quote:
Op vrijdag 16 november 2007 10:18 schreef WheeleE het volgende:-knip-
Stiekem kijk ik als ik ergens een speelgoedafdeling tegenkom bij de V&D ofzo, altijd even bij de Lego-dozen, vooral de grote. Eigenlijk wil ik dan gewoon zo'n doos kopen, maarja, ze kijken me thuis dan zo raar aan

.
Gewoon doen! En als de cassiere dan vraagt of het een cadeautje is, zeg je gewoon dat het voor jezelf is. Ik heb eens in de winkel de inhoud van een doos leeggekiept in mijn rugzak, omdat de doos zo groot was dat ik die in de regen nooit droog zou kunnen vervoeren. Dus rugzak open, doos opgenscheuren, inhoud erin proppen en de doos met een glimlach weer overhandigen, met de mededeling dat ze in de winkel vast een hele mooie papierkliko hebben.
Ik heb mijn hele leven al met Lego gespeeld. Het gros daarvan staat nu nog bij mijn moeder, maar een aantal sets heb ik toch hier in de kast staan. Zoals deze:
![]()
,
![]()
en de
![]()
.
Ik ben altijd wel met Lego blijven spelen, maar heb een aantal jaar weinig tot geen sets meer gekocht. Totdat ik deze trein kocht. Vroeger wilde ik altijd al een electrische trein, maar deze heb ik zowel van Sinterklaas als van mijn ouders nooit gekregen.
![]()
Toen is het kriebelen weer begonnen en inmiddels heb ik mijn schade wel ingehaald.
Ik ben mijn collectie
Adventurers aan het compleet maken en dat is inmiddels aardig gelukt. Mijn voorliefde voor oude beschavingen heeft zich ook uitgebreid naar de
Vikingen, de
Islanders en de
Eskimo's. Daarnaast heb ik ook zowat de hele collectie
Tiny Turbo's compleet. Tot slot ben ik ook een groot fan van de
Creator en
Designer series. Bij deze laatste twee zitten geen stickers of poppetjes, gewoon een hoop steentjes waarbij je je eigen fantasie ook kunt laten werken.
Mijn grootste trots zijn onderstaande sets. Voor de Black Cat heb ik maandenlang al mijn zakgeld, oppasgeld en extraatjes opzij gezet en toen ik EINDELIJK genoeg geld had, was hij niet meer in de winkel te krijgen. In heel Tilburg heb ik destijds alle speelgoedwinkels gehad, maar nergens meer aan te komen. Ongeveer een jaar geleden toch via Marktplaats weten te bemachtingen. De monorailsets zijn geweldig. Vooral vriendjes van onze junior vinden ze geweldig. Dat soort Lego maken ze tegenwoordig niet meer. Dan is het geweldig om daarmee te kunnen spelen.
![]()
,
![]()
, en de
![]()
.
Regelmatig breek ik de wat grotere sets af en komt er een andere voor in de plaats, omdat ik niet genoeg ruimte heb om alles op te kunnen bouwen. Als er dan vriendjes of vriendinnetjes komen spelen, staan ze vaak kwijlend

voor de kast met de vraag aan junior of dat allemaal van hem is. Zijn antwoord is standaard dat dit allemaal van Sjeekie_Beekie is, en dat zijn Lego boven op zijn kamer staat. Vriendjes en vriendinnetjes snappen het vaak niet, maar komen wel het liefst bij ons spelen, omdat wij zoveel in de kast hebben staan. Al mogen ze niet met alle sets spelen. Sommige dingen zijn om naar te kijken, maar de
Krokante Krab, daar is iedereen dol op. Mijn broer kon er geen genoeg van krijgen.
![]()
Onder de kerstboom rijdt deze trein, omgebouwd naar het 9V systeem natuurlijk:
![]()
Af en toe komt mijn
Mindstorms doos tevoorschijn om een beetje aan te klooien, dat is een geweldige set. De
technic serie is mij altijd wel blijven trekken, op de kast liggen de
Dune buggy/Tractor en de
Combine Harvester nog op me te wachten. Als ik weer heel veel tijd over heb, dan begin ik daar als eerste mee.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste,
Jongste en
LaraMijn
mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.