Fuif moet en zal terugkomen! Ik wil em in mijn kabinet.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja je kan je enige geestverwant op die forum natuurlijk niet zomaar laten gaan.
quote:Balans, in goeden doen zijn, gelukkig, zaligheid, welzijn, magistraal, goedheid, fantastisch, kiplekker, intens, geweldig, vrede, hemels, lekker, plezier, blijdschap, tevredenheid, Goddelijk, vrolijkheid, enthousiasme, waardevol, gedreven, volmaakt, vertrouwen, evenwicht, waarheid, feest, schoonheid, wijsheid, liefde, vreugde, hartverwarmend, kracht, zuiverheid, de zon in een blauwe lucht, overvloed, optimisme, energiek, ontspanning, deskundigheid. Perfectie.
Mon.quote:
quote:Verburg vervangt bijna alle ministers
Het kan niet slechter uitkomen. Terwijl het blauwtongvirus om zich heen grijpt onder Nederlandse schapen, heeft landbouwminister Gerda Verburg (CDA) wel wat anders aan haar hoofd. Zij is deze week formeel de baas van Nederland. Verburg vervangt premier Jan Peter Balkenende (CDA), die deze week met vakantie is. Normaal gesproken zouden de beide vice-premiers – de PvdA’er Wouter Bos en ChristenUnie-voorman André Rouvoet – daarvoor in aanmerking komen, maar die zijn ook met vakantie. Als de premier en zijn vice-premiers weg zijn, treedt de vervangingsregeling op basis van anciënniteit in werking.
Verburg is niet alleen plaatsvervangend premier, maar ook plaatsvervangend minister van Buitenlandse Zaken, omdat de echte minister, de CDA’ er Maxime Verhagen, ook met vakantie is.
Wie denkt dat Verburg het maar druk heeft met alle posten die ze nu moet bezetten, heeft het mis. Verburg is zelf ook met vakantie, in Nederland. Af en toe komt ze naar Den Haag voor verplichtingen. Bijvoorbeeld om in een keer een groot aantal documenten te ondertekenen dat geen inhoudelijke toetsing (meer) behoeft.
Verburg staat niet helemaal alleen voor deze taak. Sedert de jaren zestig bestaat er een formele vakantieroosterregeling, die bepaalt dat steeds tenminste drie ministers in het land aanwezig moeten zijn voor overleg. De regeling is door toenmalig premier De Jong (1967-1971) geïntroduceerd.
Aanleiding was het uitzetten van een Chinese zaakgelastigde door Onderwijsminister Diepenhorst (ARP). Die had daarover weliswaar contact gehad met minister van Buitenlandse Zaken Luns (KVP), maar door een slechte telefoonverbinding was het advies van Luns („Je moet hem nooit laten gaan.”) verkeerd doorgekomen. Diepenhorst dacht verstaan te hebben „Je moet hem maar laten gaan.”
wil je dit nooit meer doen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:34 schreef Zwaardvisch het volgende:
Slechte TT trouwens. Ik had gedacht aan: 'Omdat Eerdmans geen tijd heeft'. Ofzo.
[edit] Mooi [afbeelding]
Rustig EG, je ziet naar wie er hier geluisterd wordt.quote:
Ik denk dat ik toch maar wel MOD ga worden. Op z'n Balkenendes en Bush''s normen en waarden ga bijbrengen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:42 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Rustig EG, je ziet naar wie er hier geluisterd wordt.
Nee, speciaal voor jou blijf ik lekker thuis.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:50 schreef Mutant01 het volgende:
EG, ga je wel eens op vakantie?
Buiten Europa/het Westen that is.
Ik denk dat het voor jou zelf ook beter is als je geen MOD wordt. Je houdt van veel posten, vaak nog met een inhoudelijke boodschap. Dat valt niet te combineren met het MOD-schap, dat zie je wel aan sigme. Blijf gewoon op zwart.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik denk dat ik toch maar wel MOD ga worden. Op z'n Balkenendes en Bush''s normen en waarden ga bijbrengen.![]()
Wil je mij als mod trouwens? En zo ja , waarom niet?![]()
Werken is leuk.quote:
Zo kom je inderdaad wel over ja. Iemand die niet veel reist, niet veel andere culturen heeft gezien.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:53 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, speciaal voor jou blijf ik lekker thuis.
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:58 schreef Zwaardvisch het volgende:
Werken is leuk.
Ik dacht al dat er een angel in zou zitten.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zo kom je inderdaad wel over ja. Iemand die niet veel reist, niet veel andere culturen heeft gezien.
Hoezo is het een angel?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:00 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ik dacht al dat er een angel in zou zitten.
Waar ben jij allemaal geweest?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zo kom je inderdaad wel over ja. Iemand die niet veel reist, niet veel andere culturen heeft gezien.
De baas is terug van vakantie, dus ik doe geen reet.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:00 schreef Autodidact het volgende:
[..]
De baas is op vakansjie, dus ik doe geen reet.
Het begint als een normale vraag en eindigt als een slight offence. En ik begrijp de aanleiding van je vraag ook niet helemaal.quote:
Afgezien van de standaardreizen binnen West-Europa (Spanje, Frankrijk, Duitsland, Belgie, Luxemburg, Polen, Portugal) en de bijna jaarlijkse reis naar Marokko, ben ik nog in Engeland geweest (zeer vriendelijke mensen btw)en in Algerije. Na mijn studie staat China op de agenda, daar heb ik ontzettend veel zin in.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:01 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Waar ben jij allemaal geweest?
Waarom zou een vraag per defenitie een aanleiding moeten hebben en dat jij het ziet als een slight offence is eerder je eigen perspectief nietwaar? Beetje vreemd.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:04 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Het begint als een normale vraag en eindigt als een slight offence. En ik begrijp de aanleiding van je vraag ook niet helemaal.
Een vraag zonder aanleiding zal door veel mensen vreemd gevonden worden. Of het moet overduidelijk een retorische vraag zijn, en dat is ze niet. En iemand verwijten culturele oogkleppen te bezitten is op zijn minst een lichte aanval. Want reizen zegt natuurlijk niets over je vermogen tot adaptatie, culturele vorming of referentiekader. Dat ligt eerder in het concreet omgaan met andere culturen, zoals een Indische vriend, Joegoslavische teamgenoot of Marokkaanse vriendin.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom zou een vraag per defenitie een aanleiding moeten hebben en dat jij het ziet als een slight offence is eerder je eigen perspectief nietwaar? Beetje vreemd.
Als dat alles is (West-Europa NW-Afrika) zou ik er niet zo'n grote mond over optrekken.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Afgezien van de standaardreizen binnen West-Europa (Spanje, Frankrijk, Duitsland, Belgie, Luxemburg, Polen, Portugal) en de bijna jaarlijkse reis naar Marokko, ben ik nog in Engeland geweest (zeer vriendelijke mensen btw)en in Algerije.
Nogal onzinnige repliek als je het mij vraagt. Nergens wordt ook maar iets gezegd over culturele oogkleppen of iets wat er ook maar op lijkt. Een vraag is overigens nooit zonder aanleiding, een vraag stel je omdat je iets wilt weten. Als ik vraag hoe laat het is, zo uit het niets is dat net zo goed een normale vraag. Ik wilde graag weten of EchtGaaf weleens zichzelf waande binnen andere culturen als hij op vakantie ging. Dat jij er een soort van aanval in meent te lezen is voor de rest je eigen probleem.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:17 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Een vraag zonder aanleiding zal door veel mensen vreemd gevonden worden. Of het moet overduidelijk een retorische vraag zijn, en dat is ze niet. En iemand verwijten culturele oogkleppen te bezitten is op zijn minst een lichte aanval. Want reizen zegt natuurlijk niets over je vermogen tot adaptatie, culturele vorming of referentiekader. Dat ligt eerder in het concreet omgaan met andere culturen, zoals een Indische vriend, Joegoslavische teamgenoot of Marokkaanse vriendin.
Doe ik dat dan? Overigens is dat een groter gebied dan de gemiddelde Nederlander ooit zal zien. Ik kan in ieder geval zeggen dat ik meerdere culturen zie en er zelfs dagenlang tussen leef en voel en ruik. En jij autodidact, welke landen heb jij allemaal bezocht?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:22 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Als dat alles is (West-Europa NW-Afrika) zou ik er niet zo'n grote mond over optrekken.
Je beschuldigt een ander ervan dat hij weinig culturen heeft gezien. Lichtelijk misplaatst voor iemand die er twee heeft gezien...quote:
Geen idee.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:24 schreef Mutant01 het volgende:
Overigens is dat een groter gebied dan de gemiddelde Nederlander ooit zal zien.
Vind ik niet, overigens is Oost-Europa cultureel gezien anders dan West Europa, net als Zuid- Europa verschilt van "West Europa". In die zin heb ik er wel meer dan 2 gezien. En ja, ik vind inderdaad dat hij weinig culturen heeft gezien als hij slechts binnen Nederland is gebleven. Dat is trouwens een feit, geen beschuldiging.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:27 schreef Autodidact het volgende:
Je beschuldigt een ander ervan dat hij weinig culturen heeft gezien. Lichtelijk misplaatst voor iemand die er twee heeft gezien...
Hm. De Europese landen die jij noemt plus Tsjechië, Oostenrijk, Italië, Egypte, Soedan, Ethiopie, Eritrea, Burkina Faso, Mali, VS, Canada en Mexico.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En jij autodidact, welke landen heb jij allemaal bezocht?
Dat zijn ook niet meer dan " 3 culturen", als we die maatstaven gaan gebruiken. Je begrijpt zelf dat dat dus onzin is. Nederland Belgie, Duitsland zijn in wezen de enige landen die echt op elkaar lijken. Frankrijk is wezenlijk anders dan Spanje, net als Polen dat is tov Duitsland. Het zijn die subtiele verschillen die je niet meekrijgt als je niet reist.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:30 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Hm. De Europese landen die jij noemt plus Tsjechië, Oostenrijk, Italië, Egypte, Soedan, Ethiopie, Eritrea, Burkina Faso, Mali, VS, Canada en Mexico.
Dat mag jij best vinden, maar ik ga jou niet impliciet beschuldigen van wereldvreemdheid omdat jij wat minder landen hebt bezocht.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zijn ook niet meer dan " 3 culturen", als we die maatstaven gaan gebruiken.
Nogmaals, wie zegt dat ik hem beschuldig van wereldvreemdheid?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:34 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dat mag jij best vinden, maar ik ga jou niet impliciet beschuldigen van wereldvreemdheid omdat jij wat minder landen hebt bezocht.
Welke drie trouwens?
Goeie reply. Autodidact, nooit mensen gaan verdedigen als er niets te verdedigen valt. Of andere mensen gaan aanvallen als een soort van "revenge" om een punt te maken die eigenlijk helemaal niet hoeft te worden gemaakt...over angels gesproken zeg..quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:41 schreef Autodidact het volgende:
't Is goed, Globetrotter01.
Het reëel existerende Westen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:50 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom zou je uberhaupt buiten het Westen op vakantie willen?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:50 schreef Mutant01 het volgende:
EG, ga je wel eens op vakantie?
Omdat het leuk en anders isquote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:16 schreef Gabry het volgende:
[..]
Waarom zou je uberhaupt buiten het Westen op vakantie willen?![]()
Europa alleen al is erg rijk aan culturen. Er valt een hoop te zien en mee te maken.quote:
Op z'n tijd maar verder kijken kan nooit kwaadquote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Meppelquote:
Het is een gezellig stadje niet veel meer en niet veel minderquote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:51 schreef Autodidact het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Meppel
Kijk dan joh, dat is een langere wiki dan Bombay. Zal wel veel te doen zijn.
http://www.elsevier.nl/ni(...)el/asp/artnr/162120/quote:Zes Arabische staten, waaronder Saudi-Arabië, kopen voor zeker 20 miljard dollar (14,6 miljard euro) aan Amerikaans wapentuig.
Naast Saudi-Arabië gaat het wapentuig naar de 'pro-Amerikaanse' golfstaten Verenigde Arabische Emiraten, Koeweit, Qatar, Bahrein en Oman. Volgens Amerikaanse functionarissen zijn de wapens 'defensief van aard'.
http://www.nytimes.com/2007/08/01/world/middleeast/01cnd-saudi.html?ex=1343620800&en=c7d8b5abd1d15954&ei=5088&partner=rssnyt&emc=rssquote:Saudi Arabia’s foreign minister today said his country was considering plans to upgrade its diplomatic ties with Iraq but rebuffed calls from the Bush administration to do more to halt Saudis from crossing the border to join the insurgency[
Speaking at a joint press conference with Secretary of State Condoleezza Rice and Defense Secretary Robert M. Gates, Prince Saud al-Faisal also held out the prospect that Saudi Arabia would attend the Israeli-Palestinian peace conference planned by President Bush this fall, but only if it is assured that the conference tackles “substantive” issues, and isn’t “just a photo op.”
Saudi Arabia’s attendance at the fall conference would be the first time that it has held significant talks with Israel for more than a decade.
nu.nlquote:BRUSSEL - De woorden e-mama, e-papa en e-werken worden opgenomen in het Van Dale Groot woordenboek van de Nederlandse taal. Een e-mama is volgens het toonaangevende woordenboek een moeder die de opvoeding van haar kinderen combineert met het thuiswerken op een pc.
Van Dale gaat hiermee woensdag in op een vraag van Patricia Ceysens, fractieleider van de partij Open Vld in het Vlaams parlement. Ceysens heeft van het thema e-werken haar stokpaardje gemaakt.
De nieuwe woorden komen eerst in het Van Dale Jaarboek, een boek met cd-rom dat de nieuwste woorden van het afgelopen jaar beschrijft. Veel van deze nieuwe woorden belanden uiteindelijk in de driedelige Grote Van Dale.
Niets aan de hand dus. Ze komen in een lijstje met mogelijke nieuwe woorden wat de drukker blijkbaar elk jaar uitbrengt. Pas als ze echt ingeburgerd raken komen ze misschien ooit in de Dikke terecht.quote:
Zeker komkommernieuws, maar dan blijven het nog steeds verschrikkelijke woorden.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:12 schreef du_ke het volgende:
Niets aan de hand dus. Ze komen in een lijstje met mogelijke nieuwe woorden wat de drukker blijkbaar elk jaar uitbrengt. Pas als ze echt ingeburgerd raken komen ze misschien ooit in de Dikke terecht.
Komkommernieuws.
Klopt maar veel meer dan het stokpaardje van een vlaamse fractievoorzitster lijkt het me niet. Er worden constant woorden verzonnen en met een goede lobby heb je die zo in zo'n lijstje staanquote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:13 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Zeker komkommernieuws, maar dan blijven het nog steeds verschrikkelijke woorden.
Een e-stokpaardje op een e-lijstje van een e-fractievoorzitster.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:21 schreef du_ke het volgende:
Klopt maar veel meer dan het stokpaardje van een vlaamse fractievoorzitster lijkt het me niet. Er worden constant woorden verzonnen en met een goede lobby heb je die zo in zo'n lijstje staan.
e-ja e-zoiets e-ja e-quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:34 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Een e-stokpaardje op een e-lijstje van een e-fractievoorzitster.![]()
Waarom niet?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:51 schreef ijsbrekertje het volgende:
Stel een minister heeft voor zijn ministerschap een boek geschreven (of een CD of film gemaakt), dat nog steeds verkocht wordt. Mag de minister dit geld dan gewoon verdienen of niet?
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:49 schreef Boze_Appel het volgende:
Wat is het rustig vandaan. Alle werklozen en studenten zitten in de zon zeker?
Omdat voor bewindslieden behoorlijk strenge regels gelden voor nevenfuncties en ook voor financiële belangen en zeggenschap over bedrijven.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:01 schreef Gabry het volgende:
Waarom niet?
Grappig om te zien dat echt alle mannen/mensen kijken naar deze dame, niet alleen op de onderste maar ook op de bovenste foto.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:02 schreef Mutant01 het volgende:
Speciaal voor EchtGaaf, vanwege z'n vrouwen achter het aanrecht topic
[afbeelding]
Ah, mooi, je eerste twee weken hard werken zitten er alweer op.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:36 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Het is m'n eerste dag.
Heb me vandaag telefonisch bij twee uitzendbureaus ingeschreven.
De relatie heeft zich herstelt, mevrouw heeft zich goed gedragen afgelopen weken en de sfeer is eindelijk weer goed te noemen. Bovendien wordt er weer gesext.quote:
Bon. Voor jou dan.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:24 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
De relatie heeft zich herstelt, mevrouw heeft zich goed gedragen afgelopen weken en de sfeer is eindelijk weer goed te noemen. Bovendien wordt er weer gesext.![]()
De verliefdheid is weggezakt.
Hoe is het met jouw emotional rollercoaster?
Wat zegt het over de booschap van de maker van zo'n plaatje, als hij die boodschap er niet eens fatsoenlijk op kan kalken?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:02 schreef Mutant01 het volgende:
[afbeelding]
In dit geval ontvangt de minister geld uit vermogensrechten. Dat lijkt mij geen nevenfunctie. Ik vraag mij ook af het zinnig is om daar afstand van te doen. Bij aandelen en effecten ligt het misschien anders omdat de vermogensrechten daar voortvloeien uit eigendom van een rechtspersoon, waardoor ze een direct belang hebben. Anders zou een minister helemaal geen verbintenissen meer mogen aangaan met andere personen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:53 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Omdat voor bewindslieden behoorlijk strenge regels gelden voor nevenfuncties en ook voor financiële belangen en zeggenschap over bedrijven.
Nou lijkt me het risico op belangverstrengeling hier nihil. Maar dat geldt ook voor bijvoorbeeld een bestuursfunctie in een sportclub en zo'n functie moet worden opgezegd.
Tja aandelen in bedrijven dienen ook elders ondergebracht worden in de tijd dat iemand minister is. Dus weet niet hoever dit doorwerkt.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:09 schreef Gabry het volgende:
[..]
In dit geval ontvangt de minister geld uit vermogensrechten. Dat lijkt mij geen nevenfunctie. Ik vraag mij ook af het zinnig is om daar afstand van te doen.
Jij reageert altijd echt snel.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja aandelen in bedrijven dienen ook elders ondergebracht worden in de tijd dat iemand minister is. Dus weet niet hoever dit doorwerkt.
6 minuten na jouw reactiequote:
Ik ben het helemaal met je eens. ik heb het precies zo ervaren. En daarom antwoordde ik zo als ik heb geantwoord.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:17 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Een vraag zonder aanleiding zal door veel mensen vreemd gevonden worden. Of het moet overduidelijk een retorische vraag zijn, en dat is ze niet. En iemand verwijten culturele oogkleppen te bezitten is op zijn minst een lichte aanval. Want reizen zegt natuurlijk niets over je vermogen tot adaptatie, culturele vorming of referentiekader. Dat ligt eerder in het concreet omgaan met andere culturen, zoals een Indische vriend, Joegoslavische teamgenoot of Marokkaanse vriendin.
Dat ie haastig is?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:00 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Wat zegt het over de booschap van de maker van zo'n plaatje, als hij die boodschap er niet eens fatsoenlijk op kan kalken?
Je hoeft als inwoner niet bereisd te zijn om kennis te maken met andere culturen. Je hoeft er niet op uit, de culturen komen immers vanzelf naar je toe.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:41 schreef Bluesdude het volgende:
Ik ben geen bereisd persoon, maar ik vind het wel van belang een openmind te hebben tav andere stammen dan mijn eigen stam..
Echtgaaf komt idd over als onvoldoende zulk een openmind te hebben.
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:02 schreef Mutant01 het volgende:
[afbeelding]
ik heb al geklaagd.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:36 schreef PJORourke het volgende:
Moddols dicht?
Feliciteer hier Mutant01quote:
Het staat me overigens vaag bij dat we elkaar ooit ontmoet hebben; helaas heeft de Korsakov ongenadig bij me toegeslagen. Was het niet in de sultan, met yvonne?quote:
Ja.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:52 schreef Reya het volgende:
[..]
Het staat me overigens vaag bij dat we elkaar ooit ontmoet hebben; helaas heeft de Korsakov ongenadig bij me toegeslagen. Was het niet in de sultan, met yvonne?
of werken. dat kan ook.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:49 schreef Boze_Appel het volgende:
Wat is het rustig vandaan. Alle werklozen en studenten zitten in de zon zeker?
Je hebt het nu wel tegen Muttie he. Dat weet je.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:19 schreef PJORourke het volgende:
Voorspelbaar matige keuze.
Dat weet ik ja. Sand monkeyquote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:20 schreef Mutant01 het volgende:
Je hebt het nu wel tegen Muttie he. Dat weet je.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |