abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 juli 2007 @ 23:34:55 #226
46960 StefanP
polemicist
pi_51925219
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 23:28 schreef thaleia het volgende:

[..]

Kijk, zo'n redenering snap ik. Maar die gefrustreerde lui die lopen te jammeren over hoe ze in NL werden uitgezuigd, die zijn triest. Dan kun je tonnen verdienen aan de andere kant van de wereld, je blijft een meelijwekkende persoonlijkheid.
Wat een totale onzin. Het is maar normaal dat je voor 70% belasting betaalt? Dat je met je 5-jarige technische opleiding weinig meer -of zelfs minder- verdient dan de eerste de beste braller die economie 'gestudeerd' heeft? Het is normaal dat overwerken de moeite niet eens waard is omdat alles absurd belast wordt? Het is normaal dat iedereen maar afgunstig is als je iets van je leven wil maken en? Het is normaal dat criminelen, allochtonen, asocialen en luilakken alles maar kunnen maken? Zelfs al vind je dit allemaal leugens, waarom kun je dat niet gewoon zeggen in plaats van met onzin als 'gefrustreerd,' 'NSB'ers' en 'landverraders' te komen?

Het enige wat er triest is, zijn mensen die vinden dat je niet mag klagen over hoe je uitgezogen wordt; hoe onaantrekkelijk Nederland is voor iedereen met wat fatsoen of initiatief in z'n lijf. Zo typisch Nederlands he, en eigenlijk de belangrijkste reden dat ik ZO blij ben er niet meer te wonen. Dat typische Nederlandse betuttelende, afgunstige, linkse toontje over mensen die vragen stellen bij de waardeloze verdeling van geld, belasting, lusten, lasten en straffen. Die mensen zijn natuurlijk alleen maar goed om kaal te plukken en verder moeten ze gewoon hun bek houden. Anders zijn het gefrustreerde, zielige lui. Toch? In plaats van in dit topic toch eens echt mee te doen aan de discussie en zich af te vragen waarom al die mensen Nederland nou verlaten, of er dus echt niet iets mis is met de gang van zaken in Nederland, komen ze niet verder dan onzin zoals in de post hierboven. Bah, wat is Nederland toch een kutland.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_51925348
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 23:34 schreef StefanP het volgende:
in plaats van met onzin als 'gefrustreerd,' 'NSB'ers' en 'landverraders' te komen?
De laatste twee termen zul je van mij niet horen, en wat die eerste betreft: lees je posting van zojuist nog eens door.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 23:46:44 #228
46960 StefanP
polemicist
pi_51925460
Zoals ik al zei. Je hebt geen enkele argumenten, je vertikt het om ergens op in te gaan en verder dan hypocriet ad hominem gezeur kom je niet. Ben je te dom om te debatteren? Zielig hoor. Ach, ik maak uit je posts op dat je 14 o.i.d. bent, dus het is je vergeven. Over 16 jaar hoor ik je nog wel eens, als je zelf aan de maatschappij meedoet, een huis en een auto wil en sip naar je loonstrookje kijkt.

Nederland is fantastisch, en iedereen die dat niet vindt is een trieste frusti
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_51925654
StefanP
Je had ook niet in een suffe achterstandswijk moeten gaan wonen
Uberhaupt niet in de randstad eigenlijk; ik zou er ook dood gaan van ellende.
  zondag 29 juli 2007 @ 00:03:31 #230
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_51925783
Jezus SteefP, je kan het natuurlijk ook wel helemaal uit z'n verband trekken en het een beetje lopen uitmelken.

Als ik je posts lees dan zou ik nog liever in Iran wonen dan in Nederland.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_51925858
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 23:46 schreef StefanP het volgende:
Zoals ik al zei. Je hebt geen enkele argumenten, je vertikt het om ergens op in te gaan en verder dan hypocriet ad hominem gezeur kom je niet. Ben je te dom om te debatteren? Zielig hoor. Ach, ik maak uit je posts op dat je 14 o.i.d. bent, dus het is je vergeven. Over 16 jaar hoor ik je nog wel eens, als je zelf aan de maatschappij meedoet, een huis en een auto wil en sip naar je loonstrookje kijkt.
Scherp. Hier heb ik niet van terug.
  zondag 29 juli 2007 @ 02:36:25 #232
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_51928007
quote:

Het slechte nederland heeft je de mogelijkheid gegeven naar je lui-lekkerland te vertrekken. Wat loop je nou nog steeds te zeiken dan?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_51928704
quote:

[..]

Wat een totale onzin. Het is maar normaal dat je voor 70% belasting betaalt? Dat je met je 5-jarige technische opleiding weinig meer -of zelfs minder- verdient dan de eerste de beste braller die economie 'gestudeerd' heeft? Het is normaal dat overwerken de moeite niet eens waard is omdat alles absurd belast wordt? Het is normaal dat iedereen maar afgunstig is als je iets van je leven wil maken en? Het is normaal dat criminelen, allochtonen, asocialen en luilakken alles maar kunnen maken? Zelfs al vind je dit allemaal leugens, waarom kun je dat niet gewoon zeggen in plaats van met onzin als 'gefrustreerd,' 'NSB'ers' en 'landverraders' te komen?
Euh, dat is nog altijd in de VS uitgevonden. Dat met een grote bek (assertief heet dat) meer geld binnen harken. De film Office space geeft dat mooi aan. En de cijfers van PayScale geven het volgende aan over de VS:
Master of Science (Software engineer): $ 82.287
Master of Business administration (Consultant management): $ 83.833
Ik geef toe, het is niet veel verschil maar dat in Nederland de schreeuwers meer krijgen en dat dat in de VS niet zo is, lijkt me echt totale onzin. En ja, ik studeer bedrijfskunde...... (en nee, ik ben niet van plan loonslaaf te worden)
We are not retreating, we are advancing in another direction. - General Douglas MacArthur
  zondag 29 juli 2007 @ 05:38:19 #234
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_51928794
Je gaat de film Office Space toch niet betrekken in de werkelijkheid hoop ik hè ?

Geweldige film trouwens.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_51929182
Tja, StefanP heeft deels wel gelijk hè. Wat eigenlijk pas laatst tot me doordrong is dat veel van de "politiek-correcten" cq multikultis zo chauvinistisch als de pest zijn. Er gaat een hoop goed in dit land, dankzij bekwame welwillende en hardwerkende mensen, ook onder immigranten. Maar er gaat ook een heleboel faliekant mis. En over veel van de dingen die mis gaan kan niet, of in ieder geval moeizaam en met veel gal, gesproken worden. Als mensen fouten maken zijn ze vaak niet in staat dat toe te geven, laat staan te corrigeren. Zie bv Bush en zijn kiezers.

Tegelijkertijd zijn de VS in staat tot radicale koerscorrecties. Vergelijk dat met de landen van de EU, inclusief Nederland. Nederland met al die belachelijke projecten waar miljarden letterlijk over de balk worden gesmeten, de Betuwelijn, de HSL-lijn, of iets heel anders, die werkelijk ziekelijke drang overal maar dan ook werkelijk overal (verkeers)bordjes te willen neerzetten. (let er maar eens op, die dingen zijn natuurlijk ook nog eens hardstikke duur). Het volstrekt gefaalde immigratiebeleid (voor zover überhaupt aanwezig) waar al sinds begin jaren 70 voor gewaarschuwd werd, en de enorme hoeveelheden immigranten die nu op een zijspoor staan, in de steek gelaten door zij die zeggen voor de belangen van immigranten op te komen.

Mooiste voorbeeld is het onderzoek dat begin jaren 80 gedaan werd door een aantal mensen van de UVA, een onderzoek dat concludeerde dat het heel erg mis ging met de immigranten in Amsterdam. Een onderzoek dat onmiddellijk door Ed van Thijn, de toenmalige burgemeester van A'dam en onvermoeid strijder voor de onderdrukte gekleurde medemens, verboden werd en van wie de onderzoekers een spreekverbod kregen. Het zou volgens Ed wel eens "stigmatiserend" kunnen zijn voor onze gekleurde medeburgers, terwijl het alleen stigmatiserend was voor een politieke klasse en intelligentsia, hún incompetentie moest verborgen worden, over de rug van de immigrant.

"Sounds familiar"?

En ja, kan me voorstellen dat menigeen zijn conclusies trekt over zijn landsbestuur, "intelligentsia", naar de huizenprijzen kijkt, de (lucht)vervuiling, de bergen regeltjes, het gebrek aan ruimte, dynamiek. En een kutklimaat. Als ik de mogelijkheid zie cq weet te creeëren te emigreren naar Canada zal ik dat zeker proberen, ik zou wel gek zijn dat niet te doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Godslasteraar op 29-07-2007 10:15:48 ]
pi_51929536
quote:

[..]

Meer verdienen en naar anderen kijken wat heb je daar aan. Het gaat erom gelukkig te zijn. Ik zie mensen die meer meer en meer willen lopen klagen alles verbrallen en ongelukkig zijn. Voor mij geld zolang je je kan redden (eten, dak boven je hoofd, kleren en de rekeningenen kan betalen) ben ik tevreden. Iedereen heeft zijn kwaliteiten, iemand met hersen is leuk, maar iemand die goed kan loodgieten is net zo belangrijk. Verder ben ik met je eens dat criminelen teveel kunnen maken in NL dat is niet van nu maar al jaren zo. Links, Rechts midden in al die jaren is het niet beter geworden.
quote:
Het enige wat er triest is, zijn mensen die vinden dat je niet mag klagen over hoe je uitgezogen wordt; hoe onaantrekkelijk Nederland is voor iedereen met wat fatsoen of initiatief in z'n lijf. Zo typisch Nederlands he, en eigenlijk de belangrijkste reden dat ik ZO blij ben er niet meer te wonen. Dat typische Nederlandse betuttelende, afgunstige, linkse toontje over mensen die vragen stellen bij de waardeloze verdeling van geld, belasting, lusten, lasten en straffen.

Die mensen zijn natuurlijk alleen maar goed om kaal te plukken en verder moeten ze gewoon hun bek houden. Anders zijn het gefrustreerde, zielige lui. Toch? In plaats van in dit topic toch eens echt mee te doen aan de discussie en zich af te vragen waarom al die mensen Nederland nou verlaten, of er dus echt niet iets mis is met de gang van zaken in Nederland, komen ze niet verder dan onzin zoals in de post hierboven. Bah, wat is Nederland toch een kutland.
De meeste Nederlanders gaan de grens over vanwege de lagere lasten volgens mij. Frankrijk, duitsland zijn gewilde landen, maar de problematiek in de grote steden is daar echt niet minder dan in Nederland, ook de gezondsheidszorg en Scholing is niet altijd beter in dat soort landen.
Ook Amerika heeft genoeg problemen in de grote steden. Ghetto vroming is daar ook niet vreemd ook genoeg armen in Amerika en kom nu niet aan dat Amerika met alles zo geweldig is. Want dan heb je in dat hele grote land ook de oogkleppen op.

Minder belasting betalen is leuk zolang je gezond bent. Hoe is het daar met de kosten van scholing in Amerika? Wat als je Invalide raakt en al die andere bijzaken in het leven in geval van tegenslag? Kan je daar ook de vergelijkingen van geven? Het gaat uiteindelijk om het hele totaal pakket.
pi_51929663
Dat allerlei fouten maar met de mantel der liefde worden bedekt dat irriteert mij ook mateloos. Het laat je ambitie als sneeuw voor de zon verdwijnen, want of je het goed doet of niet, het maakt toch weinig uit.

Ik mis een echt prestatieklimaat in NL. Ik hoef echt niet zo'n doorslaand systeem waar iedereen als een dolle rond rent, maar het zou fijn zijn als kwaliteit leveren gewoon weer eens gewaardeerd werd. En vooral ook dat slecht werk afleveren gewoon harde consequenties heeft.
pi_51930039
Alweer deze onzin over de hoogopgeleide vlucht uit Nederland? Pure onzin! In de praktijk valt het allemaal reuze mee.
pi_51930063
quote:

StefanP, de Amerikaankontlikker is hier uiteraard ook weer aanwezig. Zeg StefanP, krijg je ook een erectie van dat gedweep met dat walgelijke land van je?
pi_51930104
quote:

[..]

Het enige wat er triest is, zijn mensen die vinden dat je niet mag klagen over hoe je uitgezogen wordt; hoe onaantrekkelijk Nederland is voor iedereen met wat fatsoen of initiatief in z'n lijf. Zo typisch Nederlands he, en eigenlijk de belangrijkste reden dat ik ZO blij ben er niet meer te wonen. Dat typische Nederlandse betuttelende, afgunstige, linkse toontje over mensen die vragen stellen bij de waardeloze verdeling van geld, belasting, lusten, lasten en straffen. Die mensen zijn natuurlijk alleen maar goed om kaal te plukken en verder moeten ze gewoon hun bek houden. Anders zijn het gefrustreerde, zielige lui. Toch? In plaats van in dit topic toch eens echt mee te doen aan de discussie en zich af te vragen waarom al die mensen Nederland nou verlaten, of er dus echt niet iets mis is met de gang van zaken in Nederland, komen ze niet verder dan onzin zoals in de post hierboven. Bah, wat is Nederland toch een kutland.
Je bent zwaar gefrustreerd, of niet? Erg apart ook dat je met een expliciet voorbeeld aankomt van het salaris van een economoom versus een ingenieur. Waarom is economie ondergeschikt aan techniek? Leg dat eerst eens uit, voordat je je hele betoog daarop baseert.
pi_51930177
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 01:30 schreef thaleia het volgende:
Ik kan me helemaal voorstellen dat iemand het interessant lijkt om een tijdje, of voorgoed, in het buitenland te wonen en werken en als je daar zin in hebt moet je dat zeker doen.

Maar dat geklaag over wat er allemaal niet deugt aan NL komt op mij verschrikkelijk verwend over. We wonen in een rijk, Westers land (ja, nog steeds en we zijn nog LANG geen ontwikkelingsland) en we zijn vrij. Wat verschrikkelijk decadent om dat niet te waarderen terwijl het overgrote deel van de wereldbevolking van die dingen alleen maar kan dromen.
Het ironische is dat die mensen zichzelf tegenspreken. Ze klagen over het geklaag van de Nederlanders, terwijl ze daarmee juist aan zichzelf refereren . Het is daarnaast denk ik ook een stukje zelfbevestiging, zo van: als ik maar genoeg datgene dat ik achterlaat afzeik, weet ik zeker dat ik het niet zal missen.

Het zijn ook altijd rechtse mensen volgens mij en rechts is nu niet bepaald het toonbeeld van intelligentie.
pi_51931172
quote:
Op zondag 29 juli 2007 11:25 schreef floris.exe het volgende:

[..]

StefanP, de Amerikaankontlikker is hier uiteraard ook weer aanwezig. Zeg StefanP, krijg je ook een erectie van dat gedweep met dat walgelijke land van je?
Je bent een beetje dom mannetje, jij kloon.

geef eens een onbjectieve mening inplaats van schelden, jij bent zeker te dom om ergens anders te kunnen wonen en werken.
pi_51931252
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 20:54 schreef StefanP het volgende:

[..]

Dat NL maar verlaten mag worden door iedereen met fatsoen en initiatief. Over twintig jaar, wanneer Nederland een islamitisch land is waar criminaliteit en profiteren hoogtij vieren, zul je nog wel eens nadenken over wat er in hemelsnaam mis is gegaan.

Aaah.. het is hier lekker 32 graden vandaag, voor de verandering een beetje bewolkt... gisteren m'n riante salaris gehad, waar slechts 25% van ingehouden werd, en over twee uur wordt m'n nieuwe auto -die de helft kost van in NL- bezorgd, in m'n schone en veilige wijkje vol fatsoenlijke mensen (want: criminaliteit wordt hier wel bestraft) waar ik voor 110000 euro een prachtig vrijstaand huis kocht. Veel plezier nog in je natte, koude en criminele landje waar plebejers het voor het zeggen hebben.

Maar ach, ik snap het wel hoor. Zoals Pietverdriet al zegt: het is vooral afgunst. Ze zijn stiekem toch jaloers op mensen die NL verlaten hebben en het nu beter hebben (typisch toch, dat iedereen die hier vanuit het buitenland post, het daar beter naar z'n zin heeft?), waarna ze zichzelf wijs proberen te maken dat het buitenland kut is en dat ze zich allemaal in slaap huilen.
Ik hoor jou altijd alleen over geld en aanverwanten praten, maar heb je ook wel vrienden daar?

Dat fatsoengeneuzel van je, dat is lekker in usa. Remember nippelgate? Of dat gelul over abortus. Of dat hypocriete gedoe over een jointje? Of de opkomst van conservatief rechts olv de kerk. Over te ver doorslaan gesproken Ik zie nog eerder in de usa een compleet achterlijk en uberconservatief gristelijk systeem ontstaan dan dat nederland islamitisch wordt.

Verder is de us of a uiteraard crimineler dan Nederland, dat weet nog een kind. Dat zou dus echt geen reden moeten zijn om te vertrekken, of om af te geven op nederland.

Overigens kan je inderdaad stellen dat er teveel geld van werkende mensen in NL naar mensen gaat die niet werken, maar daartussen zitten ook veel mensen die het wel verdienen, en die wel willen werken maar gewoon niet kunnen. Niet voor niets leeft in de vs een ontzettend groot deel van de inwoners onder de armoedegrens (absoluut en procentueel), en dat jij daar gelukkig niet toebehoort is fijn voor jou, maar als jij ooit arbeidsongeschikt raakt kom niet terug naar NL met hangende pootje (letterlijk en figuurlijk...)

Nee, al-met-al vind ik jou maar een narrow-minded mannetje dat veel teveel naar alleen materialistisch gewin kijkt en nul oog heeft voor de medemens, en sowieso niet schijnt te snappen dat een maatschappij zonder armoede ontzettend veel positieve effecten heeft voor iedereen in diezelfde maatschappij.

Disclaimer, ook ik denk eraan om eens n paar jaar arbroad te koekeloeren, UK of Australië staan hoog op het lijstje. Voornaamste redenen zijn verandering, mooi weer, of gunstiger belastingklimaat.
Disclaimer 2, overigens kan ik altijd wel van je posts genieten, maar in dit topic krijg je heul geen tegenspraak, dus neem ik die edele taak maar op mij
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_51931870
quote:
Op zondag 29 juli 2007 12:36 schreef henkway het volgende:

[..]

Je bent een beetje dom mannetje, jij kloon.

geef eens een onbjectieve mening inplaats van schelden, jij bent zeker te dom om ergens anders te kunnen wonen en werken.
Wind je niet zo op, joh. Is slecht voor je hart. Ik ben bepaald niet dom. Wat zeg ik, ik ben zeer intelligent. Is dat intimiderend voor je?

StefanP is op geen enkele andere manier te benaderen dan met de harde aanpak. Die jongen zit vol frustraties en zijn Amerikaliefde neigt naar het pathologische. Ik kan mij daar erg aan storen.
pi_51931908
quote:
Op zondag 29 juli 2007 13:13 schreef floris.exe het volgende:

[..]
Wind je niet zo op, joh. Is slecht voor je hart. Ik ben bepaald niet dom. Wat zeg ik, ik ben zeer intelligent. Is dat intimiderend voor je?
StefanP is op geen enkele andere manier te benaderen dan met de harde aanpak. Die jongen zit vol frustraties en zijn Amerikaliefde neigt naar het pathologische. Ik kan mij daar erg aan storen.
Mensen die zeggen dat zij zeer intelligent zijn
pi_51931954
quote:
Op zondag 29 juli 2007 13:14 schreef henkway het volgende:

[..]

Mensen die zeggen dat zij zeer intelligent zijn
Wat is daar mis mee? Als je zo'n liefde hebt voor Amerika, dan zou je toch ook hun eigenschap van het zelfverzekerd-zijn moeten waarderen? Of ben je dan opeens weer op en top Hollands?

Ik spreek geen oordeel uit over jouw intelligentie, omdat ik niet weet hoe intelligent jij bent. Kennelijk denk jij wel te kunnen oordelen dat ik dom ben. Echter, ik weet voor mijzelf dat ik intelligent ben en dus corrigeer ik je denkfout.
pi_51933369
quote:
Op zondag 29 juli 2007 13:17 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee? Als je zo'n liefde hebt voor Amerika, dan zou je toch ook hun eigenschap van het zelfverzekerd-zijn moeten waarderen? Of ben je dan opeens weer op en top Hollands?

Ik spreek geen oordeel uit over jouw intelligentie, omdat ik niet weet hoe intelligent jij bent. Kennelijk denk jij wel te kunnen oordelen dat ik dom ben. Echter, ik weet voor mijzelf dat ik intelligent ben en dus corrigeer ik je denkfout.
Joop den Uyl aanhangers zitten qua intelligentie onder het gemiddelde, randje zwakbegaafd.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_51933908
quote:

[..]

Joop den Uyl aanhangen is in ieder geval niet erg intelligent Floris.
pi_51934199
quote:

[..]

De Pvda wordt gedomineerd door salonsocialisten die weinig of geen enkele feeling meer hebben met de gewone man.
Ook de manier waarop campagne gevoerd wordt en de manier warop zij zich in notime lieten vloeren door Verhagen wekt geen vertrouwen op.
Het enige goede plan was om de werkenden evenveel AOW premie te laten betalen als de mensen die een AOW uitkering hebben, daaruit bleek een helder inzicht (al dan niet ingegeven door het CPB), echter het gebrek om dit door te zetten ontbrak.

In deze steun ik de PVDA, dit is beter dan de werkenden op te zadelen met een ZVW inhouding en een hoge nominale premie ten gunste van superrijke verzekeringsvrienden.

[ Bericht 3% gewijzigd door henkway op 29-07-2007 15:21:55 ]
pi_51935242
quote:
Op zondag 29 juli 2007 11:25 schreef floris.exe het volgende:

[..]

quote:
Op zondag 29 juli 2007 11:34 schreef floris.exe het volgende:

[..]

.................

Het zijn ook altijd rechtse mensen volgens mij en rechts is nu niet bepaald het toonbeeld van intelligentie.
en dan:
quote:
Op zondag 29 juli 2007 13:13 schreef floris.exe het volgende:

[..]

...........
quote:
Op zondag 29 juli 2007 09:38 schreef Godslasteraar het volgende:
Tja, StefanP heeft deels wel gelijk hè. Wat eigenlijk pas laatst tot me doordrong is dat veel van de "politiek-correcten" cq multikultis zo chauvinistisch als de pest zijn. .......
Q.E.D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')