Nee die is uiteraard zwartquote:
Verkapte ik sluit topic post?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 17:29 schreef mschol het volgende:
aangezien het niet meer over php gaat..
slotje...
als je het zo wilt noemen :pquote:Op vrijdag 20 juli 2007 17:31 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Nee die is uiteraard zwart.
[..]
Verkapte ik sluit topic post?
quote:
Zie hier bovenquote:
Is JSON niet iets dan?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 17:35 schreef Thomass het volgende:
Is het mogelijk een datastructuur die je in php opbouwt te serializen? En dan bedoel ik niet met de serialize() methode, want die bouwt n stringetje en dat inlezen duurt alleen maar langer dan opnieuw opbouwen (en hij crapt hem als ik mijn structuur serialize omdat het te groot is). Het is een vrij complexe structuur van, als ik php mag geloven rond de 2 mb, dus nogmaals mijn vraag: kan ik dit echt 'snel' serializen?
Ah! Jij dacht dat dat van mij een vraag wasquote:Op vrijdag 20 juli 2007 17:42 schreef WyriHaximus het volgende:
Zie hier boven. Moet jij trouwens nodig zeggen
.
Stom vraagtekentje in die smiliequote:Op vrijdag 20 juli 2007 17:46 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ah! Jij dacht dat dat van mij een vraag was
Niet sneller dan via serialize() het geheugen injagen neequote:Op vrijdag 20 juli 2007 17:35 schreef Thomass het volgende:
Is het mogelijk een datastructuur die je in php opbouwt te serializen? En dan bedoel ik niet met de serialize() methode, want die bouwt n stringetje en dat inlezen duurt alleen maar langer dan opnieuw opbouwen (en hij crapt hem als ik mijn structuur serialize omdat het te groot is). Het is een vrij complexe structuur van, als ik php mag geloven rond de 2 mb, dus nogmaals mijn vraag: kan ik dit echt 'snel' serializen?
JSON zal ook niet 1 van de snelse manieren zijn trouwens.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:01 schreef JeRa het volgende:
[..]
Niet sneller dan via serialize() het geheugen injagen neeJSON zoals hierboven genoemd is een andere optie, maar aangezien dat niet veel anders is dan het outputformaat van serialize() schiet je er niet veel mee op.
4e optie is het misschien in een idee om het in een cache bestand te zetten of in een tabel of desnoods in een phpsessie.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:01 schreef JeRa het volgende:
Een derde optie is zelf bepalen welke onderdelen van je complexe structuur je gaat opslaan en voor elke class een soort serialize() functie te maken, maar of dat sneller is? Zou je kunnen toelichten waar het over gaat?
Een linked structure van 3241 nodes, in een soort 'vierkante' matrix structuur gelinkt. Een x aantal horizontale circulairly linked lists en die zitten weer aan elkaar geknoopt met verticaal circulair gelinkte lijsten.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:01 schreef JeRa het volgende:
[..]
Niet sneller dan via serialize() het geheugen injagen neeJSON zoals hierboven genoemd is een andere optie, maar aangezien dat niet veel anders is dan het outputformaat van serialize() schiet je er niet veel mee op.
Een derde optie is zelf bepalen welke onderdelen van je complexe structuur je gaat opslaan en voor elke class een soort serialize() functie te maken, maar of dat sneller is? Zou je kunnen toelichten waar het over gaat?
Dat is toch precies wat ik zeg met 'daar schiet je niet veel mee op' (hij wil het sneller krijgen)?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:29 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
JSON zal ook niet 1 van de snelse manieren zijn trouwens.
Dat is het medium, het gaat om de inhoudquote:[..]
4e optie is het misschien in een idee om het in een cache bestand te zetten of in een tabel of desnoods in een phpsessie.
Heb je dit object oriented gemaakt of sla je de boel op in arrays? Met die eerste manier is PHP namelijk erg traag vanwege de constructoren en destructoren die aangeroepen worden. Maar als ik het goed begrijp is het dus het serialize() gedeelte waar het het traagst gaat?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:45 schreef Thomass het volgende:
[..]
Een linked structure van 3241 nodes, in een soort 'vierkante' matrix structuur gelinkt. Een x aantal horizontale circulairly linked lists en die zitten weer aan elkaar geknoopt met verticaal circulair gelinkte lijsten.![]()
Opbouwen ervan kost niet echt noemenswaardig veel tijd, maar het is een beetje onnodig - vandaar dat ik me afvroeg of je het niet gewoon 'binary' kan opslaan zegmaar
edit: voor de goede orde - het is iets waar ik een beetje mee zit te spelen (een sudoku maker/oplosser[afbeelding]). oorspronkelijk heb ik het in C gemaakt wat natuurlijk vele malen sneller is. kortgeleden met php5 was het appeltje eitje om het even te porten (webbased is natuurlijk leuker), nu wil ik er een snelheidsmonster van maken
vandaar mijn vraag of binary opslaan van structuren mogelijk is
Het zijn objects ja. Serialize heb ik geprobeerd maar vanaf gezien omdat het trager was (from scratch iedere keer opbouwen is dus sneller dan een GIGANTISCHE string inlezen), ik vroeg me dus af of het mogelijk is het als het ware te 'hard-coden' / serializen zodat het op een efficiente manier in het geheugen gezet kan worden. Als het niet kan, jammer maar helaasquote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:05 schreef JeRa het volgende:
[..]
Heb je dit object oriented gemaakt of sla je de boel op in arrays? Met die eerste manier is PHP namelijk erg traag vanwege de constructoren en destructoren die aangeroepen worden. Maar als ik het goed begrijp is het dus het serialize() gedeelte waar het het traagst gaat?
Ah, dus het gaat niet zozeer om serialize() maar om unserialize()? Want dan kijk je waarschijnlijk toch echt aan tegen de vele constructoren die aangeroepen moeten worden plus de bewerkingstijden op de gigantische string. Ik denk niet dat je daar gemakkelijk efficiënt omheen kunt werken.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:12 schreef Thomass het volgende:
[..]
Het zijn objects ja. Serialize heb ik geprobeerd maar vanaf gezien omdat het trager was (from scratch iedere keer opbouwen is dus sneller dan een GIGANTISCHE string inlezen), ik vroeg me dus af of het mogelijk is het als het ware te 'hard-coden' / serializen zodat het op een efficiente manier in het geheugen gezet kan worden. Als het niet kan, jammer maar helaas![]()
Jagoed ik gebruik php nu eigenlijk ook voor iets waar het helemaal niet voor gemaakt is, toch is het verrassend snel vind ik.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:15 schreef JeRa het volgende:
[..]
Ah, dus het gaat niet zozeer om serialize() maar om unserialize()? Want dan kijk je waarschijnlijk toch echt aan tegen de vele constructoren die aangeroepen moeten worden plus de bewerkingstijden op de gigantische string. Ik denk niet dat je daar gemakkelijk efficiënt omheen kunt werken.
Dacht dat je er mee bedoelde dat de manier van output niet boeiend veel anders wasquote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:04 schreef JeRa het volgende:
[..]
Dat is toch precies wat ik zeg met 'daar schiet je niet veel mee op' (hij wil het sneller krijgen)?
Erhm true jaquote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:04 schreef JeRa het volgende:
[..]
Dat is het medium, het gaat om de inhoudde manier waarop je de gegevens omzet naar een abitrair formaat.
Met var_export kan je de code exporten/echoen om dat hardcoded te doenquote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:12 schreef Thomass het volgende:
[..]
Het zijn objects ja. Serialize heb ik geprobeerd maar vanaf gezien omdat het trager was (from scratch iedere keer opbouwen is dus sneller dan een GIGANTISCHE string inlezen), ik vroeg me dus af of het mogelijk is het als het ware te 'hard-coden' / serializen zodat het op een efficiente manier in het geheugen gezet kan worden. Als het niet kan, jammer maar helaas![]()
Haha, php trekt het niet meer denk ikquote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:16 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Dacht dat je er mee bedoelde dat de manier van output niet boeiend veel anders was.
[..]
Erhm true ja.
Ow is var_export($bla,true) en dan direct een bestand in niet iets? Dat is volgens mij redelijk rap en met OO werkt dat ook. Of anders bouw je een benchmarker
. Weet je precies welke er sneller is
![]()
haha hoe diep gaat dat ding dan? Zit een beveiliging in tegen loopsquote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:22 schreef Thomass het volgende:
[..]
Haha, php trekt het niet meer denk ik
Fatal error: Nesting level too deep - recursive dependency?
O_O
Waar wil je ze mee vergelijken? losse variablen?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:43 schreef Geqxon het volgende:
Weet iemand hier wat de performance van arrays zijn? Ik stop tegenwoordig zo'n beetje alles in arrays, maar maakt het PHP traag? Tuurlijk, het is geen vreemd iets in PHP, maar ik vroeg het mij zeg maar af.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | // ARRAY: $pages = range(3,45); foreach ($pages as $page){ echo "Page number: " . $page; } // NORMAAL for ($i = 3; $i <= 45; $i++){ echo "Page number: " . $i; } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | // DATA OPHALEN EN VERDERE PRE-HTML OUTPUT BEWERKINGEN $result = mysql_query("SELECT * FROM user"); $users = array(); while ($row = mysql_fetch_assoc($result)){ $users[] = $row; } // HTML OUTPUT: foreach ($users as $user){ echo "Name: " . $user['Name']; echo "City: " . $user['City']; } ?> |
Ik weet niet of ik die mooier vind eigenlijk....quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:14 schreef Geqxon het volgende:
In dit geval vind ik het voorbeeld met de array veel schoner. Ik kan begrijpen dat de bovenste manier trager is, maar ga je dat met 10000+ users per dag merken? Of zijn dat micro-optimalisaties?
same here, en daar vind ik OO niet onder vallenquote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:22 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb een array met pagina's, en die lees ik uit, pagina per pagina. Misschien komt het door mijn OO-fetish, ik ben door Java iets gehersenspoeld.
Ik hou van beknopte code, maar ik hou meer van code waar supersnel te lezen is wat het doet, en waarvan de gedachtengang zoals die van een mens is.
Toch is dat met OO wel duidelijk te lezen hoor..quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:35 schreef mschol het volgende:
[..]
same here, en daar vind ik OO niet onder vallen
in de tijd dat ik OO gezien heb en mee heb moeten scripten op school heb ik het helemaal uitgekotst...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:53 schreef ursel het volgende:
[..]
Toch is dat met OO wel duidelijk te lezen hoor..
Heb je het geprogrammeerd, of ook geleerd? Weet je, om maar wat te noemen, wat een Sequence-diagram is? Klassendiagram? Controllerklassen? UI-klassen?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:58 schreef mschol het volgende:
[..]
in de tijd dat ik OO gezien heb en mee heb moeten scripten op school heb ik het helemaal uitgekotst...
zo gruwelijk onlogisch vond ik het...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |