Het erge is dat dit soort bedragen voor volstrekt overbodige clubs met holle retoriek als "Daarmee positioneert zij zichzelf als een belangrijke speler op het terrein van eCultuur" beslist geen uitzondering zijn. Sterker nog, het is een hele industrie van luchtfietserij.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 16:30 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ah, ¤220.000 dus om te strijden tegen de Nederlandse cultuur ten faveure van de moslimidentiteit van een minderheid.
Zou je de volgende keer dat je iemands woorden in twijfel trekt ook ff met argumenten willen komen?quote:
Dat is toch ook gewoon jouw basis?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:09 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Ah, de VMBO leerlingen zijn weer losgelaten.
Heb je de afgelopen 100 reacties wel gelezen. Overal een argument. Maar sommige dingen zijn zo stom dat ik alleen maar sarcastisch kan doen..quote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:44 schreef Einskaldir het volgende:
[..]
Zou je de volgende keer dat je iemands woorden in twijfel trekt ook ff met argumenten willen komen?
Sorry, ik drukte te snel op "invoeren". Wat ik bedoelde is dat de grondwet nutteloos is in verband met discriminerende uitspraken. Discriminatie is verboden in het wetboek van strafrecht (artikel 137c, d, e, f), daar heeft de burger wat mee te maken, dit in tegenstelling tot de grondwet. Het was dus incorrect van je om te reageren op Tikorev's post met een stukje tekst uit de grondwet.quote:
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:37 schreef adnansupernew het volgende:
Ik citeer domme doos:
Omdat jij er maar een zin uitpikt en die ene zin was voor mij het vervolg op mijn opmerkingen daarvóórquote:Ik zie niet staan zelf denken over religie. Nu jij weer.
Zucht, niet zo slim hoor, niet als je bedenkt dat moslims helemaal niet mogen op houden om moslim te zijn daar staat dacht ik de doodstraf op ? Het heeft idg zeer akelige gevolgen. Is in Afganistan niet iemand na veel gedoe maar krankzinnig verklaard omdat hij zich had bekeerd tot 't christendom ?quote:// edit
Leuke toevoeging is natuurlijk de manier waarop de christenen omgingen met anders denkenden. De christenen bieden toch zoveel ruimte om bijvoorbeeld moslim te worden:
Laten we het inderdaad ontopic houden. Jij dus ook.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:01 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dit topic gaat er overgens over het de Hema *een tik van de moslim molen te geven* we dwalen behoorlijk af.
Dat deed ik tochquote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:08 schreef paddy het volgende:
[..]
Laten we het inderdaad ontopic houden. Jij dus ook.
Dat zegt ook niemand hoor. Je moet wel goed lezen wat er geschreven wordt.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:58 schreef adnansupernew het volgende:
[..]
Ik krijg van de overheid geen geld om mijn kind mee tenemen naar de moskee hoor.
Doe niet zo saai. We hebben de chinese keuken al grondig verpest door hem te verhollandiseren en nou wil je toko's delftsblauw schilderen?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:01 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Tsk tsk nog schelden óók, da's dom hoor.
[..]
[..]
Omdat jij er maar een zin uitpikt en die ene zin was voor mij het vervolg op mijn opmerkingen daarvóór
Dit zei ik :
** Ik heb van huis uit geleerd met alle mensen netjes om te gaan ongeacht hun godsdienst. Maar ook dat je godsdienst je niet het recht geeft om anderen slecht te behandelen. Jammer genoeg hang jij een godsdienst aan die iets heel anders preekt en nog schijnheilig is op de koop toe.
Wat jammer nou dat jij nooit hebt geleerd om zelf eens na te denken maar gevangen zit in je religie.**
[..]
Zucht, niet zo slim hoor, niet als je bedenkt dat moslims helemaal niet mogen op houden om moslim te zijn daar staat dacht ik de doodstraf op ? Het heeft idg zeer akelige gevolgen. Is in Afganistan niet iemand na veel gedoe maar krankzinnig verklaard omdat hij zich had bekeerd tot 't christendom ?
Maar nu ben ik op mijn beurt weer dom bezig want ik zou met jou geen duscussie aangaan over je geloof.![]()
Dat zal ik dus niet meer doen.
Dit topic gaat er overgens over het de Hema *een tik van de moslim molen te geven* we dwalen behoorlijk af.
Ik vind dat dus geen goed idee. Wij - Nederlanders - hebben niks met moslims en hun religie,de moslims die hier wonen moeten zich zoveel mogelijk aan ons aanpassen. Het is dus een veel beter idee om hun winkels een hollands tintje te geven![]()
Hmmm daar zeg je wat, zou idd dan wel saai wordenquote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Doe niet zo saai. We hebben de chinese keuken al grondig verpest daar hem te verhollandiseren en nou wil je toko's delftsblauw schilderen?![]()
Om die aanvraag in te dienen moet je aan een ander loket zijnquote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:16 schreef MrX1982 het volgende:
Ik wil graag geld voor mijn project El fuck you.
Engelse scheldwoorden in een Arabisch jasje.
Het laatste gedeelte ja. Laatste gedeelte.quote:
EU loket zekerquote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:17 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Om die aanvraag in te dienen moet je aan een ander loket zijn![]()
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:17 schreef paddy het volgende:
[..]
Het laatste gedeelte ja. Laatste gedeelte.
Terugkomend op de grondwet: Er mag niet gediscrimineerd worden. De overheid trekt dat iets door en ontplooit aktiviteiten om discriminatie te voorkomen, door minderheden in een positief zonnetje te zetten en duidelijk te maken dat het gewoon mensen zijn. Net als homo's , net als postbus 51 spotjes over het korte lontje. Ik vind dat in weze goed.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:17 schreef paddy het volgende:
[..]
Het laatste gedeelte ja. Laatste gedeelte.
En nu ik ontopic : Wanneer een eigenaar zijn winkel besmeurt met graffiti is dat zijn eigen keuze. Wanneer hij wil dat in de winkel een chinees restaurant komt, is dat zijn keuze. Wanneer een eigenaar iets niet wil is dat ook de keuze van de eigenaar. Wanneer je het er als consument niet mee eens bent? Ga je gewoon niet.
Sorry dat ik zo simpel denk. Ik vind alleen een subsidie ervoor van de zotte.
Ik dacht achter de deur waarna je naar binnen bent gegaan nooit meer naar buiten kunt.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:25 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Die is naast het loket voor rare loopjes.
En dus bevorderd de overheid de islam. Heel goed meneer Vogelaar.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik snap dat moslimhaters dergelijke akties niet op prijs stellen, maar stellen dat de overheid de Islam bevordert is m.i. niet juist. Minderheden (waaronder moslims) hebben een achterstandpositie en de overheid probeert die achterstand kleiner te maken.
De tolerantie en begrip voor islam inderdaad. Je kan me niet vertellen dat iemand hierdoor nu moslim is geworden.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:30 schreef DrWolffenstein het volgende:
edit: -
Het gaat om een winkel die op de HEMA lijkt, het is geen bestaande HEMA die ze gaan ombouwen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:34 schreef deedeetee het volgende:
Ik begrijp niet zo goed hoe het nou zit, de Hema kan toch niet gedwongen worden als ze niet willen mee werken ?
zal wel een domme vraag zijn, nou ja zijn er weer een paar lui blij dat er weer iemand blont doet
Ze gaan dus een nep Hema maken en dat vind de echte Hema niet leuk. De munt lijkt gevallenquote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het gaat om een winkel die op de HEMA lijkt, het is geen bestaande HEMA die ze gaan ombouwen.
Als je het hebt over de in de Telegraaf geschreven uitspraak 'joods-christelijk-islamitische samenleving', dat was een verdraaide uitspraak.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 16:31 schreef LENUS het volgende:
Onlangs nog minister Vogelaar en nu weer een zwaar gesubsidieerde club die de islam wil opdringen. Kotsmisselijk word ik van die linkse doctrine![]()
Bronquote:In een interview in Trouw zei Vogelaar zaterdag dat Nederland over een paar eeuwen mogelijk een land is met een „joods-christelijk-islamitische traditie”. Vogelaar: „Eeuwen geleden kwam de joodse gemeenschap naar Nederland en nu zeggen we: Nederland is een land gevormd door joods-christelijke tradities. En ik kan me voorstellen dat we een vergelijkbaar proces krijgen met de islam.”[..]
Dat is misschien veel geld voor jou, maar in vergelijking met andere subsidies valt het in het niks.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:44 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Het erge is dat dit soort bedragen voor volstrekt overbodige clubs met holle retoriek als "Daarmee positioneert zij zichzelf als een belangrijke speler op het terrein van eCultuur" beslist geen uitzondering zijn. Sterker nog, het is een hele industrie van luchtfietserij.
Mooi he, Nederlandquote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:45 schreef adnansupernew het volgende:
[..]
Kinderen die in de kleuterklas al krijgen aangeleerd dat ze ook best op een jongetje of meisje verliefd mogen worden?
Wanneer die winkel dezelfde kleuren gebruikt verder, zijn ze überhaupt fout bezig. Daar zijn al meerdere rechtszaken over geweest. Dacht met een botermerk. Horen we dan nog wel meer van. Ook de naam zou al een probleem kunnen zijn, denk ik. Hema...al-Hema.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het gaat om een winkel die op de HEMA lijkt, het is geen bestaande HEMA die ze gaan ombouwen.
Denk dan meer aan andere dingen. Scholing en dergelijke. Ik geloof niet in een achterstandspositie qua detailhandel. Het zijn (wat ik ervan zie) de kleine winkeltjes die het hoofd nauwelijks boven water kunnen houden. En dat heeft totaal niets met allochtoon enz te maken. Die winkeltjes die juist halal producten verkopen floreren juist beter dan een ander winkeltje. Mijn vriendin heeft ook een zaakje, maar houdt veel minder dan het minimumloon over (man werkt gelukkig ook). Ze werkt er dag en nacht voor om de boel toch draaiende te houden. Krijgt niets geen subsidie. Moet gewoon alles zelf doen. Net als de ouders van mijn Chinese schoonzus alles zelf moet doen. Je hebt starterskapitaal wat je kunt lenen. Eerlijk gezegd vind ik dat heel gewoon.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Terugkomend op de grondwet: Er mag niet gediscrimineerd worden. De overheid trekt dat iets door en ontplooit aktiviteiten om discriminatie te voorkomen, door minderheden in een positief zonnetje te zetten en duidelijk te maken dat het gewoon mensen zijn. Net als homo's , net als postbus 51 spotjes over het korte lontje. Ik vind dat in weze goed.
Ik snap dat moslimhaters dergelijke akties niet op prijs stellen, maar stellen dat de overheid de Islam bevordert is m.i. niet juist. Minderheden (waaronder moslims) hebben een achterstandpositie en de overheid probeert die achterstand kleiner te maken.
Een belangrijk doel aandacht en relletjes is in elk geval geluktquote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:04 schreef deedeetee het volgende:
* klonk.... de munt in nu pas echt goed neer gekomen.
Ze hopen dit ook nog 'ns te doen op onze kosten ? Met subsidie ????? Zijn ze nu helemaal belatafeld![]()
Ik geloof niet dat je de essentie van El HEMA (en mijn post) begrepen hebt.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:43 schreef paddy het volgende:
[..]
Denk dan meer aan andere dingen. Scholing en dergelijke. Ik geloof niet in een achterstandspositie qua detailhandel. Het zijn (wat ik ervan zie) de kleine winkeltjes die het hoofd nauwelijks boven water kunnen houden. En dat heeft totaal niets met allochtoon enz te maken. Die winkeltjes die juist halal producten verkopen floreren juist beter dan een ander winkeltje. Mijn vriendin heeft ook een zaakje, maar houdt veel minder dan het minimumloon over (man werkt gelukkig ook). Ze werkt er dag en nacht voor om de boel toch draaiende te houden. Krijgt niets geen subsidie. Moet gewoon alles zelf doen. Net als de ouders van mijn Chinese schoonzus alles zelf moet doen. Je hebt starterskapitaal wat je kunt lenen. Eerlijk gezegd vind ik dat heel gewoon.
En waar heb ik gezegd dat ik tegen de detailhandel van allochtonen ben? Jee, mijn halve familie bestaat uit Duitsers, Indonesische mensen, Chinees en autochtone Nederlanders. Ik sta niet achter al die aparte subsidies....juist...omdat het discriminerend is. Ik juich juist toe dat allochtonen ook hun kansen wagen in de detailhandel. Net als dat ik toejuich dat autochtonen dit doen. Ik ben er alleen niet voor dat de subsidie verstrekt wordt omdat je juist allochtoon bent. Ken trouwens genoeg moslims die gewoon keihard werken en een eigen zaak hebben. Ook moeite hebben hun neus boven water te houden. Net als mijn Nederlandse vriendin. Zou knap frustrerend voor mijn vriendin zijn wanneer zij geen subsidie zou krijgen, terwijl die vrienden van hen dat wel zouden krijgen omdat ze moslim zijn. Erg goed voor het integreren volgens jou? Denk eerder dat het goed is voor frustratie.
En iedereen die het niet met je eens is voor moslimhater uit maken vind ik triest. Je merkt gauw genoeg wie een Allochtonenhater is...en wie een autochtonenhater is, maar snoer nu niet iedereen de mond door iemand een moslimhater te noemen die het niet met je eens is.
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat je de essentie van El HEMA (en mijn post) begrepen hebt.
Neem aan dat je die bedoelde? En daar ben ik het niet mee eens. Zou ik een ander pad kiezen en met de jeugd beginnen. Samen op weg zeg maar.quote:Mediamatic wil met het project het integratiedebat stimuleren.
Nee dat doen ze niet. De overheid stelt dat moslims net zo'n bevolkingsgroep zijn als christenen, joden, homo's en kunstenaars. Iedereen is gelijk. Een hoop mensen kijken raar naar moslims en homo's dus zijn er instellingen, stichtingen e.d. (soms gesubsidieert) om hun belangen te behartigen en ze te prersenteren als gewone mensen om discriminatie te voorkomen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:30 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
En dus bevorderd de overheid de islam. Heel goed meneer Vogelaar.
Het gaat hier over de detailhandel. Niet over instantiesquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee dat doen ze niet. De overheid stelt dat moslims net zo'n bevolkingsgroep zijn als christenen, joden, homo's en kunstenaars. Iedereen is gelijk. Een hoop mensen kijken raar naar moslims en homo's dus zijn er instellingen, stichtingen e.d. (soms gesubsidieert) om hun belangen te behartigen en ze te prersenteren als gewone mensen om discriminatie te voorkomen.
Met zulke akties word de Islam niet gestimuleerd, net zoals homosexualiteit niet gestimuleerd word Het gaat om acceptatie van minderheden.
Het gaat niet om de detail handel, het gaat om een kunstproject. Ik zei al dat je de essentie van El HEMA niet begreep.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:17 schreef paddy het volgende:
[..]
Het gaat hier over de detailhandel. Niet over instanties
Dan is het dus dus nog een foute beslissing om juist de detailhandel daarvoor te gebruiken, terwijl ook de autochtoon het hoofd haast niet boven water kan houden (winkels)
Ah, schaam me diepquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het gaat niet om de detail handel, het gaat om een kunstproject. Ik zei al dat je de essentie van El HEMA niet begreep.
Als het voor de rechter komt dan kan de rechter beslissen dat de HEMA (de echte) als symbool gebruikt word in het kunstproject en het toelaten. Maar als ik die organisatie was had ik een (niet meer bestaande) oud hollandschen kruidenier bedacht om te islamiseren. Het is altijd trickey om een bestaand bedrijf te gebruiken voor zoiets.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:55 schreef paddy het volgende:
[..]
Ah, schaam me diep
Dan is het juist heel eenvoudig. Volgens mij worden kunstprojecten wel vaker gesubsidieerd, dus daar zie ik dan geen verschil in.
Maar dan is de oplossing zeer eenvoudig. De winkelketen beslist gewoon. De baas van de winkelketen dus.
Wanneer hij het mooi vindt, gaat het door. Wanneer hij het niet mooi vindt is het gewoon of je aanpassen...of een andere opdracht zoeken.
Ik hoef ook geen kunstenaar in mijn huis aan het werk die totaal andere ideeën heeft dan ik.
Goh, eigenlijk best een negatieve OP, nietwaar? Het gaat hier om integratie, er is nu een clubje dat proberen wil iets typisch Hollands te mengen met iets Arabisch. Integratiebevorderlijk toch? Waarom iets typisch Nederlands verArabiseren een daad van agressie ("ongelofelijk agressieve provocatie") is en iets typisch Arabisch verNederlandiseren (minaret voorzien van een kerkklok?) niet snap ik niet zo goed, misschien wil je dat nog ff uitleggen?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 16:17 schreef Tikorev het volgende:
Hema niet blij met Arabische versie
De Hema dreigt de cultuurinstelling Mediamatic met juridische stappen. De organisatie is bezig met het project El Hema, waarbij het warenhuis in een Arabisch jasje wordt gestoken.
De oosterse versie van het warenhuis heeft bijvoorbeeld halal rookworst, een Arabische Jip en Janneke en voordelige hoofddoekjes. Mediamatic wil met het project het integratiedebat stimuleren.
Omdat veel mensen de Hema als typisch Nederlands beschouwen, vindt Mediamatic het interessant om het warenhuis in een Arabische context te plaatsen. De Hema vindt dat volstrekt onaanvaardbaar, ook omdat dat tot naamsverwarring leidt.
Bron: NOS-TT
Ik vind het een ongelofelijk agressieve provocatie. In plaats van iets typisch Arabisch in een Nederlands jasje te steken wordt iets typisch Nederlands in een Arabisch jasje gestoken. Terwijl het nota bene te doen is om het integratiedebat te stimuleren.
Blijkbaar zien deze mensen het Nederlandse cultuurgoed als een obstakel voor de integratie van moslims. Ik ben benieuwd hoeveel overheidssubsidie deze club ontvangt...
Voor de rechter zoiets opleggen vind ik absoluut fout. Zou hetzelfde zijn als een typische moslim toko of slagerij te verplichten alles in het Nederlands te beschilderen met speklappen enz . Zoiets zou ik ook van de zotte vinden. Ik blijf er toch bij dat een winkeleigenaar hier het laatste woord over mag uitspreken. Ik zou het als pure provocatie zien, wanneer je er iemand toe gaat verplichten. En dat gaat ook op voor de Chinees die ineens alles in het Nederlands moet veranderen...Of de Griek...of een Turks restaurant...enz enz...Je hele aangezicht...visitekaartje weg.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 01:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als het voor de rechter komt dan kan de rechter beslissen dat de HEMA (de echte) als symbool gebruikt word in het kunstproject en het toelaten. Maar als ik die organisatie was had ik een (niet meer bestaande) oud hollandschen kruidenier bedacht om te islamiseren. Het is altijd trickey om een bestaand bedrijf te gebruiken voor zoiets.
Dat users aan de Islam denken? Logisch denk ik..In de bron staat het ook..Het gaat om halalvlees en hoofddoekjes. Vooral het halalvlees denk ikquote:Op zaterdag 21 juli 2007 01:16 schreef Einskaldir het volgende:
[..]
Goh, eigenlijk best een negatieve OP, nietwaar? Het gaat hier om integratie, er is nu een clubje dat proberen wil iets typisch Hollands te mengen met iets Arabisch. Integratiebevorderlijk toch? Waarom iets typisch Nederlands verArabiseren een daad van agressie ("ongelofelijk agressieve provocatie") is en iets typisch Arabisch verNederlandiseren (minaret voorzien van een kerkklok?) niet snap ik niet zo goed, misschien wil je dat nog ff uitleggen?
Wat ik wel snap is dat de HEMA hier niet blij mee is. Die organisatie wil vanzelfsprekend haar handelsmerk beschermen.
Tot slot loopt deze discussie (zoals zovele) weer eens heel erg richting islambashen. Het hele woord islam komt in de OP niet voor! Nu snap ik ook wel dat religie deel uitmaakt van cultuur en er heel makkelijk is bij te slepen, maar het zou voor de verandering toch wel eens leuk zijn een islamloze discussie te voeren, nietwaar?
Wil je daar nu mee zeggen dat het niet alleen om kunst gaat, maar ook het menu volledig aangepast zal worden? Is dit tijdelijk?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 01:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://www.mediamatic.net/artefact-18043-nl.html
Dat was toen en inmiddels zijn we een klein stukje verder.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 17:07 schreef adnansupernew het volgende:
[..]
Nederland besloot voorheen uit heidenen..Totdat de christenen hier de macht grepen. Nou ik zou zeggen dat de geschiedenis zich herhaalt, alleen zijn de moslims aardiger en verbranden wij mensen niet als zijnde ketters.
Besef je eigenlijk zelf wel hoe volkomen belachelijk je je nu maakt met een post als deze? Heb je enig idee hoeveel mensen je zijn voorgegaan met zo'n pathetische manier van je gelijk proberen te halen?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:37 schreef adnansupernew het volgende:
-edit- *zucht*
[..]
Ik zie niet staan zelf denken over religie. Nu jij weer.
// edit
Leuke toevoeging is natuurlijk de manier waarop de christenen omgingen met anders denkenden. De christenen bieden toch zoveel ruimte om bijvoorbeeld moslim te worden:
[afbeelding]
Nee, dat is een soort van voorlichting, een soort van preparatie voor wat eventueel komen kan, ook ik heb ooit zo'n raar verhaaltje te horen gekregen van mijn lerares op de lagere school, omdat dat nou eenmaal de werkelijkheid is waarin we leven. Althans...in dit deel van de wereld is dat de werkelijkheid. Op een islamitische school leren ze je waarschijnlijk dat dit het werk van de duivel is en dat ze allemaal dood moeten, maar daarom worden die gedrochten ook overal gesloten, en dat is in ieder geval een goed begin.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:45 schreef adnansupernew het volgende:
[..]
The Gay parade?
Kinderen die in de kleuterklas al krijgen aangeleerd dat ze ook best op een jongetje of meisje verliefd mogen worden?
hmm..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |