abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51960449
quote:
Op maandag 30 juli 2007 08:57 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

15 euro voor entree en inschrijfgeld geloof ik.
In ieder geval een stuk goedkoper dan met 5 km te hard gepakt worden door een struikrover.
En mag je dan zo vaak je wilt ofzo? Of 1 keer en als je verliest heb je pech?
  maandag 30 juli 2007 @ 16:52:58 #52
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_51963649
quote:
Op maandag 30 juli 2007 14:56 schreef Repeat het volgende:

[..]

En mag je dan zo vaak je wilt ofzo? Of 1 keer en als je verliest heb je pech?
Zo vaak je wilt.
Tzijn echt legale sprints.
Tijden kun je later op een kaartje ophalen per sprint.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  maandag 30 juli 2007 @ 17:01:20 #53
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_51963898
Art 10 WVW:
quote:
Art. 10.

1. Het is verboden op de weg een wedstrijd met voertuigen te houden of daaraan deel te nemen.

2. Onder wedstrijd wordt voor de toepassing van dit artikel verstaan elk rijden met voertuigen ter vaststelling of vergelijking van prestaties hetzij van de deelnemers, hetzij van de voertuigen, hetzij van onderdelen daarvan, hetzij van bedrijfsstoffen.

3. Als deelnemer worden beschouwd de bestuurder van een voertuig waarmee aan een wedstrijd wordt deelgenomen, en de eigenaar of houder van een voertuig, die daarmee aan een wedstrijd doet of laat deelnemen.
En, ook leuk:
quote:
Deelname aan een illegale straatrace kan leiden tot een zogenaamde artikel 130-procedure, waarbij de bestuurder een onderzoek moet ondergaan naar de lichamelijke of geestelijke geschiktheid om een motorrijtuig te besturen. Afhankelijk van de uitkomst kan het CBR het rijbewijs permanent ongeldig verklaren.
[...]
Schade die tijdens een wedstrijd is ontstaan, wordt door verzekeraars altijd uitgesloten van dekking. Deelnemers aan een straatrace zijn op dat moment dus niet verzekerd en moeten eventuele schade uit eigen zak bekostigen. Dat geldt als er iets met de voertuigen gebeurt, maar ook als er een ongeval plaatsvindt waarbij straatracers, toeschouwers of omstanders gewond raken. Ook die persoonlijke schade moet uit eigen zak betaald worden. Afgezien van de persoonlijke ellende en materiële schade kan zo’n ongeval zelfs leiden tot een persoonlijk faillissement.
Bron
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  maandag 30 juli 2007 @ 17:11:41 #54
184553 Arthur.Spooner
mwopwopmwopwoopwoop
pi_51964206
Ik kom er nu pas achter dat Drachten aan de andere kant van Nederland ligt

Dat wordt denk ik niet sprinten daarzo
Dubstep FTW
-je avatar vroeg om een login, niet terugplaatsen-
pi_51964296
quote:
Op maandag 30 juli 2007 17:11 schreef Arthur.Spooner het volgende:
Ik kom er nu pas achter dat Drachten aan de andere kant van Nederland ligt

Dat wordt denk ik niet sprinten daarzo
hoezo, je hebt toch een auto?
  maandag 30 juli 2007 @ 17:33:57 #56
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_51964678
Zijn auto is een pure sprinter. 400 meter knallen is geen probleem, maar voor lange afstanden mist 'ie toch het uithoudingsvermogen
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  maandag 30 juli 2007 @ 17:46:54 #57
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_51964968
quote:
Op maandag 30 juli 2007 17:11 schreef Arthur.Spooner het volgende:
Ik kom er nu pas achter dat Drachten aan de andere kant van Nederland ligt

Dat wordt denk ik niet sprinten daarzo
sprinten


ik zie je topic al tegemoet binnenkort dat je auto stinkt en niet meer normaal optrekt omdat je koppelings platen dood zijn en je motor gruwlijk naar de klote is.


een "normale" auto motor is niet bedoelt voor stationair dan een paar seconden vol gas en dan weer stationair dan krijg je een veel te grote wisseling van tempraturen en dat is verre van bevoordelijk.

daarbij geeft sprinten een extreme belasting van je versnellingsbak, aandrijfassen en remen.

en dan piep je over een paar liter benzine voor een ritje drachten.

en tja als er een keer wat gebeurd op dat verlaten industrie terein dan zijn de kosten helemaal niet meer te overzien dit omdat je niet verzekerd bent en dus alle gemaakte schade zelf mag dokken.

maargoed dit was mijn preek nu gaan we het over sprinten hebben.

zoek op internet een vermogen/koppel diagram op.

trek hem in de eerste versnelling door tot het hoogste toerental waarbij je max koppel hebt. Nu pleur je hem in zijn 2 nu pakt hij als het goed is op op het laagste toerental waarbij je maximum koppel hebt weer doortrekken tot het einde maximum koppel toerental en schakelem kreng and sow on.

het ding helemaal de toerenbegrenzer intrekken heeft bij een normale auto geen nut dit omdat deze bijna altijd zo zijn "getuned" om in het middengebied veel koppel te leveren en niet zoals bij racewagens bij een hoog toerental.

race ze en wel op een circuit.
pi_51965125
Bij bijna alle auto's die ik heb gereden was het het snelst om de eerste 2 versnellingen iig tot net onder de begrenzer door te rammen. De tijd die het kost om die laatste paar toeren te maken staat doorgaans niet in verhouding tot hoever je terug valt. Je mag dan wel bij max koppel terug vallen maar je wilt toch zo dicht mogelijk bij max vermogen blijven rijden

En sommige auto's hebben vand ie overdreven lange versnellingen waarbij je te ver terug valt..
pi_52018717
Je maximale koppel opzoeken, bij mi jis dat 4500 rpm. Als je daarboven komt schakelen. En geen wielspin veroorzaken dus geen 4000rpm en je koppeling loslaten maar wel rustig optrekken.
pi_52019018
Wielspin moet, en zeker als je een wat snellere auto hebt, is het onvermijdelijk, schakelen kost tijd en dat wil je zo min mogenlijk doen, daarom doortrekken in zijn toeren, goed nu zullen de meeste auto's 3 keer moeten schakelen van 0-100 waarbij ik het geluk heb dat ik dit maar 2 keer hoef te doen.

Overgens is het wegkomen bij de sprint de beslissen factor (of je moet mis schakelen) dit scheeld bij mij een halve seconde en dat is aardig veel.
pi_52019053
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 15:04 schreef OxygeneFRL het volgende:
Je maximale koppel opzoeken, bij mi jis dat 4500 rpm. Als je daarboven komt schakelen. En geen wielspin veroorzaken dus geen 4000rpm en je koppeling loslaten maar wel rustig optrekken.
LOL als je traag wilt zijn moet je idd bij max koppel opschaleken Probeer liever vlak na max vermogen op te schakelen dan ben je het snelst.
pi_52019097
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 15:17 schreef _Drake_ het volgende:
Wielspin moet, en zeker als je een wat snellere auto hebt, is het onvermijdelijk, schakelen kost tijd en dat wil je zo min mogenlijk doen, daarom doortrekken in zijn toeren, goed nu zullen de meeste auto's 3 keer moeten schakelen van 0-100 waarbij ik het geluk heb dat ik dit maar 2 keer hoef te doen.

Overgens is het wegkomen bij de sprint de beslissen factor (of je moet mis schakelen) dit scheeld bij mij een halve seconde en dat is aardig veel.
Ik ken maar heel weinig auto's die 3 keer moeten schakelen om naar de 100 te komen. Zelfs mijn oeroude 2.0 diesel met 72 haalt nog 120 in z'n 3..

1x schakelen bij de 40.. 2x schakelen bij de 70 en dan door naar de 100.. sterker nog ik ken geen een auto die 100 niet in z'n 3 haalt
pi_52019367
ik tel schakelen van zijn vrij naar zijn 1 ook

dus eigenlijk bedoel ik, de meeste zullen de 100 in zijn 3 halen maar niet in zijn 2e versnelling.

zoals jij het bedoeld hoef ik maar 1 x te schakelen
pi_52019458
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 15:19 schreef 1299 het volgende:

[..]

LOL als je traag wilt zijn moet je idd bij max koppel opschaleken Probeer liever vlak na max vermogen op te schakelen dan ben je het snelst.
je hebt gelijk..voor mij is dit dan 5500 rpm
pi_52019623
max. vermogen 80 kW (109 pk)
5500tpm
max. koppel 159 Nm
4500tpm

Ja klopt ja

Als het goed is val je dan terug rond het punt van max koppel
pi_52019660
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 15:36 schreef OxygeneFRL het volgende:
je hebt gelijk..voor mij is dit dan 5500 rpm
Voor mij is dat de begrenzer (zijne 6200rpm)

vanaf een 5000 toeren heb ik mijn maximumvermogen, dat ongeveer gelijk blijft tot in de begrenzer (ietsje hoger daar nog), dus gewoon in de begrenzer trappen. Schakelen moet ik ook niet meer doen, maar aan de grafiek te zien schakelt de automaat ook juist; aan 6200 toeren.

De vorige was hetzelfde, daar bleef het vermogen boven de 5000 toeren ook gelijk tot aan de 7000 toeren. Helaas kon de auto daar minder goed tegen
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_52019884
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 15:42 schreef 1299 het volgende:
max. vermogen 80 kW (109 pk)
5500tpm
max. koppel 159 Nm
4500tpm

Ja klopt ja

Als het goed is val je dan terug rond het punt van max koppel
je bedoelt zodra ik doorschakel?
pi_52020127
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 15:52 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

je bedoelt zodra ik doorschakel?
Ja als je opschakeld val je weer terug in de toeren voor de volgende versnelling Het is geen vario-matic he
pi_52020185
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 16:01 schreef 1299 het volgende:

[..]

Ja als je opschakeld val je weer terug in de toeren voor de volgende versnelling Het is geen vario-matic he
Weet ik veel wat het is, het is een witte
pi_52020293
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 16:03 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Weet ik veel wat het is, het is een witte
Met een witte blijf je zitte
pi_52020606
Als je een wedstrijdje wil doen, dan wil je je toch meten aan de andere persoon en niet aan zijn wagen?

Dan kan je net zo goed de krommes van een vermogenstest en gewicht naast elkaar leggen en dan uitrekenen welke wagen de snelste is.

Zeker met een sprint gaat het (met de wagens waarover we het hier hebben) voor 95% om het kunnen van de wagen en niet om het kunnen van de bestuurder.

Zo gezien is het een uiterst suffe bezigheid.
pi_52020853
Zo kan je alle takken van autosport opdoeken
pi_52021094
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 16:30 schreef 1299 het volgende:
Zo kan je alle takken van autosport opdoeken
pi_52021261
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 16:19 schreef nogeenmaarten het volgende:
Zo gezien is het een uiterst suffe bezigheid.
Zo kan je elke sport afschaffen.

Voetbal; achter een balletje lopen en als je er dan eindelijk bij bent schup je het weer weg...
Wielrennen; doping inspuiten

Dergelijke dingen zijn wel nuttig, omdat je gewoon rijdt met auto's uit ongeveer dezelfde klasse. Er is niemand die zich met een honda civic'je naast een M3 zal stellen, je zit in dezelfde klasse ongeveer te rijden.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_52022897
Schakelen moet je doen op het punt dat de volgende versnelling op het maximum koppel zit.
Tot zover de theorie.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_52026133
Beter is dus gewoon om in 2 dezelfde auto's tegen elkaar te racen. Weet je tenminste wie de beste chauffeur is en niet wie toevallig de duurste auto heeft.
pi_52031137
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 17:56 schreef Ridocar het volgende:
Schakelen moet je doen op het punt dat de volgende versnelling op het maximum koppel zit.
Tot zover de theorie.
Dat is ook niet helemaal waar Je wil zo schakelen dat je zo lang mogelijk bij het punt van max vermogen blijft hangen. Dat dat vaak in de volgende versnelling bij max koppel is ontkom je vaak niet aan..

Na het punt van max koppel begint het pas echt leuk te worden. Ook al neemt het koppel gestaag af de toeren klimmen nog lekker verder waardoor het netto vermogen toe blijft nemen
pi_52031192
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 20:19 schreef Repeat het volgende:
Beter is dus gewoon om in 2 dezelfde auto's tegen elkaar te racen. Weet je tenminste wie de beste chauffeur is en niet wie toevallig de duurste auto heeft.
Het is vaak ook leuk om 2 op papier vergelijkbare auto's naast elkaar te zetten. Maar ook al pak je 2 dezelfde type auto's dan nog is er onderin al snel een vershil in auto alleen al van zo'n 3%.. geen 1 auto presteert exact hetzelfde ook al komen ze net van de fabrieksband af zetten. Er zitten zoveel onderdelen op een auto die binnen bepaalde marges functioneren
pi_52031495
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 18:48:28 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_52031953
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 23:09 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel ideaal om je koppeling binnen no-time om zeep te helpen.
sowieso help je met sprinten zowat alles aan je auto om zeep, omdat je qua toerental gewoon achterlijke dingen gaat doen. De Hyundai waarmee ik nog gesprint heb heeft met het wijzertje van de toerenteller nog voorbij de streepjes gezeten... je weet wel dat zoiets niet gezond kan zijn, maar je bent toch maar lekker sneller dan die naast je (en daarna moest ie naar de garage)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  woensdag 1 augustus 2007 @ 23:26:53 #81
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52032044
WTF?
Op max koppel schakelen?
Wat een BS

[ Bericht 84% gewijzigd door Supra_Turbo op 02-08-2007 07:07:35 ]
pi_52034621
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 18:48:28 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_52036406
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 23:26 schreef Supra_Turbo het volgende:
WTF?
Op max koppel schakelen?
Wat een BS
Wat een inhoudelijke toevoeging zeg.
pi_52036544
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 01:42 schreef Mikkie het volgende:
Mwoah, ligt eraan tot hoe idioot je je sprint doortrekt en hoe vaak je het doet. Een keertje kan geen kwaad, maar tien keer per dag gaat zich wreken
1 keertje voorbij het punt waar het rood van je toerenteller ophoudt is nochtans genoeg hoor . Een 8-klepper 1.3 van 15 jaar oud is dan ook niet geschikt om boven de 7000 toeren mee te gaan
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  donderdag 2 augustus 2007 @ 08:42:38 #85
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52036630
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 08:19 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Wat een inhoudelijke toevoeging zeg.
Nee, die bs die jij hier zit te verkopen...
pi_52036694
Ik zit me af te vragen of mijn 1.6 sneller is dan jouw 3.0 Turbo.
( op de 402 meter dan he).
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  donderdag 2 augustus 2007 @ 08:54:51 #87
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52036755
Wel als ik schakel bij het max koppel (3200rpm) zoals OxygeneFRL zegt.

Wat voor auto/1.6 heb je dan?
pi_52036764
LL-ZP-36
Ofwel een 205je.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_52036809
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 08:55 schreef GizartFRL het volgende:
LL-ZP-36
Ofwel een 205je.
Die heeft toch serieus last om zijn vermogen aan de grond te krijgen? Een vriend van mij heeft ook zo eentje, en dat is gewoon levensgevaarlijk om mee te rijden als het geregend heeft... (zou ook een 1.9 kunnen zijn bij hem, ben het niet zeker. Dacht dat het de zwaarste was die je kon krijgen in een 205)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_52037038
1.9 is inderdaad de zwaarte motor die standaard in een 205je zit. ( op de T16 na, en uiteraard de motorconversies ( 2.0 16V, 2.0 Turbo, 1.9 16V, 3.0 V6 24V buiten beschouwing latend)
Als hij daar last mee heeft om het vermogen op de weg te krijgen...
In de regen reed ik met mijn 1.9 er nog een Clio V6 uit omdat hij maar stond de slippen met zijn wielen
Zolang je het gaspedaal maar met een fluwelen voetje bedient is er niets aan de hand.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  donderdag 2 augustus 2007 @ 09:16:40 #91
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52037101
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 08:55 schreef GizartFRL het volgende:
LL-ZP-36
Ofwel een 205je.
Bij lange na niet
pi_52037558
Dan moet je wel met dit 205'je aankomen

ook met een "gewoon" 1.6je

http://www.dp-engineering.nl/EN/projects/xsturbo.php
pi_52038040
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 09:12 schreef GizartFRL het volgende:
Zolang je het gaspedaal maar met een fluwelen voetje bedient is er niets aan de hand.
Daar zal het aan liggen. Wij zijn alletwee van het genre instappen, gas op de plank en daarna uitstappen. Veel fluweel komt er dus niet bij kijken
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_52038093
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 09:57 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Daar zal het aan liggen. Wij zijn alletwee van het genre instappen, gas op de plank en daarna uitstappen. Veel fluweel komt er dus niet bij kijken
Drive it like you stole it
pi_52038216
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 09:12 schreef GizartFRL het volgende:

In de regen reed ik met mijn 1.9 er nog een Clio V6 uit omdat hij maar stond de slippen met zijn wielen
Zolang je het gaspedaal maar met een fluwelen voetje bedient is er niets aan de hand.
Dit heb ik eens gehad met mijn Mitsubishi Colt c50 1.3 in de winter toen had ik mijn stalenvelgen met winterbanden eronder met de maten 155/65/14. Toen stond ik naast een Golf 3 GTI ofzo met weet ik hoeveel brede banden...stoplicht springt op groen...die vent geeft gas als een josti en kwam ook niet van zijn plek doordat die brede banden door de regen geen grip hadden..en ik tuf met die dunne bandjes vrolijk weg

@Supra_Turbo: het was een stukje onwetendheid van mijn kant..geen aanval naar de experts hier. Ik heb hier ook weer van geleerd.

[ Bericht 1% gewijzigd door OxygeneFRL op 02-08-2007 10:59:19 ]
pi_52038880
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 09:16 schreef Supra_Turbo het volgende:

[..]

Bij lange na niet
Vrees het ook niet, zag de 6.3 op autoweek.
Dan had ik mijn vorige 205je mee moeten nemen ( 1.9 Turbo).
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  donderdag 2 augustus 2007 @ 20:36:45 #97
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_52054972
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 19:08 schreef Pascal86 het volgende:

[..]

Gezins autootje van mijn pa trekt ook menigeen sjonnie eruit.

Helemaal niet moeilijk.
Is hij ook weer met de auto van zijn pa.

Ontopic; Als je auto een lange pook heeft (bv een 205) dan kan je hem lager beetje pakken en dus een iets kortere slag maken. Definitief inkorten kan ook maar dat is een aanpassing. Door hem laag beet te pakken win je iets op het moment dat je het meest verliest (tijdens het schakele).

Zowieso is een auto die je tot 100 kan doortrekken in zijn 2 een pre.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  donderdag 2 augustus 2007 @ 23:10:41 #98
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52060016
Als je perse naar de 100 wil trekken wel idd.
Maar wil je de 1/4 mile rijden dan maakt het geen zak uit
pi_52060235
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 20:36 schreef Sjabba het volgende:
Zowieso is een auto die je tot 100 kan doortrekken in zijn 2 een pre.
Meestal trek je bij sprintjes toch direct door naar 140/150? Dan moet je eigenlijk met zowat elke auto in 3de liggen hoor, 4de is soms al aangewezen. Stoppen doe je pas als er iemand voor je zit / je duidelijk merkt dat je voor of achter blijft hangen / je voelt dat de auto het begeven heeft .
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 12:31:35 #100
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52070463
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 23:17 schreef Athmozz het volgende:
Meestal trek je bij sprintjes toch direct door naar 140/150?
Idd, maar TS wou graag 0-100 sprintjes doen en dan is het idd fijn als de auto 100 in z'n 2 haalt.
Scheelt je weer een keer opschakelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')