abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 oktober 2008 @ 15:10:27 #201
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_62051253
Zijn er uitstapjes naar Tsjernobyl te regelen? Bijvoorbeeld een 3 dagen naar Kiev en dan nog even langs Tsjernobyl?

Nee, ik ben geen ramproerist maar heb er vanalles over gelezen en heb zéér indrukwekkende foto's gezien.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 15:20:31 #202
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_62051541
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 15:10 schreef leolinedance het volgende:
Zijn er uitstapjes naar Tsjernobyl te regelen? Bijvoorbeeld een 3 dagen naar Kiev en dan nog even langs Tsjernobyl?

Nee, ik ben geen ramproerist maar heb er vanalles over gelezen en heb zéér indrukwekkende foto's gezien.
je kan bij een reisorganisatie een excursie naar tsjernobyl doen. Ikzelf heb het ook gedaan. Dan heb je een gids en vervoer van en naar Kiev. Ik ben ook geen ramptoerist en ik heb nog nooit zoiets ontzagwekkends meegemaakt...
put
your
clothes
on!
  woensdag 1 oktober 2008 @ 15:48:10 #203
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_62052360
Leo, kijk ook naar de vorige topics in de OP. Denk dat in deel 3 en 4 heel veel info staat over excursies naar Chernobyl.
Confidence through competence
  woensdag 1 oktober 2008 @ 16:03:27 #204
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_62052782
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 15:48 schreef Stereotomy het volgende:
Leo, kijk ook naar de vorige topics in de OP. Denk dat in deel 3 en 4 heel veel info staat over excursies naar Chernobyl.
Dank u, zal ik even bekijken!
  FOK!fotograaf vrijdag 3 oktober 2008 @ 14:30:06 #205
73911 ultra_ivo
pi_62105842
Volgende week m'n fietsinfo over Oekraine maar eens updaten. Ben nu in Kiev na een heerlijke 10 dagen fietsen van Krakau via Kosice, Uzhgorod en Ivano-Frankivsk naar Zjitomir.
pi_62111983
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 14:30 schreef ultra_ivo het volgende:
Volgende week m'n fietsinfo over Oekraine maar eens updaten. Ben nu in Kiev na een heerlijke 10 dagen fietsen van Krakau via Kosice, Uzhgorod en Ivano-Frankivsk naar Zjitomir.
Is het een beetje goed weer daar nu? (niet te koud bedoel ik dan)
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 19:39:59 #207
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_62112567
Vanavond een flesje van dit soldaat maken:

AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  FOK!fotograaf vrijdag 3 oktober 2008 @ 19:53:43 #208
73911 ultra_ivo
pi_62112887
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 19:18 schreef DJJoris het volgende:

[..]

Is het een beetje goed weer daar nu? (niet te koud bedoel ik dan)
Het is nu buiten 20 graden, en dat om 10 voor 9 's avonds. Het is dan ook tjokvol op straat.
pi_62120072
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 19:53 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Het is nu buiten 20 graden, en dat om 10 voor 9 's avonds. Het is dan ook tjokvol op straat.
Ruilen?
Wij hebben graad of 13 met wind en regen .

Kan persoonlijk nu al niet meer wachten, heb er super veel zin in .
  FOK!fotograaf zaterdag 4 oktober 2008 @ 08:38:15 #210
73911 ultra_ivo
pi_62122491
Ik begin laat op de middag aan de terugreis, dus ruilen komt er automatisch van
Trein van Kiev naar Lviv, dan met grote of kleine bus naar Polen (evt. de grens overfietsen) en uiteindelijk morgenmiddag de nachttrein van Warschau naar Keulen.

Vanochtend een grappige discussie op het station. Ik wilde mijn fiets&bagage daar stallen ivm de trein van vanmiddag. Volgens de kassier golden fiets&tassen als 1 stuks bagage, a raison van Grivna. Volgens de bagagebewaarders echter 5 stuks bagage (fiets en 4 tassen) met een totale kostprijs van 30 grivna. Ik heb het hen lekker onderling laten uitvechten, de kassier won
pi_62525991
Goed nieuws voor iedereen die wilt genieten van films in Oekraine in het Engels, de bioscoop Butterfly in Kiev (nabij Vokzalna) zal alle films die daar worden uitgebracht door Warner Brothers in het Engels gaan vertonen (naast de Oekraïense versie).
pi_62783251
Btw, voor wie binnenkort naar de Oekraine gaat, de exchangerate is echt fantastisch voor Europeanen op dit moment, voor 1 euro krijg je nu bij flink wat banken 8 hryvnia. Natuurlijk kan dit zo weer omslaan maar vond het best bijzonder.
Blijft heerlijk trouwens rond deze tijd in Oekraine te zijn, het is er droog en niet al te koud (denk rond de 10 graden maar voelt warmer). Helaas zaterdag alweer terug naar Nederland .
pi_62784942
Wil volgend jaar zeker weer een keer gaan. Wellicht icm. een trip naar Volgograd.
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_62787213
test
pi_62787303
Hallo,

Ik wil 10 november vertrekken naar Donetsk, maar zie al vlug dat het via België moeilijk is, langs Amsterdam is 470 euro ongeveer, en via Mûnchen ist 376 euro en rechtstreeks naar daar in twee en half uur, maar er zijn ook busreizen, maar vind ze niet meer terug, hoe geraak ik goedkoop ginder in Donetsk?
Ik ga naar men meissie daar een week en heb geen hotel ofzo nodig want ga bij haar slapen.
Heb ik een visum nodig, zoja, hoe werkt dat want heb weinig reiservaring naar verre landen.
Thx
  FOK!fotograaf woensdag 29 oktober 2008 @ 17:50:59 #216
73911 ultra_ivo
pi_62788106
Als je een Belgisch (of eender welk EU) paspoort hebt heb je voor een toeristisch verblijf geen visum nodig. Direkt internationaal tot Donetsk vliegen lijkt me een dure bedoening. Als de prijs belangrijk is zou ik vanaf Charleroi (Brussel-Zuid) met Wizzair vliegen tot Krakau en vanaf daar met de trein verder. Alternatief is vliegen tot Kiev en vanaf daar met de trein naar Donetsk.
pi_62804739
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 15:01 schreef DJJoris het volgende:
Btw, voor wie binnenkort naar de Oekraine gaat, de exchangerate is echt fantastisch voor Europeanen op dit moment, voor 1 euro krijg je nu bij flink wat banken 8 hryvnia. Natuurlijk kan dit zo weer omslaan maar vond het best bijzonder.
Blijft heerlijk trouwens rond deze tijd in Oekraine te zijn, het is er droog en niet al te koud (denk rond de 10 graden maar voelt warmer). Helaas zaterdag alweer terug naar Nederland .
Hey Joris,
Ben ook net weer een week geweest, van 18 t/m 25 okt. Maar die geweldige exchange rates heb ik niet gezien. Sterker nog, een jaar terug (augustus) kreeg ik 7,5 grivni voor 1 euro. Nu kreeg ik nog maar 7 (hoewel later in de week het 7,4 werd en zelfs 1 dag 7,6). Wat ik daarbij apart vind is dat de dollar het veel beter doet, vorig jaar 5 grivni voor 1 dollar, nu 6 voor 1 dollar. Dit was in Odessa maar zijn aan het begin van de week ook 1 dag naar Kiev geweest en daar was de koers zelfs slechter.

Had ook erg mooi herfstweer, wel fris maar de hele tijd zon. Het is daar zo slecht nog niet
Heb trouwens nu ook een visum geregeld voor me vriendin, komt met kerst en oud & nieuw hier heen

En voor wie van archeologie houd, of oude kastelen. Ongeveer 70 kilometer naar het zuiden rijden vanaf Odessa ligt Bilgorod. Hier is een heel erg oud fort te vinden wat best indrukwekkend is, ook worden ernaast opgravingen gedaan naar een oude nederzetting.
Om het snel op te kunne zoeken in Google Earth hier de coordinaten:
46°12'2.48"N 30°20'58.99"O
I was trying to daydream, but my mind kept wandering...
pi_62814139
Ik heb geen visum nodig, blijkbaar wel een reispas, en moet dat morgen gaan regelen.
Van Brussel naar Kyuv en dan met de trein, naar DOnetsk, dat gaat niet snel gaan denk met die trein?
Weet niet hoever het van mekaar ligt, maardenk 1000 km gemakkelijk?
Volgens een reisbureau hier zegt men dat ik best naar Aachen rij en daar reisbureau binnen ga en ticket bestel voor Munchen-Donetsk, ik weet anders niet hoe ik er ga geraken en heb ook geen ervaring als ik in Munchen kom zonder ticket dat ik snel eentje kan kopen en meevliegen, heb nog nooit gevlogen vandaar.
  FOK!fotograaf donderdag 30 oktober 2008 @ 17:37:23 #219
73911 ultra_ivo
pi_62816497
Brussel - München en Kiev-Donetsk zullen niet gek verschillen qua uren in de trein zitten. Daarbij zijn de Oekraïense treinen een stukje comfortabeler voor de langere afstand.
pi_62820970
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 10:31 schreef Tieu het volgende:

[..]

Hey Joris,
Ben ook net weer een week geweest, van 18 t/m 25 okt. Maar die geweldige exchange rates heb ik niet gezien. Sterker nog, een jaar terug (augustus) kreeg ik 7,5 grivni voor 1 euro. Nu kreeg ik nog maar 7 (hoewel later in de week het 7,4 werd en zelfs 1 dag 7,6). Wat ik daarbij apart vind is dat de dollar het veel beter doet, vorig jaar 5 grivni voor 1 dollar, nu 6 voor 1 dollar. Dit was in Odessa maar zijn aan het begin van de week ook 1 dag naar Kiev geweest en daar was de koers zelfs slechter.

Had ook erg mooi herfstweer, wel fris maar de hele tijd zon. Het is daar zo slecht nog niet
Heb trouwens nu ook een visum geregeld voor me vriendin, komt met kerst en oud & nieuw hier heen

En voor wie van archeologie houd, of oude kastelen. Ongeveer 70 kilometer naar het zuiden rijden vanaf Odessa ligt Bilgorod. Hier is een heel erg oud fort te vinden wat best indrukwekkend is, ook worden ernaast opgravingen gedaan naar een oude nederzetting.
Om het snel op te kunne zoeken in Google Earth hier de coordinaten:
46°12'2.48"N 30°20'58.99"O
Odessa is misschien iets duurder dan Dnipropetrovsk. Vandaag was de koers bij Terra (een van de vele Malls in de stad) 8hryvnia precies voor een euro. Niet slecht vond ik. In Kiev is de koers altijd slecht, helemaal op het station waar het zelfs slechter is als op het vliegveld . Ik wil de stad Odessa trouwens echt een keer zien, misschien komende zomer, hangt een beetje van mijn vriendin af, voorlopig moet ik haar maar niet al teveel storen met haar studie.

@Ukrainelover: een reispas ken ik niet, ook nooit nodig gehad, paspoort was genoeg (en 3 jaar geleden natuurlijk nog een visum maar dat was toen voor het laatst voor mij). De treinen zijn in Oekraine echt aan te raden, ik heb zelden zo comfortabel gereden, met de nachttrein (waar ik morgenavond mee moet) en met de Express (mijn persoonlijke favoriet). Het vliegt voorbij en de conducteur is nog je ober ook .
  FOK!fotograaf donderdag 30 oktober 2008 @ 21:26:37 #221
73911 ultra_ivo
pi_62822405
@DJ Joris, reispas is een van de Vlaamse varianten voor paspoort
pi_62826192
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:26 schreef ultra_ivo het volgende:
@DJ Joris, reispas is een van de Vlaamse varianten voor paspoort
Dankje voor de uitleg. Dat wist ik niet .

Nog even een tip voor Ukrainelover, niet alle bankautomaten werken als je Engels selecteert en op dit moment geven de bankautomaten van Privatbank helaas niet altijd geld uit. Het geld wordt niet van je rekening afgehaald maar de automaat geeft gewoon niets nadat je je pas hebt teruggekregen. Ik weet niet of het in andere steden is maar heb het in Dnipropetrovsk bij 8 automaten gehad van die bank en op meerdere dagen geprobeerd.
pi_62844409
14.11 heb ik mijn reispaspoort en betaalde 83,50 Euro, die paspoorten worden niet in België maar in Frankrijk gemaakt, wel raar, weet niet of dat in Nederland ook zo is.
Dan moet ik naar een Neckermannshop om mijn vliegtuigticket Munchen-Donetsk te bestellen en betalen (die geven zelf hun visakaart en betalen, jij betaald dan terug aan hen), en dat ticket krijg je mee, of ligt in Munchen klaar (dat wete ik nog niet), en dan rij ik met de wagen acht uur naar Munchen, dan vliegen naar Donetsk, blijf er één week of twee weken, dat moet ik met haar nog bespreken, en dan vertrekken WIJ samen terug met vliegtuig van daar naar Munchen en dan met de auto terug.
pi_62844443
Ivo, blijkbaar hebben we hetzelfde beroep, en verjaren we in zelfde maand, alleen ik jaar jonger dan jou. Ook toeval, schone foto's trouwens. ;-)

Greats
pi_62848040
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 18:26 schreef Ukrainalover het volgende:
14.11 heb ik mijn reispaspoort en betaalde 83,50 Euro, die paspoorten worden niet in België maar in Frankrijk gemaakt, wel raar, weet niet of dat in Nederland ook zo is.
Dan moet ik naar een Neckermannshop om mijn vliegtuigticket Munchen-Donetsk te bestellen en betalen (die geven zelf hun visakaart en betalen, jij betaald dan terug aan hen), en dat ticket krijg je mee, of ligt in Munchen klaar (dat wete ik nog niet), en dan rij ik met de wagen acht uur naar Munchen, dan vliegen naar Donetsk, blijf er één week of twee weken, dat moet ik met haar nog bespreken, en dan vertrekken WIJ samen terug met vliegtuig van daar naar Munchen en dan met de auto terug.
Zij heeft dan zelf al een visum voor de EU? Of komt zij oorspronkelijk uit de Europese Unie?
Handige tip: neem een pen mee in het vliegtuig, je moet namelijk een formulier invullen met je persoonsgegevens wat je bij de paspoort controle in Donetsk dan moet overhandigen, vaak willen zij al je terugreis datum weten (tenminste, ik kreeg gezeur toen ik mijn vertrekformulier nog niet had ingevuld).

En dan wordt het nu tijd voor mij om mijn laptop op te ruimen en heel rustig naar de Marchroutka zometeen te gaan lopen om naar het station te gaan (het is vrijdagavond dus druk op de wegen en normaal gesproken doe ik er al een uur over met de Marchroutka ).

Ik weet niet waar de Nederlandse paspoorten worden gemaakt trouwens, weet wel dat het ongeveer een weekje duurt eer hij klaar is, kan binnen 2 werkdagen dacht ik als het spoed had. Moet voor mijn volgende reis een nieuwe aanvragen omdat die van mij dan minder dan 6 maanden geldig is.
pi_62851619
Hier kan het ook met spoed, alleen kost je dat 275 euro extra, anders moet je veertien dagen wachten, ik snap niet waarom Frankrijk dat moet maken maar goed.....
Zij moet alles nog aanvragen en zei haar dat net en ze gaat er werk van maken, we hebben nog een maand....

Groetjes
pi_62883536
Ik heb het heel waarschijnlijk aan men broek dat ik met een scammer zit, nochtans zijn haar brieven helemaal anders dan al die anderen, en was de enige die haar liet zien via webcam, telkens een kwartier en dan viel die zogezegd uit, en na een uur geen internet meer, bij toeval tijdens het webcammen had ze steeds haar mobieltje vast, nu heb ik al een reispaspoort aangevraagd en vermoedelijk zal ik dan toch niet gaan, zij weet nog niet wat ik nu al weet, maar er is een Rus die ze allemaal doorscamt en er lijsten van maakt en de anderen een email stuurt, er zitten heel weinig echte tussen, maar ge moet ze er maar uitvissen, ik heb al die anderen gezegd dat ze fake waren, en degene die dat waren zijn weggebleven, nog twee beweren dat ze echt zijn, ze gaven ook hun naam en adres en vind er niks negatiefs van terug.Maar bij men schatje dus wel, ik ga maandag oog in oog alles voorleggen en zien naar de reactie, want ik durf (feitelijk ja) al niet meer naar ginder, want wat gaat er gebeuren, ik ga betalen voor haar reispaspoort en visa, ze zal naar de stad gaan, niets aanvragen en terug komen, en dan zal ik alleen terug moeten en komt ze later, maar die later is dan waarschijnlijk nooit....
Het verhaal dat er van haarzelf inzit klopt met dit, blijkbaar één al in de zak gezet, mij niet want ik stuur geen geld op, ging ze zelf halen, maar wat als ik daar nu ben?
Via webcam zag ze er bijlange zo mooi niet uit, maar aan gezicht kan je zien dat ze het is, de reden is omdat ze haar haar helemaal ingebold heeft (of hoe zeg je dat, naar achteren in een knoop, en dat vind ik niet schoon zo)
http://www.scammerlist.com/memberid/63486
Ondertussen heb ik via een vrouw van Rotterdam (Wit-Russische) contact volgende week met een Russissche uit West-Vlaanderen , ook 28, minder mooi, wel lief en ze heeft men foto's gezien en is erg enthiousiast, kerieus wat het hier gaat worden, spreekt echt Nederlands gelijk een nederlander maar zonder dat ggg-accent :-) en ik moet hier 30 euro betalen en opsturen naar Rotterdam en krijg dan email en telefoonnummer. Ik weet het, het is weer iets raar, maar ik geloof erin....

Groetjes
pi_62889190
Ik kan er geen touw aan vast knopen
pi_62890830
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 17:37 schreef ultra_ivo het volgende:
Brussel - München en Kiev-Donetsk zullen niet gek verschillen qua uren in de trein zitten. Daarbij zijn de Oekraïense treinen een stukje comfortabeler voor de langere afstand.
kiev-donetsk is nachtje reizen, van 7 uur 's avonds tot 6 uur 's ochtends met de nachttrein dan. 1e klas is aan te raden ivm lengte bedden.. wat moet je trouwens in Donetsk? Vond 't niet meest boeiende plek in Oekraine, mariupol (uurtje met zo'n busje vanaf Donetsk) was veel boeiender.
"There is only you and your camera. The limitations in your photography are in yourself, for what we see is what we are" - Ernst Haas
[Simon de la Court Photography]
  zondag 2 november 2008 @ 20:24:10 #230
55709 Stereotomy
pi_62891171
Tevens vind ik dit niet de plek om over 'catalogusbruiden' te gaan praten. Sommigen van ons hebben, of hadden, oprecht een goede jarenlange relatie met iemand uit Oekraine, maar bovenstaand verhaal getuigd van een laag IQ naïviteit bij de poster en verder behoorlijk veel offtopicness bij dit TRV-topic.
quote:
en ik moet hier 30 euro betalen en opsturen naar Rotterdam en krijg dan email en telefoonnummer.
Mja.
pi_62895108
quote:
Op zondag 2 november 2008 20:13 schreef ChatChewbacca het volgende:

[..]

kiev-donetsk is nachtje reizen, van 7 uur 's avonds tot 6 uur 's ochtends met de nachttrein dan. 1e klas is aan te raden ivm lengte bedden.. wat moet je trouwens in Donetsk? Vond 't niet meest boeiende plek in Oekraine, mariupol (uurtje met zo'n busje vanaf Donetsk) was veel boeiender.
Persoonlijk slaap ik liever in Platzkart dan in de 1e klas, mede vanwege de sociale controle e.d. had afgelopen vrijdag op zaterdag een super treinreis in de nachttrein naar Kiev in platzkart. Eindelijk zo een super gezellige rit gehad waar ik vaker mensen over hoor met bier en zang en gezellige gesprekken.
Ze hebben trouwens het vliegveld in Kiev verbouwd, de Ierse Pub is verplaatst en je hebt nu na de check in balie gelijk een security check, gevolgd door een beter georganiseerde paspoortcontrole en dan pas het tax-free gedeelte.

@Ukrainelover, tja, ik weet het niet in jouw situatie, ik was ook bang voor een hoax toen ik er naar toe ging voor het eerst en ik koos ervoor om de gok te nemen wat dan wel goed uitpakte.
Als alle informatie over die Oekraiense dame van die site overeenkomt met het meisje waar je altijd contact mee hebt dan zou ik inderdaad misschien ook wel er huiverig om zijn maar vaak is er dus maar 1 ding wat je dan kan doen en dat is daadwerkelijk er naar toe te gaan met het risico dat je dan misschien wel voor niets komt ja al zal je dan misschien mogelijk voor niets komen. Zo een betaal bureau voor het zoeken van vrouwen heb ik niet veel vertrouwen in (helemaal als ze met mij eerst contact op zouden nemen of als je er via een aantal spam mailtjes mee in contact bent gekomen) maar dat gaat zoals Stereotomy al zegt wel heel erg off-topic om daarover hier te praten, daarvoor is het subforum Relaties & Psychologie beter geschikt denk ik.

Edit: haar direct met alle gevonden informatie confronteren is natuurlijk ook een mogelijkheid al heb je het dan hoe dan ook verpest bij haar als het niet waar is, het vertrouwen is dan namelijk zowiezo weg. Al heb je dan wel je antwoord ja.

[ Bericht 5% gewijzigd door DJJoris op 02-11-2008 22:41:56 ]
pi_62895453
Edit: oeps, verkeerde knop.
pi_62950298
donderdag een weekend Kiev, YES!

Iemand tips voor het tripje naar Tsjernobyl? Goeie organisaties? bekende adressen?

Andere tips zijn ook welkom, Kiev is mijn 2e keer, maar 1e keer in de winter.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 4 november 2008 @ 23:18:05 #234
55709 Stereotomy
pi_62950942
Is Puzata Xata en Domashnya Kuchnya al genoemd? De Afdaling is mooi. Lavra moet ook mooi zijn.
  FOK!fotograaf dinsdag 4 november 2008 @ 23:33:04 #235
73911 ultra_ivo
pi_62951501
Het Lavra moet je naartoe gaan vlak nadat de musea dicht zijn, dan is het er lekker rustig en nu met de ondergaande zon erg mooi.
pi_62953288
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 23:18 schreef Stereotomy het volgende:
Is Puzata Xata en Domashnya Kuchnya al genoemd? De Afdaling is mooi. Lavra moet ook mooi zijn.
Puzata Xata is erg smakelijk . Jammer alleen dat het een soort van McDonalds begint te worden als je kijkt naar de hoeveelheid restaurants die ze nu in Oekraine aan het openen zijn, alleen al in Dnipropetrovsk zitten er iets van 7 a 8 restaurants van. Is toch wel wennen dat ze in 3 jaar tijd zo gegroeid zijn. Maar het blijft lekker eten daar .

Lavra is inderdaad erg mooi, helemaal als de zon onder begint te gaan zoals ultra_ivo al zei. Al raad ik je wel aan om eerst de musea daar te bezoeken. Een ander mooi museum daar is het Kiev Museum of the Great Patriotic War aan de Sichnego Povsstaniya Straat 44, dat is bij dat hele grote beeld dat heel duidelijk zichtbaar is op heel veel plekken in Kiev. Daar staan namelijk heel veel voertuigen uit de tweede wereld oorlog en uit de koude oorlog (indien je daarin geinteresseerd bent uiteraard).
En het vrijheidsplein op de zaterdagavond vind ik persoonlijk ook heel erg de moeite waard, alleen al om de sfeer tenminste . Al zou ik dat dan bewaren voor een zomerse dag. In de winter zou ik niet zoveel door Kiev slenteren denk ik (al is er een gigantisch ondergronds winkelcentrum).
pi_62965948
Ah, ja het vrijheidsplein ben ik inderdaad 's avonds geweest, maar niet op zaterdag. Goeie tip.

Heb al wat aardige clubs opgezocht om te gaan stappen, hebben jullie persoonlijke ervaringen als tip? Lavra zag ik staan?

Eten heb ik ook goed gedaan daar (Japans en Georgisch).

Verder nog tips over die reis naar Tsjernobyl? Hebben jullie dat ook gedaan?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_62973616
Ik heb dus een meeting met zo iemand nu, die in Nederland woont, ik ben gecharmeerd en zal wel zien wat het wordt. De reis naar Ukraine, ik weet niet of die nog gaat doorgaan, ik heb haar gisterenavond gebeld en alles verteld wat ik weet, ze leek wat aangedaan maar vertelde de waarheid.

Nu zou ik graag weten hoelang een Ukrainse erover moet doen om een reispaspoort en een visa aan te vragen, want moest ik nu toch gaan, wil ik ze het liefst ineens mee door het voorval...
pi_63316649
quote:
Op woensdag 5 november 2008 12:23 schreef El_Matador het volgende:
Ah, ja het vrijheidsplein ben ik inderdaad 's avonds geweest, maar niet op zaterdag. Goeie tip.

Heb al wat aardige clubs opgezocht om te gaan stappen, hebben jullie persoonlijke ervaringen als tip? Lavra zag ik staan?

Eten heb ik ook goed gedaan daar (Japans en Georgisch).

Verder nog tips over die reis naar Tsjernobyl? Hebben jullie dat ook gedaan?

ik ben vorig jaar naar Tsjernobyl geweest. Ik had het geregeld via een Nederlands bureau die Russische uitstapjes regeld en ook die naar Tsjernobyl. Ik kan alleen niet meer op de naam komen... zal nog eens diep nadenken. Was erg prachtig om daar te zijn. Vooral de spookstad was erg indrukwekkend

Volgens mij was het voor ons bijna 400 euro. maar als je met een groep bent kan je dat gewoon delen.
Ik weiger iets over mijzelf te vertellen, je vraagt het maar mooi zelf
pi_63584249
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:27 schreef student_van_het_leven het volgende:

[..]

ik ben vorig jaar naar Tsjernobyl geweest. Ik had het geregeld via een Nederlands bureau die Russische uitstapjes regeld en ook die naar Tsjernobyl. Ik kan alleen niet meer op de naam komen... zal nog eens diep nadenken. Was erg prachtig om daar te zijn. Vooral de spookstad was erg indrukwekkend

Volgens mij was het voor ons bijna 400 euro. maar als je met een groep bent kan je dat gewoon delen.
En met hoeveel mensen was je toen?
En is het de algemene prijs of dus per persoon?

Helaas kan ik voorlopig niet naar Oekraine gaan, mijn vriendin heeft het te druk met haar school op dit moment en dus kan ik helaas niet naar haar toe gaan want anders wordt mijn schoonmoeder helemaal kwaad want mijn vriendin moet zich storten op haar schoolwerk en dat is ook wel terecht, school is ontzettend belangrijk vind ik tenminste dus dat gaat altijd voor.
pi_63694652
Er is geen pijl op te trekken. Ik deed de excursie Tsjernobyl 3 jaar geleden en toen betaalde ik 90 euro voor mijzelf, terwijl de groep uit 4 personen bestond en 2 van hen (de buitenlanders) het dubbele betaalden omdat toen zij boekten er nog maar 2 excursiegangers waren.

Tegenwoordig is het duurder..
pi_63739708
Ik zie nu pas die verticale banner aan de rechter kant! ;'( !
pi_64002781
Heeft er iemand ervaring met gaan werken in Oekraïne? Ik ben benieuwd, heb namelijk het idee dat een tijdje te gaan doen.
pi_64005017
quote:
Op zondag 14 december 2008 11:43 schreef Tieu het volgende:
Heeft er iemand ervaring met gaan werken in Oekraïne? Ik ben benieuwd, heb namelijk het idee dat een tijdje te gaan doen.
Je moet een werkvergunning aanvragen, een vergunning om langer dan 3 maanden te blijven en je moet de taal kunnen spreken is mij verteld. Verder is het vaak erg lastig om als buitenlander een baan te krijgen omdat ze vaak liever een Oekraïner in dienst nemen. Maar de grote internationale bedrijven (MTS bijvoorbeeld) zijn juist specifiek op zoek naar mensen buiten het Oostblok omdat ze veel internationale klanten aan willen trekken.
Heb zelf een keer gesolliciteerd in Oekraine, bij een bioscoop maar was helaas net een paar dagen te laat hoorde ik.

Houd er iig rekening mee dat het niet zo denderend betaalt, helemaal met de huidige koers, 10hryvnia = 1 euro.
pi_64006573
Je zal denk ik alleen bij een buitenlands bedrijf aan de bak kunnen komen.
  FOK!fotograaf zondag 21 december 2008 @ 22:01:11 #246
73911 ultra_ivo
pi_64227140
Erg indrukwekkend, mooie foto's en ben er gelijk helemaal stil van. Echt verschrikkelijk wat de mensen ook is aangedaan tijdens het bewind van Stalin.
pi_64227324
quote:
Op woensdag 3 december 2008 22:27 schreef FlyingFox het volgende:
Ik zie nu pas die verticale banner aan de rechter kant! ;'( !
leuk als je de banners uit kan zetten
pi_64544716
Het zal komende week wel wat kouder worden in Oekraine nu Rusland de gaskraan dicht zal gaan draaien.
pi_64650243
Even een tvp, vorig jaar na anderhalve week Rusland nog 2 weken Kyiv, Odessa en Sumy gedaan. Was super!! Zou graag nog eens terug gaan, maar dan met de auto rondreizen en of er in ieder geval een huren om de krim te bekijken.
pi_64651504
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:27 schreef Laura 2000 het volgende:
Even een tvp, vorig jaar na anderhalve week Rusland nog 2 weken Kyiv, Odessa en Sumy gedaan. Was super!! Zou graag nog eens terug gaan, maar dan met de auto rondreizen en of er in ieder geval een huren om de krim te bekijken.
hoe rijd je dan??
was hier vorige week nog iemand die wekelijks naar kiev rijd met een bus
hij rijd via warschaw
pi_64660181
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:54 schreef henkway het volgende:

[..]

hoe rijd je dan??
was hier vorige week nog iemand die wekelijks naar kiev rijd met een bus
hij rijd via warschaw
Dat mensen dat voor hun plezier doen. Zo een rot eind om te rijden.
pi_64749240
Weet iemand toevallig of voor Oekraine je paspoort minimaal nog 6 maanden geldig moet zijn zoals wel voor meer landen van toepassing is? Want in dat geval moet ik binnenkort al een nieuwe aan gaan vragen
pi_64754027
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:26 schreef Tieu het volgende:
Weet iemand toevallig of voor Oekraine je paspoort minimaal nog 6 maanden geldig moet zijn zoals wel voor meer landen van toepassing is? Want in dat geval moet ik binnenkort al een nieuwe aan gaan vragen
Yups, minimaal 6 maanden al letten ze daar niet zo heel erg streng op geloof ik maar het is zeker aan te raden lijkt mij.
pi_64757664
Aj, die van mij loopt ook al af in November. Nou wil ik al voor mei gaan, maar wilde wellicht in de zomer ook nog een keer. Helemaal niet bij stil gestaan.
pi_64778494
Ik mag nog een jaar op mijn paspoort dus kan dan ook deze zomer nog fijn gaan . Ik snap af en toe niet die regels van het paspoort dat die nog een bepaalde tijd minimaal geldig moet zijn.
pi_64778568
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:42 schreef DJJoris het volgende:
Ik mag nog een jaar op mijn paspoort dus kan dan ook deze zomer nog fijn gaan . Ik snap af en toe niet die regels van het paspoort dat die nog een bepaalde tijd minimaal geldig moet zijn.
Ik snap het ook niet want uiteindelijk lever t het de Nederlandse Staat geld op en niet Oekraine.
pi_64797675
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:45 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Ik snap het ook niet want uiteindelijk lever t het de Nederlandse Staat geld op en niet Oekraine.
Precies, misschien zijn ze bang dat mensen daar willen blijven.
pi_64870115
Denk dat het inderdaad zoiets iets. Als er wat zou gebeuren is je paspoort in ieder geval nog een bepaalde tijd geldig. Anders zou ik het ook niet weten, maar onhandig is het wel en kost ook nog eens extra geld
pi_64874379
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 22:42 schreef Tieu het volgende:
Denk dat het inderdaad zoiets iets. Als er wat zou gebeuren is je paspoort in ieder geval nog een bepaalde tijd geldig. Anders zou ik het ook niet weten, maar onhandig is het wel en kost ook nog eens extra geld
Inderdaad, al zijn het wel kosten die je dan wel wat later had moeten betalen.

Whoei, 14 Juni ga ik weer .
pi_64878976
KLM heeft de tickets nu in de aanbieding trouwens. 199 EUR. T/m 26 januari boeken geloof ik. Jammer dat ik er nu juist geen geld voor heb verdomme. Ik wil begin maart gaan.
pi_65011666
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 00:44 schreef DJJoris het volgende:

[..]

Inderdaad, al zijn het wel kosten die je dan wel wat later had moeten betalen.

Whoei, 14 Juni ga ik weer .
Dat is waar, het schuift alleen de kosten op. Maar toch...
Hoe dan ook, vandaag nieuw paspoort aangevraagd zodat de eerste week van maart weer lekker die kant op kan. En wil begin mei 2 weken gaan, denk er aan om dan te gaan kamperen ergens op de Krim.
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 09:48 schreef Aanvoerder het volgende:
KLM heeft de tickets nu in de aanbieding trouwens. 199 EUR. T/m 26 januari boeken geloof ik. Jammer dat ik er nu juist geen geld voor heb verdomme. Ik wil begin maart gaan.
199 voor een retour? Want anders valt het wel mee, via vliegwinkel was ik laatst 400 kwijt voor een retour inclusief alle toeslagen. En had al gekeken voor in mei, dan zou ik 350 kwijt zijn. Ik vlieg trouwens wel naar Odessa wat het iets duurder maakt omdat er altijd een extra vliegveld met zijn belastingen tussen zit.
pi_65013266
Iedereen is bekend met Wizzair (Dortmund - Kiev)
pi_65097160
Weet van het bestaan af maar nog nooit mee gevlogen. Verwacht dat in juni wel te gaan doen. Iemand ervaringen?
pi_65140555
Moet wel eerst naar Dortmund, en vliegtuig vertrekt vroeg dus moet je daar eigenlijk al overnachten om het haalbaar te maken. Zijn alweer extra kosten en vergt meer tijd. Ik vlieg begin maart in ieder geval nog met Czech Airlines. Misschien van de zomer Wizzair eens proberen.
pi_65143823
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 07:48 schreef Henk-Wim het volgende:
Weet van het bestaan af maar nog nooit mee gevlogen. Verwacht dat in juni wel te gaan doen. Iemand ervaringen?
Ja, Amsterdam-Boedapest vv
Wel prima. Geen problemen mee gehad. Alleen de vliegtijden waren matig.
pi_65431101
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 12:39 schreef Tieu het volgende:

Zijn er hier trouwens ook nog mensen die wel eens naar Kazantip zijn gegaan? Lijkt mij echt vet om eens naar toe te gaan.
Kwam het ook toevallig tegen laatst, met google kwam ik weer hier uit.

Heb nog geen plannen voor deze zomer dus ik hou hem in mijn achter hoofd, ook zal het jammer genoeg het niet gaan worden ben ik bang.
Als ik ga maak er dan wel een reis van denk ik met de motor/auto, maarja dan ben je wel effe onderweg.

[ Bericht 0% gewijzigd door sander89 op 26-01-2009 20:01:58 ]
............................
pi_65607106
Mijn vakantie voor komend jaar staat alweer vast, ik ben misschien wel erg verslaafd aan dit land maar het is ook gewoon zo een mooi land, van 7 Juni t/m 1 Juli zal ik weer in Oekraine zijn . Whoei, heb er weer zin in. Zojuist geboekt (met KLM).
Toch gaan we dit keer wat door het land heen reizen, wat meer zien van het land, de Karpaten en de Crimea komen dit keer uitgebreid aan bod .
Wel jammer dat alles nu een stuk duurder is geworden, ja, de koers is heel interessant maar helaas zijn de prijzen mee omhoog gegaan.
pi_65721520
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 21:26 schreef DJJoris het volgende:
Mijn vakantie voor komend jaar staat alweer vast, ik ben misschien wel erg verslaafd aan dit land maar het is ook gewoon zo een mooi land, van 7 Juni t/m 1 Juli zal ik weer in Oekraine zijn . Whoei, heb er weer zin in. Zojuist geboekt (met KLM).
Toch gaan we dit keer wat door het land heen reizen, wat meer zien van het land, de Karpaten en de Crimea komen dit keer uitgebreid aan bod .
Wel jammer dat alles nu een stuk duurder is geworden, ja, de koers is heel interessant maar helaas zijn de prijzen mee omhoog gegaan.
Ryanair vliegt van Londen naar Kiev tegenwoordig.
Kan schelen..
pi_65722200
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 09:06 schreef jeoren het volgende:

[..]

Ryanair vliegt van Londen naar Kiev tegenwoordig.
Kan schelen..
Helaas kan je op hun website nog niet boeken voor die vlucht lijkt het wel .
pi_65728940
Dat heb ik ook gemerkt. Merkwaardig.
pi_66504118
Whoohoo, over twee dagen ga ik weer voor een weekje
Echt enorm veel zin in, me vriendin ook alweer 2 maanden niet gezien :S Nadeel is alleen dat het nu zo verdomde koud is :S
pi_66506237
Ik ga voor 179 euro van Schiphol naar Dnipropetrovsk met het vliegtuig en terug, dat vind ik een nog betere deal voor de zomer . (want ik ga nu voor de helft van het geld, met in totaal de helft van de reistijd naar Dnipropetrovsk en dat vliegveld is zelfs maar 30 minuten met de marchroutka bij mijn vriendin vandaan)
Maar 99 hryvnia voor Lviv naar Simferopol is ook absoluut een werelddeal, inclusief of exclusief belastingen?

@Tieu: de kou daar is anders dan hier. Ik heb in Oekraine rondgelopen toen het daar -12 was en voelde niet kouder dan -5 hier, voor mijn gevoel dan. Wel leuk voor je dat je weer gaat . Ik ga helaas pas weer in Juni en heb mijn vriendin dan bijna 8 maanden niet meer gezien (behalve dan op de webcam).

[ Bericht 16% gewijzigd door DJJoris op 28-02-2009 11:50:13 ]
pi_66852535
Net weer terug, die wisselkoers is wel erg leuk zo. Stond op 1090 toen ik aankwam. De kou viel trouwens erg mee, was de hele tijd een paar graden boven 0.
Tip voor mensen die naar Odessa gaan en van cultuur houden, het operagebouw is erg mooi van binnen en een voorstelling kost maar 10 euro 's avonds. Overdag naar een voorstelling is nog goedkoper. Kassa zit aan de linkerkant, wat en wanneer de voorstellingen zijn staat aangegeven aan de overkant van de straat op een soort van rond billboard.

Nu in mei weer twee weken, dan ook weer naar de Krim .
pi_66877429
Wow, dat is wel erg fijn, in Dniprop kost het iets meer om naar de schouwburg te gaan .
Ik hoop komende zomer een paar dagen in Odessa door te brengen .
Nu maar hopen voor ons dat de koers zo fijn blijft .
pi_66887696
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 19:39 schreef Aanvoerder het volgende:
Vanavond een flesje van dit soldaat maken:

[ afbeelding ]

Nogal chemische vodka. Probeer maar eens in de diepvries te leggen, er zit te weinig alcohol in.
pi_66887853
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 23:53 schreef MCH het volgende:
Iedereen is bekend met Wizzair (Dortmund - Kiev)
met de tgv naar Keulen en dan met een IR naar Dortmund. Vrienden van mij hebben dat gedaan en het is te doen.Vliegen naar L'viv is beter dan 8 uur aan de grens staan....stomme corrupte Poolse douaniers
  dinsdag 10 maart 2009 @ 10:33:55 #279
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_66888428
Hoe is de grens Hongarije-Oekraïne met de trein? Maakt het nog wat uit of ik daar een rechtstreekse trein neem of overstap in Chop en Zahony?
  dinsdag 10 maart 2009 @ 11:29:39 #280
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_66890224
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 10:11 schreef marnixds het volgende:

[..]

met de tgv naar Keulen en dan met een IR naar Dortmund. Vrienden van mij hebben dat gedaan en het is te doen.Vliegen naar L'viv is beter dan 8 uur aan de grens staan....stomme corrupte Poolse douaniers

Ik heb gisteren een retourtje Keulen-Kiev geboekt voor 205¤ per persoon
tevens TVP en vriendelijk aanzoek naar users die me meer kunnen vertellen over een eerste kennismaking met kiev voor zo'n 6tal dagen ? en wat omtrent tchernobyl? Kan je van in Kiev een trip naar deze locatie boeken, of is er zooi dat je op voorhand moet regelen? Ik weet dat dit ook in voorgaande topics beschreven staat, maar is die info nog actueel?
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_66891833
Ik ben twee weken geleden in Kiev geweest. Wij vlogen voor 75 p.p. vanaf Keulen. Wij hebben daar ook een Tjernobyltripje gedaan. dat moet je wel van te voren regelen omdat ze je gegevens van te voren door moeten geven aan de controleurs bij het gebied rond Tjernobyl.
In Kiev moet je oppassen voor corrupte politieagenten. Loop snachts niet over straat, helemaal niet als je gedronken hebt, maar pak gewoon een taxi. kost niks en is een stuk veiliger. Wij zijn door 2 politieagenten ¤ 65 afhandig gemaakt omdat we 'dronken' over straat liepen.
Als je het echte Kiev wil zien is het slim om een local op te snorren. dat scheelt een hele hoop zoeken naar goede clubs, cafes, etc.
Must see is het Moederlandbeeld en verder in ieder geval het centrum.
pi_66895236
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 12:12 schreef fransloon het volgende:
Ik ben twee weken geleden in Kiev geweest. Wij vlogen voor 75 p.p. vanaf Keulen. Wij hebben daar ook een Tjernobyltripje gedaan. dat moet je wel van te voren regelen omdat ze je gegevens van te voren door moeten geven aan de controleurs bij het gebied rond Tjernobyl.
In Kiev moet je oppassen voor corrupte politieagenten. Loop snachts niet over straat, helemaal niet als je gedronken hebt, maar pak gewoon een taxi. kost niks en is een stuk veiliger. Wij zijn door 2 politieagenten ¤ 65 afhandig gemaakt omdat we 'dronken' over straat liepen.
Als je het echte Kiev wil zien is het slim om een local op te snorren. dat scheelt een hele hoop zoeken naar goede clubs, cafes, etc.
Must see is het Moederlandbeeld en verder in ieder geval het centrum.
Inderdaad,bij Tsjernobyl excursies is het een must eigenlijk om het van te voren aan te geven dat je er naar toe wilt gaan, verder is het beter om met een groepje te gaan, hoe meer mensen mee gaan, hoe goedkoper het wordt per persoon.

In Kiev kan je gerust 's nachts over straat lopen maar inderdaad niet in beschonken toestand want dan kan je wat sneller problemen krijgen, heb vaak genoeg in de nachtelijke uren door Kiev rondgelopen en nooit problemen gehad namelijk (maar dan ook niets gedronken). Het is trouwens goedkoper om gewoon een automobilist te wenken en mee te rijden dan een taxi te nemen (je kan makkelijker onderhandelen over de prijs en het is goedkoper).

Het museum bij dat beeld is trouwens ook de moeite waard om te bekijken, erg indrukwekkend. Verder is Lavra absoluut een aanrader (een klooster met een grottenstelsel waar verschillende heiligen liggen opgebaard).
Ook is er een metro halte genaamd "Petrivka" (blauwe metro lijn als ik het me goed herinner) waar een "boekenmarkt" is waar je alles wat je wilt zo een beetje kan krijgen op het gebied van boeken, dvd's, cd's en games.
Dan misschien nog wel de beste aanrader: Pirogovo, bereikbaar met de Marchrutka (let op, rond 18:00 stoppen ze vaak al met rijden op die lijn maar kan in deze periode van het jaar nog eerder zijn) waar het Museum of Folk Architecture and Life of Ukraine is gevestigd. Erg mooi en zeker de moeite waard.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 14:17:48 #283
55709 Stereotomy
pi_66895989
Pyrohiv, erg leuk!!! Vooral in de zomer is het heerlijk wandelen daar idd.

http://en.wikipedia.org/wiki/Pyrohiv
pi_66896744
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 14:17 schreef Stereotomy het volgende:
Pyrohiv, erg leuk!!! Vooral in de zomer is het heerlijk wandelen daar idd.

http://en.wikipedia.org/wiki/Pyrohiv
Klopt, je ziet dan ook verschillende mensen de barbecue aanzetten en kampvuren bouwen als het later op de avond wordt , heerlijke sfeer hangt er dan ook maar als je afhankelijk bent van de Marchrutka dan zal je dat helaas niet meemaken, al kan je mogelijk nog een taxi nemen en vaak kan je wel met iemand mee terug rijden. Ze zijn altijd erg gastvrij vind ik.

Oh en als je "hutjemutje" op elkaar zitten en een Center Parcs/camping sfeer meer je ding is dan is Hydropark wel wat, ik vond het persoonlijk verschrikkelijk daar maar het is wel erg populair.
pi_66900325
Volgens mijn lokale maatje was het voorheen inderdaad niet zo'n probleem maar door de crisis krijgen de agenten nog maar ongeveer de helft van hun loon. Daardoor moeten ze eigenlijk wel wat 'bijverdienen' en buitenlanders zijn dan natuurlijk inderdaad een makkelijk slachtoffer.

[..]

Inderdaad,bij Tsjernobyl excursies is het een must eigenlijk om het van te voren aan te geven dat je er naar toe wilt gaan, verder is het beter om met een groepje te gaan, hoe meer mensen mee gaan, hoe goedkoper het wordt per persoon.

In Kiev kan je gerust 's nachts over straat lopen maar inderdaad niet in beschonken toestand want dan kan je wat sneller problemen krijgen, heb vaak genoeg in de nachtelijke uren door Kiev rondgelopen en nooit problemen gehad namelijk (maar dan ook niets gedronken). Het is trouwens goedkoper om gewoon een automobilist te wenken en mee te rijden dan een taxi te nemen (je kan makkelijker onderhandelen over de prijs en het is goedkoper).

Het museum bij dat beeld is trouwens ook de moeite waard om te bekijken, erg indrukwekkend. Verder is Lavra absoluut een aanrader (een klooster met een grottenstelsel waar verschillende heiligen liggen opgebaard).
Ook is er een metro halte genaamd "Petrivka" (blauwe metro lijn als ik het me goed herinner) waar een "boekenmarkt" is waar je alles wat je wilt zo een beetje kan krijgen op het gebied van boeken, dvd's, cd's en games.
Dan misschien nog wel de beste aanrader: Pirogovo, bereikbaar met de Marchrutka (let op, rond 18:00 stoppen ze vaak al met rijden op die lijn maar kan in deze periode van het jaar nog eerder zijn) waar het Museum of Folk Architecture and Life of Ukraine is gevestigd. Erg mooi en zeker de moeite waard.
[/quote]
pi_66940166
Ik ben blij dat ik dit keer Kiev oversla dan .
pi_66956343
wie heeft er zin om mee te gaan naar Oekraïne??
Ik ben er nooit geweest ,maar wil er wel eens naartoe
met wizzair rondvliegen daar

Ben wel in Moldavie, Slowakije, Tsjechie en Polen geweest
pi_67020310
Ik denk dat rondvliegen een aardig prijzige bedoening is in Oekraine als de trein haast niets kost.

Zag net dat mijn vliegtuig naar Dnipropetrovsk een Fokker70 zal zijn. Nog nooit mee gevlogen eigenlijk maar het schijnt dat het vliegveld daar niet meer is dan een voormalig militair vliegveld met 1 startbaan en niemand die Engels spreekt , dat wordt dus leuk . (mja, mijn Russisch is nog steeds matig)
  zaterdag 14 maart 2009 @ 00:25:51 #289
55709 Stereotomy
pi_67028477
Joh, ik ben in een Antonov 24 van Kiev naar Donetsk gevlogen. Ook overleefd.
pi_67030566
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 00:25 schreef Stereotomy het volgende:
Joh, ik ben in een Antonov 24 van Kiev naar Donetsk gevlogen. Ook overleefd.
Antonovs zijn best degelijke vliegtuigen , kijk naar de 225 .
Ik maak me ook niet zo zeer druk denk ik om het vliegtuig maar meer om het vliegveld .
Het is dat het zo lekker dichtbij de woning van mijn vriendin is en dat het mijn totale reistijd naar haar huis toe gewoon halveert (en dat het gewoon minder dan de helft van de prijs is van het ticket naar Kiev) anders had ik niet snel voor Dnipropetrovsk Airport gekozen.
  zondag 15 maart 2009 @ 01:21:31 #291
120364 Electrocute
Girls don't poop
pi_67058638
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 20:36 schreef DJJoris het volgende:
Ik denk dat rondvliegen een aardig prijzige bedoening is in Oekraine als de trein haast niets kost.

Zag net dat mijn vliegtuig naar Dnipropetrovsk een Fokker70 zal zijn. Nog nooit mee gevlogen eigenlijk maar het schijnt dat het vliegveld daar niet meer is dan een voormalig militair vliegveld met 1 startbaan en niemand die Engels spreekt , dat wordt dus leuk . (mja, mijn Russisch is nog steeds matig)
Met Wizzair kost het echt geen drol. Desondanks is treinreizen veel leuker in Oekraïne, avontuur op zich
Legally, it's questionable. Morally, disgusting. Personally, I like it.
pi_67230693
Ik ben dol op de trein in Oekraine, weinig gezeur, goede service en comfortabel reizen. Vind vooral de nachttrein fijn al mag de Express er ook wel wezen, lekker een beetje tv kijken (in de Express) terwijl je relaxed naar je bestemming reist.
  maandag 6 april 2009 @ 10:48:05 #293
97643 misteriks
pi_67752605
heeft iemand een goede tip voor 'n hotel in Kiev? Niet al te duur maar centraal gelegen? enneh, asap als het kan. Ik land donderdagavond in Kiev en heb nog geen hotel geboekt
pi_67754695
quote:
Op maandag 6 april 2009 10:48 schreef misteriks het volgende:
heeft iemand een goede tip voor 'n hotel in Kiev? Niet al te duur maar centraal gelegen? enneh, asap als het kan. Ik land donderdagavond in Kiev en heb nog geen hotel geboekt
kan je niet beter een appartement boeken??
pi_67756345
Een appartement lijkt mij ook een stuk goedkoper, helemaal als je centraal gelegen wilt zitten, dan is een hotel echt veel duurder.
  maandag 6 april 2009 @ 13:18:13 #296
97643 misteriks
pi_67757140
ah, ik weet niets van appartementen. Dat zijn woningen die door gewone burgers verhuurd worden? hebben jullie daar ervaringen mee? Linkje naar zo'n site, als die bestaat? Lijkt me wel intressant ! alvast bedankt voor de nuttige tips in dit topic!
pi_67757908
http://www.kievrent.net/ Is misschien een handige site, prijzen beginnen rond de 50 USD.
Maar ik persoonlijk heb niet echt ervaring met het huren van appartementen in Kiev, verbleef altijd bij vrienden en was ook zo snel mogelijk weer uit die stad. ik heb er niet echt iets mee.
pi_67761418
quote:
http://secure.hospitalityclub.org/hc/hcworld.php?country=201 is voor Oekraine en http://secure.hospitalityclub.org/hc/hcworld.php?region=3312 voor Kiev .
Je moet wel lid zijn om echt informatie te vinden merk ik maar misschien helpt het.
pi_68078781
Hallo ,
ik heb een telefoonummer van iemand uit oekranie daar zou ik graag een sms naar toe willen sturen het nummer begingt met 80 en heeft 11 cijvers kan ik dit via internet doen via een site want via mijn telefoon wil op een of andere manier niet
Bvd,
Japo
pi_68080701
Indien het om een van de merken van MTS gaat: http://mts.com.ua/eng/sendsms.php
Kyivstar is: http://www.kyivstar.ua/sms/
Beeline: http://gsm.goldentele.com/vat/sms_send.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')