nog steeds anders dan elke dag van 3 's middags tot sluit en schoonmaken (5-6 uur) te werken!quote:Op vrijdag 20 juli 2007 16:21 schreef Crazy-M het volgende:
ja ik kan ook eindelijk genieten van de kermis ±'
vorig jaar moest ik savonds werken nu niet ±'
nu werk ik overdag maar ja savonds kermis en de bierhal in moet te doen zijn :p
Zondag liepen wij er tussen... Waren van plan 's middags "even gauw" een rondje te doen met de kids en mn zoessie.....quote:Op maandag 23 juli 2007 07:08 schreef Crazy-M het volgende:
Tot nu toe verloopt de kermis vlekkeloos volgens de politie enzo
ze hebben zaterdagnacht pas voor het eerst moeten ingrijpen bij paar kleine incidentjes, 5 aanhoudingen.
Er is wel sprake van de drukste kermis weekend in historie
Vrijdag 55.000 bezoekers, zaterdag 100.000 en zondag 125.000 bezoekers
brond: www.nu.nl
ik ga ook als het goed isquote:
Bekend verhaal, ik heb ook overgeslagen. Schijtregen.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 07:08 schreef Crazy-M het volgende:
ok niet geweest
kreeg pas om 21:45 sms met: we zijn er.
was het net aan het regenen en aangezien ik nu ook weer moet werken ben ik maar niet meer gegaan...
gij zo te zien ook weer in het leven ;pquote:
ik ben verhuisd en had bijna 6 weken geen inet en/of tijdquote:
ja dalijk ff gauw een intermezzo'tje nemen eropquote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:51 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
gij zo te zien ook weer in het leven ;p
tilburg topic herenigt weer ;p
aaaahquote:Op dinsdag 24 juli 2007 13:45 schreef Jm4nski het volgende:
[..]
ja dalijk ff gauw een intermezzo'tje nemen erop![]()
![]()
hehequote:Op dinsdag 24 juli 2007 13:46 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
aaaah
was weggebleven
je begint gelijk weer te kutten he ;p
ik ben ook elke dag al geweestquote:Op dinsdag 24 juli 2007 13:50 schreef Crazy-M het volgende:
hehe ik vergeef het je vandaag aangezien het kermis is en ik ook al weer aantal op heb ;p
vanavond bierhal goes apreski!!!!! :p
denk dat ik maar ga ;p
ik ben gisteren thuis gebleven in verband met slechte weer.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 13:53 schreef Jm4nski het volgende:
[..]
ik ben ook elke dag al geweestzou vandaag thuisblijven maar denk dat dat een onmogelijke zaak is
![]()
![]()
Jeuj!!quote:Op dinsdag 24 juli 2007 13:45 schreef Jm4nski het volgende:
[..]
ik ben verhuisd en had bijna 6 weken geen inet en/of tijd
maar nu ben ik weer gesettled en hier aanwezig![]()
![]()
zo blij dat ik daar niet meer proffesioneel moet rondhangenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:15 schreef Crazy-M het volgende:
Ik rij richting de kermis
zo de bierhal induiken
zo ik weet niet wat er in het bier zat ....quote:Op dinsdag 24 juli 2007 22:44 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
zo blij dat ik daar niet meer proffesioneel moet rondhangen
maar goed werken voor de sponsoren is ook wel leuk... DRANK BONNEN!!
jaquote:Op woensdag 25 juli 2007 09:45 schreef wjlaak01 het volgende:
mag ik een mexicano en een friet sate
kruikenzeiker meld zich
Tilburgse kermis is super, echt een aanrader, alleen moet dan het weer wel mee zitten :S
Donderdagavond bij de 6 tietenbar gezeten, en de opbouw bekeken
Vrijdagavond over de kermis geweest
Zaterdagavond alleen ff snel oliebollen weesten halen (besterd, goeie oliebollen)
Zondagavond samen met de vrouw en een goeie maat geweest, en terrasje gepikt bij villafiesta
Maandagavond rust
Dinsdagavond samen met de vrouw snel even over de besterd geweest, en weer lekkere oliebollen gescoord
BTW, zijn er tilburgers die wel dat kortingskrantje voor de kermis hebben gehad????
Fijne bezorgers in tilburg danquote:
ik heb het krantje wel gehad iedereen hier in de wijk wel trouwesquote:Op woensdag 25 juli 2007 10:23 schreef wjlaak01 het volgende:
[..]
Fijne bezorgers in tilburg dan
wij hebben niks gehad, mijn ouders en schoonouders ook al niet....
(niet dat er altijd veel nuttigs inzit, maar het gaat om de gedachte)
webcam op de kermis![]()
http://www.interpolis.nl/(...)/webcam/default.aspx
Oow... da's de straat oversteken van waar je eerst zat! (nou ja... ongeveer...)quote:Op woensdag 25 juli 2007 11:46 schreef Jm4nski het volgende:
[..]
ik heb het krantje wel gehad iedereen hier in de wijk wel trouwes
jij woont zeker in de reeshof![]()
en vamphet is niet noord geworden maar dicht bij t centrum nogsteeds alleen de wijk heeft van oudsher een slechte naam maar is nu nieuwbouw
* Jm4nski kucht bonaireplein ( curacáubuurt ) kuch
Bron: http://www.nu.nl/news/117(...)n_btw-verhoging.htmlquote:Kermis Tilburg plat uit protest tegen btw-verhoging
Uitgegeven: 25 juli 2007 23:15
Laatst gewijzigd: 25 juli 2007 23:30
TILBURG - Een massaal en overdonderend nee klonk woensdagavond tijdens de kermis in Tilburg tegen het kabinetsplan om het btw-tarief voor kermisattracties van 6 naar 19 procent op te schroeven.
J.K. Wever
Om 22.15 uur riepen de exploitanten de hulp in van het publiek. Ze deden dat door een gekoppelde geluidsinstallatie. Deze liep over de drie kilometer lange kermisboulevard. Ruim 50.000 bezoekers in de binnenstad kregen een lightstick in handen om het protest te steunen.
"Een eeuwenoude cultuur mag nooit verloren gaan", schalde uit de luidsprekers. Daarna gingen alle attracties dertien minuten dicht.
Met tranen in de ogen keken de actievoerders op De Heuvel toe hoe de Tilburgers hun actie luidkeels steunden. De kermisexploitanten vrezen dat velen van hen kopje ondergaan door de tariefsverhoging.
Bijval
Jan Boots, voorzitter van kermisbond NKB, had niet gerekend op de immense bijval. "Dit moet politiek Den Haag toch overtuigen dat ze het oudste volksvermaak van Nederland niet zomaar kunnen vermoorden."
Uniek
Nicole Vermolen van Bovak, de andere kermisbond, sprak van een unieke en historische demonstratie omdat alle exploitanten op het drukste tijdstip bereid waren hun attractie stil te leggen. "Het BTW-comité dat door enkele exploitanten is opgericht heeft binnen zes weken deze demonstratie georganiseerd. De actiebereidheid onder het kermisvolk is erg hoog."
Behalve de 245 kermisexploitanten kwam ook de horeca in de binnenstad in actie door dertien minuten alle muziek en lichten uit te draaien.
Ik zeg ja tegen een verbod.quote:Op donderdag 26 juli 2007 12:03 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik zeg ja tegen 150%...
Bij het muzeconcert was het rustig. Zal we door de kermis gekomen zijn.quote:Op donderdag 26 juli 2007 00:45 schreef vamperotica het volgende:
T was druk op de kermis
nope, beter nog onderhand bij jou om hoekquote:Op woensdag 25 juli 2007 11:46 schreef Jm4nski het volgende:
[..]
ik heb het krantje wel gehad iedereen hier in de wijk wel trouwes
jij woont zeker in de reeshof![]()
gij komt zeker nooit op de kermisquote:Op donderdag 26 juli 2007 12:03 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik zeg ja tegen 150%...
De Tilburgse kermis zal wel anders zijn, puur vanwege het zomerfeestachtige karakter. Ik misschien nog kijken dit jaar maar door avonddiensten heb ik er maar weinig van gezien.quote:Op donderdag 26 juli 2007 17:05 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
gij komt zeker nooit op de kermis
echt de kermis zoals ik die meemaak is 1 groot feest
geen tokkie tuig of wat dan ook (ja er zijn wel buitenlanders enzo maar die komen overal heen)
De kermis is gewoon super gezellig, de muziek, straatfeest, attracties... beetje duur
daarom zeg ik NEE tegen 19% en ja tegen 6% (of minder)
Groeseindstraat ook geen krantjequote:Op woensdag 25 juli 2007 12:13 schreef -_Tommy_- het volgende:
hier (korvel) ook geen krantje hoor
hey daar woonde ik eerst kei vlak bij!quote:
Daar kan ik ook niks aan doen..quote:Op vrijdag 27 juli 2007 18:57 schreef liefie_ het volgende:
[..]
hey daar woonde ik eerst kei vlak bij!
Kenker, hoe hou je 't vol? Ik word al lijp als ik vanaf de Korte Heuvel richting de schouwburg wil.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:22 schreef FlyingFox het volgende:
Kermis, tja. De biertent is top, war! Maar de rest. Ik moet elke dag van de Besterd naar de sportschool in Goirle, dus das langs 't NS-plein, Spoorlaan, en de Heuvel. Ik doe d'r 45 minuten over.
"WIL JE MEER? WIL JE MEER? ZEG 'T MAAR! HA-HA-HA!"quote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:25 schreef BrauN het volgende:
"KOMTIE GAATIE KOMTIE GAATIE KOMTIE GAAATIEEEE *PWEEEEP*"
Ik rijd nu dus om via het Wilhelmina-park, das nog 45 minuten, maar ik kan iig doorfietsen en ik word niet gebombardeerd met foute jingles.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:26 schreef BrauN het volgende:
[..]
Kenker, hoe hou je 't vol? Ik word al lijp als ik vanaf de Korte Heuvel richting de schouwburg wil.
Ja, volgens mij was dat aan het einde van de Korte Heuvel, begin St. Josephstraat. Een rendez-vous die ik m'n leven lang niet meer zal vergeten.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:28 schreef FlyingFox het volgende:
[..]
Ik rijd nu dus om via het Wilhelmina-park, das nog 45 minuten, maar ik kan iig doorfietsen en ik word niet gebombardeerd met foute jingles.
Ben jij mij nou ooit eens tegen gekomen trouwens? Daar staat mij wat van bij.
Alles nog koek en aai mee 't vrouwke war?
Ze hee un aander, vùìl wicht.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:32 schreef BrauN het volgende:
[..]
Ja, volgens mij was dat aan het einde van de Korte Heuvel, begin St. Josephstraat. Een rendez-vous die ik m'n leven lang niet meer zal vergeten.Geen koek en aai meer mee jouw meske las ik zo tussendoor ergens een keer?
Ho, ho, niet lang meer. Binnenkort own ik de logistics vanaf een hoger niveau, vanuit mijn zetel bij Samsung in Breda.quote:
Boh gek! Da's daar achter de Ikea Mediamèrt toch?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:45 schreef BrauN het volgende:
Ho, ho, niet lang meer. Binnenkort own ik de logistics vanaf een hoger niveau, vanuit mijn zetel bij Samsung in Breda.
Da's daar inderdaad, maar wat m'n functie in gaat houden krijg ik nog te horen, maar ik verzeker je dat ik niet op de vloer kom te staan of iets dergelijks.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:47 schreef JDude het volgende:
[..]
Boh gek! Da's daar achter de Ikea Mediamèrt toch?
Wa gadde doen daar? Ik moest wel keivaak bij Samsung Tilburg zijn, maar wees blij dat je daar niet komt te werken [afbeelding].
Ik heb overigens ook al het nobele chauffeursvak verlaten sinds enkele maanden.
Eén week na Live Earthquote:Op zaterdag 28 juli 2007 14:18 schreef liefie_ het volgende:
wanneer is die film in t park?
het valt me nu trouwens op dat mensen schijt aan de verkeersregels krijgen of zo door de kermis! echt niet tof!
door die domme shittyring en alle andere wegomleggingen is het ook gewoon echt kut!quote:Op zaterdag 28 juli 2007 14:18 schreef liefie_ het volgende:
wanneer is die film in t park?
het valt me nu trouwens op dat mensen schijt aan de verkeersregels krijgen of zo door de kermis! echt niet tof!
quote:
quote:HTTP ERROR: 404 /temp/1185650728944.jpg Not Found
RequestURI=/temp/1185650728944.jpg
Hoe laat is dat vuurwerk? Middernacht precies?quote:Op zondag 29 juli 2007 15:08 schreef Crazy-M het volgende:
En vandaag het vuurwerk,
helaas weer afgelopen de kermis
Hoe zit het nu met die ring, vanuit interpolis naar station, is alleen 1 baan voor bussen en taxi's of ook personenauto's?quote:Op zondag 29 juli 2007 13:49 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
door die domme shittyring en alle andere wegomleggingen is het ook gewoon echt kut!
23:00quote:Op zondag 29 juli 2007 15:10 schreef BrauN het volgende:
[..]
Hoe laat is dat vuurwerk? Middernacht precies?
Het vuurwerk was iets eerder blijkbaarquote:Op zondag 29 juli 2007 16:47 schreef Crazy-M het volgende:
Inderdaad om 23:00
Vorig jaar moest ik werken
Zoveel? Kermis was erg goed georganiseerd dit jaar en alle pleinen waren erg tof. Laatste jaren gaat de kermis erg vooruit in kwaliteit en kwantiteit. Veel ruimte waardoor het niet zo druk leek.quote:Op zondag 29 juli 2007 23:52 schreef Crazy-M het volgende:
ja was om 22:30 ik was er al
was echt mooi vuurwerk.
heb ook mooie fotos kunnen maken
zal morgen wel paar laten zien.
btw, dit was de drukste kermis ooit, met 1,2 miljoen bezoekers
en zit er vandaag volgens mij nog niet bij ...
Ik stond dus mooi om 23u op de bovenste etage van me werk, te wachten op al dat moois dat zou komen..quote:
ik heb nog meer fotosquote:
Als je in de buurt van het centrum gaat wonen kies je ook vrijwillig voor de mogelijke overlast van evenementen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:07 schreef mousemicky het volgende:
Zoo, kermis weg. Eindelijk weer rustig in de tuin zitten en slapen, zonder takkeherrie op de achtergrond. De wind stond de hele week 'goed'. Ik kon dus heerlijk meegenieten van al het geluid wat van de Besterd of het NS Plein kwam
Leuk als je er vrijwillig voor kiest over de kermis te lopen, maar minder als je gewoon lekker thuis wilt zijn...
Geluid beweegt hoor, dus dat is idd niet ver genoeg.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:25 schreef mousemicky het volgende:
Ik woon bijna aan de Ringbaan Oost lulhannes! Hoe ver weg moet ik gaan wonen om geen last te hebben?
En t is trouwens ook heel vervelend om door die teringzooi heen te moeten fietsen naar t station elke dag. Was de spoorlaan maar gewoon open gehouden, net als vroeger...
Heb jij wel eens 10 dagen lang van smiddags 1 uur tot snachts 1 uur in de herrie gezeten, terwijl je de volgende ochtend gewoon weer vroeg op moet om te werken? (ja, je hoorthet gewoon door de dubbele beglazing heen hoor)...quote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:12 schreef Pinball het volgende:
De tering!
Juliie hebben ook niet echt kruiken nodig om te zeiken is het wel? Wat een stel azijnpissers zeg, heb je een kei leuk evenement wat je dorp ook nog eens goed op de kaart zet, gaan ze een beetje huilen over de herrie. Boehoe fucking hoe, ga lekker in Moergestel wonen ofzo, of in de Reeshof.![]()
Geen enkel probleem. Hier worden 16 evenementen per jaar gehouden voor de deur waar meer dan genoeg mensen op af komen...quote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:03 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Heb jij wel eens 10 dagen lang van smiddags 1 uur tot snachts 1 uur in de herrie gezeten, terwijl je de volgende ochtend gewoon weer vroeg op moet om te werken? (ja, je hoorthet gewoon door de dubbele beglazing heen hoor)...
Zo nee: dan weet je dus niet waar je over praat!
Zo ja: vond je dat dan echt zo leuk? Ik kies er liever voor om naar de kermis te gaan in plaats van dat het me opgedrongen wordt.
Ja, ik woon zelf aan de Schoolstraat. Dus behalve de herrie had ik ook nog enorme parkeeroverlast.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:03 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Heb jij wel eens 10 dagen lang van smiddags 1 uur tot snachts 1 uur in de herrie gezeten, terwijl je de volgende ochtend gewoon weer vroeg op moet om te werken? (ja, je hoorthet gewoon door de dubbele beglazing heen hoor)...
Zo ja: vond je dat dan echt zo leuk? Ik kies er liever voor om naar de kermis te gaan in plaats van dat het me opgedrongen wordt.
jah heb het meegmaakt, heb op de heuvel gewoond... kermis was er al voor jij er kwam wonen samen met nog 100 dingen per jaar waar je "last" van kan hebben... ergo moet je niet in het centrum gaan wonen, gemeente houdt echt wel rekening met de omwonende en ik vind het geen probleem, je weet het, zeg ook tegen mensen die blij roepen dat ze in het centrum gaan wonen dat ze er dan wel rekening mee moeten gaan houden!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:03 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Oh waar?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:35 schreef Crazy-M het volgende:
Ehm 19 augustus is het ook T-Parade, ik kan het weten, want ik moet eraan meehelpen...
tenminste als ik wordt ingedeeld. Moeten we langs de route gaan staan
quote:De T-Parade is in zicht. Dit is op zondag 19 augustus 2007.
Zoals afgesproken in de groepsraad gaan wij met onze scoutinggroep hierbij helpen.
De T-Parade is een evenement vóór en dóór alle Tilburgers, waarbij de deelnemers de kans krijgen om tijdens de T-Parade de kracht te tonen van hun eigen cultuur. Het streven is om alle inwoners uit Tilburg deel laten nemen aan de T-Parade. In een feestelijke setting leren mensen elkaar en elkaars cultuur kennen.
De T-Parade uitgelicht
De T-Parade bestaat uit verschillende onderdelen, de Parade, het Zomerfeest en de Fiesta. Deelnemers kunnen de kracht van hun cultuur tonen door als individu, loopgroep of door middel van het bouwen van een praalwagen te participeren in de swingende Parade door het hart van de stad. De Parade mondt uit in een Zomerfeest op diverse locaties in het centrum van de stad.
Dus wij zijn uitgenodigd?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 00:37 schreef theKiD het volgende:
Ik zeg: mijn housewarming word ook een evenement![]()
gelukkig ben ik dan op vakantiequote:
Festival: ZXZW 2007quote:
Nog steedsquote:Op maandag 6 augustus 2007 19:04 schreef reem het volgende:
City Sounds ALWEER afgelast?
die is er maar 1x geweest en toen heette het Dance Hill, maar die naam mocht niet meer omdat het toen tegelijk met Dance Valley werd georganiseerd en het moest ook naar binnen in de 013quote:Op maandag 6 augustus 2007 20:10 schreef reem het volgende:
Wanneer was de laatste open-air editie? bedoel ik meer
Erg jammer, want buiten was het erg tof. Met zijn allen op de (korte) heuvelquote:Op maandag 6 augustus 2007 20:33 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
die is er maar 1x geweest en toen heette het Dance Hill, maar die naam mocht niet meer omdat het toen tegelijk met Dance Valley werd georganiseerd en het moest ook naar binnen in de 013
Ehm je zit er naast...quote:Op maandag 6 augustus 2007 20:33 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
die is er maar 1x geweest en toen heette het Dance Hill, maar die naam mocht niet meer omdat het toen tegelijk met Dance Valley werd georganiseerd en het moest ook naar binnen in de 013
volgens mij is toen in 2e jaar het niet doorgegaan buiten en zijn ze naar binnen gegaan, was in ieder geval niet zo groot opgezet als destijds Dance Hill!quote:Op maandag 6 augustus 2007 21:35 schreef Ace1 het volgende:
[..]
Ehm je zit er naast...
1ste jaar: op heuvel: Dancehill
2e jaar: op heuvel: City sounds
3e jaar: 013 citysounds
4e jaar: muzentuin citysounds
Ik weet zeker dat er 2 edities op de heuvel/korteheuvel/piusplein zijn geweest.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 09:00 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
volgens mij is toen in 2e jaar het niet doorgegaan buiten en zijn ze naar binnen gegaan, was in ieder geval niet zo groot opgezet als destijds Dance Hill!
St. Josephstraat komen ze daar ook al door?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:26 schreef Pinball het volgende:
[afbeelding]
Dat laatste zinnetje.
Nee joh, tuurlijk..
Ik zet mijn auto wel zolang in de woonkamer.
Mafkezen.
Daar woont mijn broerquote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:39 schreef existenz het volgende:
[..]
St. Josephstraat komen ze daar ook al door?
tja... risico van het vak dan maar ;pquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 20:49 schreef existenz het volgende:
Er was een ongeluk gebeurd op de ring bij Den Bosch. Dan pakken veel mensen de A59 die naar Tilburg ed. moeten.
Ik kom vaak zat in breda en Den bosch,quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:09 schreef Wildersaandemacht het volgende:
Tilburg![]()
In die openingspost een beetje trots lopen doen over die aftanse nieuwbouw![]()
Een stad moet uitstraling hebben. Historie uitstralen, body hebben. Dat is iets wat Tilburg nooit zal hebben itt steden als Maastricht, Breda, Groningen Den Bosch.
En dan Willem iiKan het nog saaier? Kan het nog stiller? Het Ajax van het zuiden
Een stadion hoort te kolken, op het veld hoort gestreden te worden. In Tilburg niet hoor, nee daar gaan ze liever naar een theatervoorstelling
![]()
Als ik naar de gemidellde reacties op het forum kijk dan vraag ik me af of we daar nu blij mee moeten zijnquote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:48 schreef Crazy-M het volgende:
komen steeds meer fokkers naar tilburg
Ik werk daar bij de AHquote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:47 schreef crossover het volgende:
Volgende week een kijkavond in een studentenhuis op het Korvelplein
Succes alvast!quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:47 schreef crossover het volgende:
Volgende week een kijkavond in een studentenhuis op het Korvelplein
Wat voor buurt is het?quote:
Thanksquote:
ik woon aan de korvelse weg en het is wel een rustige buurt op zich, vroeger wel veel gezeik, maar na de nieuwbouw is het wel beter geworden, zitten ook wel echte pauperstukken bij, maar dat valt wel mee, weinig gezeik met buitenlanders, die zitten voornamelijk toch in Noord, verder ideale plek voor naar de stad, nergens last van, maar wel op relatieve kruipafstand, is ongeveer maximaal 10 minuten fietsenquote:
Je naam zegt al genoegquote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:09 schreef Wildersaandemacht het volgende:
Tilburg![]()
In die openingspost een beetje trots lopen doen over die aftanse nieuwbouw![]()
Een stad moet uitstraling hebben. Historie uitstralen, body hebben. Dat is iets wat Tilburg nooit zal hebben itt steden als Maastricht, Breda, Groningen Den Bosch.
En dan Willem iiKan het nog saaier? Kan het nog stiller? Het Ajax van het zuiden
Een stadion hoort te kolken, op het veld hoort gestreden te worden. In Tilburg niet hoor, nee daar gaan ze liever naar een theatervoorstelling
![]()
Korvelseweg zuigt bigtimequote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:00 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
ik woon aan de korvelse weg en het is wel een rustige buurt op zich, vroeger wel veel gezeik, maar na de nieuwbouw is het wel beter geworden, zitten ook wel echte pauperstukken bij, maar dat valt wel mee, weinig gezeik met buitenlanders, die zitten voornamelijk toch in Noord, verder ideale plek voor naar de stad, nergens last van, maar wel op relatieve kruipafstand, is ongeveer maximaal 10 minuten fietsen
/edit met rustig dan weinig gezeik, niet het verkeer, dat is wel zeer druk!
Ja ach voor een studentenkamer maakt dat ook niet uit. Al maak ik me wel een beetje zorgen over de inbraken, dat moet ik dus niet hebbenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 21:56 schreef reem het volgende:
Korvel/Sint Anna zijn niet de leukste wijken. Maar ik ben er opgegroeid en het is echt niet zó erg hoor. Het ziet er vooral verpauperd uit, maar dat is dan ook alles...
nou valt wel mee, bij mij is er in 2 jaar nog niets gebeurd, terwijl ie in de burgermeesterbuurt wel 3x is opengebroken terwijl ik gewoon bij iemand op bezoek wasquote:Op woensdag 15 augustus 2007 21:17 schreef theKiD het volgende:
[..]
Korvelseweg zuigt bigtime![]()
Vorige week is er een raampje ingeslagen van me auto en een jas eruit gehaald![]()
![]()
![]()
Alleen Tribaltrading roelt daar![]()
![]()
heb je gelijk inquote:Op donderdag 16 augustus 2007 11:09 schreef theKiD het volgende:
1 slechte ervaring weegt 10x zo zwaar als 5 goede ervaringen he
Ja, lekker zeg!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:00 schreef existenz het volgende:
Met de TIK week zou je toch willen dat je weer studeerde
quote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:54 schreef Pinball het volgende:
[..]
Ja, lekker zeg!
Ben weer helemaal jaloers als ik 's ochtends naar mijn werk fiets en bezopen verse studentjes naar huis zie zwalken.![]()
Als je AWACS-en wilt zien moet je in Schinveld gaan wonen, of in de buurt... Schiphol is er niks bij. Kzweer je.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 16:07 schreef -_Tommy_- het volgende:
Leuk als ze met van die AWACS aan het oefenen zijn boven de stad... ding komt nou voor de 3e keer overgevlogen!
ik weet hetquote:Op donderdag 16 augustus 2007 23:43 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Als je AWACS-en wilt zien moet je in Schinveld gaan wonen, of in de buurt... Schiphol is er niks bij. Kzweer je.
Brabantse nachten zijn lang, ja maar dan... ja maar dan!quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 20:21 schreef Crazy-M het volgende:
27/4dat is weer nieuw ;p
Dat ziet er nog redelijk druk uit, ik had eigenlijk verwacht dat het een enorme flop zou worden.quote:Op zondag 19 augustus 2007 21:53 schreef Crazy-M het volgende:
http://www.nufoto.nl/author/marcelw
Hier een aantal fotos
Daar.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 09:55 schreef FlyingFox het volgende:
Hier.
ik van 8:30 tot 17:00 :xquote:
broek omhoog en doortrekkenquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:25 schreef vamperotica het volgende:
Klaar
*geeft zout aan*quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:26 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
broek omhoog en doortrekken
HIJ IS FLAUW
maar goed, klaa rmet werken ?
Ghehehe... Ja .. Dat laatstequote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:26 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
broek omhoog en doortrekken
HIJ IS FLAUW
maar goed, klaa rmet werken ?
dank jequote:
En gezellige buurt, succes met de volgende.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 11:12 schreef crossover het volgende:
Kut ik ben het niet geworden met die kijkavond
Was wel echt een heel gaaf huis (korvelplein 214) en heel gezellig. Maarja
AH korvel was wel de beste AH van TIlburg en omstrekenquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 02:09 schreef Herodus het volgende:
Ach, ik heb meer dan 15 jaar in het centrum gewoont en woon nu in Korvel. Ik heb geen negatieve ervaringen hier, en zeker niet meer dan in het centrum, waar nog wel eens wat gebeurde. Ik mis het dienstenaanbod in de buurt een beetje, er is zelfs geen restaurant op loopafstand hier, terwijl er die vroeger, waar mijn vriendin woonde (in de buurt van het gevaarlijke Wilheminapark-we wonen nu samen) er die wel waren. Dus wat mij betreft kan de buurt wat gentrification gebruiken,maar goe. De AH vind ik een tamelijk slechte, maar op de Korvelsweg heb je dus een paar prima Turken en ook de Nettorama (de goekoopste supermarkt heden ten dage, hoewel met een iets beperkter aanbaod, mn.n vlees).
Ik bezoek die AH overigens wel vaak omdat het gewoon de dichtsbijzijnde is. (En telkens heb ik heimwee naar de Lekker in Laag van Jan en Anita, de goedkoopste supermarkt ever, met het telefoonnummer van de eigenaar op elke kassabon, en bijna nooit wachten voor een kassa. Ik mis de LEL..)
Ja, jammer dat dat niets met de werkelijkheid te maken heeft.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:41 schreef Ace1 het volgende:
[..]
AH korvel was wel de beste AH van TIlburg en omstreken![]()
je bedoeld: "jammer dat dat niets met mijn mening te maken heeft"quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:25 schreef Herodus het volgende:
[..]
Ja, jammer dat dat niets met de werkelijkheid te maken heeft.
Nee hoor.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:26 schreef liefie_ het volgende:
[..]
je bedoeld: "jammer dat dat niets met mijn mening te maken heeft"
idd de paradox heeft echt jazz avondjesquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:19 schreef crossover het volgende:
Gister uit geweest daar, wat een mainstraim kutkroegen zegGewoon NIKS in het centrum waar ze een beetje fatsoenlijke muziek draaien
(rock/lounge/jazz) Cul de Sac ging nog net.
Iemand tips om de volgende keer stappen tot een groter succes te maken? Paradox werd me al aangeraden..
Waar zit die Paradox ergens?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:19 schreef crossover het volgende:
Gister uit geweest daar, wat een mainstraim kutkroegen zegGewoon NIKS in het centrum waar ze een beetje fatsoenlijke muziek draaien
Iemand tips om de volgende keer stappen tot een groter succes te maken? Paradox werd me al aangeraden..
Tegen de spoorlaan aan.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 23:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Waar zit die Paradox ergens?
Das ok een rede dat ik niet vaak hier in Tilburg ga stappen en liever thuis een pint pak. Persoonlijk zijn Cul du Sac, Buitenbeentje, Little Devil en Extase wel leuke kroegen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:19 schreef crossover het volgende:
Je word gezochtquote:Op zondag 26 augustus 2007 20:09 schreef Crazy-M het volgende:
Hmm vandaag al 2 keer politie in de straat. Vanmorgen de technische recherche, en toenet kwamen ze aan de overkant brieven in de bus doen
Hier niks in de bus :s
Daar is geen technische recherche voor nodigquote:Op zondag 26 augustus 2007 20:17 schreef Crazy-M het volgende:
mja ik dook vanmorgen gelijk achter de bank ;p
maar ja, zal wel zijn ingebroken ofzo :s
Dat trekt idd wel de aandacht vd technische recherche...quote:Op zondag 26 augustus 2007 21:02 schreef Crazy-M het volgende:
UPDATE
Was dus wel een inbraak.
Inbrekers zijn over de schutting geklomen, hebben vervolgens stenen uit de muur gehaald.
sjezus zeg jij moet ook overal een handje in hebben he?quote:Op zondag 26 augustus 2007 21:02 schreef Crazy-M het volgende:
UPDATE
Kenmerken fiets:
Batavus Entrada, chamagne zwart, 7 versnellingen, frame nummer: BA 7147476
Dus indien je deze gegevens op internet vind... laat het even weten kan ik buurt bewoners weer ff inlichten
zat te doen met het werk enzoquote:Op zondag 26 augustus 2007 21:37 schreef liefie_ het volgende:
[..]
sjezus zeg jij moet ook overal een handje in hebben he?
heb je verder niks te doen of geen contacten of zo?
Hij is de jonge versie van die oma's die alles van de straat weten omdat ze de hele dag achter de geraniums zitten.quote:Op zondag 26 augustus 2007 21:37 schreef liefie_ het volgende:
[..]
sjezus zeg jij moet ook overal een handje in hebben he?
heb je verder niks te doen of geen contacten of zo?
quote:Op zondag 26 augustus 2007 21:42 schreef existenz het volgende:
[..]
Hij is de jonge versie van die oma's die alles van de straat weten omdat ze de hele dag achter de geraniums zitten.
quote:
Ik hoorde dat pas zondag, maar toen zat ik al ergens anders.quote:Op zondag 26 augustus 2007 21:52 schreef Crazy-M het volgende:
mja was vandaag ook boekenmarkt:o
moest iemand oppikken in het centrum.. was echt stik druk
Iemand nog kunnen slagen voor nieuwe boeken
Kijken en aanmoedigen mag ook!quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 08:49 schreef liefie_ het volgende:
blegh nee ik beweeg niet als t niet perse hoeft
Als het weer een beetje goed is wil ik wel een pilsje pakken bij de cul en de lopers voorbij zien komen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 07:03 schreef Pinball het volgende:
Gaat er zondag trouwens nog iemand meedoen aan de Ten Miles?
Ik loop de 10 kilometer met wat collega's (de businessrun).
Nou welke winkels mis je dan nog, elke stad heeft dezelfde winkels tegenwoordig.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 18:03 schreef Janetje het volgende:
Vandaag door de stad gewandeld. Saai qua winkels hoor.
Dat bedoel ik ook ja.. weinig 'origineels'.. dezelfde zaken die je overal vindt..quote:Op woensdag 29 augustus 2007 18:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou welke winkels mis je dan nog, elke stad heeft dezelfde winkels tegenwoordig.![]()
Ik was vorig jaar eens naar leeuwarden geweest omdat ik daar nog nooit geweset was,, kwa oude stad is er wat meer aanwezig, maar kwa winkels is er precies dezelfde meuk aanwezig als welke andere stad in nederland.
Tilburg valt inderdaad erg tegen qua winkelaanbod. Maar eigenlijk moet je de smalle straten rond de winkelstraat eens induiken, zo heb je onder andere in de Nieuwlandstraat een aantal leuke antiekwinkeltjes zitten. Jammer alleen dat Tommy's, de leukste muziekwinkel van de stad, onlangs gestopt is. Een tip is de site www.shoproute.nl.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 18:14 schreef Janetje het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook ja.. weinig 'origineels'.. dezelfde zaken die je overal vindt..
Zara, The Sting, Men at Work, Bakker Sport, Sissy Boy, Kruidvat, Esprit, Bloemenhandel Kools, Van Dalen Schoenen, Xenos, Intertoys, Plus, Ekoplaza, Sacha, So Chic, Sabon, Bandolera, State of Art, Ecco en Rituals.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 22:39 schreef Toffe_Ellende het volgende:
welke winkels komen er naast Media Markt bij op dat vreselijk Pieter Vreedeplein-complex?
Ik zal eens gaan kijken.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 22:32 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Tilburg valt inderdaad erg tegen qua winkelaanbod. Maar eigenlijk moet je de smalle straten rond de winkelstraat eens induiken, zo heb je onder andere in de Nieuwlandstraat een aantal leuke antiekwinkeltjes zitten. Jammer alleen dat Tommy's, de leukste muziekwinkel van de stad, onlangs gestopt is. Een tip is de site www.shoproute.nl.
Als daar filmposters op komen denk ik dat het allemaal wel meevaltquote:Op woensdag 29 augustus 2007 23:08 schreef Herodus het volgende:
Die bioscoop is wel heel lelijk en lomp ontsierend op het Heuvelplein zeg, tenminste , ik heb het alleen vanaf de Korte Heuvel/fietsenstalling gezien.
blijft een leuk concept, maar echt veel te oude films altijd!quote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:01 schreef Messenga het volgende:
Casino Royale op 't Piusplein. Te veel gezien.
Casino Royale is nog niet heel oud hoor. Maarja, zal wel met rechten te maken hebben.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:05 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
blijft een leuk concept, maar echt veel te oude films altijd!
kweet niet hij is al op DVD te koop een flinke tijd!quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:46 schreef Messenga het volgende:
[..]
Casino Royale is nog niet heel oud hoor. Maarja, zal wel met rechten te maken hebben.
Klopt, al vanaf April ofzo.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:50 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
kweet niet hij is al op DVD te koop een flinke tijd!
De wijken van Goirle die tegen Tilburg aanliggen zijn de duurde wijken. Hetzelfde geldt voor Berkel Enschot. De rest is echter beduidend goedkoper hoor...quote:Op zondag 2 september 2007 03:47 schreef theKiD het volgende:
Waarom zijn de huizen in Tilburg in verhouding "zo goedkoop" tov de dorpen eromheen?![]()
![]()
ehm, oisterwijk, udenhout, riel, alphen, gilze, rijen, hulten, loon op zaaaaaaaaaaaaand enzo zijn ook dure dorpen hoor! zowiezo is in tilburg de markt heel gespannen, komt door de groei van de industrie hier daarnaast komt op het vliegveld Gilze-Rijen al het helicopter materiaal van defensie waardoor er bijna 1000 gezinnen gaan verhuizen, oftewel die zoeken ook allemaal een huisquote:Op zondag 2 september 2007 05:05 schreef existenz het volgende:
[..]
De wijken van Goirle die tegen Tilburg aanliggen zijn de duurde wijken. Hetzelfde geldt voor Berkel Enschot. De rest is echter beduidend goedkoper hoor...
Waar komen die 1000 gezinnen vandaan dan?quote:Op zondag 2 september 2007 09:30 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
ehm, oisterwijk, udenhout, riel, alphen, gilze, rijen, hulten, loon op zaaaaaaaaaaaaand enzo zijn ook dure dorpen hoor! zowiezo is in tilburg de markt heel gespannen, komt door de groei van de industrie hier daarnaast komt op het vliegveld Gilze-Rijen al het helicopter materiaal van defensie waardoor er bijna 1000 gezinnen gaan verhuizen, oftewel die zoeken ook allemaal een huis
dus prijzen vliegen omhoog!
Las laatst in het BD dat Hilvarenbeek en Oisterwijk de gemiddelde koopprijzen van huizen boven de 350 ton ligt. In Tilburg 'maar' 240 geloof ik.quote:Op zondag 2 september 2007 03:47 schreef theKiD het volgende:
Waarom zijn de huizen in Tilburg in verhouding "zo goedkoop" tov de dorpen eromheen?![]()
![]()
soesterberg voornamelijk, deel komt van twente! maar daar zijn de prijzen al lager (soesterberg niet, is yuppieuitvalbasis van utrecht!)quote:Op zondag 2 september 2007 09:46 schreef Pinball het volgende:
[..]
Waar komen die 1000 gezinnen vandaan dan?
Want daar vliegen de prijzen dus omlaag!
moet je dus niet vergeten dat je hier ook veel kleine studio's hebt die er voor minder dan 150 uit gaan voor 30m² enzoquote:Op zondag 2 september 2007 11:05 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Las laatst in het BD dat Hilvarenbeek en Oisterwijk de gemiddelde koopprijzen van huizen boven de 350 ton ligt. In Tilburg 'maar' 240 geloof ik.
oh verhipquote:Op zondag 2 september 2007 11:43 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
moet je dus niet vergeten dat je hier ook veel kleine studio's hebt die er voor minder dan 150 uit gaan voor 30m² enzo
en btw 350 ton das wel heel veel geld...
350x100000=35.000.000 denk niet dat hillywood het al zo goed doet
En dat noem je goedkoop?quote:Op zondag 2 september 2007 11:43 schreef -_Tommy_- het volgende:
moet je dus niet vergeten dat je hier ook veel kleine studio's hebt die er voor minder dan 150 uit gaan voor 30m² enzo
dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat je daarmee dus de gemiddelde prijs omlaag haalt, huizenmarkt in NL is zowiezo sky high, maar in hilvarenbeek kom je relatief veel minder goedkope huizen tegen!quote:Op zondag 2 september 2007 12:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En dat noem je goedkoop?
In parijs kost woonruimte 4000 euro per m^2.. Als we naar zo'n klein flut appartemen kijken dan kost het hier bijna net zoveel.
Daar heb je bijna geen huizen staan die van armoede uit elkaar vallen en wat dan oppertunistisch in de steden een starters woning met enig opknap werk genoemd wordt.quote:Op zondag 2 september 2007 12:12 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat je daarmee dus de gemiddelde prijs omlaag haalt, huizenmarkt in NL is zowiezo sky high, maar in hilvarenbeek kom je relatief veel minder goedkope huizen tegen!
In Het zand, zorgvliet ed. staan goede appartementen te koop voor < 170kquote:Op zondag 2 september 2007 12:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En dat noem je goedkoop?
In parijs kost woonruimte 4000 euro per m^2.. Als we naar zo'n klein flut appartemen kijken dan kost het hier bijna net zoveel.
Ik sla ook overquote:Op zondag 2 september 2007 12:42 schreef FlyingFox het volgende:
En nee, ik ga niet naar de Ten Miles kijken.
dus is het toch logisch dat dan de gemiddelde prijs in tilburg omlaag gaat, dat bedoelde ik ermee!quote:Op zondag 2 september 2007 12:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Daar heb je bijna geen huizen staan die van armoede uit elkaar vallen en wat dan oppertunistisch in de steden een starters woning met enig opknap werk genoemd wordt.
En ook inderdaad heb ze daar bijna geen appartemente complexen.
Ik weet het, ik ben me een beetje in die markt aan het verdiepen , ik heb nu een aanbeiding van de woningbouwvereniging om mijn huidige appartement te kopen. Het moet nog getaxeerd worden maar ander woningen van dit complex waar ik woon zijn getaxeerd voor rond de 165K voor 95m^2 en dan kan ik het ook nog met koopgarant kopen.quote:Op zondag 2 september 2007 13:03 schreef existenz het volgende:
[..]
In Het zand, zorgvliet ed. staan goede appartementen te koop voor < 170k
ja dat is dan heel logisch maar wat is de relevantie om appels met peren te willen vergelijken.quote:Op zondag 2 september 2007 13:06 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
dus is het toch logisch dat dan de gemiddelde prijs in tilburg omlaag gaat, dat bedoelde ik ermee!
Bij koopgarant is dat ook de enige juistequote:Op zondag 2 september 2007 13:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is weer een typische fok onderbouwing.![]()
Waarom?quote:Op zondag 2 september 2007 13:29 schreef existenz het volgende:
[..]
Bij koopgarant is dat ook de enige juiste
dat opmerkingen als daar en daar is het duurder/goedkoper dus nergens op slaan, je moet gaan kijken naar huizen van het zelfde kaliber en dan zit er maar weinig verschil in het geheel!quote:Op zondag 2 september 2007 13:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
ja dat is dan heel logisch maar wat is de relevantie om appels met peren te willen vergelijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |