abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 juli 2007 @ 15:20:26 #1
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_51784687
als je wegrijd met piepende banden ruik je je koppeling gruwelijk. nu is mijn vraag hoe schadelijk is dat??

neej ik rijd geen golf gti, maar gewoon een corrolla van me pa
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_51784745
is dat niet het rubber van de banden?
You dream it, I live it.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 15:22:52 #3
160770 Yestuuur
Rex Gentium
pi_51784758
stoer hoor legwieh

best slecht voor de versnellingsbak btw
oneindig...?
dan is dus alle fictie werkelijkheid, en wel op dit moment
  dinsdag 24 juli 2007 @ 15:23:22 #4
182073 invine
blablabla etc.
pi_51784783
Kan ook je koppeling zijn en ja dat is schadelijk.. maar het zijn eerder de banden.,
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 15:23:53 #5
64613 swaptor
Error-O-Rama
pi_51784795
Dat betekent dus dat je óf een hele nieuwe versnellingsbak hebt, óf dat je je koppeling niet genoeg op laat komen waardoor die erg lang slipt.
Beide gevallen: stinken.
De laatste is overigens wél erg slecht voor de wagen, ik denk niet dat je pa daar zo blij mee is, even afgezien van de slijtage van de voorbanden.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 15:26:29 #6
9039 GateWayX
Divide by Zero
pi_51784883
De truuck is juist om snel weg te rijden zonder piepende banden. Hoe meer wheelspin hoe langzamer je weg bent.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 15:27:48 #7
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_51784920
is de koppeling banden ruiken duidelijk anders. maar ik heb 't ook gewoon als ik vol gas wegrijd terwijl ik de koppeling in een keer helemaal oplaat komen (voet van de koppeling af) hoe kan de koppeling dan toch zo snel blijven slippen.
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_51784944
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 15:26 schreef GateWayX het volgende:
De truuck is juist om snel weg te rijden zonder piepende banden. Hoe meer wheelspin hoe langzamer je weg bent.
piepende banden mag, slippende banden niet...


trouwens als je je koppeling ruikt doe je iets verkeerd, dus dan kan je het niet
Hopeloos benzine verslaafd
  dinsdag 24 juli 2007 @ 15:28:55 #9
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_51784949
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 15:22 schreef Meddo het volgende:
is dat niet het rubber van de banden?
Lijkt me wel. Om de banden goed te laten piepen moet de koppeling toch wel aangegrepen zijn lijkt me.

Laatst nog gezien bij 'Pimp my ride': banden met roze kleurstof er in zodat ze roze rookten bij de burnout.
pi_51784960
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 15:27 schreef B_BOY het volgende:
is de koppeling banden ruiken duidelijk anders. maar ik heb 't ook gewoon als ik vol gas wegrijd terwijl ik de koppeling in een keer helemaal oplaat komen (voet van de koppeling af) hoe kan de koppeling dan toch zo snel blijven slippen.
gokje...

1 daar is hij niet op gemaakt?
2 hij is versleten
Hopeloos benzine verslaafd
  dinsdag 24 juli 2007 @ 15:30:06 #11
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_51784988
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 15:26 schreef GateWayX het volgende:
De truuck is juist om snel weg te rijden zonder piepende banden. Hoe meer wheelspin hoe langzamer je weg bent.
dat snap ik ook wel.
Remlof is een Spellings Nsb'er
  dinsdag 24 juli 2007 @ 15:34:06 #12
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_51785105
Doet me aan deze denken...:
Burn Out

ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
  dinsdag 24 juli 2007 @ 19:48:21 #13
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_51793238
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 15:34 schreef TheYoung1 het volgende:
Doet me aan deze denken...:
Burn Out

Wehehe. Er is ook een leuk filmpje van iemand met een bmw (goh) die heel stoer een burnout maakt en dan naast z'n auto gaat staan terwijl hij nog aan het burnen is. Helaas voor hem draait zijn auto op dat moment en ligt hij vervolgens onder z'n eigen knakenbak terwijl dat apparaat doorspint
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  dinsdag 24 juli 2007 @ 19:51:49 #14
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_51793372
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 18:42:53 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_51795162
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 15:27 schreef B_BOY het volgende:
is de koppeling banden ruiken duidelijk anders. maar ik heb 't ook gewoon als ik vol gas wegrijd terwijl ik de koppeling in een keer helemaal oplaat komen (voet van de koppeling af) hoe kan de koppeling dan toch zo snel blijven slippen.
Waarom probeer je zo belachelijk te rijden? Dat is echt sneu, zeker als je daarbij de Corolla van je ouders vernielt. Dat kost gewoon weer extra geld en is nergens goed voor. Daarnaast heb je het ook niet zo geleerd tijdens de rijlessen die je recentelijk afgesloten hebt, aangezien je uit '88 komt. Dus waarom willens en wetens de koppeling slopen als je zelf al aangeeft hem overduidelijk te ruiken. En volgas je koppeling laten opkomen is leuk als je aan dragracen doet, niet op de openbare weg.

Scooterjosti's.
pi_51795406
Leren rijden denk ik. Koppeling moet je juist snel oplaten komen en dan niet meer aanraken, kan je nooit je koppeling mee verbranden.
En wat Youp idd zegt, als je hard weggaat piepen je banden al snel, doorslippen is idd iets heel anders en niet wat je wilt
  † In Memoriam † dinsdag 24 juli 2007 @ 20:49:29 #17
25682 2cv
Niet subtiel
pi_51795658
Ooit een kapotte Corolla gezien ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_51795839
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 20:49 schreef 2cv het volgende:
Ooit een kapotte Corolla gezien ?
TS post volgende week vast nog wel een update. Of hij moet hem voortijdig om een boom gevouwen hebben.
pi_51795900
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 20:49 schreef 2cv het volgende:
Ooit een kapotte Corolla gezien ?
no wonder, er rijden alleen maar bejaarden in
  dinsdag 24 juli 2007 @ 21:19:34 #20
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_51796880
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 20:49 schreef 2cv het volgende:
Ooit een kapotte Corolla gezien ?
Wel meerdere hoor..
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_51798994
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 20:55 schreef Cyaa het volgende:

[..]

no wonder, er rijden alleen maar bejaarden in
Zijn hun die gene die em aftrappen
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  woensdag 25 juli 2007 @ 13:36:59 #22
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_51815606
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 20:37 schreef j0rrit het volgende:

[..]

Waarom probeer je zo belachelijk te rijden? Dat is echt sneu, zeker als je daarbij de Corolla van je ouders vernielt. Dat kost gewoon weer extra geld en is nergens goed voor. Daarnaast heb je het ook niet zo geleerd tijdens de rijlessen die je recentelijk afgesloten hebt, aangezien je uit '88 komt. Dus waarom willens en wetens de koppeling slopen als je zelf al aangeeft hem overduidelijk te ruiken. En volgas je koppeling laten opkomen is leuk als je aan dragracen doet, niet op de openbare weg.

Scooterjosti's.
leuk dat je omschrijft als scooterjosti dat vind ik wel heel fijn moet ik zeggen
heb nooit een scooter gehad maarja.

owja en ik ben echt niet doelbewust die auto aan ut slopen, maar ik vroeg het me gewoon af. toen ik net me rijbewijs had vond ik ut keistoer namelijk. en een paar dagen trug reed ik in iemand anders zijn auto (ouders van een vriendin van me) en toen ik wegreed bij het stoplicht gebeurde het me ook weer. ik wilde redelijk wat gas geven omdat ik verwacht dat hij anders zou afslaan.
en toen gaf ik iets teveel gas met als gevolg piepende bandjes en volgens mij een ruikende koppeling.
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_51816788
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 13:36 schreef B_BOY het volgende:

[..]

leuk dat je omschrijft als scooterjosti dat vind ik wel heel fijn moet ik zeggen
heb nooit een scooter gehad maarja.

owja en ik ben echt niet doelbewust die auto aan ut slopen, maar ik vroeg het me gewoon af. toen ik net me rijbewijs had vond ik ut keistoer namelijk. en een paar dagen trug reed ik in iemand anders zijn auto (ouders van een vriendin van me) en toen ik wegreed bij het stoplicht gebeurde het me ook weer. ik wilde redelijk wat gas geven omdat ik verwacht dat hij anders zou afslaan.
en toen gaf ik iets teveel gas met als gevolg piepende bandjes en volgens mij een ruikende koppeling.
in een ander topic las ik dat je wel al 2 maanden je rijbewijs hebt.... nu heb je dus niet meer net je rijbewijs?
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 25 juli 2007 @ 14:05:17 #24
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_51816808
vooral imagoschade
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
pi_51816876
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 14:04 schreef Youp het volgende:

[..]

in een ander topic las ik dat je wel al 2 maanden je rijbewijs hebt.... nu heb je dus niet meer net je rijbewijs?
Sowieso doet de TS iets structureel fouts, aangezien het de 2e auto is waarbij het gebeurt.
pi_51817615
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 14:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Sowieso doet de TS iets structureel fouts, aangezien het de 2e auto is waarbij het gebeurt.
ik denk aan: te veel gas, te weinig koppeling en als de auto dan langzaam begint te rollen met 4000rpm en een 99% slippende koppeling in een keer pats boem dat linker pedaal los en nog wat gas bijgeven

stereotype "geen gevoel" autorijden dus...
(zeg maar als een vrouw, zoals we dat beeld stiekem nog altijd achter in ons achterhoofd hebben)
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 25 juli 2007 @ 14:43:16 #27
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_51818115
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 14:04 schreef Youp het volgende:

[..]

in een ander topic las ik dat je wel al 2 maanden je rijbewijs hebt.... nu heb je dus niet meer net je rijbewijs?
mwah het is nog wel kort maar ik heb al meer dan 3000 km gereden en der zijn genoeg beginnende rijders die dat nog niet in een jaar halen.
Remlof is een Spellings Nsb'er
  woensdag 25 juli 2007 @ 14:47:30 #28
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_51818279
C:/> Rename B_BOY B_GIRL
pi_51819278
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 14:43 schreef B_BOY het volgende:

[..]

mwah het is nog wel kort maar ik heb al meer dan 3000 km gereden en der zijn genoeg beginnende rijders die dat nog niet in een jaar halen.
ik val ook nog onder de noemer beginnende rijder... ik heb inmiddels toch wel ruim 100.000km gereden
Hopeloos benzine verslaafd
pi_51819586
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 15:09 schreef Youp het volgende:

[..]

ik val ook nog onder de noemer beginnende rijder... ik heb inmiddels toch wel ruim 100.000km gereden
Ik ook wel ja wat een aap, 3000 km is niks.
  woensdag 25 juli 2007 @ 15:55:09 #31
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_51821040
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 14:47 schreef Tjabbo het volgende:
C:/> Rename B_BOY B_GIRL
Dat MS-DOS commando was REN.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_51821167
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 15:55 schreef JDude het volgende:

[..]

Dat MS-DOS commando was REN.
rename werkte ook, JD.
Of was dat pas in de latere versies?
Als je nou zou zeggen dat die slash een backslash moet zijn had je een punt.
  woensdag 25 juli 2007 @ 16:03:31 #33
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_51821339
als je het doet terwijl ik net relaxed over straat loop en me vervolgens helemaal de vliegende vinkenteriing schrik is het bijzonder schadelijk voor je voortanden in ieder geval.

verder is de imagoschade bij het optrekken met slippende banden met je pa's corrola natuurlijk onpeilbaar.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_51821412
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 16:03 schreef punchdrunk het volgende:
als je het doet terwijl ik net relaxed over straat loop en me vervolgens helemaal de vliegende vinkenteriing schrik is het bijzonder schadelijk voor je voortanden in ieder geval.
HAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHHAHAAAAA
  woensdag 25 juli 2007 @ 16:30:08 #35
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_51822256
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 15:58 schreef veldmuis het volgende:

[..]

rename werkte ook, JD.
Of was dat pas in de latere versies?
Als je nou zou zeggen dat die slash een backslash moet zijn had je een punt.
neh rename werkte ook al heel lang. 3.30 als ik me niet vergis.
die slash/backslash klopt wel maar die hoefde je niet zelf in te typen
  woensdag 25 juli 2007 @ 16:37:15 #36
184553 Arthur.Spooner
mwopwopmwopwoopwoop
pi_51822521
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 16:03 schreef punchdrunk het volgende:
als je het doet terwijl ik net relaxed over straat loop en me vervolgens helemaal de vliegende vinkenteriing schrik is het bijzonder schadelijk voor je voortanden in ieder geval.
Dubstep FTW
-je avatar vroeg om een login, niet terugplaatsen-
  woensdag 25 juli 2007 @ 16:38:00 #37
184553 Arthur.Spooner
mwopwopmwopwoopwoop
pi_51822545
Als je trouwens echt stoer op wilt trekken, zet je hem als het groen is eerst een meter in z'n achteruit, en dan meteen in z'n 1 en vol gas erop. Da's pas mooi .
Dubstep FTW
-je avatar vroeg om een login, niet terugplaatsen-
pi_51823405
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 16:38 schreef Arthur.Spooner het volgende:
Als je trouwens echt stoer op wilt trekken, zet je hem als het groen is eerst een meter in z'n achteruit, en dan meteen in z'n 1 en vol gas erop. Da's pas mooi .
de handrem er op laten staan (bij een voorwielaandrijver dan he, voor de slimmerikken onder ons) is pas vet
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 25 juli 2007 @ 17:03:08 #39
184553 Arthur.Spooner
mwopwopmwopwoopwoop
pi_51823589
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 16:59 schreef Youp het volgende:

[..]

de handrem er op laten staan (bij een voorwielaandrijver dan he, voor de slimmerikken onder ons) is pas vet
Heb weleens toen ik net een paar dagen m'n rijbewijs had, 30 km gereden met handrem erop

En dan jezelf afvragen waarom de auto zovaak afslaat
Dubstep FTW
-je avatar vroeg om een login, niet terugplaatsen-
pi_51823950
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 17:03 schreef Arthur.Spooner het volgende:

[..]

Heb weleens toen ik net een paar dagen m'n rijbewijs had, 30 km gereden met handrem erop

En dan jezelf afvragen waarom de auto zovaak afslaat
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 26 juli 2007 @ 13:35:12 #41
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_51852130
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 17:03 schreef Arthur.Spooner het volgende:

[..]

Heb weleens toen ik net een paar dagen m'n rijbewijs had, 30 km gereden met handrem erop

En dan jezelf afvragen waarom de auto zovaak afslaat
Classic .
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 26 juli 2007 @ 13:55:09 #42
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_51852894
Wie attendeert de vader van TS even op dit topic?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  donderdag 26 juli 2007 @ 14:52:34 #43
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_51854933
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 14:43 schreef B_BOY het volgende:

[..]

mwah het is nog wel kort maar ik heb al meer dan 3000 km gereden en der zijn genoeg beginnende rijders die dat nog niet in een jaar halen.
Ben jij de zoon van Bassie? Grapjas. 3000 km en jezelf dan al beter voelen dan andere bestuurders...
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_51858055
De rijvaardigheid van B_BOY is blijkbaar van eenzelfde niveau als zijn taalvaardigheid.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  donderdag 26 juli 2007 @ 18:01:21 #45
53151 T42
Pinball Wizard
pi_51860497
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 15:26 schreef GateWayX het volgende:
De truuck is juist om snel weg te rijden zonder piepende banden. Hoe meer wheelspin hoe langzamer je weg bent.
of juist met zoveel mogelijk rook
  vrijdag 27 juli 2007 @ 09:48:30 #46
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_51878850
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 15:26 schreef GateWayX het volgende:
De truuck is juist om snel weg te rijden zonder piepende banden. Hoe meer wheelspin hoe langzamer je weg bent.
Ahaa... dus daarom laat de launch control een bepaald percentage wheelspin toe... zodat je langzamer bent...
Logisch
  vrijdag 27 juli 2007 @ 09:51:11 #47
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_51878908
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 15:20 schreef B_BOY het volgende:
als je wegrijd met piepende banden ruik je je koppeling gruwelijk. nu is mijn vraag hoe schadelijk is dat??

neej ik rijd geen golf gti, maar gewoon een corrolla van me pa
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 14:43 schreef B_BOY het volgende:
mwah het is nog wel kort maar ik heb al meer dan 3000 km gereden en der zijn genoeg beginnende rijders die dat nog niet in een jaar halen.
Stoer hoor
  vrijdag 27 juli 2007 @ 10:02:18 #48
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_51879205
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 09:48 schreef Supra_Turbo het volgende:

[..]

Ahaa... dus daarom laat de launch control een bepaald percentage wheelspin toe... zodat je langzamer bent...
Logisch
Is dat niet om de stress op de aandrijfas te verminderen om het wokkel-effect tegen te gaan?
pi_51880258
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 09:48 schreef Supra_Turbo het volgende:

[..]

Ahaa... dus daarom laat de launch control een bepaald percentage wheelspin toe... zodat je langzamer bent...
Logisch
Er is een verschil tussen piepende banden en een rookgordijn trekken
pi_51895070
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:02 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Is dat niet om de stress op de aandrijfas te verminderen om het wokkel-effect tegen te gaan?
nee.

bij een beetje slip heb je in feite meer grip en ben je sneller weg dan helemaal zonder slip. dit geldt ook voor bochten maken en ook voor afremmen
Hopeloos benzine verslaafd
  vrijdag 27 juli 2007 @ 20:48:05 #51
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_51897904
Zonder wheelspin val je compleet dood, als je de koppeling niet een beetje laat slippen.
Bij een turbo-motor (hoe groter de turbo, hoe erger) of een hoogtoerige NA motor wil je dat absoluut niet hebben!
  vrijdag 27 juli 2007 @ 23:41:24 #52
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_51902599
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 18:53 schreef Youp het volgende:

[..]

nee.

bij een beetje slip heb je in feite meer grip en ben je sneller weg dan helemaal zonder slip. dit geldt ook voor bochten maken en ook voor afremmen
Dat zou ik je graag nader zien uitleggen. Ik geloof er niets van namelijk.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_51904630
Youp heeft gelijk.

Ook nog om ander punt, als je vol wegwilt moet je ook naar je motorkarakteristiek kijken.
Dus waar zit je ideale koppelpunt in de koppelkromme.

Dus je gaat bv 4000 toeren BWAM koppeling los (ja slecht en wielspin), dan naar 5000, je wilt altijd zo snel mogelijk weg uit 1, ja je spint, schakel 2, heb je bv een terugval naar 4500, je spint nog iets, maar gaat al goed voorruit, en DOOR, en dan bij bv een sprint, naar 3, en die trek echt volledig door (je zit op je goede max koppel toerental, dus hoog, goede grip, en BLAZEN), en dan ben je aan het einde....

Effe hypothetisch he, ligt bij elke auto anders. Bij een dikke onderin koppel TDI ligt dat veel lager.
En bv de echte Turbo kanonnen doen dat was rustiger aan, Zorgen dat ze net onder turbogat blijven in 1, en dan los in soms 3 weer pas, anders sta je echt vol te spinnen meteen in 1, en is het meteen over.

Maar wat Supra_turbo ook zegt, je wilt iig in 2 voor jouw grip en motor al meteen in een goed toerental zitten.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_51911479
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 23:41 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Dat zou ik je graag nader zien uitleggen. Ik geloof er niets van namelijk.
heel verhaal bla bla cirkel van kamm (dwarskrachten en aandrijfkrachten) bla bla

het komt er op neer dat bij +-20% slip je de meeste grip hebt

LET OP! je merkt van die 20% slip nog niks.. je hoort de banden (niet alle maar sommige banden) wat gieren en dat was het zeg maar.. je wijkt nog niet van je spoor, je glijdt niet weg, je spint niet, je wielen blokkeren niet... maar toch heb je 20% slip

nog mooier, banden slippen altijd. het is onmogelijk om weg te rijden, te sturen of gewoon op constante snelheid te rijden zonder slip. er is altijd slip aanwezig al is dit maar 1% ofzo. en hoe meer weerstand je hebt, hoe meer slip er optreed (logisch)

om je het precies met bronvermelding en al te vertellen zou ik in mn schoolboeken moeten duiken. helaas heb ik die zelf niet en staan die op school... helaas ben ik inmiddels gediplomeerd
Hopeloos benzine verslaafd
  zaterdag 28 juli 2007 @ 17:59:08 #55
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_51917455
http://www.youtube.com/watch?v=V_Cef2p2B4k

Maar niet schadelijk voor de banden, dat niet
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 18:00:29 #56
184553 Arthur.Spooner
mwopwopmwopwoopwoop
pi_51917488
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 17:59 schreef Gambolputty het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=V_Cef2p2B4k

Maar niet schadelijk voor de banden, dat niet
Whahahahaha OMG
Dubstep FTW
-je avatar vroeg om een login, niet terugplaatsen-
  zaterdag 28 juli 2007 @ 18:33:48 #57
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_51918229
Hey maikuul heeft 'n auto gekocht?

OP checkt



geen maikuul?....
Huilen dan.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 18:50:43 #58
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_51918642
mensen die nieteens in een auto kunnen rijden zonder piepende banden en stinkende koppelingen........
pi_51918660
quote:
en hoe meer weerstand je hebt, hoe meer slip er optreed (logisch)
Met tandwielen is de weerstand supergroot, en dan heb je helemaal geen slip.
Slicks op glad wegdek heb je amper weerstand, en dan treed er heel snel slip op!
Dus logisch, nee!
pi_51970812
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 18:51 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Met tandwielen is de weerstand supergroot, en dan heb je helemaal geen slip.
Slicks op glad wegdek heb je amper weerstand, en dan treed er heel snel slip op!
Dus logisch, nee!
weerstand als in luchtweerstand, massa die je mee moet slepen etc.
Hopeloos benzine verslaafd
  maandag 30 juli 2007 @ 21:45:46 #61
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_51972029
Ik zou je boeken er weer even bijhalen, Youp. Ik ben de draad kwijt.

Slip heb je nodig om grip te hebben???
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
  maandag 30 juli 2007 @ 21:49:42 #62
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_51994228
quote:
Op maandag 30 juli 2007 21:45 schreef Gambolputty het volgende:
Ik zou je boeken er weer even bijhalen, Youp. Ik ben de draad kwijt.

Slip heb je nodig om grip te hebben???
ja.
Hopeloos benzine verslaafd
pi_51995146
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 18:53 schreef Youp het volgende:

[..]

nee.

bij een beetje slip heb je in feite meer grip en ben je sneller weg dan helemaal zonder slip. dit geldt ook voor bochten maken en ook voor afremmen
De glijdingsmodulus is het laagst wanneer twee oppervlaktes niet wrijven. Dus wegrijden zonder wielspin (in ieder geval tegen het slippen aan) kan de grootste kracht op de aandrijving worden gezet.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 21:46:22 #65
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_52001399
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 17:24 schreef Youp het volgende:

[..]

ja.
Want?

Als je geen grip hebt, dan slip je. Dus lijkt me dat je of slipt, of gript hebt.
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
pi_52024907
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 21:46 schreef Gambolputty het volgende:

[..]

Want?

Als je geen grip hebt, dan slip je. Dus lijkt me dat je of slipt, of gript hebt.
heel zwart wit gezien wel ja

alleen wanneer je maximaal afremt of maximaal optrekt hebben de banden 20% slip, ze gieren dan (meestal) ook. dan grijpt de ABS nog niet in en de traction control (mits goed afgestemd) ook nog niet. maar zoals ik al zei slipt de auto dan niet
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 1 augustus 2007 @ 20:39:19 #67
9039 GateWayX
Divide by Zero
pi_52026648
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 19:27 schreef Youp het volgende:

[..]

hebben de banden 20% slip,
[..]

maar zoals ik al zei slipt de auto dan niet
Je praat jezelf tegen ?

Naar mijn mening zet je alleen optimaal vermogen om in snelheid als je goede tractie hebt. Goede tractie betekent zo min mogelijk slip. Elke centimeter dat het wiel slipt is niet omgezet in voorwaartse beweging.

Natuurlijk is het wel zo dat een motor op toeren meer vermogen levert en je dus sneller optrekt.
Dit en het opwarmen / opruwen van de banden is naar mijn idee de reden dat ze in bijvoorbeeld de F1 een beetje gecontroleerde wheelspin hebben met traction control aan .

[ Bericht 0% gewijzigd door GateWayX op 01-08-2007 21:01:47 ]
pi_52026984
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 20:39 schreef GateWayX het volgende:

[..]

Je praat jezelf tegen ?

Naar mijn mening zet je alleen optimaal vermogen om in snelheid als je goede tractie hebt. Goede tractie betekend zo min mogelijk slip. Elke centimeter dat het wiel slipt is niet omgezet in voorwaartse beweging.

Natuurlijk is het wel zo dat een motor op toeren meer vermogen levert en je dus sneller optrekt.
Dit en het opwarmen / opruwen van de banden is naar mijn idee de reden dat ze in bijvoorbeeld de F1 een beetje gecontroleerde wheelspin hebben met traction control aan .
naar jouw mening ja.
verdiep je maar eens in de stof. en dan echt verdiepen he
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 1 augustus 2007 @ 20:58:33 #69
9039 GateWayX
Divide by Zero
pi_52027229
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 20:50 schreef Youp het volgende:

[..]

naar jouw mening ja.
verdiep je maar eens in de stof. en dan echt verdiepen he
Ik onderbouw mijn mening. Jouw reactie daarintegen.........
pi_52031313
Bekijk het eens van de andere kant. Een zware kist is moeilijk te verschuiven. Ik moet dus hard duwen om de kist in beweging te krijgen. Laat het zo zijn dat ik de kist in beweging krijg, dan kost het me veel minder moeite om die beweging in stand te houden, minder dan toen de kist nog stil stond. Hetzelfde geldt ook met rubber op asfalt. Slipt 'ie niet, dan kan er een stuk meer kracht op komen te staan.

Onder slip versta ik het verschil tussen aangedreven snelheid en netto snelheid. is het wegdek trager dan het wiel, dan valt het al onder het begrip slip. Ook gecontroleerde wielspin is slip.

Nee, ik heb geen studie in natuurkunde gevolgd, gewoon geredeneerd met m'n algemene kennis.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_52047749
quote:
In acceleration, the tire should travel slightly more distance than the distance of the acceleration (spin just a bit faster than normal). The tires will actual slip; not a lot all at once to result in free wheelspin, but ever so slightly during the whole acceleration phase. When you can sense this slip, and control it, this is when you're getting maximum acceleration from the vehicle.
bron: http://www.turnfast.com/tech_handling/handling_tractn.shtml

Zowel voor acceleren, afremmen en door de bocht gaan geld dat je met een bepaald percentage slip de meeste grip hebt. Dit verschilt voor al deze 3 acties overigens.

Dus minimale wheelspin is juist sneller bij optrekken.
pi_52050182
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 23:03 schreef Ridocar het volgende:
Bekijk het eens van de andere kant. Een zware kist is moeilijk te verschuiven. Ik moet dus hard duwen om de kist in beweging te krijgen. Laat het zo zijn dat ik de kist in beweging krijg, dan kost het me veel minder moeite om die beweging in stand te houden, minder dan toen de kist nog stil stond. Hetzelfde geldt ook met rubber op asfalt. Slipt 'ie niet, dan kan er een stuk meer kracht op komen te staan.

Onder slip versta ik het verschil tussen aangedreven snelheid en netto snelheid. is het wegdek trager dan het wiel, dan valt het al onder het begrip slip. Ook gecontroleerde wielspin is slip.

Nee, ik heb geen studie in natuurkunde gevolgd, gewoon geredeneerd met m'n algemene kennis.
ja alleen is de redenatie niet zo simpel als 1+1

er is altijd slip, zelfs wanneer je constant 120km/h rijdt. dan slippen de banden nog een x aantal procenten door.

-edit-

waarom denk je dat banden slijten? dat is echt niet enkel van hard optrekken en hard afremmen

[ Bericht 8% gewijzigd door Youp op 02-08-2007 17:41:53 ]
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 2 augustus 2007 @ 18:06:45 #73
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_52051060
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 17:33 schreef Youp het volgende:

[..]

ja alleen is de redenatie niet zo simpel als 1+1

er is altijd slip, zelfs wanneer je constant 120km/h rijdt. dan slippen de banden nog een x aantal procenten door.

-edit-

waarom denk je dat banden slijten? dat is echt niet enkel van hard optrekken en hard afremmen
Nee dat klopt niet helemaal.. banden slippen niet, het rubber rekt alleen een stukje uit bij normaal rijden. Slippen zou betekenen dat de banden sneller draaien dan de auto vooruit gaat (moet je even de band als iets plats zien)
Huilen dan.
pi_52051439
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 18:06 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nee dat klopt niet helemaal.. banden slippen niet, het rubber rekt alleen een stukje uit bij normaal rijden. Slippen zou betekenen dat de banden sneller draaien dan de auto vooruit gaat (moet je even de band als iets plats zien)
en dat gebeurt dus ook.
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 2 augustus 2007 @ 18:23:09 #75
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_52051450
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 18:22 schreef Youp het volgende:

[..]

en dat gebeurt dus ook.
zeker niet

alleen al niet omdat rubber meegeeft.
Huilen dan.
pi_52051818
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 18:23 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

zeker niet

alleen al niet omdat rubber meegeeft.
alleen wanneer je de koppeling intrapt of de auto in de vrij laat rollen is er geen spraken van slip. zodra er aandrijfkrachten op de wielen komen te staan vind er slip plaats. hoe weinig dan ook.
Hopeloos benzine verslaafd
pi_52054184
quote:
wat gebeurt er nou eigenlijk in dit filmpje? hij probeert een burnout maar waarom mislukt het?
  donderdag 2 augustus 2007 @ 20:17:09 #78
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_52054296
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 20:12 schreef Cyaa het volgende:

[..]

wat gebeurt er nou eigenlijk in dit filmpje? hij probeert een burnout maar waarom mislukt het?
Hij laat zijn koppelingsplaten in rook op gaan in plaats van z'n banden.
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
pi_52054348
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 20:12 schreef Cyaa het volgende:

[..]

wat gebeurt er nou eigenlijk in dit filmpje? hij probeert een burnout maar waarom mislukt het?
koppeling slipt dus nog, hij moet zn poot van de koppeling halen
pi_52057975
Dat filmpje doet pijn aan mijn ogen
pi_52058077
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 22:10 schreef Calyx het volgende:
Dat filmpje doet pijn aan mijn ogen en oren
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 18:12:40 #82
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_52079810
en aan zijn koppelingsplaten

Burnout met RWD stilstaand doe je door heel lichtjes je voet op de rem te houden, de voorremmen houden de auto dan in stilstand en de achterremmen zijn debet aan de PK's die het wiellaten ronddraaien, de remmen verliezen het dus van de aandrijving.. als je zo burnt, worden de achterschijven na een tijdje dus ook roodgloeiendbloedverziekend heet..

Als je dus té hard op die rem trapt, winnen de remmen het van de koppeling, en dát is dus wat hij deed

Youp heeft overigens gelijk... bekijk het ook FF zo :

Als je die 20% of whatever wielspin hebt, worden de banden dus warm door de friktie en gaan kleven, en dus krijg je WEL meer traktie, er gaat niks harder door de bocht als een auto die nét aan glijdt

Vraag jezelf eens af waarom een dragster een burnout maakt voor hij gaat sprinten
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')