Andere bronnen:quote:Pathé dupe van skimmer
KAMILLA LEUPEN
AMSTERDAM - Bioscoop Pathé De Munt is in juni doelwit geworden van 'skimmers'. Op nog onbekende wijze zijn één of meerdere pinautomaten bij de kassa's gemanipuleerd.
De politie onderzoekt hoe de fraude heeft kunnen plaatsvinden. Een grote vraag is hoe de daders kans hebben gezien de kaartlezers, die bij een aantal van de vijf kassa's staan, te bewerken.
Een slachtoffer dat op 26 juni in de bioscoop met zijn pinpas betaalde, meldt dat deze week twee keer vijfhonderd euro van zijn rekening is afgeschreven. Vervolgens heeft zijn bank zijn pas geblokkeerd.
Een politiewoordvoerder kan vooralsnog niet aangeven hoeveel bioscoopgangers gedupeerd zijn, noch hoeveel apparaten bewerkt waren. ''Wij hopen volgende week meer te weten.''
Lizet Beekmans, theatermanager van bioscopen De Munt en Tuschinski, bevestigt dat in De Munt 'iets is fout gegaan met pinpassen.' Het personeel heeft geen idee hoe het heeft kunnen gebeuren.
''Er staan hier vaak lange rijen voor de kassa, het is voor ons heel moeilijk voor te stellen dat iemand tien minuten lang bij een pinautomaat staat. Want er is ons verteld dat het niet met één druk op een toets is geregeld.''
Volgens Beekmans is het gevaar nu geweken. Twee weken geleden werden de oude kaartlezers in De Munt vervangen. Op dat moment was de fraude nog niet bekend.
''Vorig jaar is al besloten alle pinautomaten in de Pathébioscopen te vervangen, onder meer om de snelheid van het afrekenen te vergroten.'' Met de nieuwe apparatuur is dit soort fraude niet mogelijk, aldus Beekmans.
Eerder deze week werd al bekend dat criminelen zich vaker richten op het bestelen van klanten via pinautomaten in winkels en horecagelegenheden. Zo werd de vestiging van La Place in het brugrestaurant over de snelweg A4 bij Hoofddorp vorige maand getroffen door deze vorm van misbruik.
Volgens Currence, het bedrijf dat in Nederland het betalingsverkeer beveiligt, lijkt het erop dat enkele verouderde typen betaalautomaten gevoelig zijn voor deze vorm van fraude.
Currence vermoedt dat criminelen zich in winkels laten insluiten om na sluitingstijd de betaalautomaten te verbouwen of te wisselen.
Skimmers hielden zich tot nu toe vooral bezig met het manipuleren van betaalautomaten op straat. Meerdere keren zijn in Amsterdam bendes opgepakt.
© Het Parool, 20-07-2007, 11:44 uur
Attention whorequote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:06 schreef Roi het volgende:
Nog even het bericht voor degene die het gemist hebben dan
[..]
Andere bronnen:
http://www.volkskrant.nl/(...)Amsterdamse_bioscoop
http://www.nieuwnieuws.nl(...)toe_in_bioscoop.html
http://www.at5.nl/nieuwsartikel.asp?newsid=28210
http://www.nu.nl/news/116(...)rdamse_bioscoop.html
Pinpasfraude bij Pathé De Munt
http://www.hetparool.nl/nieuws/2007/JUL/20/ams3.html
http://www.depers.nl/binn(...)it-pinpasfraude.html
http://www.rtl.nl/(/actue(...)20_1615_skimmers.xml
En niet zo'n klein beetje ookquote:
Amazone woman FTW!quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:11 schreef Poit het volgende:
Hey Laniboef.. Vind je het gek dat ze wegrennen voor een amazone womanZou ik ook doen
Jammer dat het om meiden gaat anders had je je man-hating ratje erop af kunnen sturen
en goedemorguh trouwens
quote:Op maandag 1 augustus 2005 17:07 schreef Gamedemon het volgende:
Iedereen weet toch dat kwaliteits post uit meer dan 1 zin bestaat?
dus gewoon een hele alinea met woorden die niemand begrijpt maar toch indrukwekkend staan zoals :
Banaramaosama enzo.
maargoed ik probeer dus even een alinea te maken helemaal vol zodat het indrukwekkend staat
Overgens wil ik GaymanNL feliciteren met zijn verjaardag, ik hoop voor hem dat het zijn laatste leukste verjaardag ooit is.
heb je nog wat moois gekregen gaymannl?
Aaaah... the old days... toen was ik nog een kwaliteits userquote:Op zondag 22 juli 2007 11:31 schreef RaymanNL het volgende:
OMGOude GAM SC's doorlezen is tof, check deze post van mijn geliefde nieuwe collega:
[..]![]()
![]()
Ik nietquote:Op zondag 22 juli 2007 11:55 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
Aaaah... the old days... toen was ik nog een kwaliteits user
Ik heb van het weekend ook geklust, alleen dan bij een vriend. Lekker gipsplaten tegen het plafond aan janken, wat een kutwerkquote:Op maandag 23 juli 2007 11:17 schreef Poit het volgende:
Zo, all done, donderdag om 1 uur tekenen, 2 uur de sleutel
Dat wordt klussen![]()
De goede binnen krijgenquote:Op maandag 23 juli 2007 15:03 schreef RaymanNL het volgende:
Weten jullie wat ik hier mee aan moet:
Verkeerde onderwijsovereenkomst ontvangen?![]()
Nee, te weinig.quote:
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 13:40 schreef ach het volgende:
Wat een aandachtshoeren die ex-modjes
Toch ben ik hetquote:Op dinsdag 24 juli 2007 13:45 schreef ach het volgende:
Al zijn nieuwe spullen liggen altijd bij jou zei hij laatst. Volgens mij hoef jij nergens jaloers om te zijn![]()
STIL JIJquote:Op dinsdag 24 juli 2007 13:52 schreef Poit het volgende:
Ik heb ook een DSL, ben je nu ook jaloers op mij??
* Poit kijkt in z'n tas en ziet daar een mooie glimmende witte Nintendo Double Screen Lite.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 13:56 schreef ijsmeis het volgende:
Nee.
Ik moet eerst een nieuwe laptop. En voordat ik die bij elkaar heb gespaard, zijn we alweer 3 jaar verder.
En dan leg je die een week in de kast en geef je hem aan mijquote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:02 schreef ach het volgende:
Nu zit ik er ook aan te denken een DSL te kopenMet Wario Ware ofzo. Ik heb echt zo'n koopziekte
![]()
Hoe lang ligt de DS dan al in de kast?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:04 schreef ach het volgende:
Iets moet wel langer dan een week in de kast liggen voordat ik het weggeef
Bij mij doet ie het gewoonquote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:02 schreef ijsmeis het volgende:
Hmm. Vaag. Poit? Je post is leeg?? Wtf?
Ik dacht een jaar maar ik keek net en:quote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:05 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Hoe lang ligt de DS dan al in de kast?
En waarom gebruik je die niet gewoon?
Daarna een maand of 2 mee gespeeldquote:21/11/2005
Neem je hem meequote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:13 schreef ach het volgende:
[..]
Ik dacht een jaar maar ik keek net en:
[..]
Daarna een maand of 2 mee gespeeldIk vind hem niet zo heel boeiend, en de DS is lelek.
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:29 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ga je zelf nog wel mee richting Den Haag?
Zijn ze ook.. Onbegrijpelijke wezens die kneitergeil worden van alcohol. M.a.w. goed weekend gehadquote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:35 schreef ijsmeis het volgende:
Godverdomme. Ik dacht dat vrouwen moeilijk waren.
quote:
Ik hoop wel dat vandaag niet zo'n kut dag als gister wordtquote:
Potverdikkie. Weg 3 euro.quote:Op woensdag 25 juli 2007 09:30 schreef ach het volgende:
Voor mij is het al een kutdag want ik ben mn brood vergeten in mijn tas te doenNu moet ik naar de bakker of gewoon gaan lunchen en dat kost weer geld
![]()
Ach jij hebt tenminste geen belachelijke email gekregen van een advocaatquote:Op woensdag 25 juli 2007 09:30 schreef ach het volgende:
Voor mij is het al een kutdag want ik ben mn brood vergeten in mijn tas te doenNu moet ik naar de bakker of gewoon gaan lunchen en dat kost weer geld
![]()
quote:Op woensdag 25 juli 2007 09:30 schreef ach het volgende:
![]()
Blits die katzequote:Op woensdag 25 juli 2007 09:37 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
[afbeelding]
Ownt door de laser paw kitten !
P.s. ga naar de supermarkt en koop een pakje bruine bolletjes, vet goedkoop en het is nog eens écht eten ook.
quote:Op woensdag 25 juli 2007 09:39 schreef ijsmeis het volgende:
Mijn dag is helemaal niet zo kut. Maar ik ben gewoon moe..
quote:Op woensdag 25 juli 2007 11:58 schreef BroesWillems het volgende:
ik heb gister perongeluk de HD schijf van een kameraad gemold... had een ander moederbord en videokaart verwisselt, deed het allemaal goed, maar wou ff stroomkabeltje van de cd-rom omzetten naar een andere cd-rom om de cd er uit te halen... maak ik perongeluk kortsluiting en nu spint de HD niet meer up....![]()
* ijsmeis checkt je signature.quote:Op woensdag 25 juli 2007 12:00 schreef Poit het volgende:
Blaaaagh!! Te weinig geslapenBen veels te opgewonden voor dat klote huisje, en dat is morgen pas. Ook nog 7 muggen geelectrocuteerd. Graf beesten.. Vervolgens ook gewoon nog tot half 4 zeker liggen woelen
![]()
Ben nu brak als een aap en heb nog geeneens gezopen
Oei, da's vervelend.. Is volgens mij ook niets wat zo door jezelf te reparen is..quote:Op woensdag 25 juli 2007 11:58 schreef BroesWillems het volgende:
ik heb gister perongeluk de HD schijf van een kameraad gemold... had een ander moederbord en videokaart verwisselt, deed het allemaal goed, maar wou ff stroomkabeltje van de cd-rom omzetten naar een andere cd-rom om de cd er uit te halen... maak ik perongeluk kortsluiting en nu spint de HD niet meer up....![]()
vond ik ookquote:
Kijk, dat maakt m'n dag weer een stukje beter..quote:Op woensdag 25 juli 2007 12:01 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
* ijsmeis checkt je signature.][/me]
[me=ijsmeis geeft je een knuffel.
Enige oplossing die je hebt inderdaad, dus hoop het voor jequote:Op woensdag 25 juli 2007 12:03 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
vond ik ook![]()
de pc kast was al in het bureau gedrukt, dus deed het een beetje op gevoel...
kijken of ik hier op het werk nog een zelfde soort HD ligt, dan kan ik de printplaat wel omzetten.
Iemand ervaring met WoW dan? Heb het zelf nooit gespeeld...quote:Op woensdag 25 juli 2007 12:16 schreef Tain het volgende:
[..]
Enige oplossing die je hebt inderdaad, dus hoop het voor je
quote:Op woensdag 25 juli 2007 12:54 schreef Tain het volgende:
[afbeelding]
Ik verveel me een beetje zoals jullie kunnen merken
Succesquote:Op woensdag 25 juli 2007 13:08 schreef Poit het volgende:
[..]
Verveelde ik me maar.. Vind het eigenlijk nog veel te druk zo in de bouwvak.. Had uitgestorven moeten zijn maar integendeel..Weeral einde van pauze en dus kneiterd hard aan de arbeit..
Op zich wel logisch, maar toch een: Zucht.quote:Op woensdag 25 juli 2007 14:52 schreef Tain het volgende:
ABN AMRO
Gezamelijke rekening overzetten op 1 naam kan niet via een formulier, maar kan alleen aangepast worden als beide rekeninghouders het op een kantoor gaan regelen
Een blauwe man in de rook.quote:
rekening in je eentje leeg halen. In je eentje nieuwe rekening starten. Oude rekning lekker door laten lopenquote:Op woensdag 25 juli 2007 14:52 schreef Tain het volgende:
Gezamelijke rekening overzetten op 1 naam kan niet via een formulier, maar kan alleen aangepast worden als beide rekeninghouders het op een kantoor gaan regelen
Een blauwe vrouw in de rookquote:
Leeg halenquote:[..]
rekening in je eentje leeg halen. In je eentje nieuwe rekening starten. Oude rekning lekker door laten lopen
Owja, en opbellen dat je pas gejat is zodat je een nieuwe krijgt. Dan weet je zeker dat "zij" nergens meer aan kan zitten
zuchtquote:Op woensdag 25 juli 2007 14:58 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Op zich wel logisch, maar toch een: Zucht.
Awesomequote:Op woensdag 25 juli 2007 16:51 schreef Tain het volgende:
geef dan ook het onzin draadje: Ex-mod ook op ander forum gepwned
quote:Op woensdag 25 juli 2007 16:51 schreef Tain het volgende:
geef dan ook het onzin draadje: Ex-mod ook op ander forum gepwned
Haha, ja, en het was vroeg.quote:Op donderdag 26 juli 2007 09:08 schreef ijsmeis het volgende:
Sluiten?
Ben je zo zenuwachtig dat je eigenlijk, heel stiekem sleutel bedoeld?
Open ook een topic in Klussen & Wonen zodat we de boel kunnen volgenquote:Op donderdag 26 juli 2007 17:35 schreef Poit het volgende:
[..]
Haha, ja, en het was vroeg.
Heb m'n sleutel (nou ja, 6 dan) inmiddels.. Schoonmakuuuuuuh!!!
quote:Op donderdag 26 juli 2007 18:21 schreef Poit het volgende:
Neuh, ben niet zo van het openen van topics.
Teveel...quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:18 schreef ijsmeis het volgende:
Een klus ende woon topic. Of heb je niks meer te veranderen/klussen aan je huis nu T-A opgetieft is?
Open een topic. Open een topic. Open een topic. Open een topic. Open een topic. Open een topic.quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:47 schreef Tain het volgende:
Er is hier detering veel uitgekozen door T-A helaas, dus behang in de slaapkamer gaat er weer af, plafond gaat er nog uit in de woonkamer, etc etc
Die is echt tofquote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:34 schreef MMaRsu het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=VLIqwdEFWt8
I've got balls of steel!
![]()
Keyword spamquote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:34 schreef MMaRsu het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=VLIqwdEFWt8
I've got balls of steel!
![]()
Yep, maar voordat het 23:30 is en tijd om te gaan heb ik er al weer genoeg opquote:Op zaterdag 28 juli 2007 20:12 schreef MMaRsu het volgende:
Dan pas?
quote:Op zondag 29 juli 2007 17:08 schreef Poit het volgende:
Pff.. Op een zondag naar de Ikea.. Dat wens je je ergste vijand nog niet.. Wat een drukte zeg..
Durfde je dat wel zo zonder beschutting als ninja?quote:Op maandag 30 juli 2007 04:42 schreef Gamedemon het volgende:
Ik ben terug van vakantie
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die heb ik in de vliegtuig gekeken.quote:Op zondag 29 juli 2007 22:26 schreef Poit het volgende:
Damn, ik loop over van notalgie. Net de nieuwe TMNT film gekeken. Geweldig gewoon!
* Poit zoekt z'n Turtle poppen weer op![]()
Wie zegt dat het zonder beschutting was?quote:Op maandag 30 juli 2007 09:15 schreef Tain het volgende:
[..]
Durfde je dat wel zo zonder beschutting als ninja?
Shredder is dood inderdaad.. Al is er wel een subtiele hint op het einde natuurlijkquote:Op maandag 30 juli 2007 09:26 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
Die heb ik in de vliegtuig gekeken.
Miste alleen Shredder.![]()
Haha, drie keer rollen en je ziet er net uit als de omgeving, perfecte camoquote:Op maandag 30 juli 2007 09:15 schreef Tain het volgende:
[..]
Durfde je dat wel zo zonder beschutting als ninja?
quote:Op maandag 30 juli 2007 10:09 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
Wie zegt dat het zonder beschutting was?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |