Typisch Roozendaal, een theorie de grond instampen via absurde argumentatie, maar ook gebalanceerd proberen over te komen, waarschijnlijk om zich in te dekken.quote:de theorie klopt niet. Natuurlijk zit er een zekere mate van waarheid in
quote:JVC blij met stilleggen wegenbouw
AMSTERDAM - JVC is verheugd dat de snelweg A4 voor de deur van hun hoofdkwartier bij Leiden niet mag worden verbreed. Het bedrijf vindt schonere lucht voor de eigen werknemers belangrijker dan het oplossen van één van de grootste files van Nederland.
JVC had tot de hoogste instantie geprocedeerd om de verbreding vlak voor het kantoor te dwarsbomen. De Raad van State gaf het bedrijf deze week groot gelijk en liet de verbreding van twee naar drie rijstroken stilleggen. JVC zit nu tachtig meter van de A4 en na verbreding 40. Het bedrijf wilde onder meer een extra geluidscherm.
Ook milieudefensie die aan de hand van electronicabedrijf JVC meestreed, is opgelucht dat de A4-plannen zijn geschrapt.
Werkgeversorganisatie VNO-NCW is 'ongelooflijk teleurgesteld' over de uitspraak. "We hebben het hier over de slagader van de Randstad. Je zult daar maar elke dag in de file staan. Dat de voorbereidende werkzaamheden nu ook zijn stilgelegd, is onaanvaardbaar", aldus een woordvoerster.
De verladersorganisatie EVO vindt de argumentatie dat verbreding van de A4 slecht zou zijn voor de luchtkwaliteit 'onbegrijpelijk'. "We hebben het hier over de grootste flessenhals in Nederland. Dagelijks staan hier tientallen kilometers file, daardoor buigt de verkeersstroom af naar de A44 en de provinciale weg N207 naar Alphen aan den Rijn. Het gevolg is dat daar ook alles vast staat met rokende uitlaten. Dat is pas milieuschade", aldus de woordvoerder.
Volgens Milieudefensie is de aanleg van wegen 'niet meer van deze tijd'. JVC is blij met de schonere lucht, alleen de omwonenden van de A4 zullen daar andfers over denken. De snelweg die hun dorp doorsnijdt zou deels onder de grond komen en het dorp van veel stank verlossen.
De gemeente spreekt van een ramp, nu dat plan ook van tafel moet.
So do iquote:Op donderdag 26 juli 2007 23:52 schreef Asics het volgende:
Whehe ik ga altijd met de fiets naar mijn werk, dan ben ik er sneller dan met de auto.
Laten we dan met z'n allen grote 4x4's kopen en dwars door de weilanden en bossen gaan raggen om ergens te komenquote:Volgens Milieudefensie is de aanleg van wegen 'niet meer van deze tijd'.
quote:Op donderdag 26 juli 2007 23:38 schreef athlonkmf het volgende:
JVC komt er bij mij nu dus helemaal niet in
[..]
Dat zeg je nu. Maar als jij straks na je studie ook elke dag in de file staat dan piep je wel anders.quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:51 schreef Pool het volgende:
Van mij had die weg ook wel gelegd mogen worden hoor. Tussen Rotterdam, Amsterdam, Den Haag en Utrecht moeten gewoon goede, brede snelwegen liggen die door middel van rekening rijden flink belast worden. Dat geld kan dan gebruikt worden voor onderzoek en innovatie van schoner vervoer en schonere energie. Per saldo denk ik dat je dan meer winst hebt voor zowel economie als milieu, dan wanneer je die noodzakelijke wegen niet aanlegt.
quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:51 schreef Pool het volgende:
Maar die elsevier-columns zijn weer als vanouds debiel..
Erg hard natuurlijk. De VVD heeft er net 13 jaar regeringsdeelname opzitten en nu is het sontaan allemaal zo verschrikkelijkquote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
![]()
Maar die weg had er moeten komen natuurlijk, al vraag ik mij af hoe hard de vvd krokodillentranen aan het huilen is
Het is niet onbelangrijk maar wel totaal belachelijk. Daar is namelijk met geen zinnig woord wat over te zeggen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:07 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nee toch! Wat een volstrekt onbelangrijk punt!!.
.
VVD..
Als je dan ook half nederland verbouwt kan dat inderdaad. Hoeveel vinexwijken en industrieterreinen zijn er wel niet in Nederland? En wie heeft dat bedacht? precies. Dezelfde overheid die nu ook alle wegenbouw tegenhoudt..quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad de automobiliteit flink terugdringen. En er voor zorgen dat mensen dichter bij huis gaan werken of dichter bij hun werk gaan wonen. Het is een totaal ongewenst maar verdomd effectieve maatregel.
ook rechts heeft de afgelopen jaren geen ruk aan het wegennet gedaan hoorquote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:54 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Het is niet onbelangrijk maar wel totaal belachelijk. Daar is namelijk met geen zinnig woord wat over te zeggen.
Vind dat de VVD helemaal gelijk heeft hierin. de CDA en PVDA hebben dit compleet aan zichzelf te danken door de konten te likken van de milieu en EU maffia.
Linksstemmers die in de file staan, alsjeblieft. Hier heb je op gestemd![]()
De overheid houdt de wegenbouw niet tegen. RWS onderbouwt z'n vergunningaanvragen onvoldoende. Dat is heel wat anders.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:55 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Als je dan ook half nederland verbouwt kan dat inderdaad. Hoeveel vinexwijken en industrieterreinen zijn er wel niet in Nederland? En wie heeft dat bedacht? precies. Dezelfde overheid die nu ook alle wegenbouw tegenhoudt..
Ook rechts heeft inderdaad geen reet gedaan. Maar die hadden in elk geval de plannen ervoor nog. Dat die nou steeds tegengehouden werden door milieugroeperingen, gemeentes en provincies. tja...quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
ook rechts heeft de afgelopen jaren geen ruk aan het wegennet gedaan hoor. Hoeveel is er precies gedaan in de tijd dat de VVD in de regering zat?
quote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:17 schreef HarryP het volgende:
[..]
Dat zeg je nu. Maar als jij straks na je studie ook elke dag in de file staat dan piep je wel anders.
Daarnaast wil heel Almere ook graag nog een paar baantjes extra naar Amsterdan en zo zijn er nog wel een paar steden die wat meer wegen willen.
En wat heeft rekeningrijden nu voor invloed. Werknemers hebben niet te kiezen om later op hun werk te komen en als de werkgever van je verlangt dat je op een bepaalde tijd aanwezig bent dan vergoed hij het rekeningrijden ook maar.. (En de belastingdienst zal het toestaan dat de reiskosten aftrekbaar zijn van de belasting voor de werkgever). Dus het verminderen van de files zal niet lukken met rekeningrijden.
Ho ho ho regels zijn regels hoor ik balkenende en de rechtse partijen nog steeds roepen.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:04 schreef Metro2005 het volgende:
(EU? flikker op, we lappen gewoon net als elk ander EU land de regels maar even aan onze laars en eigen bevoling eerst..)
Ik beschreef ook mijn idealistische wereldbeeldquote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ho ho ho regels zijn regels hoor ik balkenende en de rechtse partijen nog steeds roepen.
Op basis van regels waar rechts ook mee heeft ingestemd.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:04 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ook rechts heeft inderdaad geen reet gedaan. Maar die hadden in elk geval de plannen ervoor nog. Dat die nou steeds tegengehouden werden door milieugroeperingen, gemeentes en provincies. tja...
De impact die een snelweg heeft op een gebied en hoe daarover gedacht wordt is ook veranderd in die tijd. 50 jaar terug wou men alle grachten in Amsterdam nog dempen of overkluizen ten behoeve van het autoverkeer. Het was een andere tijd.quote:Mooi voorbeeld was de A4, eindeijk was het hek van de dam, het zou er komen hoor. Toen begonnen gvd de gemeentes ineens weet te kloten want, dan zou de weg langs de huizen komen ! goh debielen, je had ook gewoon die huizen daar niet neer kunnen zetten aangezien al ongeveer 50 jaar bekend is dat die weg daar gaat komen.
En alle mensen die daar wonen weten dat OOK al al die tijd. Dus ik vind dat echt non argumenten.
Die mogelijkheden heeft de regering al lang en breed maar ze kiezen er niet voor om op die manier te werken. Kost ze stemmenquote:Nederland is echt zo'n land van gemiddeldes en praten, pappen en nathouden. Wanneer komt er gewoon eens een regering die daadkrachtig optreedt. Die niet telkens loopt te zaniken ,vergaderen, nog meer zaniken, kamervragen stellen, hippies om de tafel zet, boomknuffelaars op de thee neemt, nog meer vergaderen en ga zo maar door.
Nee, gewoon een regering die zegt: DAAR komt een snelweg (ja maar gemeente dit dat, niks geen gezeik, de plannen liggen er al jaren). KLAAR.
Dat heet het poldermodel en werkt over het algemeen heel aardigquote:Daar moeten huizen gebouwd worden (EU? flikker op, we lappen gewoon net als elk ander EU land de regels maar even aan onze laars en eigen bevoling eerst..) , daar komt natuur , we gaan investeren in alternatieve energie, we bouwen een windmolenpark, we plaatsen op alle huizen zonnepanelen (wat zeg je, is dat slecht voor de energiemaatschappijen? jammer dan toch, die waren geprivatiseerd) etc etc.
ACTIE willen we zien, genoeg met dat eeuwige gezever over van alles en nog wat.
![]()
Zolang iedere pauper op zaterdag nog met de auto naar de supermarkt of het voetbal gaat kan het nog wel wat zwaarder belast worden inderdaadquote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:17 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Want, dat is nu niet het geval?
Ik heb het idee dat ons 'beroemde' poldermodel tegenwoordig wel erg de vooruitgang en belangrijke beslissingen in de weg staat. Niet over alles moet je eeuwig doorzeiken. Sommige dingen zijn gewoon NU nodig en niet over 50 jaar pasquote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Op basis van regels waar rechts ook mee heeft ingestemd.
[..]
De impact die een snelweg heeft op een gebied en hoe daarover gedacht wordt is ook veranderd in die tijd. 50 jaar terug wou men alle grachten in Amsterdam nog dempen of overkluizen ten behoeve van het autoverkeer. Het was een andere tijd.
[..]
Die mogelijkheden heeft de regering al lang en breed maar ze kiezen er niet voor om op die manier te werken. Kost ze stemmen.
[..]
Dat heet het poldermodel en werkt over het algemeen heel aardig.
Och ik heb het idee dat dit nog wel meevalt.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:30 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat ons 'beroemde' poldermodel tegenwoordig wel erg de vooruitgang en belangrijke beslissingen in de weg staat. Niet over alles moet je eeuwig doorzeiken. Sommige dingen zijn gewoon NU nodig en niet over 50 jaar pas
Wat een redenatie.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zolang iedere pauper op zaterdag nog met de auto naar de supermarkt of het voetbal gaat kan het nog wel wat zwaarder belast worden inderdaad.
Ja, want een week aan boodschappen voor een heel gezin is ook zo lekker makkelijk vervoeren op een fiets.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:30 schreef du_ke het volgende:
Zolang iedere pauper op zaterdag nog met de auto naar de supermarkt of het voetbal gaat kan het nog wel wat zwaarder belast worden inderdaad.
In veel gevallen kan dat prima inderdaadquote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:00 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ja, want een week aan boodschappen voor een heel gezin is ook zo lekker makkelijk vervoeren op een fiets.![]()
Goed he?quote:
Bronquote:Eurlings vreest vertraging 40 wegenprojecten
Het ministerie van Verkeer en Waterstaat gaat met spoed veertig wegenprojecten op luchtkwaliteit onderzoeken. Aanleiding is de uitspraak van de Raad van State om de verbreding van de A4 bij Zoeterwoude stil te leggen.
Door de uitspraak van de Raad van State dreigt nu ook vertraging voor andere projecten
Dat verklaart een woordvoerder van het ministerie van Verkeer en Waterstaat tegenover elsevier.nl. Het ministerie start nu een onderzoek naar de veertig projecten die door de uitspraak van de rechter vertraagd dreigen te worden.
Projecten die in elk geval gevaar lopen en onderzocht moeten worden zijn onder meer de verbreding van de A2 tussen Leenderheide en Budel, en van de A28 tussen Meppel en Hattemerbroek.
Luchtkwaliteit
Deze week vernietigde de Raad van State een besluit voor de verbreding van de A4 tussen Burgerveen en Leiden, een hardnekkige flessenhals in de Randstad. De extra rijstrook zou de luchtkwaliteit te veel aantasten, zo bevestigde de Raad een klacht van onder meer Milieudefensie.
De gevolgen voor de luchtkwaliteit waren in een straal van driehonderd meter rond de weg onderzocht. Veel te mager, aldus de Raad van State.
Eurlings baalt
Verkeersminister Camiel Eurlings (CDA) baalt van de uitspraak. 'Het is nu nog te vroeg om te zeggen dat de projecten vertraging gaan oplopen. Maar het is erg jammer dat al die projecten opnieuw moeten worden onderzocht,'aldus de woordvoerder.
Een uitgebreider onderzoek naar de luchtkwaliteit gaat waarschijnlijk in september van start. Hoe lang dat onderzoek, uitgevoerd door TNO in opdracht van Rijkswaterstaat, gaat duren is onbekend.
Noodwet
Het CDA wil nu de verbreding van de A4 desnoods met een noodwet mogelijk maken, meldt de Volkskrant. De VVD noemt dit echter mosterd na de maaltijd en spreekt van krokodillentranen.
De uitspraak van de Raad van State is een zware tegenvaller voor Eurlings. Een maand geleden wees hij nog tien infrastructurele projecten aan die met spoed moesten worden uitgevoerd.
Urgentieprogramma
In dit Urgentieprogramma Randstad (video) staan onder meer de verlenging van de A4 tussen Delft en Rotterdam en de zeer omstreden verbinding van de A6 en de A9.
De overheid heeft ruimschoots aangetoond dat zij niet in staat is om voor een fatsoenlijke infrastructuur te zorgen. Het is dan ook weinig zinvol om diezelfde overheid extra middelen te geven in de hoop dat zij dan wél in staat is om haar taken uit te voeren. Verder is het een teken van zwakte om de milieubeweging de schuld te geven. Het enige wat zij doet is de ruimte die zij krijgt optimaal benutten. Het probleem is dan ook niet de milieubeweging, maar het falen van de overheid en de parlementaire democratie die daar aan ten grondslag ligt. Zolang mensen niet begrijpen dat hun steun aan de parlementaire democratie er voor zorgt dat dit soort problemen blijven bestaan, zal er niets veranderen.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 19:36 schreef Schuifpui het volgende:
Ik denk dat de meesten (op een paar millieuhippies na) wel vinden dat er iets moet gebeuren. De overheid zou dit soort dingen er gewoon door heen moeten kunnen drukken. Ik snap niet hoe je decennia lang kan blijven zeiken over het verlengen of verbreden van wegen. Onderzoek waar het nodig is en voor het vervolgens uit zou ik zeggen.![]()
Ik geloof die argumenten van die millieubewegingen ook absoluut niet. Ik kan me niet voorstellen dat het beter voor het millieu is om zo in de file te blijven staan. Waarschijnlijk hebben ze alleen de factoren meegenomen die hen goed uitkomen.
Uh huh. Vandaar de 80 km zones, die onder Balkenende (met daarin de VVD) zijn aangelegd. Die waren ook beter voor het milieu. Ja. Nu staan er elke dag files op plaatsen waar die voordien niet stonden.quote:Op woensdag 25 juli 2007 13:23 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Lekker joh. Een dagelijkse file waarbij auto's stilstaan en als het effe weerk kan flink wegsperen om de vertragin in te halen is minder milieuvervuilend natuurlijk.
En het bevolkingsaantal en bedrijvigheid zijn natuurlijk hetzelfde gebleven sinds de jaren 60. 'We' zijn alleen maar luier geworden. En dat kan opgelost worden met carpoolen... Droom lekker verder.quote:Op woensdag 25 juli 2007 15:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In de jaren 60 had men nog bijna geen files, toch hebben we de afgelopen 50 jaar steeds meer snelwegen bijgelegd, en toch zijn er meer files ontstaan hoe komt dat dan?
Het heeft verschillende redenen. Mensen zijn luier geworden en pakken voor een poep en een scheet de auto, de meeste mensen zijn verder van hun huis gaan werken, maar de gemiddeld reistijd die iedereen van zijn werk woont is over de hele wereld ongeveer hetzelfde, 1/2 uur. Dus meer weg erbij, meer mensen die verder weg gaan werken.
Wanneer mensen eens wat meer vooruit zouden denken en met elkaar rekening zouden houden zou 50% van de huidige woon-werk-file-veroorzakers kunnen carpoolen en zijn al deze verbredingen van wegen niet nodig.
Ah, daar hebben we du_ke weer met "het is algemeen bekend dat". Bewijs graag.quote:Op donderdag 26 juli 2007 11:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is wel vrij algemeen bekend dat extra wegen tot extra verkeer leiden inderdaad.
Is ook niet onlogisch natuurlijk.
Kan je dat ook motiveren? Want volgens mij richt je je heel erg op de "milieubeweging" terwijl er veel meer speelt.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 19:27 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Laat die noodwet er komen en dat ze dat Urengtieprogramma dan ook maar snel door voeren. Zoals VNO-NCW ook al zei de milieubeweging heeft te veel macht
Opzich groeit de economie langzamer dan de mobiliteit/ het aantal voertuigkilometers dus of die economische bijdrage geweldig is heb ik wel wat twijfels over.quote:Die moet gewoon als het om de infrastructuur en dus indirect de groei van de Nederlandse economie gewoon op dit moment ingeperkt worden.
Ok vandaar dat je wekelijk last hebt van stroomuitval en uitval van de schoonwatervoorzieningenquote:Op vrijdag 27 juli 2007 20:09 schreef NewOrder het volgende:
[..]
De overheid heeft ruimschoots aangetoond dat zij niet in staat is om voor een fatsoenlijke infrastructuur te zorgen.
Het bewijs over kernenergie heb je gezien neem ik aan?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 23:51 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ah, daar hebben we du_ke weer met "het is algemeen bekend dat". Bewijs graag.
Als de reistijd naar het werk korter wordt wordt het dus aantrekkelijker te verhuizen of werk verderop te zoeken. Effect is dan meer verkeer.quote:BREVER-wet Wet van Behoud van Reistijd en Verplaatsingen Volgens deze wet is de totale tijd besteed aan reizen ongeveer constant in de loop van de tijd., men vind 1, 5 uur reistijd acceptabel om van A naar B en terug te reizen.
We hebben het in dit topic over wegen. Los daarvan heb jij blijkbaar een andere interpretatie van 'fatsoenlijk' met betrekking tot infrastructuur.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 01:15 schreef du_ke het volgende:
Ok vandaar dat je wekelijk last hebt van stroomuitval en uitval van de schoonwatervoorzieningen.
Infrastrcutuur is meer dan alleen wegen. En over het algemeen is dat allemaal behoorlijk voor elkaar in Nederland. Zou zo zelfs geen land weten waar het echt beter is.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 08:25 schreef NewOrder het volgende:
[..]
We hebben het in dit topic over wegen. Los daarvan heb jij blijkbaar een andere interpretatie van 'fatsoenlijk' met betrekking tot infrastructuur.
Bronquote:Werk A2 mogelijk vertraagd
Het valt niet uit te sluiten dat geplande wegwerkzaamheden in Limburg vertraging oplopen als gevolg van een uitspraak van de Raad van State. Het gaat mogelijk om de verbreding van de A2 tussen Urmond en Sint Joost en de aanleg van de A74 bij Venlo. Ook de verbreding van de A2 in Brabant tussen Budel en Leenderheide wordt wellicht vertraagd.
Het ministerie van Verkeer en Waterstaat gaat alles op alles zetten om vertraging te voorkomen, zegt woordvoerster Laura Kwakernaak. Veertig projecten worden opnieuw bestudeerd om te zien of de uitspraak van de Raad van State daar gevolgen voor heeft. Welke dat zijn, kon zij gisteren nog niet zeggen.
De Raad van State bepaalde deze week dat de verbreding van de A4 tussen Zoeterwoude en Hoogmade moet worden uitgesteld, omdat het onderzoek naar de gevolgen voor de luchtkwaliteit te beperkt is geweest. In een strook van driehonderd meter rond de weg zijn die gevolgen in kaart gebracht, terwijl volgens de Raad van State ook de gevolgen rond het onderliggende wegennet moeten worden bekeken.
Voor de A4 gaat Rijkswaterstaat het uitgebreidere onderzoek zo snel mogelijk uitvoeren. Voor veertig andere projecten wordt bekeken of zo'n uitgebreid onderzoek daar wellicht ook noodzakelijk is. "En als dat zo mocht zijn, dan laten we die parallel lopen aan de oorspronkelijke onderzoeken naar de luchtkwaliteit." Op die manier hoopt het ministerie vertraging te voorkomen.
Het CDA-Tweede Kamerlid Ger Koopmans uit Velden spreekt van een "noodsituatie", die is ontstaan ("of zeg maar gerust gecreëerd") door de uitspraak van de Raad van State. Als die zou kunnen betekenen dat diverse projecten vertraging oplopen, moet dat via noodwetgeving worden voorkomen, vindt hij. Samen met collega's van PvdA, ChristenUnie en VVD heeft hij de ministers van Verkeer en Milieu gevraagd hoe zij om denken te gaan met de ontstane situatie. "Wij willen voor 4 september een brief van de bewindslieden", aldus Koopmans.
De A74 bij Venlo moet de A73 en de Duitse Bab61 met elkaar gaan verbinden. Dit najaar wordt een ontwerp-tracébesluit verwacht. In 2011 zouden de eerste auto's over de A74 moeten kunnen rijden. Op de A2 tussen Sint Joost en Urmond is inmiddels begonnen met groot onderhoud. In september wordt een besluit verwacht over de aanleg van een spitsstrook langs dit traject en over de verbreding van de lus die bij knooppunt Kerensheide de A2 verbindt met de A76. Deze werkzaamheden zouden eind 2008 moeten zijn afgerond.
Nou waar hebben we dat eerder gehoord?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 11:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja, leuk Noodwetten. Oh jee, de rechter toetst zaken aan de wet en nu mogen we geen asfalt plempen. Wacht, doen we een noodwet, zetten we de rechters buitenspel en drijven lekker onze zin door.
Waar heb ik dat toch eerder gehoord?
Nee, dan noemen we die plak asfalt "Nederland".quote:Op woensdag 25 juli 2007 13:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Trouwens, als die weg nog iets breder word krijg je toch gewoon een vierkante plak asfalt? Mag je dat dan nog steeds een weg noemen?
Maar dat klinkt dus aqls belangenverstrengelingquote:Op zaterdag 28 juli 2007 11:31 schreef DrWolffenstein het volgende:
Maar wat wil je als de rechters zelf prominent lid zijn?
Dat krijg je als wetgevers ondoordachte wetten er doorheen rammen.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 11:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja, leuk Noodwetten. Oh jee, de rechter toetst zaken aan de wet en nu mogen we geen asfalt plempen. Wacht, doen we een noodwet, zetten we de rechters buitenspel en drijven lekker onze zin door.
Waar heb ik dat toch eerder gehoord?
En de Tweede en de Eerste Kamer hier niets tegen doen.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 12:28 schreef Boze_Appel het volgende:
Dat krijg je als wetgevers ondoordachte wetten er doorheen rammen.
En een dergelijke rechter zal die zaak dan ook niet behandelen. En anders kan de tegenpartij hem wrakenquote:Op zaterdag 28 juli 2007 12:22 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Maar dat klinkt dus aqls belangenverstrengeling![]()
.. en de EU het opdraagt.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 12:31 schreef ijsbrekertje het volgende:
En de Tweede en de Eerste Kamer hier niets tegen doen.
quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Op basis van regels waar rechts ook mee heeft ingestemd.
De VVD is in ieder geval de enige (grote) partij die tenminste nog plannen heeft voor wat extra asfalt. Van de rest van de 'gevestigde orde' hoef je niet veel te verwachten behalve de gebruikelijke dooddoeners (OV, rekeningrijden, carpoolen, telewerken).
[..]
De impact die een snelweg heeft op een gebied en hoe daarover gedacht wordt is ook veranderd in die tijd. 50 jaar terug wou men alle grachten in Amsterdam nog dempen of overkluizen ten behoeve van het autoverkeer. Het was een andere tijd.
Ga je nu een stukje snelweg in een troosteloze polder vergelijken met de grachten van Amsterdam? Wees blij dat men vroeger nog 'guts' had om wat te ondernemen. Nu kunnen we genieten van een prachtige A1, A28 en A50 dwars door de Veluwe. Anno 2007 had men ongetwijfeld een ondertunneling van de Veluwe voorgesteld (a ¤ 85 miljard Euro).
[..]
Die mogelijkheden heeft de regering al lang en breed maar ze kiezen er niet voor om op die manier te werken. Kost ze stemmen.
[..]
Dat heet het poldermodel en werkt over het algemeen heel aardig.
Werkt net zo goed als een handrem doet om stil te blijven staan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |