En mag je dan zo vaak je wilt ofzo? Of 1 keer en als je verliest heb je pech?quote:Op maandag 30 juli 2007 08:57 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
15 euro voor entree en inschrijfgeld geloof ik.
In ieder geval een stuk goedkoper dan met 5 km te hard gepakt worden door een struikrover.
Zo vaak je wilt.quote:Op maandag 30 juli 2007 14:56 schreef Repeat het volgende:
[..]
En mag je dan zo vaak je wilt ofzo? Of 1 keer en als je verliest heb je pech?
En, ook leuk:quote:Art. 10.
1. Het is verboden op de weg een wedstrijd met voertuigen te houden of daaraan deel te nemen.
2. Onder wedstrijd wordt voor de toepassing van dit artikel verstaan elk rijden met voertuigen ter vaststelling of vergelijking van prestaties hetzij van de deelnemers, hetzij van de voertuigen, hetzij van onderdelen daarvan, hetzij van bedrijfsstoffen.
3. Als deelnemer worden beschouwd de bestuurder van een voertuig waarmee aan een wedstrijd wordt deelgenomen, en de eigenaar of houder van een voertuig, die daarmee aan een wedstrijd doet of laat deelnemen.
quote:Deelname aan een illegale straatrace kan leiden tot een zogenaamde artikel 130-procedure, waarbij de bestuurder een onderzoek moet ondergaan naar de lichamelijke of geestelijke geschiktheid om een motorrijtuig te besturen. Afhankelijk van de uitkomst kan het CBR het rijbewijs permanent ongeldig verklaren.
[...]
Schade die tijdens een wedstrijd is ontstaan, wordt door verzekeraars altijd uitgesloten van dekking. Deelnemers aan een straatrace zijn op dat moment dus niet verzekerd en moeten eventuele schade uit eigen zak bekostigen. Dat geldt als er iets met de voertuigen gebeurt, maar ook als er een ongeval plaatsvindt waarbij straatracers, toeschouwers of omstanders gewond raken. Ook die persoonlijke schade moet uit eigen zak betaald worden. Afgezien van de persoonlijke ellende en materiële schade kan zo’n ongeval zelfs leiden tot een persoonlijk faillissement.
Bron
hoezo, je hebt toch een auto?quote:Op maandag 30 juli 2007 17:11 schreef Arthur.Spooner het volgende:
Ik kom er nu pas achter dat Drachten aan de andere kant van Nederland ligt![]()
Dat wordt denk ik niet sprinten daarzo
quote:Op maandag 30 juli 2007 17:11 schreef Arthur.Spooner het volgende:
Ik kom er nu pas achter dat Drachten aan de andere kant van Nederland ligt![]()
Dat wordt denk ik niet sprinten daarzo
LOL als je traag wilt zijn moet je idd bij max koppel opschalekenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:04 schreef OxygeneFRL het volgende:
Je maximale koppel opzoeken, bij mi jis dat 4500 rpm. Als je daarboven komt schakelen. En geen wielspin veroorzaken dus geen 4000rpm en je koppeling loslaten maar wel rustig optrekken.
Ik ken maar heel weinig auto's die 3 keer moeten schakelen om naar de 100 te komen. Zelfs mijn oeroude 2.0 diesel met 72 haalt nog 120 in z'n 3..quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:17 schreef _Drake_ het volgende:
Wielspin moet, en zeker als je een wat snellere auto hebt, is het onvermijdelijk, schakelen kost tijd en dat wil je zo min mogenlijk doen, daarom doortrekken in zijn toeren, goed nu zullen de meeste auto's 3 keer moeten schakelen van 0-100 waarbij ik het geluk heb dat ik dit maar 2 keer hoef te doen.
Overgens is het wegkomen bij de sprint de beslissen factor (of je moet mis schakelen) dit scheeld bij mij een halve seconde en dat is aardig veel.
je hebt gelijk..voor mij is dit dan 5500 rpmquote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:19 schreef 1299 het volgende:
[..]
LOL als je traag wilt zijn moet je idd bij max koppel opschalekenProbeer liever vlak na max vermogen op te schakelen dan ben je het snelst.
Voor mij is dat de begrenzer (zijne 6200rpm)quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:36 schreef OxygeneFRL het volgende:
je hebt gelijk..voor mij is dit dan 5500 rpm
je bedoelt zodra ik doorschakel?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:42 schreef 1299 het volgende:
max. vermogen 80 kW (109 pk)
5500tpm
max. koppel 159 Nm
4500tpm
Ja klopt ja
Als het goed is val je dan terug rond het punt van max koppel
Ja als je opschakeld val je weer terug in de toeren voor de volgende versnellingquote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:52 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
je bedoelt zodra ik doorschakel?
Weet ik veel wat het is, het is een wittequote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:01 schreef 1299 het volgende:
[..]
Ja als je opschakeld val je weer terug in de toeren voor de volgende versnellingHet is geen vario-matic he
Met een witte blijf je zittequote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:03 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Weet ik veel wat het is, het is een witte![]()
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:30 schreef 1299 het volgende:
Zo kan je alle takken van autosport opdoeken
Zo kan je elke sport afschaffen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:19 schreef nogeenmaarten het volgende:
Zo gezien is het een uiterst suffe bezigheid.
Dat is ook niet helemaal waarquote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:56 schreef Ridocar het volgende:
Schakelen moet je doen op het punt dat de volgende versnelling op het maximum koppel zit.
Tot zover de theorie.
Het is vaak ook leuk om 2 op papier vergelijkbare auto's naast elkaar te zetten. Maar ook al pak je 2 dezelfde type auto's dan nog is er onderin al snel een vershil in auto alleen al van zo'n 3%.. geen 1 auto presteert exact hetzelfde ook al komen ze net van de fabrieksband af zetten. Er zitten zoveel onderdelen op een auto die binnen bepaalde marges functionerenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:19 schreef Repeat het volgende:
Beter is dus gewoon om in 2 dezelfde auto's tegen elkaar te racen. Weet je tenminste wie de beste chauffeur is en niet wie toevallig de duurste auto heeft.
sowieso help je met sprinten zowat alles aan je auto om zeep, omdat je qua toerental gewoon achterlijke dingen gaat doen. De Hyundai waarmee ik nog gesprint heb heeft met het wijzertje van de toerenteller nog voorbij de streepjes gezeten... je weet wel dat zoiets niet gezond kan zijn, maar je bent toch maar lekker sneller dan die naast jequote:Op woensdag 1 augustus 2007 23:09 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel ideaal om je koppeling binnen no-time om zeep te helpen.
Wat een inhoudelijke toevoeging zeg.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 23:26 schreef Supra_Turbo het volgende:
WTF?
Op max koppel schakelen?
Wat een BS
1 keertje voorbij het punt waar het rood van je toerenteller ophoudt is nochtans genoeg hoorquote:Op donderdag 2 augustus 2007 01:42 schreef Mikkie het volgende:
Mwoah, ligt eraan tot hoe idioot je je sprint doortrekt en hoe vaak je het doet. Een keertje kan geen kwaad, maar tien keer per dag gaat zich wreken
Nee, die bs die jij hier zit te verkopen...quote:Op donderdag 2 augustus 2007 08:19 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Wat een inhoudelijke toevoeging zeg.![]()
Die heeft toch serieus last om zijn vermogen aan de grond te krijgen? Een vriend van mij heeft ook zo eentje, en dat is gewoon levensgevaarlijk om mee te rijden als het geregend heeft... (zou ook een 1.9 kunnen zijn bij hem, ben het niet zeker. Dacht dat het de zwaarste was die je kon krijgen in een 205)quote:
Daar zal het aan liggen. Wij zijn alletwee van het genre instappen, gas op de plank en daarna uitstappen. Veel fluweel komt er dus niet bij kijkenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 09:12 schreef GizartFRL het volgende:
Zolang je het gaspedaal maar met een fluwelen voetje bedient is er niets aan de hand.
Drive it like you stole itquote:Op donderdag 2 augustus 2007 09:57 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Daar zal het aan liggen. Wij zijn alletwee van het genre instappen, gas op de plank en daarna uitstappen. Veel fluweel komt er dus niet bij kijken
Dit heb ik eens gehad met mijn Mitsubishi Colt c50 1.3 in de winter toen had ik mijn stalenvelgen met winterbanden eronder met de maten 155/65/14. Toen stond ik naast een Golf 3 GTI ofzo met weet ik hoeveel brede banden...stoplicht springt op groen...die vent geeft gas als een josti en kwam ook niet van zijn plek doordat die brede banden door de regen geen grip hadden..en ik tuf met die dunne bandjes vrolijk wegquote:Op donderdag 2 augustus 2007 09:12 schreef GizartFRL het volgende:
In de regen reed ik met mijn 1.9 er nog een Clio V6 uit omdat hij maar stond de slippen met zijn wielen
Zolang je het gaspedaal maar met een fluwelen voetje bedient is er niets aan de hand.
Vrees het ook niet, zag de 6.3 op autoweek.quote:
Is hij ook weer met de auto van zijn pa.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 19:08 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
Gezins autootje van mijn pa trekt ook menigeen sjonnie eruit.
Helemaal niet moeilijk.
Meestal trek je bij sprintjes toch direct door naar 140/150? Dan moet je eigenlijk met zowat elke auto in 3de liggen hoor, 4de is soms al aangewezen. Stoppen doe je pas als er iemand voor je zit / je duidelijk merkt dat je voor of achter blijft hangen / je voelt dat de auto het begeven heeftquote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:36 schreef Sjabba het volgende:
Zowieso is een auto die je tot 100 kan doortrekken in zijn 2 een pre.
Idd, maar TS wou graag 0-100 sprintjes doen en dan is het idd fijn als de auto 100 in z'n 2 haalt.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 23:17 schreef Athmozz het volgende:
Meestal trek je bij sprintjes toch direct door naar 140/150?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |