En de oplossing is ........ Niet gaan, is er iemand die je verplicht ? Blijf lekker achter je pc zitten in het weekend en ga stoer doen tegen je moeder Kneus.quote:Op woensdag 18 juli 2007 20:42 schreef meneer Aart het volgende:
zeik zeik zeik zeik zzzzzz
Dus min klacht van die Hardcore feesten die geest dodend werken.
''Op stap gaan''quote:Op woensdag 18 juli 2007 20:55 schreef DeBastaard het volgende:
n00b, volgens mij is de TS gewoon jaloers omdat hij niet op stap mag van papa en mama.
In ieder geval niet van Hardcore/Hardstylequote:Op woensdag 18 juli 2007 21:00 schreef DeBastaard het volgende:
[..]
Het is natuurlijk maar waar je wakker van ligt.
Ik meestal vlakbij de speakers staanquote:Op woensdag 18 juli 2007 21:23 schreef HenkBenzinetank het volgende:
tot 04:00... dan ken je kenkerlang op de trein gaan wachten
@nikky
lekker voor je oren dan.
quote:Op woensdag 18 juli 2007 21:28 schreef devvertje het volgende:
OMFG, wat een tering zwabbers allemaal in die video
Hoe kun je een zwabber (zielige uitdrukking) zijn als je niet op een gabberfeest staat?quote:Op woensdag 18 juli 2007 21:28 schreef devvertje het volgende:
OMFG, wat een tering zwabbers allemaal in die video
Voor een gemiddeld feest is dat zelfs best wel kort. Meestal duurt het 8 tot 10 uur.quote:Op woensdag 18 juli 2007 20:42 schreef dreugkleut het volgende:
Dat feest duurt van 22:00 tot 4:00.
Ik vraag me dan af, ben je na afloop niet knetter doof, en wat is er nou aan om 6 uur lang te staan hakken?
Je broekspijpen moeten waaien.quote:Op woensdag 18 juli 2007 21:46 schreef mstx het volgende:
[..]
En over het volume... het is pas goed als je je borstkas voelt trillen.![]()
![]()
daar ben ik mee opgehouden nadat ik een paar keer met een piep in mijn oren thuis kwamquote:Op woensdag 18 juli 2007 21:25 schreef nikky het volgende:
[..]
Ik meestal vlakbij de speakers staan![]()
Heerlijk
Alsof er alleen maar laagopgeleiden naar die feesten gaan.quote:Op woensdag 18 juli 2007 22:02 schreef dreugkleut het volgende:
MAar ben je na 6 uur in die herrie niet tering doof.
Volgens mij is die gehele Hardcore jeugd echt voor zijn 25ste doof, of in ieder geval zeer slechthorend.
En hoeveel hersencellen zullen ze dan nog over hebben. de helft hebben ze al weg gezopen, of weg gehakt. Maar goed als je in de bouw of in een loods werkt kan je maar beter te weinig dan te veel hersencellen hebben. Anders hou je zulk soort werk niet vol.
Daarom studeren al mijn maten die naar zulke feesten gaanquote:Op woensdag 18 juli 2007 22:02 schreef dreugkleut het volgende:
Volgens mij is die gehele Hardcore jeugd echt voor zijn 25ste doof, of in ieder geval zeer slechthorend.
En hoeveel hersencellen zullen ze dan nog over hebben. de helft hebben ze al weg gezopen, of weg gehakt. Maar goed als je in de bouw of in een loods werkt kan je maar beter te weinig dan te veel hersencellen hebben. Anders hou je zulk soort werk niet vol.
Das de introquote:Op woensdag 18 juli 2007 22:25 schreef Qunix het volgende:
btw.. Die video zit te veel trance troep in... En veel té happy voor mij
Klacht: mensen die het verschil niet kennen tussen hardstyle en trance.quote:Op woensdag 18 juli 2007 22:25 schreef Qunix het volgende:
btw.. Die video zit te veel trance troep in... En veel té happy voor mij
Ik wil een beukende drum/kickbass horen en niet dat trance spul als melodie...quote:Op woensdag 18 juli 2007 22:32 schreef mstx het volgende:
[..]
Klacht: mensen die het verschil niet kennen tussen hardstyle en trance.
Ik zal eens verder kijken danquote:Op woensdag 18 juli 2007 22:26 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Das de introEn wat voor trance luister jij dan wel niet
![]()
6 tot 10 uur dansen en daarbij veel water drinken is sowieso eerder gezond dan ongezond...!quote:Op woensdag 18 juli 2007 22:49 schreef Platina het volgende:
Muziekvoorkeuren buiten beschouwing gelaten, blijft het ongezond om 6 tot 10 uur te gaan 'dansen' op een bas die zo hard is dat je borstkas gaat trillen of wat de liefhebbers ook willen. Lijkt me echt niet gezond voor je oren.
Hebben we weer zo'n jokerquote:Op woensdag 18 juli 2007 23:00 schreef hardstyle_babbels het volgende:
Hardstyle feesten!![]()
[..]
6 tot 10 uur dansen en daarbij veel water drinken is sowieso eerder gezond dan ongezond...!
en dat van die oren word sowieso zwaar overschat...
Trance pussy...quote:Op woensdag 18 juli 2007 23:08 schreef Malle_beer het volgende:
[..]
Hebben we weer zo'n joker!
Ik trof vanmiddag in een auto van een klant een schijfje aan waarop stond 'rustige hardstyle', godverdomme, wat een gare kankertroep is dat toch, het was echt niet om aan te horen.
Overigens, voor de geïnteresseerden, het schijfje ligt nu ergens langs de A2 bij afrit de Meern
Mensen die trance pussy zeggenquote:Op woensdag 18 juli 2007 23:11 schreef hardstyle_babbels het volgende:
[..]
Trance pussy...
Rustige hardstyle...![]()
Waarschijnlijk zijn er gewoon 60 vocals achter elkaar geplakt? Dwaas....
Trance pussy zeggen, kneusquote:Op woensdag 18 juli 2007 23:11 schreef hardstyle_babbels het volgende:
[..]
Trance pussy...
Rustige hardstyle...![]()
Waarschijnlijk zijn er gewoon 60 vocals achter elkaar geplakt? Dwaas....
quote:Op donderdag 19 juli 2007 01:07 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
Trance pussy zeggen, kneus.
Jij vindt hardstyle zeker "keihard beuqeuhhh"![]()
quote:Op donderdag 19 juli 2007 01:48 schreef Catkiller het volgende:
Komt het wel op neer ja, alleen is voor watjes te hard en ze zijn gewoon jaloers dat ze er te zwak voor zijn dus gaan ze klagen![]()
Dat je over stapt naar hardcore is prima, maar ga geen poep lopen praten....quote:Op donderdag 19 juli 2007 01:48 schreef hardstylesage het volgende:
Hardstyle is over zn top heen... helaasch... vroegah was het vet.. het goede van hardcore en het goede van trance!
Toen werd het steeeeeds harder en harder, wat ook heel goed was!
Maar toen kon het niet meer harder want dan werd het hardcore... dus werd er maar gekort op de melodieen
Toen werd het dus Jumpstyle![]()
![]()
en nu gaat Jumpstyle dood door types zoals hemmes:
http://www.youtube.com/watch?v=Bw8sx05S_7I
![]()
![]()
![]()
Hardcore blijft op de ouwe voet verder gaan en ondertussen worden de betere stromingen (met name Darkcore) meer bekend.
Peaky Pounder![]()
Unexist![]()
Tieum![]()
Manu le Malin![]()
Nog een hele hoop die ik vergeet op te noemen maar net zo goed zijn![]()
Waar ik me dan wel weer kenkertje hard aan erger zijn van die 13 jarige kutknaapjes die zo'n grijs/zwarte camo broek aan hebben. Die stonden eerste te hakken op hardcore, wat opzich al erg was... maar nu staan ze op straat te jumpen!![]()
![]()
![]()
Nee... Flippo's waren toch echt beter als rage
Lounge rooms? Ben je er wel 'ns geweest, vraag ik me af.quote:Op woensdag 18 juli 2007 20:42 schreef dreugkleut het volgende:
Zie bijvoorbeeld deze video van een hardcore / hardstyle feest in Tilburg:
http://partyflock.nl/video/8.html
Ik vraag me dan af, ben je na afloop niet knetter doof, en wat is er nou aan om 6 uur lang te staan hakken?
Je kan geen eens met elkaar praten door die keiharde muziek. En iedereen doet maar een beetje gek om erbij te horen, want als je niet danst ben je natuurlijk een kneus.
Ownee jump is underground en hardstyle hoor je de hele dag door op de radio!quote:Op donderdag 19 juli 2007 10:32 schreef Mr.Mills het volgende:
Ja hardstyle is echt vet underground joh.
Housequake is heel wat anders dan hardcore, lamme provinciaal.quote:
Echt underground kun je het anders ook niet noemen, met feesten voor 40000 manquote:Op donderdag 19 juli 2007 10:37 schreef hardstyle_babbels het volgende:
[..]
Ownee jump is underground en hardstyle hoor je de hele dag door op de radio!![]()
Wtfquote:Op donderdag 19 juli 2007 10:38 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
Housequake is heel wat anders dan hardcore, lamme provinciaal.
Waarom post je dat in een hardcore topic dan? Post je in OUD ook dat je een nieuwe broek hebt gekocht?quote:Op donderdag 19 juli 2007 10:42 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Wtf
Waar staat dat ik het met harcore vergelijk ?
Ik zeg alleen dat ik daar zaterdag heenga (K)(L)(K)
Iemand anders noemt het het underground, ik zeg alleen dat het nog niet zo commercieel is als bijvoorbeeld trance en jumpstyle!quote:Op donderdag 19 juli 2007 10:39 schreef dubidub het volgende:
[..]
Echt underground kun je het anders ook niet noemen, met feesten voor 40000 man
Soms welquote:Op donderdag 19 juli 2007 10:43 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
Waarom post je dat in een hardcore topic dan? Post je in OUD ook dat je een nieuwe broek hebt gekocht?
Ik sta altijd bij de boxenquote:Op donderdag 19 juli 2007 11:36 schreef Just_Shut_Up het volgende:
Harcore
Hardstyle
Je moet gewoon niet te dicht bij de boxen gaan staan en dan heb je echt geen last van een 'te hard' geluid dat schadelijk is voor je oren. Anders heb je altijd nog oordoppen die schadelijke tonen filteren!
Nee nog niet, is het al geweest namelijkquote:Op donderdag 19 juli 2007 10:43 schreef hardstyle_babbels het volgende:
[..]
Iemand anders noemt het het underground, ik zeg alleen dat het nog niet zo commercieel is als bijvoorbeeld trance en jumpstyle!
Echt underground is het natuurlijk niet maar echt een hype ook niet. Vind het wel goed zoquote:Op donderdag 19 juli 2007 11:56 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
Nee nog niet, is het al geweest namelijk.
Of ben je die hele hardstyle hype van 2004 t/m 2006 vergeten?
Is nu weer wat ingezakt inderdaad, maar er was een tijd dat elke boerenlul een Q-Dance logo op z'n mobieltje had staan en dat bv. Jamba iedereen overspoelde met Dana ringtones.quote:Op donderdag 19 juli 2007 11:58 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Echt underground is het natuurlijk niet maar echt een hype ook niet. Vind het wel goed zo
dat waren een paar commercieele nummers maar geen hype.quote:Op donderdag 19 juli 2007 11:56 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
Eerst zo'n achterlijke opmerking en daarna al zelf de oplossing geven.quote:Op donderdag 19 juli 2007 11:36 schreef Just_Shut_Up het volgende:
Je moet gewoon niet te dicht bij de boxen gaan staan en dan heb je echt geen last van een 'te hard' geluid dat schadelijk is voor je oren. Anders heb je altijd nog oordoppen die schadelijke tonen filteren!
decibel 46 euro voor 11 uur puur genot.quote:Op donderdag 19 juli 2007 12:07 schreef Pakspul het volgende:
6 uur hakken met gemak gek!![]()
Concert -> 35 euro voor 2 uur plezier
Hardcore feest -> 20 euro voor 8 uur plezier
Feesten
En door types als Nawijn,quote:Op donderdag 19 juli 2007 01:48 schreef hardstylesage het volgende:
![]()
toen coone kwam met zijn eerste nummertjes toen was jump nog vet.quote:Op donderdag 19 juli 2007 12:21 schreef BereNDD het volgende:
[..]
En door types als Nawijn,
En door types als Patrick Jumpen,
Politie die gaat jumpen,
Politici die gaat jumpen,
En door jamba met hun kutreclames,
Nu zuigt het gewoon aars.. toen het net een beetje in nederland kwam was het wel lachen (op internet enzo) maar nu is het gewoon de slechtste hype van 2007
Oh leuk oempa loempa muziek...quote:Op woensdag 18 juli 2007 20:42 schreef dreugkleut het volgende:
Je kan geen eens met elkaar praten door die keiharde muziek. En iedereen doet maar een beetje gek om erbij te horen, want als je niet danst ben je natuurlijk een kneus.
Mits vrouwquote:Op donderdag 19 juli 2007 13:17 schreef Just_Shut_Up het volgende:
[..]
Mag ik je aanraken?
Tevens, Decibel![]()
![]()
!
Geen geld als je ziet hoe lang het duurtquote:Op donderdag 19 juli 2007 12:18 schreef B_BOY het volgende:
[..]
decibel 46 euro voor 11 uur puur genot.
klagen over iets waar je schijnbaar nooit geweest bent en het nooit aan den lijve hebt ondervonden.quote:Op woensdag 18 juli 2007 20:42 schreef dreugkleut het volgende:
Jah die echte hype in de zin van het commercieel worden is er namelijk nooit geweest...quote:Op donderdag 19 juli 2007 11:56 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
Ik vind het er zielig uitzien, mensen die niet beter weten en die als vee op geestdodende muziek staan te hakken. En dat is dan hun weekend. De rest van de week kunnen ze weer werken. En dan maandag op hun werk halverwege de dag zeggen: Het is alweer bijna weekend!quote:Op donderdag 19 juli 2007 13:26 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
klagen over iets waar je schijnbaar nooit geweest bent en het nooit aan den lijve hebt ondervonden.![]()
Hoe zielig sommige mensen zijn bewijs jij hier maar weer.
Hij hakt er wel in...quote:Op donderdag 19 juli 2007 12:02 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
Is nu weer wat ingezakt inderdaad, maar er was een tijd dat elke boerenlul een Q-Dance logo op z'n mobieltje had staan en dat bv. Jamba iedereen overspoelde met Dana ringtones.
Niet dat dat erg is, maar dat die ene gast dan afgeeft op jump, en tegelijkertijd hardstyle tot een of ander mysterieuze dancestroming omtovert komt een beetje triest over.
Ik weet waar het probleem ligt.... Je bent een mongool daar ligt het aanquote:Op donderdag 19 juli 2007 13:34 schreef dreugkleut het volgende:
[..]
Ik vind het er zielig uitzien, mensen die niet beter weten en die als vee op geestdodende muziek staan te hakken. En dat is dan hun weekend. De rest van de week kunnen ze weer werken. En dan maandag op hun werk alweer beginnen over het weekend. Echt geest dodend volk.
Jah en dan heb je nog de negershit, waarbij je elk weekend probeert zoveel mogelijk soa's op te lopen omdat je naar een half uurtje schuren... Je een breezer kunt ruilen tegen een pijpbeurt... (tel uit je winst)quote:Op donderdag 19 juli 2007 13:34 schreef dreugkleut het volgende:
[..]
Ik vind het er zielig uitzien, mensen die niet beter weten en die als vee op geestdodende muziek staan te hakken. En dat is dan hun weekend. De rest van de week kunnen ze weer werken. En dan maandag op hun werk halverwege de dag zeggen: Het is alweer bijna weekend!![]()
. Echt geest dodend volk.
Daar is Fok toch voorquote:Op donderdag 19 juli 2007 13:40 schreef hardstyle_babbels het volgende:
[..]
Jah en dan heb je nog de negershit, waarbij je elk weekend probeert zoveel mogelijk soa's op te lopen omdat je naar een half uurtje schuren... Je een breezer kunt ruilen tegen een pijpbeurt... (tel uit je winst)
Dan hebben we de boerentent feesten met de smartlappen... Hier gaan we dom met de teksten meezingen en ons proberen zo dik mogelijk te drinken! HEUJJJ lang leve bier en muziek de we kunnen meezingen omdat engels te lastig word!
en we hebben de rockers en de metal liefhebbers... Vergelijkbaar met de gabbers... Alleen hebben de rockers in tegenstelling tot de gabbers weer teveel lichaamshaar....
Lang leve het generaliseren!![]()
hahahah sorry hier moet ik even op reagerenquote:Op donderdag 19 juli 2007 10:22 schreef hardstyle_babbels het volgende:
[..]
Dat je over stapt naar hardcore is prima, maar ga geen poep lopen praten....
Toen werd het jumpstyle... Jumpstyle is een totaal ander genre dan hardstyle... helemaal commercieel geworden. In tegenstelling tot hardstyle!!
Bovendien komen er steeds meer en betere producers bij, zijn er elk jaar meer grote hardstylefeesten en festivals en is het dus nog steeds groeiende!
Neej dat is om jou een minderwaardigheidscomplex aan te praten want dat verdien jequote:
Over je begin: Allemaal leuk en aardig, zal ook vast kloppen...quote:Op donderdag 19 juli 2007 13:48 schreef Nawien het volgende:
[..]
hahahah sorry hier moet ik even op reageren![]()
Om te beginnen bij het begin. Alle dance vind zijn oorsprong in house.
Vanuit House kwamen er verschillende stromingen -> Mellow/Techno/harcore
Dit ging een tijd goed totdat de 3 groepen, zichzelf gingen verfijnen en zo ontstonden er subgenres.
Mellow en techno is niet echt mijn ding dus daar kan ik al te veel over uitwijden. Hardcore dus.
Hardcore toentertijd was oldskool of zoals dat nu heet "early rave". Dit ging een tijd goed, jaren 90 praten we over, totdat deze scene een negatief imago kreeg. verdween dus naar de underground.
Toen had je Dana. "Queen of Hardstyle" die haar afkomst verloochent. Zij ging hardstyle draaien en warempel, het sloeg aan. Meerdere dj's gingen dit voorbeeld volgen. Hardstyle kwam toen echt op. Dit is ergens in 2000 geweest. Hardstyle werd harder en harder. Logisch gevolg hiervan was dat men ging expiremteren met nieuwe hardcore.
Nieuwe stijlen zoals Industrial hardcore/Breakcore/Darkcore kwamen om de hoek kijken. Dit zijn de stijlen die je nu voornamelijk hoort. Voormalige hardstyle dj's (die daarvoor hardcore draaiden) zijn weer terug bij af
.
Hardstyle is absoluut NIET groeiende. Hoe je daar nu bij komtAls je kijkt naar DE feesten, zal je zien dat hardstyle verdrongen wordt door hardcore. Kijk alleen even naar Sensation black. Angerfist als afsluiter
wtf !!
Persoonlijk vind ik het niet erg, was voor mij 1 van de redenen om te gaan, maar als we kijken dat Sensation black gekwalificeerd staat als hardstylefeest en dat Angerfist, die zeker geen softe hardcore draait, daar afsluit, zie je de omgekeerde verschuiving van pakweg 7 jaar geleden.
Nu geen onzin meer verkondigen babbels![]()
Mooie generalisatie daar.quote:Op donderdag 19 juli 2007 13:34 schreef dreugkleut het volgende:
[..]
Ik vind het er zielig uitzien, mensen die niet beter weten en die als vee op geestdodende muziek staan te hakken. En dat is dan hun weekend. De rest van de week kunnen ze weer werken. En dan maandag op hun werk halverwege de dag zeggen: Het is alweer bijna weekend!![]()
Het feit dat jij sensation een prutfeest noemt, toont aan dat je voorbij gaat aan mijn punt. Sensation is een hardstylefeest. Op hardstylefeesten draaien geen hardcore dj's. Conclusie: Hardstyle is niet groeiende. En dit is niet het enige feest. Check anders de line ups van feesten als Inqontrol/Qlimax. Zijn ook "hardstyle feesten"quote:Op donderdag 19 juli 2007 13:57 schreef hardstyle_babbels het volgende:
[..]
Over je begin: Allemaal leuk en aardig, zal ook vast kloppen...
Het gedeelte van dana ben ik het ook nog steeds mee eens...
maar dat hardstyle niet groeiende is... Het heeft de top que "bekendheid/hype" wellicht gehad... Maar groeit nog steeds als een gek... Het aantal HARDSTYLE platen/producers/feesten neemt nog steeds elk jaar toe... Internationaal gezien word het sowieso steeds groter... Naar Nederland, Duitsland en Italie, begint het nu ook in Australie, Polen en zelfs in Amerika iets te lopen....
en hoezo je nu een prut feest als sensation black erbij haalt als argumentatie slaat dan helemaal nergens op...
Sensation switcht sowieso maar een beetje van hot naar her... Kijk naar white wat van oorsprong trance is en waar nu alleen nog zon beetje commerciele kut club word gedraaid!
Voor Bij black probeert men kennelijk het tegenovergestelde... Men moest er sowieso wel wat doen naar die geflopte sensation van vorig jaar, met zon dwaze rocker ofzo erbij!
en voor zover ik weet word black al sinds jaren door een hardcore act afgesloten, vorig jaar bijvoorbeeld catscan... Dit jaar was er alleen nog meer hardcore jah dat klopt... maar dat je nu zegt dat hardcore plaats inneemt van hardstyle vanwege dit kutfeestje waar alleen maar hitjes publiek op afkomt...!![]()
Ik vindt mensen met hun broek op half zeven er ook zielig uitzien. Maar ik ga er hier geen topic over openen. Leven en laten leven. Er is gelukkig nog steeds niemand die je dwingt om erheen te gaan.quote:Op donderdag 19 juli 2007 13:34 schreef dreugkleut het volgende:
[..]
Nog even snel dan... Op alle grote wat hardere dance festivals... Decibel, Q-base, Defqon... Is het al jaren zo dat hardstyle 2 of zelfs meerdere erea's heeft... In tegenstelling tot bijvoorbeeld hardcore, jumpstyle of whatever... Neem defqon dit jaar feitelijk zelfs al 3 hardstyle area's...(lees meer als vorig jaar!!) De blue (vanzelfsprekend), de red (mainstage) en ook in de freestyle werd eigenlijk alleen maar hardstyle gedraaid...quote:Op donderdag 19 juli 2007 14:16 schreef Nawien het volgende:
[..]
Het feit dat jij sensation een prutfeest noemt, toont aan dat je voorbij gaat aan mijn punt. Sensation is een hardstylefeest. Op hardstylefeesten draaien geen hardcore dj's. Conclusie: Hardstyle is niet groeiende. En dit is niet het enige feest. Check anders de line ups van feesten als Inqontrol/Qlimax. Zijn ook "hardstyle feesten"
En over sensation white, daar sla je de spijker op zijn kop, behalve dat het een combi is van progressive/club is. Trance heeft ook zijn langste tijd gehad en raad is wat er voortkomt uit trance? ja, dat zijn stijlen zoals progressive en club.
Goed de volgende punten. Hardstyle groeiende? Heb je daar een bron van? Mijn bron is het aanbod van platen en de dj's die komen draaien. Ongeveer 7 jaar geleden de omgekeerde verschuiving, nu draait het zich terug.
Enne, ik weet niet wat bij jou jaren zijn, maar de eerste hardcoredj die afsloot op sensation was Promo in 2004. Godsgruuwlijke harde setDaarvoor was het gewoon hardstyle. Zie je de verschuiving?
Maarja ik heb je post nog eens door gelezen. Met jou valt niet te discussieren omdat jij niet objectief/neutraal bent. Jij moet overal een waarde oordeel aan hangen, iets wat niet wenselijk is in een discussie. tel daarbij op dat je nogal stellig bent en dingen beweert die niet kloppen en dat maakt jou de ideale partner om NIET mee te discussieren.
Als je hierop reageert, hoop ik dat het neutraal is en alleen op basis van argumenten want anders heb ik de behoefte niet om er op te reageren en laat ik je maar in de waan dat hardstyle niet commercieel en vooral groeiende is![]()
quote:Op donderdag 19 juli 2007 13:48 schreef Nawien het volgende:
[..]
hahahah sorry hier moet ik even op reageren![]()
Om te beginnen bij het begin. Alle dance vind zijn oorsprong in house.
Vanuit House kwamen er verschillende stromingen -> Mellow/Techno/harcore
Dit ging een tijd goed totdat de 3 groepen, zichzelf gingen verfijnen en zo ontstonden er subgenres.
Mellow en techno is niet echt mijn ding dus daar kan ik al te veel over uitwijden. Hardcore dus.
Hardcore toentertijd was oldskool of zoals dat nu heet "early rave". Dit ging een tijd goed, jaren 90 praten we over, totdat deze scene een negatief imago kreeg. verdween dus naar de underground.
Toen had je Dana. "Queen of Hardstyle" die haar afkomst verloochent. Zij ging hardstyle draaien en warempel, het sloeg aan. Meerdere dj's gingen dit voorbeeld volgen. Hardstyle kwam toen echt op. Dit is ergens in 2000 geweest. Hardstyle werd harder en harder. Logisch gevolg hiervan was dat men ging expiremteren met nieuwe hardcore.
Nieuwe stijlen zoals Industrial hardcore/Breakcore/Darkcore kwamen om de hoek kijken. Dit zijn de stijlen die je nu voornamelijk hoort. Voormalige hardstyle dj's (die daarvoor hardcore draaiden) zijn weer terug bij af
.
Hardstyle is absoluut NIET groeiende. Hoe je daar nu bij komtAls je kijkt naar DE feesten, zal je zien dat hardstyle verdrongen wordt door hardcore. Kijk alleen even naar Sensation black. Angerfist als afsluiter
wtf !!
Persoonlijk vind ik het niet erg, was voor mij 1 van de redenen om te gaan, maar als we kijken dat Sensation black gekwalificeerd staat als hardstylefeest en dat Angerfist, die zeker geen softe hardcore draait, daar afsluit, zie je de omgekeerde verschuiving van pakweg 7 jaar geleden.
Ohja... hardstyle niet commercieel?Het was net zo commercieel als dat jumpstyle nu is. De hype is alleen voorbij. Maar beter ook, want de goede hardstyle is echt op 1 hand te tellen. Vaak is het meer een ranzige mix van hardhouse en hardtrance en tegenwoordig ook jump
.
Nu geen onzin meer verkondigen babbels![]()
Genoeg eigen kennis... hoef voor dit onderwerp geen anderen na te praten...quote:Op donderdag 19 juli 2007 14:42 schreef BereNDD het volgende:
[..]
![]()
En hier bij een hele grote AMEN!
En voor alle sukketjes die wel reageren maar totaal niet weten waar ze het over hebben..
Reageer zoals Nawien, en praat niet mee met de rest omdat je dan denkt dat je tof bent..
Qlimax 2001.. was denk ik het tofste hardstyle feest waar ik was
Iig een objectieve post, wat positief isquote:Op donderdag 19 juli 2007 14:28 schreef hardstyle_babbels het volgende:
[..]
Nog even snel dan... Op alle grote wat hardere dance festivals... Decibel, Q-base, Defqon... Is het al jaren zo dat hardstyle 2 of zelfs meerdere erea's heeft... In tegenstelling tot bijvoorbeeld hardcore, jumpstyle of whatever... Neem defqon dit jaar feitelijk zelfs al 3 hardstyle area's...(lees meer als vorig jaar!!) De blue (vanzelfsprekend), de red (mainstage) en ook in de freestyle werd eigenlijk alleen maar hardstyle gedraaid...
Ook op q-base dit jaar nog meer hardstyle dan/als vorig jaar...
Dat van qlimax is en blijft ook gewoon een hardstyle feest word ook gewoon al een paar jaar afgesloten door een hardcore act jah... Dat heeft niks te maken met dat hardcore weer in opkomst is... Dat heeft te maken dat zon act een goede afsluiting is voor een ahrdstyle feest... Onder het motto van het laatste uurtje nog ff helemaal los, alle energie eruit laten gaan. Om dezelfde reden begint qlimax bijvoorbeeld ook nooi met een hardstyle act... maar je gaat me hopelijk niet nog banger maken door te zeggen dat hardtrance/jump hardstyle ook al kleiner maken?
Dank uquote:Op donderdag 19 juli 2007 14:42 schreef BereNDD het volgende:
[..]
![]()
En hier bij een hele grote AMEN!
En voor alle sukketjes die wel reageren maar totaal niet weten waar ze het over hebben..
Reageer zoals Nawien, en praat niet mee met de rest omdat je dan denkt dat je tof bent..
Qlimax 2001.. was denk ik het tofste hardstyle feest waar ik was
Prima, ik hou wel van meningen uitwisselen. Overigens was Pavo op Qlimax 2003 ookquote:Op donderdag 19 juli 2007 14:55 schreef hardstyle_babbels het volgende:
[..]
Genoeg eigen kennis... hoef voor dit onderwerp geen anderen na te praten...
Zijn van die qlimax overigens nog livesets te vinden... Mijne rijken maar tot 2003
Pavo @ qlimax 2003...![]()
Je vergist je, maar dat is niet ergquote:_Volgens mij_ waren er minder hardstyle dj's maar ik kan me vergissen.
Ok my badquote:Op donderdag 19 juli 2007 15:12 schreef Just_Shut_Up het volgende:
[..]
Je vergist je, maar dat is niet erg.
Daarom staat er Mênnus Brabanderquote:Op donderdag 19 juli 2007 15:17 schreef Nawien het volgende:
Jij woont in Limburg toch? Loopt altijd achter op de Randstad ouwe![]()
geintje ofc
even een kleine greep...quote:Op donderdag 19 juli 2007 14:57 schreef Nawien het volgende:
Van Defqon weet ik het ff niet, ben er niet geweest, kaarten waren uitverkocht. Maar, wat ik van die lineup gezien heb, is dat er hele goede hardcore dj's kwamen. Nosferatu/Endymion/Promo/Angerfist en nog een paar. _Volgens mij_ waren er minder hardstyle dj's maar ik kan me vergissen.
Weet ik daarom was het zo leuk om het nog een keer te doenquote:Op donderdag 19 juli 2007 13:27 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Je moet eens weten hoe vaak dat echt gepost wordthet stond nog net niet onder ctrl+c
Ik doelde alleen op dat stukje met geen goeie hardstyle producers op defQon 1quote:
Kijk hier heb je het al. Deze dj's (the prophet/deepack/dana/isaac/zany) hebben voorheen allemaal hardcore gedraaid en zijn nadat hardcore "doodging" hardstyle gaan draaien. Althans hardstyle. Meeste van deze dj's hebben nooit echte hardstyle gedraaid op Dana na. Prophet is bijvoorbeeld meer oldskool. Omdat hardcore weer in de opkomst is, gaan deze dj's langzamerhand terug naar "de roots".quote:Op donderdag 19 juli 2007 15:23 schreef MrDice het volgende:
[..]
even een kleine greep...
Alpha2, Luna, Showtek, Tatanka, the Prophet, Deepack, Dana, Isaac, Technoboy, Zany, Trilok & Chiren
en nog genoeg anderen waar ik zelf niet zo heel veel vanaf weet maar vast voor de aanwezigen vast erg vet waren. Ik wil niet zeggen dat je verhaal geen waarheid kent, maar om te zeggen dat Hardstyle op sterven ligt.. Wellicht ligt het inderdaad aan de definitie want de klassieke hardstyle zoals 2000 is het allang niet meer. Maar ondanks alle stromingen denk ik dat gezien het grote aanbod feesten dat in de kern hardstyle is (qbase, defqon, qlimax, decibel, black) lijkt het me toch nog wel bestaansrecht hebben.
Enlighten me please. Ik heb niks over hardstyle producers op Def gezegd? Los van het feit dat daar geen producers komen. Een producer is vaak een dj, een dj is meestal geen producerquote:Op donderdag 19 juli 2007 15:37 schreef Just_Shut_Up het volgende:
[..]
Ik doelde alleen op dat stukje met geen goeie hardstyle producers op defQon 1.
Goede post, al luister ik niet naar bovengenoemde genres.quote:Op donderdag 19 juli 2007 01:48 schreef hardstylesage het volgende:
Hardstyle is over zn top heen... helaasch... vroegah was het vet.. het goede van hardcore en het goede van trance!
Toen werd het steeeeeds harder en harder, wat ook heel goed was!
Maar toen kon het niet meer harder want dan werd het hardcore... dus werd er maar gekort op de melodieen
![]()
![]()
![]()
![]()
Hardcore blijft op de ouwe voet verder gaan en ondertussen worden de betere stromingen (met name Darkcore) meer bekend.
Peaky Pounder![]()
Unexist![]()
Tieum![]()
Manu le Malin![]()
Nog een hele hoop die ik vergeet op te noemen maar net zo goed zijn![]()
Waar ik me dan wel weer kenkertje hard aan erger zijn van die 13 jarige kutknaapjes die zo'n grijs/zwarte camo broek aan hebben. Die stonden eerste te hakken op hardcore, wat opzich al erg was... maar nu staan ze op straat te jumpen!![]()
![]()
![]()
Nee... Flippo's waren toch echt beter als rage
en dat is juist hetgeen dat totaal nergens op slaat... waar toon je dat nu mee aan... Van al die grotere dj's is er nog niet 1 die weer echte hardcore is gaan draaien... Soms draait de prophet nog wat early setjes... Maar produceren doettie alleen nog amar in hardstyle... Zany die het laatste jaar echt hardstyle platen maakt alsof het warme broodjes zijn... Er is echt niemand van die namen die weer terug in de hardcore scene is of gaat...quote:Op donderdag 19 juli 2007 15:37 schreef Nawien het volgende:
[..]
Kijk hier heb je het al. Deze dj's (the prophet/deepack/dana/isaac/zany) hebben voorheen allemaal hardcore gedraaid en zijn nadat hardcore "doodging" hardstyle gaan draaien. Omdat hardcore weer in de opkomst is, gaan deze dj's langzamerhand terug naar "de roots".
Ik heb ook nooit beweerd dat hardstyle dood is. Zeker niet, ik zeg dat er een trendsverschuiving is. hardstyle wordt minder en hardcore wordt meer. Maargoed, als deze trend zich doorontwikkeld, DAN gaat hardstyle wel dood. maargoed dat zou een kwestie van jaren zijn. Denk persoonlijk een jaar of 3 a 5.
wat een kut kwaliteit zeg.quote:Op donderdag 19 juli 2007 11:58 schreef Intermec het volgende:
hier nog even de gehele intro
http://video.google.com/videoplay?docid=-2404939772749360097&q=deepack+euphoria&total=3&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0
Pff je snapt het niet he. Het is niet zo dat het van het 1 op het andere moment gebeurt, maar je ziet het langzaam gebeuren en DAAR heb ik het over. Overigens kunnen ze hardstyle producen, maar ik heb het over wat ze draaien, dus producen is dan ook niet relevant. Als je bijvoorbeeld luistert naar verschillende sets over verschillende periodes zul je horen dat de bass verandert, en raad is waar die bass op gaat lijken? Juist een hardcorebase.quote:Op donderdag 19 juli 2007 15:48 schreef hardstyle_babbels het volgende:
[..]
en dat is juist hetgeen dat totaal nergens op slaat... waar toon je dat nu mee aan... Van al die grotere dj's is er nog niet 1 die weer echte hardcore is gaan draaien... Soms draait de prophet nog wat early setjes... Maar produceren doettie alleen nog amar in hardstyle... Zany die het laatste jaar echt hardstyle platen maakt alsof het warme broodjes zijn... Er is echt niemand van die namen die weer terug in de hardcore scene is of gaat...
Sterker nog Darkraver en pavo gaan zelfs de tegenovergestelde kant op (jump)...
en zoals al eerder vermeld waren er tig hardstyle dj's op defqon... Om je vingers bij af te likken... Wat je onder hardstyle verstaat is trouwens idd steeds moeilijker te omschrijven dat ben ik met je eens... Magoed dis gewoon overal in de dance steeds meer het geval... In de hardstyle heb je nu ook alweer de new-style... Dat dan weer tussen jump en hardstyle in ligt... en zo worden alle stromingen steeds moeilijker te beschrijven... Voor mij is hardstyle een plaat met een goede kick, die ongeveer 150 bpm is...
Hardcore is iets sneller neem ik aan... Al is hardstyle dus ook al van 140 bpm naar nu af en toe al 152 ofzo gegaan... Hooguit dat dit dan iets meer richting de hardcore kant gaat... Maar voor mij is er nog steeds een gigantisch verschil tussen hardcore en hardstyle...!
Excuses, deels fout gelezen.quote:Op donderdag 19 juli 2007 15:40 schreef Nawien het volgende:
[..]
Enlighten me please. Ik heb niks over hardstyle producers op Def gezegd? Los van het feit dat daar geen producers komen. Een producer is vaak een dj, een dj is meestal geen producer
Daar doelde ik op.quote:Van Defqon weet ik het ff niet, ben er niet geweest, kaarten waren uitverkocht. Maar, wat ik van die lineup gezien heb, is dat er hele goede hardcore dj's kwamen. Nosferatu/Endymion/Promo/Angerfist en nog een paar. _Volgens mij_ waren er minder hardstyle dj's maar ik kan me vergissen.
Daar ben ik het mee eens. De lijn tussen de twee stijlen is een beetje aan het vervagen, niet dat ik er last van hebquote:Maar jij zegt dat Hardcore en hardstyle zo erg verschillen, wat precies dan? Zit namelijk vrij weinig verschil in
Aah ok, we maken allemaal foutenquote:Op donderdag 19 juli 2007 16:03 schreef Just_Shut_Up het volgende:
[..]
Excuses, deels fout gelezen.
[..]
Daar doelde ik op.
Mag het, als er geld mee te verdienen is?quote:Op donderdag 19 juli 2007 16:05 schreef Dr.Droxz het volgende:
hahaha mensen die hier serieus zijn over muziek, LUTSERS!!!!!!!
Lees editquote:Op donderdag 19 juli 2007 16:05 schreef Nawien het volgende:
[..]
Aah ok, we maken allemaal fouten![]()
Maar ik bedoelde minder in aantallen, niet in kwaliteit. Want die dj's die jij opsomde zijn echt wel goed![]()
Wtf, ik heb precies hetzelfde..quote:Overigens hou ik ook van progressive/club/dance/R&B/rap/Drumm&bass/2-step/garage dus ik ben ook geen pillejaapie of 1 of andere hardcorejunk
Nicequote:Op donderdag 19 juli 2007 16:07 schreef Just_Shut_Up het volgende:
[..]
Lees edit.
[..]
Wtf, ik heb precies hetzelfde..![]()
Euhm kneus, volgens mij was er toch echt een Hardcore, een early en een industrial hardcore area op Defqon.quote:Op donderdag 19 juli 2007 14:28 schreef hardstyle_babbels het volgende:
[..]
Nog even snel dan... Op alle grote wat hardere dance festivals... Decibel, Q-base, Defqon... Is het al jaren zo dat hardstyle 2 of zelfs meerdere erea's heeft... In tegenstelling tot bijvoorbeeld hardcore, jumpstyle of whatever... Neem defqon dit jaar feitelijk zelfs al 3 hardstyle area's...(lees meer als vorig jaar!!) De blue (vanzelfsprekend), de red (mainstage) en ook in de freestyle werd eigenlijk alleen maar hardstyle gedraaid...
Ook op q-base dit jaar nog meer hardstyle dan/als vorig jaar...
Dat van qlimax is en blijft ook gewoon een hardstyle feest word ook gewoon al een paar jaar afgesloten door een hardcore act jah... Dat heeft niks te maken met dat hardcore weer in opkomst is... Dat heeft te maken dat zon act een goede afsluiting is voor een ahrdstyle feest... Onder het motto van het laatste uurtje nog ff helemaal los, alle energie eruit laten gaan. Om dezelfde reden begint qlimax bijvoorbeeld ook nooi met een hardstyle act... maar je gaat me hopelijk niet nog banger maken door te zeggen dat hardtrance/jump hardstyle ook al kleiner maken?
Stumper... hoe dan ook was er dus dit jaar meer hardstyle te horen als hardcore...quote:Op donderdag 19 juli 2007 16:34 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Euhm kneus, volgens mij was er toch echt een Hardcore, een early en een industrial hardcore area op Defqon.
Hardstyle is aan het dood gaan omdat ze dezelfde fout maken die ooit in de HC scene gemaakt werd, overkill en geen vernieuwing.
Gelukkig zijn er mensen zoals oa Promo die gewoon door blijven gaan en vernieuwen, en heb je mensen als Vince die een goede combo van vroegah en nu maken.
quote:Op woensdag 18 juli 2007 21:46 schreef mstx het volgende:
[..]
Voor een gemiddeld feest is dat zelfs best wel kort. Meestal duurt het 8 tot 10 uur.
* mstx kan niet wachten op Q-Base... 16 uur lang
En over het volume... het is pas goed als je je borstkas voelt trillen.![]()
![]()
Tip: Luister niet.quote:Op donderdag 19 juli 2007 16:52 schreef MrDoegewoon het volgende:
Flikker toch op alles wat ik hoor van die namen lijkt op elkaar, zelfde snelheid, deuntje. Deze week heb ik me ook enorm lopen ergenen aan Luna en Zany op Sensation damn wat een drama, Luna irriteer ik me trouwens al jaren aan met elke keer dezelfde set. Zelfde begint te gelden voor Zany en consorten.
Geloof me ik vind Hardstyle ook wel lekker, maar er komt gewoon niks goeds meer uit. Bij de hardcore wel
Dat is jouw mening, mijne andersom... of njah van hardcore weet ik weinig...quote:Op donderdag 19 juli 2007 16:52 schreef MrDoegewoon het volgende:
Flikker toch op alles wat ik hoor van die namen lijkt op elkaar, zelfde snelheid, deuntje. Deze week heb ik me ook enorm lopen ergenen aan Luna en Zany op Sensation damn wat een drama, Luna irriteer ik me trouwens al jaren aan met elke keer dezelfde set. Zelfde begint te gelden voor Zany en consorten.
Geloof me ik vind Hardstyle ook wel lekker, maar er komt gewoon niks goeds meer uit. Bij de hardcore wel
Ouwe !quote:Op donderdag 19 juli 2007 16:34 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Euhm kneus, volgens mij was er toch echt een Hardcore, een early en een industrial hardcore area op Defqon.
Hardstyle is aan het dood gaan omdat ze dezelfde fout maken die ooit in de HC scene gemaakt werd, overkill en geen vernieuwing.
Gelukkig zijn er mensen zoals oa Promo die gewoon door blijven gaan en vernieuwen, en heb je mensen als Vince die een goede combo van vroegah en nu maken.
Waarom moet je nu weer zo doen. Je was zo goed bezig en nu kom je weer met die kinderachtige manier van discussierenquote:Op donderdag 19 juli 2007 16:47 schreef hardstyle_babbels het volgende:
[..]
Stumper... hoe dan ook was er dus dit jaar meer hardstyle te horen als hardcore...
Dat je vervolgens denkt dat hardstyle dezelfde fout maakt als hardcore moet jij weten... maar het gaat om dezelfde dj's die nu dus wel vernieuwen... Kijk alleen al is naar een producer als zany, of the prophet... als jij daar geen vernieuwing in ziet ben jij hier de mongool... Nog maar niet te spreken over Donkey rollers en showtek...
Ik proef steeds meer de frustratie tegen een muziekstijl die wel echt aan het slagen is... en niet underground en niet commercieel hoeft te zijn om te slagen...!
Het verschil tussen hardcore en hardstyle zit hem in erg veel factoren... Kijk alleen a naar het publiek dat op de verschillende muziekstijlen afkomt... en dan heb ik het vooral over de echte liefhebbers... Niet het hitjes volk!
Begin ze eens te benoemen dan?quote:Het verschil tussen hardcore en hardstyle zit hem in erg veel factoren.
Hier spreek je jezelf heel erg tegen. Ik dacht dat we niet uit moesten gaan van de doelgroep die voor de hitjes komen? Toevallig is het grote publiek "het hitsjesvolk". Dat zijn geen liefhebbers.quote:Op donderdag 19 juli 2007 16:50 schreef hardstyle_babbels het volgende:
De reden dat de hardstyle harder word heeft overigens niet per definitie te maken met het feit dat men de hardcore kant opgaat... Dat doen men niet want als je het grote publiek wilt blijven trekken moet je dat niet doen!
Het word harder omdat hardstyle zich sowieso door melodielijnen al onderscheid van hardcore... In hardstyle zijn deze veel lichter opzwiepender en "vrolijker"... Daarom zal hardstyle nooti gene hardcore worden!
Bovendien mag het ook wel wat harder omdat je anders dus juist die kut jump achtige herrie krijgt!
Ga jij überhaupt stappen (feesten, kroeg, discotheek)? Of ben je gewend om te breien waarbij het doodstil is?quote:Op woensdag 18 juli 2007 22:02 schreef dreugkleut het volgende:
Smaken verschillen en nee je kan niet zes uur dansen, daarom neem je soms ook rust..quote:Op woensdag 18 juli 2007 20:42 schreef dreugkleut het volgende:
Melodieuze hardcorequote:Laatste alinea geeft aan dat je geen hardcore kent. Ook hardcore kent de vrolijke deuntjes ook, en nee, dat zijn geen uitzonderingen. Hardcore is er in zoveel varianten er is voor ieder wat wils. Enige vereiste is dat je van hard moet houden
Ik word eerst op kinderachtige manier aangesproken... Niet de boel gaan omdraaien...quote:Op donderdag 19 juli 2007 17:32 schreef Nawien het volgende:
[..]
Waarom moet je nu weer zo doen. Je was zo goed bezig en nu kom je weer met die kinderachtige manier van discussieren![]()
Maargoed om inhoudelijk erop in te gaan. Jij zegt dat het vernieuwend is, dus mag je aangeven wat er zo vernieuwend is. De schuld op anderen afschuiven is makkelijk.
Wat je niet snapt is dat het geen frustratie jegens hardstyle is. Ik hou van hardstyle, zal de laatste zijn die het afkraakt maar ik ben wel kritisch.
En nu doe je weer precies hetzelfde.
[..]
Begin ze eens te benoemen dan?
Het volk wat er komt zegt niks over de muziek. Wat is muziektechnisch het oh zo grote verschil tussen hardstyle en hardcore?
[..]
Hier spreek je jezelf heel erg tegen. Ik dacht dat we niet uit moesten gaan van de doelgroep die voor de hitjes komen? Toevallig is het grote publiek "het hitsjesvolk". Dat zijn geen liefhebbers.
Kijk maar naar, wat jij zo mooi aanhaalde naar Darkraver en Pavo. Die draaien wat de grote massa wil omdat dat cash is.
De liefhebbers, geven niks om hypes. Die blijven bij hun stijl. En je kan veel van die "gabbers" zeggen, maar het zijn wel de liefhebbers. Altijd zijn ze trouw aan de hardcore gebleven, ipv die paupers die eerst hardcore de shit vinden, dan weer hardstyle en nu weer jump.
Laatste alinea geeft aan dat je geen hardcore kent. Ook hardcore kent de vrolijke deuntjes ook, en nee, dat zijn geen uitzonderingen. Hardcore is er in zoveel varianten er is voor ieder wat wils. Enige vereiste is dat je van hard moet houden
Hardstyle vind zijn ware historie in Duitsland idd..!quote:Op vrijdag 20 juli 2007 08:10 schreef Intermec het volgende:
De artiesten draaien gewoon waar ze voor betaald worden. Betaald de organisatie de artiest X voor setje oldschool dan draait deze oldschool, betalen ze artiest X voor een setje hardcore dan draait deze hardcore.
Vind het overigens mooi dat iedereen Dana aanhaalt als "ontdekker" van hardstyle want die "trend" is meer voortgekomen uit Impulz (Lees: Yoji Biomehanika, Scot Project) die de grenzen van het "hardhouse" wat zijn verleggen. De pitch omhoog en de bass omhoog en zowaar was er een "nieuwe" sound. Dit is opgepikt door Q-Dance die er de noemer hard"style" aangegeven heeft.
Als iemand zijn niveau verlaagt, laat je je dan kennen of negeer je dat gewoon?quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:57 schreef hardstyle_babbels het volgende:
[..]
Ik word eerst op kinderachtige manier aangesproken... Niet de boel gaan omdraaien...
Muziektechnisch zeg ik dus net... Minder BPM en alle hardstyle kent goede melodielijnen... Zoals je zelf al zegt er is ook hardcore die dat kent... Is ook, niet alle hardcore dus...
Ik ken genoeg hardcore om daar wat over te zeggen... Neem de orginele cd's van grote events of livesets van bijvoorbeeld vince... Je hoort hierbij niet veel melodische stukjes... in een hardstyle cd word je ermee dood gegooit!
en je spreekt mij nu elke keer aan over het het bewijzen dat hardstyle populairder word... maar zelf kom je ook niet verder dan het tegen argument van sensation black...want je praatjes m.b.t. tot qlimax inqontrol en dergelijke gaan gewoon simpelweg niet op... Of de hardstyle neemt er toe of blijft gelijk... het neemt iig totaal niet af...! Internationaal gezien neemt hardstyle sowieso toe aangezien het in de landen waar het bekend is populair blijft en er nieuwe landen bijkomen... Magoed we vallen in herhaling... en ben bang dat we het niet eens gaan worden...
Dat hardstyle vernieuwend is staat ook sowieso buiten keif, maar dan moet je je wel in de hardstyle van nu kunnen verdiepen... (Al hoor je standaard neem ik aan wel het basis verschil tussen hardstyle door de jaren heen... Je zegt immers zelf dat het meer richting hardcore gaat) Iets wat jij waarschijnlijk vooral met de hardcore doet en ik met de hardstyle... Als ik naar een hardcore plaat luister kan ik er wel van genieten, maar dat ik nu vernieuwing hoor... Neehh (en jah die zal er dus ongetwijfeld zijn).
Dat van pavo en darkraver ben ik dan wel weer met je eens... maar je laat ook overkomen alsof dana de enige is die een sprong in het diepe heeft gewaagt... en dat is dus niet zo... een van de redenen dat je een prophet of zany niet commercieel kunt noemen... Toen zei de stap naar hardstyle maakten was dat nieuw... (lees: een risico). Hardcore was dan wel inkakkende (toen die tijd), maar voor ahrdstyle was het in de echte beginfase sowieso maar afwachten... Iets wat niet alleen voor dana geld!
Endymionquote:
Klopt inderdaad, alleen 1 maar. hardstyle is niet alleen hardhouse met een hogere pitch en een zwaardere bass. Dana heeft het verder verfijnd.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 08:10 schreef Intermec het volgende:
De artiesten draaien gewoon waar ze voor betaald worden. Betaald de organisatie de artiest X voor setje oldschool dan draait deze oldschool, betalen ze artiest X voor een setje hardcore dan draait deze hardcore.
Vind het overigens mooi dat iedereen Dana aanhaalt als "ontdekker" van hardstyle want die "trend" is meer voortgekomen uit Impulz (Lees: Yoji Biomehanika, Scot Project) die de grenzen van het "hardhouse" wat zijn verleggen. De pitch omhoog en de bass omhoog en zowaar was er een "nieuwe" sound. Dit is opgepikt door Q-Dance die er de noemer hard"style" aangegeven heeft.
Dana heeft het geintroduceert... Figuren als zany, prophet, beholder (en nu showtek, noisecontrollers, D-Block & S-Te-Fan)hebben hardstyle gemaakt tot wat het vandaag de dag is...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:39 schreef Nawien het volgende:
[..]
Klopt inderdaad, alleen 1 maar. hardstyle is niet alleen hardhouse met een hogere pitch en een zwaardere bass. Dana heeft het verder verfijnd.
Klopt deels, is ook 1 van de redenen waarom de hardstyle nu zo anders is. Al deze dj's op S-Te-Fan na, hebben hardcore gedraaid. dat zie je ook weer terug in de hardstyle die er nu is (harder).quote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:44 schreef hardstyle_babbels het volgende:
[..]
Dana heeft het geintroduceert... Figuren als zany, prophet, beholder (en nu showtek, noisecontrollers, D-Block & S-Te-Fan)hebben hardstyle gemaakt tot wat het vandaag de dag is...
Op je verder bovenstaande post reageer ik vanmiddag nog wel!![]()
Dat van de jump ben ik met je eens...zie dat zelf ook als een "verkrachting" van het genre...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:50 schreef Nawien het volgende:
[..]
Klopt deels, is ook 1 van de redenen waarom de hardstyle nu zo anders is. Al deze dj's op S-Te-Fan na, hebben hardcore gedraaid. dat zie je ook weer terug in de hardstyle die er nu is (harder).
Helaas heeft de medaille ook een keerzijde.
Dat is namelijk dat de invloeden zoals jump ook tegenwoordig voorkomen in hardstyle. Ik vind dit persoonlijk echt een verkrachting, maar dat is mijn mening. Kan best dat anderen het helemaal geweldig vinden.
Omg kom opquote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:52 schreef hardstyle_babbels het volgende:
[..]
Dat van de jump ben ik met je eens...zie dat zelf ook als een "verkrachting" van het genre...
www.q-dance.nl
13 oktober 2007: de aller, allerlaatste Qlubtempo ooit...
Jullie zullen wel denken: tuurlijk, weer de laatste. En terecht, want Q-dance heeft meerdere keren aangegeven de laaste Qlubtempo te gaan organiseren. En steeds kwam er toch weer nog een. Kennelijk kan de organisatie moeilijk afscheid nemen van hun kindje. Dat is op zich natuurlijk niet zo gek, want voor Q-dance betekende Qlubtempo in 2001 het begin van een mooi en succesvol tijdperk, maar ook werd daarmee de inmiddels door zo velen geliefde muziekstijl Hardstyle gelanceerd.
Het verhaal over de nieuwe harde stijl na hardcore van de jaren negentig is bij eerdere berichten over Qlubtempo al verteld. Dat hardstyle inmiddels de wereld aan het veroveren is en dat onze DJ’s meer vlieguren dan draaiuren maken is ook geen nieuws meer. Waar gaat dit bericht dan wel over?
Zag het toevallig net op q-dance staan...
Ik denk dat wij dan op dit moment uitgepraat zijn...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:54 schreef Nawien het volgende:
[..]
Omg kom op![]()
neem je zoiets serieus? Kijk eens naar die link die ik gaf. Dit is echt gewoon weer zo een typisch glad praatje.
jaa tuurlijk sluit je ogen maar weer voor de argumenten waar je geen weerwoord op hebt.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:57 schreef hardstyle_babbels het volgende:
[..]
Ik denk dat wij dan op dit moment uitgepraat zijn...
Als je niet gewoon inziet dat het waar is... De dj's draaien echt in steeds meer verschillende landen... en het word echt groter... Daar had ik die woorden van q niet eens voor nodig... maar je wou zo graag een bron...
Alsjeblieft hou je mond en probeer niet leuk te doenquote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:57 schreef hardstyle_babbels het volgende:
Qlubtempo zijn idd de goede feestjes... zal maar niet zeggen dat dit de laatste editie is want dan ga je me vast vertellen dat dit ook weer met het kleiner worden te maken heeft!![]()
Klopt, maar heb je gezien dat het dance charts zijn. dance is een zeer breed begrip, zo komt er in die chart ook club/progressive voor.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:41 schreef MrDice het volgende:
Ehm ik zal me verder hier buiten houden.. maar Nawien, op de site van Mid-Town, wat zou ik daar dan moeten zien om de argumenten te ondersteunen? Ik zie charts.. waarbij de dance charts een top 25 is met erg veel grote hardstyle titels bovenin. en een top 15 hardcore lijst waar ik niet zoveel over kan zeggen. Wat is hier dan zo overduidelijk aan dat hardcore zo enorm groot is en hardstyle minder populair?
Anyways ik zit niet in de hardcore scene, dus ik heb geen idee hoe groot dat op het moment is in verhouding met hardstyle. Kan me verder ook niet zoveel boeien eerlijk gezegd. Volgende week Dominator en over een aantal weken Decibel. Op beide feesten ga ik me prima vermaken.
Ja ben ik het wel mee eens. Overigens gaat het mij ook meer om het feit of de muziek goed is dan wat er groter is, maarja, je weet hoe discussies kunnen lopen hequote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:11 schreef MrDice het volgende:
Ach ik hoef hier niet zonodig over te discussieren. Zolang de hardstyle mij kan bekoren en het aanbod in feesten is groot genoeg, dan ben ik dik tevreden. of hardstyle of hardcore nou groter is is voor mij niet zo relevant. Hardcore is altijd wat meer underground geweest en onder de echte fans is dit toch eigenlijk wel een vereiste. Zodra iets ruikt naar commercieel dan wordt er al snel negatief over gesproken. Kijk alleen maar naar (Sensation) Black. Denk dat veel mensen daarom toch vrij negatief doen over Hardstyle. Ik verwacht dat een groot deel Showtek ook zal uitkotsen, alleen maar omdat ze de boel erg commercieel aan lijken te pakken.
Zoals je ook verteld was Dana een van de pioniers van de Hardstyle en het heeft gevormd tot wat het is. En haar eerste hardstyle cd prijkt dan ook nog altijd vol glans in mijn cd kast. Vervolgens heeft ze de laatste jaren erg veel shit over haar heen gekregen en laten we eerlijk zijn, ze heeft ook vaak best kut staan draaien. Defqon scheen ook niet al te best te zijn? Vorige week vond ik haar dan wel weer top. Maar als ik zie naar de bekendere Hardstylers op dit moment, waar een groot deel van toch op Decibel staat, dan maak ik me niet echt zorgen over de toekomst.
En ik zie luitjes als Showtek, Donkey Rollers en Headhunterz niet echt overstappen naar de Hardcore. Maar je weet maar nooit.
Nederland is een enorm vooruitstrevend land wat betreft de gehele dance scene. En gezien de stormachtige ontwikkeling van vele stromingen de laatste 10 jaar denk ik dat er voor de meesten voorlopig wel bestaansrecht zal zijn. Wellicht met ups en downs zoals de hardcore, maar het zal niet zomaar verdwijnen. Ja Jump misschien, maar daar zullen niet veel mensen rouwig om zijn.
Tja als je vrienden zo kortzichtig zijn om te zeggen dat al het andere kut is... dat is niet ons probleem. Ik luister ook erg veel naar pop, rock, heb laatst een oude cd van Spineshank onder het stof vandaan gehaald en de Cranberries en K's Choice collectie staan steevast op mijn mp3 speler.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:48 schreef paradoXical het volgende:
In mijn optiek staat hardstyle/hardcore synoniem aan slechte smaak. Jullie weten gewoon niet dat er nog meer te koop is. Vrienden van mij zijn ook helemaal into hardtyle, en al het andere is "kut". Altijd overal die tyfusherrie op...
Verschrikkelijk.
Ja..quote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:09 schreef Intermec het volgende:
Wiki?
quote:Zolang de hardstyle mij kan bekoren en het aanbod in feesten is groot genoeg, dan ben ik dik tevreden.
Nog een keerquote:Tja als je vrienden zo kortzichtig zijn om te zeggen dat al het andere kut is... dat is niet ons probleem. Ik luister ook erg veel naar pop, rock, heb laatst een oude cd van Spineshank onder het stof vandaan gehaald en de Cranberries en K's Choice collectie staan steevast op mijn mp3 speler.
Maar het gevoel om met zo'n enorme meute zoals bij Black los te gaan op de muziek. De verbroedering, sensatie en prikkels zijn onovertroffen. Dat ik dan liever los ga op Hardstyle dan Hardcore is mijn keuze. Maar mensen die hardstyle liefhebbers zo afbranden verdienen van mij geen respect. De meesten weten niet eens waar ze het over hebben.
Ach ieder zijn ding. Ik vind de sfeer op dat soort evenementen altijd erg gespannen en zeker niet relaxed. Ligt misschien ook wel aan de drugs die er daar doorheen gaan tegenwoordig.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 12:11 schreef MrDice het volgende:
[..]
Tja als je vrienden zo kortzichtig zijn om te zeggen dat al het andere kut is... dat is niet ons probleem. Ik luister ook erg veel naar pop, rock, heb laatst een oude cd van Spineshank onder het stof vandaan gehaald en de Cranberries en K's Choice collectie staan steevast op mijn mp3 speler.
Maar het gevoel om met zo'n enorme meute zoals bij Black los te gaan op de muziek. De verbroedering, sensatie en prikkels zijn onovertroffen. Dat ik dan liever los ga op Hardstyle dan Hardcore is mijn keuze. Maar mensen die hardstyle liefhebbers zo afbranden verdienen van mij geen respect. De meesten weten niet eens waar ze het over hebben.
Gespannen? Weet niet waar jij dan heen ging... Overal waar ik kom is iedereen altijd zwaar relaxed tegenover elkaar. Dat moet ook wel want je betaald je vaak scheel aan een kaartje en weet ik wat. Dus ruzie zoeken doe je de week later wel in de lokale boerendiscotheek. En tja je ziet genoeg mensen met drugs op, maar problemen zie je eigenlijk nergens. Bier omstoten en elleboogjes links of rechts, een blik, een verontschuldiging en samen verder stampen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:24 schreef paradoXical het volgende:
Ach ieder zijn ding. Ik vind de sfeer op dat soort evenementen altijd erg gespannen en zeker niet relaxed. Ligt misschien ook wel aan de drugs die er daar doorheen gaan tegenwoordig.
Ik ging vroeger vaak naar feesten, maar ben er gewoon achter gekomen dat het niet mijn ding is
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:35 schreef Kijkeensaan het volgende:
Ik heb echt een grafhekel aan deze muziek. Stelletje mongolen.![]()
Gelukkig heb ik nu een vriend die altijd naar dit soort feesten gaat en nike air max draagt.![]()
Hou het even serieus...quote:Hardstyle was achteraf eigelijk enkelt en alleen een middel om een grotere doelgroep aan te spreken en ze klaar te stomen voor een genre wat "dood" aan het gaan was: Hardcore.
Je nickname zegt genoegquote:Op woensdag 18 juli 2007 20:42 schreef dreugkleut het volgende:
negers weten. hoofden omhoog!quote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:49 schreef sombogywogy het volgende:
De TS is cker zo'n 'hater' die wel op partyflock surft naar de mensen die hij zo 'zielig' vind maar eigelijk is hij een mietje en wil hij ook feesten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |