abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 juli 2007 @ 13:35:12 #41
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_51852130
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 17:03 schreef Arthur.Spooner het volgende:

[..]

Heb weleens toen ik net een paar dagen m'n rijbewijs had, 30 km gereden met handrem erop

En dan jezelf afvragen waarom de auto zovaak afslaat
Classic .
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 26 juli 2007 @ 13:55:09 #42
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_51852894
Wie attendeert de vader van TS even op dit topic?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  donderdag 26 juli 2007 @ 14:52:34 #43
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_51854933
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 14:43 schreef B_BOY het volgende:

[..]

mwah het is nog wel kort maar ik heb al meer dan 3000 km gereden en der zijn genoeg beginnende rijders die dat nog niet in een jaar halen.
Ben jij de zoon van Bassie? Grapjas. 3000 km en jezelf dan al beter voelen dan andere bestuurders...
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_51858055
De rijvaardigheid van B_BOY is blijkbaar van eenzelfde niveau als zijn taalvaardigheid.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  donderdag 26 juli 2007 @ 18:01:21 #45
53151 T42
Pinball Wizard
pi_51860497
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 15:26 schreef GateWayX het volgende:
De truuck is juist om snel weg te rijden zonder piepende banden. Hoe meer wheelspin hoe langzamer je weg bent.
of juist met zoveel mogelijk rook
  vrijdag 27 juli 2007 @ 09:48:30 #46
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_51878850
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 15:26 schreef GateWayX het volgende:
De truuck is juist om snel weg te rijden zonder piepende banden. Hoe meer wheelspin hoe langzamer je weg bent.
Ahaa... dus daarom laat de launch control een bepaald percentage wheelspin toe... zodat je langzamer bent...
Logisch
  vrijdag 27 juli 2007 @ 09:51:11 #47
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_51878908
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 15:20 schreef B_BOY het volgende:
als je wegrijd met piepende banden ruik je je koppeling gruwelijk. nu is mijn vraag hoe schadelijk is dat??

neej ik rijd geen golf gti, maar gewoon een corrolla van me pa
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 14:43 schreef B_BOY het volgende:
mwah het is nog wel kort maar ik heb al meer dan 3000 km gereden en der zijn genoeg beginnende rijders die dat nog niet in een jaar halen.
Stoer hoor
  vrijdag 27 juli 2007 @ 10:02:18 #48
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_51879205
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 09:48 schreef Supra_Turbo het volgende:

[..]

Ahaa... dus daarom laat de launch control een bepaald percentage wheelspin toe... zodat je langzamer bent...
Logisch
Is dat niet om de stress op de aandrijfas te verminderen om het wokkel-effect tegen te gaan?
pi_51880258
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 09:48 schreef Supra_Turbo het volgende:

[..]

Ahaa... dus daarom laat de launch control een bepaald percentage wheelspin toe... zodat je langzamer bent...
Logisch
Er is een verschil tussen piepende banden en een rookgordijn trekken
pi_51895070
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:02 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Is dat niet om de stress op de aandrijfas te verminderen om het wokkel-effect tegen te gaan?
nee.

bij een beetje slip heb je in feite meer grip en ben je sneller weg dan helemaal zonder slip. dit geldt ook voor bochten maken en ook voor afremmen
Hopeloos benzine verslaafd
  vrijdag 27 juli 2007 @ 20:48:05 #51
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_51897904
Zonder wheelspin val je compleet dood, als je de koppeling niet een beetje laat slippen.
Bij een turbo-motor (hoe groter de turbo, hoe erger) of een hoogtoerige NA motor wil je dat absoluut niet hebben!
  vrijdag 27 juli 2007 @ 23:41:24 #52
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_51902599
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 18:53 schreef Youp het volgende:

[..]

nee.

bij een beetje slip heb je in feite meer grip en ben je sneller weg dan helemaal zonder slip. dit geldt ook voor bochten maken en ook voor afremmen
Dat zou ik je graag nader zien uitleggen. Ik geloof er niets van namelijk.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_51904630
Youp heeft gelijk.

Ook nog om ander punt, als je vol wegwilt moet je ook naar je motorkarakteristiek kijken.
Dus waar zit je ideale koppelpunt in de koppelkromme.

Dus je gaat bv 4000 toeren BWAM koppeling los (ja slecht en wielspin), dan naar 5000, je wilt altijd zo snel mogelijk weg uit 1, ja je spint, schakel 2, heb je bv een terugval naar 4500, je spint nog iets, maar gaat al goed voorruit, en DOOR, en dan bij bv een sprint, naar 3, en die trek echt volledig door (je zit op je goede max koppel toerental, dus hoog, goede grip, en BLAZEN), en dan ben je aan het einde....

Effe hypothetisch he, ligt bij elke auto anders. Bij een dikke onderin koppel TDI ligt dat veel lager.
En bv de echte Turbo kanonnen doen dat was rustiger aan, Zorgen dat ze net onder turbogat blijven in 1, en dan los in soms 3 weer pas, anders sta je echt vol te spinnen meteen in 1, en is het meteen over.

Maar wat Supra_turbo ook zegt, je wilt iig in 2 voor jouw grip en motor al meteen in een goed toerental zitten.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_51911479
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 23:41 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Dat zou ik je graag nader zien uitleggen. Ik geloof er niets van namelijk.
heel verhaal bla bla cirkel van kamm (dwarskrachten en aandrijfkrachten) bla bla

het komt er op neer dat bij +-20% slip je de meeste grip hebt

LET OP! je merkt van die 20% slip nog niks.. je hoort de banden (niet alle maar sommige banden) wat gieren en dat was het zeg maar.. je wijkt nog niet van je spoor, je glijdt niet weg, je spint niet, je wielen blokkeren niet... maar toch heb je 20% slip

nog mooier, banden slippen altijd. het is onmogelijk om weg te rijden, te sturen of gewoon op constante snelheid te rijden zonder slip. er is altijd slip aanwezig al is dit maar 1% ofzo. en hoe meer weerstand je hebt, hoe meer slip er optreed (logisch)

om je het precies met bronvermelding en al te vertellen zou ik in mn schoolboeken moeten duiken. helaas heb ik die zelf niet en staan die op school... helaas ben ik inmiddels gediplomeerd
Hopeloos benzine verslaafd
  zaterdag 28 juli 2007 @ 17:59:08 #55
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_51917455
http://www.youtube.com/watch?v=V_Cef2p2B4k

Maar niet schadelijk voor de banden, dat niet
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 18:00:29 #56
184553 Arthur.Spooner
mwopwopmwopwoopwoop
pi_51917488
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 17:59 schreef Gambolputty het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=V_Cef2p2B4k

Maar niet schadelijk voor de banden, dat niet
Whahahahaha OMG
Dubstep FTW
-je avatar vroeg om een login, niet terugplaatsen-
  zaterdag 28 juli 2007 @ 18:33:48 #57
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_51918229
Hey maikuul heeft 'n auto gekocht?

OP checkt



geen maikuul?....
Huilen dan.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 18:50:43 #58
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_51918642
mensen die nieteens in een auto kunnen rijden zonder piepende banden en stinkende koppelingen........
pi_51918660
quote:
en hoe meer weerstand je hebt, hoe meer slip er optreed (logisch)
Met tandwielen is de weerstand supergroot, en dan heb je helemaal geen slip.
Slicks op glad wegdek heb je amper weerstand, en dan treed er heel snel slip op!
Dus logisch, nee!
pi_51970812
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 18:51 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Met tandwielen is de weerstand supergroot, en dan heb je helemaal geen slip.
Slicks op glad wegdek heb je amper weerstand, en dan treed er heel snel slip op!
Dus logisch, nee!
weerstand als in luchtweerstand, massa die je mee moet slepen etc.
Hopeloos benzine verslaafd
  maandag 30 juli 2007 @ 21:45:46 #61
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_51972029
Ik zou je boeken er weer even bijhalen, Youp. Ik ben de draad kwijt.

Slip heb je nodig om grip te hebben???
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
  maandag 30 juli 2007 @ 21:49:42 #62
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_51994228
quote:
Op maandag 30 juli 2007 21:45 schreef Gambolputty het volgende:
Ik zou je boeken er weer even bijhalen, Youp. Ik ben de draad kwijt.

Slip heb je nodig om grip te hebben???
ja.
Hopeloos benzine verslaafd
pi_51995146
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 18:53 schreef Youp het volgende:

[..]

nee.

bij een beetje slip heb je in feite meer grip en ben je sneller weg dan helemaal zonder slip. dit geldt ook voor bochten maken en ook voor afremmen
De glijdingsmodulus is het laagst wanneer twee oppervlaktes niet wrijven. Dus wegrijden zonder wielspin (in ieder geval tegen het slippen aan) kan de grootste kracht op de aandrijving worden gezet.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 21:46:22 #65
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_52001399
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 17:24 schreef Youp het volgende:

[..]

ja.
Want?

Als je geen grip hebt, dan slip je. Dus lijkt me dat je of slipt, of gript hebt.
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
pi_52024907
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 21:46 schreef Gambolputty het volgende:

[..]

Want?

Als je geen grip hebt, dan slip je. Dus lijkt me dat je of slipt, of gript hebt.
heel zwart wit gezien wel ja

alleen wanneer je maximaal afremt of maximaal optrekt hebben de banden 20% slip, ze gieren dan (meestal) ook. dan grijpt de ABS nog niet in en de traction control (mits goed afgestemd) ook nog niet. maar zoals ik al zei slipt de auto dan niet
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 1 augustus 2007 @ 20:39:19 #67
9039 GateWayX
Divide by Zero
pi_52026648
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 19:27 schreef Youp het volgende:

[..]

hebben de banden 20% slip,
[..]

maar zoals ik al zei slipt de auto dan niet
Je praat jezelf tegen ?

Naar mijn mening zet je alleen optimaal vermogen om in snelheid als je goede tractie hebt. Goede tractie betekent zo min mogelijk slip. Elke centimeter dat het wiel slipt is niet omgezet in voorwaartse beweging.

Natuurlijk is het wel zo dat een motor op toeren meer vermogen levert en je dus sneller optrekt.
Dit en het opwarmen / opruwen van de banden is naar mijn idee de reden dat ze in bijvoorbeeld de F1 een beetje gecontroleerde wheelspin hebben met traction control aan .

[ Bericht 0% gewijzigd door GateWayX op 01-08-2007 21:01:47 ]
pi_52026984
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 20:39 schreef GateWayX het volgende:

[..]

Je praat jezelf tegen ?

Naar mijn mening zet je alleen optimaal vermogen om in snelheid als je goede tractie hebt. Goede tractie betekend zo min mogelijk slip. Elke centimeter dat het wiel slipt is niet omgezet in voorwaartse beweging.

Natuurlijk is het wel zo dat een motor op toeren meer vermogen levert en je dus sneller optrekt.
Dit en het opwarmen / opruwen van de banden is naar mijn idee de reden dat ze in bijvoorbeeld de F1 een beetje gecontroleerde wheelspin hebben met traction control aan .
naar jouw mening ja.
verdiep je maar eens in de stof. en dan echt verdiepen he
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 1 augustus 2007 @ 20:58:33 #69
9039 GateWayX
Divide by Zero
pi_52027229
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 20:50 schreef Youp het volgende:

[..]

naar jouw mening ja.
verdiep je maar eens in de stof. en dan echt verdiepen he
Ik onderbouw mijn mening. Jouw reactie daarintegen.........
pi_52031313
Bekijk het eens van de andere kant. Een zware kist is moeilijk te verschuiven. Ik moet dus hard duwen om de kist in beweging te krijgen. Laat het zo zijn dat ik de kist in beweging krijg, dan kost het me veel minder moeite om die beweging in stand te houden, minder dan toen de kist nog stil stond. Hetzelfde geldt ook met rubber op asfalt. Slipt 'ie niet, dan kan er een stuk meer kracht op komen te staan.

Onder slip versta ik het verschil tussen aangedreven snelheid en netto snelheid. is het wegdek trager dan het wiel, dan valt het al onder het begrip slip. Ook gecontroleerde wielspin is slip.

Nee, ik heb geen studie in natuurkunde gevolgd, gewoon geredeneerd met m'n algemene kennis.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_52047749
quote:
In acceleration, the tire should travel slightly more distance than the distance of the acceleration (spin just a bit faster than normal). The tires will actual slip; not a lot all at once to result in free wheelspin, but ever so slightly during the whole acceleration phase. When you can sense this slip, and control it, this is when you're getting maximum acceleration from the vehicle.
bron: http://www.turnfast.com/tech_handling/handling_tractn.shtml

Zowel voor acceleren, afremmen en door de bocht gaan geld dat je met een bepaald percentage slip de meeste grip hebt. Dit verschilt voor al deze 3 acties overigens.

Dus minimale wheelspin is juist sneller bij optrekken.
pi_52050182
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 23:03 schreef Ridocar het volgende:
Bekijk het eens van de andere kant. Een zware kist is moeilijk te verschuiven. Ik moet dus hard duwen om de kist in beweging te krijgen. Laat het zo zijn dat ik de kist in beweging krijg, dan kost het me veel minder moeite om die beweging in stand te houden, minder dan toen de kist nog stil stond. Hetzelfde geldt ook met rubber op asfalt. Slipt 'ie niet, dan kan er een stuk meer kracht op komen te staan.

Onder slip versta ik het verschil tussen aangedreven snelheid en netto snelheid. is het wegdek trager dan het wiel, dan valt het al onder het begrip slip. Ook gecontroleerde wielspin is slip.

Nee, ik heb geen studie in natuurkunde gevolgd, gewoon geredeneerd met m'n algemene kennis.
ja alleen is de redenatie niet zo simpel als 1+1

er is altijd slip, zelfs wanneer je constant 120km/h rijdt. dan slippen de banden nog een x aantal procenten door.

-edit-

waarom denk je dat banden slijten? dat is echt niet enkel van hard optrekken en hard afremmen

[ Bericht 8% gewijzigd door Youp op 02-08-2007 17:41:53 ]
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 2 augustus 2007 @ 18:06:45 #73
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_52051060
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 17:33 schreef Youp het volgende:

[..]

ja alleen is de redenatie niet zo simpel als 1+1

er is altijd slip, zelfs wanneer je constant 120km/h rijdt. dan slippen de banden nog een x aantal procenten door.

-edit-

waarom denk je dat banden slijten? dat is echt niet enkel van hard optrekken en hard afremmen
Nee dat klopt niet helemaal.. banden slippen niet, het rubber rekt alleen een stukje uit bij normaal rijden. Slippen zou betekenen dat de banden sneller draaien dan de auto vooruit gaat (moet je even de band als iets plats zien)
Huilen dan.
pi_52051439
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 18:06 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nee dat klopt niet helemaal.. banden slippen niet, het rubber rekt alleen een stukje uit bij normaal rijden. Slippen zou betekenen dat de banden sneller draaien dan de auto vooruit gaat (moet je even de band als iets plats zien)
en dat gebeurt dus ook.
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 2 augustus 2007 @ 18:23:09 #75
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_52051450
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 18:22 schreef Youp het volgende:

[..]

en dat gebeurt dus ook.
zeker niet

alleen al niet omdat rubber meegeeft.
Huilen dan.
pi_52051818
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 18:23 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

zeker niet

alleen al niet omdat rubber meegeeft.
alleen wanneer je de koppeling intrapt of de auto in de vrij laat rollen is er geen spraken van slip. zodra er aandrijfkrachten op de wielen komen te staan vind er slip plaats. hoe weinig dan ook.
Hopeloos benzine verslaafd
pi_52054184
quote:
wat gebeurt er nou eigenlijk in dit filmpje? hij probeert een burnout maar waarom mislukt het?
  donderdag 2 augustus 2007 @ 20:17:09 #78
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_52054296
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 20:12 schreef Cyaa het volgende:

[..]

wat gebeurt er nou eigenlijk in dit filmpje? hij probeert een burnout maar waarom mislukt het?
Hij laat zijn koppelingsplaten in rook op gaan in plaats van z'n banden.
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
pi_52054348
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 20:12 schreef Cyaa het volgende:

[..]

wat gebeurt er nou eigenlijk in dit filmpje? hij probeert een burnout maar waarom mislukt het?
koppeling slipt dus nog, hij moet zn poot van de koppeling halen
pi_52057975
Dat filmpje doet pijn aan mijn ogen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')