abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 01:15:28 #26
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_52062734
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 17:20 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Misschien stelt Ehsan Jami zich kandidaat
Of Eddy Terstall.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_52067611
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 21:15 schreef Hexagon het volgende:
Het handjevol PVDA mensen dat het wel begrijpt (Bos, Plasterk, Mei li Vos, Aboutaleb) is helaas te klein om in te druisen tegen rooie fossielen en hun visie duidelijk te presenteren. Daardoor vevalt de PVDA meer tot een slappe futloze partij die geen lef of visie toont om dingen die in Nederland niet lekker lopen te verbeteren.
Het valt me van deze mensen vooral tegen dat ze zo weinig hun eigen visie op tafel gooien. Neem een Vos. Die is volledig de mond gesnoerd door mensen als Heerts. Voordat ze op die PvdA lijst terecht kwam heeft ze zich meerdere malen positief in de kijker gespeeld, sinds de verkiezingscampagne is er niets van over. Louter goedkoop links geleuter. Daar waar ze eerder constructief ook durfde te snijden in rechten, zijn het nu alleen plannetjes die veel, heel veel geld kosten. Plasterk heb ik ook nog weinig met de vuist op tafel zien slaan. Aboutaleb is alleen nog maar in de verdediging geweest. En Bos speelt al helemaal niks klaar, die is alleen bezig zijn eigen positie vast te houden. Kansloos, als je zo richtingsloos bent als hij.
quote:
En om dan met zo'n uitgerangeerd museumstuk als Pronk op de proppen te komen is helemaal onbegrijpelijk aangezien hetgeen die gast gaat inbrengen waarschijnlijk meer "terug naar vroeger" is dan "vooruit" en terug is altijd een doodlopende weg. Bovendien denk ik niet dat een dergelijk omstreden figuur een stemmentrekker zal zijn.
Pronk is dan wel van heel vroeger, ik denk dat hij veel beter een koers(k) durft te kiezen. Dat zou al een hele vooruitgang zijn voor de PvdA. En een partijvoorzitter is eigenlijk nooit een stemmentrekker, dat lijkt me dus ook niet echt een probleem.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 11:54:12 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_52069275
Normaal gesproken heeft de voorzitter idd geen echte invloed op het stemgedrag bij de verkiezingen

Maar de partijvoorzitter is meestal ook een persoon op de achtergrond die toch niemand kent. Dat zou in het geval van een zeer bekende (en omstreden) partijdinosaurus als Jan Pronk anders kunnen zijn.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 13:18:06 #29
187729 antoinevl
Steun Jan Pronk!
pi_52071672
Natuurlijk steun ik het initiatief! Ik heb het namelijk zelf gestart!

De partij is tegenwoordig een managerspartij geworden die niet aanspreekt bij jongeren! Dat zou de dood van de PvdA betekenen op termijn! Dat moet gestopt worden. Idealen moeten weer gaan leven binnen de PvdA en bevlogenheid moet er weer komen. Afdelingen moeten weer wat te zeggen hebben, het kan niet zo zijn dat ze buiten de congressen geen echte mogelijheid hebben om de partijtop te corrigeren. Pronk is voorstander van een partijraad waarin de afdelingen weer buiten congressen ook de partijtop kunnen corrigeren zoals dat er vroeger ook was in de pvdA.
Daarom is pronk een goede kandidaat!
pi_52071821
Nee, Pronk spreekt jongeren aan.

Maar goed, elk initiatief dat het opheffen van de PvdA dichter bij brengt verdient steun!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 13:53:46 #31
3961 pontakel
Niets Bijzonders
pi_52072719
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 21:15 schreef Hexagon het volgende:
En om dan met zo'n uitgerangeerd museumstuk als Pronk op de proppen te komen is helemaal onbegrijpelijk aangezien hetgeen die gast gaat inbrengen waarschijnlijk meer "terug naar vroeger" is dan "vooruit" en terug is altijd een doodlopende weg. Bovendien denk ik niet dat een dergelijk omstreden figuur een stemmentrekker zal zijn.
Terug naar vroeger?
Ik denk dat juist de huidige PvdA, net als het CDA steeds meer terug naar het conservatieve gaat. Pronk wil meer inhoud geven aan democratische inbreng bijvoorbeeld. Dat staat tegenover de dentralisten die alles zelf willen bepalen, geen ruimte willen geven voor interne accentverschillen en meer van dat.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 14:13:49 #32
187729 antoinevl
Steun Jan Pronk!
pi_52073335
juist, daar heb je helemaal gelijk in pontakel!
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 14:29:36 #33
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_52073876
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 13:18 schreef antoinevl het volgende:
Natuurlijk steun ik het initiatief! Ik heb het namelijk zelf gestart!

De partij is tegenwoordig een managerspartij geworden die niet aanspreekt bij jongeren! Dat zou de dood van de PvdA betekenen op termijn! Dat moet gestopt worden. Idealen moeten weer gaan leven binnen de PvdA en bevlogenheid moet er weer komen. Afdelingen moeten weer wat te zeggen hebben, het kan niet zo zijn dat ze buiten de congressen geen echte mogelijheid hebben om de partijtop te corrigeren. Pronk is voorstander van een partijraad waarin de afdelingen weer buiten congressen ook de partijtop kunnen corrigeren zoals dat er vroeger ook was in de pvdA.
Daarom is pronk een goede kandidaat!
Met veel van je punten ben ik het eens hoor

Maar is het wanneer je jongeren wilt bereiken niet beter om te kijken of er een jongere held aanwezig is om dit te verwezenlijken. Het lijkt me namelijk niet bepaald handig wanneer een oud-linkse dwarsligger, die Wouter Bos de nodige kopzorgen kan opleveren, het binnen de partij voor het zeggen krijgt. Het lijkt me voor jongeren aansprekender als PVDA om het erfgoed van Den Uyl en zn rooie vrinden eens voorgoed achter zich te laten.

Bovendien is Pronkvoor velen een van de personificaties van de reden waarom vele mensen het vertrouwen in de PVDA verloren zijn. Zeker niet onomstreden.

En als de partij de jongeren aan wil spreken dan wordt het nodig tijd dat de PVDA meer solidariteit tussen generaties laat zien. Zoals de PVDA nu bezig is geweest de laatste jaren is het vooral een beetje vriendjes blijven met de generatie babyboomers. De PVDA heeft geen enkele constructieve bijdrage laten zien om dingen als de WAO, zorgverzekeringen, AOW, huizenmarkt ook voor de jongeren in de toekomst betaalbaar te houden. En ook nu in het kabinet is het weer hetzelfde. De huizenmarkt is voor jongeren rampzalig maar de PVDA steekt zijn kop liever in het zand.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 14:37:37 #34
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_52074155
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 15:07 schreef Strolie75 het volgende:
Ik ben ook voor, dan is het over een paar jaar echt afgelopen met de Partij van Allah.
idd
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_52074196
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 14:37 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

idd
Maar je krijgt er Marijnissen voor terug. Tel uit je winst.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 15:40:41 #36
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_52075822
Dat is waar. Eigenlijk mogen we nog blij zijn met de PvdA als je het in het licht zet van de naderende NSB coalitie van de SP en PVV . Juist nu zijn PvdA-stemmers hard nodig om het land te redden van haar ondergang.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 15:48:07 #37
187729 antoinevl
Steun Jan Pronk!
pi_52076012
juist de PvdA moet tot leven komen en ten strijde trekken tegen populisme en coservatisme!
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 17:08:23 #38
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_52078177
Meneer van Lune is in tha house.

Ik snap echt niet wat jij in Jan Pronk ziet, wat de rest van Nederland blijkbaar ontgaat.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 17:37:41 #39
187729 antoinevl
Steun Jan Pronk!
pi_52078942
Nou volgens het AD is het zo dat wel meer jongeren wat zien in Jan Pronk
pi_52079417
Dus Pronk moet de PvdA gaan redden?
If the shoe doesn't fit, the shoe must be a Nazi.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 18:34:53 #41
187729 antoinevl
Steun Jan Pronk!
pi_52080322
dat heb je helemaal goed begrepen
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 19:58:57 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_52082278
Maar Antoine leg eens uit dan?

Dat verhaaltje boven is duidelijk. Maar waarom Jan Pronk? Wat heeft hij dan dat hem zo geschikt maakt. Waarom niet een meer verfrissend persoon? En zeker omdat Jan Pronk absoluut niet onomstreden is.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 20:26:08 #43
187729 antoinevl
Steun Jan Pronk!
pi_52083122
Hij is zeker een niet onomstreden figuur. Bij mijn keuze voor Pronk ligt ook het feit dat ik Jan pronk zelf al eens eerder heb ontmoet bij een debat dat ik had georganiseerd. En Daar heb ik zelf gezien hoe hij met veel energie en bevlogenheid zijn speech hield, daar raakte ik door geinspireerd Veel van de politici ken ik niet zo goed van dichtbij dat speelt voor mij persoonlijk zeker mee
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 21:19:47 #44
99433 Tup
Tupperwaar
pi_52084412
Ik vind Pronk leuk en hij heeft bevlogenheid en een visie. Hier op Fok! geloven veel mensen in "het is de schulkd van links" verhaal, en dat is de reden waarom ze Pronk niet mogen. Een echte onderbouwing heb ik nooit mogen lezen. Voor de PvdA zou het niet goed zijn.
Wasserwunderland
pi_52084489
Die Pronk is niet veel meer dan een hele goede autoverkoper die geen auto's verkoopt maar een ideologie. Nogal wiedes dat bepaalde mensen door hem geïnspireerd raken, de Scientology Kerk trekt ook volle zalen.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 21:41:35 #46
187729 antoinevl
Steun Jan Pronk!
pi_52084947
kromme vergelijkingen zijn niet echt mijn bezigheden...
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 23:59:48 #47
3961 pontakel
Niets Bijzonders
pi_52088743
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 15:48 schreef antoinevl het volgende:
juist de PvdA moet tot leven komen en ten strijde trekken tegen populisme en coservatisme!
pi_52100396
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 14:38 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Maar je krijgt er Marijnissen voor terug. Tel uit je winst.
dat noem ik meer een verlies, een linkse Führer aan de macht
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_52101443
Sudan, een half miljoen mensen gedood. Waarom ze Pronk niet mee hebben genomen is me een raadsel.
pi_52101973
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 18:30 schreef pberends het volgende:
Waarom ze Pronk niet mee hebben genomen is me een raadsel.
Zal wel iets met racisme te maken hebben...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')