quote:Op zaterdag 21 juli 2007 17:51 schreef marcb1974 het volgende:
kernbom
Ook al niet. Hitler heeft de Autobahnen niet uitgevonden en in Nederland zijn ze al helemaal niet aangelegd. Bovendien was al in 1934 de huidige A2 open, want toen is de brug bij Zaltbommel geopend.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:04 schreef JK het volgende:
Dankzij Hitler hebben we de snelweg.
Hij heeft ze wel aangelegd, dit om de doorstroming van zijn leger te bespoedigen..quote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ook al niet. Hitler heeft de Autobahnen niet uitgevonden en in Nederland zijn ze al helemaal niet aangelegd. Bovendien was al in 1934 de huidige A2 open, want toen is de brug bij Zaltbommel geopend.
Dan zou ik maar om een herhaling vragen. Hij heeft ze aangelegd in Duitsland, met name richting oosten, inderdaad voor doorstroming van zijn leger. Maar niet in Nederland, dus.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:19 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
Hij heeft ze wel aangelegd, dit om de doorstroming van zijn leger te bespoedigen..
Ik heb het ooit gezien op disc
Crap daarvoor was er een arbeidspartij die al bezig was met deze plannen, en toen kwam Hitler in beeld en heeft dit proces enkel versneld en daarna met de eer gestreken.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:19 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
Hij heeft ze wel aangelegd, dit om de doorstroming van zijn leger te bespoedigen..
Ik heb het ooit gezien op disc
Hij heeft ook samen met mercedes geloof ik een snelle auto gemaakt, weet alleen ff naam niet meer of iets in die trant...quote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:22 schreef Hari-Bo het volgende:
[..]
Crap daarvoor was er een arbeidspartij die al bezig was met deze plannen, en toen kwam Hitler in beeld en heeft dit proces enkel versneld en daarna met de eer gestreken.
En hadden we problemen met het aanleggen van de metro gehad.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:24 schreef Hari-Bo het volgende:
En wat ze 'goed' gedaan hebben is Rotterdam anders bleef het maar een klein haventje.
Dat weet ik niet bedoel je misschien niet Auto Union (tegenwoordig Audi)?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:25 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
Hij heeft ook samen met mercedes geloof ik een snelle auto gemaakt, weet alleen ff naam niet meer of iets in die trant...
Of hetzelfde met Friesland doen als Vlieland en Terschelling, afsteken van normaal Nederland.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:35 schreef SillyWalks het volgende:
Waarom zijn Vlieland en Terschelling nog steeds bij Friesland? Terugdraaien dat Nazi besluit!!!
euh..... zijn die niet russisch ?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 20:06 schreef Haushofer het volgende:
Dankzij dit wapen:
[afbeelding]
lopen nu al die kindsoldaatjes in Darfur met dit prachtige stukje techniek:
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Oh neequote:
Is daarom de oorlog verlorgen? Bullshit de Kalashnikov was geen superieur wapen van de Roden enkel de T-34 en de winter. Want de Duitsers waren vele malen beter opgeleid, maarja toen kwam er winter en een oorlog op 2 fronten is gewoonweg niet mogelijk, ook niet voor een toenmalig superieur leger van Duitsland.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 20:06 schreef Haushofer het volgende:
Dankzij dit wapen:
[afbeelding]
lopen nu al die kindsoldaatjes in Darfur met dit prachtige stukje techniek:
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:06 schreef Hari-Bo het volgende:
[..]
Is daarom de oorlog verlorgen? Bullshit de Kalashnikov was geen superieur wapen van de Roden enkel de T-34 en de winter. Want de Duitsers waren vele malen beter opgeleid, maarja toen kwam er winter en een oorlog op 2 fronten is gewoonweg niet mogelijk, ook niet voor een toenmalig superieur leger van Duitsland.
quote:Op zondag 22 juli 2007 11:17 schreef Haushofer het volgende:
[..]De MP-44 was een Duits wapen waar Kalashnikov door geïnspireerd is Het was louter bedoelt als een slechte grap de AK-47 komt uit 1947, die hadden de russen in ww2 dus nog helemaal niet.
Ben jij niet in de war hiermee?quote:Op zondag 22 juli 2007 15:05 schreef Hari-Bo het volgende:
Maar in WOII was er al een gelijkmatig wapen in gebruik.
Je bedoelt die spoorlijn die vandaag de dag nog door de NSB wordt verzorgt?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 17:34 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Ik geloof dat ze in noorwegen een spoorlijn hadden aangelegd die er nu nog loopt, weet even niet meer waar.
Troepenverplaatsingen gingen voor het grootste deel per trein omdat dat sneller/makkelijker ging. Met het brandstoftekort tijdens WO2 was het sowieso niet handig als je van Parijs naar Warschau of verder gaat rijden in een colonne van legervoertuigen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:19 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
Hij heeft ze wel aangelegd, dit om de doorstroming van zijn leger te bespoedigen..
Ik heb het ooit gezien op disc
Da's nog niets. Tot 1938 runde de SS onze spoorlijnenquote:Op zondag 22 juli 2007 23:22 schreef Individual het volgende:
[..]
Je bedoelt die spoorlijn die vandaag de dag nog door de NSB wordt verzorgt?![]()
[[url=http://www.nsb.no/internet/gfx/common/logo.gif]afbeelding][/url]
Pure onzin. Hier word ik dan weer zo boos om.quote:Op zondag 22 juli 2007 11:17 schreef Haushofer het volgende:
[..]De MP-44 was een Duits wapen waar Kalashnikov door geïnspireerd is Het was louter bedoelt als een slechte grap
Avtomat Fedorova:quote:The ak-47 WAS NOT a copy of the sturmgewahre 44 they are very different, the stg44 was a high cyclic, short stroke, open bolt design. where the ak is low cyclic rate, long stroke closed bolt design. realistically aside from looking somewhat similar (maybe if you squint) there are very few similarities between them. admittedly the german weapon did pioneer the lower power cartridge, but don't forget the ak was based on the 7.62x39 which was already in use in the sks. so if you call it copying because both had a conspicuous magazine and prominent pistol grip then so be it. otherwise maybe you should check your facts before you accuse you dumb@$$es
Klopt einde WOII is het richting Engeland gegaan, maar die zagen er niets in en keerde het weer terug bij Volkswagen. De Kever.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 03:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
volgens mij heeft hitler ook voor de volkswagen gezorgd
Inderdaad, Hitler wilde zoveel mogelijk Duitsers aan een wagen helpen en hij vroeg daarom ene Porsche om een goedkoop en degelijk autotje te ontwikkelen. Een wagen voor het volk dus. De Amerikanen vonden het wagentje zo belachelijk dat ze hem "het kevertje" hebben gedoopt.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 03:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
volgens mij heeft hitler ook voor de volkswagen gezorgd
Omdat de duitsers gek werden van al die hollanders die rustig voorrang pakte terwijl er een duitse tankcolonne aan kwam rijden. Althans zo is het mij verteld maar dat kan ook half borrel / half geschiedenis zijn geweest.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 00:28 schreef AgLarrr het volgende:
Ik weet toevallig dat de wet die stelde dat gemotoriseerd wegverkeer voorrang heeft voor niet gemotoriseerd wegverkeerd is ingevoerd door de Duitsers en pas recentelijk (fietsers va nrechts ook voorrang!) is afgeschaft.. Vraag me niet om bronnen want die heb ik niet..
Niet boos worden hoor, ik heb het toch ook niet over het mechanisme van het wapenquote:Op donderdag 26 juli 2007 21:30 schreef LordofWar86 het volgende:
[..]
Pure onzin. Hier word ik dan weer zo boos om.
Over wat dan wel, de kleurquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 14:53 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Niet boos worden hoor, ik heb het toch ook niet over het mechanisme van het wapen![]()
Als ik het wel heb, werden ze door de Britten gebruikt om de Boeren onschadelijk te maken.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 15:57 schreef iruub het volgende:
Goede dingen van de nazi's? Nou.. naast wat al genoemd is, kun je ook zeggen dat ze de modernisering van de concentratiekampen hebben doorgevoerd. Ik bedoel daar mee dat concentratiekampen daarvoor al bestonden en
dus niet perse door de nazi's zijn uitgevonden. De oorsprong was mij vertelt lag in Zuid-Afrika en werd voor het
eerst in een hele eenvoudige vorm natuurlijk door de Afrikaanse boeren (NL!) toegepast!![]()
effe wel wezen , de Ak is tot op heden nog steeds gekend als een enorm destructief machinegeweer...en ja , inderdaad superieur aan duitse wapens(+veeel goedkoper in uitvoering schijntquote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:06 schreef Hari-Bo het volgende:
[..]
Is daarom de oorlog verlorgen? Bullshit de Kalashnikov was geen superieur wapen van de Roden enkel de T-34 en de winter. Want de Duitsers waren vele malen beter opgeleid, maarja toen kwam er winter en een oorlog op 2 fronten is gewoonweg niet mogelijk, ook niet voor een toenmalig superieur leger van Duitsland.
Dat de AK goed is/was zel ik niet ontkennen, maar laat dit wapen door een toenmalig Russisch of Duits leger bedienen zal kwa percentage flink schelen, omdat het Rode leger een zooitje was.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 20:52 schreef BeatUpYourMomma het volgende:
[..]
effe wel wezen , de Ak is tot op heden nog steeds gekend als een enorm destructief machinegeweer...en ja , inderdaad superieur aan duitse wapens(+veeel goedkoper in uitvoering schijnt)
trouwens...het duitse leger ophemelen is niet cool , en ook al eens over nagedacht dat het Duitse leger kampte met interne animositeiten?![]()
Klopt.quote:En het Duitse leger ophemelen niet cool? Het was gewoon een feit dat het Duitse leger toen zeer goed opgeleid was in het begin van de oorlog en daar alle middelen voor had. En ja ik heb respect voor het toenmalige Duitse leger, niet zijn idealen maar op strategisch/tactisch niveau hoe ze de oorlog uitvoerden.
Nee, over het idee van een volautomatisch wapen met middelzwaar/zwaar patroon.quote:
De kernbom is niet uitgevonden door de duitser maar door de Amerikanen. Een groep wetenschappers die aan het Manhattanproject werkten hebben in 1945 de eerst kernbom laten ontploffen in een woestijn. Wat er met de 2de kernbom is gebeurt hoef ik niet te vertellen denk ik.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 17:51 schreef marcb1974 het volgende:
kernbom, raket technologie, en nog wel een paar geloof ik.
Uit jouw linkje:quote:Op woensdag 5 september 2007 12:34 schreef rembrand20 het volgende:
[..]
De kernbom is niet uitgevonden door de duitser maar door de Amerikanen. Een groep wetenschappers die aan het Manhattanproject werkten hebben in 1945 de eerst kernbom laten ontploffen in een woestijn. Wat er met de 2de kernbom is gebeurt hoef ik niet te vertellen denk ik.
Al dat de duitsers er wel heel dicht bij waren om de eerste zijn
Linkje: http://nl.wikipedia.org/wiki/Atoombom
quote:Bovendien bleek na de oorlog, toen de geallieerden de Duitse geleerden die er aan werkten ondervroegen, dat de nazi's op een verkeerd spoor zaten en dat ze nog jaren verwijderd waren van een werkend prototype.
Mijn fout...quote:
Ik heb es gelezen dat Hitler heel veel waarde hechtte aan de geweren met een grendelactie, omdat hij putte uit eigen ervaringen van WW1, maar dat doet hier niet zo ter zake denk ik; het lijkt me sterk dat Hitler het belang van een atoombom niet inzag. Veel prominente wetenschappers hadden Duitsland echter verlaten, waarvan een deel vervolgens in Amerika een dergelijke bom voor de Amerikanen ging ontwikkelen. Dat heeft verder weinig met financiering te maken, denk ik.quote:Op woensdag 5 september 2007 12:54 schreef rembrand20 het volgende:
[..]
Mijn fout...
Dacht dat de duitsers er dichter bij zaten. Dacht zelfs dat de ontwikkeling van de kernbom maar een aantal maanden weg was.
Maar wikipedia zal wel gelijk hebben want Hitler geloofde meer in conventionele wapens en stopte daar dan ook al het geld in.
Hij zag volgens mij ook inderdaad wel het potentieel n dit soort wapens, kijk bijv enkel maar naar de ontwikkeling van de V2 raketten. Waren deze wel eerder geperfectioneerd had Engeland een zeer groot probleem.quote:Op zaterdag 15 september 2007 19:05 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik heb es gelezen dat Hitler heel veel waarde hechtte aan de geweren met een grendelactie, omdat hij putte uit eigen ervaringen van WW1, maar dat doet hier niet zo ter zake denk ik; het lijkt me sterk dat Hitler het belang van een atoombom niet inzag. Veel prominente wetenschappers hadden Duitsland echter verlaten, waarvan een deel vervolgens in Amerika een dergelijke bom voor de Amerikanen ging ontwikkelen. Dat heeft verder weinig met financiering te maken, denk ik.
idd en tot (geloof ik) 1994 ook bijna al onze belastingwetten.quote:Op maandag 17 september 2007 00:32 schreef Linden het volgende:
Hoorde laatst tijdens een college dat het ontslagrecht ook uit WW2 stamt.
Klopt. De plicht toestemming te vragen aan de overheid voor een ontslag zijn door de Duitsers ingevoerd, en vervolgens door de Nederlandse regering voor het gemak overgenomen in het Buitengewoon Besluit Arbeidsverhoudingen 1945, en dat is nog steeds van kracht. Was oorspronkelijk bedoeld om massawerkloosheid tijdens en na de oorlog te voorkomen, maar sindsdien is geen regering erin geslaagd het systeem nog echt ingrijpend te veranderen.quote:Op maandag 17 september 2007 00:32 schreef Linden het volgende:
Hoorde laatst tijdens een college dat het ontslagrecht ook uit WW2 stamt.
Jah daar hebben we eerst de oorlog voor nodig gehad.quote:Op dinsdag 18 september 2007 15:29 schreef shilizous_88 het volgende:
Duitsland heeft Italie in de oorlog betrokken en vlak na de oorlog zijn van de restanten van vliegtuigonderdelen de eerst Vespa brommers gebouwd... zie je wel: het is niet moeilijk zoeken naar voordelen
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 03:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
volgens mij heeft hitler ook voor de volkswagen gezorgd
Ik hoor dat "argument" de laatste tijd ook over moslims. Ik vind het een rare tenietstelling: alles wat joden/moslims zeggen is waar als het je zo uitkomt, en een leugen als wat ze zeggen even niet strookt met je wereldbeeld. Dat is echt -> TRU.quote:Op maandag 24 september 2007 21:22 schreef Michadederde het volgende:
De duitsers hebben geprobeerd om het racisme te laten verdwijnen, door het uit te roeien met hand en tand.
Want staat er niet in de Talmud. Iedereen die niet lid is van het Joodse geloof is even laag als een hond, en er staat onder anderen in. Het is oke om te liegen tegen ongelovige niet-joden.
Daar hoor ik met die Tom Cruise film die nu in de maak is de laatste tijd veel teveel over.quote:Op dinsdag 18 september 2007 02:50 schreef DarkManta het volgende:
Kolonel Claus von Stauffenberg, jammer dat je daar nagenoeg niets van hoord.
Je haalt een heel volk over een kam. Dat klopt idd niet. Er zijn zat joden tegen het joods fundamentalisme.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 11:30 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik hoor dat "argument" de laatste tijd ook over moslims. Ik vind het een rare tenietstelling: alles wat joden/moslims zeggen is waar als het je zo uitkomt, en een leugen als wat ze zeggen even niet strookt met je wereldbeeld. Dat is echt -> TRU.
Jij begrijpt mijn reactie niet.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 18:44 schreef Megumi het volgende:
[..]
Je haalt een heel volk over een kam. Dat klopt idd niet. Er zijn zat joden tegen het joods fundamentalisme.
De AK-47 lijkt alleen qua uiterlijk op de MP-44. Het is er totaal NIET op gebasseerd.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 20:06 schreef Haushofer het volgende:
Dankzij dit wapen:
[ afbeelding ]
lopen nu al die kindsoldaatjes in Darfur met dit prachtige stukje techniek:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
Nou ja, de kever was vooral een handig product om de Duitse bevolking geld af te troggelen om oorlog te bekostigen.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 21:19 schreef RonaldV het volgende:
De Volkswagen "Käfer" is inderdaad ook zo'n product (al is het Volkswagen busje weer een uitvinding van meneer Pon, de Nederlandse Volkswagen importeur).
Ware het niet dat dat nooit is doorgegaan, en de auto na de oorlog ondanks zijn iets beladen historie toch DE bestseller van de wereld is geworden (nou ja: na de Golf). Hij is tot in deze eeuw in productie gebleven.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 17:45 schreef Frezer het volgende:
[..]
Nou ja, de kever was vooral een handig product om de Duitse bevolking geld af te troggelen om oorlog te bekostigen.
quote:17-10-2007
Uit een peiling blijkt dat een kwart van de Duitsers gelooft dat het nazi-bewind ook positieve aspecten kende. De peiling werd gehouden nadat vorige maand een populaire talkshowhost werd ontslagen die zich positief had uitgelaten over het gezinsbeleid van nazi-Duitsland.
De peiling werd uitgevoerd in opdracht van het Duitse weekblad Stern. Enquêteurs vroegen of het nationaal-socialisme ook goede kanten kende, 'zoals de aanleg van het Duitse snelwegenstelsel, het terugdringen van de werkloosheid, de lage criminaliteit en het stimuleren van gezinnen'. Van de ondervraagden antwoordde 25 procent met ja; 70 procent zei nee. Duitsers boven de 60 jaar waren het positiefst: 37 procent zegt goede kanten te zien aan het nazi-regime. Mensen tussen de 45 en 59, die net na de oorlog opgroeiden, waren het negatiefst; slechts 15 procent antwoordde bevestigend.
Dieter Graumann, vice-voorzitter van de Centrale Raad van Joden, beschouwt de peiling als een waarschuwingssignaal. "Het is een lelijk en rampzalig resultaat. Het maakt me boos en verdrietig", zei hij. Hij riep op tot meer onderwijs over het nazi-tijdperk. (novum/gb)
(HLN)
En ook weer negatieve. De Germanistiek heeft natuurlijk een enorme onderzoeksimpuls gehad, maar is na de tweede wereldoorlog twintig jaar een beetje een taboe geweest.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 09:43 schreef Djarum het volgende:
zag laatst een documentaire over Atlantis. daarbij werd ook een deel aandacht gegeven aan Nazi Duitsland. dat hitler op een gegeven moment ook nog naar Atlantis heeft gezocht. en dat deze fase zoveel aandacht gaf aan de archeologie dat er een behoorlijke stap vooruit is gezet toen.
quote:Geschiedenis van de autosnelwegen
Duitsland was het eerste land dat autosnelwegen (Autobahnen) aanlegde.1921 - De allereerste autosnelweg werd in Berlijn gebouwd maar was slechts 9 km lang. Men noemde de snelweg de AVUS (Automobil-Verkehrs- und Übungs-Straße) en was voornamelijk in gebruik als test- en racecircuit. Nu is deze een deel van de E51 van Berlijn naar Potsdam. 1923 - Er werd in Italië een tweede (maar langere) snelweg van Milaan naar Como gebouwd. 1932 - In Duitsland werd er een derde snelweg gebouwd van Keulen naar Bonn; de huidige A555. 1935 - Openstelling van de eerste echte Autobahn tussen Frankfurt en Darmstadt 1936 - Openstelling van de eerste Nederlandse autosnelweg tussen Voorburg en Zoetermeer
Geen van deze snelwegen voor 1935 was echter een "echte" snelweg in de zin zoals we die nu kennen: een weg met gescheiden rijbanen, ongelijkvloerse kruisingen en aansluitingen, waarop alleen motorvoertuigen zijn toegestaan. De AVUS had destijds geen verkeersfunctie, maar was een circuit. De Italiaanse autostrada waren weliswaar alleen voor gemotoriseerd verkeer toegankelijk, maar hadden geen rijbaanscheiding en bovendien op veel plaatsen ook gelijkvloerse kruispunten. De snelweg tussen Köln en Bonn had ook geen scheiding tussen de rijrichtingen; die is pas veel later aangebracht.
De HAFRABA, een organisatie die tot doel had om in Duitsland een hoogwaardig wegennet aan te leggen, beginnende met de weg HAmburg-FRAnkfurt-BAsel, had begin jaren '30 zeer veel pionierswerk verricht en tracés opgemeten. Nadat de NSDAP in 1933 in Duitsland aan de macht was gekomen, sloeg de partij als een blad van een boom om voor wat betreft de houding tegenover autosnelwegen. Was men voor de machtswisseling nog fel tegen de aanleg van snelwegen, plotseling zag men de propagandistische waarde in van de snelweg als object om de werkloosheid te bestrijden en om de nationale verbondenheid te vergroten, alsmede om de wereld de "zegeningen" van het Derde Rijk te kunnen tonen. De HAFRABA werd vervolgens geïncorpereerd in de organisatie die onder leiding van Dr. Fritz Todt de aanleg van zeer veel Autobahnen zou gaan verzorgen. Mede door het voorwerk wat al was verricht, was men in staat om amper 2 jaar na de machtswisseling, in 1935, de eerste echte Autobahn tussen Frankfurt en Darmstadt open te stellen.
Daarmee begon ook de mythe van de "Strasse des Führers", iets wat dus feitelijk niet juist is.
Hitler heeft de Autobahn niet bedacht, hij heeft hem slechts omarmd en politiek en propagandistisch uitgebuit.
De eerste Nederlandse autosnelweg werd geopend in 1936, de A12 tussen Voorburg en Zoetermeer. Dat was de eerste autosnelweg in Europa die integraal van vluchtstroken werd voorzien.
Dit is weliswaar juist, maar geen argument om het geen "echte" snelweg te noemen: ook in de VS, Canada, en bijvoorbeeld Turkije lopen snelwegen waar geen gescheiden rijbaankruizingen zijn, sterker nog: er staan op die kruizingen meestal niet eens verkeerslichten! Toch is er niemand die die snelwegen geen "echte" snelweg zal noemen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 10:52 schreef NED het volgende:
Nog even een stukje over de snelwegen:
Geschiedenis van de autosnelwegen
Duitsland was het eerste land dat autosnelwegen (Autobahnen) aanlegde.
(...)
Geen van deze snelwegen voor 1935 was echter een "echte" snelweg in de zin zoals we die nu kennen: een weg met gescheiden rijbanen, ongelijkvloerse kruisingen en aansluitingen, waarop alleen motorvoertuigen zijn toegestaan. De AVUS had destijds geen verkeersfunctie, maar was een circuit. De Italiaanse autostrada waren weliswaar alleen voor gemotoriseerd verkeer toegankelijk, maar hadden geen rijbaanscheiding en bovendien op veel plaatsen ook gelijkvloerse kruispunten. De snelweg tussen Köln en Bonn had ook geen scheiding tussen de rijrichtingen; die is pas veel later aangebracht.
Hij heeft het misschien niet bedacht, hij was wel degene die ze in relatief korte tijd op grote schaal liet aanleggen. En daarin zit het positieve.quote:
(...)
Hitler heeft de Autobahn niet bedacht, hij heeft hem slechts omarmd en politiek en propagandistisch uitgebuit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |