abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:10:35 #101
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_52650954
Disjfa, het is geen sekte ofzo
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_52651153
Nee, het is burgeroorlog
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:13:57 #103
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_52657683
Kan er ook eens een keertje worden opgetreden tegen depax? Hij blijft nu doorgaan tegen Cyberia, en het zal me een worst als het terecht is of niet.

[wii 214] je moeder
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_52658049
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 19:13 schreef Tomasso het volgende:
Kan er ook eens een keertje worden opgetreden tegen depax? Hij blijft nu doorgaan tegen Cyberia, en het zal me een worst als het terecht is of niet.

[Wii 214] Lege TT tot een user wat leuks verzint
Ik heb het topic opgeschoont, maar is dat nou elk topic weer nodig?
Ik begin er een beetje moe van te worden om ieder topic in te grijpen (ja nu al)
Het zijn iedere keer dezelfde die het topic om zeep helpen.
RRoD : Het is niet de vraag OF het gebeurt, maar WANNEER het gebeurt!
pi_52660711
Kan iemand hier nog die [360] in de TT zetten?
Skate

Alvast bedankt
pi_52661039
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 21:04 schreef Leonos het volgende:
[Xbox 360] Skate.

Alvast bedankt
Done
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:34:38 #107
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_52661464
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 21:04 schreef Leonos het volgende:
[Xbox 360] Skate.

Alvast bedankt
Is toch gewoon multi? Waarom nou weer specifiek een Xbox360 thread?
He didn't set up the rhyme with meaningless words.
As you predicted or assumed everything was calculated
Every word had purpose just not always on the surface.
But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:16:53 #108
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_52664690
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:59 schreef disjfa het volgende:

[..]

Wat is neutraal. Als je een goed onderbouwde mening hebt kan je vanales vertellen. Ik vertel ook vaak zat dat ik niet tevreden ben met nintendo. Toch loopt niemand mij af te kafferen. Ze zien mij dan weer als fanboy. Als je topics lang loopt te trollen, of als nintendo fan al jaren lang gepest met het gezever over de kiddy machines worden mensen vanzelf wel een keertje moe.
ik heb geen duidelijke mening over nintendo(de DS vind ik bijvoorbeeld wel een tof dingetje), maar een bepaalde behoefte/smaak waaraan de Wii (nog) niet voldoet, als ik dat eerst met 80 argumenten moet gaan onderbouwen, en er dan niet op mij gereageerd word, dan heeft zo'n bericht toch geen enkele zin?
quote:
Zeker als je het eeuwen lang gezever van tomasso (no flame) neemt. Elk topic post hij 12 keer hoe kut een iets wel niet is. Een mening is leuk, vertellen is nog leuker. Maar ermee blijven trollen is irritant.
Het is irritant, maar vaak wel ontopic, en tsja je hebt nou eenmaal meerdere ietsen die je niet tof vind. Dit soort users weten dat ze daarmee op het randje balanceren , en zo nu en dan worden ze er om gebanned omdat ze over dat randje heen vallen, maar als ze gebanned zijn , zie je alsnog bepaalde fanboys die een smaak die in hun ogen anti-nintendo is afzeiken, of met kul argumenten komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 24-08-2007 23:26:02 ]
pi_52664736
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 21:34 schreef Fallen het volgende:

[..]

Is toch gewoon multi? Waarom nou weer specifiek een Xbox360 thread?
Weet niet of ie ook voor de PC is? Anders krijg je al die vragen weer over hardware enzo.
Als ie alleen voor de 360/PS3/Wii is maakt het mij niet uit
pi_52704722
In het eerste topic download-gezeik waar niet naar wordt gekeken. In het 2e topic idem dito.

[Xbox 360, PC] Bioshock #2
  zondag 26 augustus 2007 @ 19:14:49 #111
30192 Gamedemon
En dat is 2!
pi_52705134
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 18:58 schreef ijsmeis het volgende:
In het eerste topic download-gezeik waar niet naar wordt gekeken. In het 2e topic idem dito.

[Xbox 360, PC] Bioshock #2
Ik zie geen topic reports staan en ik wil de game niet voor mezelf verpesten aangezien er ALTIJD mensen zijn die spoilers niet tussen spoiler tags gooien.
Daarom kijk ik er niet, ik ga pas kijken als het gemeld wordt totdat ik de game heb uitgespeeld.
Dus ik zal er nu even gaan modden en dan de eerste report pas weer.
  zondag 26 augustus 2007 @ 19:25:35 #112
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_52705381
heb een aantal reacties verwijdered en een waarschuwing geplaatst.
pi_52709023
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 19:14 schreef Gamedemon het volgende:

[..]

Ik zie geen topic reports staan en ik wil de game niet voor mezelf verpesten aangezien er ALTIJD mensen zijn die spoilers niet tussen spoiler tags gooien.
Daarom kijk ik er niet, ik ga pas kijken als het gemeld wordt totdat ik de game heb uitgespeeld.
Dus ik zal er nu even gaan modden en dan de eerste report pas weer.
Topicreports in de oude layout werken niet. Dus die kan ik niet plaatsen .
En jij zou er voor moeten zorgen dat die spoilers tussen de spoilertags moeten komen te staan . Want ik erger me er ook aan (en heb ook al gevraagd of er wat meer van de tags gebruikt kan worden gemaakt.)
  zondag 26 augustus 2007 @ 21:57:50 #114
30192 Gamedemon
En dat is 2!
pi_52710141
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 21:28 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Topicreports in de oude layout werken niet. Dus die kan ik niet plaatsen .
En jij zou er voor moeten zorgen dat die spoilers tussen de spoilertags moeten komen te staan . Want ik erger me er ook aan (en heb ook al gevraagd of er wat meer van de tags gebruikt kan worden gemaakt.)
Ik heb PaRoDiUzZz gevraagd of hij dat topic in de gaten kan houden.
Ik heb geen zin om daar al die spoilers te gaan lezen terwijl ik zelf nog met de game bezig ben.
Dan zou ik een hekel aan het modden gaan krijgen en daar heb ik echt geen zin in.
Ik verwacht em woensdag uit te hebben en dan zal ik een oogje in het zeil houden.
  dinsdag 4 september 2007 @ 14:30:54 #115
153970 Terecht
Apodictisch.
  dinsdag 4 september 2007 @ 14:56:12 #116
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_52938292
is dicht.
pi_52999479
Hoe kan je uitvinden vanaf games!fok waar het feedback topic is. Ik zit nu maar een beetje te zoeken en heb geen zin om hier naar de forumindex te gaan om verder te zoeken.

Maar kunnen jullie ff de games!fok files binair opslaan.  is een irritant karakter Krijg je van de conversie van windowsfiles naar linux files.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
pi_52999737
Het leek mij eerder handiger en gebruikersvriendelijker om het wat gemakkelijker voor iedereen te maken

Bookmarks zijn stom.
www.indiegamer.nl
pi_53069488
[Centraal] Football Manager 2007 #37: Game on!

Dubbel topic.
Andere topic was er eerder
pi_53069576
quote:
Op maandag 10 september 2007 11:35 schreef sjimz het volgende:
[Centraal] Football Manager 2007 #37: Game on!

Dubbel topic.
Andere topic was er eerder

Done
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  maandag 10 september 2007 @ 18:57:01 #122
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_53078141
Tsk Tsk Tsk Tsk [PlayStation 2, 68] Met FFXII!
PaRoDiUzZ dat topic is al 2 dagen en 3 uur dicht

Post het eens hier dan lezen we het [PlayStation 2, 69] *Nieuw* Rogue Galaxy en Valkyrie 2
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  maandag 10 september 2007 @ 19:05:55 #123
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
  maandag 10 september 2007 @ 19:22:41 #124
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_53078720
Geeft niet
  donderdag 13 september 2007 @ 10:09:39 #125
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_53139736
Is het akkoord als ik een Call of Duty 4 Topic aanmaak voor de Xbox 360?
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_53145772
ik zit er niet mee
pi_53164133
Meer aparte topics is alleen maar beter toch
www.indiegamer.nl
  maandag 17 september 2007 @ 19:40:59 #128
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_53251605
[Wii 216] Wii'll never give up, never surrender

Wat zijn dit voor NeoGAF-achtige praktijken? Ik heb expliciet geen TT bij dit topic gemaakt en toch gebeurt het. Waarom? Nou ja, zomaar.

Dat kan natuurlijk niet 'zomaar'. Dan vraag ik dat het verwijderd wordt, a.u.b.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  maandag 17 september 2007 @ 19:44:38 #129
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_53251726
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:40 schreef Ruzbeh het volgende:
[Wii 216]

Wat zijn dit voor NeoGAF-achtige praktijken? Ik heb expliciet geen TT bij dit topic gemaakt en toch gebeurt het. Waarom? Nou ja, zomaar.

Dat kan natuurlijk niet 'zomaar'. Dan vraag ik dat het verwijderd wordt, a.u.b.
Ik kan geen wijzigingen in de OP vinden die jij niet gemaakt heb Ruzbeh, ook zie ik nergens dat de TT gewijzig is, heb de TT aangepast.
  maandag 17 september 2007 @ 19:49:16 #130
65330 Ruzbeh
pi_53251899
TT was eerst [Wii 216], toen werd het plotseling [Wii 216] Wii'll never give up, never surrender, wat toch best bizar is. Denk dat het weer eensch RaymanNL was die dat deed.

TT is weer terug naar het origineel, dank.
pi_53258901
He ff stomme vraag maar is die Wii prijsvraag al voorbij? Ik wil mn oude avatar.
(En ik heb iets gewonnen )
pi_53262694
quote:
Op maandag 17 september 2007 23:09 schreef DaFan het volgende:
He ff stomme vraag maar is die Wii prijsvraag al voorbij? Ik wil mn oude avatar.
(En ik heb iets gewonnen )
Houston, wii have a winner!
pi_53263357
quote:

Dankjewel
  donderdag 20 september 2007 @ 12:38:08 #134
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53324652
Mods, ik wilde een grote recensie gaan tiepen over rogue galaxy, maar zag dat er al een topic over was. Kan ik nogsteeds de recensie tiepen (word echt heel groot) en dan een nieuw topic maken want dat topic is maar 3 regels text en een paar plaatjes

Groetjes.

Het topic: [PS2] Rogue Galaxy

Ik ga nu iig tiepen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  donderdag 20 september 2007 @ 12:41:36 #135
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_53324739
Je kunt je review uitaard ook kwijt op FOK!games. Daar trek je zelfs een groter publiek dan op het forum

http://games.fok.nl/votegame.php?gameid=5944
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_53324878
quote:
Op donderdag 20 september 2007 12:38 schreef BaajGuardian het volgende:
Mods, ik wilde een grote recensie gaan tiepen over rogue galaxy, maar zag dat er al een topic over was. Kan ik nogsteeds de recensie tiepen (word echt heel groot) en dan een nieuw topic maken want dat topic is maar 3 regels text en een paar plaatjes

Groetjes.

Het topic: [PS2] Rogue Galaxy

Ik ga nu iig tiepen.
Een recensie als in een review, of wil je een uitgebreide openings post maken?
Reviews kun je iig kwijt op Games.fok.nl, en daar mag je natuurlijk gewoon naar linken in het PS2 topic.
Als je het over een openings post hebt met plaatjes en game info dan mag je het van mij ook posten, alleen dan copy paste ik het in het bestaande topic in de eerste post en delete ik jou post, uiteraard zal ik je de credits voor het maken er voor geven dan.
  donderdag 20 september 2007 @ 13:39:41 #137
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53326164
Ik wil best die review op games.fok zetten maar hoe doe ik dat? Moet ik dat dan insturen naar iemand?
  donderdag 20 september 2007 @ 13:48:45 #138
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_53326403
  donderdag 20 september 2007 @ 13:51:55 #139
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53326482
nee dat is voor nieuws
  donderdag 20 september 2007 @ 13:59:17 #140
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_53326651
Klik op mijn link BG
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
  donderdag 20 september 2007 @ 14:08:33 #141
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53326883
Kan iemand er even voor zorgen dat de plaatjes het doen? Alvast bedankt:
http://games.fok.nl/userreview.php?urid=20638

Beetje raar dat ze het niet doen.

Ik zal trouwens de volledige (want had mn eigen scoretext etc er even uitgehaald) review hier even neerzetten zodat het als OP in het topic dat loopt kan, alvast bedankt.

------------

Proloog
Rogue galaxy, het is een rpg van level5, dezelfde developer van bijv. Dark chronicle (dark cloud)
Als zeventien jarige knul genaamd Jaster rogue heb je de droom eens de ruimte in te gaan, je thuisplaneet rosa is een woestijnlandschap
en wordt onderdrukt door een militaire macht van een andere planeet.
Als wees gevonden en opgevoed door een priester breng je geregeld tijd door in de kerk tot op een dag een groot beest overvliegt en zich op het bevolkte gebied richt.
Dit kun je natuurlijk niet laten gebeuren, en rent naar buiten waarbij je een mysterieuze krijger ontmoet welk je al direct meetrekt het avontuur in.

Gameplay
Het is enkel het begin van een episch avontuur grootser en leuker dan final fantasy 12
Elk character is volledig uitgewerkt, je leert ze echt kennen en weet wat hun sterke en zwakke punten zijn.
Je hebt nooit het gevoel doelloos maar van stadje naar stadje te gaan zoals in ff12, waar je ook komt kom je met een doel.
De characters zijn kleurrijk en hebben humor en de moeilijkheids graad is behoorlijk goed uitgebalanceerd.
Het vechten kan zowel ingewikkeld zijn als simpel, gevechten zijn leuk om te doen zodat je nooit het "verdomme" gevoel hebt als in zoveel rpgs wanneer je aangevallen wordt.
Wanneer dit gebeurd zie je een rood "warning" midden in beeld, daarna komt de informatie in je scherm wat en hoeveel van datgene je aanvalt en ben je vrij ze de grond in te beuken.
Je kunt dingen oppakken, inclusief monsters met R1 + x en daarna gooien met vierkantje. De menu's zijn doodsimpel en items gebruiken werkt met een balkje dat opraakt naarmate je meer gebruikt.
Ook met je main wapen slaan deplete een balkje, net zo goed als met je secundaire (ranged) wapen schieten/gooien.
Om balkjes weer op te vullen kun je of rondrennen of blocken met R1,
wanneer je blocked krijg je nogsteeds schade maar lang niet zoveel als zonder dus het is een handigheid.
Zodra je na een gevecht bepaalde items vind kun je ze in een soort grid invoeren om nieuwe skills of resistances te krijgen, dit opwaardeersysteem is redelijk te vergelijken met de grid uit final fantasy 10, en makkelijk.
Soms als je aangevallen wordt kom je challenges tegen die varieren tussen "versla de vijand binnen *insert tijd*, Win zonder schade te verduren, versla de vijand met enkel *insert character*" en meer.
Win je zo'n challenge dan krijg je een challenge coin welk je later in het spel in kunt leveren voor prijzen.
Verlies je de challenge niet getreurd want je krijgt dan gewoon de experience zoals een normaal gevecht.

Uitrusting
Wapens zelf zijn ook behoorlijk uitgebreid, ze hebben een "skill" metertje dat moet opvullen om ze te kunnen mergen maar ook elemental stats te opwaarderen.
De elemental stats beginnen meestal laag maar kunnen (na veel battles) tot hun maximale potentieel gebracht worden.
Na "skill" vol te hebben gain je +1 element per gevecht op je wapen.
Later in het spel krijg je ook de mogelijkheid items samen te voegen om zowel geupgrade versies als speciale (ex) wapens te krijgen.
Dit proces is gemakkelijk, je combineerd gewoon alles wat gelijke text heeft en dan zit je goed.
Naast het combineren van items kun je in het spel zelf ook nog overige rare items vinden.

Voorbeeldje is het "crimson" zwaard en het "solar" zwaard.
Ze zien er op de kleur na hetzelfde uit en de text luid "een zwaard zo helder als de zon, het staal is brandend heet"
Om iets te combineren moeten beiden delen "skill" vol hebben, dus je moet met elk wapen even een tijdje vechten.
Verkoop dus ook nooit wapens, ook niet als je een bepaald wapen in een winkeltje wilt hebben en te weinig geld hebt.
Het is in alle gevallen het beste elk wapen te benutten.

Combineren kan zowel met primaire als secundaire wapens, en het tofste van allemaal is natuurlijk dat elk nieuw wapen
niet enkel bestaat uit meer stats, ze hebben hun eigen graphics, sterktes en zwaktes.

Ook kun je nieuwe costuums vinden, vaak verstopt op planeten op plekken waar je normaal gesproken overheen zou kijken.
In totaal zijn er wel 42 costuums in het spel verdeeld over al je characters.

Op een ander punt in het spel krijg je ook de mogelijkheid tot het maken van uitrusting doormiddel van blauwdrukken die je in het spel vindt.
All in all is het uitrusten van je characters dus behoorlijk uitgebreid.

Epiloog

Rogue galaxy is een avontuur zoals we het willen hebben, uitgebreid en geweldige gameplay.
Het is makkelijk te vergelijken met voorgangers als Dragon quest, maar ook final fantasy, en zal je ongetwijfeld tot in de ochtenduren laten spelen.
Laat dit spel dus niet liggen en koop het al moet je er een bank voor beroven want anders mis je de mischien laatste gorie rpg van de ps2.

Baajguardian's Score

Graphics: 7
Om het eerlijk te houden..
Shellshading is niet superpopulair, toch ziet alles er best goed uit, 3d en shellshading lopen soms doorelkaar heen
en je komt geen fouten tegen zoals muren waar je doorheen kunt kijken.

Geluid: 7
De battle geluiden zijn goed, en de conversaties kunnen nog net, soms herken je stemmen, bijvoorbeeld een van de figuren die je tegenkomt
heeft de stem van een acteur uit Police academy. In de conversaties zit geregeld humor waar zelfs ik nog een glimlach van krijg dus dat zit wel goed.
De muziek is tot nu toe iets minder dan wat ik gewend ben, maar niks om je zorgen over te maken.

Gameplay: 10
Het spel is briljant, je hebt constant zin om door te spelen, aangevallen worden irriteert niet zoals in de meeste rpg's
De spelcontrole is makkelijk onder de knie te krijgen, het verhaal is meevoerend en je verveeld je gewoon geen moment.
Topspel dus en een dikke maximale score hiervoor.

Eindscore: 9
Must have.

pluspunten: Briljante gameplay, verveeld nooit, goede balans in moeilijkheidsgraad, hip vorderingsysteem, challenges, een van de speelbare characters ziet er uit als Xiahou dun van dynasty warriors.

Minpunten: vertaalfoutjes in de text, shellshading is niet erg populair.

-------------------------------

N.p.
  donderdag 20 september 2007 @ 14:26:42 #142
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_53327343
Users kunnen zelf geen screens plaatsen in reviews en reacties. Wij editen het dan even zodat we kunnen controleren wat voor plaatjes er geplaatst worden

Er staan overigens screens in je review nu
  donderdag 20 september 2007 @ 16:52:23 #143
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53331417
quote:
Op donderdag 20 september 2007 14:26 schreef Notorious_Roy het volgende:
Users kunnen zelf geen screens plaatsen in reviews en reacties. Wij editen het dan even zodat we kunnen controleren wat voor plaatjes er geplaatst worden

Er staan overigens screens in je review nu
Ik zag het maar komt mijn bovenstaande "volledige" review nog in de OP van dit topic? :
[PS2] Rogue Galaxy

Zou ik prettig vinden, en als dat niet kan dan toch de bovenstaande screens in de review op fok.games.
  donderdag 20 september 2007 @ 17:03:37 #144
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53331713
Ik heb de screens even naar 400-300 size gezet, nu passen ze wel.
  donderdag 20 september 2007 @ 17:18:56 #145
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53332050
Ik heb je gepmed roy.
pi_53342780
Ik heb de review in de OP gezet, normaal gesproken is dit niet de bedoeling maar het is niet zo'n punt bij dit topic.
Normaal maken we een uitgebreide openings post met screens en info over het spel, geen review.. hooguit een linkje naar Gamerankings.com met het gemiddelde
  vrijdag 21 september 2007 @ 05:33:25 #147
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53347288
quote:
Op donderdag 20 september 2007 23:00 schreef Gamedemon het volgende:
Ik heb de review in de OP gezet, normaal gesproken is dit niet de bedoeling maar het is niet zo'n punt bij dit topic.
Normaal maken we een uitgebreide openings post met screens en info over het spel, geen review.. hooguit een linkje naar Gamerankings.com met het gemiddelde
jaja..

Ik maak al zat topics.
pi_53347474
Graag gedaan
  zaterdag 22 september 2007 @ 23:28:31 #149
65330 Ruzbeh
pi_53394054
pi_53394094
done.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')