quote:
Op maandag 13 augustus 2007 21:12 schreef deedeetee het volgende:[..]
Elk half uur kijken ? In een half uur kan er heel veel fout gaan
Het kind kan b.v. vallen en haar nek breken, of weet ik veel. Ik kan er met m'n verstand niet bij hoor.
dat kan je kind ook als je thuis bent , je kind in haar/zijn kamertje, jij in de keuken drukdrukdruk met koken of zo.
een kind , een kleuter , die 'lief speelt" ga je toch ook niet iedere 5 minuten checken ?
ik kan me voorstellen dat je bij de buren even een bakkie doet, je kind slapend, en jij de babyfoon mee... je bent dan wel je huis uit, maar qua afstand niet verder dan wanneer je in een andere kamer bent dan je kind, zeg maar.
iets gebeuren, dat kan altijd, maar je kind dusdanig alleen laten dat je niet alleen geen zicht meer hebt op waar je kind is, maar ook de afstand nog eens factor wordt, je 30 meter moet lopen, trappen op moet, hoeken om moet en dat dan nog eens in een vreemde omgeving, zónder enige vorm van directe controle, de babyfoon, de deur niet op slot, tjaa....
net als met moeders die even een uurtje gaan shoppen, want "de kleine ligt toch te slapen, en wordt niet wakker binnen het uur" , echt, die zijn er, en als je dan zegt " en wat als jou nu wat overkomt, onderweg?".. dan schrikken ze pas, want daar dachten ze niet aan..
laatst ook hier in de buurt (heb ik ms al in een ander topic verteld, of erger nog in dit topic, ik zie het nu zo snel niet) , winkels, vader loopt met lege buggy, boodschappen erin, peuter hobbelt achter papa aan.
vader kijkt niet op of om, slentert een sportzaak in.... ik sta daar met mijn fiets, te kijken naar dat kind, wat nog buiten loopt... ik had zo dat kind kunnen meenemen, en dan de trap op, die pal voor de winkel is, naar de parkeergarage toe, en weg met kind in mijn auto (die ik niet heb, maar stel) en geen hond die ooit mij aan dat kind zal linken, geen hond die argwanend kijkt naar een vrouw met een huilende peuter, geen hond die mij zich zal herinneren, gewoon een moeder die naar de auto loopt en hulend kind achterin zet... en die vader kijkt ondertussen om... geen kind.
het had me 30 seconden gekost , was ik van kwade zin geweest en in het bezit ve auto
![]()
en daarom denk ik dus, als je een kind wil roven, puur om het kind zelf, zijn er makkelijker plekken om dat te doen, waarom een hotel, waarom het risico nemen, waarom ueberhaupt weten dat er precies daar een kind ligt, alleen (met 2 kleine broertjes)... in een druk winkelcentrum, een speeltuin, een druk strand, ja, legio mensen, en dus legio potentiele getuigen, maar soms kan dat juist handig zijn, je valt niet op.