idem voor 'n auto.. Whats ur point?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:06 schreef wouter37 het volgende:
niks mis mee met een diploma
dat je een vrachtauto kan besturen wil nog neit zeggen dat je een goed Chauffeur bent
Bullshit, moeten we dan overal een diploma voor gaan halen? Dat rijbewijs is bewijs dat je kan rijden, een diploma voegt daar geen ene fluit aan toe. Gewoon weer een nieuwe melkkoe van de overheid. Belachelijk ook dat andere europeanen hier vrijstelling voor kunnen krijgen. Bekrompenheid van het NL kabinet.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:06 schreef wouter37 het volgende:
niks mis mee met een diploma
dat je een vrachtauto kan besturen wil nog neit zeggen dat je een goed Chauffeur bent
Daar is een rijbewijs voor.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:06 schreef wouter37 het volgende:
niks mis mee met een diploma
dat je een vrachtauto kan besturen wil nog neit zeggen dat je een goed Chauffeur bent
Dat rijbewijs vind ik wel nodig, daar gaat het niet om, maar waarom een chauffeursdiploma verplicht erbij?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:13 schreef blup het volgende:
[..]
idem voor 'n auto.. Whats ur point?
Ik denk dat ik ook prima een vrachtwagen kan besturen zonder rijbewijs, volgens mij is 't rijbewijs ervoor om me daadwerkelijk ook op dat niveau te krijgen..
Straks komen ze nog met een toelatingsexamen die je moet voltooien wil je je diploma halenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:20 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat rijbewijs vind ik wel nodig, daar gaat het niet om, maar waarom een chauffeursdiploma verplicht erbij?
toch best handig dat een chaufeur iets weet over gevaarlijke stoffen/dieren enz als je daar mee meot rijdenquote:
Er is hier sprake van dicriminatie, lees de OP eens.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:06 schreef wouter37 het volgende:
niks mis mee met een diploma
dat je een vrachtauto kan besturen wil nog neit zeggen dat je een goed Chauffeur bent
Ik heb toch ook niet gezegd dat ik he daar mee eens ben.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:26 schreef popolon het volgende:
[..]
Er is hier sprake van dicriminatie, lees de OP eens.
ADR- en veetransport-certificaat. Ik kreeg niets over deze specifieke vormen van transport. Alleen als je ermee gaat rijden is het handig om die dingen te halen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:25 schreef wouter37 het volgende:
[..]
toch best handig dat een chaufeur iets weet over gevaarlijke stoffen/dieren enz als je daar mee meot rijden![]()
Ja umie prowadzic Ciezarówkequote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:06 schreef wouter37 het volgende:
niks mis mee met een diploma
dat je een vrachtauto kan besturen wil nog neit zeggen dat je een goed Chauffeur bent
Hoe loop ik elegant om een hondedrol heen? Wat betekent een zebrapad?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:35 schreef Fugie het volgende:
een chauffeursdiploma![]()
dat gaan ze straks dus ook voor auto's invoeren, daarna brommers en fietsers en dan als laatst voor voetgangers
Hoe loop ik netjes over de stoep
Volledig mee eens.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 01:06 schreef Sounddragon het volgende:
Zebrapaden heb je alleen in Afrika![]()
*** knip in lap text***
Just my two cents![]()
Ik vond het wel meevallen, eigenlijk. Techniek + Adminstratie heb ik in 4 dagen er ingestampt. Allebei de examens op één dag, en in 1 keer gehaald. Over verkeer C zullen we het maar helemaal niet hebben... Dat heb ik net één keertje vluchtig doorgelezen, uiteindelijk 2 foutjes. Bij het examen zat iemand die 28 fouten had (op 50 vragen dus). Dan vraag ik me toch echt af wat je daar überhaupt doet...quote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:06 schreef Barcaconia het volgende:
Het CCV doploma is gewoon veel te veel stof voor een chauffeur om te leren. De meeste dingen zijn totaal onnodig en de nuttige dingen kunnen makkelijk in 1 examen. Ik heb het ook in 1x gehaald, maar sommige chauffeurs hadden er echt wel moeite mee.
http://www.ivw.nl/nl/Imag(...)ploma_tcm5-11149.pdfquote:De “code 70” als vrijstelling voor het chauffeursdiploma
Nederland accepteert de “code 70” als vrijstelling voor het chauffeursdiploma. Op deze manier is het niet nodig dat chauffeurs die hun buitenlandse rijbewijs hebben ingewisseld voor een Nederlands rijbewijs een examen voor een chauffeursdiploma afleggen.
Chauffeursdiploma
Iedere bestuurder van een bus of van een vrachtauto (vanaf 7500 kg), geboren na 30 juni 1955 en werkzaam voor een in Nederland gevestigde werkgever dan wel als zelfstandig transportondernemer gevestigd in Nederland, moet in het bezit zijn van een getuigschrift vakbekwaamheid, ook wel chauffeursdiploma genoemd. (artikel 2.7:2 Atb vervoer)
Een chauffeur is vrijgesteld van het chauffeursdiploma, als hij voor een niet in Nederland gevestigde werkgever rijdt of als hij beschikt over een omwisselbaar buitenlands groot rijbewijs. De chauffeur heeft dan namelijk in eigen land een vergelijkbaar examen afgelegd.
Vrijstelling door de Code 70
Een chauffeur, die voor een niet in Nederland gevestigde werkgever rijdt of die beschikt over een omwisselbaar buitenlands groot rijbewijs en ouder is dan 21 jaar, is vrijgesteld van het chauffeursdiploma. Na omwisseling van een buitenlands groot rijbewijs accepteert Nederland de “code 70” als vrijstelling van het chauffeursdiploma.
Wanneer is een rijbewijs omwisselbaar?
Houders van buitenlandse rijbewijzen mogen een beperkte periode na inschrijving in Nederland met dat rijbewijs in Nederland rijden. Na deze periode moet de houder in Nederland een rijexamen afleggen om een Nederlands rijbewijs te krijgen of moet een omwisseling aanvragen. Op het “omgewisselde” rijbewijs staat een speciale codering (code 70) als herkenningsteken.
Nah brandstofprijzen verhogen helpt niet; iedereen blijft gewoon rijden!quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 03:06 schreef Sounddragon het volgende:
onzin, da's dan gewoon een kwestie van brandstofprijzen verhogen, dit gaat over de chauffeurs![]()
Mierenneukert.quote:Op zondag 5 augustus 2007 02:25 schreef Kees22 het volgende:
Wat nou: Only in Holland?![]()
![]()
Dit geldt voor heel Nederland hoor!![]()
Tussen 1400 en 1700 Euroquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 21:00 schreef Jim.Beam het volgende:
Wat verdient een beginnend chauffeur ongeveer?
Eisen van werkgever aan chauffeur : geld verdienen voor de baas, werken voor weinig, bek houwen, stuur draaien, gas geven, --> duitser of pool = ideale werknemer, regels hebben ze nog nooit aan gedaan, en elke buitenlandse werknemer is zielsblij dat hij überhaupt werk heeft, en zeurt nergens over als er maar betaald wordt..quote:Op zondag 5 augustus 2007 12:42 schreef Boze_Appel het volgende:
Waarom moet dit weer vanuit de overheid geregeld worden? Het is toch veel beter als de werkgever zijn eisen vaststeld aan de chauffeur wat hij moet weten?
Moet een chauffeur bv. gevaarlijke stoffen vervoeren dan regelt de werkgever een cursus met hoe hij moet omgaan met die stoffen en welke handelingen hij moet doen.
Helemaal niet! Een chauffeurspas geldt helemaal niet alleen in Holland.quote:
Voor het eerst in mijn leven ben ik het met broerlief eensch....... ( en ik spreek uit ervaring.)quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:56 schreef boertie het volgende:
[..]
Volledig mee eens.
Ben nu ook met m'n ccvb diploma bezig en de meeste dingen die je het vaakst gebruikt kan je ook bedenken door je nuchter verstand te gebruiken.
Daarentegen is het resterende deel alleen maar regeltjes en droge stof die je gewoon in je kop moet stampen en na het examen gewoon kan vergeten.
net als de Microsoft examens 70-270 till infinity.. Ik zou ze graag niet door maar ja, degene die 'm wel doet heeft natuurlijk een streepje voor bij een sollicitatie. Ze zijn dan niet verplicht. En de grap is dat veel Indiers deze examens wel doen dus kun je niet achterblijven, als er in NL regels zijn dan gelden die ook voor buitenlanders..quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:56 schreef boertie het volgende:
[..]
Daarentegen is het resterende deel alleen maar regeltjes en droge stof die je gewoon in je kop moet stampen en na het examen gewoon kan vergeten.
Daar heeft een werkgever geen belang bij. Als de chauffeur kapot gaat aan de lading, wat maakt dat de werkgever nou uit? Morgen een andere chauffeur.quote:Op zondag 5 augustus 2007 12:42 schreef Boze_Appel het volgende:
Waarom moet dit weer vanuit de overheid geregeld worden? Het is toch veel beter als de werkgever zijn eisen vaststeld aan de chauffeur wat hij moet weten?
Moet een chauffeur bv. gevaarlijke stoffen vervoeren dan regelt de werkgever een cursus met hoe hij moet omgaan met die stoffen en welke handelingen hij moet doen.
Morgen een andere chauffeur terwijl hij bekend staat als een werkgever die zijn chauffeurs laat verrekken? Onzin natuurlijk. De enige die wérkelijk geen belang heeft bij goed opgeleide chauffeurs is de overheid. Dat is dus de laatste waar je dergelijke certificering aan over moet laten.quote:Op maandag 27 augustus 2007 01:56 schreef Kees22 het volgende:
Daar heeft een werkgever geen belang bij. Als de chauffeur kapot gaat aan de lading, wat maakt dat de werkgever nou uit? Morgen een andere chauffeur.
Leer eens geschiedenis.quote:Op maandag 27 augustus 2007 08:44 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Morgen een andere chauffeur terwijl hij bekend staat als een werkgever die zijn chauffeurs laat verrekken? Onzin natuurlijk. De enige die wérkelijk geen belang heeft bij goed opgeleide chauffeurs is de overheid. Dat is dus de laatste waar je dergelijke certificering aan over moet laten.
De geschiedenis leert ons dat een vrije markt ons voorspoed, welvaart en vrede heeft gebracht. Dit in tegenstelling tot het uitbreiden van overheidsmacht dat altijd en overal tot machtsmisbruik, corruptie, verarming over de gehele linie en afschuwelijke oorlogen leidde.quote:Op maandag 27 augustus 2007 09:25 schreef trancethrust het volgende:
Leer eens geschiedenis.
De overheid dient de verkeersveiligheid te stimuleren ? Dan is toch een goed opgeleide chauffeur geen ramp ?quote:Op maandag 27 augustus 2007 08:44 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Morgen een andere chauffeur terwijl hij bekend staat als een werkgever die zijn chauffeurs laat verrekken? Onzin natuurlijk. De enige die wérkelijk geen belang heeft bij goed opgeleide chauffeurs is de overheid. Dat is dus de laatste waar je dergelijke certificering aan over moet laten.
Niet de overheid dient de verkeersveiligheid te stimuleren maar de belanghebbenden. Dus de wegeigenaars en de vervoersbedrijven.quote:Op maandag 27 augustus 2007 09:45 schreef LangeTabbetje het volgende:
De overheid dient de verkeersveiligheid te stimuleren ? Dan is toch een goed opgeleide chauffeur geen ramp ?
Juist. Ook is het in tijden van schaarste nooit voorgekomen dat het aanbod van werkkrachten zodanig veel groter was dan het aanbod van werk, dat werkgevers zich konden veroorloven werkcondities te verwaarlozen en werknemers zich niet konden veroorloven zonder werk te komen zitten.quote:Op maandag 27 augustus 2007 09:37 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
De geschiedenis leert ons dat een vrije markt ons voorspoed, welvaart en vrede heeft gebracht. Dit in tegenstelling tot het uitbreiden van overheidsmacht dat altijd en overal tot machtsmisbruik, corruptie, verarming over de gehele linie en afschuwelijke oorlogen leidde.
Juist in tijden van schaarste (whatever that means) is het zaak de overheidsbemoeienis tot een minimum (liefst nul) te beperken teneinde deze tijden zo kort mogelijk te laten duren.quote:Op maandag 27 augustus 2007 09:50 schreef trancethrust het volgende:
Juist. Ook is het in tijden van schaarste nooit voorgekomen dat het aanbod van werkkrachten zodanig veel groter was dan het aanbod van werk, dat werkgevers zich konden veroorloven werkcondities te verwaarlozen en werknemers zich niet konden veroorloven zonder werk te komen zitten.
Dus als er een gat in de weg zit, vind jij het een taak voor jezelf (als je die weg dagelijks gebruikt), dit gat te repareren ?quote:Op maandag 27 augustus 2007 09:50 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Niet de overheid dient de verkeersveiligheid te stimuleren maar de belanghebbenden. Dus de wegeigenaars en de vervoersbedrijven.
Nee, ik vind het een taak voor mezelf de wegeigenaar erop te wijzen dat hij zijn kant van het contract (het leveren van een goed wegdek) niet nakomt en dat ik een andere vorm van transport zal overwegen als dat zo doorgaat.quote:Op maandag 27 augustus 2007 10:04 schreef LangeTabbetje het volgende:
Dus als er een gat in de weg zit, vind jij het een taak voor jezelf (als je die weg dagelijks gebruikt), dit gat te repareren ?
Je kennis van economische basisbegrippen is omgekeerd evenredig aan je vaardigheid van ontwijken van aangehaalde discussiepunten.quote:Op maandag 27 augustus 2007 09:58 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Juist in tijden van schaarste (whatever that means) is het zaak de overheidsbemoeienis tot een minimum (liefst nul) te beperken teneinde deze tijden zo kort mogelijk te laten duren.
Welk economisch basisbegrip bedoel je precies? Het Marxistische idee dat een werkgever en een werknemer tegengestelde belangen hebben? Dat idee is volslagen onjuist.quote:Op maandag 27 augustus 2007 10:15 schreef trancethrust het volgende:
Je kennis van economische basisbegrippen is omgekeerd evenredig aan je vaardigheid van ontwijken van aangehaalde discussiepunten.
Maar als zo´n wegeigenaar (nu dus de overheid) eisen stelt aan de gebruikers (dmv een diploma of whatever) dan mag het wat jou betreft wel ? Of ben je gewoon tegen omdat het hier om de overheid gaat ?quote:Op maandag 27 augustus 2007 10:12 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Nee, ik vind het een taak voor mezelf de wegeigenaar erop te wijzen dat hij zijn kant van het contract (het leveren van een goed wegdek) niet nakomt en dat ik een andere vorm van transport zal overwegen als dat zo doorgaat.
Natuurlijk, ik zou me niet op een weg begeven waar een eigenaar dergelijke eisen niet stelt.quote:Op maandag 27 augustus 2007 10:20 schreef LangeTabbetje het volgende:
Maar als zo´n wegeigenaar (nu dus de overheid) eisen stelt aan de gebruikers (dmv een diploma of whatever) dan mag het wat jou betreft wel ?
Ja, vrachtwagenchauffeurs hebben al een apart rijbewijs gehaald, daar nog een diploma bovenop eisen heeft niets met verkeersveiligheid te maken maar gewoon met simpelweg cashen. En aangezien de chauffeurs in kwestie geen keuze hebben, ze kunnen niet naar een concurrerende wegeigenaar, komt het neer op afpersing.quote:Of ben je gewoon tegen omdat het hier om de overheid gaat ?
Een beetje kennis over bijvoorbeeld soorten en wijzen van belading vind je niet goed ?quote:Op maandag 27 augustus 2007 10:32 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Natuurlijk, ik zou me niet op een weg begeven waar een eigenaar dergelijke eisen niet stelt.
[..]
Ja, vrachtwagenchauffeurs hebben al een apart rijbewijs gehaald, daar nog een diploma bovenop eisen heeft niets met verkeersveiligheid te maken maar gewoon met simpelweg cashen. En aangezien de chauffeurs in kwestie geen keuze hebben, ze kunnen niet naar een concurrerende wegeigenaar, komt het neer op afpersing.
Zeker wel, maar dat is hier niet het punt. Het punt is wie het beste kan beoordelen welke kennis een vrachtwagenchauffeur nodig heeft om zijn werk goed te doen. Dat zijn in alle gevallen de belanghebbenden, nooit de overheid.quote:Op maandag 27 augustus 2007 11:11 schreef LangeTabbetje het volgende:
Een beetje kennis over bijvoorbeeld soorten en wijzen van belading vind je niet goed ?
Zolang het wegennet in eigendom van de overheid is, is de overheid nog steeds belanghebbende.quote:Op maandag 27 augustus 2007 11:17 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Zeker wel, maar dat is hier niet het punt. Het punt is wie het beste kan beoordelen welke kennis een vrachtwagenchauffeur nodig heeft om zijn werk goed te doen. Dat zijn in alle gevallen de belanghebbenden, nooit de overheid.
De overheid heeft haar inkomsten uit diefstal verkregen en kan dus nooit rechtmatig eigenaar zijn. Verder verbiedt de overheid simpelweg alle concurrentie op wegenbouw en kan zij als monopolist dus steeds verdergaande eisen stellen die niets meer te maken hebben met haar belangen als eigenaar.quote:Op maandag 27 augustus 2007 11:20 schreef LangeTabbetje het volgende:
Zolang het wegennet in eigendom van de overheid is, is de overheid nog steeds belanghebbende.
M.a.w., we slopen het hele wegennet. En dan mag jij en ik een nieuwe weg bouwen/beginnen en exploiteren ?quote:Op maandag 27 augustus 2007 11:27 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
De overheid heeft haar inkomsten uit diefstal verkregen en kan dus nooit rechtmatig eigenaar zijn. Verder verbiedt de overheid simpelweg alle concurrentie op wegenbouw en kan zij als monopolist dus steeds verdergaande eisen stellen die niets meer te maken hebben met haar belangen als eigenaar.
Nee, we privatiseren het wegennet en schaffen het monopolie dat de overheid erop afdwingt, met alle ellendige gevolgen zoals files, af.quote:Op maandag 27 augustus 2007 11:45 schreef LangeTabbetje het volgende:
M.a.w., we slopen het hele wegennet. En dan mag jij en ik een nieuwe weg bouwen/beginnen en exploiteren ?
2 vragen ....quote:Op maandag 27 augustus 2007 12:03 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Nee, we privatiseren het wegennet en schaffen het monopolie dat de overheid erop afdwingt, met alle ellendige gevolgen zoals files, af.
Dat is inderdaad een probleem. Hoe privatiseren we een markt die al zolang door de overheid is gemonopoliseerd, en waar iedereen dus aan mee heeft moeten betalen, op een eerlijke manier? Het is echter een oplosbaar probleem (bij de telefonie is het ook gelukt op aanvaardbare wijze) en zeker géén reden om het dan maar niet te doen.quote:Op maandag 27 augustus 2007 12:07 schreef LangeTabbetje het volgende:
Hoeveel ga je voor het wegennet betalen ? Als bedrijf dan he, als exploitatie
Files zijn wachtlijsten op de weg. Wachtlijsten ontstaan altijd als vraag en aanbod gefrustreerd worden door overheidsbemoeienis.quote:Waarom zouden er dan geen files meer zijn ?
Nou, kun je deze stelling nog wat onderbouwen ?quote:Op maandag 27 augustus 2007 12:13 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Files zijn wachtlijsten op de weg. Wachtlijsten ontstaan altijd als vraag en aanbod gefrustreerd worden door overheidsbemoeienis.
In een vrije markt sluiten vraag en aanbod veel beter op elkaar aan omdat zij niet worden gehinderd door overheidsbemoeienis. Als ergens veel vraag naar is komen er nieuwe aanbieders omdat er in die markt winst is te behalen. In de markt voor wegen mogen er echter geen nieuwe aanbieders bijkomen, de overheid verbiedt dat.quote:Op maandag 27 augustus 2007 12:18 schreef LangeTabbetje het volgende:
Nou, kun je deze stelling nog wat onderbouwen ?
En deze mogelijkheden zouden door Rijkswaterstaat nog niet onderzocht zijn ? En misschien weleens te duur kunnen zijn gebleken ?quote:Op maandag 27 augustus 2007 12:29 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Bedrijven die zich geconfronteerd zien met vollopende wegen, en dus tanende inkomsten, zullen innovatieve oplossingen bedenken, zoals dubbeldekswegen, ondergrondse wegen of effectieve vormen van rekeningrijden, om hun markt op efficiënte wijze te blijven uitbaten.
Natuurlijk, alles wat de overheid onderneemt is 2 a 3 keer te duur.quote:Op maandag 27 augustus 2007 13:14 schreef LangeTabbetje het volgende:
En deze mogelijkheden zouden door Rijkswaterstaat nog niet onderzocht zijn ? En misschien weleens te duur kunnen zijn gebleken ?
Ik zou niet weten waarom niet. Feit is dat de files jaarlijks ook miljarden kosten. Bedrijven zouden wel 'ns zeer wel bereid zijn in de buidel te tasten voor een ondergrondse filevrije A2.quote:Je verwacht toch niet serieus dat als wij een bedrijf hebben die de A2 exploiteert, dat het enigzins lonend zou kunnen zijn om de A2 ondergronds te maken ?
Waarom zouden bedrijven daar nu niet toe bereid zijn ?quote:Op maandag 27 augustus 2007 13:24 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Natuurlijk, alles wat de overheid onderneemt is 2 a 3 keer te duur.
[..]
Ik zou niet weten waarom niet. Feit is dat de files jaarlijks ook miljarden kosten. Bedrijven zouden wel 'ns zeer wel bereid zijn in de buidel te tasten voor een ondergrondse filevrije A2.
Hoe zouden ze dat kunnen? Nogmaals: de overheid dwingt een monopolie af in de wegenmarkt. Bedrijven kúnnen niet naar de concurrent, zelfs niet als ze bereid zijn meer te betalen voor filevrije wegen. Die concurrentie is namelijk verboden.quote:Op maandag 27 augustus 2007 13:34 schreef LangeTabbetje het volgende:
Waarom zouden bedrijven daar nu niet toe bereid zijn ?
quote:Op maandag 27 augustus 2007 13:24 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Natuurlijk, alles wat de overheid onderneemt is 2 a 3 keer te duur.
[..]
Je kan als bedrijf (bijvoorbeeld een groep bedrijven rond de ZuidAs), naar Rijkswaterstaat en de Minister toestappen en zeggen, hier, betalen we mee !quote:Op maandag 27 augustus 2007 13:37 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Hoe zouden ze dat kunnen? Nogmaals: de overheid dwingt een monopolie af in de wegenmarkt. Bedrijven kúnnen niet naar de concurrent, zelfs niet als ze bereid zijn meer te betalen voor filevrije wegen. Die concurrentie is namelijk verboden.
In overvloed.quote:Op maandag 27 augustus 2007 13:39 schreef LangeTabbetje het volgende:
Hoezo ? Zijn daar bewijzen van ?
Dat zou kunnen inderdaad, ware het niet dat Rijkswaterstaat en de Minister daar niet of nauwelijks over gaan. Het aanleggen van wegen in dit land is onderdeel van het politieke en democratische spel. Je kunt bieden wat je wil maar als de Tweede Kamer het niet wil, of de milieuwetgeving het verbiedt kom je nergens.quote:Op maandag 27 augustus 2007 13:40 schreef LangeTabbetje het volgende:
Je kan als bedrijf (bijvoorbeeld een groep bedrijven rond de ZuidAs), naar Rijkswaterstaat en de Minister toestappen en zeggen, hier, betalen we mee !
Omdat er een verschil is tussen het kunstje van het besturen van het voertuig onder de knie hebben en het veilig vervoeren van een (gevaarlijke) lading?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:20 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat rijbewijs vind ik wel nodig, daar gaat het niet om, maar waarom een chauffeursdiploma verplicht erbij?
Pak ieder willekeurig infrastructureel overheidsproject (Deltawerken, Betuwelijn, HSL enz. enz.) erbij en vergelijk de geraamde kosten met de werkelijke kosten.quote:Op maandag 27 augustus 2007 13:49 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik ben benieuwd.
Dat het niet binnen het budget blijft, betekent niet dat de overheid duurder uit is dan een willekeurig ander persoon/bedrijf. Binnen mijn bedrijf wordt er ook weleens budgetten overschreden. Of blijken projecten duurder / ingewikkelder uit te vallen dan gedacht. Ik zie w.d.b. geen verschil tussen overheid versus bedrijfsleven versus particulier.quote:Op maandag 27 augustus 2007 14:06 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Pak ieder willekeurig infrastructureel overheidsproject (Deltawerken, Betuwelijn, HSL enz. enz.) erbij en vergelijk de geraamde kosten met de werkelijke kosten.
De overheid doet het van andermans (onder dwang afgenomen) geld. Bedrijven en particulieren van hun eigen geld. Subtiel verschilletje?quote:Op maandag 27 augustus 2007 14:15 schreef LangeTabbetje het volgende:
Dat het niet binnen het budget blijft, betekent niet dat de overheid duurder uit is dan een willekeurig ander persoon/bedrijf. Binnen mijn bedrijf wordt er ook weleens budgetten overschreden. Of blijken projecten duurder / ingewikkelder uit te vallen dan gedacht. Ik zie w.d.b. geen verschil tussen overheid versus bedrijfsleven versus particulier.
Dat wel, maar dan nog is binnen of buiten een budget een wezenlijk verschil, dan wat jij beweerde dat de overheid meer betaalt dat jij, ik of het bedrijfsleven.quote:Op maandag 27 augustus 2007 14:18 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
De overheid doet het van andermans (onder dwang afgenomen) geld. Bedrijven en particulieren van hun eigen geld. Subtiel verschilletje?
Ik zou zeggen, zoek de definites van beide begrippen eens op. Hoe zou jij het dan willen omschrijven?quote:Op maandag 27 augustus 2007 14:25 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dat wel, maar dan nog is binnen of buiten een budget een wezenlijk verschil, dan wat jij beweerde dat de overheid meer betaalt dat jij, ik of het bedrijfsleven.
(Zou je misschien kunnen ophouden met kreten als "diefstal", "onder dwang afgenomen" als je het hebt over belastinggeld, het doet je namelijk dommer overkomen als je in werkelijkheid bent).
Natuurlijk komt budgetoverschrijding overal voor. Maar het is een wezenlijk verschil als je je eigen geld aan het uitgeven bent of dat van een ander. De vier manieren van geld uitgeven van Milton Friedman maar weer 'ns aangehaald:quote:Op maandag 27 augustus 2007 14:25 schreef LangeTabbetje het volgende:
Dat wel, maar dan nog is binnen of buiten een budget een wezenlijk verschil, dan wat jij beweerde dat de overheid meer betaalt dat jij, ik of het bedrijfsleven.
Jij betaalt je belasting vrijwillig?quote:(Zou je misschien kunnen ophouden met kreten als "diefstal", "onder dwang afgenomen" als je het hebt over belastinggeld, het doet je namelijk dommer overkomen als je in werkelijkheid bent).
Dat niet, niemand vindt leuk om belasting te betalen maar het is weer het uiterste om het over diefstal te hebben. Bij diefstal denk ik toch meer aan zakkenrollen. Bij belasting (wat jij weer diefstal noemt), heb je nog een kans (laat ik het heeeeeeeel voorzichtig zeggenquote:Op maandag 27 augustus 2007 14:30 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Jij betaalt je belasting vrijwillig?
quote:Op maandag 27 augustus 2007 14:35 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dat niet, niemand vindt leuk om belasting te betalen maar het is weer het uiterste om het over diefstal te hebben. Bij diefstal denk ik toch meer aan zakkenrollen. Bij belasting (wat jij weer diefstal noemt), heb je nog een kans (laat ik het heeeeeeeel voorzichtig zeggen) dat er wat goeds mee wordt gedaan.
Op een paar tyconen als John de Mol etc. is toch eigenlijk iedereen geld van een ander aan het uitgeven ? Dus niet in de prive sfeer maar in de zakelijke sfeer ?quote:Op maandag 27 augustus 2007 14:30 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Natuurlijk komt budgetoverschrijding overal voor. Maar het is een wezenlijk verschil als je je eigen geld aan het uitgeven bent of dat van een ander. De vier manieren van geld uitgeven van Milton Friedman maar weer 'ns aangehaald:
Als je geen belasting wilt betalen dan verhuis je toch ergens heen waar dat kan? Dit is Nederland, Nederland heeft sociale voorzieningen en die worden betaald door ons allemaal. Als je dat niet leuk vind dan richt je een politieke anarchistische partij a la Henry op en probeer je dat te bewerkstelligen (kansloos), of je emigreert. Je gaat toch ook niet in een hotel slapen en hun vervolgens na betaling beschuldigen van diefstal omdat jij vindt dat iedereen recht heeft op gratis onderdak?quote:Op maandag 27 augustus 2007 14:37 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Dit gaat toch nergens over? Je hebt een kans dat er iets goeds mee wordt gedaan? Dat is toch totaal niet relevant?
Gefeliciteerd, je bent de eerste in dit topic. Het t-shirt is voor jou.quote:Op maandag 27 augustus 2007 15:32 schreef trancethrust het volgende:
Als je geen belasting wilt betalen dan verhuis je toch ergens heen waar dat kan?
Sorry even vergeten dat jij dat natuurlijk honderden keren per dag hoort.quote:Op maandag 27 augustus 2007 15:46 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, je bent de eerste in dit topic. Het t-shirt is voor jou.
Van alle users in dit topic ben jij de enige die zich eraan ergert.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 01:46 schreef Kees22 het volgende:
Die TT blijft ergeren: [Only in Holland].
In de eerste plaats het Engels en in de tweede plaats de suggestie dat de maatregel in de rest van Nederland niet zou gelden.
Je bent een nitwit.
Niet als TT, pas na lezen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 07:26 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Van alle users in dit topic ben jij de enige die zich eraan ergert.
De strekking is toch duidelijk?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |