Dan neem je niet genoegquote:
Heb afgelopen week een kuurtje gedaan en dus geen brood gegeten. Wel veel zuivel en ik denk eigenlijk dat dat 't probleem wel eens zou kunnen zijn. Al verdenk ik eigenlijk ook de yakult-light die ik afgelopen 1,5 week heb gebruikt.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 15:44 schreef Troel het volgende:
[..]
Dan neem je niet genoeg
En haal eens en pakje roggebrood anders??
En hoe lang ben je?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:36 schreef DABAMaster het volgende:
[..]
Dank je : ), Hoe: sport. Hoeveel? Van 108 in april, tot 95 nu, tot 87 na de zomer/herfst tot 81 op 1 januari
Levi weet van kaas, maar wat is een zebraatje??quote:Op vrijdag 27 juli 2007 15:57 schreef Troel het volgende:
Roggebrood en dan lekker met een plak kaas of met paturain en dan een zebraatje maken
Ik denk dat Troel creatief met kaas is. Ze zit dan reepjes kaas uit te knippen en legt dat op het donkere roggebrood en creert hiermede een zebra. Of heb ik het misquote:Op vrijdag 27 juli 2007 16:05 schreef Levitation het volgende:
[..]
Levi weet van kaas, maar wat is een zebraatje??![]()
Dat denk ik ookquote:Op vrijdag 27 juli 2007 16:10 schreef colette het volgende:
Ik denk dat Troel creatief met kaas is. Ze zit dan reepjes kaas uit te knippen en legt dat op het donkere roggebrood en creert hiermede een zebra. Of heb ik het mis![]()
220 - je leeftijd en daar 70% van. Is tenminste wat ik zo'n beetje aanhoud.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 16:12 schreef DABAMaster het volgende:
ik drink veel meer water dan vroeger, dit schijnt te helpen. Kan je dat bevestigen?
Verder fiets ik veel op de hometrainer: wat is de beste hartslag om af te vallen? Ik hoorde 147 hartslagen per minuut, maar dit haal ik nooit. Heb al grote moeite om langer 130 aan te houden
Ik ben niet zo streng.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 16:23 schreef DABAMaster het volgende:
220 - 23 = 197 * 0.70 = 137,9. Dat is dus ideaal? Ik haal normaal de 132. Is dat ook nog voldoende?
45 - 60 minsquote:Op vrijdag 27 juli 2007 16:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ben niet zo streng.
Hoe lang fiets je? Ik ga uit van tenminste een half uur. Een uur vind ik zelf optimaal.
je mag wel een kaartje naar mij sturen met rookworstzegeltje hoorquote:Op vrijdag 27 juli 2007 16:57 schreef YPPY het volgende:
Hebben jullie dat ook? Ik zit net een kaartje te schrijven, maar ik durf de rookworstpostzegel er niet op te plakken. Die heb ik nu al drie over. De andere postzegels durf ik wel te sturen.
Yayquote:Op vrijdag 27 juli 2007 17:34 schreef motorbloempje het volgende:
even snel zwaaien:ik heb de sleutels
quote:
Ik heb wel zin in eten, maar ik krijg er gewoon niet meer in. Na een half bord zit ik echt volquote:Op vrijdag 27 juli 2007 18:07 schreef octopussy het volgende:
Isa, staat het eten je niet tegen? Misschien dat er toch een soort mentale barriere is (je eet zoveel als je moet, maar meer gaat er niet in)?
Ik heb hetzelfde als ik hevige spanningen heb (door liefdesverdriet of anders) Het lijkt er dan op of je hersenen het zo druk hebben om dingen te processen dat ze vergeten om door te geven dat je honger hebt en als je dan eenmaal eet, smaakt het je ook niet echt. Het lijkt wel of je ook veel langer met 1 hap bezig bent. Bijna ook alsof er een brok voor zit. De enige keer dat ik echt mager was (49 kilo) was toen ik het na 3 jaar samenwonen uitmaakte en een hele heftige tijd doormaakte: ik kon ook letterlijk geen hap meer door m'n keel krijgen.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 18:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb wel zin in eten, maar ik krijg er gewoon niet meer in. Na een half bord zit ik echt volIk snap het ook gewoon niet. Er liggen ook al meer dan een week zakken chips in huis en er zit ijs in de vriezer waar ik af blijf. Eerder at ik zoiets in een dag op
En misschien is het een mentale barrière, wie weet.
Ja, precies en ik denk dus dat vaak het hele eieren eten is met het verschil tussen dunne en dikke mensen: het zit allemaal in de hersenen. Dunne mensen blijven vaak dun omdat ze minder eten omdat hun hersenen gewoon eerder zeggen: je hebt genoeg. Het is voor hen dus veel makkelijker om op gewicht te blijven: het gaat vanzelf.En normaal gesproken (dus als ik geen spanningen heb) duurt het echt éeuwen voordat ik doorkrijg dat ik nu weleens mag stoppen.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 18:23 schreef Isabeau het volgende:
Het geen hap meer door m'n keel krijgen dacht ik al wel gehad te hebben, heb 1,5 week bijna alleen gedronken. Maar je beschrijft wel precies hoe ik het ervaar, als ik begin met eten heb ik al niet zo'n trek meer en eet m'n bord dus echt niet leeg. Net of m'n hersenen het signaal 'vol' al afgeven voor ik een tweede hap kan nemen.
Dat gevoel kreeg ik ook alquote:Op vrijdag 27 juli 2007 18:37 schreef conleche het volgende:
Ja, precies en ik denk dus dat vaak het hele eieren eten is met het verschil tussen dunne en dikke mensen: het zit allemaal in de hersenen.
Wauw! Dat kapsel staat je echt geweldig!!quote:Op vrijdag 27 juli 2007 18:07 schreef octopussy het volgende:
Ik heb trouwens foto's van mijn nieuwe kapsel op dieetweb gezet
Dat is voor mij ook een compleet nieuw gevoel. Ik taal nergens naarquote:Op vrijdag 27 juli 2007 18:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat gevoel kreeg ik ook alZo van "dus zó voelt het als je na een redelijk normale portie propvol zit en er niets meer bij kan....dus zó voelt het als je 4 chipjes eet en echt niet meer wilt hebben..." Eigenlijk wil ik dit gevoel wel houden
![]()
Nee dat ik niet accuraat en ja het duurt lang voor je iets verbrand hebt. Overigens is 100ml frisdrank ongeveer 40kcal en dat heb je er in 10min hometrainer wel af.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:12 schreef DABAMaster het volgende:
ff iets anders, ik zie op de hometrainer altijd staan: x cal. verbrand. Zeg 700 ofzo. Is dat accuraat, want dat zou betekenen dat je voor 100 ml frisdrank 2 uur moet fietsen ofzo
Er zijn wat online calculators, moet je even op googlen... maar ook die zijn niet heel accuraat. Het is gewoon best complex... het is namelijk van best veel factoren afhankelijk, zoals oa gewicht, geslacht, vetpercentage, leeftijd etc.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:17 schreef DABAMaster het volgende:
Is daar ergens een tabelletje voor? je moet zolang hometraineren om er bijv. een avondmaaltijd af te hebben ofzo?
Misschien heb je hier iets aan, zit ook een advanced bicycle calculator bij. Vergeet niet om kilojoule en lbs in kcal en kg en dergelijke te veranderenquote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:17 schreef DABAMaster het volgende:
Is daar ergens een tabelletje voor? je moet zolang hometraineren om er bijv. een avondmaaltijd af te hebben ofzo?
Heb ik nog steeds niet hoor als het zou kunnen at ik de hele dag niks met perioden eten doet me nog steeds vrij weinig ik vind het wel weer lekker en dat is op zich wel prettigquote:Op vrijdag 27 juli 2007 18:59 schreef octopussy het volgende:
[..]
Dat is voor mij ook een compleet nieuw gevoel. Ik taal nergens naarHeb geen zin om te bedenken wat het avondeten moet zijn.
dat terwijl ik voor mijn operatie altijd wel trek had in iets en ik keek naar het avondeten uit. Wat nou precies de oorzaak is van die wijziging na de operatie weet ik niet zo goed. Maar het is ongetwijfeld een hormonenkwestie.
Als ik het goed begrijp (sorry als ik het verkeerd heb) moet jij meer gaan eten om minder te gaan wegen? Omdat je teveel gebakkerd hebt?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 22:38 schreef FREAKY_ME het volgende:
Sinds afgelopen woensdag ben ik begonnen met het boddieplan. Dat loopt via de sportschool waar ik train. Het plan wordt helemaal afgestemd op jouw persoon. Daar wordt onder andere gekeken of je een actieve baan hebt of een bureau baan, hoe vaak je per week traint en of je een regelmatig leven hebt.
Het eerste wat ik te horen kreeg was dat ik te weinig at. Daarna zijn er een aantal tests gedaan en daaruit bleek dat mijn stofwisseling te langzaam was (een gevolg van het sonjabakkeren).
Aan de hand van al het boven genoemd is een schema gemaakt voor het eten en daaruit bleek dat ik 2900 calorien op een dag moet eten om mijn stofwisseling aan de gang te houden. Om aan de 2900 calorien op een dag te komen moet je trouwens behoorlijk door eten. Het bijna 2,5 keer zoveel als wat ik voorheen at.
Het schijnt erg goed te werken. Ik ben benieuwd (aankomende dinsdag wordt er voor het eerst opnieuw gewogen en vetpercentage gemeten).
Ik ben trouwens in februari begonnen op 127 kilo. Ik weeg nu 108 kilo en mijn streven is rond de 95 kilo.
Daar komt het inderdaad op neer. Bij de meting van mij stofwisseling kwam de waarde uit op 1850 (ik weet even niet zo snel wat de eenheid daarvan is). Een normale stofwisseling zit ergens tussen de 2200 en 2500 als ik het wel heb.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 22:50 schreef DABAMaster het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp (sorry als ik het verkeerd heb) moet jij meer gaan eten om minder te gaan wegen? Omdat je teveel gebakkerd hebt?
klinkt heel logisch (vooral voor mezelf trouwens) want mijn calorieinname is veel minder dan een normaal mens (vroeger nooit ontbijt of lunch en weinig avondeten) heb alleen problemen om zelf weer meer te gaan eten, dus heb de lunch al weer ingevoert, en ontbijt moet er nog bij komen, en daarna ook nog de tussendoortjes. maar juist door het weinige eten van mij (en als ik at, meteen slecht eten) ben ik, vind ik meer aangekomen dan nodig was.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 22:50 schreef DABAMaster het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp (sorry als ik het verkeerd heb) moet jij meer gaan eten om minder te gaan wegen? Omdat je teveel gebakkerd hebt?
dat helpt hequote:Op vrijdag 27 juli 2007 23:18 schreef LasTeR het volgende:
Ik ben trouwens alweer een kilo kwijt door het niet amerikaanse eten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |