Daarom ben ik ook nog niet tevreden.quote:Op woensdag 25 juli 2007 21:31 schreef veldmuis het volgende:
Ik ben niet heel erg onder de indruk van je pan, TS. Een langere sluitertijd zou toffer zijn.
Net even aangepastquote:Op donderdag 26 juli 2007 16:20 schreef qless het volgende:
Mischien is het handig om even je gebruikte sluitertijd erbij te posten?
Een handig programma waarmee je de info kan uitlezen is bijvoorbeeld Opanda IExifquote:Op donderdag 26 juli 2007 16:20 schreef qless het volgende:
Mischien is het handig om even je gebruikte sluitertijd erbij te posten?
Nee, ik kan er geen fuck van, dus dat bespaar ik de wereld.quote:Op donderdag 26 juli 2007 23:08 schreef Sport_Life het volgende:
Maak jij dan eens een pan foto, Veldmuis.
quote:
quote:Op donderdag 26 juli 2007 23:09 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Nee, ik kan er geen fuck van, dus dat bespaar ik de wereld.
Lijkt mij dat je toch nog (kunt) "schuintrekken" als je met schouderstatief werkt.quote:Op donderdag 26 juli 2007 23:32 schreef ultra_ivo het volgende:
Pannen met een statief is wat lastig. Lukt je eigenlijk alleen goed met een schouderstatief.
Dit was ook min of meer een toevalstreffer hoor. Heb em uit de hand geschoten op 200mm. (heb geen statief)quote:Op donderdag 26 juli 2007 23:24 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Uit de losse hand geshoten....
Bij zo'n lange sluitertijd kun je beter een statief gebruiken.
[..]
FF jenne
Oefening baart kunst![]()
Daarom staat er ook een vraagteken bijquote:Op zaterdag 28 juli 2007 21:14 schreef veldmuis het volgende:
Dat heeft weinig met pannen te maken lijkt me.
OK...quote:Op zaterdag 28 juli 2007 21:53 schreef Gremen het volgende:
Dat noemen ze gewoon zooming en daar is zelfs een apart topic voor
[lens zooming] Creatieve fotografie
Dat is een mooie.....quote:
Nordschleife bedoel je zeker?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:15 schreef Paladijn het volgende:
Paar probeersels van mijn kant bij het Nurburgring circuit:
Strakke foto's! Bij 7 een bepaald filter gebruikt?quote:Op maandag 30 juli 2007 00:07 schreef GenesiZ het volgende:
Hier een aantal van mijn panners
1:
[afbeelding]
2:
[afbeelding]
3:
[afbeelding]
4:
[afbeelding]
5:
[afbeelding]
6: Let op de neuswiel
[afbeelding]
7: Niet echt pannen, wel de look van beweging
[afbeelding]
Zilverfilter? Nog nooit van gehoord. Zit deze standaard in PS? Ik vind de kleuren namelijk geweldig.quote:Op maandag 30 juli 2007 23:06 schreef GenesiZ het volgende:
Jep. Een pola-filter voor de vlek in de lucht. 12mm lens+pola geeft een driehoekvlek en met photoshop een zilverfilter erover voor een 'koudere' look.
Toevallig zondag de 16e op Schiphol geweest?quote:
Ik heb de filter erin gezet met een progje van Nikon Deze heeft een zwik filters voor PS. Stuur me maar even een mail naar info(at)genesiz.nl voor meer info.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:26 schreef MrTimbo.B het volgende:
[..]
Zilverfilter? Nog nooit van gehoord. Zit deze standaard in PS? Ik vind de kleuren namelijk geweldig.
Ik denk dat hij vaker komt op Schipholquote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:27 schreef -SL- het volgende:
[..]
Toevallig zondag de 16e op Schiphol geweest?
Ik heb deze daar gemaakt toen:
[afbeelding]
quote:Spectaculair programma Bavaria City Racing 2007
19 augustus is Rotterdam omgebouwd tot een waar racecircuit. Auto's uit de snelste raceklassen, zoals formule 1, A1 Grand Prix, Champ Car en WTCC, laten zich horen, zien en ruiken tijdens Bavaria City Racing!
Dit evenement geheel in stijl van de Monaco straatraces, mag je als racefan niet missen! Bekende coureurs die hun kunsten vertonen zijn onder andere onze eigen Robert Doornbos, Adrian Sutil, Heikki Kovalianen, Nelson Piquet jr., Tom en Tim Coronel en Jeroen Bleekemolen
Het programma ziet er als volgt uit:
12.00 Warming Up & Drive for Kids
14.00 Start Bavaria City Racing
14.05 Spyker F1 Demonstratie
Coureur: nnb
14.20 WTCC
Coureurs: Duncan Huisman (BMW) en Tom Coronel (SEAT)
14.35 ING Renault F1 Demonstratie
Coureur: Heikki Kovalainen
14.55 NL Drift Series
Coureurs: Olaf Comijs, Tim en Tom Coronel
15.05 A1 Grand Prix
Coureurs: Jeroen Bleekemolen en John O'Hara
15.20 ChampCar World Series
Coureur: Robert Doornbos
15.40 Spyker F1 demonstratie
Coureur: Adrian Sutil
15.55 Classis Formula
Coureurs: Michael Bleekemolen en Ho-Ping Tung
16.15 ING Renault F1 demonstratie
Coureur: Nelson Piquet jr.
16.30 Einde
Op het Strand aan de Maas vindt vanaf 18.00 uur de Monaco Club afterparty plaatst. Een glamour party geheel in stijl van de autosport. Met Eddie Jordan en zijn band, Kid Creole & The Coconuts en DJ Ferry Corsten die o.a. de hitsong voor Bavaria City Racing maakte.
ik hoop dat iedereen daar heen gaat... zal het lekker rustig zijn op het eurocircuit!quote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:14 schreef -CRASH- het volgende:
Voor wie in pannen wil gaan oefenen is er op 19 augustus een mooie gelegenheid om dat te doen....
[..]
Nu we het toch over het Eurocircuit hebben...nog eentje van afgelopen jaar...quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 08:49 schreef Deimos000 het volgende:
[..]
ik hoop dat iedereen daar heen gaat... zal het lekker rustig zijn op het eurocircuit!![]()
![]()
![]()
vette plaatquote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:16 schreef Nikonnijntje het volgende:
[..]
Nu we het toch over het Eurocircuit hebben...nog eentje van afgelopen jaar...
[afbeelding]
f=230mm | t=1/200s | -0.3EV, uit het losse handje zonder statief
ik heb het geprobeerd:quote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:14 schreef -CRASH- het volgende:
Voor wie in pannen wil gaan oefenen is er op 19 augustus een mooie gelegenheid om dat te doen....
[..]
Het lijkt erop dat de auto niet helemaal scherp is, maar desondanks wel mooie foto.quote:
Was hij ook niet... het is tevens een crop. (Kon daar niet echt goed uit de voeten met m'n kitlensjequote:Op dinsdag 21 augustus 2007 12:49 schreef sanger het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat de auto niet helemaal scherp is, maar desondanks wel mooie foto.
1/25s zijn TE lage sluitertijden om fatsoenlijk te pannen...ongeacht wat voor type lens je hebt.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 13:16 schreef kvdv het volgende:
[..]
Was hij ook niet... het is tevens een crop. (Kon daar niet echt goed uit de voeten met m'n kitlensje... momenteel even geen geld voor 'n fatsoenlijke tele.)
Dit was het beste dat me gelukt is, vandaar dat ik 'm toch maar postte.
hieronder btw de EXIF-info:
Focal lenght: 55mm
ISO: 200
Aperture: F/20
Shutterspeed: 1/25s
Deze motorrijder springt er wel heel mooi uit zo met die kleuren tegen dat bruin. Maar hijs voor mij net ff iets te wazig.quote:
klopt, ik vind het maar moeilijkquote:Op zondag 26 augustus 2007 10:13 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Deze motorrijder springt er wel heel mooi uit zo met die kleuren tegen dat bruin. Maar hijs voor mij net ff iets te wazig.
Misschien doordat die motor ook verticaal wat stuitert (en dat wordt niet gecompenseerd met pannen).
op zich wel gaaf...alleen een beetje raar uitgesneden...quote:Op maandag 3 september 2007 12:02 schreef CompuMess het volgende:
USA Champcar Races - Assen
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb op zich nog wel wat ruimte over hoor, maar ik had wat ruimte aan de achterkant gelaten om aan te geven waar die auto zo snel vandaan kwam. Het zijn overigens (op het kaderen en snijden na) onbewerkte kleine jpegjes uit de cam, als ik de RAW ploaties ga verwerken zal ik ook eens een andere uitsnede proberen.quote:Op maandag 3 september 2007 13:47 schreef ForrestX het volgende:
[..]
op zich wel gaaf...alleen een beetje raar uitgesneden...
als je ruimte heb zou ik hem eerder uitsnijden met een leeg stuk voor de auto..en in dit geval zou ik gekozen hebben een uitsnede met de auto in het midden want ik gok dat je aan de voorkant niks meetr overhebt...
Op de een of andere manier vind ik het juist vaak fijner en "natuurlijker" om te zien waar die auto juist zo snel héén wilt...quote:Op maandag 3 september 2007 14:10 schreef CompuMess het volgende:
[..]
Ik heb op zich nog wel wat ruimte over hoor, maar ik had wat ruimte aan de achterkant gelaten om aan te geven waar die auto zo snel vandaan kwam. Het zijn overigens (op het kaderen en snijden na) onbewerkte kleine jpegjes uit de cam, als ik de RAW ploaties ga verwerken zal ik ook eens een andere uitsnede proberen.
Thanx, 1 is erg lastig, een met rotgang op je af komend ding is erg moeilijk te volgen merkte ik...wel leuk om te doen trouwens, had er weinig tot geen ervaring mee..quote:Op maandag 3 september 2007 19:29 schreef Xilantof het volgende:
2e is erg tofkrijg je de snelheid beter mee dan bij de eerste.
de onderste is idd tofquote:Op zondag 2 september 2007 00:56 schreef vanDekaart het volgende:
[..]
klopt, ik vind het maar moeilijk
hier nog 2 pogingen:
[afbeelding]
[afbeelding]
Goed gelukt !, erg goed zelfs !quote:Op maandag 3 september 2007 20:51 schreef Robertje het volgende:
[afbeelding]
Heb het ook ff geprobeerd in Assen.
foto's zijn gewijzigd.quote:Op maandag 3 september 2007 12:02 schreef CompuMess het volgende:
USA Champcar Races - Assen
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie plaat Robertje, waar stond jij ?quote:Op maandag 3 september 2007 20:51 schreef Robertje het volgende:
[afbeelding]
Mooi hoorquote:Op maandag 3 september 2007 20:51 schreef Robertje het volgende:
[afbeelding]
zie het nu pas CMquote:Op dinsdag 4 september 2007 08:14 schreef CompuMess het volgende:
[..]
foto's zijn gewijzigd.
[..]
Mooie plaat Robertje, waar stond jij ?
Maak dat de kat maar wijs....quote:Op maandag 3 september 2007 21:37 schreef Leutje het volgende:
Iedereen maar pannen op bewegende objecten. Ik pan een stilstaand object![]()
[afbeelding]
In de ochtendschemer langs een boom fietsen en dan hopen op het beste.
Ik heb hier nog wel een snelkookpan voor je liggen...quote:Op zondag 9 september 2007 21:41 schreef ..bennie het volgende:
Ik mis de pan?
Dit is een hele nette!quote:Op zaterdag 15 september 2007 10:32 schreef Ronald_ het volgende:
Ook maar eens wat laten zien dan
[afbeelding]
Dat soort dingen heb ik ook geregeld in mijn *vak*quote:Op maandag 3 september 2007 21:37 schreef Leutje het volgende:
Iedereen maar pannen op bewegende objecten. Ik pan een stilstaand object![]()
[afbeelding]
In de ochtendschemer langs een boom fietsen en dan hopen op het beste.
I Know, echt shitquote:Op woensdag 19 september 2007 18:19 schreef Xilantof het volgende:
Je eerste van de 4 vind ik verre weg de fijnste. Veel dynamischer namelijk dan de andere drie.
Jammer van 't wiel (onder) maar kan begrijpen dat 't gewoon erg snel gaat!
Ja, maar we hadden genummerde zitplaatsen en dan kan je niet veel kanten op zeg maar!quote:Op donderdag 20 september 2007 09:41 schreef DeBastaard het volgende:
Als je op francorchamps wilt pannen, moet je daar op dat stuk naast Eau Rouge gaan staan (Aan de buitekant van het circuit), daar is 'n aardige lege plaats waar geen storende hekken in beeld komen![]()
Waarom een F van 8.0?quote:Op woensdag 25 juli 2007 21:42 schreef HMaster-II het volgende:
Qualificatietraining @ Dutch-TT 2007
[ afbeelding ]
EXiF info:
ISO100
1/125 Sec
F 8.0
![]()
Omdat je sluitertijd bepalend is bij pannen. Doordat je sluiter langer openstaat, en je meebeweegt met je object, blijft het object wel scherp en krijg je op de achtergrond bewegingsonscherptequote:Op maandag 5 november 2007 00:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Waarom een F van 8.0?Ik had eerder verwacht dat je F rond de 3 zou liggen, zodat je de achtergrond een handje helpt met onscherp worden..
![]()
ik heb liever een filter die het licht versterktquote:Op maandag 5 november 2007 18:15 schreef ultra_ivo het volgende:
Als alternatief kun je een ND filter gebruiken om toch een lage sluitertijd én een laag diafragma te krijgen.
dat had ik ook wel gedaan, maar tussen de bomen moest ik richting de 1/60.. Zelfs met IS wordt dat @300mm toch best lastigquote:Op maandag 5 november 2007 21:15 schreef Nikonnijntje het volgende:
Om van het gezeik af te zijn:(opties)
- Gooi die sluitertijd nog wat omlaag...(1/160 a 1/200s)
- Gooi je ISO omhoog
- Koop een f/2.8
Da afkorting verschilt per fabrikant, maar ieder soort van anti-trillingsfunctie werkt daarvoor. (Tenminste als je je sluitertijd omlaag kan gooien wat betreft je onderwerp).quote:Op maandag 5 november 2007 19:04 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
ik heb liever een filter die het licht versterktIk had echt continue gezeik dat er zelfs met het alleropenste diafragma veel te weinig licht was
mijn lens heeft ISquote:Op maandag 5 november 2007 22:53 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Da afkorting verschilt per fabrikant, maar ieder soort van anti-trillingsfunctie werkt daarvoor. (Tenminste als je je sluitertijd omlaag kan gooien wat betreft je onderwerp).
Ja, 1/50 | 1/60 | 1/80s is extreem laag...(zonder monopod/statief)quote:Op maandag 5 november 2007 23:47 schreef sanger het volgende:
Ik hoor hier allemaal sluitertijden langskomen dat ik denk .....
Ik heb de mijne gemaakt met 1/50 - 1/100 dacht ik. Is dat echt zo extreem laag?
quote:Op dinsdag 6 november 2007 07:19 schreef Nikonnijntje het volgende:
[..]
Ja, 1/50 | 1/60 | 1/80s is extreem laag...(zonder monopod/statief)
met name ongewenste bewegingquote:Op dinsdag 6 november 2007 09:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Die foto's van hierboven waren mijn eerste foto's buitenshuis met een spiegelreflex (en uit het losse handje)
Heeft dat te maken met de beweging die je er dan in kunt krijgen?
Aha. Dus als ik een hogere sluitertijd had genomen dan had ik waarschijnlijk minder uitval gehad?quote:
idd.. En "niet nodig", tjaquote:Op dinsdag 6 november 2007 10:49 schreef sanger het volgende:
[..]
Aha. Dus als ik een hogere sluitertijd had genomen dan had ik waarschijnlijk minder uitval gehad?
En als ik het zo bezie heb ik dus eigenlijk geen IS nodig
Ga binnenkort weer eens wat proberen met pannen. Zal eens spelen met de hogere sluitertijdenquote:Op dinsdag 6 november 2007 11:15 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
idd.. En "niet nodig", tjaDat is maar hoe je het bekijkt.. Als je nu ook scherpe fotos maakt, zou je kunnen zeggen van niet.. Maar net wat je zegt, er zijn wel meer fotos die zouden lukken, en tis sowieso een stuk relaxter
Mooie fotoquote:Op donderdag 13 maart 2008 22:22 schreef Nikonnijntje het volgende:
2. 1/320 f/6.3 - D70+18-70 kitlens
[ afbeelding ]
Spiegel klapt toch op?quote:Op zondag 24 januari 2010 13:08 schreef Erasmo het volgende:
Als hem aan ziet komen kan je hem toch eerst volgend door de zoeker?
Je kan hem toch wel 1/40ste blijven volgens zonder spiegel? Gewoon van te voren meebewegen voordat je afdrukt.quote:
Dat maakt niks uitquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |