abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52929111
Sorry, ik moest heel eventjes lachen

Komop zeg. Die kutbak komt niet door de test heen, is een aantal GP's te laat, er werd van te voren al geroepen dat er niet teveel van verwacht moest worden, Spyker word overgekocht en nu moet die knakenbak ineens in het middenveld meedoen?

Het moet niet gekker worden
pi_52930007
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 00:07 schreef NED het volgende:
Sorry, ik moest heel eventjes lachen

Komop zeg. Die kutbak komt niet door de test heen, is een aantal GP's te laat, er werd van te voren al geroepen dat er niet teveel van verwacht moest worden, Spyker word overgekocht en nu moet die knakenbak ineens in het middenveld meedoen?

Het moet niet gekker worden
Eh...

Tja, want wie is Mike Gascoyne nou eenmaal....?
Ach, iets van een gesjeesd ontwerpertje bij Jordan en Benneton/Renault F1 en Toyota, toch??
Dus wat moet DIE nou toch bij Spyker?

Wie is hier nou gek?!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_52964523
quote:
FIA roept McLaren opnieuw op het matje

13 september dient niet het hoger beroep dat Ferrari in de spionagezaak heeft aangespannen, maar moet McLaren zich opnieuw bij de FIA komen verantwoorden. De autosportbond beschikt over nieuw bewijs.

Het was de bedoeling dat Ferrari in de week voor de Belgische Grand Prix alsnog de kans kreeg om haar kant van het verhaal te vertellen, maar de zitting van het International Court of Appeal gaat niet door. In plaats daarvan komt de World Motor Sport Council (WMSC) opnieuw bijeen.

Reden daarvoor is dat er nieuw bewijs boven tafel is gekomen, meer details wilde de FIA niet vrijgeven. De spionagezaak is nooit geheel gesloten geweest. McLaren werd in juli schuldig bevonden aan het in bezit hebben van illegale documenten, maar niet bestraft omdat de bewijsvoering daarvoor te mager was.

McLaren voerde ter verdediging – met succes – het argument aan dat slechts een individueel teamlid in de fout was gegaan.

Wel voegde de WMSC aan deze uitspraak toe dat de zaak heropend zou worden zodra er meer bewijs zou komen. Indien schuldig bevonden riskeert McLaren uitsluiting van seizoen 2007 en '08. Sowieso komt er in dat geval een zware straf, dat heeft de WMSC al laten weten.

Het komt er op neer dat het muntje in principe twee kanten op kan vallen. Is het bewijs ontlastend, dan is het positief voor McLaren en leidt dit misschien wel tot vrijspraak, maar is het bewijs tegen Ron Dennis en de zijnen, dan moet McLaren rekening houden met serieuze sancties. Waaronder dus uitsluiting.

Dat zou dan weer koren op de molen zijn van Ferrari, dat na de eerste uitspraak van de WMSC hevig ontstemd reageerde. Ook in Turkije liet teambaas Jean Todt nog weten dat de waarheid wat hem betreft nog niet aan het licht was gekomen, en dat dit half september wel zou gebeuren.

McLaren heeft in een korte reactie meegedeeld dat het bericht heeft ontvangen van de FIA over wat er de dertiende te gebeuren staat. ,,Wij blijven volledig meewerken aan het onderzoek van de FIA”, is de belangrijkste zin in het statement.
Bron
  woensdag 5 september 2007 @ 22:58:26 #254
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_52970796
race topic komt morgen
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_52972629
quote:
Op woensdag 5 september 2007 22:58 schreef WEST het volgende:
race topic komt morgen
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_52988345
quote:
McLaren under investigation by stewards

McLaren are under investigation by the race stewards at the Italian Grand Prix over their running of a new lightweight gearbox in Hungary that had not been crash tested, autosport.com can reveal.

Paddock sources have confirmed that discussions are currently taking place at Monza to decide whether anything needs to be done about McLaren's actions in Hungary.

It is understood that the Woking-based team ran their new lightweight gearbox at the race at Hungaroring without a new crash test taking place prior to the event.

Although the new gearbox did not require an altered crash structure from the one already approved by the FIA to be put in place, it is understood McLaren's actions could have breached article 16.1.2 of Formula One's technical regulations.

The rules state: "Any significant modification introduced into any of the structures tested shall require that part to pass a further test."

The issue of the gearbox only came to light after the Turkish Grand Prix, when McLaren passed a crash test with the new version - with the team having reverted to their older unit at the Istanbul Park event.

Sources have made it clear that McLaren did not deliberately try and hide the fact that they had raced with the lightweight gearbox in Hungary.

It is not clear whether the matter will result in action being taken. And should McLaren be found to be in breach of the rules, it is hard to predict what punishment could be handed out.

Previous precedents, like the fuel controversy involving the Williams and Benetton teams at the 1995 Brazilian Grand Prix, resulted in the team losing their constructors' championship points.

But the Hungary matter is complicated by the fact that McLaren have already lost their constructors' championship points from that event because of the qualifying controversy between Fernando Alonso and Lewis Hamilton.
Bron
quote:
Ferrari will attend new spy hearing

Ferrari say they are confident the "truth will come out" after the FIA said it had found new evidence in the espionage case involving the Italian squad and McLaren.

The governing body announced on Wednesday that it had reconvened its World Motor Sport Council for a hearing in Paris on September 13 to consider the development.

The Italian squad responded to the announcement on Thursday, saying they will attend the new hearing.

"Ferrari notes the FIA's decision to call an extraordinary meeting of the World Motor Sport Council to examine new evidence that has emerged with regards to the accusation that Vodafone McLaren Mercedes has violated article 151c of the International Sporting Code," said Ferrari in a statement.

"Ferrari will be present at the Council meeting on the 13th September in Paris and wishes to reaffirm its own strong wish that all the elements in this case are brought to light. Ferrari is confident that the truth will out."

The Monza paddock has been full of intrigue about the nature of the new evidence that has led to the calling of the FIA hearing, with world champion Fernando Alonso not commenting on Thursday at suggestions that he has been involved in providing new evidence.

Paddock sources have suggested that the matter revolves around an email exchange between Alonso and McLaren test driver Pedro de la Rosa about setting up of this year's car.

Autosport.com understands that the FIA became aware of new evidence last week and wrote to all F1 teams, as well as Alonso, de la Rosa and Hamilton, on Friday to make it clear that it was their duty to provide the FIA with any information regarding that matter.

It is also believed that the letter to the drivers promised them an 'amnesty' from any punishment if they fully cooperated with the ongoing investigation.

How much involvement Alonso had in the matter is unclear, and the FIA has refused to confirm or deny the nature of the new evidence, or the letters.

"We can make no comment at all," said a spokesman.

Alonso himself also kept quiet when McLaren prevented him from answering questions about the matter during a pre-Italian Grand Prix media briefing at Monza on Thursday.

What is known is that the new evidence gathered by the FIA has not come from the two men at the centre of the controversy - Mike Coughlan and Nigel Stepney.

Italian newspaper La Repubblica quoted on Thursday from a letter that Stepney had sent to the FIA confirming he had met with Coughlan to discuss technical data.

Neither Coughlan nor Stepney are scheduled to appear at the FIA hearing on September 13.
Bron
pi_52988715
En ze hebben een boete van 50.000 dollar gekregen anwege die versnellingsbak

http://www.racefreaks.nl/news_management.rf?action=showarticle&articleid=18987
pi_52988842
Het gaat lekker met McLaren
Ik ben benieuwd wat er 13 September gaat gebeuren!

Ferrari
  vrijdag 7 september 2007 @ 14:56:50 #259
188447 Treveo
I love you, Nancy
pi_53006478
Haha, ze verdenken McLaren nu dat ze wel gebruik gemaakt hebben van geheime informatie van Ferrari. Als dat zo is, dan vind ik dat ze gediskwalificeerd moeten worden voor dit jaar...
pi_53006529
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 14:56 schreef Treveo het volgende:
Haha, ze verdenken McLaren nu dat ze wel gebruik gemaakt hebben van geheime informatie van Ferrari. Als dat zo is, dan vind ik dat ze gediskwalificeerd moeten worden voor dit jaar en volgend jaar...
pi_53006602
quote:
The full letter from Mosley to the teams

As you will be aware, the FIA has recently investigated whether, how and to what extent McLaren was in possession of confidential Ferrari technical information.

The FIA has subsequently been made aware of an allegation that one or more McLaren drivers may be in possession, or that such drivers have recently been in possession, of written evidence relevant to this investigation.

In the interests of the sport and the Championship, it is important that the FIA, as the regulator, established unequivocally and rapidly whether this allegation has any basis in fact.

The FIA therefore formally requests that you produce any documents which involve, relate to or were sent by or to any McLaren driver which may be in your possession or power of procurement and which may be relevant to this case.

For these purposes,"documents" includes all written material such as e-mails, letters, electronic communications, text messages, notes, memoranda, drawings, diagrams, data or other material stored in any physical "hard copy" or electronic form.

In particular (though without limiting the generality of this request) the FIA wishes to receive copies of any electronic communications (howsoever conveyed or stored) which may be relevant to this case and which make reference to Ferrari, Nigel Stepney or any technical or other information coming from, or connected with, either Ferrari or Mr Stepney.

In the event that you are aware of the previous existence of any document falling within the above description and are not in a position to produce it, please describe the content of the document in question, the circumstances under which it came to your knowledge and the reasons why you are unable to produce it.

In the event that you are unsure as to whether any document falls within the above description, kindly submit it (or a description of it) and the FIA will assist in making a determination.

You will appreciate that there is a duty on all of those involved in our sport to ensure the fairness and legitimacy of the Formula 1 World Championship. It is therefore imperative that if do you have any such information, you make it available to us as soon as possible.

We look forward to hearing from you at your earliest convenience. Thank you very much for your cooperation.

Max Mosley
Bron
quote:
Full letter from Mosley to McLaren drivers

Dear Mr De La Rosa

As you will be aware, the FIA has recently investigated whether, how and to what extent McLaren was in possession of confidential Ferrari technical information. The FIA has subsequently been made aware of an allegation that one or more McLaren drivers may be in possession, or that such drivers have recently been in possession, of written evidence relevant to this investigation.

In the interests of the sport and the Championship it is important that the FIA as the regulator establishes unequivocally and rapidly whether or not this allegation has any basis in fact.

The FIA therefore formally requests that you produce copies of any relevant documents which may be in your possession or power of procurement and which may be relevant to this case. For these purposes "documents" includes all written materials such as emails, letters, electronic communications, text messages, notes, memoranda, drawings, diagrams, data, or other material, stored in any physical, "hard copy" or electronic form.

In particular (though without limiting the generality of this request), the FIA wishes to receive copies of any electronic communications (howsoever conveyed or stored) which may be relevant to this case and which make reference to Ferrari, Nigel Stepney or any technical or other information coming from or connected with either Ferrari or Mr Stepney.

In the event that you are aware of the existence or previous existence of any document falling within the above description but are not in a position to produce it, please describe the content of the document in question, the circumstances under which it came to your knowledge and the reasons why you are unable to produce it.

In the event that you are unsure as to whether any document falls within the above description, kindly submit it (or a description of it) and the FIA will assist in making a determination. You will appreciate that there is a duty on all competitors and Super Licence holders to ensure the fairness and legitimacy of the Formula One World Championship.

It is therefore imperative that if you do have any such information, you make it available to us without delay. I can confirm, given the importance of this issue, that any information you may make available in response to this letter will not result in any proceedings against you under the International Sporting Code or the Formula One regulations. However, in the event that it later comes to light that you have withheld any potentially relevant information, serious consequences could follow.

We are sending identical letters to Fernando Alonso and Lewis Hamilton. We look forward to hearing from you at your earliest convenience. Thank you very much for your co-operation.

Yours sincerely

Max Mosley
Bron
pi_53007475
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 14:56 schreef Treveo het volgende:
Haha, ze verdenken McLaren nu dat ze wel gebruik gemaakt hebben van geheime informatie van Ferrari. Als dat zo is, dan vind ik dat ze gediskwalificeerd moeten worden voor dit jaar...
Het gaat nog steeds over individuen. Naast Coughlan, zijn dat nu ook (misschien) Alonso en De La Rosa. Als zij schuldig zijn aan het bewust gebruik van illegaal verkregen informatie, dan mogen zij wat mij betreft voor het leven geschorst worden. Als zij niet wisten dat deze informatie van Ferrari afkwam, hebben zij, wat mij betreft, geen schuld. Dus dat moet eerst bewezen worden.

Je kan een team als geheel niet verantwoordelijk stellen voor de daden van een (of een paar) individu(en), ondanks dat dit in de reglementen staat. Je straft een werkgever toch ook niet als een werknemer een dief blijkt te zijn. Pas als blijkt dat ook de leiding van McLaren (Ron Dennis etc.) hier van op de hoogte was, kan men het team straffen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 7 september 2007 @ 15:40:45 #263
188447 Treveo
I love you, Nancy
pi_53007562
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 15:37 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Het gaat nog steeds over individuen. Naast Coughlan, zijn dat nu ook (misschien) Alonso en De La Rosa. Als zij schuldig zijn aan het bewust gebruik van illegaal verkregen informatie, dan mogen zij wat mij betreft voor het leven geschorst worden. Als zij niet wisten dat deze informatie van Ferrari afkwam, hebben zij, wat mij betreft, geen schuld. Dus dat moet eerst bewezen worden.

Je kan een team als geheel niet verantwoordelijk stellen voor de daden van een (of een paar) individu(en), ondanks dat dit in de reglementen staat. Je straft een werkgever toch ook niet als een werknemer een dief blijkt te zijn. Pas als blijkt dat ook de leiding van McLaren (Ron Dennis etc.) hier van op de hoogte was, kan men het team straffen.
Ja, dat is zo... eens kijken op 13 september wat het precies aan de hand is
  vrijdag 7 september 2007 @ 15:42:58 #264
798 voyeur
bemoeit zich
pi_53007615
En het mooiste van de hele soap is dat het gerucht gaat dat Alonso een e-mail van de la Rosa doorgespeeld heeft aan de FIA om McLaren in diskrediet te brengen zodat hij van zijn contract af kan komen. De Gouden kooi op wielen
Here we are now, entertain us.
pi_53007817
Op F1-Live staat wat meer info met betrekking tot de info die in die mail van De la Rosa zou staan. En dat is iets waar Briatore ook al een keer over begon. Namelijk informatie die Ferrari had verzameld over de Bridgestone-banden.
quote:
Espionage saga pulls in Alonso and de la Rosa

With Ferrari and McLaren seemingly locked in a private war for speed and success on track today at Monza, off the circuit controversy surrounding the so-called 'spy story' that has overshadowed much of the season, reached new heights.

In this, according to the latest reports in Italian media, McLaren, it is claimed, have been not only in possession of many of Ferrari's technical secrets this year, but also using them to their advantage. This, it is said, is the conclusion drawn from the latest evidence presented to the FIA.

It is alleged that not only did Ferrari, through their now-dismissed 'rogue mechanic' Nigel Stepney - who the team have also accused of sabotage - suffer the loss of a 780-pages dossier of information, which was given to McLaren's former chief designer Mike Coughlan, now suspended, but they also saw some of the key components of that dossier made use of by their rivals.

In the latest reports surrounding this scandal, it is claimed that Coughlan supplied information about Ferrari's work, notably with Bridgestone tyres and car set-ups, to the McLaren team test driver Pedro de la Rosa, who in turn passed it on to fellow-Spaniard Alonso. In both cases, it is said the communication of this data was done by email.

This allegation was confirmed on Friday when a letter sent by FIA President Max Mosley to all teams was revealed to reporters at the Italian Grand Prix by an unidentified source who wished to remain anonymous.

In this letter, Mosley made clear that it was the confirmation of this evidence - email exchanges between the two Spanish McLaren drivers - that had led him to cancel next week's appeal hearing and to call another meeting of the full FIA world motor sport council to consider the matter.

It remained unclear on Friday who had alerted the FIA to the existence of these email exchanges, despite widespread suggestions that it was either Alonso or his former team boss at Renault Flavio Briatore, who has made no secret of his admiration for the Spaniard and his desire to bring him back to Renault.

According to sources in the paddock, Mosley wrote to all the teams last Friday to inform that the two Spanish McLaren drivers had been in possession of 'written evidence relevant to this investigation.'

In this letter, he made clear to the teams that it was their duty to provide any evidence relating to the spy affair.
Bron

Zou een verklaring kunnen zijn waarom McLaren in tegenstelling tot bijvoorbeeld Renault wel snel met de Bridgestones kon omgaan. Mocht dit zo zijn dan zit McLaren in een lastiger pakket dan waar ze eerst in zaten.
  vrijdag 7 september 2007 @ 19:43:02 #266
188447 Treveo
I love you, Nancy
pi_53013525
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 15:52 schreef ElmarO het volgende:
Op F1-Live staat wat meer info met betrekking tot de info die in die mail van De la Rosa zou staan. En dat is iets waar Briatore ook al een keer over begon. Namelijk informatie die Ferrari had verzameld over de Bridgestone-banden.
[..]

Bron

Zou een verklaring kunnen zijn waarom McLaren in tegenstelling tot bijvoorbeeld Renault wel snel met de Bridgestones kon omgaan. Mocht dit zo zijn dan zit McLaren in een lastiger pakket dan waar ze eerst in zaten.
Ja true, het viel wel erg op dat McLaren al meteen snel waren op de Bridgestones. Als dat zo is, denk ik dat McLaren echt gestraft worden aangezien ze al een waarschuwing hebben gekregen bij het vorige WMSC.
  vrijdag 7 september 2007 @ 22:51:10 #267
798 voyeur
bemoeit zich
pi_53018340
Na wat speuren vond ik nog het volgende:
"Italian sports daily Gazzetta dello Sport on Friday published an e-mail exchange between Alonso and De La Rosa, which suggested the drivers knew confidential information about Ferrari's car designs.

"Do you know that I've found out how Ferrari is able to get its tires to work to perfection?" Gazzetta quoted De La Rosa as asking Alonso via e-mail. "Nigel Stepney told Mike Coughlan."

"I don't believe it," Alonso reportedly replied."

Dat zou veel verklaren en dan hangt McLaren natuurlijk echt.
Here we are now, entertain us.
pi_53018492
Dit gaat met een sisser aflopen voor McLaren.
  vrijdag 7 september 2007 @ 23:01:16 #269
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_53018666
Alonso was dus ook op de hoogte
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_53018806
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 22:51 schreef voyeur het volgende:
"I don't believe it," Alonso reportedly replied."
lift
Calm down, please!
pi_53024838
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 22:51 schreef voyeur het volgende:
Na wat speuren vond ik nog het volgende:
"Italian sports daily Gazzetta dello Sport on Friday published an e-mail exchange between Alonso and De La Rosa, which suggested the drivers knew confidential information about Ferrari's car designs.

"Do you know that I've found out how Ferrari is able to get its tires to work to perfection?" Gazzetta quoted De La Rosa as asking Alonso via e-mail. "Nigel Stepney told Mike Coughlan."

"I don't believe it," Alonso reportedly replied."

Dat zou veel verklaren en dan hangt McLaren natuurlijk echt.
Verklaart inderdaad een hoop. Als dit waar is gaat het heel moeilijk worden voor McLaren. Geef het nu ook meer dan 50% kans dat McLaren hangt.
quote:
Japanese Grand Prix to alternate between Fuji and Suzuka

The Fuji Speedway and Suzuka circuits are to host the Japanese Grand Prix on alternate years starting in 2009, it was announced on Saturday. Fuji will stage the 2007 and 2008 events, with Suzuka returning to the calendar the following season.

The new arrangement is the result of discussions between the two circuits and Formula One Administration Limited (FOA), and is designed to promote the continued success of Formula One racing in Japan.

"We have concluded an agreement on the alternation of the Formula One Japanese Grand Prix between Fuji Speedway and Suzuka Circuit, to ensure the progress and success of keeping Formula One in Japan over the long term,” commented FOA CEO Bernie Ecclestone.

“I am very happy that Fuji Speedway and Suzuka Circuit made this possible. It also makes me very pleased that we will retain Suzuka as it has supported Formula One for 20 years and the large amount of our fans."

This year’s Japanese Grand Prix will be the first at Fuji since 1977, the circuit having also hosted the race in 1976, while Suzuka was home to the event every year between 1987 and 2006.
Bron
  zaterdag 8 september 2007 @ 11:07:31 #272
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_53025220
Alonso de Calimero!
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  zaterdag 8 september 2007 @ 12:06:53 #273
188447 Treveo
I love you, Nancy
pi_53026391
Wtf! Als dat zo is, is het echt afgelopen met McLaren ben ik bang
pi_53026423
Nou, ik ben beniwued of ze in het middenveld meedoen vandaag; de Spyker dus !
pi_53026541
Ik snap het niet

Dus als een medewerker van je eigen team niet te vertrouwen is en praat tegen een ander team is het andere team de lul? Als dat zo is voorspel ik dat dit soort taferelen zich de komende jaren alleen maar gaan herhalen. De makkelijkste manier om een concurrent uit te schakelen =_=
Calm down, please!
pi_53026694
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 12:13 schreef Googolplexian het volgende:
Ik snap het niet

Dus als een medewerker van je eigen team niet te vertrouwen is en praat tegen een ander team is het andere team de lul? Als dat zo is voorspel ik dat dit soort taferelen zich de komende jaren alleen maar gaan herhalen. De makkelijkste manier om een concurrent uit te schakelen =_=
Praten is het probleem niet lijkt me.
Technische vertrouwelijke documenten van 500+ pagina's aannemen wel.
pi_53027992
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 22:51 schreef voyeur het volgende:
Na wat speuren vond ik nog het volgende:
"Italian sports daily Gazzetta dello Sport on Friday published an e-mail exchange between Alonso and De La Rosa, which suggested the drivers knew confidential information about Ferrari's car designs.

"Do you know that I've found out how Ferrari is able to get its tires to work to perfection?" Gazzetta quoted De La Rosa as asking Alonso via e-mail. "Nigel Stepney told Mike Coughlan."

"I don't believe it," Alonso reportedly replied."

Dat zou veel verklaren en dan hangt McLaren natuurlijk echt.
Nog wat extra's:
quote:
There are suggestions, however, that the FIA has been provided with information from Italian authorities, courtesy of the Polizia Postale e delle Comunicazioni, suggesting that there were 'hundreds' of telephone and SMS contacts between Coughlan and Stepney that go beyond what has so far been acknowledged - and may even include conversations on grand prix weekends and tests.
Bron
pi_53028852
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 12:21 schreef _Administr8or_ het volgende:

[..]

Praten is het probleem niet lijkt me.
Technische vertrouwelijke documenten van 500+ pagina's aannemen wel.
Ja ... stel je voor dat alle teams de kennis hebben van Ferrari over de Bridgestone banden ... Dat zou veel te eerlijk zijn na een verplichte afschaffing van Michellins.

En dan nog ... wie geeft wie nou wat? Is geen spionage.
Calm down, please!
  zondag 9 september 2007 @ 13:16:12 #279
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_53047686
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 14:18 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ja ... stel je voor dat alle teams de kennis hebben van Ferrari over de Bridgestone banden ... Dat zou veel te eerlijk zijn na een verplichte afschaffing van Michellins.

En dan nog ... wie geeft wie nou wat? Is geen spionage.
Ik vraag me af of Ferrari wel zoveel voorsprong had over de banden, aangezien alle compounds anders zijn. Enige waar de voorsprong zou kunnen zitten is dat ze bekend waren met het werken met Bridgestone.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zondag 9 september 2007 @ 13:22:47 #280
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_53047801
Die pitspost vraag
"Wordt je weleens geil in de auto?"
  zondag 9 september 2007 @ 13:24:32 #281
188447 Treveo
I love you, Nancy
pi_53047829
quote:
Op zondag 9 september 2007 13:22 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Die pitspost vraag
"Wordt je weleens geil in de auto?"
Haha ja, zo'n Amsterdammer
  zondag 9 september 2007 @ 13:25:06 #282
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_53047841
Verkeerde topic...
pi_53049330
Ralf word zelfs al geweigerd door Spyker hahahahaha
  zondag 9 september 2007 @ 17:56:47 #284
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_53053686
quote:
Op zondag 9 september 2007 14:39 schreef TJDoornbos het volgende:
Ralf word zelfs al geweigerd door Spyker hahahahaha
was allang bekend
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  zondag 9 september 2007 @ 17:58:21 #285
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_53053723
quote:
Op zondag 9 september 2007 13:24 schreef Treveo het volgende:

[..]

Haha ja, zo'n Amsterdammer
als olav het over stomme stad heeft dan kan hij dat soort vragen verwachten.

maar je zou zeker zoiets ook zeggen als het uit rotterdam komt of uit een plaats waar jij vandaan komt. nee Amsterdam afzeiken zijn we goed in.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  zondag 9 september 2007 @ 17:59:32 #286
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_53053750
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 14:18 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ja ... stel je voor dat alle teams de kennis hebben van Ferrari over de Bridgestone banden ... Dat zou veel te eerlijk zijn na een verplichte afschaffing van Michellins.

En dan nog ... wie geeft wie nou wat? Is geen spionage.
onder spionage versta ik dat iemand van mclaren in de fabriek van ferrari rond loopt en dat is niet gebeurd dus is er geen spionage
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  zondag 9 september 2007 @ 18:00:51 #287
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_53053783
tis een zaak tussen Fia, mclaren en ferrari daar heeft de itialiaanse justitie niks mee vandoen dus die lui moeten zich er niet mee bemoeien.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_53053847
quote:
Op zondag 9 september 2007 17:59 schreef WEST het volgende:

[..]

onder spionage versta ik dat iemand van mclaren in de fabriek van ferrari rond loopt en dat is niet gebeurd dus is er geen spionage
Gelukkig heb jij het niet voor het zeggen.

Ik weet ook niet wat er precies aan de hand is, maar McLaren heeft een vertrouwelijk document van Ferrari in handen gekregen, dus helemaal zuiver is het niet.
Ik neem aan dat de FIA de juiste beslissing neemt op 13 September.
En als McLaren dan een schorsing te pakken heeft, tja jammer maar helaas.
  zondag 9 september 2007 @ 18:36:11 #289
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_53054419
quote:
Op zondag 9 september 2007 18:04 schreef _Administr8or_ het volgende:

[..]

Gelukkig heb jij het niet voor het zeggen.

Ik weet ook niet wat er precies aan de hand is, maar McLaren heeft een vertrouwelijk document van Ferrari in handen gekregen, dus helemaal zuiver is het niet.
Ik neem aan dat de FIA de juiste beslissing neemt op 13 September.
En als McLaren dan een schorsing te pakken heeft, tja jammer maar helaas.
gelukkig niet.., en jij heb het ook niet voor het zeggen.

kijk dat ze vertrouwelijke papieren in handen heeft dat is weer iets heel anders dan spionage.
en de FIA moet daar een uitspraak over doen en niet de italiaanse justitie anders kun je op alle andere dingen wat ferrari gedaan heeft wel de britse justitie op af sturen.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  zondag 9 september 2007 @ 19:27:46 #290
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_53055581
Mclaren Mercedes diskwalificeren zou een doodssteek betekenen voor F1.
pi_53055826
quote:
Op zondag 9 september 2007 19:27 schreef wolferl het volgende:
Mclaren Mercedes diskwalificeren zou een doodssteek betekenen voor F1.
Absoluut en dan is dit seizoen hewt zwartste ooit!!
  zondag 9 september 2007 @ 19:49:16 #292
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_53056135
krijg je van die tour de france praktijken
  zondag 9 september 2007 @ 19:57:56 #293
188447 Treveo
I love you, Nancy
pi_53056314
quote:
Op zondag 9 september 2007 19:27 schreef wolferl het volgende:
Mclaren Mercedes diskwalificeren zou een doodssteek betekenen voor F1.
Nou ja, moeten ze dan ook niet gaan "vals spelen" als het zo is...
  zondag 9 september 2007 @ 19:58:52 #294
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_53056339
quote:
Op zondag 9 september 2007 19:27 schreef wolferl het volgende:
Mclaren Mercedes diskwalificeren zou een doodssteek betekenen voor F1.
en kijk ik niet de rest van het seizoen niet meer.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_53056465
quote:
Op zondag 9 september 2007 19:58 schreef WEST het volgende:

[..]

en kijk ik niet de rest van het seizoen niet meer.
Ik kijk wel maar wel als grootste aanhanger van Jens en Nick laat Nick dan maar de rest van het jaar winnen
  zondag 9 september 2007 @ 20:09:43 #296
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_53056605
quote:
Op zondag 9 september 2007 20:03 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

Ik kijk wel maar wel als grootste aanhanger van Jens en Nick laat Nick dan maar de rest van het jaar winnen
de laatste race vrees ik te missen en als mclaren uit het kampioenschap wordt gezet dan kijk ik japan en china niet live das dan te vroeg.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_53056913
Ja daar heb je wel weer een punt. Maar SPA moet ik zien, heb hem erg gemist vorig jaar. Dat is een circuit waar ze altijd moeten rijden en het liefst 3x per jaar
pi_53059455
quote:
Op zondag 9 september 2007 20:19 schreef TJDoornbos het volgende:
Ja daar heb je wel weer een punt. Maar SPA moet ik zien, heb hem erg gemist vorig jaar. Dat is een circuit waar ze altijd moeten rijden en het liefst 3x per jaar
http://www.youtube.com/watch?v=v_6lmx8o5Eo


  zondag 9 september 2007 @ 22:11:51 #299
798 voyeur
bemoeit zich
pi_53060139
quote:
Op zondag 9 september 2007 17:59 schreef WEST het volgende:

[..]

onder spionage versta ik dat iemand van mclaren in de fabriek van ferrari rond loopt en dat is niet gebeurd dus is er geen spionage
Dat is een mooi beeld, maar een beetje achterhaald de laatste eeuw. Industriele spionage is gewoon strafbaar en wordt nog maar zelden gedaan door mensen die 's nachts inbreken en gluren naar de ingredienten van de Knorr rookworst.
Here we are now, entertain us.
  zondag 9 september 2007 @ 22:12:46 #300
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_53060165
quote:
Op zondag 9 september 2007 20:19 schreef TJDoornbos het volgende:
Ja daar heb je wel weer een punt. Maar SPA moet ik zien, heb hem erg gemist vorig jaar. Dat is een circuit waar ze altijd moeten rijden en het liefst 3x per jaar
spa kijk ik wel
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')