Dat soort dingen heb ik ook geregeld in mijn *vak*quote:Op maandag 3 september 2007 21:37 schreef Leutje het volgende:
Iedereen maar pannen op bewegende objecten. Ik pan een stilstaand object![]()
[afbeelding]
In de ochtendschemer langs een boom fietsen en dan hopen op het beste.
I Know, echt shitquote:Op woensdag 19 september 2007 18:19 schreef Xilantof het volgende:
Je eerste van de 4 vind ik verre weg de fijnste. Veel dynamischer namelijk dan de andere drie.
Jammer van 't wiel (onder) maar kan begrijpen dat 't gewoon erg snel gaat!
Ja, maar we hadden genummerde zitplaatsen en dan kan je niet veel kanten op zeg maar!quote:Op donderdag 20 september 2007 09:41 schreef DeBastaard het volgende:
Als je op francorchamps wilt pannen, moet je daar op dat stuk naast Eau Rouge gaan staan (Aan de buitekant van het circuit), daar is 'n aardige lege plaats waar geen storende hekken in beeld komen![]()
Waarom een F van 8.0?quote:Op woensdag 25 juli 2007 21:42 schreef HMaster-II het volgende:
Qualificatietraining @ Dutch-TT 2007
[ afbeelding ]
EXiF info:
ISO100
1/125 Sec
F 8.0
![]()
Omdat je sluitertijd bepalend is bij pannen. Doordat je sluiter langer openstaat, en je meebeweegt met je object, blijft het object wel scherp en krijg je op de achtergrond bewegingsonscherptequote:Op maandag 5 november 2007 00:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Waarom een F van 8.0?Ik had eerder verwacht dat je F rond de 3 zou liggen, zodat je de achtergrond een handje helpt met onscherp worden..
![]()
ik heb liever een filter die het licht versterktquote:Op maandag 5 november 2007 18:15 schreef ultra_ivo het volgende:
Als alternatief kun je een ND filter gebruiken om toch een lage sluitertijd én een laag diafragma te krijgen.
dat had ik ook wel gedaan, maar tussen de bomen moest ik richting de 1/60.. Zelfs met IS wordt dat @300mm toch best lastigquote:Op maandag 5 november 2007 21:15 schreef Nikonnijntje het volgende:
Om van het gezeik af te zijn:(opties)
- Gooi die sluitertijd nog wat omlaag...(1/160 a 1/200s)
- Gooi je ISO omhoog
- Koop een f/2.8
Da afkorting verschilt per fabrikant, maar ieder soort van anti-trillingsfunctie werkt daarvoor. (Tenminste als je je sluitertijd omlaag kan gooien wat betreft je onderwerp).quote:Op maandag 5 november 2007 19:04 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
ik heb liever een filter die het licht versterktIk had echt continue gezeik dat er zelfs met het alleropenste diafragma veel te weinig licht was
mijn lens heeft ISquote:Op maandag 5 november 2007 22:53 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Da afkorting verschilt per fabrikant, maar ieder soort van anti-trillingsfunctie werkt daarvoor. (Tenminste als je je sluitertijd omlaag kan gooien wat betreft je onderwerp).
Ja, 1/50 | 1/60 | 1/80s is extreem laag...(zonder monopod/statief)quote:Op maandag 5 november 2007 23:47 schreef sanger het volgende:
Ik hoor hier allemaal sluitertijden langskomen dat ik denk .....
Ik heb de mijne gemaakt met 1/50 - 1/100 dacht ik. Is dat echt zo extreem laag?
quote:Op dinsdag 6 november 2007 07:19 schreef Nikonnijntje het volgende:
[..]
Ja, 1/50 | 1/60 | 1/80s is extreem laag...(zonder monopod/statief)
met name ongewenste bewegingquote:Op dinsdag 6 november 2007 09:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Die foto's van hierboven waren mijn eerste foto's buitenshuis met een spiegelreflex (en uit het losse handje)
Heeft dat te maken met de beweging die je er dan in kunt krijgen?
Aha. Dus als ik een hogere sluitertijd had genomen dan had ik waarschijnlijk minder uitval gehad?quote:
idd.. En "niet nodig", tjaquote:Op dinsdag 6 november 2007 10:49 schreef sanger het volgende:
[..]
Aha. Dus als ik een hogere sluitertijd had genomen dan had ik waarschijnlijk minder uitval gehad?
En als ik het zo bezie heb ik dus eigenlijk geen IS nodig
Ga binnenkort weer eens wat proberen met pannen. Zal eens spelen met de hogere sluitertijdenquote:Op dinsdag 6 november 2007 11:15 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
idd.. En "niet nodig", tjaDat is maar hoe je het bekijkt.. Als je nu ook scherpe fotos maakt, zou je kunnen zeggen van niet.. Maar net wat je zegt, er zijn wel meer fotos die zouden lukken, en tis sowieso een stuk relaxter
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |