Je bent me net voor, wilde het er nog even bij zettenquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 22:20 schreef Veletta het volgende:
Roze en rood is ook not done
Vergeet de Teva-sandalen nietquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 22:28 schreef Locusta het volgende:
[..]
Je bent me net voor, wilde het er nog even bij zetten![]()
Naast kleurenmissers vind ik overigens de "Mukluks" en de "Crocs" ook een van de dieptepunten in de modegeschiedenis![]()
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 22:44 schreef Jojoortje het volgende:
Ik vind bruin en zwart wel bij elkaar kunnen
Wat ik echter niet vind kunnen is:
- roze en rood
- express stuk van je string laten zien
- gezette mensen die net een te kort truitje dragen
- wortelbroeken
- dames met grote borsten hangtieten en verkeerde zonder bh's
Kwestie van smaakquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 22:44 schreef Jojoortje het volgende:
Ik vind bruin en zwart wel bij elkaar kunnen
Wat ik echter niet vind kunnen is:
- roze en rood
- express stuk van je string laten zien
- gezette mensen die net een te kort truitje dragen
- wortelbroeken
- dames met grote borsten en verkeerde bh's
Ik bedoelde roze met roodquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 23:06 schreef Soldier2000 het volgende:
Waarom is roze eigenlijk not done?
Ik vind het wel meevallen.
Nee, een bruine suede riem ziet goed uit bij zwarte gladleren oxfordsquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 22:02 schreef Cinch het volgende:
- Riem zelfde kleur als de schoenen (maar dit lijkt tegenwoordig niet zoveel meer uit te maken)
Hangt er vanaf welke kleur paars en geel. Aubergine achtig kan heel goed met een beetje donkergeel.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 23:09 schreef Roeji het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de kleurcombinatie: paars met geel. Kan dat? Dus niet een paarse trui met gele broek ofzo. Maar een een paarse trui met diepe v-hals en daaronder een geel hemdje.
Ik persoonlijk vind het kunnen, maar mijn moeder dacht dat ze spontaan blind werd.
ik twijfel dus, vooral omdat ik met sommige kleurcombinaties totaal geen raad weet of het kan. Alhoewel als ik sommige mensen zie, dan denk ik dat tegenwoordig alles kan kwa combineren. Maar goed, ik loop zelf liever niet voor joker
hahahaquote:
Bruin en zwart in de juiste dosering door elkaar gedragen kan heel stylish zijn. Persoolijk vind ik een zwarte blouse met een krijtstreep bruin jasje erover + een bruine broek met zwarte lak schoenen eronder erg mooi.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 22:15 schreef Locusta het volgende:
- Geen bruin en zwart door elkaar dragen![]()
Edit:
Denk dat dit (en smaak)een persoonlijk iets is
Net even te rade gegaan bij een vriendin en die vind dit wel kunnen.
Ik zou dus persoonlijk als ik (bijv.) een zwart shirt aan heb, nooit bruine schoenen aantrekken.
Bij bruin kunnen veel kleuren behalve zwart, en bij zwart kunnen álle kleuren behalve bruin![]()
Wat is een button down hemd?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 10:14 schreef QCC het volgende:
[..]
Nee, een bruine suede riem ziet goed uit bij zwarte gladleren oxfords![]()
Riem en schoenen horen te matchen.
Verder is het meeste wel gezegd, witte sokken etc.
Oh ja, button-down hemd met pak vind ik vreselijk.
Dat de kraag met knoopjes vastzit aan je overhemd aan de puntjes...quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 14:18 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Wat is een button down hemd?
Verder ben ik het er idd mee eens dat riem en schoenen juist horen te matchen, tenminste zoveel mogelijk.
Oja, kan dat altijd? Heel donkerpaars met heel licht geel of bijna creme kleurig wist ik wel. Maar mn trui is wat feller paars en het hemdje ook iets feller geel.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 11:49 schreef alors het volgende:
BS, Paars en geel kan in principe altijd wel
paars en geel vloekt toch heel erg?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 11:49 schreef alors het volgende:
BS, Paars en geel kan in principe altijd wel
Dan zouden rood en groen ook bij elkaar passen?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:18 schreef starla het volgende:
Complementaire kleuren passen sowieso goed bij elkaar, althans, als je smaak niet afwijkt van wat als normaal wordt beschouwd. Er zijn altijd wel mensen die oranje geweldig vinden passen bij magenta.
Ja wat vind je kunnen? Ik vind dat het wel kan. Maar het hangt ook een beetje van de kleuren af. Lichtgeel past inderdaad bij heel veel wel, okergeel past vooral beter bij donkerdere tinten vind ik.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 15:49 schreef Roeji het volgende:
[..]
Oja, kan dat altijd? Heel donkerpaars met heel licht geel of bijna creme kleurig wist ik wel. Maar mn trui is wat feller paars en het hemdje ook iets feller geel.
Ik zal morgen eens een foto maken van de desbetreffende paarse trui en van het gele hemdje. Dat zegt meer dan woorden.
Bestaat er eigenlijk zoiets als een lijstje oid waarin alle niet blindmakende combinaties in staan? Er is een topic over welke kleuren het beste bij je passen, dat kun je dan op een site uitvogelen. Lijkt me dat er dan ook iemand eens tijd te veel heeft gehad om zich druk te maken over kleurcombinaties en daar dan een site van heeft gemaakt. Toch?
en ja ik weet dat google bestaat, maar ik ben nu eventjes te lui om me daar mee bezig te houden.![]()
Waarom past rood en groen niet bij elkaar?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:28 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Dan zouden rood en groen ook bij elkaar passen?
Blauw en groen is boerenfatsoen, schijnt.
Crocs zijn een beetje als trainingspakken, prima voor in huis (of als je effe snel met de hond moet). Maar als je de stad in gaat... no way.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 22:28 schreef Locusta het volgende:
[..]
Je bent me net voor, wilde het er nog even bij zetten![]()
Naast kleurenmissers vind ik overigens de "Mukluks" en de "Crocs" ook een van de dieptepunten in de modegeschiedenis![]()
Dat komt omdat je met een legging ronde vormen accentueerd (eruit laat komen)..quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 13:27 schreef Seventees het volgende:
Rood met roze is niet direct onmogelijk.
Gezette mensen in leggings.
Nooit doen.
Te erg.
Ik krijg van groen + rood altijd zo'n kerstgevoel...quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:43 schreef starla het volgende:
[..]
Waarom past rood en groen niet bij elkaar?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Te strak: Jort Kelder die zulke strakke broeken draagt dat je kunt zien dat-ie linksdragend isquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 20:41 schreef schaakkipje het volgende:
een overhemd met korte mouwen
corsages van plastic
meer dan 3 sieraden (kerstboomeffect)
en verder alles wat niet misplaatst is in een hoerentent: te bloot, te strak, te opzichtig ed
(kernwoord TE)
Precies. Ik heb de neiging om juist dan ongegeneerd te staren.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 21:18 schreef Rutgerr het volgende:
[..]
Te strak: Jort Kelder die zulke strakke broeken draagt dat je kunt zien dat-ie linksdragend is
O.o waarom denk ik nou dat je hier geen gelijk hebt?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 22:39 schreef ArendBarend het volgende:
(...) wat de meeste mensen ook wel doen overigens
Laagjes zijn niet echt Nederlands. Dat doen ze in zuidelijke landen maar weinig (de temperaturen daar zouden een verklaring kunnen zijn) maar in Amerika bijvoorbeeld zie je het ook vaak genoeg. Kijk bijvoorbeeld maar naar de reclamecampagnes van American Apparel en Abercrombie and Fitch.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 22:07 schreef Tinkepink het volgende:
Jort Kelder heeft een erg foute smaak, maar dat maakt hem net weer zo leuk.
Waar ik wat moeite me heb is
- een outfit in meer dan 3 kleuren (uitgezonderd als je iets met bloemetjes draagt ofzo)
- bruine riem, zwarte schoenen of andersom
- broeken met smal toelopende pijpen als je er het figuur niet voor hebt (90 procent der mensheid)
- legging onder een jurkje
- leggings in het algemeen
- strings die je ziet
- uitpuilende heupen onder te korte shirtjes en te lage broeken
- bandplooi spijkerbroeken
- met de mode meelopen terwijl je meer een klassiek type bent
- die typisch Nederlande laagjesmode (voor vrouwen)
- mannen die er té trendy bijlopen
Op deze website staat een schat aan informatie over kleding.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 15:49 schreef Roeji het volgende:
[..]
Oja, kan dat altijd? Heel donkerpaars met heel licht geel of bijna creme kleurig wist ik wel. Maar mn trui is wat feller paars en het hemdje ook iets feller geel.
Ik zal morgen eens een foto maken van de desbetreffende paarse trui en van het gele hemdje. Dat zegt meer dan woorden.
Bestaat er eigenlijk zoiets als een lijstje oid waarin alle niet blindmakende combinaties in staan? Er is een topic over welke kleuren het beste bij je passen, dat kun je dan op een site uitvogelen. Lijkt me dat er dan ook iemand eens tijd te veel heeft gehad om zich druk te maken over kleurcombinaties en daar dan een site van heeft gemaakt. Toch?
en ja ik weet dat google bestaat, maar ik ben nu eventjes te lui om me daar mee bezig te houden.![]()
Haha van die patsertjesquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 22:07 schreef Tinkepink het volgende:
- mannen die er té trendy bijlopen
en dan is de merkkleding ook nog vaak fakequote:Op zondag 5 augustus 2007 13:48 schreef smurfzilla het volgende:
[..]
Haha van die patsertjesMet hun veel te kleine shirtjes en zo breed mogelijk lopen, eventueel met een zonnebril in het haar of aan de shirt. En een "check mij uit chickies want ik draag dure merkkleding dus ik ben the man" attitude haha.
![]()
Je pikt ze er zo uit. Patsers![]()
Ladies and gents, alto in da house!quote:Op zondag 5 augustus 2007 14:08 schreef Dirkmaat het volgende:
Do
- heb vooral schijt aan alle don'ts en trek gewoon aan wat je zelf mooi vind.
Don't
- bovenstaande toepassen als je serieus genomen wilt worden op je werk of waar dan ook.
Nee, als je het cool vindt om hier te zeggen dat je die regeltjes allemaal negeert ben je gewoon een ontzettend kinderachtige non-comformist.quote:Op zondag 5 augustus 2007 14:38 schreef Dandelion het volgende:
[..]
Dus als je draagt wat je mooi vindt ongeachte de regeltjes ben je alto?
Maar als je je keuze niet baseerd op de regels, maar op wat je mooi vindt houdt dat nog niet automatisch in dat je er bij loopt als een van de Kelly Family.quote:Op zondag 5 augustus 2007 14:40 schreef BrauN het volgende:
[..]
Nee, als je het cool vindt om hier te zeggen dat je die regeltjes allemaal negeert ben je gewoon een ontzettend kinderachtige non-comformist.
Nouuu, als je alle regels uit dit topic opsomt en ze stuk voor stuk negeert kom je er toch behoorlijk verknipt uit te zien hoor. Misschien zelfs een graadje erger dan een willekeurig lid van de Kelly Family.quote:Op zondag 5 augustus 2007 14:47 schreef Dandelion het volgende:
[..]
Maar als je je keuze niet baseerd op de regels, maar op wat je mooi vindt houdt dat nog niet automatisch in dat je er bij loopt als een van de Kelly Family.
Maar als je de regeltjes niet in acht neemt, betekent dat nog niet dat je je sowieso compleet anders kleed!quote:Op zondag 5 augustus 2007 14:48 schreef BrauN het volgende:
[..]
Nouuu, als je alle regels uit dit topic opsomt en ze stuk voor stuk negeert kom je er toch behoorlijk verknipt uit te zien hoor. Misschien zelfs een graadje erger dan een willekeurig lid van de Kelly Family.
Okee jonge, jij je zin, ik begrijp je punt.quote:Op zondag 5 augustus 2007 14:56 schreef Dandelion het volgende:
[..]
Maar als je de regeltjes niet in acht neemt, betekent dat nog niet dat je je sowieso compleet anders kleed!
Als je je bewust tegenover gesteld kleed, dan is dat wat anders.
Een wijde broek met zakken aan de zijkant zal beslist niet meer kunnen (gee idee), maar met mijn loge lijf is dat een betere keuze dan een oh zo hippe skinny jeans.
nee juist niet. Een overhemd met korte mouwen kan echt niet. Met warm weer stroop de gewoon de mouwen op.quote:Op zondag 5 augustus 2007 14:41 schreef El_Rolando het volgende:
Overhemden met opgestroopte mouwen.
Hmm, naja smaken verschillen. Persoonlijk vind ik dat de enige figuren die wegkomen met dergelijke overhemden professionele darters zijn, zodat het kort-gemouwde overhemd nog wat opgesierd kan worden met prachtige sponsorlogo's en dergelijke.quote:Op zondag 5 augustus 2007 15:06 schreef milagro het volgende:
[afbeelding]
kan dit toch echt niet fout vinden, hoor.![]()
ligt er helemaal aan wie het draagt en hoe diegene het draagt.
shirts zie ik het liefst 'fitted' en over de broek en dan een slanke vent erin, met donker haar, en bruine ogen en verliefd op mij
ja het ligt aan het overhemd en aan de manquote:Op zondag 5 augustus 2007 15:06 schreef milagro het volgende:
[
kan dit toch echt niet fout vinden, hoor.![]()
ligt er helemaal aan wie het draagt en hoe diegene het draagt.
shirts zie ik het liefst 'fitted' en over de broek en dan een slanke vent erin, met donker haar, en bruine ogen en verliefd op mij
ja, sorry, hoor maar dat ligt toch echt aan de manquote:Op zondag 5 augustus 2007 15:25 schreef schaakkipje het volgende:
[..]
ja het ligt aan het overhemd en aan de man![]()
want dit is toch best fout
[afbeelding]
![]()
Behalve wanneer een persoon die zich in het verleden al heeft bewezen als hip zoiets doet, dan is het opeens 'gewaagd' en 'vernieuwend'quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 22:02 schreef Cinch het volgende:
ik zie bij sommige dingen ook wel dat het er afschuwlijk uitziet maar soms schijnen de meest simpele/kleine dingen toch de look van je hele outfit te ruïneren.
Zo kan Lapo Elkann echt alles maken.quote:Op zondag 5 augustus 2007 15:39 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Behalve wanneer een persoon die zich in het verleden al heeft bewezen als hip zoiets doet, dan is het opeens 'gewaagd' en 'vernieuwend'
Mode
well, duh, met zo'n lijf pas je ook niet in 'mijn' shirtquote:Op zondag 5 augustus 2007 15:36 schreef schaakkipje het volgende:
maar let ook even op het overhemd he
ander model dan die van jou
Nou een paar enigzins gespierde en gebruinde armen (dus niet van die bodybuildersarmenquote:Op zondag 5 augustus 2007 15:29 schreef Rutgerr het volgende:
Armen en benen van mannen zijn niet mooi en derhalve blijven ze bedekt. Het dragen van korte broeken is niet eens koeler dan het dragen van lange broeken.
hihi en die jongen van jou kan zelfs een vuilniszak aanquote:Op zondag 5 augustus 2007 16:05 schreef milagro het volgende:
[..]
well, duh, met zo'n lijf pas je ook niet in 'mijn' shirt
Ik heb slanke benen, maar het oogt veel mooier als je die verhuld in een strak gesneden broek.quote:Op zondag 5 augustus 2007 16:15 schreef alors het volgende:
[..]
Nou een paar enigzins gespierde en gebruinde armen (dus niet van die bodybuildersarmen) kan ik toch wel waarderen hoor
Benen mits het voetbalbenen zijn.
Nee ik loop er niet bij als een alto, maar ik vind die regeltjes allemaal maar niks. Ik vind namelijk zelf dat kleding reflecteert wie je bent en wat je smaak is; en als je je aan allemaal lullige regeltjes gaat houden en alleen maar draagt wat mensen je vertellen (tenzij je uiteraard een belangrijke baan hebt en netjes in pak moet komen. of voor welke andere gelegenheid dan ook.) dan loop je er uiteindelijk gewoon bij als een saaie sufferd.quote:
Niet stropen, maar rollen!quote:Op zondag 5 augustus 2007 15:00 schreef schaakkipje het volgende:
[..]
nee juist niet. Een overhemd met korte mouwen kan echt niet. Met warm weer stroop de gewoon de mouwen op.
Ik ben het eigenlijk wel eens met je. Mijn kledingsmaak is niet standaard denk ik, maar ik hoor er nooit wat over. Natuurlijk zie je wel eens mensen wat vreemd kijken, maar meestal denk ik dan: Waar maak je je druk om? Daarna stel ik me weer de vraag: Waarom maak ik me druk om mensen die zich druk maken hoe ík er uit zie?quote:Op zondag 5 augustus 2007 18:30 schreef Dirkmaat het volgende:
[..]
Nee ik loop er niet bij als een alto, maar ik vind die regeltjes allemaal maar niks. Ik vind namelijk zelf dat kleding reflecteert wie je bent en wat je smaak is; en als je je aan allemaal lullige regeltjes gaat houden en alleen maar draagt wat mensen je vertellen (tenzij je uiteraard een belangrijke baan hebt en netjes in pak moet komen. of voor welke andere gelegenheid dan ook.) dan loop je er uiteindelijk gewoon bij als een saaie sufferd.
edit: en zoals ik eerder vermeld zie, het feit dat je de regeltjes niet in acht neemt bij het kopen/dragen van je kleding wil nog niet zeggen dat je er (zoals alto's en gothics en wie dan ook bewust doen.) tegenovergesteld bijloopt.
Idd, en het opzichtige teksten devies slaat hij ook de wind!quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:19 schreef QCC het volgende:
[..]
[afbeelding]
Lapo heeft vaak leuke dingen aan, maar soms is het net een clown.
don't: sneakersquote:
Ga jij maar niet door hoor, vervelende snobistische yup.quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:12 schreef DoimeN het volgende:
Dont's
-<lijst>
Do'
- Lapo Elkann
- Snelle auto, coke en siliconen tieten!![]()
![]()
Ik kan trouwens nog wel ff doorgaan, maarja...![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |