Dat zeg je expresquote:Op zondag 29 juli 2007 17:47 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Mijn zwarte gitaar stelt anders geen ruk voor
Nee das de zwarte gitaar van Dribbel_quote:Op zondag 29 juli 2007 17:49 schreef Sloggi het volgende:
[afbeelding]
De zwarte gitaar van VaderJacob.
kloptquote:
He wat raar, ik raak er 1 kwijtquote:Op zondag 29 juli 2007 17:54 schreef Deansensitized het volgende:
Ik koop er binnenkort ook een zwarte bij
dankje voor je reactiequote:Op zaterdag 28 juli 2007 23:35 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Ah postrockerig, daar houd ik wel van. Probleem voor mij is dat je liedje meer dynamiek moet krijgen in klanken en er een opbouw naar verschillende werkelijke hoogtepunten in moeten zitten om mij werkelijk te boeien; het blijft soms wat teveel gepingel. Dat is slechts opbouwende kritiek natuurlijk, want je zet wel zeker iets neer.
Ja, vreemd is dat héquote:
Ogh met het geld kan ik mijn drugsverslaving mooi ondersteunen!quote:Op zondag 29 juli 2007 18:02 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Ja, vreemd is dat hé
Email je gegevens anders even, of via PM...
quote:Op zondag 29 juli 2007 18:03 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Ogh met het geld kan ik mijn drugsverslaving mooi ondersteunen!
Ah jah, dat ken ik. Ooit begonnen met een pc microfoontje en het toenmalige cool edit proquote:Op zondag 29 juli 2007 11:04 schreef --H-I-M-- het volgende:
idd. Het gaat natuurlijk ten eerste om de muziek. Het is alleen bij mij zo dat ik iedere keer dat ik wat opgenomen had, ik dacht van "dit kan ik beter". Dus ik nam een bijbaantje naast mn studie puur om betere apparatuur te kopen en kennis te vergaren. Nu vind ik dat ik qua apparatuur prima zit, dus nu is het tijd om nog meer kennis en techniek te vergaren zodat mijn skills steeds beter worden.
Ik ben ook begonnen met cool edit pro. bets fijn progje, totdat je beter gewend bent (nu cubase sx3)quote:Op zondag 29 juli 2007 18:06 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Ah jah, dat ken ik. Ooit begonnen met een pc microfoontje en het toenmalige cool edit pro
Andere vraag. Ik ben logic 7 gewent en daar zit wel een aardige compressor, reverb en tape delay in. Die in Ableton zitten vind ik erg matig. Nog suggesties voor andere?
quote:Op zondag 29 juli 2007 18:27 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Misschien een leuke nieuwe TT: Druk die dat plectrum in je rectum![]()
Cubase heeft idd een flinke leercurve ja, das wel jammer, maar las je het eenmaal beheerst is het superfijn.quote:Op zondag 29 juli 2007 18:24 schreef CoiLive het volgende:
Waves heb ik hier toevallig liggen, toch maar even installeren dan.
Ik heb ook Cubase tijdelijk geprobeerd (leek me logisch vanuit logic. Ben terug geschakeld naar een windowsmachine), maar deze vond ik zeer onoverzichtelijk. Hopelijk is Cubase 4 beter.
Wil je ook wat van je eigen muziek posten? Ben wel eens benieuwd
Super vet nummerquote:Op zondag 29 juli 2007 17:59 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
dankje voor je reactie
ik begrijp wat je bedoelt, het zou inderdaad geen kwaad kunnen als ik daar meer mee zou doen
Grimquote:Op zondag 29 juli 2007 20:26 schreef Aresdreams het volgende:
Weer eens wat door me oude muziek heen gebladerd en een intro gemaakt voor 1 van me bands
grimquote:Op zondag 29 juli 2007 21:43 schreef Aresdreams het volgende:
huh? wattes?
Logic Express Logic Expess @ Apple websitequote:Op zondag 29 juli 2007 19:14 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
![]()
Ik heb sinds een tijdje een Mac, maar nog nooit een audio-programma erop geprobeerd. Zelfs niet Garageband.Maar datwam omdat ik de eerste keer bij het aanmaken van een nieuw project meteen moest aangeven welke maatsoort en toonsoort ik wilde gebruiken.
![]()
Is er niet een light-versie van Logic ofzo?
Je bedoelt software?quote:Op zondag 29 juli 2007 18:06 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Ah jah, dat ken ik. Ooit begonnen met een pc microfoontje en het toenmalige cool edit pro
Andere vraag. Ik ben logic 7 gewent en daar zit wel een aardige compressor, reverb en tape delay in. Die in Ableton zitten vind ik erg matig. Nog suggesties voor andere?
Dat was mijn idee ookquote:Op zondag 29 juli 2007 14:42 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Dat spul is altijd makkelijk, heb het zelf ook [Electronica opleiding]
Maar kan dan altijd langs rijden om te kijken of het mogelijk is, kan je daarna wel besluiten wat je doet
En VaderJacob, niet echt in Leiden zelf hoor, maar daar woon je toch vlakbij? Was jou woonplaats vergeten
http://www.wavearts.com/products.htmlquote:Op zondag 29 juli 2007 18:06 schreef CoiLive het volgende:
[..]
De duitser heeft daar een heel mooi woord voor... Lebensraumquote:Op zondag 29 juli 2007 23:54 schreef Operc het volgende:
kan iemand mij uitleggen wat ik met Reverb kan?
Garageband is een heel erg makkelijker dan Logic (of de light versie; Logic Express). Met garageband kun je al hele leuke dingen doen, zeker als je echt net begint. En die maatsoort en toonsoort. Gewoon op standaard laten staan, dan red je je wel. Als je serieuzer door wil gaan moet je toch een beetje muziek theorie hebben.quote:Op zondag 29 juli 2007 19:14 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
![]()
Ik heb sinds een tijdje een Mac, maar nog nooit een audio-programma erop geprobeerd. Zelfs niet Garageband.Maar datwam omdat ik de eerste keer bij het aanmaken van een nieuw project meteen moest aangeven welke maatsoort en toonsoort ik wilde gebruiken.
![]()
Is er niet een light-versie van Logic ofzo?
ah, een ironbird B.C. Rich basquote:Op zondag 29 juli 2007 23:46 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Je weet wel, grim. Grim, frostbitten, kvlt, tr00, raw...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het is een handig snufje om je spel te perfectioneren. Je hoort iedere fout die speelt namelijk 2 keer.quote:Op zondag 29 juli 2007 23:54 schreef Operc het volgende:
kan iemand mij uitleggen wat ik met Reverb kan?
2 uur tijdsverschil hiero in de Indische Oceaan.quote:Op maandag 30 juli 2007 10:24 schreef VaderJacob het volgende:
Zijn er hier mensen die moeten werken ofzo dat ze zo vroeg hun nest uit zijn![]()
Ik heb lekker vakantie(Dus vraag maar niet wat ik hier doe om deze tijd).
Verdommequote:Op maandag 30 juli 2007 10:29 schreef punkjunk het volgende:
[..]
2 uur tijdsverschil hiero in de Indische Oceaan.
nee,d at lijkt alleen maar zo, ik zit gewoon op de sociale werkplaats mijn aanweziheids premie op te strijkenquote:Op maandag 30 juli 2007 10:24 schreef VaderJacob het volgende:
Zijn er hier mensen die moeten werken ofzo dat ze zo vroeg hun nest uit zijn![]()
LTD's zijn betaalbaar, ESP's vallen qua prijs best tegen...Wel gek dat bij Squier/Fender en Epiphone/Gibson het onderscheid altijd zo duidelijk wordt gemaakt terwijl veel mensen met een LTD durven te roepen dat ze een ESP hebben...quote:Op maandag 30 juli 2007 11:00 schreef Svyatagor het volgende:
Best mooie en betaalbare gitaren, die ESP's
Ah, ok, ik dacht dat LTD en ESP één en hetzelfde was.quote:Op maandag 30 juli 2007 11:10 schreef Cynic het volgende:
[..]
LTD's zijn betaalbaar, ESP's vallen qua prijs best tegen...Wel gek dat bij Squier/Fender en Epiphone/Gibson het onderscheid altijd zo duidelijk wordt gemaakt terwijl veel mensen met een LTD durven te roepen dat ze een ESP hebben...
komt deels ook deer ESP zelf, op hun site staan de LTDs er ook gewoon tussen geloof ikquote:Op maandag 30 juli 2007 11:10 schreef Cynic het volgende:
[..]
LTD's zijn betaalbaar, ESP's vallen qua prijs best tegen...Wel gek dat bij Squier/Fender en Epiphone/Gibson het onderscheid altijd zo duidelijk wordt gemaakt terwijl veel mensen met een LTD durven te roepen dat ze een ESP hebben...
Ja, LTD's zijn ook erg goed. Maar er is wel een factor 2 qua prijs...quote:Op maandag 30 juli 2007 11:31 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ah, ok, ik dacht dat LTD en ESP één en hetzelfde was.
Maar die LTD's hebben toch ook gewoon goeie EMG en Seymour Duncans?
Check je saldoquote:Op maandag 30 juli 2007 10:24 schreef VaderJacob het volgende:
het grootste verschil is dat LTD's uit korea komen en ESP uit japan, of amerika.quote:Op maandag 30 juli 2007 11:38 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
komt deels ook deer ESP zelf, op hun site staan de LTDs er ook gewoon tussen geloof ik
als ik ooit een ESP koop, is dat puur omdat die de customs maken.quote:Op maandag 30 juli 2007 17:19 schreef Aresdreams het volgende:
maar... LTD heeft nu leukere gitaren dan ESP... wel een slechte zaak!
Daar heb ik dan weer geen geld voorquote:Op maandag 30 juli 2007 17:59 schreef Aresdreams het volgende:
meer gitaren
Een Boss FV-50H?quote:Op maandag 30 juli 2007 17:58 schreef Dribbel_ het volgende:
Binnekort een Wah halen en Stage tuner
en dan nog steeds geld over
zit nog te denken aan 2e cabinet en draadloze shizzle of iets
of iemand anders nog toffe dingen om te hebben ?
Ow je hebt de balhaar van VaderJAcob gevonden die we erin gepropt haddenquote:Op maandag 30 juli 2007 18:08 schreef Sloggi het volgende:
Ja, hij was zaterdag nog gekomen. Nog bedankt voor die gratis haar van je vriendin.
Hoe vond je m'n verpakkingquote:
Dat kan ik je nu nog niet zeggen, ben een betje druk.quote:Op maandag 30 juli 2007 16:39 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Check je saldo![]()
Hoe zit je met je tijd woensdag?
Hij zat in ieder geval goed vast in dat dingquote:Op maandag 30 juli 2007 18:22 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Hoe vond je m'n verpakking
2 doosjes van effecten open geknipt en aan elkaar geplakt in de lengte![]()
alsof het ervoor gemaakt was
Geef me morgen aan het eind van de middag anders een belletje, dan weet ik een stuk meerquote:Op maandag 30 juli 2007 18:24 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Dat kan ik je nu nog niet zeggen, ben een betje druk.
Maar ik zal er morgen in ieder geval nieuwe snaren voor je opgooien![]()
Liever wel, in het studentenhuis waar ik woonde lagen ze ook wel eens OP de WC. En ja, gebruikt!quote:Op maandag 30 juli 2007 10:54 schreef Aresdreams het volgende:
Geen gebruikte tapons door de plee spoelen!
ze bedoelen vast fasselquote:Op maandag 30 juli 2007 18:57 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik kan een wah kopen van iemand en er zit een Fasel bij
wtf is een fasel![]()
Dan ben je wel goed de lul...quote:
quote:Op maandag 30 juli 2007 18:57 schreef Dribbel_ het volgende:
wtf is een fasel![]()
quote:When you think about the classic wah-wah sounds of the 60s, you think about British bluesmen and psychedelic American rockers, not Italy. But those Sunshine-y and Foxey tones could not have existed without the Italian-made Fasel inductors that were in the first wah pedals-including the original Crybaby. These inductors were the key to the pedals' tone, but have been unavailable for years. Not anymore. Your Crybaby Classic with Fasel Inside will faithfully recreate the vocal sweep and lush harmonics from those timeless recordings. Plug in your Crybaby Classic and hear what you've been missing.
Toch nog wel? En dat terwijl je deze week [zo het nu lijkt] je back-up kwijt bentquote:
quote:Op maandag 30 juli 2007 19:26 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Toch nog wel? En dat terwijl je deze week [zo het nu lijkt] je back-up kwijt bent
Electrisch of akkoestisch ?quote:Op maandag 30 juli 2007 19:36 schreef Maisnon het volgende:
Ik ben inmiddels aan een van mn plannen in de vakantie begonnen: beginnen met gitaarspelen
Nog geen les of wat dan ook, wel een heleboel gitaristen om me heen en genoeg gitaren tot m'n beschikking
Gewoon op wat tabsites nummers die ik leuk vind opgezocht en een beetje aanklooien, maar tot nu toe gaat het wel goed... Is het beter om gelijk met wat simpele akkoorden overweg te kunnen? Of gewoon eerst maar met wat makkelijke riffjes oefenen? Net als bij pianotoetsen vind ik het hier wel makkelijk om snel te plek van de juiste fret te vinden, dus ben ik gewoon met wat riffjes bezig
neh, dat is ongeveer het enige serieuze dat hier gebeurt.. laat ze lekkerquote:Op maandag 30 juli 2007 19:38 schreef Zyggie het volgende:
Was er niet ooit een beginnerstopic?
Weg met dat tuig.![]()
Ik had gewoon een excuus nodig om iets te posten hier.quote:
quote:Op maandag 30 juli 2007 19:38 schreef Zyggie het volgende:
Weg met dat tuig.![]()
Toen ik het eerste topic van deze reeks opende deed ik dat om als beginner vragen te kunnen stellen aan gevorderde gitaristen...quote:Op maandag 30 juli 2007 19:38 schreef Zyggie het volgende:
Weg met dat tuig.![]()
dat is zeker het overwegen waard, ik heb ook een wah met een fasel inductor erin en die klinkt erg mooi, heb destijds 5 wahs naast elkaar geprobeerd en deze kwam eruit (Cry Baby Classic neem ik aan?)quote:Op maandag 30 juli 2007 18:57 schreef Dribbel_ het volgende:
wtf is een fasel![]()
We hebben altijd nog Niels zijn imitatie stratquote:
Maar dan nog even in het zwartquote:
quote:
Ha k cool. Ja als dat ene leerlingentopic nog als een trein zou lopen lijkt mij dat ideaal voor de beginnende gitaristen. Elkaar stukken aanraden, gevorderde gitaristen die graag hun kennis delen aan de beginners, patsen met je progressie; alles wat dit topic dus niet is op het moment.quote:Op maandag 30 juli 2007 19:59 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Toen ik het eerste topic van deze reeks opende deed ik dat om als beginner vragen te kunnen stellen aan gevorderde gitaristen...
Achja... veel mensen snappen PlectrumS wel, maar PlectrA nietquote:Op maandag 30 juli 2007 19:52 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik had gewoon een excuus nodig om iets te posten hier..
Al moet je toegeven; plectra klinkt wel intellectueler..
Zo, die Rocktron Big Crush compressor die ik zaterdag van een dude gekocht heb heerscht wel de pan uit zeg. Ik ging hem gister testen. Moest snel mijn amp zachter zetten anders had ik nu geen balkondeur meer gehad..
Wat is het trouwens moeilijk om gewoon een 9V 800ma-adapter te kopen, zeg. Ze verkopen overal van die superduperuniversalouterspacedingen, maar die zijn veeeeeeeeeeeeel te groot voor mijn koffertje, damn it. Tuig!
quote:Op maandag 30 juli 2007 20:14 schreef Sloggi het volgende:
Dit topic gaat dan ook helemaal nergens over. Wat mij betreft mogen newbies hier gewoon vragen stellen.
Meestal met 2 handenquote:Op maandag 30 juli 2007 20:15 schreef Sloggi het volgende:
Hoe speel ik gitaar?
Mja zo heb ik er ook nog 1 meegemaakt.quote:Op maandag 30 juli 2007 20:14 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Achja... veel mensen snappen PlectrumS wel, maar PlectrA nietblijft leuk om te zeggen dat dat zo'n gitaar-speel-ding is!
![]()
Plectrum is dan ook helemaal geen Engels woordquote:Op maandag 30 juli 2007 20:18 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Mja zo heb ik er ook nog 1 meegemaakt.
Tijdens een concert van Bowling For Soup hadden wat 14 jarige een bord gemaakt met "give us plectrums", en die bassist zo kijken van. En toen keek die zanger naar die bassist en zag die bassist zo staan van
. En toen keek hij naar het bord en stond hij zelf ook van
!
http://m-w.com/dictionary/plectrumquote:Op maandag 30 juli 2007 20:23 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Plectrum is dan ook helemaal geen Engels woord
Nee dat is nou ook net de grapquote:Op maandag 30 juli 2007 20:23 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Plectrum is dan ook helemaal geen Engels woord
Johquote:
Net een poster van die dude gekregen... weiger hem op te hangenquote:
Waarom dat nou weerquote:Op maandag 30 juli 2007 20:26 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Net een poster van die dude gekregen... weiger hem op te hangen![]()
back to the roots.quote:Op maandag 30 juli 2007 19:59 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Toen ik het eerste topic van deze reeks opende deed ik dat om als beginner vragen te kunnen stellen aan gevorderde gitaristen...
Maar bitter weinig die dat snappenquote:
Die Amerikanen zijn gewoon domquote:Op maandag 30 juli 2007 20:26 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Maar bitter weinig die dat snappen![]()
Omdat ik het maar saaie bagger vindquote:
Stuur maar op dan jaquote:Op maandag 30 juli 2007 20:30 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Omdat ik het maar saaie bagger vind![]()
Zal even foto maken van het ding voor je.
Bij Megadeth vroeg iemand aan Dave: "can I have a pick up?". Dus Dave: "you want WHAT? This is a pick up (wijst naast element) and this is a guitar pick. So what do you want? Or maybe you just wanna get picked up. (kijkt indringend naar vent) Well...in that case... good luck man."quote:Op maandag 30 juli 2007 20:18 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Mja zo heb ik er ook nog 1 meegemaakt.
Tijdens een concert van Bowling For Soup hadden wat 14 jarige een bord gemaakt met "give us plectrums", en die bassist zo kijken van. En toen keek die zanger naar die bassist en zag die bassist zo staan van
. En toen keek hij naar het bord en stond hij zelf ook van
!
Zout op man, die mag je houdenquote:Op maandag 30 juli 2007 20:47 schreef Sloggi het volgende:
Nou stuur 'm op dan. PM je rekeningnummer maar, maak ik 44 cent over
.
Maak er zelf ook nog even foto's vanquote:Op maandag 30 juli 2007 20:56 schreef Sloggi het volgende:
Je hebt een PM. Wel handig, die settings. Ik ben soms echt aan het kloten met al die knoppen.
Bedankt iig.
Nee!quote:Op maandag 30 juli 2007 20:06 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Maar dan nog even in het zwart![]()
quote:Op maandag 30 juli 2007 21:27 schreef Jorikjet het volgende:
ga je schamen, welke gitarist heeft er nou een hekel aan jimi hendrix!!!
quote:Op maandag 30 juli 2007 22:14 schreef Sloggi het volgende:
Die settings van Hetfield. Dan hoor je dus alleen maar 'krrrrgrropsdjgfdgjdfwiiiiiiiaaa', en dan ben je tijdelijk doof
.
je moet ook een echte amp kopen als je zoiets wilt doenquote:Op maandag 30 juli 2007 22:14 schreef Sloggi het volgende:
Die settings van Hetfield. Dan hoor je dus alleen maar 'krrrrgrropsdjgfdgjdfwiiiiiiiaaa', en dan ben je tijdelijk doof
.
Ik ga een beetje metal spelen met een Twin Reverbquote:Op maandag 30 juli 2007 22:18 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
je moet ook een echte amp kopen als je zoiets wilt doen![]()
Dimebag dan trouwensquote:Op maandag 30 juli 2007 22:14 schreef Sloggi het volgende:
.
dude, dat is een metal settingquote:Op maandag 30 juli 2007 22:21 schreef Sloggi het volgende:
Die bass. Bijna geen mid en treble vol open. dat klinkt toch voor geen meter
.
quote:
midscoops zijn achterhaaldquote:Op maandag 30 juli 2007 22:27 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
dude, dat is een metal setting![]()
met veul gain klinkt dat gewoon het beste. mids zijn voor classic rock![]()
sterven is anders ook behoorlijk achterhaaldquote:Op maandag 30 juli 2007 22:59 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
gitaarspelen ook.
sterf es met je bijdehandtete harses![]()
hm. okquote:Op maandag 30 juli 2007 23:01 schreef Zygje het volgende:
Ik heb besloten om een in mijn opinie zeer groot taboe te doorbreken.
Dit in het wit + dit en dit
Nu nog het geld bijeen zien te krijgen, en na lowlands eerst maar eens een fatsoenlijke versterker halen.
quote:Op maandag 30 juli 2007 23:16 schreef Zygje het volgende:
Maar Bill en Ted gebruiken hem ook!
En daarnaast heeft een steinberger body echt wel wat te bieden.
nog steeds, heb ik liever mn explorer.quote:Op maandag 30 juli 2007 23:20 schreef Zygje het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=p3KJBOqSjC0 <- Bill and Ted
Twee steinberger voorbeelden.
http://nl.youtube.com/watch?v=rDeiyx2mByo
http://nl.youtube.com/watch?v=ltUbWP5_hhI&mode=related&search=
Nog veel belangrijker: Paul Masvidal en Jason Gobel van Cynic speelden er ook opquote:Op maandag 30 juli 2007 23:16 schreef Zygje het volgende:
Maar Bill en Ted gebruiken hem ook!
En daarnaast heeft een steinberger body echt wel wat te bieden.
speelden, dus niet meer. want het zoog.quote:Op maandag 30 juli 2007 23:29 schreef Cynic het volgende:
[..]
Nog veel belangrijker: Paul Masvidal en Jason Gobel van Cynic speelden er ook op![]()
nee hoor, Paul Masvidal speelt er nog steeds op. En Jason Gobel speelt niet meer in Cynic.quote:Op maandag 30 juli 2007 23:31 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
speelden, dus niet meer. want het zoog.
Jawel, live kan dat echt vet klinken, maar wanneer je opneemt klinkt dat debiel. Daarom moeten iig metalgitaristen een live- en een studiogeluid hebben.quote:Op maandag 30 juli 2007 22:21 schreef Sloggi het volgende:
Die bass. Bijna geen mid en treble vol open. dat klinkt toch voor geen meter
.
ach, sinds kort zet ik mijn bas ook een stuk lager, is mijn liefje ook weer gelukkiger met d'r basgeluidquote:Op maandag 30 juli 2007 23:45 schreef Witchfynder het volgende:
Nee, vind ik ook niet. Ben sowieso nooit zo weg geweest van Dimebag.
Als zijnde een bassist vind ik het heel irritant dat gitaristen in mijn regionen gaan hangen. Ik moet al genoeg knokken met een dubbele basdrum en soms de toetsen.
Van één van onze gitaristen is het inmiddel gefixt. Hij speelt door een Jackson RR en heeft een lekker shred geluid, maar de ander speelt door een SG met bluesy elementen, waar hij bij zweert. Ja, heel mooie elementen, maar niet voor metal. Dan moet je lekkere high output hifi scheurijzers hebben.
Dat lage geluid van Dime komt voornamelijk door de bassist heb ik me laten vertellenquote:Op maandag 30 juli 2007 23:42 schreef Cynic het volgende:
vergeet niet dat Dimebag de enige gitarist in de band was, dan kom je er ook wat beter mee weg dan wanneer je twee gitaristen hebt. En je moet je basgeluid dan ook goed aanpassen, want je zit met je gitaar met zo'n geluid heel erg in de basfrequenties. Zo'n geweldige sound had Dimebag ook helemaal niet eigenlijk.
quote:
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 15:04 schreef Svyatagor het volgende:
Ik vind het "normale" gitaargeluid van Tom Morello cool. Dat niet al te overstuurde-maar-wel-drop-D-single-coil-geluid.Luister maar eens naar die riff van 'Show me how to live' van Audioslave, dat is echt een te gek geluid.
Een basamp! Sheesh.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 15:04 schreef Svyatagor het volgende:
Ik vind het "normale" gitaargeluid van Tom Morello cool. Dat niet al te overstuurde-maar-wel-drop-D-single-coil-geluid.Luister maar eens naar die riff van 'Show me how to live' van Audioslave, dat is echt een te gek geluid.
Voor hardere dingen vind ik het geluid van Adam Jones van Tool heel cool. Veel mids, ook.Maar hij heeft dan ook een setup..
![]()
[afbeelding]
Mooi blauw is niet lelijkquote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:10 schreef Aresdreams het volgende:
ja.. euhm.. hijs blauw he dean?
maar zijn dat nu beschadigingen achter op de hals?
Gewoon transparante lak denk ik, als je'm echt kaal houdt krijg je snel lelijke vlekken, vermoed ik.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 17:02 schreef Cynic het volgende:
Ik ben nu een gitaar helemaal aan het schuren, wil hem naturel houden. Wat gebruik je daarvoor eigenlijk? Soort olie ofzo?
Volgens mij zijn die wel gelakt, alleen niet met glanzende lak, en ook minder dik dan bij die echt gefinishte gitaren. Maar misschien moeten we even op Deansensitized wachten, want die weet hier wel meer van, vermoed ik zo.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 17:21 schreef Cynic het volgende:
dat moet toch ook zonder lak kunnen? van die fabrieksgitaren in natural-finish zijn toch ook niet echt gelakt? zit uiteraard wel één of ander goedje op
Kom gelijk langs de ikea in Delft ik moet daar enqueteren vul een enquete in en krijg je een gratis stuk appeltaart en kop koffiequote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:41 schreef Deansensitized het volgende:
Morgen naar Schiedam![]()
Nog een nieuwe gitaar halen
Ja de clasic ja, heb hem morgen binnen. Maar wat doet dat ding nou precies eigenlijk danquote:Op maandag 30 juli 2007 20:01 schreef Cynic het volgende:
[..]
dat is zeker het overwegen waard, ik heb ook een wah met een fasel inductor erin en die klinkt erg mooi, heb destijds 5 wahs naast elkaar geprobeerd en deze kwam eruit (Cry Baby Classic neem ik aan?)
die zorgt ervoor dat je een mooie sweep hebt over het pedaal, de verandering van toon rolt mooi gelijkmatig af. Vond dat bij de Jimi en de Zakk Wylde wah een stuk minder bijvoorbeeld. En true-bypass!quote:Op dinsdag 31 juli 2007 17:37 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja de clasic ja, heb hem morgen binnen. Maar wat doet dat ding nou precies eigenlijk dan
kan dat? goede mensen en friezen in 1 zin?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 17:31 schreef Cynic het volgende:
ja, dat idee had ik ook al
goede mensen, die Friezen
ha ik ben ernstig opzoek naar jou post dat je zei dat je nooit een akoustische gitaar zou kopen!!!!quote:Op dinsdag 31 juli 2007 15:52 schreef Deansensitized het volgende:
En mijn nieuwe aanwinst![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ja zoiets bedoel ik inderdaad. nouja, eerst maar eens alles eraf schuren wat er nu nog op zitquote:Op dinsdag 31 juli 2007 18:01 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Een satin finish wellicht? Weet niet of dat ook voor de body kan, maar op een nek is het heel lekker. Het is mat en het 'kleeft' niet zo
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 18:49 schreef Aresdreams het volgende:
lekker karwijtje?
welke gitaar is het trouwens?
Great Fucking Shit?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 18:59 schreef Cynic het volgende:
[..]
[afbeelding]
Misschien moet er ook nog wel helemaal nieuwe elektronica in, gewoon als projectje zeg maar. Van de week even een setje GFS bestellen
nee, alleen met de lil puncherquote:Op dinsdag 31 juli 2007 19:24 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Speaking of GFS, nu ik erachter ben dat m'n strat een swimming pool heeft zit ik eraan te denken een power rails of crunchy rails in de brug te dumpen. En dan zo'n lil killer voor in de nek. Heb jij toevallig ervaring met de grote humbuckers, Cynic?
Swimming pool is wanneer er één groot gat onder je slagplaat zit. Dan passen er zeg maar 3 humbuckers in, maar dan heb je wel minder hout in je body. Bij Fender/squier is het zo dat er per "periode" op een andere manier gefreesd wordt... afijn, ik weet de details er niet precies over, maar dit is ter vergelijking:quote:Op dinsdag 31 juli 2007 19:26 schreef Cynic het volgende:
[..]
nee, alleen met de lil puncher
wat is een swimming pool trouwens?
absoluut niet waar.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:17 schreef Aresdreams het volgende:
jij vind alles kut wat niet direct toe te passen is in metal
Open stemmingenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 19:50 schreef Big_Boss_Man het volgende:
vandaag een metale slide gekocht en daar heb ik daarstraks wat mee proberen te bluesen
is niet makkelijk maar wel leuk
Slides kun je vast wel toepassen in Metal. Ik speel Folk Metal en daar kan álles bijna mits het niet te electronisch klinkt.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:17 schreef Aresdreams het volgende:
jij vind alles kut wat niet direct toe te passen is in metal
folk metalquote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:38 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Slides kun je vast wel toepassen in Metal. Ik speel Folk Metal en daar kan álles bijna mits het niet te electronisch klinkt..
haha, daar ging het niet omquote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:38 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Slides kun je vast wel toepassen in Metal. Ik speel Folk Metal en daar kan álles bijna mits het niet te electronisch klinkt..
Of een beitsquote:Op dinsdag 31 juli 2007 17:02 schreef Cynic het volgende:
Ik ben nu een gitaar helemaal aan het schuren, wil hem naturel houden. Wat gebruik je daarvoor eigenlijk? Soort olie ofzo?
Als ik tijd over hebquote:Op dinsdag 31 juli 2007 17:34 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Kom gelijk langs de ikea in Delft ik moet daar enqueteren vul een enquete in en krijg je een gratis stuk appeltaart en kop koffie![]()
10 km.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:30 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Als ik tijd over heb
Moet ook nog via Boskoop en wil ook niet té laat thuis zijn![]()
Hoever ligt Delft van Schiedam?
als je vertelt wie je bent en waar je speeltquote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:49 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Gewoon naar een gig van ons komen een keer, jij..
Zal ik je dan maar gelijk even corrigeren?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 19:39 schreef Jorikjet het volgende:
volgens mij alleen de nieuwe squiers, maar correct me if im wrong
*toont ook intressequote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:49 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Gewoon naar een gig van ons komen een keer, jij..
Why not?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:56 schreef Jimbo het volgende:
gitaartje
gvd ik kan tot september niet spelen
Je zit compleet naast je snaren aan te slaan gekquote:Op dinsdag 31 juli 2007 18:59 schreef Cynic het volgende:
[..]
[afbeelding]
Misschien moet er ook nog wel helemaal nieuwe elektronica in, gewoon als projectje zeg maar. Van de week even een setje GFS bestellen
Ik dacht eerst ook dat het "cheap" is, maar onderzoek (lees: even vluchtig googlen) leerde mij dat zo'n swimming pool behoorlijk vintage-correct is! En dat valt te verwachten, die London City planken zijn zo onderhand nog vintage-er dan de Fenders van tegenwoordig. Van de vintage tuners tot de vintage gekleurde nek, en weer terug via de vintage frets... zeg maar. Als ik hem 10 jaar laat vergrijzen kan ie zo als een jaren 60 strat op Marktplaats, haha.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:57 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Zal ik je dan maar gelijk even corrigeren?![]()
![]()
Mijn USA strat heeft het ook, mijn Japanse strats niet. Hangt idd wel samen met de periode. Het is zonder meer een teken van gemakzucht (freest makkelijker uit!) en omdat je het vaak bij de goedkopere squiers ziet, geassocieerd met slechter geluid...
Echter, het doet inderdaad wel wat met je geluid, maar dat is niet per definitie slecht: Ik heb altijd het idee gehad dat mijn USA wat 'akoestischer' klonkt, wellicht door de badkuipfrezing.
Voordeel is natuurlijk wel dat je er in elke set elementen in kan pleuren die je wil!![]()
Klinkt lekker man. Ben jij toevallig niet de ismar op Gitaarnet?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:29 schreef jeweetsch het volgende:
Hoe vinden jullie de rhythmgitaar in deze mix?
Vandaag eenbeetje zitten kloten met m'n podxt. Wat drums gesamples etc.
LOL ja!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 02:43 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Klinkt lekker man. Ben jij toevallig niet de ismar op Gitaarnet?
Ja dat viel me ook op inderdaadquote:Op woensdag 1 augustus 2007 01:17 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Je zit compleet naast je snaren aan te slaan gek![]()
Ow elke dag moet wel lukken, gewoon enquette invullen en appeltaart halen bij het restaurantquote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:39 schreef Aresdreams het volgende:
kan je nu elke dag langs de ikea voor een gratis stuk appeltaart? of mag je maar 1 keer?
Ik ben daar Gitaro, toen ik die machtige drums hoorde wist ik meteen al dat het van een Gitaarnetter moest komenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 06:39 schreef jeweetsch het volgende:
[..]
LOL ja!
Ik had deze daar al wel een keertje gepost al testmix, maar toen vond ik de mix niet zo goed. Gisteren gitaar opnieuw opgenomen en wat dingetjes veranderd.
Maar ik kom nauwelijks meer op gitaarnet! Wie ben je daar?![]()
Ik heb 20 van die bonnen achterov er gedrukt vandaagquote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:39 schreef Aresdreams het volgende:
kan je nu elke dag langs de ikea voor een gratis stuk appeltaart? of mag je maar 1 keer?
Hij klinkt echt vetquote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:56 schreef Aresdreams het volgende:
klinkt ie ook echt gaaf?
welke is het enzo?
en dingen achterover drukken mag niet he!
alhoewel je waarschijnlijk de appeltaart wel kon gebruiken, na zolang al niet gegeten te hebben
Dat vindt Kirk Hammett ook ja, ik wil hem wel eens "dry" horen...quote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:08 schreef Dribbel_ het volgende:
Alles wat je doet qua solodingen is opeens tof
Mja het is leuker om er zelf mee te spelen/kloten dan dat we het ook echt in nummers zullen gaan gebruikenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:12 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Dat vindt Kirk Hammett ook ja, ik wil hem wel eens "dry" horen...
neeh, wil je nietquote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:12 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Dat vindt Kirk Hammett ook ja, ik wil hem wel eens "dry" horen...![]()
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:44 schreef no1uknow het volgende:
Kein interesse? Dan donder ik 'm weg
Hint?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:46 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Dan kan je hem net zo goed gratis weggeven![]()
Yep. Je kan er ook een lekker scherpe sound mee krijgen, gewoon de wah indrukken en je solo spelen. Je snijdt gegarandeerd door de meest slechte mix, en met je gierend hoge frequenties veroorzaak je een bloedbad in het publiek.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:17 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Mja het is leuker om er zelf mee te spelen/kloten dan dat we het ook echt in nummers zullen gaan gebruiken![]()
Het word zo snel chaos, je hoort zelf wel wat je doet maar voor iemand anders is er geen touw aan vast te knopen
Haha, het is idd niet om aan te horen. Van Kill em All is al helemaal niks meer over, bij Motorbreath stond ie gewoon willekeurige pentatonishce patroontjes te spelen met de wah op 10.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:42 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
neeh, wil je niet
die gast maakt zoveel fouten en slordigheden enzo tegeswoordigs
halve solo's speelt ie niet en dan doet ie maar een pickslide ofzo![]()
té flauwquote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:32 schreef Aresdreams het volgende:
gelukkig wel, anders bleef het zo donker in nederland
Zou je misschien de settings van Matt Heafy en van Zakk Wylde willen posten?quote:Op maandag 30 juli 2007 21:11 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Maak er zelf ook nog even foto's van![]()
Lijstje:
Billie Joe Armstrong [Green Day]
Matt Bellamy [Muse]
Jonny Buckland [Coldplay]
Jeff Buckley
Eric Clapton
Kurt Cobain [Nirvana]
Dimebag Darrell [Pantera]
John Frusciante [RHCP]
Synyster Gates [Avenged Sevenfold]
Matt Heafy [Trivium]
James Hetfield [Metallica]
Jimi Hendrix
Tony Iommi [Black Sabbath]
David Keuning [The Killers]
BB King
Herman Li [DragonForce]
Gary Moore
Tom Morello [RATM]
Dave Mustaine [Megadeth]
Jimmy Page
Keith Richards [Rolling Stones]
Slash [Velvet Revolver]
Andy Summers [The Police]
Ray Toro [My Chemical Romance]
Eddie Van Halen [Van Halen]
Stevie Ray Vaughan
Andrew White [Kaiser Chiefs]
Jack White [White Stripes]
Zakk Wylde
Angus Young [AC/DC]
Zakk Wylde:quote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:51 schreef Jack_1638 het volgende:
[..]
Zou je misschien de settings van Matt Heafy en van Zakk Wylde willen posten?![]()
Pff m'n mids en treble staan vol opengedraaitquote:Op woensdag 1 augustus 2007 22:55 schreef SNArky het volgende:
Laag en hoog boosten, en mids laag (dan ziet je EQ er uit als de mond van een smiley face).
Ja ik heb er ook maar 2 uur gestaan vandaag in totaal dus dikke kans dat ik net buiten ind e zon zatquote:Op woensdag 1 augustus 2007 23:07 schreef Deansensitized het volgende:
Fijn gitaartje hoor Jacob!![]()
En sorry Dribbel, niet langs gereden, beetje haast
Tuurlijkquote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:51 schreef Jack_1638 het volgende:
[..]
Zou je misschien de settings van Matt Heafy en van Zakk Wylde willen posten?![]()
Doe je goedquote:Op woensdag 1 augustus 2007 23:10 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja ik heb er ook maar 2 uur gestaan vandaag in totaal dus dikke kans dat ik net buiten ind e zon zat![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |