abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51999881
Nederland zou Nederland niet zijn als het wederom het braafste jongetje van de klas was dat Europa heet.

Nu is het zo dat een Nederlandse chauffeur die rijdt voor z'n/d'r beroep een chauffeursdiploma nodig heeft, anders mag hij/zij niet eens een vrachtauto besturen. Op zich al vreemd, aangezien ze daarvoor het rijbewijs hebben uitgevonden.

Ik heb dus meegemaakt tijdens de examens voor dit CCV-B diploma dat er kandidaten bijzaten die al tientallen jaren op de vrachtauto zitten.
En nu moeten ze alle theorie-examens opnieuw maken, anders zouden ze niet eens mogen werken als chauffeur.

Om het nog gekker te maken: andere Europeanen die hier komen werken kunnen met hun rijbewijs uit het thuisland gewoon hier werken. Mochten ze hier blijven dan kunnen ze het rijbewijs inwisselen voor een nederlands exemplaar, maar wel met een code 70, wat net zoveel betekent als 'vrijstelling van chauffeursdiploma'.

Rare regeling, als je het mij vraagt.

Jullie mening hierover.

Bron: http://www.ivw.nl/nl/Imag(...)ploma_tcm5-11149.pdf
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_52000138
niks mis mee met een diploma
dat je een vrachtauto kan besturen wil nog neit zeggen dat je een goed Chauffeur bent
  dinsdag 31 juli 2007 @ 21:13:07 #3
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_52000357
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 21:06 schreef wouter37 het volgende:
niks mis mee met een diploma
dat je een vrachtauto kan besturen wil nog neit zeggen dat je een goed Chauffeur bent
idem voor 'n auto.. Whats ur point?
Ik denk dat ik ook prima een vrachtwagen kan besturen zonder rijbewijs, volgens mij is 't rijbewijs ervoor om me daadwerkelijk ook op dat niveau te krijgen..
pi_52000361
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 21:06 schreef wouter37 het volgende:
niks mis mee met een diploma
dat je een vrachtauto kan besturen wil nog neit zeggen dat je een goed Chauffeur bent
Bullshit, moeten we dan overal een diploma voor gaan halen? Dat rijbewijs is bewijs dat je kan rijden, een diploma voegt daar geen ene fluit aan toe. Gewoon weer een nieuwe melkkoe van de overheid. Belachelijk ook dat andere europeanen hier vrijstelling voor kunnen krijgen. Bekrompenheid van het NL kabinet.

Trouwens als iemand zijn diploma haalt voor psychologie, makelaar, chirurg of wat dan ook bewijst dit ook niet dat diegene iemand is die goed is in zijn beroep.
pi_52000424
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 21:06 schreef wouter37 het volgende:
niks mis mee met een diploma
dat je een vrachtauto kan besturen wil nog neit zeggen dat je een goed Chauffeur bent
Daar is een rijbewijs voor.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_52000568
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 21:13 schreef blup het volgende:

[..]

idem voor 'n auto.. Whats ur point?
Ik denk dat ik ook prima een vrachtwagen kan besturen zonder rijbewijs, volgens mij is 't rijbewijs ervoor om me daadwerkelijk ook op dat niveau te krijgen..
Dat rijbewijs vind ik wel nodig, daar gaat het niet om, maar waarom een chauffeursdiploma verplicht erbij?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_52000623
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 21:20 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dat rijbewijs vind ik wel nodig, daar gaat het niet om, maar waarom een chauffeursdiploma verplicht erbij?
Straks komen ze nog met een toelatingsexamen die je moet voltooien wil je je diploma halen
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_52000689
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 21:15 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Daar is een rijbewijs voor.
toch best handig dat een chaufeur iets weet over gevaarlijke stoffen/dieren enz als je daar mee meot rijden
  dinsdag 31 juli 2007 @ 21:26:47 #9
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_52000735
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 21:06 schreef wouter37 het volgende:
niks mis mee met een diploma
dat je een vrachtauto kan besturen wil nog neit zeggen dat je een goed Chauffeur bent
Er is hier sprake van dicriminatie, lees de OP eens.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_52000806
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 21:26 schreef popolon het volgende:

[..]

Er is hier sprake van dicriminatie, lees de OP eens.
Ik heb toch ook niet gezegd dat ik he daar mee eens ben.
alleen een diploma is volgens wel een toegevoegde waarde
pi_52000952
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 21:25 schreef wouter37 het volgende:

[..]

toch best handig dat een chaufeur iets weet over gevaarlijke stoffen/dieren enz als je daar mee meot rijden
ADR- en veetransport-certificaat. Ik kreeg niets over deze specifieke vormen van transport. Alleen als je ermee gaat rijden is het handig om die dingen te halen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 21:35:29 #12
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52001008
een chauffeursdiploma

dat gaan ze straks dus ook voor auto's invoeren, daarna brommers en fietsers en dan als laatst voor voetgangers

Hoe loop ik netjes over de stoep
pi_52001274
Het CCV-B diploma is veels te makkelijk. Ik heb alle examens in 1 keer gehaald. De fouten die ik tijdens die examens had, konden bij elkaar op 1 hand geteld worden. En ik ben echt niet de slimste. De regels zijn zoals ze zijn, leer er maar mee leven.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 00:06:11 #14
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_52006181
Het CCV doploma is gewoon veel te veel stof voor een chauffeur om te leren. De meeste dingen zijn totaal onnodig en de nuttige dingen kunnen makkelijk in 1 examen. Ik heb het ook in 1x gehaald, maar sommige chauffeurs hadden er echt wel moeite mee.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_52006406
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 21:06 schreef wouter37 het volgende:
niks mis mee met een diploma
dat je een vrachtauto kan besturen wil nog neit zeggen dat je een goed Chauffeur bent
Ja umie prowadzic Ciezarówke Wiec: Jestem dobrym szoferem
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_52006435
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 21:35 schreef Fugie het volgende:
een chauffeursdiploma

dat gaan ze straks dus ook voor auto's invoeren, daarna brommers en fietsers en dan als laatst voor voetgangers

Hoe loop ik netjes over de stoep
Hoe loop ik elegant om een hondedrol heen? Wat betekent een zebrapad?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 1 augustus 2007 @ 01:06:45 #17
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_52007521
Zebrapaden heb je alleen in Afrika

In Algemeen Beschaafd Nederlandsch het dat een VOP, (voetgangers oversteek plaats)...

Ik heb mijn chauffeursdiploma ook gehaald, vóórdat het verplicht werd gesteld, dat is zo gedaan omdat voorheen je geen CCVB (=chauffeursdiploma) nodig had als je in de lichtere vrachtwagens reed (onder de 7½ ton GVW), maar in de praktijk bleek iedereen daar lak aan te hebben en er werd erg veel geklooid in grotere en zwaardere voertuigen als toegestaan. Eigenlijk hebben de werkgevers en de chauffeurs dit dus weer zelf naar de kl$ten geholpen, vandaar dat ze het dus nu FF zo doen... en ja inderdaad, nu moeten dus al die klojo's die eerst sjoemelden die 3 examens doen

CCVB stelt op zich niet zoveel voor, techniek zou voor iedere chauffeur gesneden koek moeten zijn.
Het verkeers deel is alleen maar goed om te herhalen imo, omdat ze dan meteen de laatste nieuwe regeltjes ook binnengestampt krijgen, dat mag voor mijn part voor iedereen en voor ELK rijbewijs om de 5 jaar herhaald worden
Administratie mag wel wat eenvoudiger, zit veel stampwerk bij, wat 80% van de chauffeurs never nooit gaat gebruiken, en wat wél een struikelpunt is bij de examens...
Specialistische soorten van vervoer krijg je niet, dus géén vee/dieren vervoer, en géén ADR, da's weer een heel ander verhaal, en een heel aparte cursus, en terecht dat daar weer speciaal voor opgeleid wordt... het meerendeel van de losers die containertjes heen en weer slepen dagelijks zou je niet in een auto met 30.000 liter kerosine op de weg willen hebben, ADR mannen zijn ook vaak wat oudere chauffeurs, die bellen en SMSen niet de godganse dag achter het stuur.. wel een fijn idee imo

Overigens ben ik van mening dat een behaald rij - of deskundigheidsbewijs je geen chauffeur maakt, als je geen aanleg hebt om voertuigen te besturen, zal je tot in lengte van dagen een kneus blijven die op elke straathoek paaltjes oogst
Rijden leer je pas in de praktijk, en er zijn trouwens plenty chauffeurs te vinden die na 10 jaar rijden nog geen fatsoenlijke bocht achteruit kunnen maken met welke combi dan ook

Just my two cents
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 1 augustus 2007 @ 19:56:21 #18
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_52025525
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 01:06 schreef Sounddragon het volgende:
Zebrapaden heb je alleen in Afrika
*** knip in lap text***

Just my two cents
Volledig mee eens.
Ben nu ook met m'n ccvb diploma bezig en de meeste dingen die je het vaakst gebruikt kan je ook bedenken door je nuchter verstand te gebruiken.
Daarentegen is het resterende deel alleen maar regeltjes en droge stof die je gewoon in je kop moet stampen en na het examen gewoon kan vergeten.
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_52082250
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 00:06 schreef Barcaconia het volgende:
Het CCV doploma is gewoon veel te veel stof voor een chauffeur om te leren. De meeste dingen zijn totaal onnodig en de nuttige dingen kunnen makkelijk in 1 examen. Ik heb het ook in 1x gehaald, maar sommige chauffeurs hadden er echt wel moeite mee.
Ik vond het wel meevallen, eigenlijk. Techniek + Adminstratie heb ik in 4 dagen er ingestampt. Allebei de examens op één dag, en in 1 keer gehaald. Over verkeer C zullen we het maar helemaal niet hebben... Dat heb ik net één keertje vluchtig doorgelezen, uiteindelijk 2 foutjes. Bij het examen zat iemand die 28 fouten had (op 50 vragen dus). Dan vraag ik me toch echt af wat je daar überhaupt doet...

Chauffeursdiploma is een vakdiploma, dus niet meer dan terecht dat er eisen worden gesteld. Veel stof zal later in de praktijk denk ik toch wel weer herhaald moeten worden, zonder meer. Ik zie dat meer als een uitdaging. En de theorieboeken houdt ik voorlopig nog erbij als naslagwerk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Black-Adder op 04-08-2007 07:43:42 ]
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 21:00:43 #20
110737 Jim.Beam
Manwhore Lion
pi_52084000
Wat verdient een beginnend chauffeur ongeveer?
pi_52086220
Schopje POL op verzoek van de POLmods
pi_52086329
Dit is gewoon een manier om het vrachtwagenverkeer steeds meer te ontmoedigen. Men wilt dat er overgestapt wordt op niet-rijdende betuwetreinen.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 03:06:30 #23
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_52091647
onzin, da's dan gewoon een kwestie van brandstofprijzen verhogen, dit gaat over de chauffeurs
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_52092215
quote:
De “code 70” als vrijstelling voor het chauffeursdiploma
Nederland accepteert de “code 70” als vrijstelling voor het chauffeursdiploma. Op deze manier is het niet nodig dat chauffeurs die hun buitenlandse rijbewijs hebben ingewisseld voor een Nederlands rijbewijs een examen voor een chauffeursdiploma afleggen.

Chauffeursdiploma
Iedere bestuurder van een bus of van een vrachtauto (vanaf 7500 kg), geboren na 30 juni 1955 en werkzaam voor een in Nederland gevestigde werkgever dan wel als zelfstandig transportondernemer gevestigd in Nederland, moet in het bezit zijn van een getuigschrift vakbekwaamheid, ook wel chauffeursdiploma genoemd. (artikel 2.7:2 Atb vervoer)
Een chauffeur is vrijgesteld van het chauffeursdiploma, als hij voor een niet in Nederland gevestigde werkgever rijdt of als hij beschikt over een omwisselbaar buitenlands groot rijbewijs. De chauffeur heeft dan namelijk in eigen land een vergelijkbaar examen afgelegd.


Vrijstelling door de Code 70
Een chauffeur, die voor een niet in Nederland gevestigde werkgever rijdt of die beschikt over een omwisselbaar buitenlands groot rijbewijs en ouder is dan 21 jaar, is vrijgesteld van het chauffeursdiploma. Na omwisseling van een buitenlands groot rijbewijs accepteert Nederland de “code 70” als vrijstelling van het chauffeursdiploma.

Wanneer is een rijbewijs omwisselbaar?
Houders van buitenlandse rijbewijzen mogen een beperkte periode na inschrijving in Nederland met dat rijbewijs in Nederland rijden. Na deze periode moet de houder in Nederland een rijexamen afleggen om een Nederlands rijbewijs te krijgen of moet een omwisseling aanvragen. Op het “omgewisselde” rijbewijs staat een speciale codering (code 70) als herkenningsteken.
http://www.ivw.nl/nl/Imag(...)ploma_tcm5-11149.pdf

De ouderwetse rijbewijs-truuk. In dit geval voor chauffeursdiploma. Van buitenlandse vrachtwagenchauffeurs nemen we aan dat deze een vergelijkbaar diploma hebben met het Nederlandse en dus krijgen ze automatisch vrijstelling (toetsen, nee, kom zeg, daar kunnen we niet aan beginnen), en Nederlandse chauffeurs moeten een diploma halen, en als ze wat lang bij huis zijn geweest een herexamen doen. 'slogisch.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_52092226
LOL Nederland
Free people own guns! Slaves do not!
pi_52093962
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 03:06 schreef Sounddragon het volgende:
onzin, da's dan gewoon een kwestie van brandstofprijzen verhogen, dit gaat over de chauffeurs
Nah brandstofprijzen verhogen helpt niet; iedereen blijft gewoon rijden!
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 11:46:58 #27
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_52094448
Logisch, vrachtverkeer heeft nu eenmaal een funktie, of ga je voortaan zelf je brood bij de bakkerij halen ???? en je kratje bier bij de brouwerij ????

Het is en illusie dat vrachtverkeer verminderd kan worden, ze kunnen hooguit containervervoer over de weg verminderen, maar dan houdt het wel een beetje op..
En dan nog ontgaat mij het nut van het pesten van de chauffeurs, die worden ok maar gestuurd... dan moet je werkgevers en werkgeversorganisaties aanpakken en niet de chauffeur...

chauffeursdiploma is gewoon een must.. ik snap heel die ophef niet
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 15:16:11 #28
3961 pontakel
Niets Bijzonders
pi_52098044
De ophef gaat er om dat buitenlandse chauffeurs er hier ontheffing voor kunnen krijgen.

Inderdaad verkeerd in mijn ogen. In veel van die voormalige oostblok-landen waren en zijn dat soort documenten gewoon te koop. Opnieuw afleggen van één of andere 'proeve van bekwaamheid' lijkt mij veel eerlijker. En veiliger.
pi_52102374
Idd dat is het hele punt niet dat er op zich regelgeving is maar dan kun je het gewoon niet verkopen om buitenlandse chauffeurs voor te trekken (of eigenlijk natuurlijk de werkgever van die chauffeurs)
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 21:13:15 #30
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_52104720
Ik kan idd niet anders als het daarmee eens zijn, van de week hadden we nog een duitser (truck kenteken) op de bouw die met een ongestuurde (nederlandse) 3 assige oplegger geen bocht achteruit kon maken bij een wegbreedte van een metertje of 10

Ervaren jongens, die duitsers... vakmannetjes
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 22:21:19 #31
99433 Tup
Tupperwaar
pi_52106229
Diploma's zijn prima. Dat buitenlandse chauffeurs gewoon zonder kunnen werken, hebben we mede te danken aan Bolkenstein, door het gemankeerde "de vrije markt regelt het wel" mythe..
Wasserwunderland
pi_52111570
Wat nou: Only in Holland?
Dit geldt voor heel Nederland hoor!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zondag 5 augustus 2007 @ 11:53:45 #33
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_52115180
Ehhh.. je bedoelt natuurlijk Europa ???
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_52116105
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 02:25 schreef Kees22 het volgende:
Wat nou: Only in Holland?
Dit geldt voor heel Nederland hoor!
Mierenneukert.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  † In Memoriam † zondag 5 augustus 2007 @ 12:42:35 #35
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_52116245
Waarom moet dit weer vanuit de overheid geregeld worden? Het is toch veel beter als de werkgever zijn eisen vaststeld aan de chauffeur wat hij moet weten?

Moet een chauffeur bv. gevaarlijke stoffen vervoeren dan regelt de werkgever een cursus met hoe hij moet omgaan met die stoffen en welke handelingen hij moet doen.
Carpe Libertatem
pi_52117574
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 21:00 schreef Jim.Beam het volgende:
Wat verdient een beginnend chauffeur ongeveer?
Tussen 1400 en 1700 Euro
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 5 augustus 2007 @ 16:50:20 #37
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_52121044
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 12:42 schreef Boze_Appel het volgende:
Waarom moet dit weer vanuit de overheid geregeld worden? Het is toch veel beter als de werkgever zijn eisen vaststeld aan de chauffeur wat hij moet weten?

Moet een chauffeur bv. gevaarlijke stoffen vervoeren dan regelt de werkgever een cursus met hoe hij moet omgaan met die stoffen en welke handelingen hij moet doen.
Eisen van werkgever aan chauffeur : geld verdienen voor de baas, werken voor weinig, bek houwen, stuur draaien, gas geven, --> duitser of pool = ideale werknemer, regels hebben ze nog nooit aan gedaan, en elke buitenlandse werknemer is zielsblij dat hij überhaupt werk heeft, en zeurt nergens over als er maar betaald wordt..

De werkgever is zowieso altijd bezig met geld verdienen, als alle werkgevers in NL gewoon zeggen dat ze geen buitenlanders willen laten rijden, is het probleem snel opgelost..

De regering helpt ook niet met deze brandstofprijzen, daardoor is de concurrentie moordend in het vervoer, en móeten ze bijna wel anders gaan ze kapot, en daar zit helemáál niemand op te wachten.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_52133335
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 12:36 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Mierenneukert.
Helemaal niet! Een chauffeurspas geldt helemaal niet alleen in Holland.
Als ik hier een chauffeurspas wil halen, moet ik de lokale (d.i. de Gelderse en Utrechtse) wegen kennen.

Niet: "Rijdt U eens naar de bioscoop in Woerden." Maar wel: "Rijdt U eens naar de bioscoop in Veenendaal, oh sorrye, Wageningen."

Dus niks mierenneuken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kees22 op 06-08-2007 01:48:55 ]
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_52704655
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 19:56 schreef boertie het volgende:

[..]

Volledig mee eens.
Ben nu ook met m'n ccvb diploma bezig en de meeste dingen die je het vaakst gebruikt kan je ook bedenken door je nuchter verstand te gebruiken.
Daarentegen is het resterende deel alleen maar regeltjes en droge stof die je gewoon in je kop moet stampen en na het examen gewoon kan vergeten.
Voor het eerst in mijn leven ben ik het met broerlief eensch....... ( en ik spreek uit ervaring.)
pi_52709243
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 19:56 schreef boertie het volgende:

[..]

Daarentegen is het resterende deel alleen maar regeltjes en droge stof die je gewoon in je kop moet stampen en na het examen gewoon kan vergeten.
net als de Microsoft examens 70-270 till infinity.. Ik zou ze graag niet door maar ja, degene die 'm wel doet heeft natuurlijk een streepje voor bij een sollicitatie. Ze zijn dan niet verplicht. En de grap is dat veel Indiers deze examens wel doen dus kun je niet achterblijven, als er in NL regels zijn dan gelden die ook voor buitenlanders..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_52716867
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 12:42 schreef Boze_Appel het volgende:
Waarom moet dit weer vanuit de overheid geregeld worden? Het is toch veel beter als de werkgever zijn eisen vaststeld aan de chauffeur wat hij moet weten?

Moet een chauffeur bv. gevaarlijke stoffen vervoeren dan regelt de werkgever een cursus met hoe hij moet omgaan met die stoffen en welke handelingen hij moet doen.
Daar heeft een werkgever geen belang bij. Als de chauffeur kapot gaat aan de lading, wat maakt dat de werkgever nou uit? Morgen een andere chauffeur.
Is zelfs beter, want verdachte of illegale ladingen worden niet verlinkt.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_52719141
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 01:56 schreef Kees22 het volgende:
Daar heeft een werkgever geen belang bij. Als de chauffeur kapot gaat aan de lading, wat maakt dat de werkgever nou uit? Morgen een andere chauffeur.
Morgen een andere chauffeur terwijl hij bekend staat als een werkgever die zijn chauffeurs laat verrekken? Onzin natuurlijk. De enige die wérkelijk geen belang heeft bij goed opgeleide chauffeurs is de overheid. Dat is dus de laatste waar je dergelijke certificering aan over moet laten.
pi_52719563
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 08:44 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Morgen een andere chauffeur terwijl hij bekend staat als een werkgever die zijn chauffeurs laat verrekken? Onzin natuurlijk. De enige die wérkelijk geen belang heeft bij goed opgeleide chauffeurs is de overheid. Dat is dus de laatste waar je dergelijke certificering aan over moet laten.
Leer eens geschiedenis.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_52719832
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 09:25 schreef trancethrust het volgende:
Leer eens geschiedenis.
De geschiedenis leert ons dat een vrije markt ons voorspoed, welvaart en vrede heeft gebracht. Dit in tegenstelling tot het uitbreiden van overheidsmacht dat altijd en overal tot machtsmisbruik, corruptie, verarming over de gehele linie en afschuwelijke oorlogen leidde.
pi_52719984
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 08:44 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Morgen een andere chauffeur terwijl hij bekend staat als een werkgever die zijn chauffeurs laat verrekken? Onzin natuurlijk. De enige die wérkelijk geen belang heeft bij goed opgeleide chauffeurs is de overheid. Dat is dus de laatste waar je dergelijke certificering aan over moet laten.
De overheid dient de verkeersveiligheid te stimuleren ? Dan is toch een goed opgeleide chauffeur geen ramp ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_52720058
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 09:45 schreef LangeTabbetje het volgende:
De overheid dient de verkeersveiligheid te stimuleren ? Dan is toch een goed opgeleide chauffeur geen ramp ?
Niet de overheid dient de verkeersveiligheid te stimuleren maar de belanghebbenden. Dus de wegeigenaars en de vervoersbedrijven.
pi_52720063
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 09:37 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

De geschiedenis leert ons dat een vrije markt ons voorspoed, welvaart en vrede heeft gebracht. Dit in tegenstelling tot het uitbreiden van overheidsmacht dat altijd en overal tot machtsmisbruik, corruptie, verarming over de gehele linie en afschuwelijke oorlogen leidde.
Juist. Ook is het in tijden van schaarste nooit voorgekomen dat het aanbod van werkkrachten zodanig veel groter was dan het aanbod van werk, dat werkgevers zich konden veroorloven werkcondities te verwaarlozen en werknemers zich niet konden veroorloven zonder werk te komen zitten.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_52720212
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 09:50 schreef trancethrust het volgende:
Juist. Ook is het in tijden van schaarste nooit voorgekomen dat het aanbod van werkkrachten zodanig veel groter was dan het aanbod van werk, dat werkgevers zich konden veroorloven werkcondities te verwaarlozen en werknemers zich niet konden veroorloven zonder werk te komen zitten.
Juist in tijden van schaarste (whatever that means) is het zaak de overheidsbemoeienis tot een minimum (liefst nul) te beperken teneinde deze tijden zo kort mogelijk te laten duren.
pi_52720322
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 09:50 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Niet de overheid dient de verkeersveiligheid te stimuleren maar de belanghebbenden. Dus de wegeigenaars en de vervoersbedrijven.
Dus als er een gat in de weg zit, vind jij het een taak voor jezelf (als je die weg dagelijks gebruikt), dit gat te repareren ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_52720462
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 10:04 schreef LangeTabbetje het volgende:
Dus als er een gat in de weg zit, vind jij het een taak voor jezelf (als je die weg dagelijks gebruikt), dit gat te repareren ?
Nee, ik vind het een taak voor mezelf de wegeigenaar erop te wijzen dat hij zijn kant van het contract (het leveren van een goed wegdek) niet nakomt en dat ik een andere vorm van transport zal overwegen als dat zo doorgaat.
pi_52720500
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 09:58 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Juist in tijden van schaarste (whatever that means) is het zaak de overheidsbemoeienis tot een minimum (liefst nul) te beperken teneinde deze tijden zo kort mogelijk te laten duren.
Je kennis van economische basisbegrippen is omgekeerd evenredig aan je vaardigheid van ontwijken van aangehaalde discussiepunten.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_52720541
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 10:15 schreef trancethrust het volgende:
Je kennis van economische basisbegrippen is omgekeerd evenredig aan je vaardigheid van ontwijken van aangehaalde discussiepunten.
Welk economisch basisbegrip bedoel je precies? Het Marxistische idee dat een werkgever en een werknemer tegengestelde belangen hebben? Dat idee is volslagen onjuist.
pi_52720585
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 10:12 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Nee, ik vind het een taak voor mezelf de wegeigenaar erop te wijzen dat hij zijn kant van het contract (het leveren van een goed wegdek) niet nakomt en dat ik een andere vorm van transport zal overwegen als dat zo doorgaat.
Maar als zo´n wegeigenaar (nu dus de overheid) eisen stelt aan de gebruikers (dmv een diploma of whatever) dan mag het wat jou betreft wel ? Of ben je gewoon tegen omdat het hier om de overheid gaat ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_52720804
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 10:20 schreef LangeTabbetje het volgende:
Maar als zo´n wegeigenaar (nu dus de overheid) eisen stelt aan de gebruikers (dmv een diploma of whatever) dan mag het wat jou betreft wel ?
Natuurlijk, ik zou me niet op een weg begeven waar een eigenaar dergelijke eisen niet stelt.
quote:
Of ben je gewoon tegen omdat het hier om de overheid gaat ?
Ja, vrachtwagenchauffeurs hebben al een apart rijbewijs gehaald, daar nog een diploma bovenop eisen heeft niets met verkeersveiligheid te maken maar gewoon met simpelweg cashen. En aangezien de chauffeurs in kwestie geen keuze hebben, ze kunnen niet naar een concurrerende wegeigenaar, komt het neer op afpersing.
pi_52721588
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 10:32 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Natuurlijk, ik zou me niet op een weg begeven waar een eigenaar dergelijke eisen niet stelt.
[..]

Ja, vrachtwagenchauffeurs hebben al een apart rijbewijs gehaald, daar nog een diploma bovenop eisen heeft niets met verkeersveiligheid te maken maar gewoon met simpelweg cashen. En aangezien de chauffeurs in kwestie geen keuze hebben, ze kunnen niet naar een concurrerende wegeigenaar, komt het neer op afpersing.
Een beetje kennis over bijvoorbeeld soorten en wijzen van belading vind je niet goed ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_52721715
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 11:11 schreef LangeTabbetje het volgende:
Een beetje kennis over bijvoorbeeld soorten en wijzen van belading vind je niet goed ?
Zeker wel, maar dat is hier niet het punt. Het punt is wie het beste kan beoordelen welke kennis een vrachtwagenchauffeur nodig heeft om zijn werk goed te doen. Dat zijn in alle gevallen de belanghebbenden, nooit de overheid.
pi_52721779
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 11:17 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Zeker wel, maar dat is hier niet het punt. Het punt is wie het beste kan beoordelen welke kennis een vrachtwagenchauffeur nodig heeft om zijn werk goed te doen. Dat zijn in alle gevallen de belanghebbenden, nooit de overheid.
Zolang het wegennet in eigendom van de overheid is, is de overheid nog steeds belanghebbende.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_52721925
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 11:20 schreef LangeTabbetje het volgende:
Zolang het wegennet in eigendom van de overheid is, is de overheid nog steeds belanghebbende.
De overheid heeft haar inkomsten uit diefstal verkregen en kan dus nooit rechtmatig eigenaar zijn. Verder verbiedt de overheid simpelweg alle concurrentie op wegenbouw en kan zij als monopolist dus steeds verdergaande eisen stellen die niets meer te maken hebben met haar belangen als eigenaar.
pi_52722380
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 11:27 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

De overheid heeft haar inkomsten uit diefstal verkregen en kan dus nooit rechtmatig eigenaar zijn. Verder verbiedt de overheid simpelweg alle concurrentie op wegenbouw en kan zij als monopolist dus steeds verdergaande eisen stellen die niets meer te maken hebben met haar belangen als eigenaar.
M.a.w., we slopen het hele wegennet. En dan mag jij en ik een nieuwe weg bouwen/beginnen en exploiteren ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_52722797
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 11:45 schreef LangeTabbetje het volgende:
M.a.w., we slopen het hele wegennet. En dan mag jij en ik een nieuwe weg bouwen/beginnen en exploiteren ?
Nee, we privatiseren het wegennet en schaffen het monopolie dat de overheid erop afdwingt, met alle ellendige gevolgen zoals files, af.
pi_52722938
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 12:03 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Nee, we privatiseren het wegennet en schaffen het monopolie dat de overheid erop afdwingt, met alle ellendige gevolgen zoals files, af.
2 vragen ....

Hoeveel ga je voor het wegennet betalen ? Als bedrijf dan he, als exploitatie

Waarom zouden er dan geen files meer zijn ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_52723051
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 12:07 schreef LangeTabbetje het volgende:
Hoeveel ga je voor het wegennet betalen ? Als bedrijf dan he, als exploitatie
Dat is inderdaad een probleem. Hoe privatiseren we een markt die al zolang door de overheid is gemonopoliseerd, en waar iedereen dus aan mee heeft moeten betalen, op een eerlijke manier? Het is echter een oplosbaar probleem (bij de telefonie is het ook gelukt op aanvaardbare wijze) en zeker géén reden om het dan maar niet te doen.
quote:
Waarom zouden er dan geen files meer zijn ?
Files zijn wachtlijsten op de weg. Wachtlijsten ontstaan altijd als vraag en aanbod gefrustreerd worden door overheidsbemoeienis.
pi_52723154
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 12:13 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]


Files zijn wachtlijsten op de weg. Wachtlijsten ontstaan altijd als vraag en aanbod gefrustreerd worden door overheidsbemoeienis.
Nou, kun je deze stelling nog wat onderbouwen ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_52723391
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 12:18 schreef LangeTabbetje het volgende:
Nou, kun je deze stelling nog wat onderbouwen ?
In een vrije markt sluiten vraag en aanbod veel beter op elkaar aan omdat zij niet worden gehinderd door overheidsbemoeienis. Als ergens veel vraag naar is komen er nieuwe aanbieders omdat er in die markt winst is te behalen. In de markt voor wegen mogen er echter geen nieuwe aanbieders bijkomen, de overheid verbiedt dat.

Natuurlijk speelt er in het geval van wegen zoiets mee als ruimtelijke ordening. Je kunt niet onbeperkt wegen blijven aanleggen door de schaarste van land, zeker in Nederland. Ook daarvoor biedt echter de vrije markt de beste oplossing. Bedrijven die zich geconfronteerd zien met vollopende wegen, en dus tanende inkomsten, zullen innovatieve oplossingen bedenken, zoals dubbeldekswegen, ondergrondse wegen of effectieve vormen van rekeningrijden, om hun markt op efficiënte wijze te blijven uitbaten.
pi_52724461
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 12:29 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Bedrijven die zich geconfronteerd zien met vollopende wegen, en dus tanende inkomsten, zullen innovatieve oplossingen bedenken, zoals dubbeldekswegen, ondergrondse wegen of effectieve vormen van rekeningrijden, om hun markt op efficiënte wijze te blijven uitbaten.
En deze mogelijkheden zouden door Rijkswaterstaat nog niet onderzocht zijn ? En misschien weleens te duur kunnen zijn gebleken ?

Je verwacht toch niet serieus dat als wij een bedrijf hebben die de A2 exploiteert, dat het enigzins lonend zou kunnen zijn om de A2 ondergronds te maken ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_52724720
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 13:14 schreef LangeTabbetje het volgende:
En deze mogelijkheden zouden door Rijkswaterstaat nog niet onderzocht zijn ? En misschien weleens te duur kunnen zijn gebleken ?
Natuurlijk, alles wat de overheid onderneemt is 2 a 3 keer te duur.
quote:
Je verwacht toch niet serieus dat als wij een bedrijf hebben die de A2 exploiteert, dat het enigzins lonend zou kunnen zijn om de A2 ondergronds te maken ?
Ik zou niet weten waarom niet. Feit is dat de files jaarlijks ook miljarden kosten. Bedrijven zouden wel 'ns zeer wel bereid zijn in de buidel te tasten voor een ondergrondse filevrije A2.
pi_52724963
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 13:24 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Natuurlijk, alles wat de overheid onderneemt is 2 a 3 keer te duur.
[..]

Ik zou niet weten waarom niet. Feit is dat de files jaarlijks ook miljarden kosten. Bedrijven zouden wel 'ns zeer wel bereid zijn in de buidel te tasten voor een ondergrondse filevrije A2.
Waarom zouden bedrijven daar nu niet toe bereid zijn ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_52725051
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 13:34 schreef LangeTabbetje het volgende:
Waarom zouden bedrijven daar nu niet toe bereid zijn ?
Hoe zouden ze dat kunnen? Nogmaals: de overheid dwingt een monopolie af in de wegenmarkt. Bedrijven kúnnen niet naar de concurrent, zelfs niet als ze bereid zijn meer te betalen voor filevrije wegen. Die concurrentie is namelijk verboden.
pi_52725094
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 13:24 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Natuurlijk, alles wat de overheid onderneemt is 2 a 3 keer te duur.
[..]
Hoezo ? Zijn daar bewijzen van ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_52725133
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 13:37 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Hoe zouden ze dat kunnen? Nogmaals: de overheid dwingt een monopolie af in de wegenmarkt. Bedrijven kúnnen niet naar de concurrent, zelfs niet als ze bereid zijn meer te betalen voor filevrije wegen. Die concurrentie is namelijk verboden.
Je kan als bedrijf (bijvoorbeeld een groep bedrijven rond de ZuidAs), naar Rijkswaterstaat en de Minister toestappen en zeggen, hier, betalen we mee !
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_52725328
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 13:39 schreef LangeTabbetje het volgende:
Hoezo ? Zijn daar bewijzen van ?
In overvloed.
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 13:40 schreef LangeTabbetje het volgende:
Je kan als bedrijf (bijvoorbeeld een groep bedrijven rond de ZuidAs), naar Rijkswaterstaat en de Minister toestappen en zeggen, hier, betalen we mee !
Dat zou kunnen inderdaad, ware het niet dat Rijkswaterstaat en de Minister daar niet of nauwelijks over gaan. Het aanleggen van wegen in dit land is onderdeel van het politieke en democratische spel. Je kunt bieden wat je wil maar als de Tweede Kamer het niet wil, of de milieuwetgeving het verbiedt kom je nergens.
pi_52725379
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 13:48 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

In overvloed.
[..]
Ik ben benieuwd.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 27 augustus 2007 @ 13:55:17 #73
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_52725528
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 21:20 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dat rijbewijs vind ik wel nodig, daar gaat het niet om, maar waarom een chauffeursdiploma verplicht erbij?
Omdat er een verschil is tussen het kunstje van het besturen van het voertuig onder de knie hebben en het veilig vervoeren van een (gevaarlijke) lading?
pi_52725868
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 13:49 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik ben benieuwd.
Pak ieder willekeurig infrastructureel overheidsproject (Deltawerken, Betuwelijn, HSL enz. enz.) erbij en vergelijk de geraamde kosten met de werkelijke kosten.
pi_52726105
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 14:06 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Pak ieder willekeurig infrastructureel overheidsproject (Deltawerken, Betuwelijn, HSL enz. enz.) erbij en vergelijk de geraamde kosten met de werkelijke kosten.
Dat het niet binnen het budget blijft, betekent niet dat de overheid duurder uit is dan een willekeurig ander persoon/bedrijf. Binnen mijn bedrijf wordt er ook weleens budgetten overschreden. Of blijken projecten duurder / ingewikkelder uit te vallen dan gedacht. Ik zie w.d.b. geen verschil tussen overheid versus bedrijfsleven versus particulier.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_52726196
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 14:15 schreef LangeTabbetje het volgende:
Dat het niet binnen het budget blijft, betekent niet dat de overheid duurder uit is dan een willekeurig ander persoon/bedrijf. Binnen mijn bedrijf wordt er ook weleens budgetten overschreden. Of blijken projecten duurder / ingewikkelder uit te vallen dan gedacht. Ik zie w.d.b. geen verschil tussen overheid versus bedrijfsleven versus particulier.
De overheid doet het van andermans (onder dwang afgenomen) geld. Bedrijven en particulieren van hun eigen geld. Subtiel verschilletje?
pi_52726381
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 14:18 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

De overheid doet het van andermans (onder dwang afgenomen) geld. Bedrijven en particulieren van hun eigen geld. Subtiel verschilletje?
Dat wel, maar dan nog is binnen of buiten een budget een wezenlijk verschil, dan wat jij beweerde dat de overheid meer betaalt dat jij, ik of het bedrijfsleven.

(Zou je misschien kunnen ophouden met kreten als "diefstal", "onder dwang afgenomen" als je het hebt over belastinggeld, het doet je namelijk dommer overkomen als je in werkelijkheid bent).
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_52726479
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 14:25 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Dat wel, maar dan nog is binnen of buiten een budget een wezenlijk verschil, dan wat jij beweerde dat de overheid meer betaalt dat jij, ik of het bedrijfsleven.

(Zou je misschien kunnen ophouden met kreten als "diefstal", "onder dwang afgenomen" als je het hebt over belastinggeld, het doet je namelijk dommer overkomen als je in werkelijkheid bent).
Ik zou zeggen, zoek de definites van beide begrippen eens op. Hoe zou jij het dan willen omschrijven?
pi_52726544
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 14:25 schreef LangeTabbetje het volgende:
Dat wel, maar dan nog is binnen of buiten een budget een wezenlijk verschil, dan wat jij beweerde dat de overheid meer betaalt dat jij, ik of het bedrijfsleven.
Natuurlijk komt budgetoverschrijding overal voor. Maar het is een wezenlijk verschil als je je eigen geld aan het uitgeven bent of dat van een ander. De vier manieren van geld uitgeven van Milton Friedman maar weer 'ns aangehaald:

"There are four ways in which you can spend money:

1) You can spend your own money on yourself. When you do that, why then you really watch out what you’re doing, and you try to get the most for your money.
2) Then you can spend your own money on somebody else. For example, I buy a birthday present for someone. Well, then I’m not so careful about the content of the present, but I’m very careful about the cost.
3) Then, I can spend somebody else’s money on myself. And if I spend somebody else’s money on myself, then I’m sure going to have a good lunch!
4) Finally, I can spend somebody else’s money on somebody else. And if I spend somebody else’s money on somebody else, I’m not concerned about how much it is, and I’m not concerned about what I get.
And that’s government. And that’s close to 50% of our national income.
"
quote:
(Zou je misschien kunnen ophouden met kreten als "diefstal", "onder dwang afgenomen" als je het hebt over belastinggeld, het doet je namelijk dommer overkomen als je in werkelijkheid bent).
Jij betaalt je belasting vrijwillig?
pi_52726695
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 14:30 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]


Jij betaalt je belasting vrijwillig?
Dat niet, niemand vindt leuk om belasting te betalen maar het is weer het uiterste om het over diefstal te hebben. Bij diefstal denk ik toch meer aan zakkenrollen. Bij belasting (wat jij weer diefstal noemt), heb je nog een kans (laat ik het heeeeeeeel voorzichtig zeggen ) dat er wat goeds mee wordt gedaan.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_52726732
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 14:35 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Dat niet, niemand vindt leuk om belasting te betalen maar het is weer het uiterste om het over diefstal te hebben. Bij diefstal denk ik toch meer aan zakkenrollen. Bij belasting (wat jij weer diefstal noemt), heb je nog een kans (laat ik het heeeeeeeel voorzichtig zeggen ) dat er wat goeds mee wordt gedaan.
Dit gaat toch nergens over? Je hebt een kans dat er iets goeds mee wordt gedaan? Dat is toch totaal niet relevant?
pi_52726736
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 14:30 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Natuurlijk komt budgetoverschrijding overal voor. Maar het is een wezenlijk verschil als je je eigen geld aan het uitgeven bent of dat van een ander. De vier manieren van geld uitgeven van Milton Friedman maar weer 'ns aangehaald:
Op een paar tyconen als John de Mol etc. is toch eigenlijk iedereen geld van een ander aan het uitgeven ? Dus niet in de prive sfeer maar in de zakelijke sfeer ?

Had Friedman ook niet eens opmerking over politiek adviseurs ? Ze mogen zich overal mee bemoeien behalve met economie ? Die was wel aardig
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_52728335
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 14:37 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Dit gaat toch nergens over? Je hebt een kans dat er iets goeds mee wordt gedaan? Dat is toch totaal niet relevant?
Als je geen belasting wilt betalen dan verhuis je toch ergens heen waar dat kan? Dit is Nederland, Nederland heeft sociale voorzieningen en die worden betaald door ons allemaal. Als je dat niet leuk vind dan richt je een politieke anarchistische partij a la Henry op en probeer je dat te bewerkstelligen (kansloos), of je emigreert. Je gaat toch ook niet in een hotel slapen en hun vervolgens na betaling beschuldigen van diefstal omdat jij vindt dat iedereen recht heeft op gratis onderdak?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_52728751
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 15:32 schreef trancethrust het volgende:
Als je geen belasting wilt betalen dan verhuis je toch ergens heen waar dat kan?
Gefeliciteerd, je bent de eerste in dit topic. Het t-shirt is voor jou.
pi_52730179
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 15:46 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, je bent de eerste in dit topic. Het t-shirt is voor jou.
Sorry even vergeten dat jij dat natuurlijk honderden keren per dag hoort.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_52743644
Die TT blijft ergeren: [Only in Holland].
In de eerste plaats het Engels en in de tweede plaats de suggestie dat de maatregel in de rest van Nederland niet zou gelden.
Je bent een nitwit.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_52744791
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 01:46 schreef Kees22 het volgende:
Die TT blijft ergeren: [Only in Holland].
In de eerste plaats het Engels en in de tweede plaats de suggestie dat de maatregel in de rest van Nederland niet zou gelden.
Je bent een nitwit.
Van alle users in dit topic ben jij de enige die zich eraan ergert.
De strekking is toch duidelijk?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_52768801
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 07:26 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Van alle users in dit topic ben jij de enige die zich eraan ergert.
De strekking is toch duidelijk?
Niet als TT, pas na lezen.
Als gemeenten eigen parkeertarieven kunnen vaststellen, kunnen provincies misschien ook wel eigen diploma's eisen voor bijvoorbeeld taxichauffeurs.
Verder is het wel handig als mensen goed verwoorden wat ze bedoelen, dat communiceert makkelijker.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')