Eigen keuze dus. Ik hoop voor jd1982 dat ie een andere maaktquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:33 schreef Tarot het volgende:
De kans is wél vrijwel nihil, maar die kans is het vooralsnog waard.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:39 schreef milagro het volgende:
Dat niet iedereen verdriet hetzelfde verwerkt, vergeet Tarot voor eigen gemak wederom even, en zijn manier van verwerken, godzijdank, niet de norm is idem dito, om dat dan gelijk weer als verweer te gebruiken bij commentaat op zijn obsessieve lange lijden "ik verwerk het gewoon op mijn manier, ik ben jou niet".
Ze heeft me niet mishandeld en ik zie haar verder nooit, dus ik snap de vergelijking niet. En mijn kutleven is verder zo kut nog niet, dus waarom zou ik het opgeven? Voor de rest klinkt je verhaal hetzelfde als een eerdere discussie, waarin je tot de conclusie kwam dat verder erop ingaan geen zin zou hebben.quote:Het is hetzelfde idee in feite als de mishandelde vrouw, die steeds weer terugkeert naar die klootzak, het is een kutleven, maar wel bekend en dus lekker veilig....
serieus, jij snapt niet zoveel hé, tarotquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:54 schreef Tarot het volgende:
Ze heeft me niet mishandeld en ik zie haar verder nooit, dus ik snap de vergelijking niet. En mijn kutleven is verder zo kut nog niet, dus waarom zou ik het opgeven? Voor de rest klinkt je verhaal hetzelfde als een eerdere discussie, waarin je tot de conclusie kwam dat verder erop ingaan geen zin zou hebben.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:57 schreef petitlapin2 het volgende:
serieus, jij snapt niet zoveel hé, tarot![]()
als je gewoon al niet begrijpt wat milagro wil zeggen met een situatie is die is te vergelijken met de jouwe, dan kan je toch niet een al te groot licht zijn hé...quote:
Zo ken ik ook nog wel een paar vergelijkingen. Asjeblieft zeg...quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 17:05 schreef petitlapin2 het volgende:
als je gewoon al niet begrijpt wat milagro wil zeggen met een situatie is die is te vergelijken met de jouwe, dan kan je toch niet een al te groot licht zijn hé...
Laat dat gewoon achterwege. Jij kiest ervoor om in een bepaalde situatie te blijven hangen, fine, maar voor anderen is dat gelukkig anders. Jouw manier van ermee omgaan is -godzijdank- nogal uniek en ik zou zeggen hou dat dan zo. Vergelijk de situatie van anderen die hier posten niet met de jouwe, probeer niet een soort gevoel te creeren van 'wij zitten in hetzelfde schuitje'. Laat die anderen alsjeblieft buiten jouw schuitje, snap je? Ik gun het zo'n jd1982 of wie dan ook niet dat ie ook vier jaar zo gaat zwelgen.quote:
Die opmerking sloeg op het feit dat relaties waarin mensen vreemdgaan volgens mij geen lange toekomst beschoren zijn. Dat heeft niks te maken met ex-en. Ik snap je angst, maar ik heb nog nooit aangekondigd dat iets jaren gaat duren omdat het bij mij toevallig zo is.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 17:26 schreef thaleia het volgende:
Zo'n reactie bijvoorbeeld, als iemand schrijft "ik weet dat ik met mijn nieuwe vriendin meer toekomst heb dan met haar", en dan kom jij met "Reken d'r maar niet op" [...] zo'n reactie van "ik weet wat je voelt, maak je borst maar nat, dit gaat jaren duren en je komt er nooit overheen". JIJ niet nee, maar die ander heus wel.
De eerste zin in deze reactie geeft volgens mij toch wel aan dat ik dat doe. Maar dan nog....quote:Laat die anderen alsjeblieft buiten jouw schuitje, snap je?
... ik denk niet dat ik daar ook maar één druppel aan bijdraag. Natuurlijk gun ik jd1982 dat ook niet, als ik reageer op problemen van andere mensen, dan doe ik dat met goede bedoelingen en niet omdat ik zonodig meer mensen nodig heb opdat ik niet de enige ben.quote:Ik gun het zo'n jd1982 of wie dan ook niet dat ie ook vier jaar zo gaat zwelgen.
Bron: De kunst van het loslaten van een ex - deel 19quote:het komt allemaal goed![]()
![]()
In het artikel staat:quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 17:26 schreef thaleia het volgende:
..... Jouw manier van ermee omgaan is -godzijdank- nogal uniek en ik zou zeggen hou dat dan zo.
quote:De jongere mannen zijn nog extremer in het koesteren van 3 jaar en langer durende, valse hoop. Een kwart van de onderzocht mannen onder de 40 kent dit lot, tegen slechts 10 procent van hun vrouwelijke leeftijdgenoten.
Tot slot:quote:Een man van 37: “Ik heb heel erg lang hoop gehouden. Doordat ik in deze lang periode geen communicatie met haar had, werd zij voor mij een mythe.”
Hoewel mensen hier hun gevoelens vrij uiten, blijft dit natuurlijk redelijk anoniem en veilig. Ik haal hier uit dat als je de moed kan verzamelen om eerlijk te zijn tegen de mensen in je omgeving zul je eerder gedwongen worden om de waarheid onder ogen te zien.quote:Het lijkt mij dat deze communicatieve eigenschap vrouwen eerder dwingt om de waarheid onder ogen te zien, dan mannen die zwijgend in hun dromen vluchten.
zeg niet dat wij vrouwen hier nog niet ons best hebben gedaan om je wakker te schuddenquote:[b]Op woensdag 8 augustus 2007 09:56 schreef
Hoewel mensen hier hun gevoelens vrij uiten, blijft dit natuurlijk redelijk anoniem en veilig. Ik haal hier uit dat als je de moed kan verzamelen om eerlijk te zijn tegen de mensen in je omgeving zul je eerder gedwongen worden om de waarheid onder ogen te zien.
Het enige dat ik van jou gisteren om mijn oren kreeg, waren snauwende en beledigende opmerkingen. Maargoed... constructieve reacties zijn ook aan mij verspild.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 09:59 schreef petitlapin2 het volgende:
zeg niet dat wij vrouwen hier nog niet ons best hebben gedaan om je wakker te schudden![]()
Het antwoord daarop had ik nog niet gegeven. De mensen in mijn omgeving weten hier niks vanaf en denken dat ik een vrolijke reisbeluste sportieve gelukkige vent benquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:49 schreef petitlapin2 het volgende:dus je verkiest beschouwd te worden als een wereldvreemde enge ongelukkige vent die er na vier jaar nog niet in slaagt om over één of andere korte relatie te geraken, .....
het is dan ook moeilijk, om niet te zeggen onmogelijk, om nog enige vorm van begrip voor je op te brengen.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:09 schreef Tarot het volgende:
Het enige dat ik van jou gisteren om mijn oren kreeg, waren snauwende en beledigende opmerkingen. Maargoed... constructieve reacties zijn ook aan mij verspild.
Dat het niet méér over hem zegt dan zijn vrienden. Dat de mensen in je omgeving jou voorbij een bepaald punt niet kunnen helpen is vrij normaal. En dat hij dit punt bereikt had was ook al bekend. Het zegt dus precies evenveel.... geen nieuwe informatie.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 11:45 schreef petitlapin2 het volgende:
in welke zin slaat joeyt dan de plank mis?
Volgens mij begrijp jij gewoon niet wat ik ermee bedoel...quote:Op donderdag 9 augustus 2007 11:55 schreef Tarot het volgende:
[..]
Dat het niet méér over hem zegt dan zijn vrienden. Dat de mensen in je omgeving jou voorbij een bepaald punt niet kunnen helpen is vrij normaal. En dat hij dit punt bereikt had was ook al bekend. Het zegt dus precies evenveel.... geen nieuwe informatie.
Zijn reactie sloeg op de manier waarop mensen hier vervolgens mee omgaan.
Zoveel mensen, zoveel visies. De één werkt zich het schompes in het fitnesszaal, de ander houdt zich na vier jaar nog bezig met de vraag of een smsje wel of niet kan. De één is misschien wat constructiever bezig dan de ander, en dat kan botsen. Accepteer dat, negeer dat, maar ga niet verwachten dat iedereen met een afwijkende mening voortaan maar weg moet blijven.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 11:14 schreef dawg het volgende:
[..]
Joe mag niet wat tegengas geven? Dan heeft dit topic geen nut, want een dergelijk topic is er al, en heet HVJJN.
Het één sluit het ander niet uit hoorquote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:59 schreef Nosh het volgende:
Dit is geen lonely hearts-uithuil club, een beetje nuchterheid mag écht wel.
Zolang je alleen nog maar aan haar denkt om een discussie uit te vechten, zal elk contact volgens mij alleen maar destructief zijn. Wat heeft ze fout volgens jou?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 00:00 schreef Zwoerd888 het volgende:
Al twee weken zonder haar. Ik wil zo graag contact met haar opnemen en vertellen dat ze het fout heeft, maar ik vrees dat het alleen maar schelden word.
je beperkt haar niet qua tijdsvrijheid, maar qua trouw, ze wil blijkbaar toch die vrijheid ook hebben... niet dat ze al iemand op het oog heeft persé, maar gewoon het idee dat áls ze elders is, feestje, vakantie, studie, maakt niet uit, dat ze zich toch beperkt voelt met bepaalde nieuwe kontakten die ze op doet.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:24 schreef Zwoerd888 het volgende:
Volgens haar beperk ik haar in haar vrijheid. Een onzin 1ste klasse want we zagen elkaar net 1 keer in de week, misschien zelfs in de 2 weken. Maar ze is op vakantie geweest in Mexico en heeft daar goed staan feesten en ik denk dat ze bang is geworden dat het niet meer kan als ze bij mij is.
Ik vind het vreemd omdat ik haar altijd vrij heb gelaten in het stappen met vrienden en vriendinnen. Ik ben ook vaak zat zonder haar op pad geweest. Het probleem is echter dat ze werkzaam is in de horeca en dat ze haar vrienden al zo weinig ziet.
En de update van mijn situatie is:quote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:46 schreef DenhaagBRI het volgende:
even een update over mijn situatie, ik ben bijna weer fit van mn blesure, ik heb na deze week nog 1 week vakantie en ondanks dat k bijna niemand ken hier ga ik lekker weer rustig aan sporten, naar strand met de paar mensen die k wel ken, lekker uitrusten, en daarna weer aan t werk en naar school, gewoon mn leven opbouwen weer
ow en natuurlijk het belangrijkste, nooit meer dingen gaan opgeven voor een vriendin, uiteindelijk kom je jezelf toch wel tegen, gewoon voor jezelf gaan dus, de rest komt wel.
succes!
dat is goed om te horen!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 19:55 schreef MaVaEe het volgende:
[..]
En de update van mijn situatie is:
Heb al een hele tijd geen contact met haar en heb ook geen behoefte meer om contact met haar te leggen. Morgen ga ik de auto van mn dromen kopenen ik kreeg vandaag sinds een hele tijd een smsje van haar dat ze het leuk vond dat ik hem gekocht had en dat zij ook een auto had gekocht. Het smsje laat me koud en ik was al helemaal niet van plan om er op te gaan reageren
.
Bij deze is dit dus mijn laatste berichtje over mijn situatie!![]()
Succes voor de mensen die het nog wel moeilijk hebben maar jullie komen er echt wel overheen!![]()
Damn ik word herkend!quote:Op zondag 12 augustus 2007 00:30 schreef erik-de-perik het volgende:
[..]
dat is goed om te horen!![]()
en zeg, is die droomauto....is dan een MINI?? ik zag namelijk op het NewMINIForum dat er 'iemand' met de zelfde naam net een nieuwe mini had...
"De kunst van het loslaten van je oude auto"quote:Op zondag 12 augustus 2007 11:03 schreef erik-de-perik het volgende:
ik ken het.. heb er zelf 1tje 2.5 jaar gehad, maar die moest weg aangezien ik bijna 40.000 km per jaar rijd. Maar de liefde is er nog steeds, dus vandaar dat ik het forum volg..
en daarom past ze ms juist niet bij je, te confronterend ms, voor haar, voor jou?quote:Op zondag 12 augustus 2007 15:13 schreef Godshand het volgende:
we zouden msn vrienden blijven (ja Internetrelatie) na onze gezamenlijke vakantie...
echter moest ze over iets heel onzinnigs nog nabellen en het ging om een positieve aktie van mn kant...
echter ze ziet het als iets heel negatiefs.. zij schelden aan de telefoon..
nouja alles dr uitgegooid msn etc, nummer gewist... maar mis dr toch![]()
![]()
![]()
vrienden snappen er niks van dat ik zo down ben, de totale relatie duurde maar 3 weken en daarna 6 dagen op vakantie met dr... maarja zelden iemand meegemaakt die op sommige fronten zo bij me past.. het was bijna een vrouwelijke versie van Godshand
het was 2 weken wederzijds, en we hadden 3x gedate voordat het "aan" ging... met de vakantie erbij ken ik haar al in totaal 5 maanden, waarvan de eerste 2 maanden alleen digitaal...quote:Op zondag 12 augustus 2007 16:43 schreef milagro het volgende:
[..]
en daarom past ze ms juist niet bij je, te confronterend ms, voor haar, voor jou?
je leest hier vaak dat als een relatie maar kort duurde, je het niet eens een relatie mag noemen, en je je dan ook aanstelt als je er verdriet om hebt, als het over is.
vind dat zo'n onzin.
als iemand je raakt dan raakt-ie je, en dat kan zelfs door 1 ontmoeting al zo zijn.
dat je er geen maanden om moet gaan treuren zielig in een hoekje, okay, maar verdriet is verdriet, hartzeer is hartzeer en iemand missen die je feitelijk maar kort kende is dan ook helemaal niet raar, ook niet als dat totaal niet of minder wederzijds was.
Verdriet kan je er idd van hebben. Maar om het na 3 weken een volwaardige relatie te noemen gaat mij iets te ver.quote:Op zondag 12 augustus 2007 16:43 schreef milagro het volgende:
[..]
en daarom past ze ms juist niet bij je, te confronterend ms, voor haar, voor jou?
je leest hier vaak dat als een relatie maar kort duurde, je het niet eens een relatie mag noemen, en je je dan ook aanstelt als je er verdriet om hebt, als het over is.
vind dat zo'n onzin.
mij ook, hoor, maar 3 maanden omgaan met 1 en dezelfde, ervanuitgaande beide dat het exclusief is en elkaar wekelijks zien, spreken, dan heb je een relatie wmb, sommigen menen dat het dan nog die naam niet waard is.quote:Op zondag 12 augustus 2007 23:43 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Verdriet kan je er idd van hebben. Maar om het na 3 weken een volwaardige relatie te noemen gaat mij iets te ver.
tja, ik zou dan zeggen dat ze dan nooit echt verliefd was, ms wel verliefd op het idee weer een mogelijke vriend te hebben, die behoefte daaraan , een relatie, was er heel sterk.quote:Op zondag 12 augustus 2007 23:40 schreef Godshand het volgende:
[..]
het was 2 weken wederzijds, en we hadden 3x gedate voordat het "aan" ging... met de vakantie erbij ken ik haar al in totaal 5 maanden, waarvan de eerste 2 maanden alleen digitaal...
maar ze is nogal veeleisend tav mannen...
heeft een verlanglijstje in dr hoofds waar mannen aan moeten voldoen... naja op enkele punten voldoe ik er niet aan... dus sja toen werd de verliefdheid minder...
Zulk soort gedrag verdient misschien wel een eigen topic. Voor de psychologen onder ons: valt dit in een hokje te plaatsen en is hier een naam voor?quote:Op maandag 13 augustus 2007 00:05 schreef milagro het volgende:
...sommige dames hebben een plaatje in een hoofd, zo en zo moet het lopen, eruitzien, hun leven, carriere evt, en de vent moet in dat plaatje passen, het moet helemaal kloppen. Zodra je niet meer aan dat plaatje voldoet of blijkt te voldoen, om wat voor reden dan ook, kun je wieberen.
ja hoor, ueber rationele carriere vrouw.quote:Op maandag 13 augustus 2007 14:16 schreef Tarot het volgende:
[..]
Zulk soort gedrag verdient misschien wel een eigen topic. Voor de psychologen onder ons: valt dit in een hokje te plaatsen en is hier een naam voor?
Die types ken ik juist meer uit de categorie "niet-carrierevrouwen". "Ik wil rond m'n 22e een vast vriendje, en dan rond m'n 24e trouwen, en kort daarna een kind, en dan wonen in een huisje met een tuin en een hond en drie dagen per week werken op kantoor bij Anita en Chantal, m'n beste vriendinnen". En zo loopt het dan ook.quote:Op maandag 13 augustus 2007 00:05 schreef milagro het volgende:
sommige dames hebben een plaatje in een hoofd, zo en zo moet het lopen, eruitzien, hun leven, carriere evt, en de vent moet in dat plaatje passen, het moet helemaal kloppen.
Nou, ik denk dat veel mensen die hier komen hier heel veel aan kunnen hebbenquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:44 schreef Sarh het volgende:
schrijf het meer voormezelf dan dat ik iemand probeer te helpen maar ik ben sinds het uit is gegaan door een hel gegaan, en met elke dag groei ik er iets overheen, zal best nog een lange weg zijn maar ik ga gewoon me leven oppakken en zoveel mogelijk plezier uit de dingen proberen te halen en als zo'n emo wrak als ik dat kan moet iedereen dat kunnen![]()
En bij ons was het ook anders. We zijn weer bij elkaar en het is nog leuker dan eerst.quote:Op woensdag 11 juli 2007 11:19 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Bij jullie is alles anders en is het geen lulsmoes... RINGGGGGGGGGGGGGGGGG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wake up call.
Wat gebeurt er als ze een ander tegenkomt die ze helemaal leuk vindt, waar ze verliefd op wordt en een relatie mee gaat willen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |