abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 juli 2007 @ 15:06:38 #1
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_51913153
Mijn commentaar voorafgegaan door een*'tje
Je kan niet plannen,noemt het tijdnood, of whatever, en als je dit mixt met PvdA gedrag
dan krijg je dit;

Minister Bert Koenders (PvdA) zou partijgenoten voortrekken

* leuk, 'zou' . . . de krant houd een slag om de arm.....

Zaterdag 28 juli 2007 - DEN HAAG - Bij de organisatie van het Akkoord van
Schokland in juni heeft minister van Ontwikkelingssamenwerking Bert Koenders
(PvdA) het Amsterdamse organisatiebureau BKB van zijn partijgenoten Lennart
Booij en Erik van Bruggen voorgetrokken.

* Heej nu staat er ineens voltooide tijd: heeft voorgetrokken.

De Europese voorschriften voor aanbesteding zijn genegeerd door het opzetten van
het evenement rechtstreeks te gunnen aan BKB.

* Yep, zelfs in gemeenten zijn er wel politieke verplichtingen minstens 3
offertes aan te vragen!

In antwoord op schriftelijke vragen van CDA'er Kathleen Ferrier zegt Koenders

* Ja je leest het goed, CDA'er KF keurt dit gedrag toch wel af.

uit tijdgebrek te hebben gehandeld. "Aangezien er sprake was van spoed vond ik
het noodzakelijk dit besluit te nemen. Dit betekent dat uiteindelijk met een
bureau is samengewerkt waarin het vertrouwen bestond dat het op zo korte termijn
een dergelijke manifestatie als die op Schokland kon organiseren" , aldus
Koenders.

* Lekker excuus: ik heb tijdnoot, dat zijn bekenden van me, voila geregeld....

Het evenement moest er de aandacht op vestigen dat wereldleiders in 2000
afgesproken hebben om in 2015 de armoede en ongelijkheid wereldwijd te halveren.

* schitterende context ! :-((

Koenders wilde de bijeenkomst graag in de buurt van 7 juli van dit jaar houden.
Op die datum is de helft van de termijn verstreken. Het besluit om het evenement
te houden op 30 juni in Schokland in de Noordoostpolder, viel begin juni.

SP'er Harry van Bommel noemt Koenders antwoord 'een absurditeit'. "Openbaar
aanbesteden kan altijd. Er zijn genoeg bureaus die dit willen organiseren. Het
is gewoon een één-tweetje tussen Koenders en zijn partijgenoten." Van Bruggen en
Booij deden als duo een gooi naar het voorzitterschap van de PvdA, Van Bruggen
was hoofd communicatie voor de PvdA bij de verkiezingen vorig jaar november.
Kamerlid Ferrier: "Dit had zorgvuldiger gekund. De aanbesteding had openbaar
gemoeten."
Koenders had volgens critici een openbare aanbesteding moeten houden. Dat is
niet gebeurd. De minister zegt dat hij in tijdnood heeft gehandeld.

* Heej van Bommel (SP) en CDA samen op 1 lijn tegen de PvdA? spannend....
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  zaterdag 28 juli 2007 @ 15:47:59 #2
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_51913999
Meer nieuws:
quote:
Minister Koenders overtreedt regels EU

DEN HAAG - Minister Koenders van Ontwikkelingssamenwerking heeft de Europese regels overtreden door de organisatie van de manifestatie ‘Het akkoord van Schokland’ niet openbaar aan te besteden. De opdracht ter waarde van 750 duizend euro werd onderhands aan het evenementenbureau BKB gegund. De Europese grens voor verplichte aanbesteding is 137 duizend euro.

Uitleg
In antwoord op Kamervragen van CDA-er Kathleen Ferrier schrijft Koenders dat er in verband met tijdsdruk geen gelegenheid was om de organisatie van ‘Het akkoord van Schokland’ uit te besteden.

Dat is echter niet voldoende reden om van aanbesteding af te zien. Een beroep op tijdsdruk gaat alleen op als bijvoorbeeld een tunnel onder water dreigt te lopen en er op zeer korte termijn herstelwerkzaamheden uitgevoerd moeten worden.

Schokland
‘Het akkoord van Schokland’ werd eind juni georganiseerd op het voormalige eiland Schokland in de Noordoostpolder. Bekende artiesten – onder wie The Nits en Marco Borsato – traden er grotendeels belangeloos voor het goede doel op. Bedrijven, maatschappelijke organisaties en kabinetsleden ondertekenden in totaal 36 akkoorden, waarin zij zich vastlegden om zich extra in te zetten voor de zogeheten Milleniumdoelen van de Verenigde Naties. Koenders zegde op de manifestatie 50 miljoen euro toe voor ideeën die de doelen dichterbij kunnen brengen.

In 2000 benoemden de Verenigde Naties acht ontwikkelingsdoelen die in 2015 bereikt moeten zijn. Zo moet de kindersterfte sterk zijn afgenomen, moeten vrouwen gelijke rechten als mannen hebben, en moeten alle kinderen naar school kunnen. In het coalitie-akkoord formuleerde het kabinet ‘de Millennium Ontwikkelingsdoelen dichterbij’ als een van de tien speerpunten van het beleid. Koenders wilde de doelen precies halverwege de rit – dus halverwege 2007 – extra onder de aandacht brengen met de manifestatie op Schokland.

Vertrouwen
Volgens Koenders is besloten om de organisatie aan BKB te gunnen omdat in dat bureau ‘het vertrouwen bestond dat het op zo korte termijn een dergelijke manifestatie als die op Schokland kon organiseren’. De voorbereidingen begonnen eind maart.

BKB is het evenementenbureau van Lennart Booij en Erik van Bruggen. In de jaren negentig waren zij grondleggers van de Niet-Nixbeweging die binnen de PvdA pleitte voor een nieuwe vorm van politiek bedrijven. Erik van Bruggen maakte onderdeel uit van het campagneteam van Wouter Bos bij de afgelopen Kamerverkiezingen. Koenders zit namens de PvdA in het kabinet.
EU, verantwoording, politiek....
Wat zal er nu met dePvdAer gebeuren?
Minder salaris, of 30% er bij straks, met een ezelshoedje in de hoek staan, een boete........?
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_51933851
Zo bijzonder is dit niet. Binnen de Politiek en met name binnen Europa gelden andere regels voor politici dan voor Burgers. Politici zitten er alleen maar voor zichzelf.

Fortuyn wilde ook dit openbreken.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zondag 29 juli 2007 @ 15:32:08 #4
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_51935015
quote:
Minister Koenders overtreedt regels EU

DEN HAAG - Minister Koenders van Ontwikkelingssamenwerking heeft Europese regels overtreden door de organisatie van de manifestatie ‘Het akkoord van Schokland’ niet openbaar aan te besteden. De opdracht ter waarde van 750 duizend euro werd onderhands aan het evenementenbureau BKB gegund.

De Europese grens voor verplichte aanbesteding is 137 duizend euro.

In antwoord op Kamervragen van CDA-er Kathleen Ferrier schrijft Koenders dat er in verband met tijdsdruk geen gelegenheid was om de organisatie van ‘Het akkoord van Schokland’ uit te besteden. Dat is echter niet voldoende reden om van aanbesteding af te zien. Een beroep op tijdsdruk gaat alleen op als bijvoorbeeld een tunnel onder water dreigt te lopen en er op zeer korte termijn herstelwerkzaamheden uitgevoerd moeten worden.

Een interne commissie bestaande uit fiscalisten en juristen adviseerde Koenders om de opdracht niet onderhands te gunnen. Hoge ambtenaren, onder wie directeur-generaal Ruud Treffers, oordeelden echter dat het politieke belang van de manifestatie zo groot was dat dat advies genegeerd moest worden. ‘Het paste helemaal in de aanpak van het nieuwe kabinet, de dialoog met de samenleving. Het was toen inmiddels eind mei, dus we hadden nog maar een maand. We konden niet anders meer’, zegt Treffers.

‘Het akkoord van Schokland’ werd eind juni georganiseerd op het voormalige eiland Schokland in de Noordoostpolder. Bekende artiesten – onder wie The Nits en Marco Borsato – traden er grotendeels belangeloos voor het goede doel op. Bedrijven, maatschappelijke organisaties en kabinetsleden ondertekenden in totaal 36 akkoorden, waarin zij zich vastlegden om zich extra in te zetten voor de zogeheten Milleniumdoelen van de Verenigde Naties. Koenders zegde op de manifestatie 50 miljoen euro toe voor ideeën die de doelen dichterbij kunnen brengen.

In 2000 benoemden de Verenigde Naties acht ontwikkelingsdoelen die in 2015 bereikt moeten zijn. Zo moet de kindersterfte sterk zijn afgenomen, moeten vrouwen gelijke rechten als mannen hebben, en moeten alle kinderen naar school kunnen. In het coalitie-akkoord formuleerde het kabinet ‘de Millennium Ontwikkelingsdoelen dichterbij’ als een van de tien speerpunten van het beleid. Koenders wilde de doelen precies halverwege de rit – dus halverwege 2007 – extra onder de aandacht brengen met de manifestatie op Schokland.

Volgens Koenders is besloten om de organisatie aan BKB te gunnen omdat in dat bureau ‘het vertrouwen bestond dat het op zo korte termijn een dergelijke manifestatie als die op Schokland kon organiseren’. De voorbereidingen begonnen eind maart. BKB is het evenmentenbureau van Lennart Booij en Erik van Bruggen.

In de jaren negentig waren zij grondleggers van de Niet-Nixbeweging die binnen de PvdA pleitte voor een nieuwe vorm van politiek bedrijven. Erik van Bruggen maakte onderdeel uit van het campagneteam van Wouter Bos bij de afgelopen Kamerverkiezingen. Koenders zit namens de PvdA in het kabinet.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
  zondag 29 juli 2007 @ 16:00:21 #5
21467 franske19
Hit the deck!
pi_51935643
Ik ben geschokt. Oh wacht is dit niet al het zoveelste schandaal waar pvda bestuursleden belastinggeld aan hen vriendjes geven. Cohen met die kudtmoskee, pvda raadsleden in Amsterdam die aan zelfverrijking doen en nu zelfs de minister van OSW die zijn vriendjes enorme bedragen toekent.

Aangezien het een PvdA'er betreft blijft die gewoon zitten. Er gelden immers andere wetten voor die rooien.
  zondag 29 juli 2007 @ 22:16:21 #6
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_51944764
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 15:06 schreef fokthesystem het volgende:
tijdnood,
juist in dat geval zal je alle schijn moeten vermijden en in elk geval niet moeten kiezen voor een bureau met partij-relaties.

Koenders is of onbekwaam omdat hij dat niet snapt of gewoon corrupt.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_51948155
Tijdnood? Onkunde! Goed plannen is ook een kunst.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_51953938
Voor iemand die zich als doel had gesteld om corruptie in de ontwikkelingssamenwerking terug te dringen, valt me dit toch een beetje tegen. En Koenders leek me nu juist een van de weinige aimabele PvdA'ers.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_51954790
750.000 euro subsidie voor een evenement waar de artiesten belangeloos optraden, de lokatie gratis was en vijfduizend mensen op afkwamen.

Dat is niet nix.

[ Bericht 2% gewijzigd door HenriOsewoudt op 30-07-2007 11:28:15 ]
  † In Memoriam † maandag 30 juli 2007 @ 11:42:47 #10
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51955335
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:22 schreef HenriOsewoudt het volgende:
750.000 euro subsidie voor een evenement waar de artiesten belangeloos optraden, de lokatie gratis was en vijfduizend mensen op afkwamen.

Dat is niet nix.
Voor de correctheid staat er grotendeels belangeloos.

Maar 750.000, daar kan je de helft van de acts op lowlands mee financieren, inclusief entourage.
Carpe Libertatem
pi_51958918
Goh, dit gebeurt bij de VVD en het CDA gelukkig nooit.
Koningin van de sussssspensseeee
http://www.karinslaughter.com/
pi_51959038
quote:
Op maandag 30 juli 2007 13:57 schreef Slaughter het volgende:
Goh, dit gebeurt bij de VVD en het CDA gelukkig nooit.
Goh, dat staat dan ook nooit op de voorpagina van de Volkskrant hoor.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_51959096
quote:
Op maandag 30 juli 2007 14:02 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Goh, dat staat dan ook nooit op de voorpagina van de Volkskrant hoor.
De Volkskrant is niet bepaald PvdA-minded hoor. Ik verbaas me daar altijd weer over.
pi_51959573
quote:
Op maandag 30 juli 2007 14:04 schreef Slaughter het volgende:

[..]

De Volkskrant is niet bepaald PvdA-minded hoor. Ik verbaas me daar altijd weer over.
Ze zijn voor sociaal-democratische waarden en een krant wordt gemaakt door mensen, niet door objectieve drukpersen. Laten we daar niet omheenlullen.
pi_51960399
quote:
Op zondag 29 juli 2007 16:00 schreef franske19 het volgende:
Ik ben geschokt. Oh wacht is dit niet al het zoveelste schandaal waar pvda bestuursleden belastinggeld aan hen vriendjes geven. Cohen met die kudtmoskee, pvda raadsleden in Amsterdam die aan zelfverrijking doen en nu zelfs de minister van OSW die zijn vriendjes enorme bedragen toekent.

Aangezien het een PvdA'er betreft blijft die gewoon zitten. Er gelden immers andere wetten voor die rooien.
Dit soort dingen gebeuren helaas nog te vaak. Maar dit is echt een probleem wat breder speelt, niet alleen bij de PvdA.
pi_51964362
Zonet op het Radio 1 Journaal was, ik meen, een jurist op dit gebied aan het woord. Die vertelde dat andere evenementenbureaus het ministerie kunnen aanklagen en zo een schadevergoeding kunnen krijgen.
  maandag 30 juli 2007 @ 17:24:00 #17
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_51964468
Wat boeiend zeg. Wat een schandaal zeg. poeh poeh.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  maandag 30 juli 2007 @ 19:31:46 #18
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_51967568
Ik snap echt niet waarom hier zo luchtig over wordt gedaan. Gelukkig doet de SP er niet zo luchtig over.
De minister heeft BEWUST het advies van interne commissie bestaande uit fiscalisten en juristen naast zich neergelegd om wel een aanbesteding te doen en hij heeft ook BEWUST de opdracht toegekend aan een bekende (oftewel belangenverstrengeling).

Nederland kan zoveel beter....
pi_51970310
beetje matig dat mensen het hier ook weer goed praten. die eikel geeft gewoon even 750000 pieken weg aan wat vriendjes en dat moet dan allemaal maar kunnen ofzo? gast hoort gewoon af te treden. Corruptie als dit zal inderdaad overal gebeuren maar dat is geen excuus om het dan maar toe te staan als het toevallig een keer uitkomt.
  maandag 30 juli 2007 @ 21:17:49 #20
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_51971082
quote:
Op maandag 30 juli 2007 20:52 schreef Sora het volgende:
beetje matig dat mensen het hier ook weer goed praten. die eikel geeft gewoon even 750000 pieken weg aan wat vriendjes en dat moet dan allemaal maar kunnen ofzo? gast hoort gewoon af te treden. Corruptie als dit zal inderdaad overal gebeuren maar dat is geen excuus om het dan maar toe te staan als het toevallig een keer uitkomt.
Gelukkig nog iemand die helder kan denken!
pi_51988857
Lang leve GeenStijl die de begroting voor dit geweldige feest op internet heeft gezet. Daarop prijkt onder andere 40.000 euro voor een website met wat plaatjes en teksten. Je moet maar durven.
pi_51989223
Is die al opgestapt/weggestuurd?
  † In Memoriam † dinsdag 31 juli 2007 @ 14:34:42 #23
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51989321
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 14:20 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Lang leve GeenStijl die de begroting voor dit geweldige feest op internet heeft gezet. Daarop prijkt onder andere 40.000 euro voor een website met wat plaatjes en teksten. Je moet maar durven.
Vergeet de 20.000 niet voor de promotie van de website, de 15.000 aan bioscoop en tv reclame en 25.000 euro aan flyers.
Carpe Libertatem
pi_51989597
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 14:31 schreef Urquhart het volgende:
Is die al opgestapt/weggestuurd?
Je moet nog even geduld hebben. Bert zal eerst zijn best doen om het 'down te playen', zoals ze dat noemen bij de PvdA en daarna gaat hij weg.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_51989607
Was het een geslaagde dag eigenlijk?

Dom van Koenders, mea culpa doen.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 14:42:55 #26
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_51989613
Bizar, dit is gewoon vriendjespolitiek en corruptie. Heeft iemand enig idee waarom de minister nog niet is opgestapt?
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_51989622
quote:
Op maandag 30 juli 2007 20:52 schreef Sora het volgende:
Dat wat je nu zegt is overdreven. Het akkoord van Schokland zou sowieso plaatsvinden. Maar de manier waarop de opdracht uit is besteed aan BKB is niet juist.
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 14:20 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Bestand is beschadigd.
pi_51989659
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 14:42 schreef TC03 het volgende:
Bizar, dit is gewoon vriendjespolitiek en corruptie. Heeft iemand enig idee waarom de minister nog niet is opgestapt?
Corruptie? Maar hij is tot nu een van de beste en meest overtuigende ministers. Dit is dom maar nou ook weer niet zo erg toch.

In het vorige kabinet zaten ministers die verantwoordelijk waren voor dooien en gewoon bleven zitten.
pi_51989692
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 14:44 schreef Slaughter het volgende:

[..]

Corruptie? Maar hij is tot nu een van de beste en meest overtuigende ministers. Dit is dom maar nou ook weer niet zo erg toch.
Die Bert Koenders zit er alleen voor zichzelf en zijn ambtenarenvrienden.

Partij van de Ambtenaren
  dinsdag 31 juli 2007 @ 14:47:24 #30
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_51989760
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 14:44 schreef Slaughter het volgende:

[..]

In het vorige kabinet zaten ministers die verantwoordelijk waren voor dooien en gewoon bleven zitten.
Het moge duidelijk zijn dat vooral zijn vriendjes van de ¤750.000 hebben geprofiteerd.

En die vergelijking met ministers die verantwoordelijk waren voor doden: . Wat een bullshit vergelijking. Doel je op Verdonk, toevallig? Heeft zij zelf de brand aangestoken? Sjongejonge, dat je dit met je volle verstand als argument gebruikt.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_51989916
Wat artikelen over de kwestie:

http://www.volkskrant.nl/(...)egenwoordig_in_zaken

http://www.volkskrant.nl/(...)ut_van_Koenders_PvdA
quote:
Blom (PvdA) spreekt van een ‘beginnersfout’ van Koenders die ‘slecht is voor zijn geloofwaardigheid’. Blom: ‘Tijdgebrek kan nooit een argument zijn. Een minister moet de regels naleven.’
pi_51990223
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 14:42 schreef TC03 het volgende:
Omdat dan alle ministers nu, in het verleden en in de toekomst een groot probleem zullen hebben .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_51990557
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 15:00 schreef du_ke het volgende:

[..]

Omdat dan alle ministers nu, in het verleden en in de toekomst een groot probleem zullen hebben .
Dat is wel waar, maar het is toch te zot voor woorden dat er mensen blijkbaar hun fiat geven voor een website van 40 ruggen, allerlei personele kosten die een veelvoud zijn van de catering, security en schoonmaak (wat blijft er dan over?) en dat tegen 112 euro in het uur. En wat is 'Artwork'? Niet het decor, dat kostte sowieso al 10 mille. En wat zijn 'algehele locatiekosten, wanneer huur van de locatie en materiaal voor op de locatie daar niet onder vallen?
  dinsdag 31 juli 2007 @ 15:18:50 #34
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_51990704
Politici zijn het grootste uitschot wat er op de planeet rond loopt.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_51990768
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 15:14 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Dat is wel waar, maar het is toch te zot voor woorden dat er mensen blijkbaar hun fiat geven voor een website van 40 ruggen, allerlei personele kosten die een veelvoud zijn van de catering, security en schoonmaak (wat blijft er dan over?) en dat tegen 112 euro in het uur. En wat is 'Artwork'? Niet het decor, dat kostte sowieso al 10 mille. En wat zijn 'algehele locatiekosten, wanneer huur van de locatie en materiaal voor op de locatie daar niet onder vallen?
Het is inderdaad te zot voor woorden dat klopt. Maar dit schijnt nogal een haastklus geweest te zijn, dan letten ze nog minder op de kosten .
  † In Memoriam † dinsdag 31 juli 2007 @ 15:25:21 #36
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51990872
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 15:21 schreef du_ke het volgende:
Het is inderdaad te zot voor woorden dat klopt. Maar dit schijnt nogal een haastklus geweest te zijn, dan letten ze nog minder op de kosten .
Het is toch hun eigen geld niet.
Carpe Libertatem
pi_51990937
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 15:25 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Het is toch hun eigen geld niet.
Haastklussen van bedrijven gaan net zo goed vaak fout.
  † In Memoriam † dinsdag 31 juli 2007 @ 15:28:35 #38
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51990959
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 15:27 schreef du_ke het volgende:
Haastklussen van bedrijven gaan net zo goed vaak fout.
Ja, maar daar hoeven jij en ik niet aan mee te betalen.
Carpe Libertatem
pi_51990993
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 15:28 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ja, maar daar hoeven jij en ik niet aan mee te betalen.
Toch wel dat verwerken ze gewoon in hun prijzen .
  † In Memoriam † dinsdag 31 juli 2007 @ 15:30:27 #40
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51991018
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 15:29 schreef du_ke het volgende:
Bedrijven hebben alle recht hun eigen prijzen te bepalen.
Carpe Libertatem
  dinsdag 31 juli 2007 @ 15:31:28 #41
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_51991042
Sowiezo is zo'n heel accoord toch een politieke Fata Morgana/PR scheet!?
Er wordt een mooi plan bedacht.
Er wordt een mooi plan wat minder mooi uitgevoerd.
Daarna horen we er nooit meer wat van.
En iedereen kan zijn hypotheekrente van z'n grachtenpandje weer betalen.
Mooi toch?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_51991137
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 15:29 schreef du_ke het volgende:
Nee, want dan loop ik naar de concurrent. Die wel in 100 dagen iets kan regelen.
pi_51991229
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 15:30 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Bedrijven hebben alle recht hun eigen prijzen te bepalen.
Klopt en dus betaal je gewoon mee aan hun falen.
pi_51991257
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 15:34 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Nee, want dan loop ik naar de concurrent. Die wel in 100 dagen iets kan regelen.
Als die er wel binnen 100 dagen een Europese aanbesteding doorheen kunnen raggen zijn ze lekker bezig .
  † In Memoriam † dinsdag 31 juli 2007 @ 15:40:36 #45
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51991299
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 15:37 schreef du_ke het volgende:
Klopt en dus betaal je gewoon mee aan hun falen.
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 15:34 schreef en_door_slecht het volgende:
Nee, want dan loop ik naar de concurrent.
Carpe Libertatem
pi_51991461
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 15:38 schreef du_ke het volgende:

[..]

Als die er wel binnen 100 dagen een Europese aanbesteding doorheen kunnen raggen zijn ze lekker bezig .
Waarom niet? Dit soort evenementen zijn verre van uniek, hiervoor kan makkelijk na een paar uur babbelen en een dag denken een offerte op tafel liggen. Zelfs al zou je het niet volledig open aanbesteden, dan nog zou je tenminste twee of drie bedrijven kunnen vragen. Want die website is gewoon voor een paar duizend euro in elkaar te klussen door een willekeurig webdev bureautje. En dan zou deze oplichtersbende onmiddelijk door de mand zijn gevallen.
pi_51991490
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 14:43 schreef Toad het volgende:
Dat wat je nu zegt is overdreven. Het akkoord van Schokland zou sowieso plaatsvinden. Maar de manier waarop de opdracht uit is besteed aan BKB is niet juist.
De manier waarop? de beste man heeft een absurd bedrag aan subsidie gegeven aan een evenement waar 5000 man op af kwam en de artiesten grotendeels gratis optraden. waar zijn die 750000 dan aan besteed? 10000 voor de pleehokjes? 20000 voor de plastic bekertjes en borden? 150 euro subsidie voor elke bezoeker die er komt, mwah. stel dat dit niet gratis was geweest dan hadden de entree kosten dus op 150 euro PP moeten liggen om het rendabel te houden?
pi_51991571
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 15:45 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Waarom niet? Dit soort evenementen zijn verre van uniek, hiervoor kan makkelijk na een paar uur babbelen en een dag denken een offerte op tafel liggen. Zelfs al zou je het niet volledig open aanbesteden, dan nog zou je tenminste twee of drie bedrijven kunnen vragen. Want die website is gewoon voor een paar duizend euro in elkaar te klussen door een willekeurig webdev bureautje. En dan zou deze oplichtersbende onmiddelijk door de mand zijn gevallen.
Vooral omdat aan een europese aanbesteding nog wel wat voorwaarden zijn verbonden.

Maar dat Boenders dom en slecht bezig is geweest lijkt me wel duidelijk inderdaad.
pi_51991669
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 15:45 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Schiphol isolatie project. projectje van slechts miljoenen euro's aan kosten. Aanbesteding heeft wel geteld 1 maand in beslag genomen. en dan heb je het over een project wat enkele jaren duurt, niet een dagje ff flutfeestje bouwen a raison 750000 pieken. dus ja, je hebt volkomen gelijk
pi_51992091
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 15:49 schreef du_ke het volgende:
Maar dat Boenders dom en slecht ... is ... lijkt me wel duidelijk inderdaad.
Ik geloof dat je ergens nog "ert K" mist.
pi_51994583
Dat evenement van Schokland was wel erg geslaagd, laten we haar daar eens over heeben in plaats van dit geneuzel.

Het is een uniek akkoord wat daar gesloten is, mag best wat kosten. Al die huilies die daar nou over gaan zeiken. Volgende keer beter opletten welk buootje je uitkiest Bert , niks aan de hand.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 17:41:30 #52
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_51994652
Het geneuzel over zo'n evenementje is natuurlijk volkomen kul. De vraag waarom men elkaar een pootje wil lichten is veel interessanter. Een mooi stuk uit de NRC verklaart een en ander:
quote:
‘Schokland’ teken van slechte relatie ministers
De ministers Koenders (PvdA) en Verhagen (CDA) kunnen slecht met elkaar overweg. De Kamerfractie van het CDA grijpt de kwestie-Schokland aan om Koenders’ positie te verzwakken. Gewoonlijk is het not done een coalitiegenoot aan te vallen.

Den Haag, 31 juli. Waar kwamen ze opeens vandaan, die schriftelijke vragen van Tweede Kamerlid Kathleen Ferrier (CDA) die minister Koenders (Ontwikkelingssamenwerking, PvdA) in de problemen hebben gebracht? Een paar weken geleden vroeg zij Koenders of de aanbesteding van het project Het akkoord van Schokland wel in orde was.

Geen Kamerlid stelt zomaar vragen over aanbestedingen. Dat doen zij alleen als ze weten dat er iets niet aan deugt. Dat bleek in dit geval ook wel uit de antwoorden van Koenders. De aanbesteding was inderdaad niet volgens de Europese regels verlopen. De opdracht was onderhands gegund aan bureau BKB – van Koenders’ partijgenoten Lennart Booij en Erik van Bruggen. Misschien knap van Ferrier dat ze dat al vermoedde, maar waarschijnlijker is dat de vragen, naar Haags gebruik, zijn ‘ingestoken’ door iemand die het Koenders lastig wil maken. Volgens Tweede Kamerlid Raymond Knops (CDA) is van ‘insteken’ geen sprake. Ferrier was bij de ondertekening van Het akkoord van Schokland geweest en vertelde daar in de fractie over. Knops: „Bij verschillende fractiegenoten gingen de alarmbellen rinkelen dat Koenders de opdracht juist aan partijgenoten had gegeven. Daarom vroeg zij zich af of alles wel volgens de regels was verlopen.”

Het is opvallend dat een Kamerlid het een coalitiegenoot moeilijk maakt. Midden in de zomer nog wel, als politiek nieuws schaars is en kwesties dus snel aandacht trekken. Het gaat bovendien volstrekt in tegen Haagse gebruiken om, zonder te overleggen met de coalitiegenoten, politiek riskante thema’s aan te snijden. En als je de vragen toch gesteld wilt hebben, tip je een oppositiepartij, zodat die de vragen stelt en de verhoudingen in de coalitie geen gevaar lopen.

Maar met Bert Koenders is alles anders. De minister ligt, zacht gezegd, niet goed bij het CDA. De verhouding met minister van Buitenlandse Zaken Maxime Verhagen is niet goed, en op het gebied van Buitenlandse Zaken en Ontwikkelingssamenwerking zijn de laatste maanden nogal wat irritaties tussen CDA en PvdA ontstaan.

Het een heeft volgens verschillende betrokkenen veel met het ander te maken. Bij het CDA, zeggen zij, leeft al een tijdje irritatie over Koenders. Dat stamt nog uit de tijd dat Koenders nog Kamerlid was en de PvdA nog een oppositiepartij. Koenders vroeg als buitenlandwoordvoerder vaak om een onderzoek naar de Nederlandse steun aan de inval in Irak. Daarmee maakte hij het toenmalig minister van Buitenlandse Zaken Bot (CDA) lastig. Met Verhagen, die toen CDA-fractievoorzitter was, raakte hij in conflict over verlenging van de missie.

Verhagen en Koenders gingen na de formatie van het vierde kabinet-Balkenende (CDA, PvdA, ChristenUnie) in één gebouw werken. Betrokkenen zeggen dat de twee slecht met elkaar overweg kunnen. Verhagen vindt dat Koenders te snel en ambitieus is. Het akkoord van Schokland is in dat opzicht tekenend. Koenders maakte met medewerking van bureau BKB een grote show van de ondertekening. In de vaste Kamercommissie voor Buitenlandse Zaken gaan sterke verhalen rond over de keren dat Verhagen Koenders openlijk corrigeerde.

Door persoonlijke omstandigheden worden zakelijke verschillen ook snel grotere conflicten. Het kabinet neemt later deze maand naar verwachting een besluit over verlenging van de missie in Uruzgan. Bij die missie zijn Van Middelkoop én Verhagen en Koenders betrokken. De PvdA heeft grote vraagtekens bij verlenging, en dat legt druk op de verhouding tussen de twee grote coalitiepartijen. Het CDA neigt juist wél naar voortzetting, ook om de NAVO-bondgenoten ter wille te zijn. Na het reces moeten de partijen daar uit zien te komen.

Koenders, op zijn beurt, maakte de laatste weken goede sier met een andere missie, die naar Darfur in Soedan. De PvdA wilde die missie graag door laten gaan, het CDA had bedenkingen. Koenders bracht het nieuws op vrijdag 14 juli trots naar buiten, na afloop van de laatste ministerraad. Als Kamerlid had hij zich altijd hard gemaakt voor internationaal ingrijpen in Darfur, die hij een ten onrechte vergeten regio vindt.

Koenders en Verhagen zitten elkaar nogal eens in de weg. De Kamerfractie van het CDA heeft die verhouding aangegrepen om de positie van Koenders wat te verzwakken. Met succes, want inmiddels vindt een ruime meerderheid in de Tweede Kamer dat Koenders de opdracht voor Het akkoord van Schokland niet zonder Europese aanbesteding aan bureau BKB had mogen geven. Vandaag zet het CDA nog wat extra aan. Kamerlid Raymond Knops – Ferrier is met vakantie – heeft elf ‘vervolgvragen’ aan Koenders gesteld. Het CDA eist, onder meer, een „feitenrelaas” van de kwestie-BKB.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_51994914
Ook heel nuttig al die snoepreisjes naar Darfur en Soedan. Maar onder tussen ondergaan die Burgers nogsteeds de meest afschuwelijke oorlogsleed.

[ Bericht 59% gewijzigd door Rock_de_Braziliaan op 31-07-2007 17:53:51 (Die foto is niet echt nodig.) ]
pi_51994970
machtsmisbruiker.
pi_51995019
Wat een ongeloofelijk zwamartikel van het NRC Handelsblaat. Ze laten zich hier toch wel heel erg kennen. Stelletje PvdA snollen.

BTW, niemand ergert zich eraan dat er 150 euro per aanwezige werd uitgegeven? Met dat geld hadden we heel wat zielige bijstandsmoeders in de watten kunnen leggen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_51995067
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 17:38 schreef Slaughter het volgende:
Dat evenement van Schokland was wel erg geslaagd, laten we haar daar eens over heeben in plaats van dit geneuzel.

Het is een uniek akkoord wat daar gesloten is, mag best wat kosten. Al die huilies die daar nou over gaan zeiken. Volgende keer beter opletten welk buootje je uitkiest Bert , niks aan de hand.
Nou, laten we het daar dan eens over heeben. Hoe geslaagd was dat evenement dan wel? Wat krijg je nou terug als bezoeker van die 150 euros aan belastingcenten?
pi_51995125
quote:

Dat akkoord mag best wat kosten, de PR machine van Bert niet. Volkomen overbodig en het is niets anders dan wat veren in de kont van dit flutkabinet steken. Wanneer daar dan voor veel te grote bedragen ook nog vriendjes worden gefinancierd, mag je daar best over zeiken.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 18:02:33 #58
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_51995128
Ik stel voor dat iedereen die dit af doet als 'geneuzel' een volgende keer de financiële bijdrage van mij en alle anderen die hier niet aan mee willen betalen voor hun rekening neemt.
pi_51995240
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 17:56 schreef Lyrebird het volgende:
Wat een ongeloofelijk zwamartikel van het NRC Handelsblaat. Ze laten zich hier toch wel heel erg kennen. Stelletje PvdA snollen.
Volgens mij is het een redelijke uiteenzetting van de gang van zaken. Eerder berichtten ze toch netjes over het wangedrag van Koenders? Hier over de naaicultuur binnen het CDA.
quote:
BTW, niemand ergert zich eraan dat er 150 euro per aanwezige werd uitgegeven? Met dat geld hadden we heel wat zielige bijstandsmoeders in de watten kunnen leggen.
Die 150 euro is niet zo'n probleem als het zinnig was uitgegeven. Dat is nu niet het geval.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 18:21:21 #60
Stranger than fiction
pi_51995563
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 18:02 schreef NewOrder het volgende:
Ik stel voor dat iedereen die dit af doet als 'geneuzel' een volgende keer de financiële bijdrage van mij en alle anderen die hier niet aan mee willen betalen voor hun rekening neemt.
Ik wil best die e0,01 voor m'n rekening nemen hoor. Het is en blijft geneuzel. Het gaat hier om het politieke spel. Het CDA en de PvdA liggen elkaar slecht. Ben benieuwt of dit gaat escaleren.
  † In Memoriam † dinsdag 31 juli 2007 @ 18:25:27 #61
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51995656
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 18:21 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik wil best die e0,01 voor m'n rekening nemen hoor. Het is en blijft geneuzel. Het gaat hier om het politieke spel. Het CDA en de PvdA liggen elkaar slecht. Ben benieuwt of dit gaat escaleren.
En jij vind het een goed plan dat ze dan maar geld over de balk mogen gooien voor het politieke spel? De partijen krijgen al subsidies, laat ze daar het spel van betalen of gewoon uit eigen zak. Nog beter.
Carpe Libertatem
  dinsdag 31 juli 2007 @ 18:44:34 #62
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_51996058
Had Verdonk dit geintje 2 jaar geleden geflikt, dan had de PvdA op hun achterste poten staan te steigeren, en een motie van wantrouwen de 2e kamer in gesmeten.
Opdonderen met deze minister
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  dinsdag 31 juli 2007 @ 18:48:51 #63
Stranger than fiction
pi_51996144
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 18:25 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

En jij vind het een goed plan dat ze dan maar geld over de balk mogen gooien voor het politieke spel? De partijen krijgen al subsidies, laat ze daar het spel van betalen of gewoon uit eigen zak. Nog beter.
Het politieke spel draait hier niet om het evenement, want daar is iedereen in de politiek niet tegen. Het gaat om de openbare aanbesteding. Curieus is hierbij dat de coalitiepartner dit naar voren brengt. Blijkbaar botert het niet zo.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 18:49:17 #64
Stranger than fiction
pi_51996154
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 18:44 schreef Het_hupt het volgende:
Had Verdonk dit geintje 2 jaar geleden geflikt, dan had de PvdA op hun achterste poten staan te steigeren, en een motie van wantrouwen de 2e kamer in gesmeten.
Opdonderen met deze minister
Verdonk mocht geen feestjes organiseren?
pi_51996370
Wat ontzettend dom van Koenders. Hij was tot nu toe goed bezig.

Ik vind dit verhaal wel weer een typisch voorbeeld van de manier waarop de pers tegenwoordig te werk gaat. Natuurlijk is het dom van Koenders. Het is alleen jammer dat de pers tegenwoordig alleen aan berichtgeving over schandalen doet. Niemand heeft iets gezegd over de ideeen van Koenders over het stopzetten van exportsubsidies, terwijl zo'n relatief gezien non-issue breed uitgemeten wordt.
pi_51999837
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 17:52 schreef JohnDope het volgende:
Ook heel nuttig al die snoepreisjes naar Darfur en Soedan. Maar onder tussen ondergaan die Burgers nogsteeds de meest afschuwelijke oorlogsleed.
Schijnt echt dolletjes te zijn inderdaad in die oorlogsgebieden
pi_52000962
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 20:57 schreef Slaughter het volgende:

[..]

Schijnt echt dolletjes te zijn inderdaad in die oorlogsgebieden
Ik ken geen kwestie waar minder resultaten geboekt worden dan de kwestie Darfur. De hotemetoten blijven allemaal lekker op en neer vliegen in hun jets, gaan daar lekker eten en doen, beetje keuvelen, maar onder tussen gaan de afschuwelijke slachtpartijen gewoon door en je hoort er zelden tot nooit wat over in de media (terwijl je daar iedere dag kranten mee zou kunnen volschrijven).
Als er iets " " is, dan is dit het wel.
pi_52001308
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 21:34 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik ken geen kwestie waar minder resultaten geboekt worden dan de kwestie Darfur. De hotemetoten blijven allemaal lekker op en neer vliegen in hun jets, gaan daar lekker eten en doen, beetje keuvelen, maar onder tussen gaan de afschuwelijke slachtpartijen gewoon door en je hoort er zelden tot nooit wat over in de media (terwijl je daar iedere dag kranten mee zou kunnen volschrijven).
Als er iets " " is, dan is dit het wel.
Ik kan me je reactie goed voorstellen maar hoe weet jij dat er geen resultaten geboekt worden? Ik weet het ook niet hoor, maar juist vanwege het feit dat er zo weinig over geschreven wordt in de media lijkt het me wat vreemd om er zo'n uitgesproken mening over te hebben.
pi_52001586
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 21:43 schreef Heldopsokken het volgende:

[..]

Ik kan me je reactie goed voorstellen maar hoe weet jij dat er geen resultaten geboekt worden? Ik weet het ook niet hoor, maar juist vanwege het feit dat er zo weinig over geschreven wordt in de media lijkt het me wat vreemd om er zo'n uitgesproken mening over te hebben.
Het is me ook een raadsel waarom je er zelden tot nooit wat over hoort in media.....
Als er bijvoorbeeld een bommetje in gaza of irak boem doet, dan is het wel in eens nieuws, maar als er echte afschuwelijke misdrijven tegen de mensheid plaats vinden zoals in Darfur, dan lees je er niks over.
Misschien is het omdat dat nieuws over Darfur niet verkoopt?

1 ding durf ik wel met zekerheid te beweren; in Darfur worden 0 resultaten geboekt door die BlankePolitiekCorrecteIntellectuelen, want dan hadden die egotrippers er zelf wel voor gezorgd dat de media hun succesverhalen zouden verspreiden.
pi_52002135
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 21:51 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het is me ook een raadsel waarom je er zelden tot nooit wat over hoort in media.....
Als er bijvoorbeeld een bommetje in gaza of irak boem doet, dan is het wel in eens nieuws, maar als er echte afschuwelijke misdrijven tegen de mensheid plaats vinden zoals in Darfur, dan lees je er niks over.
Misschien is het omdat dat nieuws over Darfur niet verkoopt?

1 ding durf ik wel met zekerheid te beweren; in Darfur worden 0 resultaten geboekt door die BlankePolitiekCorrecteIntellectuelen, want dan hadden die egotrippers er zelf wel voor gezorgd dat de media hun succesverhalen zouden verspreiden.
Zie mijn eerdere reactie. Kranten brengen nog slechts schandalen.

probeert zich niet aangesproken te voelen als toekomstige snoepreisjes makende medewerker in het ontwikkelingsonderzoek
pi_52002199
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 22:08 schreef Heldopsokken het volgende:

[..]

Zie mijn eerdere reactie. Kranten brengen nog slechts schandalen.

probeert zich niet aangesproken te voelen als toekomstige snoepreisjes makende medewerker in het ontwikkelingsonderzoek
Het zijn niet alleen de kranten, maar het is de gehele media die Darfur dood zwijgt!

Wij hier in dit verwende Europa hebben het liever over zaken als GlobalWarming, Terrorisme of over relletjes in de palestijnse gebieden.
Mickeymouse nieuws. En wat doen die Blanke Politici in Darfur? Praten, praten en nog eens praten.

Stuur dan gewoon niemand en laat die Burgers daar dan ook oprecht verrotten ipv er steeds van die schijnheilige hotemetoten heen sturen, die vervolgens daar een beetje met hun handen in hun zakken rond lopen en verder niks daar voor de Burger kunnen of willen betekenen om zo het 'Europese geweten' te zuiveren.
pi_52002467
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 22:10 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het zijn niet alleen de kranten, maar het is de gehele media die Darfur dood zwijgt!

Wij hier in dit verwende Europa hebben het liever over zaken als GlobalWarming, Terrorisme of over relletjes in de palestijnse gebieden.
Mickeymouse nieuws. En wat doen die Blanke Politici in Darfur? Praten, praten en nog eens praten.

Stuur dan gewoon niemand en laat die Burgers daar dan ook oprecht verrotten ipv er steeds van die schijnheilige hotemetoten heen sturen die vervolgens daar een beetje met hun handen in hun zakken rond lopen en verder niks daar voor de Burger kunnen of willen betekenen.
Ik geef je bijna helemaal gelijk. We hadden daar militair moeten ingrijpen! En het zijn inderdaad kleine dingen waar we ons druk over maken in vergelijking met Darfur.

Soms is het echter ook verstandig om kleine succesjes niet meteen breed uit te meten in de media. Als jij een onderhandelingssucces met een Soedanese krijgsheer viert als een onderhandelingssucces, worden de rest van de onderhandelingen meteen een stuk moeilijker. Hij zal jouw eerdere succes immers zien als een nederlaag voor hemzelf.

Ik denk ook niet dat er in Darfur veel wordt geoogst door de hotemetoten, maar stille kleine succesjes worden pas op een hele lange termijn duidelijk. Er is echter ook al wel een hele lange tijd overheen gegaan, nadat de hotemetoten begonnen zijn met praten. Ik vrees dus dat je gelijk hebt.
pi_52002702
Ik wil er zelfs een schepje boven op doen, al die Europese hotemetoten die verantwoordelijk zijn voor Darfur, zijn wat mij betreft medeverantwoordelijk voor de genocide die daar nogsteeds plaats vindt.
pi_52002824
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 22:24 schreef JohnDope het volgende:
Ik wil er zelfs een schepje boven op doen, al die Europese hotemetoten die verantwoordelijk zijn voor Darfur, zijn wat mij betreft medeverantwoordelijk voor de genocide die daar nogsteeds plaats vindt.
Er had allang iemand aan de bel moeten trekken.
Waarom alleen de Europese? Militair ingrijpen, dat hadden we moeten doen. Er is maar 1 land dat dat succesvol had kunnen doen, en dat is geen Europees land.
pi_52002888
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 22:27 schreef Heldopsokken het volgende:

[..]

Waarom alleen de Europese? Militair ingrijpen, dat hadden we moeten doen. Er is maar 1 land dat dat succesvol had kunnen doen, en dat is geen Europees land.
Het wordt tijd dat Europa een keertje haar handjes laat wapperen.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 22:41:55 #76
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_52003310
quote:

het was heel geslaagd! Maar liefst 5.000 mensen! Topbezetting voor Marco Borsato. Want in het Gelredome trekt hij er al 300.000. en nu kreeg je ook nog de Nits en Van Dik Hout erbij. En dan 5.000 bezoekers. Zwarte Cross, Lowlands, Pinkpop, eat your heart out! Schokland is jullie voorbij!
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_52004158
Ging het om het aantal bezoekers dan?
  † In Memoriam † dinsdag 31 juli 2007 @ 23:25:38 #78
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_52004942
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 18:48 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Het politieke spel draait hier niet om het evenement, want daar is iedereen in de politiek niet tegen. Het gaat om de openbare aanbesteding. Curieus is hierbij dat de coalitiepartner dit naar voren brengt. Blijkbaar botert het niet zo.
Of ze zijn het niet eens met de reden van het feestje en proberen zo de aandacht af te leiden.
Carpe Libertatem
pi_52011144
Kennen jullie het boekje 'hoe dan Jan?' over de SP ideeen en hoe die te realiseren?

Het zou goed zijn als de PvdA ook zoiets maakt maar dan kwa werkelijk vertellen wat 'willen' inhoud.
Wat is bijv. de sanctie voor Koenders ?
En 750.000 euro... er was een gratis locatie, zelfs de top artiesten traden gratis op....
quote:
Koenders 'met de billen bloot'
Exclusief met de begroting van Minister Koenders. Hij gaf het project aan 'PvdA-vrienden'.
Zie hier de begroting van de manifestatie
http://www.8a.nl/dag/begroting.pdf

Minister Bert Koenders wilde een benefietmanifestatie over het milieu organiseren; Het Akkoord van Schokland. De opdracht ter waarde van 750.000 euro ging direct naar het bureau BKB van 'PvdA vrienden' Lennart Booij en Eric van Bruggen.

Dit terwijl Koenders volgens Europese regels bij een opdracht van meer dan 137.000 euro meerdere offertes diende op te vragen. De Tweede Kamer reageert boos. Dit riekt naar vriendjespolitiek en Koenders lapte de Europese regels van aanbesteding aan zijn laars.

Waarom eigenlijk? Lennart Booij: ‘Wij zijn slechts het aannemende bureau geweest.’ Woordvoering wordt door Buitenlandse Zaken gedaan, meldt Booij. Booij en Van Bruggen wilden in de jaren negentig met de Niet Nix beweging een nieuwe koers binnen de PvdA gaan varen.

Tijdgebrek
Woordvoerder van Koenders, Kees-Jaap Ouwerkerk van Buitenlandse Zaken wijt de hele toestand aan tijdgebrek: ‘Normaal hebben we een hele aanbestedingsprocedure, maar omdat we pas eind mei besloten het Akkoord van Schokland te organiseren, gingen we in zee met een bureau waar we al eerder goed mee hadden samengewerkt; BKB.

Van hen wisten we dat zij de klus in korte tijd konden klaren. Dit is een ambtelijk besluit geweest. Vanuit buitenlandse zaken hebben we minister Koenders geadviseerd met BKB in zee te gaan en hij heeft ons advies opgevolgd. Nee, we hadden niet bedacht dat het weleens als vriendjespolitiek kon worden opgevat. BKB was gewoon het beste bureau voor de klus.´

Het is onzin tijdgebrek aan te voeren als reden om BKB direct de opdracht te geven, aldus Arend Jan Boekestijn van de VVD: ´Koenders wist in januari al dat hij dit ging doen. Tijd zat om nog een paar andere bureaus te vinden. Als ik minister was geweest en ik de klus aan mijn goede vriend Ton Elias had gegeven, was de wereld te klein geweest.’

Wel erg veel geld
Ook is 750.000 euro wel erg veel geld voor een manifestatie waar bands zoals Van Dik Hout, The Nits, Marco Borsato, Lange Frans en Baas B. belangeloos voor optreden en de locatie ook niet hoeft te worden betaald.

Geert Wilders (PVV) vindt het afschuiven op de ambtenaren onaanvaardbaar. ´De minister is altijd voor 100 procent verantwoordelijk. Iedereen wist wanneer Het Akkoord van Schokland zou plaatsvinden, dus hij had eerder kunnen aanbesteden. Artiesten hebben voor niets opgetreden. Dat maakt het bedrag van 750.000 helemaal buiten alle proporties. Koenders moet met de billen bloot.’

Martijn ter Welle van organisatiebureau Bink denkt dat BKB zeker niet het enige bureau in Nederland is die deze klus op zo’n korte termijn had kunnen klaren: ´Met een budget van 750.000 euro kun je veel mooie dingen doen. Op zich is het knap dat BKB het binnen een maand zo’n evenement uit de grond heeft gestampt. Maar als de gemeente meewerkt wat betreft vergunningen hadden wij en talloze andere bureaus binnen een maand ook zoiets neer kunnen zetten.’
Op darfur an 'andere topic kapen en van de PvdA wantoestanden afleidende schrijfsels' ga ik niet eens in, PvdA tactieken met hun 'web team' !
WAT zijn de sancties voor koenders, DAT wil de burger weten. Ik gok: niets....
pi_52014776
het mooiste is overigens dat een hoop concurrenten die dit evenement ook wel hadden kunnen organiseren nu een schadevergoeding kunnen eisen. gaat nog een hoop geld kosten dit geintje. zou mooi zijn als koenders dat uit eigen zak betaald maar uiteraard zal de gemeenschap daarvoor op moeten draaien. En ja dat zijn maar een paar stuivers per inwoner maar dat geld had ook nuttig besteed kunnen worden ipv over de balk te worden gesmeten. Het doet er totaal niet toe dat CDA hier koenders het lastig probeerd te maken, die man heeft hier gewoon de regels overtreden en, voor zover dat nog bestond, het vertrouwen in politici en ministers verder geschaad en moet imo dus gewoon de consequenties aanvaarden en wegwezen. En ja dit soort corrupt-achtige acties zullen zeker vaker voorkomen en 9 van de 10 keer niet naar buiten komen, maar moet je het dan maar toestaan als het toevallig wel een keer naar buiten komt? dacht het niet.
pi_52014854
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 12:32 schreef Sora het volgende:
het mooiste is overigens dat een hoop concurrenten die dit evenement ook wel hadden kunnen organiseren nu een schadevergoeding kunnen eisen. gaat nog een hoop geld kosten dit geintje. zou mooi zijn als koenders dat uit eigen zak betaald maar uiteraard zal de gemeenschap daarvoor op moeten draaien. En ja dat zijn maar een paar stuivers per inwoner maar dat geld had ook nuttig besteed kunnen worden ipv over de balk te worden gesmeten. Het doet er totaal niet toe dat CDA hier koenders het lastig probeerd te maken, die man heeft hier gewoon de regels overtreden en, voor zover dat nog bestond, het vertrouwen in politici en ministers verder geschaad en moet imo dus gewoon de consequenties aanvaarden en wegwezen. En ja dit soort corrupt-achtige acties zullen zeker vaker voorkomen en 9 van de 10 keer niet naar buiten komen, maar moet je het dan maar toestaan als het toevallig wel een keer naar buiten komt? dacht het niet.
Dat is het ook met die politici, het zijn zulke boeven dat ze denken 'ooh het is toch niet mijn geld, dus een tonnetje (miljoentje/miljardje) meer of minder maakt ook niet uit'.

Ik vind het ook wel grappig dat men de nieuwspraak op deze casus toepast en dat ze het 'vriendjespolitiek' noemen ipv corruptie.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 13:10:48 #82
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_52015708
Vriendjespolitiek is een specifiekere vorm van corruptie
pi_52015734
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 13:10 schreef Hexagon het volgende:
Vriendjespolitiek is een specifiekere vorm van corruptie
Vriendjespolitiek is nog iets dat valt recht te praten. Corruptie is crimineel.
pi_52016027
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 13:12 schreef JohnDope het volgende:
Vriendjespolitiek is nog iets dat valt recht te praten. Corruptie is crimineel.
Bij corruptie geef je toch gunsten weg in ruil voor wederdiensten? Koenders is hier toch op geen enkele manier beter van geworden?

Koenders heeft onzorgvuldig en tegen de regels in gehandeld door de opdracht niet openbaar aan te besteden. Misschien had een ander bureau het beter of goedkoper kunnen organiseren en dus heeft het ministerie nu misschien te veel betaald of een minder mooi evenement gekregen. Dat is kwalijk, maar geen corruptie.
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_52016113
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 13:24 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Bij corruptie geef je toch gunsten weg in ruil voor wederdiensten? Koenders is hier toch op geen enkele manier beter van geworden?

Koenders heeft onzorgvuldig en tegen de regels in gehandeld door de opdracht niet openbaar aan te besteden. Misschien had een ander bureau het beter of goedkoper kunnen organiseren en dus heeft het ministerie nu misschien te veel betaald of een minder mooi evenement gekregen. Dat is kwalijk, maar geen corruptie.
Voor wat hoort wat. Er zal vast wel een off the record dealtje gemaakt zijn. Zo gaat het in die kliek, de ene keer doe je wat voor de ander en de andere keer doet de ander wat voor jou.
Voor niks gaat de zon op, dus het is gewoon corruptie. Er zijn mensen voor minder op de wip gezet.
pi_52016405
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 13:28 schreef JohnDope het volgende:
Voor wat hoort wat. Er zal vast wel een off the record dealtje gemaakt zijn. Zo gaat het in die kliek, de ene keer doe je wat voor de ander en de andere keer doet de ander wat voor jou.
Voor niks gaat de zon op, dus het is gewoon corruptie.
Volgens jou is het dus corruptie, omdat het in "die kliek" altijd zo gaat? Nee, dat overtuigd mij niet.

Ik ga er vanuit dat Koenders dat evenement geregeld wilde hebben. Hij kende Booij en Van Bruggen en hun bedrijfje en dacht dat ze de opdracht snel en goed uit kunnen voeren. (En dat bleek ook zo te zijn) Hij heeft ze die opdracht gegeven en verder niet gekeken naar andere bedrijven. Tot er aanwijzingen voor het tegendeel boven water komen, ga ik ervanuit dat het welslagen van het evenement het belang van Koenders was en niets anders.
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_52016679
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 13:37 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Volgens jou is het dus corruptie, omdat het in "die kliek" altijd zo gaat? Nee, dat overtuigd mij niet.

Ik ga er vanuit dat Koenders dat evenement geregeld wilde hebben. Hij kende Booij en Van Bruggen en hun bedrijfje en dacht dat ze de opdracht snel en goed uit kunnen voeren. (En dat bleek ook zo te zijn) Hij heeft ze die opdracht gegeven en verder niet gekeken naar andere bedrijven. Tot er aanwijzingen voor het tegendeel boven water komen, ga ik ervanuit dat het welslagen van het evenement het belang van Koenders was en niets anders.
Hoe naief kan je zijn.

Van alle evenementen bureaus die er in Nederland zijn, moest meneer nou net toevallig het evenementen bureau van zijn pvda-vrienden kiezen, waarvan 1 van die eigenaren notabene de mislukte verkiezings campage van Wouter Bos had gedaan

En men vindt het gek dat de gemiddelde burger, politici allemaal een stelletje boeven vindt.
pi_52016740
quote:

[..]

Maar waarom zou BKB zo vaak opdrachten gegund krijgen terwijl er zoveel bedrijfjes gespecialiseerd zijn in het organiseren van evenementen? Tot er aanwijzingen voor het tegendeel boven water komen, ga ik ervanuit dat Booij die opdrachten kan pitchen zonder enige vorm van concurrentie en met hulp van zijn partij. En niets anders.
pi_52016792
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 13:46 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Hoe naief kan je zijn.

Van alle evenementen bureaus die er in Nederland zijn, moest meneer nou net toevallig het evenementen bureau van zijn pvda-vrienden kiezen, waarvan 1 van die figuren notabene de mislukte verkiezings campage van Wouter Bos had gedaan

En men vindt het gek dat de gemiddelde burger, politici allemaal een stelletje boeven vindt.
Nee hij koos een bureau waar het ministerie van buitenlandse zaken vaker zaken mee had gedaan voor dergelijke evenementen (ook onder VVD'er Nicolai en CDA'er Bot). Die keuze heeft hij op een domme manier gemaakt.
pi_52016833
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 13:47 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Maar waarom zou BKB zo vaak opdrachten gegund krijgen terwijl er zoveel bedrijfjes gespecialiseerd zijn in het organiseren van evenementen? Tot er aanwijzingen voor het tegendeel boven water komen, ga ik ervanuit dat Booij die opdrachten kan pitchen zonder enige vorm van concurrentie en met hulp van zijn partij. En niets anders.
ik ga uit van Haagse incrowd, even fout uiteraard. Anders zouden ze de afgelopen jaren zonder werk gezeten hebben en dat is niet het geval.
pi_52016851
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 13:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nee hij koos een bureau waar het ministerie van buitenlandse zaken vaker zaken mee had gedaan voor dergelijke evenementen (ook onder VVD'er Nicolai en CDA'er Bot). Die keuze heeft hij op een domme manier gemaakt.
Als eerst dat bureau de verkiezingscampagne van Wouter Bos verknalt, dan moet je wel heel dom zijn om dat bureau vervolgens weer in te schakelen om een evenement te organiseren

Dus of koenders is incompetent of corrupt, zeg jij het maar
pi_52016907
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 13:51 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als eerst dat bureau de verkiezingscampagne van Wouter Bos verknalt, dan moet je wel heel dom zijn om dat bureau vervolgens weer in te schakelen om een evenement te organiseren
Die campagne had Bos natuurlijk voornamelijk zelf verknald. En het is nogal een ander product een evenement.

Maar goed dit zal je voorstellingsvermogen wel te boven gaan.
pi_52016936
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 13:52 schreef du_ke het volgende:

[..]

Die campagne had Bos natuurlijk voornamelijk zelf verknald. En het is nogal een ander product een evenement.

Maar goed dit zal je voorstellingsvermogen wel te boven gaan.
Nee die campagne is verknald door het campagneteam. Wouter Bos is alleen maar het poppetje die alles ingefluisterd krijgt.
pi_52017910
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 13:53 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nee die campagne is verknald door het campagneteam. Wouter Bos is alleen maar het poppetje die alles ingefluisterd krijgt.
Wat heeft een fuif te maken met een verkiezingscampagne. Helemaal niets.
pi_52018152
quote:

[..]

In de regel wordt dit soort werk natuurlijk gedaan door ambtenaren. Koenders is natuurlijk hiervoor wel verantwoordelijk. Het CDA heeft vragen gesteld wat er nou precies is gebeurd.
pi_52018476
Overigens overtrad ook minister Rouvoet de regels.
quote:
Ook kindertop niet volgens regels aanbesteed
ANP

DEN HAAG - Bij de aanbesteding van de organisatie van de Kindertop op 6 juni zijn de Europese aanbestedingsregels ook niet in acht genomen. Volgens een woordvoerder van minister André Rouvoet voor Jeugd en Gezin was er niet genoeg tijd voor een aanbestedingsprocedure.

Hij bevestigde woensdag een bericht van die strekking in het AD. Het evenement dat Rouvoet samen met staatssecretaris Sharon Dijksma (Onderwijs) liet organiseren kostte 280.000 euro, terwijl opdrachten boven de 137.000 euro openbaar aanbesteed moeten worden.

Eerder kwam minister Bert Koenders (Ontwikkelingssamenwerking) in opspraak nadat hij de aanbestedingsregels had genegeerd bij de organisatie van het evenement Het akkoord van Schokland.
pi_52018480
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 14:31 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Wat heeft een fuif te maken met een verkiezingscampagne. Helemaal niets.
In het bedrijfsleven werkt het zo; als een bedrijf X zaken doet met projectbedrijf Y en projextbedrijf Y maakt een potje van project A, dat dat bedrijf X voor project B toch een ander projectbedrijf gaat zoeken.
pi_52018639
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 14:55 schreef JohnDope het volgende:

[..]

In het bedrijfsleven werkt het zo; als een bedrijf X zaken doet met projectbedrijf Y en projextbedrijf Y maakt een potje van project A, dat dat bedrijf X voor project B toch een ander projectbedrijf gaat zoeken.
Ik meen zelfs dat de partijtop niet op de hoogte was van Wouter's brainstorm clubje waar o.a. Henk van Bruggen in zat. Dus of BKB officieel betrokken was bij de campagne staat voor mij ook niet vast.

Overigens is campagne doen voor een politieke partij veel moeilijker dan een reclamecampagne voor bijvoorbeeld een bedrijf. Kan je totaal niet met elkaar vergelijken. Ook dit evement is niet te vergelijken met een campagne voor een politieke partij. Dus je vergelijking met het bedrijfsleven slaat -wat mij betreft- nergens op.
  † In Memoriam † woensdag 1 augustus 2007 @ 15:12:22 #99
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_52018883
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 14:55 schreef du_ke het volgende:
Overigens overtrad ook minister Rouvoet de regels.
[..]
280.000 voor dat veredelde kindermiddag vermaak. Echtwaar, hoe bedenken die regeringsmensjes het.
Carpe Libertatem
pi_52018899
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 15:01 schreef Toad het volgende:

[..]

Ik meen zelfs dat de partijtop niet op de hoogte was van Wouter's brainstorm clubje waar o.a. Henk van Bruggen in zat. Dus of BKB officieel betrokken was bij de campagne staat voor mij ook niet vast.

Overigens is campagne doen voor een politieke partij veel moeilijker dan een reclamecampagne voor bijvoorbeeld een bedrijf. Kan je totaal niet met elkaar vergelijken. Ook dit evement is niet te vergelijken met een campagne voor een politieke partij. Dus je vergelijking met het bedrijfsleven slaat -wat mij betreft- nergens op.
Het maakt niet uit wat moeilijker is. Die fouten kosten gewoon geld en bedrijven geven hun eigen geld uit, ipv het geld van de burger, dus die nemen geen risico om een 2de keer met dat bedrijf in zee te gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')