Kan je dat verder uitleggen?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:48 schreef Snakey het volgende:
Je tandwielen aanpassen.
Ik dacht dat je een brommer of scooter bedoelde.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:50 schreef Arthur.Spooner het volgende:
[..]
Kan je dat verder uitleggen?
Ik heb eigenlijk niet de behoefte m'n auto aan te passen zodat ik sneller ben, maar wel om het maximaal uit m'n auto te halen, zoals deze op het moment is. Dus bepaalde handelingen en truukjes die je trekkracht constant houden of iets dergelijks (als er zoiets bestaat)
Zal het er voor de duidelijkheid even bijzettenquote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:51 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik dacht dat je een brommer of scooter bedoelde.![]()
quote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:53 schreef Hari-Bo het volgende:
http://www.watbenjedan.nl/![]()
Echt kansloos dit op de openbare weg te doen, dit hanen gedrag moet alleen op circuit vertoond worden.![]()
quote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:53 schreef Sapstengel het volgende:
Powershiften is schakelen zonder de koppeling in te trappen. Gewoon in de goede versnelling rammen. Goed voor je auto.
BOEIT NIET het is en blijft een OPENBARE wegquote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:56 schreef Arthur.Spooner het volgende:
[..]![]()
Speciaal voor jou soort blinde morons heb ik het al twee keer in de OP vermeld: We doen dit alleen op leegstaande bedrijventerreinen e.d. Dat is inderdaad wel openbare weg, maar er is _niemand_ in de buurt die we eventueel in gevaar kunnen brengen.
Wat is er te doen dan?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:55 schreef GizartFRL het volgende:
Dus je bent op bedrijvsterreinen aan het sprinten, maar het is geen illegale straatrace?
Kom gewoon 3 augustus even naar Drachten, kijk je eerst een paar keer hoe je het moet doen en dan doe je zelf ene keer mee.
Kun je gelijk zien hoe snel je bent.
Weet je wat, dan doe ik ook even mee met mijn gezinsbak.
Als je verder niets ontopic te melden hebt, blijf dan aub wegquote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:57 schreef Hari-Bo het volgende:
[..]
BOEIT NIET het is en blijft een OPENBARE weg![]()
Dus als ik een weg vind waar zga niemand is mag ik er ook zo maar eventjes met mach 3 gaan rijden en de raarste kapriolen uithalen.![]()
Heb een corolla 1.6i, en dat werkt inderdaad wel eens. Ook wil het wel eens helpen om het gas gewoon vol in te houden terwijl je schakelt, alhoewel het opletten is geblazen dat je toerental niet in het rood looptquote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:58 schreef method21 het volgende:
soms wil tussengas bij het overschakelen nog wel eens voorkomen dat je treug in de toeren valt, alleen als je een hyunai pony ofzo hebt zal het vrij weinig helpen, maar als je bv een Astra Gsi 2 liter heb of een golfje Gti wil dat nogal eens helpen.
En anders ram je je tegenstander gewoon van de weg...
Ga toch weg jij mag wel commentaar hebben tegen kermisboeren.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:58 schreef Arthur.Spooner het volgende:
[..]
Als je verder niets ontopic te melden hebt, blijf dan aub weg
Als jij mach 3 red op je fietsje moet je misschien eens wat belletjes met de luchtmacht gaan plegen.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:57 schreef Hari-Bo het volgende:
[..]
BOEIT NIET het is en blijft een OPENBARE weg![]()
Dus als ik een weg vind waar zga niemand is mag ik er ook zo maar eventjes met mach 3 gaan rijden en de raarste kapriolen uithalen.![]()
Ga je nu m'n hele posthistorie na pluizen? Triest hoorquote:Op zaterdag 28 juli 2007 19:00 schreef Hari-Bo het volgende:
[..]
Ga toch weg jij mag wel commentaar hebben tegen kermisboeren.
Maar al geef ik een reactie over je illegale race (met 110pk?) praktijken mag dat niet.![]()
Jammer is dat ik wel een auto in mijn bezit heb, en jij geen Porschequote:Op zaterdag 28 juli 2007 19:02 schreef Fugie het volgende:
[..]
Als jij mach 3 red op je fietsje moet je misschien eens wat belletjes met de luchtmacht gaan plegen.
Het verschil met risico tussen een woonwijk met 3 scholen of een leeg bedrijventerrein is nogal groot, zeker daar waar het gaat om eventueel mogelijk slachtoffers. Waarschijnlijk is het ook nog op een tijd dat niet kansloos nederland slaapt dan is het risico nog kleiner.
Kijk, dat is nou leukquote:Op zaterdag 28 juli 2007 19:03 schreef GizartFRL het volgende:
TS, weet niet waar je vandaan komt, maar een anatal jaren geleden was het hier in Drachten ook zo dat er een klein groepje sprintjes tegen elkaar trok op een leeg industrie terrein.
Op een gegeven moment waren dat er een paar 100.
Daarom is in Drachten een aantal keer per jaar legaal sprinten op de Airstrip.
http://www.oslracing.com/forms/agenda.html
Mijn gezinsauto heeft ook maar 105 PK, maar de kans is groot dat ik je er nog wel uit trek.
Het gaat mij er echter niet zozeer om van wie ik daar kan winnen, maar om te kijken wat de auto kan.
Heb vorig jaar nog meegedaan met mijn 205 diesel
Maar nodig jezelf en je vrienden even uit, wel zo leuk. 14.gif
Ik neem jou gelukkig wel serieus met je startwagentje-en-de-bink-wil-uithangen-met-driftenquote:Op zaterdag 28 juli 2007 19:02 schreef Arthur.Spooner het volgende:
[..]
Ga je nu m'n hele posthistorie na pluizen? Triest hoor
Zoals ik al zei, als je niets nuttigs te melden hebt, reageer dan niet.
Ik neem je sowieso niet serieus met je kamper-mercedes.
Gezins autootje van mijn pa trekt ook menigeen sjonnie eruit.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 19:05 schreef Arthur.Spooner het volgende:
[..]
Kijk, dat is nou leuk.
Denk dat ik wel even kom kijken.
En waarom denk je te winnen met die gezinsauto van je? Geheime tactieken?
Check het kenteken maar: LL-ZP-36quote:Op zaterdag 28 juli 2007 19:05 schreef Arthur.Spooner het volgende:
[..]
Kijk, dat is nou leuk.
Denk dat ik wel even kom kijken.
En waarom denk je te winnen met die gezinsauto van je? Geheime tactieken?
sprinten is wat anders dan driften, maar misschien had je dat gemist.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 19:05 schreef Hari-Bo het volgende:
[..]
Jammer is dat ik wel een auto in mijn bezit heb, en jij geen Porsche![]()
En het is hoe dan ook een misdrijf, dat jij er geen problemen mee hebt maakt mij geen moer uit.
Ik hoop gewoon dat hij tijdens de volgende keer met driften (met 110pk?) tegen een mooie lantaarnpaal knalt en dan is die auto total-loss (geen dagwaarde), en is de mensheid weer een stuk veiliger!
Sinds wanneer is FOK! nuttig dan.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 19:12 schreef Fugie het volgende:
[..]
sprinten is wat anders dan driften, maar misschien had je dat gemist.
Maar de veiligheid van de mensheid zal wel 0,0000008% veiliger zijn ja als hij zichzelf om een lantaarnpaal vouwt
Ik heb er geen problemen mee dat de ts ergens beetje gevaarlijk rondrijd, als je misschien had opgelet had je inmiddels geweten dat mensen zelf hun keuzes maken. We kunnen nu allemaal wel lekker gaan oordelen maar als je denkt dat dat nut heeft weet ik niet onder welke steen jij leeft. Het nut van jouw posts zie ik dan ook niet echt.
Nee toen was ik nog niet lid...quote:Op zaterdag 28 juli 2007 19:17 schreef mrSPLIFFY het volgende:
sinds 1 oktober 1999
je zou ook rijvaardigheidscursussen kunnen nemen, moet je vaak met je eigen auto doen dus daar kan je heel wat van leren. Samen met wat maatjes een dagje op zon stuk NIET OPENBARE weg onder begeleiding rondkachelen.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 19:20 schreef Arthur.Spooner het volgende:
Ontopic aub.
Maar het maakt het wel leuker, lekker reacties uitlokken ed.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 19:21 schreef Fugie het volgende:
Fok zou nuttig zijn als mensen op de vragen zouden reageren ipv hun mening gaan ventileren of andere vormen van bagger. Helaas is de meerderheid op fok (en andere fora) te onvolwassen om een inhoudelijk antwoorden te geven.
Het nut van fok hangt dus van het niveau van de mensen die reageren op een topic.
quote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:53 schreef Hari-Bo het volgende:
http://www.watbenjedan.nl/![]()
Echt kansloos dit op de openbare weg te doen, dit hanen gedrag moet alleen op circuit vertoond worden.![]()
Het is kansloos om haantjesgedrag te vertonen op de openbare weg. Ik neem dat je die mening deelt over haantjesgedrag op een openbaar forum. In dat opzicht noem je jezelf dus kansloos...quote:Op zaterdag 28 juli 2007 19:22 schreef Hari-Bo het volgende:
[..]
Maar het maakt het wel leuker, lekker reacties uitlokken ed.![]()
Meldt zich. Zélfs bij een pony helpt het. Als je hem normaal doortrekt tot 6500 toeren en dan naar 2de legt op de katholieke manier, dan krijg je de boel niet meer doorpatinerend in 2de. Als je hem tot 6500 toeren trekt en je gas gewoon in laat terwijl je de koppeling indrukt (motor gaat dan tot net geen 7000 toertjes), dan kan je hem in 2de zelfs nog even laten patineren, en ben je toch nog iets sneller weg dan met goed schakelen.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:58 schreef method21 het volgende:
alleen als je een hyunai pony ofzo hebt zal het vrij weinig helpen.
http://www.vandoorninterieur.nl/verf/patineren.phpquote:Op zaterdag 28 juli 2007 19:39 schreef vosss het volgende:
Ik weet niet exact wat je met "patineren" bedoeld, maar iets zegt me dat er maar weinig te patineren valt met een 1.3 Hyundai Pony met 52 pk
Banden laten doordraaien terwijl je stil staat. Naargelang het type asfalt lukt het wel (als het nat is gaat het trouwens ook een pak beter) nog hoor.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 19:39 schreef vosss het volgende:
Ik weet niet exact wat je met "patineren" bedoeld, maar iets zegt me dat er maar weinig te patineren valt met een 1.3 Hyundai Pony met 52 pk
quote:Op zaterdag 28 juli 2007 19:39 schreef vosss het volgende:
Ik weet niet exact wat je met "patineren" bedoeld, maar iets zegt me dat er maar weinig te patineren valt met een 1.3 Hyundai Pony met 52 pk
Omdat je bij het schakelen hem niet over wil trekken van de ene in de andere versnelling (als je het niet kunt toch niet)? Gas blijven stampen is dan het makkelijkste, anders verlies je sowieso wat tijd omdat je nooit je koppeling gelijktijdig zal lossen met het instampen van je gas. Als je dan zo snel mogelijk schakelt is het amper de moeite om je gas los te laten, tegen dat de motor 1000 toeren gezakt is zit je al weer te duwen in de volgene versnelling. Gewoon inhouden dus. Koppelingsproducenten moeten ook verdienenquote:Op zondag 29 juli 2007 19:34 schreef 1299 het volgende:
Gas blijven geven tijdens het koppel is niet zo bevordelijk voor je koppelingEn je gaat er niet tot nauwelijks sneller door. Misschien handig als je niet op tijd gas kan geven bij het ontkoppelen maar anders ontgaat het nut mij er van?
Je koppeling kan de meeste kracht verplaatsen als hij gekoppeld is dus waarom met slippende koppeling rijden?
Je trapt je gas pedaal in terwijl je motor juist minder toeren moet gaan draaien in een hogere versnelling. Dus toeren moeten weer overbrugt worden door je koppeling. Dus heb je een slippende koppeling. Zeker als je net als ik een lichter vliegwiel hebt wil je echt niet nog meer gas bij gaan geven met ingetrapte koppeling want dan draai je teveel toeren.quote:Op zondag 29 juli 2007 19:36 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Omdat je bij het schakelen hem niet over wil trekken van de ene in de andere versnelling (als je het niet kunt toch niet)? Gas blijven stampen is dan het makkelijkste, anders verlies je sowieso wat tijd omdat je nooit je koppeling gelijktijdig zal lossen met het instampen van je gas. Als je dan zo snel mogelijk schakelt is het amper de moeite om je gas los te laten, tegen dat de motor 1000 toeren gezakt is zit je al weer te duwen in de volgene versnelling. Gewoon inhouden dus. Koppelingsproducenten moeten ook verdienen![]()
Ach, ik zei altijd beter teveel dan te weinig toeren. Bij te weinig toeren krijg je een schok die je auto vertraagt (doordat de motor ineens veel meer toeren moet draaien), bij teveel toeren voel je een lichte snok naar voor omdat je wielen ineens iets sneller moeten draaien. Bij het eerste afremmen; bij het tweede misschien iets sneller (en in beide gevallen slijtage), dus ik prefereerde het 2de.quote:Op zondag 29 juli 2007 19:58 schreef 1299 het volgende:
Je trapt je gas pedaal in terwijl je motor juist minder toeren moet gaan draaien in een hogere versnelling. Dus toeren moeten weer overbrugt worden door je koppeling. Dus heb je een slippende koppeling. Zeker als je net als ik een lichter vliegwiel hebt wil je echt niet nog meer gas bij gaan geven met ingetrapte koppeling want dan draai je teveel toeren.
Bij een auto waar je onder de 6 seconden mee aan de 100 staat moet je dat inderdaad niet vaak doen, hem zo volledig tot het einde gebruiken. Bij de auto die ik had (6500 ipv 3000toeren) maakte dat het verschil tussen 25sec naar de 100 en 16 sec. Met het eerste ben je hopeloos achter op de rest van het verkeer, met het tweede ben je ongeveer mee met de middenmoot. Het is ook best grappig om aan de rode lichten met een combi achter je in 1ste zo ver door te trekken dat je net de 50 niet tikt, en hem dan in 4de leggen & rustig 50 blijven rijdenquote:En ik heb er nog nooit moeite mee gehad om het gaspedaal exact weer in te trappen bij het opkomen van mijn koppeling. En ik zit anders mooi onder de 6 seconden op de 100
Is dat voor gratis, of moet je dokken om daar mee te doen?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 19:03 schreef GizartFRL het volgende:
TS, weet niet waar je vandaan komt, maar een anatal jaren geleden was het hier in Drachten ook zo dat er een klein groepje sprintjes tegen elkaar trok op een leeg industrie terrein.
Op een gegeven moment waren dat er een paar 100.
Daarom is in Drachten een aantal keer per jaar legaal sprinten op de Airstrip.
http://www.oslracing.com/forms/agenda.html
Mijn gezinsauto heeft ook maar 105 PK, maar de kans is groot dat ik je er nog wel uit trek.
Het gaat mij er echter niet zozeer om van wie ik daar kan winnen, maar om te kijken wat de auto kan.
Heb vorig jaar nog meegedaan met mijn 205 diesel
Maar nodig jezelf en je vrienden even uit, wel zo leuk. 14.gif
15 euro voor entree en inschrijfgeld geloof ik.quote:Op maandag 30 juli 2007 03:34 schreef Repeat het volgende:
[..]
Is dat voor gratis, of moet je dokken om daar mee te doen?
En mag je dan zo vaak je wilt ofzo? Of 1 keer en als je verliest heb je pech?quote:Op maandag 30 juli 2007 08:57 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
15 euro voor entree en inschrijfgeld geloof ik.
In ieder geval een stuk goedkoper dan met 5 km te hard gepakt worden door een struikrover.
Zo vaak je wilt.quote:Op maandag 30 juli 2007 14:56 schreef Repeat het volgende:
[..]
En mag je dan zo vaak je wilt ofzo? Of 1 keer en als je verliest heb je pech?
En, ook leuk:quote:Art. 10.
1. Het is verboden op de weg een wedstrijd met voertuigen te houden of daaraan deel te nemen.
2. Onder wedstrijd wordt voor de toepassing van dit artikel verstaan elk rijden met voertuigen ter vaststelling of vergelijking van prestaties hetzij van de deelnemers, hetzij van de voertuigen, hetzij van onderdelen daarvan, hetzij van bedrijfsstoffen.
3. Als deelnemer worden beschouwd de bestuurder van een voertuig waarmee aan een wedstrijd wordt deelgenomen, en de eigenaar of houder van een voertuig, die daarmee aan een wedstrijd doet of laat deelnemen.
quote:Deelname aan een illegale straatrace kan leiden tot een zogenaamde artikel 130-procedure, waarbij de bestuurder een onderzoek moet ondergaan naar de lichamelijke of geestelijke geschiktheid om een motorrijtuig te besturen. Afhankelijk van de uitkomst kan het CBR het rijbewijs permanent ongeldig verklaren.
[...]
Schade die tijdens een wedstrijd is ontstaan, wordt door verzekeraars altijd uitgesloten van dekking. Deelnemers aan een straatrace zijn op dat moment dus niet verzekerd en moeten eventuele schade uit eigen zak bekostigen. Dat geldt als er iets met de voertuigen gebeurt, maar ook als er een ongeval plaatsvindt waarbij straatracers, toeschouwers of omstanders gewond raken. Ook die persoonlijke schade moet uit eigen zak betaald worden. Afgezien van de persoonlijke ellende en materiële schade kan zo’n ongeval zelfs leiden tot een persoonlijk faillissement.
Bron
hoezo, je hebt toch een auto?quote:Op maandag 30 juli 2007 17:11 schreef Arthur.Spooner het volgende:
Ik kom er nu pas achter dat Drachten aan de andere kant van Nederland ligt![]()
Dat wordt denk ik niet sprinten daarzo
quote:Op maandag 30 juli 2007 17:11 schreef Arthur.Spooner het volgende:
Ik kom er nu pas achter dat Drachten aan de andere kant van Nederland ligt![]()
Dat wordt denk ik niet sprinten daarzo
LOL als je traag wilt zijn moet je idd bij max koppel opschalekenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:04 schreef OxygeneFRL het volgende:
Je maximale koppel opzoeken, bij mi jis dat 4500 rpm. Als je daarboven komt schakelen. En geen wielspin veroorzaken dus geen 4000rpm en je koppeling loslaten maar wel rustig optrekken.
Ik ken maar heel weinig auto's die 3 keer moeten schakelen om naar de 100 te komen. Zelfs mijn oeroude 2.0 diesel met 72 haalt nog 120 in z'n 3..quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:17 schreef _Drake_ het volgende:
Wielspin moet, en zeker als je een wat snellere auto hebt, is het onvermijdelijk, schakelen kost tijd en dat wil je zo min mogenlijk doen, daarom doortrekken in zijn toeren, goed nu zullen de meeste auto's 3 keer moeten schakelen van 0-100 waarbij ik het geluk heb dat ik dit maar 2 keer hoef te doen.
Overgens is het wegkomen bij de sprint de beslissen factor (of je moet mis schakelen) dit scheeld bij mij een halve seconde en dat is aardig veel.
je hebt gelijk..voor mij is dit dan 5500 rpmquote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:19 schreef 1299 het volgende:
[..]
LOL als je traag wilt zijn moet je idd bij max koppel opschalekenProbeer liever vlak na max vermogen op te schakelen dan ben je het snelst.
Voor mij is dat de begrenzer (zijne 6200rpm)quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:36 schreef OxygeneFRL het volgende:
je hebt gelijk..voor mij is dit dan 5500 rpm
je bedoelt zodra ik doorschakel?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:42 schreef 1299 het volgende:
max. vermogen 80 kW (109 pk)
5500tpm
max. koppel 159 Nm
4500tpm
Ja klopt ja
Als het goed is val je dan terug rond het punt van max koppel
Ja als je opschakeld val je weer terug in de toeren voor de volgende versnellingquote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:52 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
je bedoelt zodra ik doorschakel?
Weet ik veel wat het is, het is een wittequote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:01 schreef 1299 het volgende:
[..]
Ja als je opschakeld val je weer terug in de toeren voor de volgende versnellingHet is geen vario-matic he
Met een witte blijf je zittequote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:03 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Weet ik veel wat het is, het is een witte![]()
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:30 schreef 1299 het volgende:
Zo kan je alle takken van autosport opdoeken
Zo kan je elke sport afschaffen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:19 schreef nogeenmaarten het volgende:
Zo gezien is het een uiterst suffe bezigheid.
Dat is ook niet helemaal waarquote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:56 schreef Ridocar het volgende:
Schakelen moet je doen op het punt dat de volgende versnelling op het maximum koppel zit.
Tot zover de theorie.
Het is vaak ook leuk om 2 op papier vergelijkbare auto's naast elkaar te zetten. Maar ook al pak je 2 dezelfde type auto's dan nog is er onderin al snel een vershil in auto alleen al van zo'n 3%.. geen 1 auto presteert exact hetzelfde ook al komen ze net van de fabrieksband af zetten. Er zitten zoveel onderdelen op een auto die binnen bepaalde marges functionerenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:19 schreef Repeat het volgende:
Beter is dus gewoon om in 2 dezelfde auto's tegen elkaar te racen. Weet je tenminste wie de beste chauffeur is en niet wie toevallig de duurste auto heeft.
sowieso help je met sprinten zowat alles aan je auto om zeep, omdat je qua toerental gewoon achterlijke dingen gaat doen. De Hyundai waarmee ik nog gesprint heb heeft met het wijzertje van de toerenteller nog voorbij de streepjes gezeten... je weet wel dat zoiets niet gezond kan zijn, maar je bent toch maar lekker sneller dan die naast jequote:Op woensdag 1 augustus 2007 23:09 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel ideaal om je koppeling binnen no-time om zeep te helpen.
Wat een inhoudelijke toevoeging zeg.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 23:26 schreef Supra_Turbo het volgende:
WTF?
Op max koppel schakelen?
Wat een BS
1 keertje voorbij het punt waar het rood van je toerenteller ophoudt is nochtans genoeg hoorquote:Op donderdag 2 augustus 2007 01:42 schreef Mikkie het volgende:
Mwoah, ligt eraan tot hoe idioot je je sprint doortrekt en hoe vaak je het doet. Een keertje kan geen kwaad, maar tien keer per dag gaat zich wreken
Nee, die bs die jij hier zit te verkopen...quote:Op donderdag 2 augustus 2007 08:19 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Wat een inhoudelijke toevoeging zeg.![]()
Die heeft toch serieus last om zijn vermogen aan de grond te krijgen? Een vriend van mij heeft ook zo eentje, en dat is gewoon levensgevaarlijk om mee te rijden als het geregend heeft... (zou ook een 1.9 kunnen zijn bij hem, ben het niet zeker. Dacht dat het de zwaarste was die je kon krijgen in een 205)quote:
Daar zal het aan liggen. Wij zijn alletwee van het genre instappen, gas op de plank en daarna uitstappen. Veel fluweel komt er dus niet bij kijkenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 09:12 schreef GizartFRL het volgende:
Zolang je het gaspedaal maar met een fluwelen voetje bedient is er niets aan de hand.
Drive it like you stole itquote:Op donderdag 2 augustus 2007 09:57 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Daar zal het aan liggen. Wij zijn alletwee van het genre instappen, gas op de plank en daarna uitstappen. Veel fluweel komt er dus niet bij kijken
Dit heb ik eens gehad met mijn Mitsubishi Colt c50 1.3 in de winter toen had ik mijn stalenvelgen met winterbanden eronder met de maten 155/65/14. Toen stond ik naast een Golf 3 GTI ofzo met weet ik hoeveel brede banden...stoplicht springt op groen...die vent geeft gas als een josti en kwam ook niet van zijn plek doordat die brede banden door de regen geen grip hadden..en ik tuf met die dunne bandjes vrolijk wegquote:Op donderdag 2 augustus 2007 09:12 schreef GizartFRL het volgende:
In de regen reed ik met mijn 1.9 er nog een Clio V6 uit omdat hij maar stond de slippen met zijn wielen
Zolang je het gaspedaal maar met een fluwelen voetje bedient is er niets aan de hand.
Vrees het ook niet, zag de 6.3 op autoweek.quote:
Is hij ook weer met de auto van zijn pa.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 19:08 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
Gezins autootje van mijn pa trekt ook menigeen sjonnie eruit.
Helemaal niet moeilijk.
Meestal trek je bij sprintjes toch direct door naar 140/150? Dan moet je eigenlijk met zowat elke auto in 3de liggen hoor, 4de is soms al aangewezen. Stoppen doe je pas als er iemand voor je zit / je duidelijk merkt dat je voor of achter blijft hangen / je voelt dat de auto het begeven heeftquote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:36 schreef Sjabba het volgende:
Zowieso is een auto die je tot 100 kan doortrekken in zijn 2 een pre.
Idd, maar TS wou graag 0-100 sprintjes doen en dan is het idd fijn als de auto 100 in z'n 2 haalt.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 23:17 schreef Athmozz het volgende:
Meestal trek je bij sprintjes toch direct door naar 140/150?
Powershiften is schakelen terwijl je plankgas blijft gevenquote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:53 schreef Sapstengel het volgende:
Powershiften is schakelen zonder de koppeling in te trappen. Gewoon in de goede versnelling rammen.
Nee, want dan vergelijk je toch nog steeds de prestaties van de auto?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:15 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Kijken of een auto sneller is als je er met een zaklamp op schijnt mag dus wel!
Maar wel gaaf.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:47 schreef vosss het volgende:
Dat lijkt me niet erg gezond.
Nee, van de zaklamp!quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:27 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Nee, want dan vergelijk je toch nog steeds de prestaties van de auto?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |