CDtjes voor me wil persen. En als het kan ook hoesjes erbij enzo. Ik verwacht rond het einde van het jaar klaar te zijn (alles op z'n tijdquote:
haha jah, dat ben ik nu al een paar weken/maandenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 01:04 schreef Zyggie het volgende:
Oefenen, oefenen en misschien oefenen.
Wat misschien een idee is om te beginnen met een technische oefening om die buzz weg te krijgen. Probeer je wijsvinger eerst op 1 fret te leggen, dan op 2, dan op 3, dan op 4, dan op 5, dan op 6, tot de hele barré bereikt is. Wat je doet is het zuiver laten klinken en proberen het lang vast te houden en stevig te drukken, daarna doe je de volgende step. Doe dit een paar dagen en ik ben ervan overtuigd dat je het in de vingers krijgt, het is ook echt een kwestie van dat; daarna denk je hoe kon ik dat ooit moeilijk vinden.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 01:07 schreef Devilnl het volgende:
[..]
haha jah, dat ben ik nu al een paar weken
Maar vaag genoeg, hoe ik mijn wijsvinger ook op de snaren leg.. ik hou een buzz.
Alleen als ik begin met zo'n akkoord, en dus de tijd heb om hem GOED neer te leggen kan ik hem zonder buzz spelen
Iemand misschien een foto van zijn/haar hand positie tijdens zo'n akkoord. Misschien doe ik iets verkeerd
(als ik hem "goed" doe moet ik ook HEEL hard knijpen opzich)
Ja ik!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 01:07 schreef Zyggie het volgende:
Kent iemand nog een leuk akoustisch stuk voor sologitaar? Moeilijkheidsgraad maakt niet uit, eveneens tokkelen of plectrum.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |