ach, sinds kort zet ik mijn bas ook een stuk lager, is mijn liefje ook weer gelukkiger met d'r basgeluidquote:Op maandag 30 juli 2007 23:45 schreef Witchfynder het volgende:
Nee, vind ik ook niet. Ben sowieso nooit zo weg geweest van Dimebag.
Als zijnde een bassist vind ik het heel irritant dat gitaristen in mijn regionen gaan hangen. Ik moet al genoeg knokken met een dubbele basdrum en soms de toetsen.
Van één van onze gitaristen is het inmiddel gefixt. Hij speelt door een Jackson RR en heeft een lekker shred geluid, maar de ander speelt door een SG met bluesy elementen, waar hij bij zweert. Ja, heel mooie elementen, maar niet voor metal. Dan moet je lekkere high output hifi scheurijzers hebben.
Dat lage geluid van Dime komt voornamelijk door de bassist heb ik me laten vertellenquote:Op maandag 30 juli 2007 23:42 schreef Cynic het volgende:
vergeet niet dat Dimebag de enige gitarist in de band was, dan kom je er ook wat beter mee weg dan wanneer je twee gitaristen hebt. En je moet je basgeluid dan ook goed aanpassen, want je zit met je gitaar met zo'n geluid heel erg in de basfrequenties. Zo'n geweldige sound had Dimebag ook helemaal niet eigenlijk.
quote:
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 15:04 schreef Svyatagor het volgende:
Ik vind het "normale" gitaargeluid van Tom Morello cool. Dat niet al te overstuurde-maar-wel-drop-D-single-coil-geluid.Luister maar eens naar die riff van 'Show me how to live' van Audioslave, dat is echt een te gek geluid.
Een basamp! Sheesh.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 15:04 schreef Svyatagor het volgende:
Ik vind het "normale" gitaargeluid van Tom Morello cool. Dat niet al te overstuurde-maar-wel-drop-D-single-coil-geluid.Luister maar eens naar die riff van 'Show me how to live' van Audioslave, dat is echt een te gek geluid.
Voor hardere dingen vind ik het geluid van Adam Jones van Tool heel cool. Veel mids, ook.Maar hij heeft dan ook een setup..
![]()
[afbeelding]
Mooi blauw is niet lelijkquote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:10 schreef Aresdreams het volgende:
ja.. euhm.. hijs blauw he dean?
maar zijn dat nu beschadigingen achter op de hals?
Gewoon transparante lak denk ik, als je'm echt kaal houdt krijg je snel lelijke vlekken, vermoed ik.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 17:02 schreef Cynic het volgende:
Ik ben nu een gitaar helemaal aan het schuren, wil hem naturel houden. Wat gebruik je daarvoor eigenlijk? Soort olie ofzo?
Volgens mij zijn die wel gelakt, alleen niet met glanzende lak, en ook minder dik dan bij die echt gefinishte gitaren. Maar misschien moeten we even op Deansensitized wachten, want die weet hier wel meer van, vermoed ik zo.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 17:21 schreef Cynic het volgende:
dat moet toch ook zonder lak kunnen? van die fabrieksgitaren in natural-finish zijn toch ook niet echt gelakt? zit uiteraard wel één of ander goedje op
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |