abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51815137
quote:
DEN HAAG - De Raad van State heeft een streep gehaald door de verbreding van de A4 tussen Leiden en Burgerveen omdat de bredere weg, ook bij een maximumsnelheid van 80 kilometer per uur, zal leiden tot een te hoge uitstoot van stikstof en mogelijk ook van fijnstof.

De raad oordeelde verder dat Rijkswaterstaat niet de toename van de vervuiling op de ene plek mag wegstrepen tegen een verbetering een eindje verderop. Ook beperkten de berekeningen over de luchtkwaliteit zich tot de oplevering van het tracé in 2012. Volgens Rijkswaterstaat neemt het verkeer daarna niet meer toe, maar dat is volgens de raad niet hard te maken.

Ook beperkten de plannenmakers zich ten onrechte tot de directe omgeving van de A4, terwijl de verbreding in de ogen van Milieudefensie ook gevolgen heeft voor aan- en afvoerwegen rond Leiderdorp.
Telegraaf.nl
Lekker joh. Een dagelijkse file waarbij auto's stilstaan en als het effe weerk kan flink wegsperen om de vertragin in te halen is minder milieuvervuilend natuurlijk.

NL ligt over 5 jaar plat, dat is duidelijk.
  woensdag 25 juli 2007 @ 13:32:20 #2
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_51815439
Dus als er 1000 auto's over een 3 baans weg moeten, is het vervuilender dan als ze over een 2baans weg moeten

Het enige wat kan gebeuren is dat het drukker word, waardoor het opeens lijkt dat het meer vervuilend is.
  woensdag 25 juli 2007 @ 13:34:43 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_51815529
En weer het jaartal 2012.....
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_51815533
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 13:32 schreef Keiichi het volgende:
Dus als er 1000 auto's over een 3 baans weg moeten, is het vervuilender dan als ze over een 2baans weg moeten

Het enige wat kan gebeuren is dat het drukker word, waardoor het opeens lijkt dat het meer vervuilend is.
Nee, als 1000 auto's soepeler een afstand kunnen afleggen is blijkbaar vervuilender dan 1000 auto's die filerijdend de kilometers afleggen. MilieuLogica
  woensdag 25 juli 2007 @ 13:35:40 #5
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_51815563
Trouwens, als die weg nog iets breder word krijg je toch gewoon een vierkante plak asfalt? Mag je dat dan nog steeds een weg noemen?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 25 juli 2007 @ 13:40:26 #6
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_51815747
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 13:23 schreef athlonkmf het volgende:

NL ligt over 5 jaar plat, dat is duidelijk.
Natuurlijk niet. Alternatieven: Flexibele werktijden, telewerken, dichter bij je werk wonen, electrisch vervoer (en niet alleen treinen). Een hoop te dure alternatieven worden vanzelf rendabel als de noodzaak er is. En de noodzaak komt steeds dichterbij. Het word binnekort weer leuk om te werken
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_51816176
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 13:34 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Nee, als 1000 auto's soepeler een afstand kunnen afleggen is blijkbaar vervuilender dan 1000 auto's die filerijdend de kilometers afleggen. MilieuLogica
Wat denk je dat zo'n strookje bijleggen aan co2 kost?
Wartaal.
pi_51816256
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 13:49 schreef Billy_daKid het volgende:

[..]

Wat denk je dat zo'n strookje bijleggen aan co2 kost?
Ben wel bereid 10 kuub CO2 te betalen daarvoor hoor, produceert m'n karretje wel effe
pi_51816299
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 13:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Alternatieven: Flexibele werktijden, telewerken, dichter bij je werk wonen, electrisch vervoer (en niet alleen treinen). Een hoop te dure alternatieven worden vanzelf rendabel als de noodzaak er is. En de noodzaak komt steeds dichterbij. Het word binnekort weer leuk om te werken
Duidelijk dat jij niet echt werkt he

Het wordt tijd dat NL 90% van de milieu-normen overboord gooit en weer een logisch beleid introduceerd.
pi_51816320
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 13:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Alternatieven: Flexibele werktijden, telewerken, dichter bij je werk wonen, electrisch vervoer (en niet alleen treinen). Een hoop te dure alternatieven worden vanzelf rendabel als de noodzaak er is. En de noodzaak komt steeds dichterbij. Het word binnekort weer leuk om te werken
Nou krijg ik mijn reistijd en kosten gecompenseert. Maar dat geld niet voor iedereen lijkt mij. Kan die baas wat schelen dat je er 3 uur in plaats van 1 uur over doet om op het werk te komen. Als je maar op tijd ben...
  woensdag 25 juli 2007 @ 13:59:13 #11
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_51816564
Milieudefensie ziet de gevolgen nu al. Ik vermoed dat de aan- en afvoerwegen naar de A4 nu ook potdicht zitten in de spits.
  woensdag 25 juli 2007 @ 14:03:27 #12
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_51816731
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 13:52 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Duidelijk dat jij niet echt werkt he

Het wordt tijd dat NL 90% van de milieu-normen overboord gooit en weer een logisch beleid introduceerd.
Ik werk wel, maar ik woon in de buurt en hoef niet over de snelweg. Dat zou iedereen moeten doen. Maar erg veel mensen vinden het blijkbaar een sport om zo ver mogelik van hun werk te wonen. Of misschien heeft de overheid dat vroeger aangemoedigd (iedereen de stad uit, groeikernen, slaapsteden e.d.)
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 25 juli 2007 @ 14:35:57 #13
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_51817841
Gewoon de snelwegen een week dicht gooien en iedereen gebruik laten maken van lokaal verkeer. Dan is de oplossing volgens milieudefensie: Meer snelwegen.

Milieu is veel te overgewaardeerd. Laten we eerst de files op lossen voordat we gaan lopen zeuren over het zeer beperkte effect op het milieu dat 1 baantje meer heeft.
pi_51818202
Jullie vergeten alleen het feit dat als er meer asfalt bijkomt er ook automatisch weer meer verkeer bijkomt, wat dan ook weer meer files op een ander stukje traject tot gevolg heeft.

Maar dat er teveel naar moeilijk meetbare milleunormen gekeken wordt (fijnstof) daar ben ik het wel mee eens. Vooral het feit dat van de fijnstof 90% niet eens schadelijk voor het milieu.

Hadden we nu nog maar wat maloten uit het vorige kabinet die zouden hiervoor ook graag het nimby principe gebruiken net zoals ze voor het kappen van dat bos gebruikt hebben.
  woensdag 25 juli 2007 @ 14:57:51 #15
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_51818720
Sowieso zitten er in die A4 nog een paar bottlenecks (het stukje 4-baans bij Leiderdorp wat niet verbreed wordt en het aquaduct bij Roelofarendsveen).
Zo lang ze dat niet verbreden blijft het een klote-weg en blijven daar files staan. Een extra baan tussen Leiden en Burgerveen haalt niks uit omdat bij Roelofarendsveen alles weer terug moet naar 2 banen en daar dus de files voor staan..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 25 juli 2007 @ 15:03:55 #16
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_51819009
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 14:45 schreef Basp1 het volgende:
Jullie vergeten alleen het feit dat als er meer asfalt bijkomt er ook automatisch weer meer verkeer bijkomt, wat dan ook weer meer files op een ander stukje traject tot gevolg heeft.
Maar stel dat er 1000 mensen over die weg moeten.

Hoe komt het dan als er dan asfalt extra ligt, dat het zeg maar opeens 1500 mensen worden
pi_51819297
Fantastisch beleid weer...
  woensdag 25 juli 2007 @ 15:17:22 #18
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_51819630
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 14:57 schreef E.T. het volgende:
bottlenecks
Ze zijn waren dus bezig al deze bottelnecks op te lossen. Ook het Aquaduct!
Maargoed bij leiden mag dat dus nu niet meer
pi_51820393
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 15:03 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Maar stel dat er 1000 mensen over die weg moeten.

Hoe komt het dan als er dan asfalt extra ligt, dat het zeg maar opeens 1500 mensen worden
In de jaren 60 had men nog bijna geen files, toch hebben we de afgelopen 50 jaar steeds meer snelwegen bijgelegd, en toch zijn er meer files ontstaan hoe komt dat dan?

Het heeft verschillende redenen. Mensen zijn luier geworden en pakken voor een poep en een scheet de auto, de meeste mensen zijn verder van hun huis gaan werken, maar de gemiddeld reistijd die iedereen van zijn werk woont is over de hele wereld ongeveer hetzelfde, 1/2 uur. Dus meer weg erbij, meer mensen die verder weg gaan werken.

Wanneer mensen eens wat meer vooruit zouden denken en met elkaar rekening zouden houden zou 50% van de huidige woon-werk-file-veroorzakers kunnen carpoolen en zijn al deze verbredingen van wegen niet nodig.
pi_51820398
Extra artikel
quote:
Streep door verbreding A4 bij Leiden
DEN HAAG - De Raad van State heeft een streep gehaald door de verbreding van de A4 tussen Leiden en Burgerveen. In een zaak die was aangespannen door onder meer Milieudefensie oordeelde de raad woensdag dat de lucht op sommige plekken viezer wordt door de uitbreiding van twee naar drie rijstroken over een lengte van 20 kilometer.

De Raad van State stelt dat de bredere weg, ook bij een maximumsnelheid van 80 kilometer per uur, zal leiden tot een te hoge uitstoot van stikstof en mogelijk ook van fijnstof.

De raad oordeelde verder dat Rijkswaterstaat niet op de juiste manier de toename van de vervuiling op de ene plek wegstreepte tegen een verbetering een eindje verderop. Ook beperkten de berekeningen over de luchtkwaliteit zich tot de oplevering van het tracé in 2012. Volgens Rijkswaterstaat neemt het verkeer daarna niet meer toe, maar dat is volgens de raad niet hard te maken.

Ook beperkten de plannenmakers zich ten onrechte tot de directe omgeving van de A4, terwijl de verbreding in de ogen van Milieudefensie ook gevolgen heeft voor aan- en afvoerwegen rond Leiderdorp.

Milieudefensie ziet in de uitspraak haar opvatting dat wegenaanleg niet meer van deze tijd is bevestigd. Ook allerlei maatregelen om de luchtkwaliteit te waarborgen, zoals een lagere snelheid en luchtschermen, blijken te weinig zoden aan de dijk te zetten, aldus Milieudefensie.

Rijkswaterstaat kan nog niet zeggen in hoeverre de verbreding van de A4 bij Leiden vertraging oploopt. De voorbereidingen op de werkzaamheden worden voor onbepaalde tijd neergelegd
En ja, ik ben al bezig met sparen om te emigreren.
  woensdag 25 juli 2007 @ 18:04:07 #21
150991 Kritski
De Übermensch
pi_51825677
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 15:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In de jaren 60 had men nog bijna geen files, toch hebben we de afgelopen 50 jaar steeds meer snelwegen bijgelegd, en toch zijn er meer files ontstaan hoe komt dat dan?
Omdat de auto betaalbaar werd voor Het Volk en men vroeger wat meer asfalt aanlegde om deze groei op te vangen. Toen waren er namelijk nog niet veel van die subsidieclubjes/beroepszeikers. Sinds eind jaren '80 staat de uitbreiding van het snelwegennet praktisch stil (op enkele uitzondering na). Niet raar dus dat we nu met een gigantisch fileprobleem te kampen hebben.

Het heeft verschillende redenen. Mensen zijn luier geworden en pakken voor een poep en een scheet de auto,
Niet per se. In Nederland ontbreekt een fatsoenlijk netwerk van provinciale wegen en voor een kort regionaal ritje word je tegenwoordig de snelweg op gedirigeerd. Dus wordt de snelweg vanzelf drukker. Ook kiest de Vrouw Des Huizes tegenwoordig voor een carriere.

De meeste mensen zijn verder van hun huis gaan werken, maar de gemiddeld reistijd die iedereen van zijn werk woont is over de hele wereld ongeveer hetzelfde, 1/2 uur. Dus meer weg erbij, meer mensen die verder weg gaan werken.
Dat is niet per se de schuld van de Werkende Mensch, maar van de overheid en diens Ruimtelijke Ordening (woningnood).

Wanneer mensen eens wat meer vooruit zouden denken
Je bedoelt dat de overheid eens wat vooruit zou moeten denken en een fatsoenlijk snelwegennet en onderliggend wegennet zou moeten aanleggen om de groei op te vangen? We betalen er per slot van rekening voor.

en met elkaar rekening zouden houden zou 50% van de huidige woon-werk-file-veroorzakers kunnen carpoolen en zijn al deze verbredingen van wegen niet nodig.
Misschien in jouw fantasiewereldje? Want mijn collega's wonen niet allemaal bij mij in de straat (of in mijn stad (zie boven het dilemma 'woningnood')).
  woensdag 25 juli 2007 @ 18:08:43 #22
150991 Kritski
De Übermensch
pi_51825816
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 14:45 schreef Basp1 het volgende:
Jullie vergeten alleen het feit dat als er meer asfalt bijkomt er ook automatisch weer meer verkeer bijkomt, wat dan ook weer meer files op een ander stukje traject tot gevolg heeft.
Helemaal automagisch? Een feit? Is dat zo? Dat valt waarschijnlijk wel mee. Er komt hoogstens wat extra verkeer op de snelweg die voorheen sluiproutes reden om de dichtgeslibte snelweg te ontzien. Het OV is zelfs met de enorme filedruk in Nederland een duur en langzaam (qua tijd) alternatief.
pi_51825916
Milieudefensie weer door de bocht, ik ben ervoor om 1 strook asfalt door heel Nederland te leggen, volgens hun ingenieuze denkwijze zijn we dan van alle files af.. kneuzen daar.. ze hebben nog steeds niet door door processen te stressen en tegen te houden dat ze daarmee problemen niet oplossen. Kortzichtig volk daar, het ergste is nog dat ze gesubsidieerd worden van mijn centen..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_51846812
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 14:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik werk wel, maar ik woon in de buurt en hoef niet over de snelweg. Dat zou iedereen moeten doen. Maar erg veel mensen vinden het blijkbaar een sport om zo ver mogelik van hun werk te wonen. Of misschien heeft de overheid dat vroeger aangemoedigd (iedereen de stad uit, groeikernen, slaapsteden e.d.)
Ehhh, ik zit vaak bij klanten door het hele land. Ga mij maar eens vertellen hoe ik dan in de buurt moet gaan wonen. Niet iedereen leeft in jouw situatie.
pi_51847897
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 18:08 schreef Kritski het volgende:

[..]

Helemaal automagisch? Een feit? Is dat zo? Dat valt waarschijnlijk wel mee. Er komt hoogstens wat extra verkeer op de snelweg die voorheen sluiproutes reden om de dichtgeslibte snelweg te ontzien. Het OV is zelfs met de enorme filedruk in Nederland een duur en langzaam (qua tijd) alternatief.
Het is wel vrij algemeen bekend dat extra wegen tot extra verkeer leiden inderdaad .
Is ook niet onlogisch natuurlijk.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_51848528
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:06 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het is wel vrij algemeen bekend dat extra wegen tot extra verkeer leiden inderdaad .
Is ook niet onlogisch natuurlijk.
Meer soepellopend verkeer en minder, maar stagnerend verkeer... daar zit toch wel een verschil in.
pi_51848821
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:27 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Meer soepellopend verkeer en minder, maar stagnerend verkeer... daar zit toch wel een verschil in.
Ligt uiteraard aan de hoeveelheden verkeer. En vergeet niet dat de kans er groot is dat het verkeer met zo'n nieuwe weg 5 km verderop vast zal lopen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:29:52 #28
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_51862983
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 14:35 schreef HarryP het volgende:
Milieu is veel te overgewaardeerd. Laten we eerst de files op lossen voordat we gaan lopen zeuren over het zeer beperkte effect op het milieu dat 1 baantje meer heeft.
Idd, maar helaas heeft de milieumaffia zoveel in de melk te brokkelen dat dat niet lukt
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:46:57 #29
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_51863525
quote:
VVD: Bouwverbod A4 schuld CDA en PvdA

Kamerfracties CDA en PvdA willen opheldering van de minister over het afblazen van de verbreding van de A4 bij Leiden. Mosterd na de maaltijd, vindt de VVD. Ze hebben het bouwverbod aan zichzelf te wijten.

Woensdag vernietigde de Raad van State een besluit voor de verbreding van de A4 tussen Burgerveen en Leiden, een hardnekkige flessenhals in de Randstad.

De extra rijstrook zou de luchtkwaliteit te veel aantasten, zo bevestigde de Raad een klacht van onder meer Milieudefensie.

Krokodillentranen
PvdA en CDA eisen donderdag opheldering van minister van Verkeer en Waterstaat Camiel Eurlings (CDA). 'De redenering van de Raad van State dat de luchtkwaliteit gemiddeld wel beter wordt maar op sommige plaatsen niet, bevalt me helemaal niet,' aldus CDA-Kamerlid Ger Koopmans.

Maar de fracties van de regeringspartijen huilen krokodillentranen, vindt VVD-Kamerlid Paul de Krom. 'Ze hebben vorig jaar zelf tegen een amendement gestemd om de Wet Luchtkwaliteit zo aan te passen dat die niet zou gelden voor individuele projecten. Dit kon je van mijlenver aan zien komen.'

Idiote eisen
Bovendien stelt de Raad van State volgens de VVD'er 'volstrekt irreële onderzoekseisen'. 'Er moet zelfs gekeken worden naar de gevolgen voor de luchtkwaliteit in 2020. Luchtschermen, 80-kilometerzone, het maakt niets uit. Het is goed met ze. Juridisch fundamentalisme, zo noem ik dit.'

De Krom hoopt dat de Eerste Kamer nog een motie indient tegen de Wet Luchtkwaliteit, om te voorkomen dat zulke 'idiote onderzoekseisen' kunnen worden gesteld bij afzonderlijke projecten. De kans dat dat gebeurt acht hij niet groot. 'Maar dan moeten CDA en PvdA dus niet zeuren.'
Bron

Toch wel opvallend te noemen dat de CDA en de PvdA krokrodillentranen huilen in de tweede kamer maar in de eerste kamer hoogst waarschijnlijk weinig doen er aan. De ruikt een beetje naar de schone schijn ophouden en de kiezer voor de gek houden

Daarnaast is het ook opvallend dat de Raad van State dit soort irreele onderzoekseisen op kan stellen waar door de infrastructuur van Nederland weer het slachtoffer is.

Trouwens nog een mooi opinie stuk over de extra wegen
quote:
Kijk naar buiten: nieuwe wegen helpen wel

De zomer is heerlijk voor automobilisten. Waar de reis van huis naar werk me in de rest van het jaar vaak meer dan een uur kost en als het tegenzit anderhalf uur, zoef ik nu fluitend in drie kwartier naar de redactie.

De consequentie hiervan is onontkoombaar: het bouwen van nieuwe wegen helpt wel degelijk tegen de files.

Verleiden
Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat allerlei verstandige mensen menen dat wanneer je nieuwe wegen bouwt, dit automobilisten zou verleiden om meer te gaan rijden en dat dus binnen een mum van tijd de nieuwe wegen weer vol staan?

Deze zogenaamde wetenschappelijke theorie wordt door Jan en alleman verkondigd, maar ze deugt niet.

Denk even met me mee. Deze weken is zo’n 30 tot 50 procent van de Nederlandse bevolking in het buitenland. Het precieze cijfer ken ik niet, maar zoiets zal het ongeveer zijn. Dat betekent grosso modo dat er zo’n 30 tot 50 procent minder verkeer op de weg is. Als het zou kloppen dat het aanbod van vierkante meters asfalt de vraag naar vierkante meters asfalt dicteert, dan zou de 70 tot 50 procent van de Nederlandse bevolking die thuis is gebleven massaal in de auto stappen.

Heerlijk, lege wegen. Lekker autorijden! Dat gebeurt niet. De files zijn niet helemaal verdwenen, maar vrijwel.

Met andere woorden, de theorie klopt niet. Natuurlijk zit er een zekere mate van waarheid in de stelling dat de vraag naar asfalt niet helemaal los staat van het asfaltaanbod. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat mensen die anders een omweg of een sluiproute nemen, terugkeren naar hun normale weg als die wordt verbreed.

Afweging
Waarschijnlijk zijn er ook mensen die een afweging maken of ze op een bepaalde dag met de trein dan wel de auto gaan en die daarbij worden beïnvloed door de kans op files. Als er nieuwe wegen zijn, wordt dus een deel van die nieuwe capaciteit opgeslokt door mensen die anders niet op dat tijdstip op die weg zouden rijden.

Maar dat kan niet anders dan een klein deel zijn. Anders stonden er ook tijdens de zomer lange files. Dit klopt toch? En dus is het absurd dat al decennia lang het bouwen van nieuwe wegen – of liever, het verdubbelen dan wel verdriedubbelen van bestaande wegen – wordt tegengehouden met behulp van de theorie dat extra asfalt niet helpt.

Dat de Raad van State woensdag de verbreding van de A4 bij Zouterwoude heeft afgewezen, stoelt overigens niet op dit argument, althans niet officieel. De Raad van State hanteert het argument van de luchtvervuiling. Dat deugt ook niet. Om twee redenen.

Schoon
In de eerste plaats is de luchtvervuiling enorm veel minder dan enkele decennia geleden. Zelfs de hoeveelheid fijn stof is sinds de jaren zeventig met tientallen procenten afgenomen. De Nederlandse lucht is al schoon. Er ís vrijwel geen luchtvervuiling meer.

Ja, als je na het afwassen met een microscoop de borden gaat bestuderen, vind je altijd nog wel wat viezigheid maar normale mensen vinden dat hun borden na het afwassen schoon zijn. In de tweede plaats veroorzaken zeer langzaam rijdende auto’s meer luchtvervuiling dan auto’s die negentig rijden.

Kulargumenten
Met andere woorden, kunnen al die mensen die voortdurend kulargumenten aanhalen om het verbreden van wegen te blokkeren, niet eens een keer hun gezonde verstand van stal halen?

Oké, jullie zijn succesvol, want al dertig jaar komt er nauwelijks asfalt bij in Nederland, maar jullie argumenten deugen niet!

Nog eentje dan: het argument dat het aanleggen van meer asfalt ten koste gaat van de Nederlandse natuur. Deugt ook niet. Ongeveer nulnulnul-en-nog-iets-procent van het Nederlandse grondgebied bestaat uit snelwegen. Als je dat verdubbelt of verdriedubbelt, blijft het nog steeds nulnulnul-en-nog-iets-procent.
Bron

Er zit trouwens een behoorlijke kern van waarheid in bovenstaand opinie stuk. Ben benieuwd wanneer de politiek dit ook gaat erkennen of laten ze zich lijden door de milieugroepen......
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:55:18 #30
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_51863788
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:46 schreef Martijn_77 het volgende:
Toch wel opvallend te noemen dat de CDA en de PvdA krokrodillentranen huilen in de tweede kamer maar in de eerste kamer hoogst waarschijnlijk weinig doen er aan. De ruikt een beetje naar de schone schijn ophouden en de kiezer voor de gek houden
das de definitie van "politiek"
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:46 schreef Martijn_77 het volgende:
Daarnaast is het ook opvallend dat de Raad van State dit soort irreele onderzoekseisen op kan stellen waar door de infrastructuur van Nederland weer het slachtoffer is.
RvS is al een halve vergaarbak voor uitgerangeerde politici. bleh.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_51863866
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:29 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd, maar helaas heeft de milieumaffia zoveel in de melk te brokkelen dat dat niet lukt
Ehm zowel rijkswaterstaat als bijvoorbeeld milieudefensie moet zich gewoon aan de wet houden hoor. Als RWS z'n aanvragen goed onderbouwds is er niet zoveel aan de hand hoor.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_51863975
Wat een amateuristisch artikel. Rozendaal heeft wel gelijk natuurlijk, maar goed...
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  donderdag 26 juli 2007 @ 20:04:22 #33
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_51864046
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:55 schreef Napalm het volgende:
RvS is al een halve vergaarbak voor uitgerangeerde politici. bleh.
Idd kijk maar eens op Raad van State onder wie en dan de leden....

Ze hebben trouwens allemaal nevenfuncties dus echt onafhankelijk zijn ze ook niet echt.....
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_51864091
eten in de supermarkt leidt ook tot overgewicht. daarom hebben de communisten er destijds ook voor gezorgd dat dat niet aan de orde was
  donderdag 26 juli 2007 @ 20:07:56 #35
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_51864165
quote:
Er moet zelfs gekeken worden naar de gevolgen voor de luchtkwaliteit in 2020.
Nee toch! Wat een volstrekt onbelangrijk punt!! .

.

VVD. .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_51864375
Dus omdat mensen niet de vakantierust gebruiken om massaal naar hun werk te gaan ( ), is het logisch dat de premisse dat structureel hogere doorstroomcapaciteit betekent dat meer mensen die capaciteit zullen benutten verworpen kan worden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_51864559
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:13 schreef sigme het volgende:
Dus omdat mensen niet de vakantierust gebruiken om massaal naar hun werk te gaan ( ), is het logisch dat de premisse dat structureel hogere doorstroomcapaciteit betekent dat meer mensen die capaciteit zullen benutten verworpen kan worden.
Het gaat over de premisse dat het niet uitmaakt hoeveel asfalt er ligt, omdat de vraag daarnaar evenredig zou stijgen, wat onzin is.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  donderdag 26 juli 2007 @ 20:24:01 #38
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_51864820
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:18 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het gaat over de premisse dat het niet uitmaakt hoeveel asfalt er ligt, omdat de vraag daarnaar evenredig zou stijgen, wat onzin is.
Dat lijkt me inderdaad ook onzin. Anders zouden we net zo goed de wegen kunnen halveren, wat nogal wat aan onderhoud zou schelen.
pi_51864863
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:05 schreef Empedocles het volgende:
eten in de supermarkt leidt ook tot overgewicht. daarom hebben de communisten er destijds ook voor gezorgd dat dat niet aan de orde was
Vandaar dat men hoe verder naar het oosten hoe meer hart en vaatziekten had en heeft.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_51864927
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:24 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Dat lijkt me inderdaad ook onzin. Anders zouden we net zo goed de wegen kunnen halveren, wat nogal wat aan onderhoud zou schelen.
Dat zou inderdaad de automobiliteit flink terugdringen. En er voor zorgen dat mensen dichter bij huis gaan werken of dichter bij hun werk gaan wonen. Het is een totaal ongewenst maar verdomd effectieve maatregel.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_51864951
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:24 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Dat lijkt me inderdaad ook onzin. Anders zouden we net zo goed de wegen kunnen halveren, wat nogal wat aan onderhoud zou schelen.
Het zal best dat als je 50% meer wegen neerlegt, er 10-20% meer verkeer komt (geen idee), maar dat houdt een keer op. Mensen gaan niet de hele dag rondjes rijden.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_51864962
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:18 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het gaat over de premisse dat het niet uitmaakt hoeveel asfalt er ligt, omdat de vraag daarnaar evenredig zou stijgen, wat onzin is.
Niet evenredig en de vraag houdt een keer op natuurlijk. Maar die twee gaan inderdaad wel lang hand in hand omhoog.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_51865018
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:28 schreef du_ke het volgende:

[..]

Niet evenredig en de vraag houdt een keer op natuurlijk. Maar die twee gaan inderdaad wel lang hand in hand omhoog.
Dat komt alleen maar door de onwijze achterstand van het wegennet. Dus het als argument te gebruiken om geen wegen te leggen, drijft je in een vicieuze dirkel. Je zegt dan in feite dat het een verloren zaak is.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_51865026
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:27 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het zal best dat als je 50% meer wegen neerlegt, er 10-20% meer verkeer komt (geen idee), maar dat houdt een keer op. Mensen gaan niet de hele dag rondjes rijden.
Wat de verhouding precies is weet ik ook niet. Maar mensen gaan dan wel verder weg werken of verhuizen naar een locatie verder van hun werk. Daarnaast zal het verkeer wat verderop vaak vastlopen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_51865051
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:29 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat komt alleen maar door de onwijze achterstand van het wegennet.
Neuh niet direct en niet alleen maar.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_51865109
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:18 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het gaat over de premisse dat het niet uitmaakt hoeveel asfalt er ligt, omdat de vraag daarnaar evenredig zou stijgen, wat onzin is.
Dat is inderdaad onzin, maar het is nog véél grotere onzin dit af te leiden uit het feit dat vakantierust niet wordt gecompenseerd door vakantiedrukte .

Dat het niet uitmaakt hoeveel asfalt er ligt, omdat de vraag evenredig stijgt (of daalt) is onzin. Maar als er een bepaalde hoeveelheid asfalt wordt toegevoegd kan het heel goed waar zijn dat de vraag ernaar inderdaad evenredig stijgt.

Binnen marges kan het zeker opgaan, de premisse.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_51865199
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:31 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat is inderdaad onzin, maar het is nog véél grotere onzin dit af te leiden uit het feit dat vakantierust niet wordt gecompenseerd door vakantiedrukte .
Het is ook zeker een onlogische redenatie.
quote:
Dat het niet uitmaakt hoeveel asfalt er ligt, omdat de vraag evenredig stijgt (of daalt) is onzin. Maar als er een bepaalde hoeveelheid asfalt wordt toegevoegd kan het heel goed waar zijn dat de vraag ernaar inderdaad evenredig stijgt.

Binnen marges kan het zeker opgaan, de premisse.
Gewoon doorgaan tot er genoeg ligt, simpel zat.

Dat gezever over fijnstoffen word ik sowieso doodmoe van.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_51865391
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:27 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het zal best dat als je 50% meer wegen neerlegt, er 10-20% meer verkeer komt (geen idee), maar dat houdt een keer op. Mensen gaan niet de hele dag rondjes rijden.
Het gaat dan ook om het woon-werk verkeer. Buiten de tijden waarop het woon-werk verkeer het aanbod bepaalt is het effect inderdaad anders, en heb je bij méér weg méér leegte.

Mensen zijn (gemiddeld) bereid en geneigd ongeveer een uur gaans van hun werk te wonen. Meer weg leidt daarom tot een groter 'buitengebied' waar gewoond wordt t.o.v waar gewerkt wordt. Als op die weg 100km/u gereden kan worden is de door mensen gewenste reisafstand 100km groot, kan er 50km/uur gereden worden is deze 50 km groot.

Als de weg verandert van een 50km/uur naar een 100km/uur (bijv. doordat de files weg zijn door wegverbreding) komen plotseling de huizen op 50-100 km afstand in de gunst te staan. Net zolang totdat er zoveel mensen vanaf daar naar hun werk gaan dat de weg dichtslibt, hetgeen dan tolerabel blijft tot een gemiddelde snelheid van ongeveer 75km/uur. Zakt het naar 50km/uur worden de huizen weer verkocht, want 'het is zo ver rijden naar alles. Zeker dagelijks naar het werk'.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 26 juli 2007 @ 20:51:09 #49
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_51865776
Inderdaad. De zomervergelijking is niet alleen dom omdat er in absolute zin minder mensen werken, maar ook omdat het aanpassen aan het grotere wegenaanbod iets van langere termijn is.

Van mij had die weg ook wel gelegd mogen worden hoor. Tussen Rotterdam, Amsterdam, Den Haag en Utrecht moeten gewoon goede, brede snelwegen liggen die door middel van rekening rijden flink belast worden. Dat geld kan dan gebruikt worden voor onderzoek en innovatie van schoner vervoer en schonere energie. Per saldo denk ik dat je dan meer winst hebt voor zowel economie als milieu, dan wanneer je die noodzakelijke wegen niet aanlegt.

Maar die elsevier-columns zijn weer als vanouds debiel..

[ Bericht 3% gewijzigd door sigme op 26-07-2007 20:59:19 (Half zinnetje weggehaald. Op de man enzo.) ]
pi_51865784
Dit gaat over dat stuk twee baans bij de oude rijn overgang?? Heerlijk stuk weg dat, aan beide kanten permanent remmen en optrekken. Geweldeloos!
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  donderdag 26 juli 2007 @ 22:52:45 #51
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_51870497
quote:
de theorie klopt niet. Natuurlijk zit er een zekere mate van waarheid in
Typisch Roozendaal, een theorie de grond instampen via absurde argumentatie, maar ook gebalanceerd proberen over te komen, waarschijnlijk om zich in te dekken.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_51872128
JVC komt er bij mij nu dus helemaal niet in
quote:
JVC blij met stilleggen wegenbouw
AMSTERDAM - JVC is verheugd dat de snelweg A4 voor de deur van hun hoofdkwartier bij Leiden niet mag worden verbreed. Het bedrijf vindt schonere lucht voor de eigen werknemers belangrijker dan het oplossen van één van de grootste files van Nederland.

JVC had tot de hoogste instantie geprocedeerd om de verbreding vlak voor het kantoor te dwarsbomen. De Raad van State gaf het bedrijf deze week groot gelijk en liet de verbreding van twee naar drie rijstroken stilleggen. JVC zit nu tachtig meter van de A4 en na verbreding 40. Het bedrijf wilde onder meer een extra geluidscherm.

Ook milieudefensie die aan de hand van electronicabedrijf JVC meestreed, is opgelucht dat de A4-plannen zijn geschrapt.

Werkgeversorganisatie VNO-NCW is 'ongelooflijk teleurgesteld' over de uitspraak. "We hebben het hier over de slagader van de Randstad. Je zult daar maar elke dag in de file staan. Dat de voorbereidende werkzaamheden nu ook zijn stilgelegd, is onaanvaardbaar", aldus een woordvoerster.

De verladersorganisatie EVO vindt de argumentatie dat verbreding van de A4 slecht zou zijn voor de luchtkwaliteit 'onbegrijpelijk'. "We hebben het hier over de grootste flessenhals in Nederland. Dagelijks staan hier tientallen kilometers file, daardoor buigt de verkeersstroom af naar de A44 en de provinciale weg N207 naar Alphen aan den Rijn. Het gevolg is dat daar ook alles vast staat met rokende uitlaten. Dat is pas milieuschade", aldus de woordvoerder.

Volgens Milieudefensie is de aanleg van wegen 'niet meer van deze tijd'. JVC is blij met de schonere lucht, alleen de omwonenden van de A4 zullen daar andfers over denken. De snelweg die hun dorp doorsnijdt zou deels onder de grond komen en het dorp van veel stank verlossen.

De gemeente spreekt van een ramp, nu dat plan ook van tafel moet.
  donderdag 26 juli 2007 @ 23:52:17 #53
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_51872630
Whehe ik ga altijd met de fiets naar mijn werk, dan ben ik er sneller dan met de auto.

Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
  vrijdag 27 juli 2007 @ 00:24:25 #54
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_51873667
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 23:52 schreef Asics het volgende:
Whehe ik ga altijd met de fiets naar mijn werk, dan ben ik er sneller dan met de auto.

So do i

pi_51877783
quote:
Volgens Milieudefensie is de aanleg van wegen 'niet meer van deze tijd'.
Laten we dan met z'n allen grote 4x4's kopen en dwars door de weilanden en bossen gaan raggen om ergens te komen
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_51880905
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 23:38 schreef athlonkmf het volgende:
JVC komt er bij mij nu dus helemaal niet in
[..]
Dus grote comemrciele bedrijven horen tegenwoordig ook al bij de milieumaffia
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:17:20 #57
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_51881114
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:51 schreef Pool het volgende:
Van mij had die weg ook wel gelegd mogen worden hoor. Tussen Rotterdam, Amsterdam, Den Haag en Utrecht moeten gewoon goede, brede snelwegen liggen die door middel van rekening rijden flink belast worden. Dat geld kan dan gebruikt worden voor onderzoek en innovatie van schoner vervoer en schonere energie. Per saldo denk ik dat je dan meer winst hebt voor zowel economie als milieu, dan wanneer je die noodzakelijke wegen niet aanlegt.
Dat zeg je nu. Maar als jij straks na je studie ook elke dag in de file staat dan piep je wel anders.

Daarnaast wil heel Almere ook graag nog een paar baantjes extra naar Amsterdan en zo zijn er nog wel een paar steden die wat meer wegen willen.

En wat heeft rekeningrijden nu voor invloed. Werknemers hebben niet te kiezen om later op hun werk te komen en als de werkgever van je verlangt dat je op een bepaalde tijd aanwezig bent dan vergoed hij het rekeningrijden ook maar.. (En de belastingdienst zal het toestaan dat de reiskosten aftrekbaar zijn van de belasting voor de werkgever). Dus het verminderen van de files zal niet lukken met rekeningrijden.
pi_51881771
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:51 schreef Pool het volgende:


Maar die elsevier-columns zijn weer als vanouds debiel..


Maar die weg had er moeten komen natuurlijk, al vraag ik mij af hoe hard de vvd krokodillentranen aan het huilen is
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_51881799
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]



Maar die weg had er moeten komen natuurlijk, al vraag ik mij af hoe hard de vvd krokodillentranen aan het huilen is
Erg hard natuurlijk. De VVD heeft er net 13 jaar regeringsdeelname opzitten en nu is het sontaan allemaal zo verschrikkelijk
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:47:39 #60
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_51881939
Onzin, ik rijdt nogl veel de laatste jaren, en de dagelijkse files vallen best mee, zeker als je niet zonodg om 6 uur aan je balletje gehakt moet zitten. Waar het misgaat is bij ongelukken. En die voorkom je niet door veel asfalt neer te leggen. Ondanks het vakanteverkeer stond ik gewoon weer vast bij lunetten vanmorgen Meer vrachtverkeer over water en spoor, of aparte vrachtwagenbanen ipv spitsstroken Als je 7 banen neerlegt sta je gewoon in 7 banen in de file.
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:54:05 #61
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_51883881
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:07 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Nee toch! Wat een volstrekt onbelangrijk punt!! .

.

VVD. .
Het is niet onbelangrijk maar wel totaal belachelijk. Daar is namelijk met geen zinnig woord wat over te zeggen.

Vind dat de VVD helemaal gelijk heeft hierin. de CDA en PVDA hebben dit compleet aan zichzelf te danken door de konten te likken van de milieu en EU maffia.

Linksstemmers die in de file staan, alsjeblieft. Hier heb je op gestemd
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:55:38 #62
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_51883940
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad de automobiliteit flink terugdringen. En er voor zorgen dat mensen dichter bij huis gaan werken of dichter bij hun werk gaan wonen. Het is een totaal ongewenst maar verdomd effectieve maatregel.
Als je dan ook half nederland verbouwt kan dat inderdaad. Hoeveel vinexwijken en industrieterreinen zijn er wel niet in Nederland? En wie heeft dat bedacht? precies. Dezelfde overheid die nu ook alle wegenbouw tegenhoudt..
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_51883958
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:54 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Het is niet onbelangrijk maar wel totaal belachelijk. Daar is namelijk met geen zinnig woord wat over te zeggen.

Vind dat de VVD helemaal gelijk heeft hierin. de CDA en PVDA hebben dit compleet aan zichzelf te danken door de konten te likken van de milieu en EU maffia.

Linksstemmers die in de file staan, alsjeblieft. Hier heb je op gestemd
ook rechts heeft de afgelopen jaren geen ruk aan het wegennet gedaan hoor . Hoeveel is er precies gedaan in de tijd dat de VVD in de regering zat?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_51883992
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:55 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Als je dan ook half nederland verbouwt kan dat inderdaad. Hoeveel vinexwijken en industrieterreinen zijn er wel niet in Nederland? En wie heeft dat bedacht? precies. Dezelfde overheid die nu ook alle wegenbouw tegenhoudt..
De overheid houdt de wegenbouw niet tegen. RWS onderbouwt z'n vergunningaanvragen onvoldoende. Dat is heel wat anders.

Maar ik gaf al aan dat het onmogelijk en ongewenst is.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 13:04:03 #65
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_51884133
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

ook rechts heeft de afgelopen jaren geen ruk aan het wegennet gedaan hoor . Hoeveel is er precies gedaan in de tijd dat de VVD in de regering zat?
Ook rechts heeft inderdaad geen reet gedaan. Maar die hadden in elk geval de plannen ervoor nog. Dat die nou steeds tegengehouden werden door milieugroeperingen, gemeentes en provincies. tja...

Mooi voorbeeld was de A4, eindeijk was het hek van de dam, het zou er komen hoor. Toen begonnen gvd de gemeentes ineens weet te kloten want, dan zou de weg langs de huizen komen ! goh debielen, je had ook gewoon die huizen daar niet neer kunnen zetten aangezien al ongeveer 50 jaar bekend is dat die weg daar gaat komen.
En alle mensen die daar wonen weten dat OOK al al die tijd. Dus ik vind dat echt non argumenten.

Nederland is echt zo'n land van gemiddeldes en praten, pappen en nathouden. Wanneer komt er gewoon eens een regering die daadkrachtig optreedt. Die niet telkens loopt te zaniken ,vergaderen, nog meer zaniken, kamervragen stellen, hippies om de tafel zet, boomknuffelaars op de thee neemt, nog meer vergaderen en ga zo maar door.

Nee, gewoon een regering die zegt: DAAR komt een snelweg (ja maar gemeente dit dat, niks geen gezeik, de plannen liggen er al jaren). KLAAR.

Daar moeten huizen gebouwd worden (EU? flikker op, we lappen gewoon net als elk ander EU land de regels maar even aan onze laars en eigen bevoling eerst..) , daar komt natuur , we gaan investeren in alternatieve energie, we bouwen een windmolenpark, we plaatsen op alle huizen zonnepanelen (wat zeg je, is dat slecht voor de energiemaatschappijen? jammer dan toch, die waren geprivatiseerd) etc etc.

ACTIE willen we zien, genoeg met dat eeuwige gezever over van alles en nog wat.

Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 27 juli 2007 @ 13:04:31 #66
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_51884147
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:17 schreef HarryP het volgende:

[..]

Dat zeg je nu. Maar als jij straks na je studie ook elke dag in de file staat dan piep je wel anders.

Daarnaast wil heel Almere ook graag nog een paar baantjes extra naar Amsterdan en zo zijn er nog wel een paar steden die wat meer wegen willen.

En wat heeft rekeningrijden nu voor invloed. Werknemers hebben niet te kiezen om later op hun werk te komen en als de werkgever van je verlangt dat je op een bepaalde tijd aanwezig bent dan vergoed hij het rekeningrijden ook maar.. (En de belastingdienst zal het toestaan dat de reiskosten aftrekbaar zijn van de belasting voor de werkgever). Dus het verminderen van de files zal niet lukken met rekeningrijden.


Ik zeg toch juist dat we die wegen wél moeten aanleggen? En vervolgens moeten we het autorijden zwaar belasten ja. Misschien gaan werkgevers die anders reiskostenvergoeding moeten betalen dan wel subsidie geven voor dichtbij wonen. En zelfs als het geen direct effect heeft op de files, dan kan het geld gebruikt worden om het milieu anderszins schoner te maken.
pi_51884276
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:04 schreef Metro2005 het volgende:
(EU? flikker op, we lappen gewoon net als elk ander EU land de regels maar even aan onze laars en eigen bevoling eerst..)
Ho ho ho regels zijn regels hoor ik balkenende en de rechtse partijen nog steeds roepen.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 13:12:12 #68
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_51884347
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ho ho ho regels zijn regels hoor ik balkenende en de rechtse partijen nog steeds roepen.
Ik beschreef ook mijn idealistische wereldbeeld
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 27 juli 2007 @ 13:17:06 #69
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_51884491
quote:
En vervolgens moeten we het autorijden zwaar belasten ja.
Want, dat is nu niet het geval?
pi_51884811
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:04 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ook rechts heeft inderdaad geen reet gedaan. Maar die hadden in elk geval de plannen ervoor nog. Dat die nou steeds tegengehouden werden door milieugroeperingen, gemeentes en provincies. tja...
Op basis van regels waar rechts ook mee heeft ingestemd.
quote:
Mooi voorbeeld was de A4, eindeijk was het hek van de dam, het zou er komen hoor. Toen begonnen gvd de gemeentes ineens weet te kloten want, dan zou de weg langs de huizen komen ! goh debielen, je had ook gewoon die huizen daar niet neer kunnen zetten aangezien al ongeveer 50 jaar bekend is dat die weg daar gaat komen.
En alle mensen die daar wonen weten dat OOK al al die tijd. Dus ik vind dat echt non argumenten.
De impact die een snelweg heeft op een gebied en hoe daarover gedacht wordt is ook veranderd in die tijd. 50 jaar terug wou men alle grachten in Amsterdam nog dempen of overkluizen ten behoeve van het autoverkeer. Het was een andere tijd.
quote:
Nederland is echt zo'n land van gemiddeldes en praten, pappen en nathouden. Wanneer komt er gewoon eens een regering die daadkrachtig optreedt. Die niet telkens loopt te zaniken ,vergaderen, nog meer zaniken, kamervragen stellen, hippies om de tafel zet, boomknuffelaars op de thee neemt, nog meer vergaderen en ga zo maar door.

Nee, gewoon een regering die zegt: DAAR komt een snelweg (ja maar gemeente dit dat, niks geen gezeik, de plannen liggen er al jaren). KLAAR.
Die mogelijkheden heeft de regering al lang en breed maar ze kiezen er niet voor om op die manier te werken. Kost ze stemmen .
quote:
Daar moeten huizen gebouwd worden (EU? flikker op, we lappen gewoon net als elk ander EU land de regels maar even aan onze laars en eigen bevoling eerst..) , daar komt natuur , we gaan investeren in alternatieve energie, we bouwen een windmolenpark, we plaatsen op alle huizen zonnepanelen (wat zeg je, is dat slecht voor de energiemaatschappijen? jammer dan toch, die waren geprivatiseerd) etc etc.

ACTIE willen we zien, genoeg met dat eeuwige gezever over van alles en nog wat.

Dat heet het poldermodel en werkt over het algemeen heel aardig .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_51884850
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:17 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Want, dat is nu niet het geval?
Zolang iedere pauper op zaterdag nog met de auto naar de supermarkt of het voetbal gaat kan het nog wel wat zwaarder belast worden inderdaad .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 13:30:47 #72
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_51884857
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

Op basis van regels waar rechts ook mee heeft ingestemd.
[..]

De impact die een snelweg heeft op een gebied en hoe daarover gedacht wordt is ook veranderd in die tijd. 50 jaar terug wou men alle grachten in Amsterdam nog dempen of overkluizen ten behoeve van het autoverkeer. Het was een andere tijd.
[..]

Die mogelijkheden heeft de regering al lang en breed maar ze kiezen er niet voor om op die manier te werken. Kost ze stemmen .
[..]

Dat heet het poldermodel en werkt over het algemeen heel aardig .
Ik heb het idee dat ons 'beroemde' poldermodel tegenwoordig wel erg de vooruitgang en belangrijke beslissingen in de weg staat. Niet over alles moet je eeuwig doorzeiken. Sommige dingen zijn gewoon NU nodig en niet over 50 jaar pas
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_51884994
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:30 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat ons 'beroemde' poldermodel tegenwoordig wel erg de vooruitgang en belangrijke beslissingen in de weg staat. Niet over alles moet je eeuwig doorzeiken. Sommige dingen zijn gewoon NU nodig en niet over 50 jaar pas
Och ik heb het idee dat dit nog wel meevalt.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 13:58:10 #74
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_51885573
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:30 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zolang iedere pauper op zaterdag nog met de auto naar de supermarkt of het voetbal gaat kan het nog wel wat zwaarder belast worden inderdaad .
Wat een redenatie.
  † In Memoriam † vrijdag 27 juli 2007 @ 14:00:02 #75
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51885632
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:30 schreef du_ke het volgende:
Zolang iedere pauper op zaterdag nog met de auto naar de supermarkt of het voetbal gaat kan het nog wel wat zwaarder belast worden inderdaad .
Ja, want een week aan boodschappen voor een heel gezin is ook zo lekker makkelijk vervoeren op een fiets.
Carpe Libertatem
pi_51885679
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:00 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ja, want een week aan boodschappen voor een heel gezin is ook zo lekker makkelijk vervoeren op een fiets.
In veel gevallen kan dat prima inderdaad . En er zijn ook zat mensen die voor een halfje brood en een pak melk de auto pakken.
Als men dat nog doet valt het met die belasting nog wel mee volgens mij.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_51885725
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:58 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Wat een redenatie.
Goed he? .

Maar als die belasting zo verschrikkelijk hoog is zou men voor zulke ritjes niet zo snel de auto pakken.
Ook zo'n mooie is mensen die met de auto naar de sportschool gaan .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 19:27:24 #78
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_51895842
quote:
Eurlings vreest vertraging 40 wegenprojecten

Het ministerie van Verkeer en Waterstaat gaat met spoed veertig wegenprojecten op luchtkwaliteit onderzoeken. Aanleiding is de uitspraak van de Raad van State om de verbreding van de A4 bij Zoeterwoude stil te leggen.


Door de uitspraak van de Raad van State dreigt nu ook vertraging voor andere projecten
Dat verklaart een woordvoerder van het ministerie van Verkeer en Waterstaat tegenover elsevier.nl. Het ministerie start nu een onderzoek naar de veertig projecten die door de uitspraak van de rechter vertraagd dreigen te worden.

Projecten die in elk geval gevaar lopen en onderzocht moeten worden zijn onder meer de verbreding van de A2 tussen Leenderheide en Budel, en van de A28 tussen Meppel en Hattemerbroek.

Luchtkwaliteit
Deze week vernietigde de Raad van State een besluit voor de verbreding van de A4 tussen Burgerveen en Leiden, een hardnekkige flessenhals in de Randstad. De extra rijstrook zou de luchtkwaliteit te veel aantasten, zo bevestigde de Raad een klacht van onder meer Milieudefensie.

De gevolgen voor de luchtkwaliteit waren in een straal van driehonderd meter rond de weg onderzocht. Veel te mager, aldus de Raad van State.

Eurlings baalt
Verkeersminister Camiel Eurlings (CDA) baalt van de uitspraak. 'Het is nu nog te vroeg om te zeggen dat de projecten vertraging gaan oplopen. Maar het is erg jammer dat al die projecten opnieuw moeten worden onderzocht,'aldus de woordvoerder.

Een uitgebreider onderzoek naar de luchtkwaliteit gaat waarschijnlijk in september van start. Hoe lang dat onderzoek, uitgevoerd door TNO in opdracht van Rijkswaterstaat, gaat duren is onbekend.

Noodwet
Het CDA wil nu de verbreding van de A4 desnoods met een noodwet mogelijk maken, meldt de Volkskrant. De VVD noemt dit echter mosterd na de maaltijd en spreekt van krokodillentranen.

De uitspraak van de Raad van State is een zware tegenvaller voor Eurlings. Een maand geleden wees hij nog tien infrastructurele projecten aan die met spoed moesten worden uitgevoerd.

Urgentieprogramma
In dit Urgentieprogramma Randstad (video) staan onder meer de verlenging van de A4 tussen Delft en Rotterdam en de zeer omstreden verbinding van de A6 en de A9.
Bron

Laat die noodwet er komen en dat ze dat Urengtieprogramma dan ook maar snel door voeren. Zoals VNO-NCW ook al zei de milieubeweging heeft te veel macht

Die moet gewoon als het om de infrastructuur en dus indirect de groei van de Nederlandse economie gewoon op dit moment ingeperkt worden.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_51896072
Ik denk dat de meesten (op een paar millieuhippies na) wel vinden dat er iets moet gebeuren. De overheid zou dit soort dingen er gewoon door heen moeten kunnen drukken. Ik snap niet hoe je decennia lang kan blijven zeiken over het verlengen of verbreden van wegen. Onderzoek waar het nodig is en voor het vervolgens uit zou ik zeggen.

Ik geloof die argumenten van die millieubewegingen ook absoluut niet. Ik kan me niet voorstellen dat het beter voor het millieu is om zo in de file te blijven staan. Waarschijnlijk hebben ze alleen de factoren meegenomen die hen goed uitkomen.
pi_51896595
Wat een plan?! Dit kost geld, tijd en is ook nog eens slecht voor het milieu.
Meer asfalt is wat we nodig hebben
  vrijdag 27 juli 2007 @ 20:09:50 #81
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_51896910
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 19:36 schreef Schuifpui het volgende:
Ik denk dat de meesten (op een paar millieuhippies na) wel vinden dat er iets moet gebeuren. De overheid zou dit soort dingen er gewoon door heen moeten kunnen drukken. Ik snap niet hoe je decennia lang kan blijven zeiken over het verlengen of verbreden van wegen. Onderzoek waar het nodig is en voor het vervolgens uit zou ik zeggen.

Ik geloof die argumenten van die millieubewegingen ook absoluut niet. Ik kan me niet voorstellen dat het beter voor het millieu is om zo in de file te blijven staan. Waarschijnlijk hebben ze alleen de factoren meegenomen die hen goed uitkomen.
De overheid heeft ruimschoots aangetoond dat zij niet in staat is om voor een fatsoenlijke infrastructuur te zorgen. Het is dan ook weinig zinvol om diezelfde overheid extra middelen te geven in de hoop dat zij dan wél in staat is om haar taken uit te voeren. Verder is het een teken van zwakte om de milieubeweging de schuld te geven. Het enige wat zij doet is de ruimte die zij krijgt optimaal benutten. Het probleem is dan ook niet de milieubeweging, maar het falen van de overheid en de parlementaire democratie die daar aan ten grondslag ligt. Zolang mensen niet begrijpen dat hun steun aan de parlementaire democratie er voor zorgt dat dit soort problemen blijven bestaan, zal er niets veranderen.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 20:33:19 #82
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_51897523
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 13:23 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Lekker joh. Een dagelijkse file waarbij auto's stilstaan en als het effe weerk kan flink wegsperen om de vertragin in te halen is minder milieuvervuilend natuurlijk.
Uh huh. Vandaar de 80 km zones, die onder Balkenende (met daarin de VVD) zijn aangelegd. Die waren ook beter voor het milieu. Ja. Nu staan er elke dag files op plaatsen waar die voordien niet stonden.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 27 juli 2007 @ 23:38:36 #83
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_51902518
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 15:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In de jaren 60 had men nog bijna geen files, toch hebben we de afgelopen 50 jaar steeds meer snelwegen bijgelegd, en toch zijn er meer files ontstaan hoe komt dat dan?

Het heeft verschillende redenen. Mensen zijn luier geworden en pakken voor een poep en een scheet de auto, de meeste mensen zijn verder van hun huis gaan werken, maar de gemiddeld reistijd die iedereen van zijn werk woont is over de hele wereld ongeveer hetzelfde, 1/2 uur. Dus meer weg erbij, meer mensen die verder weg gaan werken.

Wanneer mensen eens wat meer vooruit zouden denken en met elkaar rekening zouden houden zou 50% van de huidige woon-werk-file-veroorzakers kunnen carpoolen en zijn al deze verbredingen van wegen niet nodig.
En het bevolkingsaantal en bedrijvigheid zijn natuurlijk hetzelfde gebleven sinds de jaren 60. 'We' zijn alleen maar luier geworden. En dat kan opgelost worden met carpoolen... Droom lekker verder.

Wanneer men bij milieudefensie wat meer vooruit zouden willen denken en met elkaar rekening zouden houden zou er door het wegwerken van bottlenecks, dus het verbreden ervan door het aanleggen van meer banen, zal het milieu minder belast worden door stilstaand en optrekkend verkeer dat ontzettend veel stikstof en koolmonoxide in de lucht stoot en het brandstofverbruik schrikbarend verhoogd.
Het verkeer zal beter doorstromen en zo minder vervuilend zijn, zelfs als het groeit. En vrees niet milieuvrienden, over een paar decennia rijden we allemaal op waterstof, gaan we vliegen over monorails en zijn alle problemen opgelost. Nu nog ff doorbijten en vooral niet van mijn centen de vooruitgang blokkeren.
The Internets, I needs it..
pi_51902916
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:06 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het is wel vrij algemeen bekend dat extra wegen tot extra verkeer leiden inderdaad .
Is ook niet onlogisch natuurlijk.
Ah, daar hebben we du_ke weer met "het is algemeen bekend dat". Bewijs graag.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_51904954
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 19:27 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

Laat die noodwet er komen en dat ze dat Urengtieprogramma dan ook maar snel door voeren. Zoals VNO-NCW ook al zei de milieubeweging heeft te veel macht
Kan je dat ook motiveren? Want volgens mij richt je je heel erg op de "milieubeweging" terwijl er veel meer speelt.
quote:
Die moet gewoon als het om de infrastructuur en dus indirect de groei van de Nederlandse economie gewoon op dit moment ingeperkt worden.
Opzich groeit de economie langzamer dan de mobiliteit/ het aantal voertuigkilometers dus of die economische bijdrage geweldig is heb ik wel wat twijfels over.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_51904986
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 20:09 schreef NewOrder het volgende:

[..]

De overheid heeft ruimschoots aangetoond dat zij niet in staat is om voor een fatsoenlijke infrastructuur te zorgen.
Ok vandaar dat je wekelijk last hebt van stroomuitval en uitval van de schoonwatervoorzieningen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_51905047
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 23:51 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ah, daar hebben we du_ke weer met "het is algemeen bekend dat". Bewijs graag.
Het bewijs over kernenergie heb je gezien neem ik aan?

Maar wat valt hier nog meer over te vertellen dan al in dit topic aan de orde is gekomen?

Kort gezegd komt de "brever-wet" wel in de buurt van bewijs
quote:
BREVER-wet Wet van Behoud van Reistijd en Verplaatsingen Volgens deze wet is de totale tijd besteed aan reizen ongeveer constant in de loop van de tijd., men vind 1, 5 uur reistijd acceptabel om van A naar B en terug te reizen.
Als de reistijd naar het werk korter wordt wordt het dus aantrekkelijker te verhuizen of werk verderop te zoeken. Effect is dan meer verkeer.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 08:25:34 #88
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_51907792
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 01:15 schreef du_ke het volgende:
Ok vandaar dat je wekelijk last hebt van stroomuitval en uitval van de schoonwatervoorzieningen .
We hebben het in dit topic over wegen. Los daarvan heb jij blijkbaar een andere interpretatie van 'fatsoenlijk' met betrekking tot infrastructuur.
pi_51908913
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 08:25 schreef NewOrder het volgende:

[..]

We hebben het in dit topic over wegen. Los daarvan heb jij blijkbaar een andere interpretatie van 'fatsoenlijk' met betrekking tot infrastructuur.
Infrastrcutuur is meer dan alleen wegen. En over het algemeen is dat allemaal behoorlijk voor elkaar in Nederland. Zou zo zelfs geen land weten waar het echt beter is.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 11:12:32 #90
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_51909253
quote:
Werk A2 mogelijk vertraagd

Het valt niet uit te sluiten dat geplande wegwerkzaamheden in Limburg vertraging oplopen als gevolg van een uitspraak van de Raad van State. Het gaat mogelijk om de verbreding van de A2 tussen Urmond en Sint Joost en de aanleg van de A74 bij Venlo. Ook de verbreding van de A2 in Brabant tussen Budel en Leenderheide wordt wellicht vertraagd.

Het ministerie van Verkeer en Waterstaat gaat alles op alles zetten om vertraging te voorkomen, zegt woordvoerster Laura Kwakernaak. Veertig projecten worden opnieuw bestudeerd om te zien of de uitspraak van de Raad van State daar gevolgen voor heeft. Welke dat zijn, kon zij gisteren nog niet zeggen.

De Raad van State bepaalde deze week dat de verbreding van de A4 tussen Zoeterwoude en Hoogmade moet worden uitgesteld, omdat het onderzoek naar de gevolgen voor de luchtkwaliteit te beperkt is geweest. In een strook van driehonderd meter rond de weg zijn die gevolgen in kaart gebracht, terwijl volgens de Raad van State ook de gevolgen rond het onderliggende wegennet moeten worden bekeken.

Voor de A4 gaat Rijkswaterstaat het uitgebreidere onderzoek zo snel mogelijk uitvoeren. Voor veertig andere projecten wordt bekeken of zo'n uitgebreid onderzoek daar wellicht ook noodzakelijk is. "En als dat zo mocht zijn, dan laten we die parallel lopen aan de oorspronkelijke onderzoeken naar de luchtkwaliteit." Op die manier hoopt het ministerie vertraging te voorkomen.

Het CDA-Tweede Kamerlid Ger Koopmans uit Velden spreekt van een "noodsituatie", die is ontstaan ("of zeg maar gerust gecreëerd") door de uitspraak van de Raad van State. Als die zou kunnen betekenen dat diverse projecten vertraging oplopen, moet dat via noodwetgeving worden voorkomen, vindt hij. Samen met collega's van PvdA, ChristenUnie en VVD heeft hij de ministers van Verkeer en Milieu gevraagd hoe zij om denken te gaan met de ontstane situatie. "Wij willen voor 4 september een brief van de bewindslieden", aldus Koopmans.

De A74 bij Venlo moet de A73 en de Duitse Bab61 met elkaar gaan verbinden. Dit najaar wordt een ontwerp-tracébesluit verwacht. In 2011 zouden de eerste auto's over de A74 moeten kunnen rijden. Op de A2 tussen Sint Joost en Urmond is inmiddels begonnen met groot onderhoud. In september wordt een besluit verwacht over de aanleg van een spitsstrook langs dit traject en over de verbreding van de lus die bij knooppunt Kerensheide de A2 verbindt met de A76. Deze werkzaamheden zouden eind 2008 moeten zijn afgerond.
Bron

Die noodwet moet er echt snel komen!!!
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 28 juli 2007 @ 11:24:11 #91
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_51909466
Ja, leuk Noodwetten. Oh jee, de rechter toetst zaken aan de wet en nu mogen we geen asfalt plempen. Wacht, doen we een noodwet, zetten we de rechters buitenspel en drijven lekker onze zin door.

Waar heb ik dat toch eerder gehoord?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 28 juli 2007 @ 11:26:48 #92
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_51909509
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 11:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja, leuk Noodwetten. Oh jee, de rechter toetst zaken aan de wet en nu mogen we geen asfalt plempen. Wacht, doen we een noodwet, zetten we de rechters buitenspel en drijven lekker onze zin door.

Waar heb ik dat toch eerder gehoord?
Nou waar hebben we dat eerder gehoord?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_51909527
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 13:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Trouwens, als die weg nog iets breder word krijg je toch gewoon een vierkante plak asfalt? Mag je dat dan nog steeds een weg noemen?
Nee, dan noemen we die plak asfalt "Nederland".
pi_51909593
Ik ben wel tegen het hersenloos neerplempen van wegen. We hebben al zo weinig natuur. Bron? Ga maar eens naar Duitsland via de snelweg, een uurtje over de grens is de omgeving van de snelweg al 100x mooier dat elke willekeurige plek in Nederland langs de snelweg. Naast dit is het weer aardig typisch dat de RvS op de bres springt voor milieudefensie. Maar wat wil je als de rechters zelf prominent lid zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door DrWolffenstein op 28-07-2007 11:40:07 ]
  zaterdag 28 juli 2007 @ 12:22:03 #95
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_51910444
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 11:31 schreef DrWolffenstein het volgende:
Maar wat wil je als de rechters zelf prominent lid zijn?
Maar dat klinkt dus aqls belangenverstrengeling
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  † In Memoriam † zaterdag 28 juli 2007 @ 12:28:19 #96
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51910538
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 11:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja, leuk Noodwetten. Oh jee, de rechter toetst zaken aan de wet en nu mogen we geen asfalt plempen. Wacht, doen we een noodwet, zetten we de rechters buitenspel en drijven lekker onze zin door.

Waar heb ik dat toch eerder gehoord?
Dat krijg je als wetgevers ondoordachte wetten er doorheen rammen.
Carpe Libertatem
pi_51910587
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 12:28 schreef Boze_Appel het volgende:
Dat krijg je als wetgevers ondoordachte wetten er doorheen rammen.
En de Tweede en de Eerste Kamer hier niets tegen doen.
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_51911266
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 12:22 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Maar dat klinkt dus aqls belangenverstrengeling
En een dergelijke rechter zal die zaak dan ook niet behandelen. En anders kan de tegenpartij hem wraken .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  † In Memoriam † zaterdag 28 juli 2007 @ 13:15:20 #99
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51911328
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 12:31 schreef ijsbrekertje het volgende:
En de Tweede en de Eerste Kamer hier niets tegen doen.
.. en de EU het opdraagt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Boze_Appel op 28-07-2007 13:27:36 ]
Carpe Libertatem
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 19:40:58 #100
150991 Kritski
De Übermensch
pi_52081790
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

Op basis van regels waar rechts ook mee heeft ingestemd.
De VVD is in ieder geval de enige (grote) partij die tenminste nog plannen heeft voor wat extra asfalt. Van de rest van de 'gevestigde orde' hoef je niet veel te verwachten behalve de gebruikelijke dooddoeners (OV, rekeningrijden, carpoolen, telewerken).

[..]

De impact die een snelweg heeft op een gebied en hoe daarover gedacht wordt is ook veranderd in die tijd. 50 jaar terug wou men alle grachten in Amsterdam nog dempen of overkluizen ten behoeve van het autoverkeer. Het was een andere tijd.

Ga je nu een stukje snelweg in een troosteloze polder vergelijken met de grachten van Amsterdam? Wees blij dat men vroeger nog 'guts' had om wat te ondernemen. Nu kunnen we genieten van een prachtige A1, A28 en A50 dwars door de Veluwe. Anno 2007 had men ongetwijfeld een ondertunneling van de Veluwe voorgesteld (a ¤ 85 miljard Euro).

[..]

Die mogelijkheden heeft de regering al lang en breed maar ze kiezen er niet voor om op die manier te werken. Kost ze stemmen .
[..]

Dat heet het poldermodel en werkt over het algemeen heel aardig .

Werkt net zo goed als een handrem doet om stil te blijven staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')