abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64223027
Weggewerkt in een muur naast een klooster staat in Kiev een monument voor de doden van de hongersnood van 1932-1933. http://nl.wikipedia.org/wiki/Holodomor Terwijl ik over het plein voor het klooster liep zag ik een massa mensen met Oekraïense vlaggen en rouwwimpels. Ik schakelde direct over op documentairemodus en begon de plechtigheid te fotograferen.

1)

2)

3)

4)

5)

6)

7)

[ Bericht 0% gewijzigd door ultra_ivo op 22-12-2008 22:45:42 ]
pi_64258283
Mooi. Alleen nummer 6 (die trouwens niet tussen 5 en 7 in staat) had je weg mogen laten: ik kan er niet uit opmaken wat ik zie, dus documentair niet geslaagd.
pi_64260474
Ik vind het erg mooie en indrukwekkende foto's, ik word er gelijk een beetje stil van, het is verschrikkelijk wat er tijdens het bewind van Stalin in de Oekraine is gebeurd en het is pas een paar jaar geleden officieel erkent en vind het prachtig in beeld gebracht.
pi_64263713
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:00 schreef k_man het volgende:
Mooi. Alleen nummer 6 (die trouwens niet tussen 5 en 7 in staat) had je weg mogen laten: ik kan er niet uit opmaken wat ik zie, dus documentair niet geslaagd.
Nummering aangepast, bedankt. Ik heb verschillende 7e foto's geprobeerd, vanwege het belang van de vlaggen in de hele ceremonie heb ik deze uiteindelijk erin gezet. Heb bij het hernummeren deze verwisseling over het hoofd gezien. Met het materiaal dat ik heb van deze ceremonie zou rond de 10 het ideale verhaal zijn geweest. Maar aangezien 7 hier usance is hou ik me eraan
pi_64263936
ik ben eigelijk wat minder enthousiast. Op zich is er met de fotoos niets mis (behalve dat ze vrij saai zijn) maar zonder het verhaal dat je erbij vertelde had het best ook een bruiloft of een doopceremonie kunnen zijn....

Ook qua compositie had het allemaal iets spannender gekund. Ik ben geen voorstander van gulden snede predikken dus dat doe ik hier ook niet maar het is allemaal wel erg gecentreerd bij jou. (dat is bij jou schaatsfotoos ook zo trouwens ) Dat kan dus allemaal iets intressanter en spannender. Eventueel niet helemaal beeldvullend inzoomen dan kun je achteraf nog spelen met je uitsnede (want centraal scherp stellen is wel het makkelijkste meestal)

1. mooi scherp op het lint, verder niet heel bijzonder
2. aardig portret verder ook niet heel spannend
3. vind ik nog de beste foto al krijg je niet de sfeer mee die er waarschijnlijk hing.
4. doet mij weinig.
5. Beetje centraal ook, vanwege de drukt was een ander standpunt waarschijnlijk moeilijk maar de microfoon standaard is storend.
6. heeft een veel te rommelige achtergrond... mijn blik werd naar de speaker toegetrokken en niet naar de vrouw.
7. had ik ook weggelaten

Dus naar mijn mening is het je niet gelukt om de sfeer goed te pakken. En juist bij zulke fotoos is dat het belangrijkste. Dat kan ook lastig zijn als je zomaar ergens toevalllig langs loopt. En wellicht je standpunten vrij beperkt zijn. En ik denk dat met een beetje 'foto-tuning' er nog veel meer uit te halen valt (maar ik weet dat sommigen vrij anti photoshop zijn).

(overigens ben ik meer fan van je schaatsfotoos dus niet te boos worden op mijn kritiek )
  FOK!fotograaf maandag 22 december 2008 @ 23:00:54 #6
18921 freud
Who's John Galt?
pi_64264496
Was het heel erg zonnig? Over het algemeen mis ik contrast. Ze doen me wat flets aan.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_64273309
quote:
Op maandag 22 december 2008 23:00 schreef freud het volgende:
Was het heel erg zonnig? Over het algemeen mis ik contrast. Ze doen me wat flets aan.
Klopt, rond het middaguur op een zonnige dag. Het plein was behoorlijk open, de kloostermuur is ten oosten van het plein, die hielp dus niet mee om de zon wat te weren.

De mogelijke standpunten waren inderdaad beperkt. Aan weerszijden van het 'podium' of over de schouders van mensen schieten. Iets teveel uitzoomen en er zat haar of andere storende elementen in beeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')