abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51719129
quote:
Op zondag 22 juli 2007 15:05 schreef Hari-Bo het volgende:
Maar in WOII was er al een gelijkmatig wapen in gebruik.
Ben jij niet in de war hiermee?

http://en.wikipedia.org/wiki/PPSH
Ich bin der Führer.
  zondag 22 juli 2007 @ 21:08:04 #27
138914 Slappy
ambtenaar
pi_51729641
Werk(hoewel ook negatief kan zijn)door wapens kwam er veel meer werk voor toen veel werklozen.
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_51730343
Nederlandse cultuurbeleid.
De Duitsers zorgen er namelijk voor dat er op rijksniveau een omslag kwam in het denken over cultuurbeleid. Voor de oorlog was de overheid terughoudend ten aanzien van cultuurbeleid en werd het vaak overgelaten aan particulieren. Na de oorlog zag ook de Nederlandse overheid in dat cultuurbeleid een overheidstaak is en nam het over.
You're lost little girl
  zondag 22 juli 2007 @ 23:22:12 #29
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_51734115
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 17:34 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Ik geloof dat ze in noorwegen een spoorlijn hadden aangelegd die er nu nog loopt, weet even niet meer waar.
Je bedoelt die spoorlijn die vandaag de dag nog door de NSB wordt verzorgt?

reset
  zondag 22 juli 2007 @ 23:30:16 #30
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_51734397
Internationale verdragen die besloten zijn en allianties die we aangegaan zijn als gevolg van tweede wereldoorlog lijken mij de meest nuttige dingen die de tweede wereldoorlog heeft voortgebracht.
En misschien een stukje zelfreflectie.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
  maandag 23 juli 2007 @ 10:11:10 #31
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_51740633
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 18:19 schreef Pascal86 het volgende:

[..]

Hij heeft ze wel aangelegd, dit om de doorstroming van zijn leger te bespoedigen..

Ik heb het ooit gezien op disc
Troepenverplaatsingen gingen voor het grootste deel per trein omdat dat sneller/makkelijker ging. Met het brandstoftekort tijdens WO2 was het sowieso niet handig als je van Parijs naar Warschau of verder gaat rijden in een colonne van legervoertuigen.

Hij heeft de Autobahn vooral gebruikt als propaganda-middel, het economisch en strategisch belang van de Autobahn is zwaar overschat.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  maandag 23 juli 2007 @ 14:42:42 #32
176916 Karrs
2007-2017
pi_51748051
quote:
Op zondag 22 juli 2007 23:22 schreef Individual het volgende:

[..]

Je bedoelt die spoorlijn die vandaag de dag nog door de NSB wordt verzorgt?

[[url=http://www.nsb.no/internet/gfx/common/logo.gif]afbeelding][/url]
Da's nog niets. Tot 1938 runde de SS onze spoorlijnen
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_51864600
Op het station van Weert staat zelfs nog boven op het torentje het vaantje van de Staats Spoorwegen
pi_51867020
quote:
Op zondag 22 juli 2007 11:17 schreef Haushofer het volgende:

[..]

• De MP-44 was een Duits wapen waar Kalashnikov door geïnspireerd is
  • Het was louter bedoelt als een slechte grap
  • Pure onzin. Hier word ik dan weer zo boos om.

Het mechanisme van Kalashnikov is totaal anders dan die van de MP-44. Misschien heeft het uiterlijk van de mp-44 enige invloed gehad, omdat het toendertijd de meest efficiënte vorm was, maar de werking is heel anders. Integendeel, de Duitsers hebben zich laten inspireren door de Russische Avtomat Fedorova (1915) met hun Sturmgewehr en niet andersom.

Hier is het iets mooier verwoord:
    quote:
    The ak-47 WAS NOT a copy of the sturmgewahre 44 they are very different, the stg44 was a high cyclic, short stroke, open bolt design. where the ak is low cyclic rate, long stroke closed bolt design. realistically aside from looking somewhat similar (maybe if you squint) there are very few similarities between them. admittedly the german weapon did pioneer the lower power cartridge, but don't forget the ak was based on the 7.62x39 which was already in use in the sks. so if you call it copying because both had a conspicuous magazine and prominent pistol grip then so be it. otherwise maybe you should check your facts before you accuse you dumb@$$es
    Avtomat Fedorova:

[ Bericht 6% gewijzigd door LordofWar86 op 26-07-2007 21:36:51 ]
    pi_52008848
    volgens mij heeft hitler ook voor de volkswagen gezorgd
      woensdag 1 augustus 2007 @ 16:58:47 #36
    84808 Hari-Bo
    Onbegrijpelijk?
    pi_52021632
    quote:
    Op woensdag 1 augustus 2007 03:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
    Klopt einde WOII is het richting Engeland gegaan, maar die zagen er niets in en keerde het weer terug bij Volkswagen. De Kever.
    Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
    Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
      donderdag 2 augustus 2007 @ 00:28:32 #37
    110057 AgLarrr
    Merck toch hoe sterck!
    pi_52033520
    Ik weet toevallig dat de wet die stelde dat gemotoriseerd wegverkeer voorrang heeft voor niet gemotoriseerd wegverkeerd is ingevoerd door de Duitsers en pas recentelijk (fietsers va nrechts ook voorrang!) is afgeschaft.. Vraag me niet om bronnen want die heb ik niet..
    "Ill fares the land, to hastening ills a prey;
    Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
    pi_52038206
    quote:
    Op woensdag 1 augustus 2007 03:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
    Inderdaad, Hitler wilde zoveel mogelijk Duitsers aan een wagen helpen en hij vroeg daarom ene Porsche om een goedkoop en degelijk autotje te ontwikkelen. Een wagen voor het volk dus. De Amerikanen vonden het wagentje zo belachelijk dat ze hem "het kevertje" hebben gedoopt.

Enorm veel mensen hebben die auto toen besteld, maar veel van hen hebben hem door het uitbreken van de oorlog nooit gezien...
    pi_52068514
    quote:
    Op donderdag 2 augustus 2007 00:28 schreef AgLarrr het volgende:
    Ik weet toevallig dat de wet die stelde dat gemotoriseerd wegverkeer voorrang heeft voor niet gemotoriseerd wegverkeerd is ingevoerd door de Duitsers en pas recentelijk (fietsers va nrechts ook voorrang!) is afgeschaft.. Vraag me niet om bronnen want die heb ik niet..
    Omdat de duitsers gek werden van al die hollanders die rustig voorrang pakte terwijl er een duitse tankcolonne aan kwam rijden. Althans zo is het mij verteld maar dat kan ook half borrel / half geschiedenis zijn geweest.
    pi_52097707
    quote:
    Op donderdag 26 juli 2007 21:30 schreef LordofWar86 het volgende:

[..]

Pure onzin. Hier word ik dan weer zo boos om.
    Niet boos worden hoor, ik heb het toch ook niet over het mechanisme van het wapen

pi_52106973
    quote:
    Op zaterdag 4 augustus 2007 14:53 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Niet boos worden hoor, ik heb het toch ook niet over het mechanisme van het wapen
    Over wat dan wel, de kleur
    pi_52119050
    quote:
    Op zaterdag 4 augustus 2007 22:51 schreef Sinat het volgende:

[..]

Over wat dan wel, de kleur
    Misschien de trekker.
      zondag 5 augustus 2007 @ 20:58:56 #43
    186824 Rizzy-Li
    Dit is een ondertitel!!!!
    pi_52126172
    Ik moest ineens denken aan slavernij in Amerika.

Veel Afrikanen wonen daar door nu in Amerika en hebben nu een beter leven dan de gemiddelde Afrikaan.

Maar dat is eigenlijk offtopic
      zaterdag 11 augustus 2007 @ 15:57:16 #44
    187474 iruub
    It is never too late to learn
    pi_52285332
    Goede dingen van de nazi's? Nou.. naast wat al genoemd is, kun je ook zeggen dat ze de modernisering van de concentratiekampen hebben doorgevoerd. Ik bedoel daar mee dat concentratiekampen daarvoor al bestonden en
    dus niet perse door de nazi's zijn uitgevonden. De oorsprong was mij vertelt lag in Zuid-Afrika en werd voor het
    eerst in een hele eenvoudige vorm natuurlijk door de Afrikaanse boeren (NL!) toegepast!
    "A true friend is the greatest of all blessings, and that which we take the least care of all to acquire."
    pi_52289712
    De rijksplanologische dienst is door de duitsers opgericht. Daarom is het 50-jarig bestaan ook niet gevierd (zou in 1991 gevierd worden).
    Het is nu omgedoopt/omgezet tot het Ruimtelijk Planbureau.
    pi_52290797
    quote:
    Op zaterdag 11 augustus 2007 15:57 schreef iruub het volgende:
    Goede dingen van de nazi's? Nou.. naast wat al genoemd is, kun je ook zeggen dat ze de modernisering van de concentratiekampen hebben doorgevoerd. Ik bedoel daar mee dat concentratiekampen daarvoor al bestonden en
    dus niet perse door de nazi's zijn uitgevonden. De oorsprong was mij vertelt lag in Zuid-Afrika en werd voor het
    eerst in een hele eenvoudige vorm natuurlijk door de Afrikaanse boeren (NL!) toegepast!
    Als ik het wel heb, werden ze door de Britten gebruikt om de Boeren onschadelijk te maken.
    Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
    pi_52291128
    Op het alledaagse niveau, uit de dagboeken van Viktor Klemperer kun je opmaken dat tenminste een aantal Duitsers z'n fatsoen ten aanzien van de Joden behield.
    Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
      zaterdag 11 augustus 2007 @ 20:52:29 #48
    183709 BeatUpYourMomma
    Here is my real head
    pi_52291273
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 22:06 schreef Hari-Bo het volgende:

[..]

Is daarom de oorlog verlorgen? Bullshit de Kalashnikov was geen superieur wapen van de Roden enkel de T-34 en de winter. Want de Duitsers waren vele malen beter opgeleid, maarja toen kwam er winter en een oorlog op 2 fronten is gewoonweg niet mogelijk, ook niet voor een toenmalig superieur leger van Duitsland.
    effe wel wezen , de Ak is tot op heden nog steeds gekend als een enorm destructief machinegeweer...en ja , inderdaad superieur aan duitse wapens(+veeel goedkoper in uitvoering schijnt )

trouwens...het duitse leger ophemelen is niet cool , en ook al eens over nagedacht dat het Duitse leger kampte met interne animositeiten?
    Tetten! :P
      zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:31:04 #49
    84808 Hari-Bo
    Onbegrijpelijk?
    pi_52292130
    quote:
    Op zaterdag 11 augustus 2007 20:52 schreef BeatUpYourMomma het volgende:

[..]

effe wel wezen , de Ak is tot op heden nog steeds gekend als een enorm destructief machinegeweer...en ja , inderdaad superieur aan duitse wapens(+veeel goedkoper in uitvoering schijnt )

trouwens...het duitse leger ophemelen is niet cool , en ook al eens over nagedacht dat het Duitse leger kampte met interne animositeiten?
    Dat de AK goed is/was zel ik niet ontkennen, maar laat dit wapen door een toenmalig Russisch of Duits leger bedienen zal kwa percentage flink schelen, omdat het Rode leger een zooitje was.

En het Duitse leger ophemelen niet cool? Het was gewoon een feit dat het Duitse leger toen zeer goed opgeleid was in het begin van de oorlog en daar alle middelen voor had. En ja ik heb respect voor het toenmalige Duitse leger, niet zijn idealen maar op strategisch/tactisch niveau hoe ze de oorlog uitvoerden.
    Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
    Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
    pi_52292680
    quote:
    En het Duitse leger ophemelen niet cool? Het was gewoon een feit dat het Duitse leger toen zeer goed opgeleid was in het begin van de oorlog en daar alle middelen voor had. En ja ik heb respect voor het toenmalige Duitse leger, niet zijn idealen maar op strategisch/tactisch niveau hoe ze de oorlog uitvoerden.
    Klopt.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')