abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51938683
quote:
Op zondag 29 juli 2007 18:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dus je wilt niet serieus genomen worden?
Is dat iets om na te streven, vind je? Op een forum waarop iedereen elkaar te pas en te onpas voor rotte vis uitmaakt, leugens verspreidt en op een andere wijze alles doet was IRL over het algemeen ondenkbaar is?
pi_51938821
quote:
Op zondag 29 juli 2007 18:11 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Is dat iets om na te streven, vind je? Op een forum waarop iedereen elkaar te pas en te onpas voor rotte vis uitmaakt, leugens verspreidt en op een andere wijze alles doet was IRL over het algemeen ondenkbaar is?
Dus je wilt serieus genomen worden. En dus niet in de inhoudelijke zin. Kan het nu alsjeblieft weer ontopic?
  zondag 29 juli 2007 @ 18:19:09 #103
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_51938857
quote:
Op zondag 29 juli 2007 18:11 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Ik vind het een laffe cop-out als je de discussie dreigt te verliezen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_51952948
floris.exe has performed an illegal operation and will be terminated.

Ik vind het wel typerend voor de EO dat ze zo bang zijn voor andere denkwijzen, dat een documentaire gecensureerd moet worden. Ik snap echter niet dat de BBC toestaat dat er op zo'n manier geknipt en geedit wordt in een documentaire.
pi_51953071
quote:
Op maandag 30 juli 2007 10:04 schreef The_End het volgende:
floris.exe has performed an illegal operation and will be terminated.

Ik vind het wel typerend voor de EO dat ze zo bang zijn voor andere denkwijzen, dat een documentaire gecensureerd moet worden. Ik snap echter niet dat de BBC toestaat dat er op zo'n manier geknipt en geedit wordt in een documentaire.
Het doen en laten van een bepaalde club is altijd typerend voor die club. Dat geldt niet alleen voor de EO, dat geldt ook voor bijvoorbeeld een club atheïsten.
pi_51954173
quote:
Op maandag 30 juli 2007 10:11 schreef floris.exe het volgende:

Het doen en laten van een bepaalde club is altijd typerend voor die club. Dat geldt niet alleen voor de EO, dat geldt ook voor bijvoorbeeld een club atheïsten.
Ja, duh... Ik gaf alleen aan wat ik typerend aan die club vond. Ik ken overgens geen club atheisten...

Ik vind het een slechte zaak als een organisatie (wat voor organisatie dan ook) informatie verdraait of achterhoudt. Laat mensen zelf beslissen of zij de informatie relevant vinden of niet. Ik snap niet dat je je eigen achterban expres 'dom' wilt houden.
pi_51954226
quote:
Op maandag 30 juli 2007 10:58 schreef The_End het volgende:

[..]

Ja, duh... Ik gaf alleen aan wat ik typerend aan die club vond. Ik ken overgens geen club atheisten...

Ik vind het een slechte zaak als een organisatie (wat voor organisatie dan ook) informatie verdraait of achterhoudt. Laat mensen zelf beslissen of zij de informatie relevant vinden of niet. Ik snap niet dat je je eigen achterban expres 'dom' wilt houden.
Dat willen zij ook niet. Ze denken oprecht dat ze het goede doen. Je kunt ze dat natuurlijk niet kwalijk nemen.
pi_51954233
de EO mag doen wat ze willen, als de eigenaar van het materiaal hier toestemming voor geeft. je weet wat je kunt verwachten bij de EO als je er naar kijkt.
pi_51954295
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:01 schreef osho het volgende:
de EO mag doen wat ze willen, als de eigenaar van het materiaal hier toestemming voor geeft. je weet wat je kunt verwachten bij de EO als je er naar kijkt.
Net als andere mensen de handelswijze van de EO mogen bekritiseren, lijkt me.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_51954329
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:03 schreef Monolith het volgende:

[..]

Net als andere mensen de handelswijze van de EO mogen bekritiseren, lijkt me.
uiteraard
pi_51954534
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:00 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Dat willen zij ook niet. Ze denken oprecht dat ze het goede doen. Je kunt ze dat natuurlijk niet kwalijk nemen.
Hoe weet jij dat ze oprecht denken het goede te doen? Ik zie echt geen enkele reden waarom zij die informatie achterhouden. Als jij er naar kijkt en het verhaal over de evolutie ziet, dan kan je toch zelf beslissen of het een goede theorie is of niet?

Ik kan ze dat zeker wel kwalijk nemen. Zeker als het een publieke zender is. Ik kijk ook wel eens naar de EO; meestal heb ik het niet eens door. (Pictogrammetje valt vaak half uit beeld bij mijn TV --> superzoom functie) Dan is het wel vervelend als ik naar een 'gekleurde' documentaire heb gekeken.
  maandag 30 juli 2007 @ 11:44:52 #112
pi_51955394
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:12 schreef The_End het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat ze oprecht denken het goede te doen? Ik zie echt geen enkele reden waarom zij die informatie achterhouden. Als jij er naar kijkt en het verhaal over de evolutie ziet, dan kan je toch zelf beslissen of het een goede theorie is of niet?

Ik kan ze dat zeker wel kwalijk nemen. Zeker als het een publieke zender is. Ik kijk ook wel eens naar de EO; meestal heb ik het niet eens door. (Pictogrammetje valt vaak half uit beeld bij mijn TV --> superzoom functie) Dan is het wel vervelend als ik naar een 'gekleurde' documentaire heb gekeken.
Het is nog veel erger. Het nieuws is ook gekleurd. Zelfs het NOS-logo is niet betrouwbaar.

Heb je in een een krant ooit wel eens een rectificatie gelezen en je mening verandert?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_51956453
Geloofshypocrisie in optima forma en te triest voor woorden. Dit is HET bewijs dat je het uitzenden van natuurseries niet aan zo'n omroep moet overlaten. Het maakt ook schrijnend duidelijk dat de publieke omroep anders moet worden ingericht. Het uitzenden van natuurseries moet een taak zijn van een omroep die geen censuur toepast op de inhoud van programma's.
pi_51958944
Stelt de PVV nu vragen?

Als dit de Nederlandse Moslim Omroep was geweest, was de wereld te klein.
Koningin van de sussssspensseeee
http://www.karinslaughter.com/
  maandag 30 juli 2007 @ 18:10:58 #115
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_51965499
De PVV moet hier vragen over stellen. Dit is indoctrinatie c.q. censuur, dus een schending van de vrijheid op meningsvorming.
  FOK!fotograaf maandag 30 juli 2007 @ 19:08:39 #116
18921 freud
Who's John Galt?
pi_51966874
Dit soort geintjes kosten ze wel hun subsidie hoop ik. Dat ze het doen, prima, maar dat ze het stiekum doen is echt te triest voor woorden...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_51966944
quote:
Op maandag 30 juli 2007 19:08 schreef freud het volgende:
Dit soort geintjes kosten ze wel hun subsidie hoop ik.
met CDA en CU in het kabinet ?
  maandag 30 juli 2007 @ 19:38:52 #118
pi_51967779
quote:
Op maandag 30 juli 2007 19:08 schreef freud het volgende:
Dit soort geintjes kosten ze wel hun subsidie hoop ik. Dat ze het doen, prima, maar dat ze het stiekum doen is echt te triest voor woorden...
Hallo, het is de Evangelische Omroep. Wil je nog een extra hint en een waarschuwing in je TV-gids?

Ik vind het ook schandalig.
pi_51968409
quote:
Op maandag 30 juli 2007 19:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hallo, het is de Evangelische Omroep. Wil je nog een extra hint en een waarschuwing in je TV-gids?

Ik vind het ook schandalig.
Eigenlijk moet er een kijkwijzer symbool komen voor 'moedwillige misleiding en/of onthouding van feiten.'

Dat kan dan ook meteen gebruikt worden voor uitzendingen van politieke partijen .
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 juli 2007 @ 19:59:01 #120
862 Arcee
Look closer
pi_51968440
Nu een discussie hierover op Nederland 3.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_51968798
quote:
Op maandag 30 juli 2007 19:59 schreef Arcee het volgende:
Nu een discussie hierover op Nederland 3.
Snel even gekeken, maar veel verrassends komt er (zoals te verwachten is) ook niet uit.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 juli 2007 @ 23:04:17 #122
862 Arcee
Look closer
pi_51974738
Nu de herhaling op Nederland 3.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_51976176
Met toestemming van BBC gedaan.
Niets mis mee.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_51980372
Het zou juist raar zijn als de EO het niet zou hebben geknipt. In hun statuten staat toch dat ze de bijbel als uitgangspunt nemen in hun programmering ?

En zoals eerder gezegd, als je de EO kijkt, kun je dit soort acties verwachten.

Beetje raar alleen dat je als programmamaker hiermee accoord gaat, maar dat is een andere discussie.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 31 juli 2007 @ 09:54:38 #125
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_51981618
Ik vond het al vreemd. Al die natuurseries en nooit een woord over evolutie. Onbegrijpelijk vind ik het. Waarom moet de gelovige beschremd worden tegen de wetenschap? De wetenschappelijke methode zoekt slechts verklaringen voor geobserveerde fenomenen en is gebleken effectief.

Mag de gelovige zijn gods-gegeven zintuigen en hersenen niet gebruiken om de wereld te begrijpen dan?

[ Bericht 0% gewijzigd door wijsneus op 31-07-2007 10:47:33 (\'ik vind\' met dt - lekker bezig wijsneus :|) ]
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_51981706
quote:
Op maandag 30 juli 2007 23:56 schreef qonmann het volgende:
Niets mis mee.
Toch een slap argument vind ik. De EO is zelf verantwoordelijk voor het uitzenden en de censuur. Wat de BBC ervan vindt interesseert me niet.

Ik vond de opmerking: "Het is een beetje alsof je in een christelijke boekhandel De ontdekking van de Hemel koopt en daar zijn her en der wat onwelgevallige bladzijden uitgescheurd" heel erg raak. Verkoop het dan niet.

Maar ook daar tegenover dat je bij de EO raar zou opkijken als er in een docu ineens gezegd wordt dat de mens van de aap afstamt. Maar zoek dan een serie uit die helemaal bij je past.
Koningin van de sussssspensseeee
http://www.karinslaughter.com/
  dinsdag 31 juli 2007 @ 10:19:12 #127
pi_51982121
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 09:58 schreef Slaughter het volgende:

[..]

Toch een slap argument vind ik. De EO is zelf verantwoordelijk voor het uitzenden en de censuur. Wat de BBC ervan vindt interesseert me niet.

Ik vond de opmerking: "Het is een beetje alsof je in een christelijke boekhandel De ontdekking van de Hemel koopt en daar zijn her en der wat onwelgevallige bladzijden uitgescheurd" heel erg raak. Verkoop het dan niet.

Maar ook daar tegenover dat je bij de EO raar zou opkijken als er in een docu ineens gezegd wordt dat de mens van de aap afstamt. Maar zoek dan een serie uit die helemaal bij je past.
Of maak zelf een serie docu's. Dan heb je dat soort problemen helemaal niet.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 10:40:37 #128
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_51982577
quote:
Op maandag 30 juli 2007 23:56 schreef qonmann het volgende:
Niets mis mee.
Ik vind het eigenlijk waardeloos.

Zenders als de EO die aangekochte programma's zo retoucheren dat het niet meer overeenkomt met het origineel, zouden subsidiekorting moeten krijgen.
  Moderator dinsdag 31 juli 2007 @ 10:55:22 #129
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_51982975
Ach, de boeddhistische omroep snijdt ook in documentaires en meldt dit niet voorafgaand aan de uitzending.

Zo ging een documentaire over een voetbalwedstrijd tussen het katholieke Montserrat en het boeddhistische Bhutan en de politieke en religieuze overeenkomsten en verschillen van beide landen opeens voornamelijk over Bhutan.

Jammer maar helaas.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_51983117
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 09:54 schreef wijsneus het volgende:
Mag de gelovige zijn gods-gegeven zintuigen en hersenen niet gebruiken om de wereld te begrijpen dan?
uiteraard mag je je zintuigen en hersenen gebruiken .. om de bijbel te bestuderen .. alles andere zou je maar onnodig in de war brengen

en om dezelfde reden hebben ze de serie over de Galapagos-eilanden maar helemaal niet aangekocht, hoor ik die EO-gast zeggen bij de Vara, omdat je daar zeker weten Darwin tegen zou komen, en die is nu eenmaal ongewenst in hun scheppingsverhaal .. en naar de suggestie dat het een het ander niet uitsluit willen zij niet luisteren
pleased to meet you
pi_51983239
EO mag er mee doen wat ze willen.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 11:13:01 #132
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_51983383
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 11:06 schreef F04 het volgende:
Dat is een mening. 'Jij bent een sukkel' is ook een mening.

Zonder onderbouwing zijn ze echter beide waardeloos...
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_51983387
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 11:06 schreef F04 het volgende:
Nee.
Inkorten van documentaires moet gebeuren met instemming van de rechthebbende.

Dat de EO alles wat niet strookt met hun sprookjesboek niet wil uitzenden kan ik ook niet helpen, maar ik ben eerlijk gezegd wel teleurgesteld in de BBC dat die liever casht en hun documentaires gemutileerd laat uitzenden dan dat ze hun rug recht houden, en een integrale uitzending eisen.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 14:39:42 #134
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_51989493
quote:
Sir David windt zich niet op

Londen, 31 juli - Het was verrassend. Toen ik na lang speuren het nummer draaide van de wereldberoemde natuurkenner David Attenborough, verwachtte ik een onverbiddelijk antwoordapparaat, een assistent die verstoord de hoorn ophing of een perstype dat vriendelijk meldde dat Sir David op een onbewoond eiland mieren aan het filmen was.

Maar de stem van een oudere man, die opnam, noemde de laatste vier getallen van het ingetoetste telefoonnummer. Blyme, Sir David Attenborough himself. Wat kan ik voor u betekenen, meneer Overdiek? Ik wilde wel eens weten wat de maker van de documentaire Life of the Mammals vond van de vermeende censuur door de Evangelische Omroep.

Sir David luisterde met een gewillig oor. Ja, hij wilde best reageren op de bevindingen van evolutie-bioloog Gerdien de Jong, die de Britse en Nederlandse versie naast elkaar had gelegd en had geconstateerd dat de EO iedere verwijzing naar de evolutie-theorie zou hebben verdonkeremaand. Censuur! Inderdaad, dat kwam ook op hem niet prettig over.

Maar zomaar iets in het wildeweg roepen, nee dat ging hem te ver. Of ik wat informatie wilde toesturen. Sure, wat is uw email-adres? Dan kunt u zelf de visuele verschillen op YouTube bekijken, opperde ik. Waarop Sir David mij verbaasde met de reactie dat hij geen internet tot zijn beschikking had. Of ik wellicht een fax wilde sturen.

Dus daar toog ik aan de slag. Pagina's vertalend van uitgewerkte scripts, beschrijvingen van de gewijzigde fragmenten tikkend, en een neutrale weergave formulerend van de EO. Journalisten onder elkaar, nietwaar. Mijn fax-machine, die ik al in geen tijden meer had gebruikt, zuchtte onder de opdracht die piepend huize Attenborough bereikte.

We hadden een afspraak staan voor vanmiddag. Maar in de tussentijd had de redactie in Hilversum al uitgezocht dat de BBC en de EO contractuele afspraken hadden gemaakt waarbij de gewraakte passages helemaal geen juridische schending waren. Het verhaal werd dus niet zo heet gelezen als het was opgetikt. Sir David dus maar afbellen.

Het eerste wat Attenborough zei, na het noemen van zijn laatste vier cijfers, was dat hij geen enkel probleem had met de actie van de EO. Een verdraaiing van de feiten was het in zijn ogen niet. En dat sommige kijkers waren beledigd, dat nam Sir David naar eigen zeggen maar op de koop toe. Gebeurde wel vaker, kon hij zich niet druk over maken.

Waarna we telefonisch afscheid namen. Beetje jammer, want ik was graag met camera opgedoken in zijn studeerkamer ten zuiden van Londen. Was ongetwijfeld een leerzame expeditie geweest. Resteert tot slot de vraag hoe ik na lang surfen over websites zijn prive-nummer achterhaalde. Wel, Sir David staat gewoon in het telefoonboek.
http://www.nos.nl/nosjournaal/columns/londen/index.html
  dinsdag 31 juli 2007 @ 15:00:33 #135
187474 iruub
It is never too late to learn
pi_51990216
EO die censureert.. Het wordt nu echt te gek met die religies.. Eerst de moslims die beginnen nu onze eigen rechterkant van het TV gebeuren. Begint steeds meer op de USA te lijken hier.

Mischien tijd dat het Leger even orde op zaken stelt?
"A true friend is the greatest of all blessings, and that which we take the least care of all to acquire."
pi_51990774
Ik kan er niets aan doen, maar begrijp het wel. Het is trouwens niet zo dat Christenen absoluut niet in evolutie geloven. Ze geloven alleen niet dat de mens van de aap afstamt.

Dat ook de mens een hele evolutie meemaakt geloven Christenen wel zeker. Je ziet het de afgelopen honderd jaar al.

Voor al die mensen die het veroordelen. Wat zouden jullie ervan vinden wanneer er een omroep zou zijn die absoluut tegen het geloof en voor de evolutie theorie is en hetzelfde zou doen met een absoluut profetische natuur documentaire....of een documentaire over een ramp ect. Stel dat ze het profileren van het geloof ertussen weg zouden halen, maar dat voor de rest de documentaire absoluut top is?
Hebben de mensen die er nu zo'n drama van maken dan ook nog dezelfde mening? Of zouden ze het schrappen van de prediking tussen de documentaire juist goed vinden? Stoor jij je ook niet aan die (volgens jou) fabeltjes.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  dinsdag 31 juli 2007 @ 16:08:45 #137
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51992120
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 15:21 schreef paddy het volgende:
Voor al die mensen die het veroordelen. Wat zouden jullie ervan vinden wanneer er een omroep zou zijn die absoluut tegen het geloof en voor de evolutie theorie is en hetzelfde zou doen met een absoluut profetische natuur documentaire....of een documentaire over een ramp ect. Stel dat ze het profileren van het geloof ertussen weg zouden halen, maar dat voor de rest de documentaire absoluut top is?
Hebben de mensen die er nu zo'n drama van maken dan ook nog dezelfde mening? Of zouden ze het schrappen van de prediking tussen de documentaire juist goed vinden? Stoor jij je ook niet aan die (volgens jou) fabeltjes.
Ik vind dat toch iets anders. Een stuk schrappen waar gedegen bewijs voor is (evolutie) of een stuk waarbij de mening en de overtuiging van een bepaalde groep wordt geschrapt.

Maar ook dat blijft natuurlijk censuur, dus als je dat niet wil uitzenden als omroep, koop je maar een andere serie.

Het is net als die groep in Amerika die zomaar films censureert en ze daarna opnieuw op DVD uitbrengt (en die dingen vinden gretig aftrek). Ik vind het, zeker bij artistieke uitingen, gewoon minachting van de maker. Als jij het niet wil zien, spoel je die stukken maar door, maar ga niet andermans werk aanpassen en verkopen/uitzenden. Het is een persoonlijke keuze of men dat wil zien of niet, niet iets dat van hogerhand opgelegd mag worden.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_51992798
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 16:08 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik vind dat toch iets anders. Een stuk schrappen waar gedegen bewijs voor is (evolutie) of een stuk waarbij de mening en de overtuiging van een bepaalde groep wordt geschrapt.

Maar ook dat blijft natuurlijk censuur, dus als je dat niet wil uitzenden als omroep, koop je maar een andere serie.

Het is net als die groep in Amerika die zomaar films censureert en ze daarna opnieuw op DVD uitbrengt (en die dingen vinden gretig aftrek). Ik vind het, zeker bij artistieke uitingen, gewoon minachting van de maker. Als jij het niet wil zien, spoel je die stukken maar door, maar ga niet andermans werk aanpassen en verkopen/uitzenden. Het is een persoonlijke keuze of men dat wil zien of niet, niet iets dat van hogerhand opgelegd mag worden.
Zoals ik al eerder zei: Ik vind daar geen verschil in zitten. En daarbij is er evolutie. Dat is nooit ontkend. Dat de mens uit de aap komt gelooft een Christen niet. Dat de mens een gelijkenis met de aap en zo ook met meerdere dieren vertoont? Ja ook dat gelooft een Christen. Een natuurfilm als tastbaar bewijs van iets? Dat is hetzelfde als het bewijs van perkamenten aanvoeren dat God bestaat.

Ik zie dus geen verschil. Ik heb er geen problemen mee. Ook wanneer een Anti-gelovige omroep dit zou doen met aantoonbare bewijzen van bijbelse geschiedenis onderwerpen die in een documentaire verweven zouden zijn.

Ik begreep dat de documentaire maker er ook geen problemen mee had Hij zei:
quote:
Een verdraaiing van de feiten was het in zijn ogen niet.
Tenminste dat was van een post hierboven. Of de NOS zou er weer iets aan moeten hebben zitten knippen

En uiteindelijk gaat het daarom. De Maker had er geen problemen mee. Wanneer die dat wel had zouden de zaken weer anders liggen. Blijkbaar bleken de kolen toch niet zo heet als wat de brenger van het nieuws had gehoopt.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_51993450
quote:
Op zondag 29 juli 2007 08:50 schreef borisz het volgende:
Dit valt te verwachten van de EO, ben er alleen niet mee eens
Ik ben het er ook niet mee eens. Ik dacht dat de EO de laatste jaren wel een beetje gemoderniseerd was (That's the Question, Het Familiediner). Vroeger was letterlijk IEDER EO-programma "in den Heere". Waar 't ook over ging, altijd eindigde het ermee dat de hoofdpersoon op een gegeven moment "Jezus had gevonden". Toen had je nog die enge presentator met die nepgrijns en die bril (Jan v.d. Berg heette-die geloof ik), die ook duidelijk héél erg in den Heere (misschien wel in de heren, haha) was. Dat soort fundamentalisme leek verdwenen te zijn, maar nu openbaart zich dit weer door alles wat met Charles Darwin en zijn evolutietheorie te maken heeft zomaar te censureren. Laat dan gewoon in het midden of je gelooft in Adam en Eva of dat we afkomstig zijn van de apen (of de vissen voor mijn part), maar gooi niet zomaar Darwin's theorieën weg. Dat is censuur, hoe je 't ook bekijkt, en daar is God VAST niet blij mee!!! Stoute gristenen!
pi_51993535
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 16:08 schreef wonderer het volgende:

[..]

Juist! Trouwens, dat van die films wat jij zegt wist ik niet. Da's wel heel erg krom, hoor!
pi_51994040
quote:
Ik kan er niets aan doen, maar begrijp het wel. Het is trouwens niet zo dat Christenen absoluut niet in evolutie geloven. Ze geloven alleen niet dat de mens van de aap afstamt.

Dat ook de mens een hele evolutie meemaakt geloven Christenen wel zeker. Je ziet het de afgelopen honderd jaar al.
dat klopt dan niet met wat ik die EO-gast gisteravond hoorde zeggen, namelijk dat ze de serie over de Galapogos-eilanden helemaal niet hebben aangekocht omdat Darwin daarin zeker voor zou komen en dat strookt niet met hun visie
pleased to meet you
pi_51994049
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 16:29 schreef paddy het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder zei: Ik vind daar geen verschil in zitten. En daarbij is er evolutie. Dat is nooit ontkend. Dat de mens uit de aap komt gelooft een Christen niet. Dat de mens een gelijkenis met de aap en zo ook met meerdere dieren vertoont? Ja ook dat gelooft een Christen. Een natuurfilm als tastbaar bewijs van iets? Dat is hetzelfde als het bewijs van perkamenten aanvoeren dat God bestaat.
Hoe kom je erbij dat het nooit is ontkent!? Dat is nou juist het probleem. Alle wetenschappelijke theorieen zijn ok, maar de evolutie theorie wordt met alle mogelijke middelen bestreden. Ze ontkennen, verzinnen een eigen 'theorie', ze proberen het te schrappen waar ze kunnen. Ze doen er juist alles aan om evolutie te ontkennen!

Niemand gelooft overgens dat een mens uit een aap komt. (Nou ja, misschien jij dan wel )
quote:
Ik begreep dat de documentaire maker er ook geen problemen mee had Hij zei:
[..]

Tenminste dat was van een post hierboven. Of de NOS zou er weer iets aan moeten hebben zitten knippen

En uiteindelijk gaat het daarom. De Maker had er geen problemen mee. Wanneer die dat wel had zouden de zaken weer anders liggen. Blijkbaar bleken de kolen toch niet zo heet als wat de brenger van het nieuws had gehoopt.
Ik zie niet in waarom de mening van de maker hierin de doorslag zou moeten geven? Als hij er tegen was geweest, dan had de EO het waarschijnlijk uberhaupt niet mogen uitzenden/wijzigen.

Het slaat gewoon nergens op om dit te censureren. Zijn ze zo bang dat ze van hun geloof afvallen als ze een stukje van de evolutie theorie zien? Zijn ze bang dat hun kinderen achter de waarheid komen?
pi_51994070
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 16:56 schreef progrock het volgende:

[..]

Juist! Trouwens, dat van die films wat jij zegt wist ik niet. Da's wel heel erg krom, hoor!
nah, da's ook extra geld verdienen, kan je later nog de ongekuiste versie op de markt brengen als Directors Cut
pleased to meet you
  dinsdag 31 juli 2007 @ 17:21:39 #144
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51994146
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 17:18 schreef moussie het volgende:

[..]

nah, da's ook extra geld verdienen, kan je later nog de ongekuiste versie op de markt brengen als Directors Cut
Behalve dat de productiemaatschappijen en filmmakers er dus niks aan verdienen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 31 juli 2007 @ 18:01:54 #145
pi_51995113
quote:

Ik vind dat er in een wetenschappelijke (natuur!) documentaire geen plaats is voor religie. Dan maak je maar een aparte docu over religie, maar van de wetenschap blijf je af. We hadden vroeger de inquisitie en (dreigende) ex-communicatie van Galileï Galileio, en nu hebben we godsdienstwaanzinnige wetenschappers die het creationisme en intelligent design hebben uitgevonden om weldenkende wetenschappers lastig te vallen met hun religieuze waandenkbeelden.

Als de EO de natuur wil misbruiken om het geloof te verspreiden moeten ze maar een eigen docu maken, maar dit vind ik niet netjes.
pi_51995235
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 11:13 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Nee.
Inkorten van documentaires moet gebeuren met instemming van de rechthebbende.

Dat de EO alles wat niet strookt met hun sprookjesboek niet wil uitzenden kan ik ook niet helpen, maar ik ben eerlijk gezegd wel teleurgesteld in de BBC dat die liever casht en hun documentaires gemutileerd laat uitzenden dan dat ze hun rug recht houden, en een integrale uitzending eisen.
Ach Iedereen snijdt overal in, dat weet de BBC ook wel.
Omdat toevallig de EO het nu doet wordt er een topic geopend.
En inderdaad zelf een documentaire maken kan ook, kan je precies maken wat je zelf wilt. Al zo vaak vertoond, de Vara doet niet anders, die deinst er zelfs niet voor terug om zaken in scene te zetten en dan te beweren dat het waar gebeurd is.
Dus ik begrijp de ophef niet.

Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  dinsdag 31 juli 2007 @ 18:19:42 #147
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_51995527
Wat een achterlijke mensen.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 18:22:23 #148
pi_51995588
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 18:07 schreef qonmann het volgende:

[..]

Ach Iedereen snijdt overal in, dat weet de BBC ook wel.
Omdat toevallig de EO het nu doet wordt er een topic geopend.
En inderdaad zelf een documentaire maken kan ook, kan je precies maken wat je zelf wilt. Al zo vaak vertoond, de Vara doet niet anders, die deinst er zelfs niet voor terug om zaken in scene te zetten en dan te beweren dat het waar gebeurd is.
Dus ik begrijp de ophef niet.
Dat doet de VARA zelf, ze zijn zelf verantwoordelijk voor hun eigen producties. Maar Richard Attenborough heeft een naam als natuurfilmer, het is heel wat anders om in zijn docu te gaan zitten hakken.
pi_52002551
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 18:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat doet de VARA zelf, ze zijn zelf verantwoordelijk voor hun eigen producties. Maar Richard Attenborough heeft een naam als natuurfilmer, het is heel wat anders om in zijn docu te gaan zitten hakken.
Ja. Ik kan me ook niet echt voorstellen dat een gevestigde naam als Attenborough hiermee in z'n nopjes is!
pi_52006720
Wow, de BBC vind het goed en het is oke?

Het is gewoon censuur, betaald met Nederlandse belastingscenten.
Ze flikker maar een opmerking erbij, dat er evolutietheorie bijzit en dat het niet conform is met hun visie, maar je gaat toch niet willens en wetens de andere visie censureren?

Kijk uit, straks worden hun leden evolutionistische theisten, ipv creationisten......oh nee wat een drama. Openminded hebben ze zeker nog nooit van gehoord? Laat toch maar eens zien wat voor kromme omroep het is in het jaar 2007.
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')