abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51606024
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 18:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Er is een verschil tussen niet politiek correct zijn en uit je nek kletsen.
al vergroeit het steeds meer lijkt wel.
pi_51608342
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 18:04 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik zal u de details besparen, maar hou het erop dat nog net niet het achterhuis van Anne Frank voorbij kwam zeilen.
Is dat heel raar als je crimineel of ander gedrag gaat koppelen aan genen/ huidskleur .

Daar konden de nazi's nog wat van leren . En hoe ga je bepalen of iemand een zwaardere strafmaat verdient? Het voorhoofd opmeten?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_51608443
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 21:06 schreef sneakypete het volgende:

[..]

al vergroeit het steeds meer lijkt wel.
Inderdaad er lopen nu nogal wat figuren onder andere hier op fok rond die politiek incorrect proberen te zijn om het politiek incorrect zijn
pi_51611446
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 22:15 schreef du_ke het volgende:

[..]

Is dat heel raar als je crimineel of ander gedrag gaat koppelen aan genen/ huidskleur .

Daar konden de nazi's nog wat van leren . En hoe ga je bepalen of iemand een zwaardere strafmaat verdient? Het voorhoofd opmeten?
zie mijn laatste post in FB dat je mijn insteek totaal hebt gemist.

[POL FB] Kloonmodden en modklonen
  † In Memoriam † woensdag 18 juli 2007 @ 23:38:56 #25
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51611585
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 18:58 schreef Elefes het volgende:
Dat je dingen mag zeggen betekent niet dat je maar alles moet zeggen.
Nee, maar dat betekend ook niet dat je je bek moet houden als jij wat wil zeggen.
Carpe Libertatem
pi_51612315
Tja, wat politiek incorrecte mensen vergeten, is dat politiek correcten ook recht op vrijheid van meningsuiting hebben. Ook zij mogen hun mening geven.

Daarnaast worden mensen met een politiek correcte mening vaak genegeerd. Want ze zijn maar politiek correct bezig. Eh... nee, ze geven gewoon hun mening, en laat die nou toevallig net politiek correct zijn.

Maar ja, dan zijn het meteen boomknuffelaars en geitenwollensokkentypes. En ja, politiek incorrecten zijn meteen racisten en nazi's.

Je zou bijna zeggen dat er een evenwicht was. Ware het niet dat politiek correcten poltiek incorrecten wel serieus nemen, maar andersom dit niet het geval is.

Snap iemand het nog?
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_51614315
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 18:20 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het Marcel van Dam/Paul Rosenmuller-gehalte neemt toe op FOK! heb ik het gevoel ..
Marcel van Dam kon anders ook aardig socratisch tekeer gaan!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_51614432
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 00:01 schreef djenneke het volgende:
Tja, wat politiek incorrecte mensen vergeten, is dat politiek correcten ook recht op vrijheid van meningsuiting hebben. Ook zij mogen hun mening geven.

Daarnaast worden mensen met een politiek correcte mening vaak genegeerd. Want ze zijn maar politiek correct bezig. Eh... nee, ze geven gewoon hun mening, en laat die nou toevallig net politiek correct zijn.

Maar ja, dan zijn het meteen boomknuffelaars en geitenwollensokkentypes. En ja, politiek incorrecten zijn meteen racisten en nazi's.

Je zou bijna zeggen dat er een evenwicht was. Ware het niet dat politiek correcten poltiek incorrecten wel serieus nemen, maar andersom dit niet het geval is.

Snap iemand het nog?
Jawel, maar met de laatste stelling ben ik het niet eens. Want veel politiek correcten nemen Wilders niet serieus en in België is er het cordon sanitaire tegen het Vlaams Blok (of hoe dat tegenwoordig ook mag heten.)
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_51617434
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 01:37 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Jawel, maar met de laatste stelling ben ik het niet eens. Want veel politiek correcten nemen Wilders niet serieus en in België is er het cordon sanitaire tegen het Vlaams Blok (of hoe dat tegenwoordig ook mag heten.)
Kun je nagaan hoe serieus ze het nemen!
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_51617938
'Politiek incorrect' is toch politiek correct geworden, in de betekenis van navolgen wat de grootste gemene deler roept?
De weerlegging van jouw stelling m.b.t. het strenger straffen van allochtonen (en de aannames en conclusies die ermee samengingen) vereist nadenkwerk, vereist een bepaalde kritische instelling. Het ermee eens zijn (wat hip, ofwel politiek correct is) niet.
De herinvoering van apartheid of ideeën die hierop lijken kan alleen geschieden door onwetendheid.
Ook Wilders kan alleen succesvol zijn dankzij onwetendheid. (Goeie topictitel).
(En bij Vogelaar zagen we ook al dat haar redenering rammelde.)

[ Bericht 1% gewijzigd door Burgemeesterinoorlogstijd op 19-07-2007 09:10:53 ]
De duivel draagt Prada.
  donderdag 19 juli 2007 @ 08:46:48 #31
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_51617947
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 00:01 schreef djenneke het volgende:
Dat doen ze toch? Alleen krijgen de "incorrecten" nogal eens (zoals je hieronder al zegt) gelijk racisten en nazis. Ik denk dat je beter voor geitenwollen sok of boomknuffelaar uitgemaakt kunt worden dan voor racist en/of nazi.
quote:

Snap iemand het nog?
Ja hoor. Maar zoals ik hiervoor al aangaf: het probleem met de correcten is dat ze de kool EN de geit willen sparen.
Je kunt niet politiek correct zeggen dat we (lees: het Westen) niet in Afrika (of waar ook) een oorlog -hoe gerechtvaardigd ook- kunnen voeren wegens ons collectieve koloniale verleden, en tegelijk politiek correct roepen dat het een schande is dat er niet wordt ingegrepen.
Je kunt niet politiek correct roepen dat je tegen oorlog/geweld bent (duh, wie niet?), en vervolgens werkeloos toekijken hoe twee of meer bevolkingsgroepen elkaar de hersens in slaan en daar schande van spreken. Maar, hé: jouw geweten is schoon, want jij hebt je handen niet vies gemaakt!
Hoe kun je politiek correct zijn, en tegelijkertijd toestaan dat er zeer politiek incorrecte dingen gebeuren? Wat moet er gebeuren voordat een politiek correct persoon zijn handen durft te bevuilen bij het werken aan een oplossing? Debatteren is leuk, maar ondertussen gebeurt er niets, terwijl actie wel nodig is. En daarom kan ik politiek correcten niet al te serieus nemen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_51617953
Herkenbaar. Het is tegenwoordig taboe om bepaalde problemen te benoemen bij naam en toenaam, "politiek correctheid" is de way to go.
  donderdag 19 juli 2007 @ 08:53:27 #33
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_51618020
Vooral du-ke en SCH hebben er een handje van Fok! te overspoelen met een diarreestroom aan politiek correcte bagger.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_51618067
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 08:46 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Dat doen ze toch? Alleen krijgen de "incorrecten" nogal eens (zoals je hieronder al zegt) gelijk racisten en nazis. Ik denk dat je beter voor geitenwollen sok of boomknuffelaar uitgemaakt kunt worden dan voor racist en/of nazi.
Als je ideeën lijken op racistische of nazistische ideeën wat is het bezwaar om die ook zo te noemen?
Waarom durft EchtGaaf niet te erkennen dat hij racistisch is. Hij wil n.b. langs Socratische wijze zijn medediscussianten het inzicht laten verwerven dat strenger straffen van allochtonen best een manier zou kunnen zijn om de criminaliteit onder allochtonen aan te pakken.
Wat voor wetboek van strafrecht staat zo iemand voor ogen, denk je?
Denk er eens over na.
Een wetboek waarin staat dat voor mensen met een andere huidskleur andere straffen/strengere straffen bestaan dan voor een blanke.
Of zie ik het zwart-wit?
De duivel draagt Prada.
pi_51618125
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 08:47 schreef Scorpie het volgende:
Herkenbaar. Het is tegenwoordig taboe om bepaalde problemen te benoemen bij naam en toenaam, "politiek correctheid" is de way to go.
Nee, hoor.
Alleen bij de voorgestelde oplossingen ligt het probleem.
De duivel draagt Prada.
pi_51618174
Ik denk dat de vrij stoere term 'politiek incorrect' 5 jaar na de dood van Fortuyn is overgenomen door degenen waarvan 5 jaar eerder werd gezegd dat ze politiek correct waren.
De huidige politiek correcten, zoals EchtGaaf, houden niet van kritische belichting van hun ideeën.
Dat gevoel heb ik.
Maar gelukkig blijft de Verlichting/belichting doorgaan.
De duivel draagt Prada.
pi_51618364
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 08:46 schreef RonaldV het volgende:

Ja hoor. Maar zoals ik hiervoor al aangaf: het probleem met de correcten is dat ze de kool EN de geit willen sparen.
Je kunt niet politiek correct zeggen dat we (lees: het Westen) niet in Afrika (of waar ook) een oorlog -hoe gerechtvaardigd ook- kunnen voeren wegens ons collectieve koloniale verleden, en tegelijk politiek correct roepen dat het een schande is dat er niet wordt ingegrepen.
Je kunt niet politiek correct roepen dat je tegen oorlog/geweld bent (duh, wie niet?), en vervolgens werkeloos toekijken hoe twee of meer bevolkingsgroepen elkaar de hersens in slaan en daar schande van spreken. Maar, hé: jouw geweten is schoon, want jij hebt je handen niet vies gemaakt!
Hoe kun je politiek correct zijn, en tegelijkertijd toestaan dat er zeer politiek incorrecte dingen gebeuren? Wat moet er gebeuren voordat een politiek correct persoon zijn handen durft te bevuilen bij het werken aan een oplossing? Debatteren is leuk, maar ondertussen gebeurt er niets, terwijl actie wel nodig is. En daarom kan ik politiek correcten niet al te serieus nemen.
Wat jij politiek correcten noemt, waarschijnlijk links, zijn tegen actie/vuilen handen maken/ingrijpen in gebieden waar verschillende groepen elkaar de hersens inslaan?
De duivel draagt Prada.
pi_51618564
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 08:53 schreef LENUS het volgende:
Vooral du-ke en SCH hebben er een handje van Fok! te overspoelen met een diarreestroom aan politiek correcte bagger.
Een beetje tegenwicht tegen de veel grotere stroom xenofobe boze jongetjes borrelpraat kan dan ook geen kwaad . Extreem rechts heeft hier stukken meer speelruimte als TS doet vermoeden.

Overigens bemoei ik me niet of nauwelijks met topics over moslims. Ik breng enkel zo nu en dan wat nuance aan.
pi_51618619
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 23:35 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

zie mijn laatste post in FB dat je mijn insteek totaal hebt gemist.

[POL FB] Kloonmodden en modklonen
Neehoor dat was niet de insteek die je je topic meegaf. Dat maak je er later van om toch wat "correcter" over te komen. In de kern is het gewoon een van de laagste topics die ik de laatste jaren ben tegengekomen.
pi_51618659
Rechts politieke correctheid (dwz, vooral zoveel mogelijk hameren op liberalisme, allochtonen en veiligheid) is minstens zo vervelend trouwens.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')