Nee, over het idee van een volautomatisch wapen met middelzwaar/zwaar patroon.quote:
De kernbom is niet uitgevonden door de duitser maar door de Amerikanen. Een groep wetenschappers die aan het Manhattanproject werkten hebben in 1945 de eerst kernbom laten ontploffen in een woestijn. Wat er met de 2de kernbom is gebeurt hoef ik niet te vertellen denk ik.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 17:51 schreef marcb1974 het volgende:
kernbom, raket technologie, en nog wel een paar geloof ik.
Uit jouw linkje:quote:Op woensdag 5 september 2007 12:34 schreef rembrand20 het volgende:
[..]
De kernbom is niet uitgevonden door de duitser maar door de Amerikanen. Een groep wetenschappers die aan het Manhattanproject werkten hebben in 1945 de eerst kernbom laten ontploffen in een woestijn. Wat er met de 2de kernbom is gebeurt hoef ik niet te vertellen denk ik.
Al dat de duitsers er wel heel dicht bij waren om de eerste zijn
Linkje: http://nl.wikipedia.org/wiki/Atoombom
quote:Bovendien bleek na de oorlog, toen de geallieerden de Duitse geleerden die er aan werkten ondervroegen, dat de nazi's op een verkeerd spoor zaten en dat ze nog jaren verwijderd waren van een werkend prototype.
Mijn fout...quote:
Ik heb es gelezen dat Hitler heel veel waarde hechtte aan de geweren met een grendelactie, omdat hij putte uit eigen ervaringen van WW1, maar dat doet hier niet zo ter zake denk ik; het lijkt me sterk dat Hitler het belang van een atoombom niet inzag. Veel prominente wetenschappers hadden Duitsland echter verlaten, waarvan een deel vervolgens in Amerika een dergelijke bom voor de Amerikanen ging ontwikkelen. Dat heeft verder weinig met financiering te maken, denk ik.quote:Op woensdag 5 september 2007 12:54 schreef rembrand20 het volgende:
[..]
Mijn fout...
Dacht dat de duitsers er dichter bij zaten. Dacht zelfs dat de ontwikkeling van de kernbom maar een aantal maanden weg was.
Maar wikipedia zal wel gelijk hebben want Hitler geloofde meer in conventionele wapens en stopte daar dan ook al het geld in.
Hij zag volgens mij ook inderdaad wel het potentieel n dit soort wapens, kijk bijv enkel maar naar de ontwikkeling van de V2 raketten. Waren deze wel eerder geperfectioneerd had Engeland een zeer groot probleem.quote:Op zaterdag 15 september 2007 19:05 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik heb es gelezen dat Hitler heel veel waarde hechtte aan de geweren met een grendelactie, omdat hij putte uit eigen ervaringen van WW1, maar dat doet hier niet zo ter zake denk ik; het lijkt me sterk dat Hitler het belang van een atoombom niet inzag. Veel prominente wetenschappers hadden Duitsland echter verlaten, waarvan een deel vervolgens in Amerika een dergelijke bom voor de Amerikanen ging ontwikkelen. Dat heeft verder weinig met financiering te maken, denk ik.
idd en tot (geloof ik) 1994 ook bijna al onze belastingwetten.quote:Op maandag 17 september 2007 00:32 schreef Linden het volgende:
Hoorde laatst tijdens een college dat het ontslagrecht ook uit WW2 stamt.
Klopt. De plicht toestemming te vragen aan de overheid voor een ontslag zijn door de Duitsers ingevoerd, en vervolgens door de Nederlandse regering voor het gemak overgenomen in het Buitengewoon Besluit Arbeidsverhoudingen 1945, en dat is nog steeds van kracht. Was oorspronkelijk bedoeld om massawerkloosheid tijdens en na de oorlog te voorkomen, maar sindsdien is geen regering erin geslaagd het systeem nog echt ingrijpend te veranderen.quote:Op maandag 17 september 2007 00:32 schreef Linden het volgende:
Hoorde laatst tijdens een college dat het ontslagrecht ook uit WW2 stamt.
Jah daar hebben we eerst de oorlog voor nodig gehad.quote:Op dinsdag 18 september 2007 15:29 schreef shilizous_88 het volgende:
Duitsland heeft Italie in de oorlog betrokken en vlak na de oorlog zijn van de restanten van vliegtuigonderdelen de eerst Vespa brommers gebouwd... zie je wel: het is niet moeilijk zoeken naar voordelen
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 03:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
volgens mij heeft hitler ook voor de volkswagen gezorgd
Ik hoor dat "argument" de laatste tijd ook over moslims. Ik vind het een rare tenietstelling: alles wat joden/moslims zeggen is waar als het je zo uitkomt, en een leugen als wat ze zeggen even niet strookt met je wereldbeeld. Dat is echt -> TRU.quote:Op maandag 24 september 2007 21:22 schreef Michadederde het volgende:
De duitsers hebben geprobeerd om het racisme te laten verdwijnen, door het uit te roeien met hand en tand.
Want staat er niet in de Talmud. Iedereen die niet lid is van het Joodse geloof is even laag als een hond, en er staat onder anderen in. Het is oke om te liegen tegen ongelovige niet-joden.
Daar hoor ik met die Tom Cruise film die nu in de maak is de laatste tijd veel teveel over.quote:Op dinsdag 18 september 2007 02:50 schreef DarkManta het volgende:
Kolonel Claus von Stauffenberg, jammer dat je daar nagenoeg niets van hoord.
Je haalt een heel volk over een kam. Dat klopt idd niet. Er zijn zat joden tegen het joods fundamentalisme.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 11:30 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik hoor dat "argument" de laatste tijd ook over moslims. Ik vind het een rare tenietstelling: alles wat joden/moslims zeggen is waar als het je zo uitkomt, en een leugen als wat ze zeggen even niet strookt met je wereldbeeld. Dat is echt -> TRU.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |