je zou ook rijvaardigheidscursussen kunnen nemen, moet je vaak met je eigen auto doen dus daar kan je heel wat van leren. Samen met wat maatjes een dagje op zon stuk NIET OPENBARE weg onder begeleiding rondkachelen.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 19:20 schreef Arthur.Spooner het volgende:
Ontopic aub.
Maar het maakt het wel leuker, lekker reacties uitlokken ed.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 19:21 schreef Fugie het volgende:
Fok zou nuttig zijn als mensen op de vragen zouden reageren ipv hun mening gaan ventileren of andere vormen van bagger. Helaas is de meerderheid op fok (en andere fora) te onvolwassen om een inhoudelijk antwoorden te geven.
Het nut van fok hangt dus van het niveau van de mensen die reageren op een topic.
quote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:53 schreef Hari-Bo het volgende:
http://www.watbenjedan.nl/![]()
Echt kansloos dit op de openbare weg te doen, dit hanen gedrag moet alleen op circuit vertoond worden.![]()
Het is kansloos om haantjesgedrag te vertonen op de openbare weg. Ik neem dat je die mening deelt over haantjesgedrag op een openbaar forum. In dat opzicht noem je jezelf dus kansloos...quote:Op zaterdag 28 juli 2007 19:22 schreef Hari-Bo het volgende:
[..]
Maar het maakt het wel leuker, lekker reacties uitlokken ed.![]()
Meldt zich. Zélfs bij een pony helpt het. Als je hem normaal doortrekt tot 6500 toeren en dan naar 2de legt op de katholieke manier, dan krijg je de boel niet meer doorpatinerend in 2de. Als je hem tot 6500 toeren trekt en je gas gewoon in laat terwijl je de koppeling indrukt (motor gaat dan tot net geen 7000 toertjes), dan kan je hem in 2de zelfs nog even laten patineren, en ben je toch nog iets sneller weg dan met goed schakelen.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:58 schreef method21 het volgende:
alleen als je een hyunai pony ofzo hebt zal het vrij weinig helpen.
http://www.vandoorninterieur.nl/verf/patineren.phpquote:Op zaterdag 28 juli 2007 19:39 schreef vosss het volgende:
Ik weet niet exact wat je met "patineren" bedoeld, maar iets zegt me dat er maar weinig te patineren valt met een 1.3 Hyundai Pony met 52 pk
Banden laten doordraaien terwijl je stil staat. Naargelang het type asfalt lukt het wel (als het nat is gaat het trouwens ook een pak beter) nog hoor.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 19:39 schreef vosss het volgende:
Ik weet niet exact wat je met "patineren" bedoeld, maar iets zegt me dat er maar weinig te patineren valt met een 1.3 Hyundai Pony met 52 pk
quote:Op zaterdag 28 juli 2007 19:39 schreef vosss het volgende:
Ik weet niet exact wat je met "patineren" bedoeld, maar iets zegt me dat er maar weinig te patineren valt met een 1.3 Hyundai Pony met 52 pk
Omdat je bij het schakelen hem niet over wil trekken van de ene in de andere versnelling (als je het niet kunt toch niet)? Gas blijven stampen is dan het makkelijkste, anders verlies je sowieso wat tijd omdat je nooit je koppeling gelijktijdig zal lossen met het instampen van je gas. Als je dan zo snel mogelijk schakelt is het amper de moeite om je gas los te laten, tegen dat de motor 1000 toeren gezakt is zit je al weer te duwen in de volgene versnelling. Gewoon inhouden dus. Koppelingsproducenten moeten ook verdienenquote:Op zondag 29 juli 2007 19:34 schreef 1299 het volgende:
Gas blijven geven tijdens het koppel is niet zo bevordelijk voor je koppelingEn je gaat er niet tot nauwelijks sneller door. Misschien handig als je niet op tijd gas kan geven bij het ontkoppelen maar anders ontgaat het nut mij er van?
Je koppeling kan de meeste kracht verplaatsen als hij gekoppeld is dus waarom met slippende koppeling rijden?
Je trapt je gas pedaal in terwijl je motor juist minder toeren moet gaan draaien in een hogere versnelling. Dus toeren moeten weer overbrugt worden door je koppeling. Dus heb je een slippende koppeling. Zeker als je net als ik een lichter vliegwiel hebt wil je echt niet nog meer gas bij gaan geven met ingetrapte koppeling want dan draai je teveel toeren.quote:Op zondag 29 juli 2007 19:36 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Omdat je bij het schakelen hem niet over wil trekken van de ene in de andere versnelling (als je het niet kunt toch niet)? Gas blijven stampen is dan het makkelijkste, anders verlies je sowieso wat tijd omdat je nooit je koppeling gelijktijdig zal lossen met het instampen van je gas. Als je dan zo snel mogelijk schakelt is het amper de moeite om je gas los te laten, tegen dat de motor 1000 toeren gezakt is zit je al weer te duwen in de volgene versnelling. Gewoon inhouden dus. Koppelingsproducenten moeten ook verdienen![]()
Ach, ik zei altijd beter teveel dan te weinig toeren. Bij te weinig toeren krijg je een schok die je auto vertraagt (doordat de motor ineens veel meer toeren moet draaien), bij teveel toeren voel je een lichte snok naar voor omdat je wielen ineens iets sneller moeten draaien. Bij het eerste afremmen; bij het tweede misschien iets sneller (en in beide gevallen slijtage), dus ik prefereerde het 2de.quote:Op zondag 29 juli 2007 19:58 schreef 1299 het volgende:
Je trapt je gas pedaal in terwijl je motor juist minder toeren moet gaan draaien in een hogere versnelling. Dus toeren moeten weer overbrugt worden door je koppeling. Dus heb je een slippende koppeling. Zeker als je net als ik een lichter vliegwiel hebt wil je echt niet nog meer gas bij gaan geven met ingetrapte koppeling want dan draai je teveel toeren.
Bij een auto waar je onder de 6 seconden mee aan de 100 staat moet je dat inderdaad niet vaak doen, hem zo volledig tot het einde gebruiken. Bij de auto die ik had (6500 ipv 3000toeren) maakte dat het verschil tussen 25sec naar de 100 en 16 sec. Met het eerste ben je hopeloos achter op de rest van het verkeer, met het tweede ben je ongeveer mee met de middenmoot. Het is ook best grappig om aan de rode lichten met een combi achter je in 1ste zo ver door te trekken dat je net de 50 niet tikt, en hem dan in 4de leggen & rustig 50 blijven rijdenquote:En ik heb er nog nooit moeite mee gehad om het gaspedaal exact weer in te trappen bij het opkomen van mijn koppeling. En ik zit anders mooi onder de 6 seconden op de 100
Is dat voor gratis, of moet je dokken om daar mee te doen?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 19:03 schreef GizartFRL het volgende:
TS, weet niet waar je vandaan komt, maar een anatal jaren geleden was het hier in Drachten ook zo dat er een klein groepje sprintjes tegen elkaar trok op een leeg industrie terrein.
Op een gegeven moment waren dat er een paar 100.
Daarom is in Drachten een aantal keer per jaar legaal sprinten op de Airstrip.
http://www.oslracing.com/forms/agenda.html
Mijn gezinsauto heeft ook maar 105 PK, maar de kans is groot dat ik je er nog wel uit trek.
Het gaat mij er echter niet zozeer om van wie ik daar kan winnen, maar om te kijken wat de auto kan.
Heb vorig jaar nog meegedaan met mijn 205 diesel
Maar nodig jezelf en je vrienden even uit, wel zo leuk. 14.gif
15 euro voor entree en inschrijfgeld geloof ik.quote:Op maandag 30 juli 2007 03:34 schreef Repeat het volgende:
[..]
Is dat voor gratis, of moet je dokken om daar mee te doen?
En mag je dan zo vaak je wilt ofzo? Of 1 keer en als je verliest heb je pech?quote:Op maandag 30 juli 2007 08:57 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
15 euro voor entree en inschrijfgeld geloof ik.
In ieder geval een stuk goedkoper dan met 5 km te hard gepakt worden door een struikrover.
Zo vaak je wilt.quote:Op maandag 30 juli 2007 14:56 schreef Repeat het volgende:
[..]
En mag je dan zo vaak je wilt ofzo? Of 1 keer en als je verliest heb je pech?
En, ook leuk:quote:Art. 10.
1. Het is verboden op de weg een wedstrijd met voertuigen te houden of daaraan deel te nemen.
2. Onder wedstrijd wordt voor de toepassing van dit artikel verstaan elk rijden met voertuigen ter vaststelling of vergelijking van prestaties hetzij van de deelnemers, hetzij van de voertuigen, hetzij van onderdelen daarvan, hetzij van bedrijfsstoffen.
3. Als deelnemer worden beschouwd de bestuurder van een voertuig waarmee aan een wedstrijd wordt deelgenomen, en de eigenaar of houder van een voertuig, die daarmee aan een wedstrijd doet of laat deelnemen.
quote:Deelname aan een illegale straatrace kan leiden tot een zogenaamde artikel 130-procedure, waarbij de bestuurder een onderzoek moet ondergaan naar de lichamelijke of geestelijke geschiktheid om een motorrijtuig te besturen. Afhankelijk van de uitkomst kan het CBR het rijbewijs permanent ongeldig verklaren.
[...]
Schade die tijdens een wedstrijd is ontstaan, wordt door verzekeraars altijd uitgesloten van dekking. Deelnemers aan een straatrace zijn op dat moment dus niet verzekerd en moeten eventuele schade uit eigen zak bekostigen. Dat geldt als er iets met de voertuigen gebeurt, maar ook als er een ongeval plaatsvindt waarbij straatracers, toeschouwers of omstanders gewond raken. Ook die persoonlijke schade moet uit eigen zak betaald worden. Afgezien van de persoonlijke ellende en materiële schade kan zo’n ongeval zelfs leiden tot een persoonlijk faillissement.
Bron
hoezo, je hebt toch een auto?quote:Op maandag 30 juli 2007 17:11 schreef Arthur.Spooner het volgende:
Ik kom er nu pas achter dat Drachten aan de andere kant van Nederland ligt![]()
Dat wordt denk ik niet sprinten daarzo
quote:Op maandag 30 juli 2007 17:11 schreef Arthur.Spooner het volgende:
Ik kom er nu pas achter dat Drachten aan de andere kant van Nederland ligt![]()
Dat wordt denk ik niet sprinten daarzo
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |