aardig koud al hoor ik.quote:Op vrijdag 2 november 2007 22:54 schreef DJJoris het volgende:
Even een schop want ik ga er eind deze maand weer naar toe, weet iemand hoe koud het eigenlijk in November is in Oekraine?
In de rivier ja?quote:Op woensdag 28 november 2007 11:59 schreef DJJoris het volgende:
In Dnipro valt het tot nu toe wel mee, maar 5 graden.
Geen probleem, het is de VS niet.quote:Op maandag 14 januari 2008 11:02 schreef FlyingFox het volgende:
Paar vraagjes:Als ik met een enkeltje in Oekraïne aankom, heb ik dan een visum nodig?
Niet lekker. zie verderop in dit verslag: [Verslag Roemenie] Langs zigeuners en rebellenquote:Heeft er iemand ervaring met het reizen naar Transnistrië? Hoe veilig is het hier??
Behoorlijk goedkoopquote:Hoe duur zijn de binnelandse spoorwegen?
Niet al op dit moment. Maar een paar dagen op voorhand kan lekker zijn. Vooral de kaartjes voor de week van de 1e mei.quote:Is het verstandig van te voren de trein te boeken?
Jazeker, sterker nog, er is meer nachtnet dan dagnet. De slaaptreinen zijn absoluut ok. Kupe (2e klas) is prima, Platzkart (3e klas) is nog altijd prettiger slapen dan een westerse nachttrein.quote:Is er een nachtnet in Oekraïne?
Ik geloof tussen Moldavie en Oekraine. een piepklein landje. Ik heb er ooit een stuk over gelezen in de Railz.quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:31 schreef henkway het volgende:
Ik ga ook in Mei naar oekraine , maar waar ligt transnistrie???
Visum is niet nodig, je krijgt wel een papiertje mee met daarop je gegevens en je reisdoel wat je bij je vertrek uit het land weer moet inleveren. Is een erg belangrijk papiertje, een imigratie formulier, bij controle kunnen ze daarom vragen.quote:Op maandag 14 januari 2008 11:02 schreef FlyingFox het volgende:
EInd april ga ik met twee vrienden 4 weken door Oekraïne reizen. Enkeltje Lviv is al geboekt. Heb even een route uitgestippeld:
[ afbeelding ]
Paar vraagjes:Als ik met een enkeltje in Oekraïne aankom, heb ik dan een visum nodig? Zo ja: haal ik die hier bij de ambassade of bij de Pools-Oekraïnse grens? Hoe is het weer in april/mei? Heeft er iemand ervaring met het reizen naar Transnistrië? Hoe veilig is het hier?? Hoe duur zijn de binnelandse spoorwegen? Is het verstandig van te voren de trein te boeken? Is er een nachtnet in Oekraïne?
Heb daar ooit een artikel van gelezen in de Elsevier. Echt zo'n maffiastaatje met drugs, geld en hoeren.quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:31 schreef henkway het volgende:
Ik ga ook in Mei naar oekraine , maar waar ligt transnistrie???
Ben wel eens in Moldavie geweest maar volgens mij bestaat transnistrie alleen in jouw dromenquote:Op woensdag 16 januari 2008 14:53 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Heb daar ooit een artikel van gelezen in de Elsevier. Echt zo'n maffiastaatje met drugs, geld en hoeren.
http://en.wikipedia.org/wiki/Transnistriaquote:Op woensdag 16 januari 2008 18:11 schreef henkway het volgende:
[..]
Ben wel eens in Moldavie geweest maar volgens mij bestaat transnistrie alleen in jouw dromen
Uhm met Euro en Dollars bedoel ik toch echt dat je met 1 van deze twee biljetten moet gaan betalen, mijn vriendin wou namelijk eerst ook in Hryvnia gaan betalen en dat werd geweigerd. Vandaar. Verklaren dat je er nooit over gehoord hebt helpt helaas ook niet, het is niet hun probleem zeggen ze danquote:Op vrijdag 8 februari 2008 23:16 schreef Tieu het volgende:
Oke bedankt voor de tip, ze heeft een vaste baan en studeert ook nog dus ik hoop dat dat het dan ook daadwerkelijk makkelijker maakt. 34 euro? dat is dus ongeveer 240 grivna, je hebt het over nieuw, zal verklaren waarom ik er nog nooit van gehoord heb. ken wel de 100, 200 en 500
Kiev zal ik ooit nog wel eens langer bezoeken, leek me inderdaad erg mooi hoewel ik weinig heb gezien.
Ja, lees de vorige topics door, daar staan uitgebreide verhalen in.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 16:55 schreef anisubs het volgende:
ik zit er aan te denken die radioactieve stad te bezoeken, iemand tips of ervaringen?
Ben er afgelopen oktober geweest, lees hieronder mijn verslag (makkelijker dan alles opnieuw typen)quote:Op dinsdag 12 februari 2008 16:55 schreef anisubs het volgende:
ik zit er aan te denken die radioactieve stad te bezoeken, iemand tips of ervaringen?
ik ben er in augustus geweest. Foto's staan op mijn hyvesquote:Op dinsdag 12 februari 2008 16:55 schreef anisubs het volgende:
In 2002 had je in ieder geval een visum nodig voor Moldavië. Dat was dan wel ontzettend makkelijk te krijgen bij de ambassade in Brussel.quote:Op woensdag 12 maart 2008 16:44 schreef FlyingFox het volgende:
Privet!
Okay, voor Oekraïne heb je geen visum nodig. Toch heb ik ergens gelezen dat wanneer je van Lvov naar ODessa treint en je door Moldavië rijdt, toch echt een visum nodig hebt. Maar volgens de visumdienst hoeft dit dus weer niet! Iemand ervaringen met visa en Moldavië??
Dank!
http://www.turism.md/eng/section/761/quote:The citizens of the following states do not need visas for the entry on the territory of the Republic of Moldova for a period of stay until 90 days:
1. the member states of the European Union — Austria, Belgium, Bulgaria, Czech Republic, Cyprus, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Greece, Ireland, Italy, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Malta, Great Britain, Holland, Hungary, Poland, Portugal, Romania, Slovenia, Slovakia, Spain, Sweden
2. Canada, Japan, Iceland, Norway, Swiss Confederation, USA;
3. CIS member states: Armenia, Azerbaijan, Belarus, Georgia, Kazakhstan, Kyrgyzstan, Russia, Tajikistan, Ukraine and Uzbekistan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |