Omgingen ja, Moslims misdragen zich nu nog massaal.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:37 schreef adnansupernew het volgende:
-edit- *zucht*
[..]
Ik zie niet staan zelf denken over religie. Nu jij weer.
// edit
Leuke toevoeging is natuurlijk de manier waarop de christenen omgingen met anders denkenden. De christenen bieden toch zoveel ruimte om bijvoorbeeld moslim te worden:
[afbeelding]
Nou en?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:57 schreef NLweltmeister het volgende:
De HEMA is net zo Nederlands als McDonalds, die tent is 3 jaar geleden al verkocht aan het buitenland
Het heeft al geen fuck meer met Nederland te maken, en het kan goed zijn dat de huidige eigenaren die zaak doorverkopen aan de Arabieren, als ze maar genoeg bieden.quote:
Dat wil nog niet zeggen dat het dan maar een toko moet worden waar alleen moslims baat bij hebben. Wat hebben die andere 15.000.000 potentiele klanten nou aan halal rookworst en 3 hoofddoekjes halen, twee betalen? En welke ondernemer zit hier nou op te wachten?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 12:06 schreef NLweltmeister het volgende:
[..]
Het heeft al geen fuck meer met Nederland te maken, en het kan goed zijn dat de huidige eigenaren die zaak doorverkopen aan de Arabieren, als ze maar genoeg bieden.
Dat is dan echt, en geen satire.
Er is niet veel kans dat niet-moslims hun kinderen naar een islamitsiche school sturen. Ik sta niet positief tegenover religieus onderwijs (ook niet christelijk onderwijs) maar de kans is niet groot dat er vanwege een islamitsiche school plotseling extra veel mensen moslims worden in Nederland.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 08:34 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee, dat is een soort van voorlichting, een soort van preparatie voor wat eventueel komen kan, ook ik heb ooit zo'n raar verhaaltje te horen gekregen van mijn lerares op de lagere school, omdat dat nou eenmaal de werkelijkheid is waarin we leven. Althans...in dit deel van de wereld is dat de werkelijkheid. Op een islamitische school leren ze je waarschijnlijk dat dit het werk van de duivel is en dat ze allemaal dood moeten, maar daarom worden die gedrochten ook overal gesloten, en dat is in ieder geval een goed begin.
Exact.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 16:17 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Bron: NOS-TT
In plaats van iets typisch Arabisch in een Nederlands jasje te steken wordt iets typisch Nederlands in een Arabisch jasje gestoken. Terwijl het nota bene te doen is om het integratiedebat te stimuleren.
het ging dan ook niet om het Christendom op zich maar om intolerantie in het algemeen .. en wat dat aangaat ben jij mi een toonbeeld van het volk dat op z'n minst even intolerant is als een fundamentalistische moslim/christen/jood of andersoortig fanaticusquote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:48 schreef Tikorev het volgende:
Bovendien verbaas ik mij erover dat dat nu vaak gedaan wordt door dezelfde soort mensen die in de jaren 70 en 80 nog volop streden tegen de invloed van het Christendom op de samenleving.
Ja, dat is echt de reden dat men goedlopende winkelketens opkoopt: Om er bullshit van te maken zodat er niemand meer komt winkelen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 12:06 schreef NLweltmeister het volgende:
[..]
Het heeft al geen fuck meer met Nederland te maken, en het kan goed zijn dat de huidige eigenaren die zaak doorverkopen aan de Arabieren, als ze maar genoeg bieden.
Dat is dan echt, en geen satire.
Grapje neem ik aan?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 16:28 schreef teknomist het volgende:
Ik voorzie kamervragen van de PVV. Overigens meer dan terecht.
En ik hoop ook dat de HEMA in het gelijk wordt gesteld. Maar dat is verder geen kwestie voor de politiek.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 16:35 schreef RM-rf het volgende:
[..]
De HEMA heeft wat mij betreft het grotste recht hun merkenidentiteit te verdedigen en wat dat betreft hebben ze een goed punt, en geef ik ze wel gelijk, ze zouden niet zomaar zonder hun goedkeuring in zo'n media-project getrokken hoeven te worden, als dit duidelijke politieke aspecten heeft (als ze wl hun goedkeuring verlenen is het prima)
Eens is.quote:Op maandag 23 juli 2007 09:09 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Grapje neem ik aan?
Overigens sluit ik me wel volledig hierbij aan:
[..]
En ik hoop ook dat de HEMA in het gelijk wordt gesteld. Maar dat is verder geen kwestie voor de politiek.
Ik mis nog een paar dingen. Massademonstratie met "Dood aan de Islam, de HEMA is heilig!" en brandbommen op Islamitische ambassades.quote:Op maandag 23 juli 2007 01:34 schreef nozem het volgende:
Mensen, mensen, mensen. Het is slechts een ludieke actie. Er wordt niks typisch 'Nederlands' van 'ons' afgenomen en aan 'hullie' gegeven.
Sterker nog, ik denk dat veel moslims helemaal niet zo content zullen zijn met halal-rookworsten, een Arabische Jip en Janneke en voordelige hoofddoekjes. De wat meer fanatieke tak zal juist denken dat er de spot met ze wordt gedreven.
Ik vind het wel geinig. Bijna in dezelfde categorie als de Deense spotprenten.
Waarom denkt iedereen nu meteen aan haat en dergelijke. Het zijn zakenmensen. Wanneer hun er brood in zien en zeker weten dat die actie 100% winst opleverde, zouden ze er juist nog meer reclame voor maken. Alhoewel, daar zouden ze op deze wijze misschien ook wel mee bezig kunnen zijn. Negatieve aandacht is ook aandacht en onderschat zakenmensen niet.quote:Op maandag 23 juli 2007 09:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik mis nog een paar dingen. Massademonstratie met "Dood aan de Islam, de HEMA is heilig!" en brandbommen op Islamitische ambassades.
Ik denk dat jij de posts nog eens goed moet doorlezen. De meeste reakties waren van het soort "Moslims krijgen subsidie om een bedrijf te beginnen! Schande!" Terwijl het hier om een kunstproject gaat tbv acceptatie van minderheden. Dat probeerde ik uit te leggen. Als iemand zich dan aan gesproken voelt als racist is dat niet mijn schuld.quote:Op maandag 23 juli 2007 11:19 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Waarom denkt iedereen nu meteen aan haat en dergelijke. Het zijn zakenmensen. Wanneer hun er brood in zien en zeker weten dat die actie 100% winst opleverde, zouden ze er juist nog meer reclame voor maken. Alhoewel, daar zouden ze op deze wijze misschien ook wel mee bezig kunnen zijn. Negatieve aandacht is ook aandacht en onderschat zakenmensen niet.
Ik begin langzamerhand wel een beetje triest te worden dat je een andere mening over dergelijke dingen niet eens meer mag uiten, want stel dat andere mensen denken dat je ze dan haat en ze wil vervolgen.
Wat mij betreft is er dus geen grotere duscussie sloper dan dit soort posts. Vraag om argumenten en respecteer de mening van de ander. Net als de ander die van jou heeft te respecteren. Degene die niet meteen een gat in de lucht springt bij dit idee hoeft niet meteen een moslimhater te zijn. Net als iemand die boos is op een beslissing van de Nederlandse regering niet meteen boos is op elke Nederlander.
Oh ja, en nog iets (kwam een kennis (moslim) mee. En ben ik het wel mee eens. Het eerste wat er gezegd werd toen ik het erover had was : LekkerWanneer al die grote winkels de zaken gaan overnemen voor lage prijzen, kunnen de kleine winkeltjes hun deuren wel sluiten. Is niet tegenaan te concurreren.
Ik haal mijn kruiden voor de Indonesische gerechten ook bij de toko omdat een supermarkt die niet heeft. En ja, ik ben ook een zuinige Nederlander. Wanneer die kruiden bij de supermarkt voor veel goedkoper aangeboden worden haal ik ze ook daar. Er is helemaal niets mis met diversiteit.
En ik kan me dus ook heel goed voorstellen dat een toko ...een Griek...Een Italiaan...het niet prettig zou gaan vinden wanneer hun restaurant of winkel omgetoverd zal worden tot een Hollandse winkel die dus ook dan Hollandse producten moet verkopen. En dan vlak iik een halal slagerij ook niet uit. Waarom scherm je dan meteen met racisten? Of begrijp je wel die kant van het dubbeltje, maar vind je het van de kant van typisch Nederlandse winkels weer onzin en discriminatie, maar is het van niet typische winkels wel te begrijpen dat ze er geen echte Hollandse winkel van willen maken?
Maar hoe zou jij het vinden wanneer het kunstproject in een grote Midden-Oosten halal winkel werd gedaan. Stel om dezelfde reden. En de eigenaar van die Midden-Oosten halalzaak zou er niet blij mee zijn omdat zijn zaak juist duidelijk is voor alle moslims en ook een uiterlijk heeft die de kenmerken van zijn waren naar voren brengt (zijn uithangbord dus). (zou ik me gruwelijk voor kunnen stellen) Hoe denk je dan over het kunstproject? Is die eigenaar van die halalzaak dan fout bezig of kun je het je dan wel voorstellen?quote:Op maandag 23 juli 2007 11:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik denk dat jij de posts nog eens goed moet doorlezen. De meeste reakties waren van het soort "Moslims krijgen subsidie om een bedrijf te beginnen! Schande!" Terwijl het hier om een kunstproject gaat tbv acceptatie van minderheden. Dat probeerde ik uit te leggen. Als iemand zich dan aan gesproken voelt als racist is dat niet mijn schuld.
Ten eerste probeerde ik de bedoeling van het project uit te leggen zonder mijn mening over buitenlanders/integratiedebatten.quote:Op maandag 23 juli 2007 11:46 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Maar hoe zou jij het vinden wanneer het kunstproject in een grote Midden-Oosten halal winkel werd gedaan. Stel om dezelfde reden. En de eigenaar van die Midden-Oosten halalzaak zou er niet blij mee zijn omdat zijn zaak juist duidelijk is voor alle moslims en ook een uiterlijk heeft die de kenmerken van zijn waren naar voren brengt (zijn uithangbord dus). (zou ik me gruwelijk voor kunnen stellen) Hoe denk je dan over het kunstproject? Is die eigenaar van die halalzaak dan fout bezig of kun je het je dan wel voorstellen?
En aangesproken voelt als Racist? Je post was heel erg duidelijk hoor. Ik zie er eerlijk gezegd helemaal geen verschil in met de enkele post (die er eerst nog stond) die dan een soort van angst uitstralen. Jouw posts stralen precies hetzelfde uit. De afschuw naar de users toe. Hoe durven ze het te wagen tegen die plannen te zijn.Jullie begrijpen het niet, want anders zouden jullie voor moeten zijn. Jullie willen alle moslims dood.
Jij snapt niet dat mensen het niet allemaal met open armen ontvangen. Misschien dat de fout niet bij de Hema ligt, maar bij het project. Hadden ze het bij een typische Midden-Oosten halal winkel op hetzelfde moment en dezelfde wijze, maar dan met Nederlandse producten gedaan? Hadden users heel anders gereageerd. Dan kun je ook pas spreken over echt samen één zijn. Tenminste de intentie om het te worden.
Dan nog zou ik van beide winkeleigenaren kunnen voorstellen dat ze het niet willen. Ik vind het idee dus ook totaal onoverdacht en hoe goed de intenties dan ook mochten zijn, op deze wijze bereik je totaal niets.
Ja, goedkope hoofddoekjes en halal rookworst in de Hema, maar ook een hoop ergenis. Denk niet dat dit de opzet was...Wel?
Het beste zou zijn om gewoon elke Nederlander een vertaalde versie van de Koran te geven, dan kan iedereen eens met echte feiten komen. Hoewel de meesten er waarschijnlijk niet blij van zullen worden.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 16:38 schreef LENUS het volgende:
[..]
Nonsens, je wordt doodgegooid met bizarre initiatieven om de islam aan de gewone burger op te dringen. En het meest frappante is dat de belastingbetaler de rekening kan betalen.
Nou zeg, de meesten zijn toch geen criminelen of asocialen?quote:Op maandag 23 juli 2007 15:39 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het beste zou zijn om gewoon elke Nederlander een vertaalde versie van de Koran te geven, dan kan iedereen eens met echte feiten komen. Hoewel de meesten er waarschijnlijk niet blij van zullen worden.
Dan moeten eerst alle moslims het eens worden over de juiste vertaling?quote:Op maandag 23 juli 2007 15:39 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het beste zou zijn om gewoon elke Nederlander een vertaalde versie van de Koran te geven, dan kan iedereen eens met echte feiten komen. Hoewel de meesten er waarschijnlijk niet blij van zullen worden.
Zolang dat prive initiatief is heb ik er geen probleem mee.quote:Op maandag 23 juli 2007 15:39 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Nee de oude prijzen bij de hema waren bedragen die compleet gevormd konden worden, met de stuiver, geen gezanik met .97 etcquote:
Ik heb op school les gehad over 4 van je godsdiensten. Belastingeld. Ben je nu boos op me?quote:Op maandag 23 juli 2007 17:14 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Zolang dat prive initiatief is heb ik er geen probleem mee.
Er mag geen cent belastinggeld heen.
Anders moeten het oude en nieuwe testament, talmud, alle heilige boeken van het hindoeisme, boedisme en taoisme en confusionisme, de Zend Avesta, de Bahai geschrjften en alle andere heilige boeken die ik vergeten ben ook nog verspreidt worden.
Is te merken ook aan je wartaal.quote:Op maandag 23 juli 2007 18:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb op school les gehad over 4 van je godsdiensten.
Wat begrijp je niet? Dat ik geen racistische moslimbasher ben?quote:
Nee hoor,ik heb dat ook gehad, maar er is een groot verschil tussen les op school kriijgen over de wereldgodsdiensten en overheidssubsidie om het heilige boek 1 van die religies bij iedereen door de brievenbus te gooien.quote:Op maandag 23 juli 2007 18:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb op school les gehad over 4 van je godsdiensten. Belastingeld. Ben je nu boos op me?
Kijk, dat bedoel ik nou hersenloze."racistiche moslimbasher" iemand noemen als hij of zij niet gecharmeerd is van een religie. Is het godverdomme soms VERPLICHT om ze af te likken om geen racist te zijn?quote:Op maandag 23 juli 2007 19:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet? Dat ik geen racistische moslimbasher ben? [afbeelding]
Ik denk ook niet dat de meeste mensen op een heilig boek zitten te wachten. Maar ik ben bereid te investeren in een toekomst waarin mensen iets minder agressief met elkaar omgaan. Uiteindelijk verdient zich dat vanzelf terug. Ik denk ook niet dat een El Hema veel verschil zal maken.quote:Op maandag 23 juli 2007 19:09 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Nee hoor,ik heb dat ook gehad, maar er is een groot verschil tussen les op school kriijgen over de wereldgodsdiensten en overheidssubsidie om het heilige boek 1 van die religies bij iedereen door de brievenbus te gooien.
Zoals ik al zei, zolang het een privé initiatief is heb ik er geen probleem mee.
Ik recycle altijd mijn oud papier
Nee, maar je hoeft ze ook niet bij het minste geringste af te branden. Wat ben je toch lekker zwart-witquote:Op maandag 23 juli 2007 19:14 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Kijk, dat bedoel ik nou hersenloze."racistiche moslimbasher" iemand noemen als hij of zij niet gecharmeerd is van een religie. Is het godverdomme soms VERPLICHT om ze af te likken om geen racist te zijn?
Nee, ik ben realist.quote:Op maandag 23 juli 2007 19:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, maar je hoeft ze ook niet bij het minste geringste af te branden. Wat ben je toch lekker zwart-wit![]()
Wat leuk! Ik ook, en toch zie jij de zaken heel anders?quote:
Heb je Nietzsche al gelezen? Hij zegt mooie dingen over 'waarheid'.quote:
Wat is er mis met een arabische keten in Nederland?quote:Op maandag 23 juli 2007 13:32 schreef TubewayDigital het volgende:
wordt toch al heel lang voorspeld: een nieuwe islamitische zuil. Daar mogen we blij mee zijn.Kunnen ambtenaren weer lekker aan het werk
Het is een kunstproject, dat kan je geen goede zaak vinden.quote:Op maandag 23 juli 2007 13:46 schreef Mutant01 het volgende:
Goede zaak dit!
quote:Hema toch niet boos over El Hema
Amsterdam, 23 juli. De Hema komt terug op dreigementen aan het adres van de makers van de tentoonstelling El Hema. Vrijdag nog riep de warenhuisketen de culturele instelling Mediamatic in Amsterdam op onmiddellijk te stoppen met het kunstproject, waarin een Arabische tegenhanger van de winkel wordt getoond. Nu wil de Hema samenwerken, liet het bedrijf vandaag weten.
Het warenhuis heeft de initiatiefnemers aangeboden samen te onderzoeken hoe de expositie toch kan blijven doorgaan. ,,Aangezien Hema sympathie heeft voor kunstzinnige initiatieven, reikt Hema de stichting de helpende hand'', staat in een verklaring.
Vorige week dreigde de winkelketen met de rechter aangezien de tentoonstelling inbreuk zou maken op de merkrechten en tot verwarring kan leiden bij het publiek. De Hema noemde het project ,,volstrekt onaanvaardbaar''. De winkelketen eiste bovendien dat Mediamatic alles over El Hema van de website zouverwijderen en alle T-shirts, tasjes en tentoonstellingsmaterialen met het opschrift El Hema ter vernietiging naar de Hema zou opsturen.
Overigens blijft de Hema wel bij het standpunt dat de merk- en auteursrechten worden aangetast. Het warenhuis zegt echter te hopen op een positieve reactie van Mediamatic, zodat beide partijen kunnen overleggen over hoe de expositie er tot ieders tevredenheid toch kan komen.
Willem Velthoven, bestuursvoorzitter van Mediamatic, was niet verbaasd over de omgeslagen houding van de Hema. ,,Blijkbaar hebben een weekendje rust en een paar nachtjes slapen goed gedaan. De vorige reactie van Hema verbaasde me wel, die was heel raar en zo agressief. Nu is de toon prettig en dat biedt een opening om te praten'', aldus Velthoven.
Het baart de bestuursvoorzitter wel zorgen dat de Hema bij het standpunt over de merk- en auteursrechten blijft. ,,Maar daarover ga ik vrijdag in gesprek met de directeur Marketing van de Hema. Ik ga ervan uit dat het project gewoon doorgaat.''
De tentoonstelling in het Post CS-gebouw in Amsterdam moet op 25 augustus beginnen. Het project gaat over de vraag hoe een Arabische Hema eruit zou kunnen zien. De oosterse versie van de bekende winkelketen verkoopt bijvoorbeeld halal rookworst, Arabische chocoladeletters, een Arabische Jip en Janneke, voordelige hoofddoekjes van goede kwaliteit en drie palestijnensjaals voor de prijs van twee. (ANP)
Schande!quote:
Klaar toch? Hema zelf de keuze en de beslissing genomen. Dat is het belangrijkste punt. Een eigenaar beslist zelf hoe en wat hij met zijn winkel wil . In dit geval is het mooi dat ze hetzelfde willen, maar met meer inspraak.quote:
Daar is wel hulp voor hoorquote:Op maandag 23 juli 2007 21:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Schande!Dat de HEMA zich leent voor de mosliminfiltratie in Nederland is onacceptabel! Boycotten die zooi!
![]()
Dat heet spiegelen. Maar ik begrijp dat ik voor genuanceerdere posts in R&P moet zijn?quote:Op maandag 23 juli 2007 21:56 schreef paddy het volgende:
[..]
Daar is wel hulp voor hoor
Doe even gewoon en lok geen flame uit.
Hier zit je in ieder geval fout met zulke posts. Ga er gewoon over discussiëren en kap eens met die uitlokkende posts.quote:Op maandag 23 juli 2007 22:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat heet spiegelen. Maar ik begrijp dat ik voor genuanceerdere posts in R&P moet zijn?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |