abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51522729
Attention!!!!! Het volgende lange verhaal is waarschijnlijk alleen interessant als je jezelf een beetje kunt vinden in de topic titel.

Ik ben een jonge man van 25 jaar en heb dus zoals de topictitel al zegt nog nooit enige vorm van liefde mogen ervaren. Ik had tot mijn 24 zelfs nog nooit seks gehad. 1 van mijn normen en waarden was dat de eerste keer zou moeten gebeuren met iemand waar ik van hield. Echter al de vrouwen waar ik veliefd op ben geweest tot mijn 24ste waren voor mij onbereikbaar. Noem me shallow maar ben tot nu toe alleen maar verliefd geworden op mooie sociaal onderlegde vrouwen/meiden die zeer goed in de markt liggen bij de meeste mannen. Echter is verliefd worden niet iets waar je bewust voor kiest, maar iets wat je overkomt. Zelf ben ik echter zeer 'incompatible' met vrouwen waardoor al mijn liefdes tot nu toe ver buiten mijn bereik lagen. Met ‘incompatible’ bedoel ik dat ik de sociale capaciteiten mis om een vrouw voor mij te kunnen winnen.

Echter heb ik op mijn 24ste een punt bereikt dat ik het maagd zijn goed zat was en besloten had mijn normen en waarden te laten vallen en seks te hebben met de eerste beste gewillige dame die op mijn pad terecht zou komen. Een avondje uit, veel alcohol en verstand op nul en het was gebeurd, in eerste instantie viel er een enorme (maatschappelijke) last van mijn rug dat ik niet meer behoorde tot de 'maagden'. Echter de keerzijde was toch dat ik het gevoel had iets moois weggegooid te hebben aan iemand waar ik absoluut geen gevoelens voor had. Dit gebeuren heeft me doen beseffen dat seks zonder liefde voor mij vrijwel betekenloos is en zeer zeker geen oplossing voor mijn probleem

Ik ben nu oud genoeg om mezelf goed in te schatten, en ben me dus zeer bewust dat ik een vrij zekere toekomst tegemoet ga zonder liefde. Dit vooruitzocht stemt mij zeer somber. Tuurlijk probeer ik mijn gedachten te focussen op andere dingen in het leven. Ben bijna klaar met studeren en heb op gebied van carriere kansen een mooie toekomst tegemoet. Echter wordt dit zwaar overschaduwt door mijn gemis aan liefde. Zo erg zelfs dat ik weinig nut meer in het leven zie. Niet dat ik zelfmoord zou plegen, heb mijzelf bij een bijna dood ervaring plechtig gezworen zoiets nooit te doen. Tijdens deze bijna dood ervaring werd ik mij enorm bewust van de liefde die ik koester voor mijn naasten (familie). En ik hun nooit en te nimmer hun dit zou kunnen aandoen.

Maar ja hoe nu verder te gaan, leef het leven nu dag bij dag en soms gaat het een tijdje goed. Echter zijn het de kleine dingetjes om mijn heen die kunnen zorgen voor een enorme geestelijke terugval. Paartjes op straat vrienden die een vriendin krijgen of gaan samen wonen. Al deze dingen doen mij herinneren wat voor loser ik wel niet ben op het gebied van liefde. Ik weet zeker dat hier op fok mensen zijn die een soort dergelijke situatie zitten. In mijn omgeving ken ik een paar gasten die volgens mij ook in een dergelijke situatie verkeren, echter durf ik niet met hun over deze kwestie te praten aangezien ik me er erg voor schaam.

Ikzelf heb een paar mogelijke oplossingen bedacht, als ze echter uitvoerbaar zijn is een tweede
A. Accepteer dat ik een leven zonder liefde tegemoet ga en proberen te genieten van de rest wat het leven te bieden heeft.
B. Elke dag proberen mezelf zo te focussen op mijn werk/studie zodat ik geen tijd heb om over mijn gemis na te denken.
C. Een relatie aangaan met iemand waar ik niet verliefd op ben en hopen dat die liefde na een tijdje vanzelf komt.
D. Emigreren naar het buitenland en hopen dat je in een ander land meer compatible bent met de vrouwen.

Ach ja het zijn slechts een paar opties waarvan ik denk hoe andere mannen het zouden kunnen 'overleven'.
Ik ben zeer benieuwd of er mannen zijn die zich hierin herkennen en hoe zei hiermee omgaan in het leven.
It doesnt matter what your name is!!!!!
pi_51522812
hilarisch

hoe kan je nu zeker weten dat je en leven zonder liefde tegemoet gaat. Heb je een glazen bol of zo.
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_51522942
E jezelf verbeteren zodat je wel kans maakt bij die vrouwen waar je verliefd op raakt?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_51522957
Ok dat weet ik niet 100% zeker echter de levenservaring tot nu toe geeft me toch het gevoel dat dit toch zeer zeker in de buurt van de 99% ligt.
Nee tuurlijk weet ik het niet zeker, maar ben me zeer bweust van mijn capaciteiten en het verleden zegt toch ook wel iets over je kansen voor de toekomst.
pi_51522978
Waarom zo negatief ?
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_51523044
quote:
Op maandag 16 juli 2007 15:05 schreef MouzurX het volgende:
E jezelf verbeteren zodat je wel kans maakt bij die vrouwen waar je verliefd op raakt?
Tuurlijk ik doe niets anders sinde de pubertijd echter ben ik er tot nu toe er niet in geslaagd mij zo te kunnen verbeteren . Ben van mening dat je niet zomaar kunt veranderen. Mensen zijn wie ze zijn.
  maandag 16 juli 2007 @ 15:08:34 #7
167923 appelsjap
All the above
pi_51523051
quote:
Op maandag 16 juli 2007 15:05 schreef MouzurX het volgende:
idd
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_51523067
E: je hebt geen levenservaring en je komt de ware heus nog wel tegen.
  maandag 16 juli 2007 @ 15:09:50 #9
167923 appelsjap
All the above
pi_51523098
Op elk potje past een deksel
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  maandag 16 juli 2007 @ 15:11:21 #10
33189 RM-rf
1/998001
pi_51523156
Z. Ophouden zoveel te rationaliseren en alle voors en tegen af te wegen, omdat het alfabet natuurlijk maar 26 letters heeft, en je zal altijd zien dat de 27e afweging jke leven wel eens compleet zou kunnen omgooien.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 16 juli 2007 @ 15:13:00 #11
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_51523236
quote:
Op maandag 16 juli 2007 15:09 schreef appelsjap het volgende:
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  maandag 16 juli 2007 @ 15:13:46 #12
181126 MouzurX
Misschien?
pi_51523269
quote:
Op maandag 16 juli 2007 15:08 schreef Tjen het volgende:

[..]

Tuurlijk ik doe niets anders sinde de pubertijd echter ben ik er tot nu toe er niet in geslaagd mij zo te kunnen verbeteren . Ben van mening dat je niet zomaar kunt veranderen. Mensen zijn wie ze zijn.
Komop zeg tenzij je alleen maar op filmsterren ofzo verliefd wordt moet er toch wel 1 tussenzitten die jou ook leuk vind....
  maandag 16 juli 2007 @ 15:17:30 #13
167923 appelsjap
All the above
pi_51523412
quote:
Op maandag 16 juli 2007 15:13 schreef KarlNoten het volgende:

[..]

Je hoeft niet te doen alsof je 'm begrijpt als dat duidelijk niet zo is hoor

ik doe niet alsof ik em begrijp
pi_51523480
Maarre, dat vrouwtje wat je geneukt had, toen had je 1x geen normen en waarden. Toen had je gelijk succes. Dus doe dat eens wat meer, maar niet gelijk neucken, maar gewoon die normen en waarden een aantal tanden lager.
  maandag 16 juli 2007 @ 15:20:46 #15
172358 oddman
Introspecteur
pi_51523507
Tragisch, tragisch.

Verschillende opties:
1) vrede hebben met een cynisch wereldbeeld waarin ware liefde niet bestaat (en 't is maar de vraag of dat het doet en áls dat het doet is het maar voor een overweldigende minderheid werkelijkheid dus jij bent niet zielig);
2) jezelf verbeteren, er achter komen dat ware liefde niet bestaat, een 'leuk genoege' vriendin krijgen waar je gelukkif mee bent, je bent niet zielig;
3) monnik worden en verliefd worden op den Heer.
Dan ben je wel erg zielig.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
pi_51523645
Ook handig om te onthouden: geen sex <> geen liefde ontvangen.
pi_51523730
Wat voor "sociale capaciteiten" mis je eigenlijk naar jouw zeggen?
pi_51523888
Haha de meeste reactie tot nu toe had ik wel verwacht, van elk potje past een deksel en het komst wel geod en liefde is niet zo belangrijk. Ik denk dat het makkeijk praten is als je zelf niet in een dergelijke sitautie zit. Net zoals het makkeijk is te oordelen over het midden oosten conflict zonder er zelf in te zitten. (beetje scheve vergelijking maar you get the point)

Over jezelf verbeter, tjah dat is waar ik continue naar streef maar blijkbaar niet (voldoende) in gelsaagd ben. Echter het continue proberen mijzelf te verbeteren hopend dat het nut zal hebben is een zware weg. Misschien is opgeven wel makkelijker dan hopen dat het ooit goed komt.
pi_51523958
lul toch niet zo, er zijn mensen die hun eerste partner tegenkomen op hun 26ste - 30ste en nog later, maar ja, jij zal weer dat uitzonderlijk geval zijn dat heel zijn leven single blijft, pfff

maar ja, ik zal er niet wakker van liggen, geef dan gewoon op en maak er het beste van in je eentje, wat wil je meer horen?
pi_51524248
quote:
Op maandag 16 juli 2007 15:26 schreef addictivebeat het volgende:
Wat voor "sociale capaciteiten" mis je eigenlijk naar jouw zeggen?
Daar kan denk ik een heel boek over worden geschreven, of een studie over worden gedaan.
Meisjes waar ik verliefd op wordt in mijn omgeving zijn meestal bezet geweest en als ze vrijgezel waren durfde ik nooit mijn liefde te verklaren omdat ik daar simpelweg het zelfvertrouwens/lef niet voor heb.
Als ik uitga ben ik niet in staat om als eerste een gesprek te starten met een meisej dat ik leuk vind. Simpelweg omdat ik eigenlijk niet meer te melden heb dan dat ze mooi is.

Ook gebeurd het dat ik vaak dichtklap in de buurt van vrouwen die ik leuk vind. Ik weet dat het te idioot voor woorden klinkt, maar heb het gevoel dt ik het niet in de hand heb.
pi_51524312
quote:
Op maandag 16 juli 2007 15:33 schreef petitlapin2 het volgende:
lul toch niet zo, er zijn mensen die hun eerste partner tegenkomen op hun 26ste - 30ste en nog later, maar ja, jij zal weer dat uitzonderlijk geval zijn dat heel zijn leven single blijft, pfff

maar ja, ik zal er niet wakker van liggen, geef dan gewoon op en maak er het beste van in je eentje, wat wil je meer horen?
Nou ja eerlijk gezegd had ik in de startpost gevraagd naar de mening van anderen die in een dergelijke situatuie verkeren, en niet zo zeer van een moeder met kinderen, die naar mijn mening makkeijk praten heeft!
pi_51524335
quote:
Op maandag 16 juli 2007 15:42 schreef Tjen het volgende:

Nou ja eerlijk gezegd had ik in de startpost gevraagd naar de mening van anderen die in een dergelijke situatuie verkeren, en niet zo zeer van een moeder met kinderen, die naar mijn mening makkeijk praten heeft!
en jij weet hoe oud ik was toen ik mijn partner tegenkwam?
  maandag 16 juli 2007 @ 15:43:31 #23
172358 oddman
Introspecteur
pi_51524352
quote:
Op maandag 16 juli 2007 15:31 schreef Tjen het volgende:
Haha de meeste reactie tot nu toe had ik wel verwacht, van elk potje past een deksel en het komst wel geod en liefde is niet zo belangrijk. Ik denk dat het makkeijk praten is als je zelf niet in een dergelijke sitautie zit. Net zoals het makkeijk is te oordelen over het midden oosten conflict zonder er zelf in te zitten. (beetje scheve vergelijking maar you get the point)

Over jezelf verbeter, tjah dat is waar ik continue naar streef maar blijkbaar niet (voldoende) in gelsaagd ben. Echter het continue proberen mijzelf te verbeteren hopend dat het nut zal hebben is een zware weg. Misschien is opgeven wel makkelijker dan hopen dat het ooit goed komt.
Wie zegt dat ik niet in dezelfde situatie zit?
Is het echt zo moeilijk om te verkroppen dat er mensen zijn die er wèl mee om weten te gaan?
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
pi_51524368
quote:
Op maandag 16 juli 2007 15:40 schreef Tjen het volgende:

[..]

Daar kan denk ik een heel boek over worden geschreven, of een studie over worden gedaan.
Meisjes waar ik verliefd op wordt in mijn omgeving zijn meestal bezet geweest en als ze vrijgezel waren durfde ik nooit mijn liefde te verklaren omdat ik daar simpelweg het zelfvertrouwens/lef niet voor heb.
Als ik uitga ben ik niet in staat om als eerste een gesprek te starten met een meisej dat ik leuk vind. Simpelweg omdat ik eigenlijk niet meer te melden heb dan dat ze mooi is.

Ook gebeurd het dat ik vaak dichtklap in de buurt van vrouwen die ik leuk vind. Ik weet dat het te idioot voor woorden klinkt, maar heb het gevoel dt ik het niet in de hand heb.
Oh, wat apart zeg. Ik heb nog nooit gehoord van jongens die daar last van hebben.

Ja, die met de ballen in de bek.
pi_51524511
quote:
Op maandag 16 juli 2007 15:43 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Oh, wat apart zeg. Ik heb nog nooit gehoord van jongens die daar last van hebben.

[afbeelding]
Tjah ik beweer ook niet dat ik uniek ben, of wel??? Het was slechts een antwoord op de vraag waarom ik mezelf als sociaal in Incapabel zie pfff
  Official ESF Kreviewer maandag 16 juli 2007 @ 15:48:48 #26
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_51524541
Man zit toch niet zo te huilen als een 14 jarig kindje. De reden dat je niet 'klikt' met de vrouwen waar je op valt is dat ze ruiken dat je zo'n ongelooflijke zeikhuilie bent. Als je eens wat positief zou denken en écht zou denken 'fuck it, ik ga ervoor' dan lukt het ook wel. Zolang je blijft janken als een bitch zonder teddybeer, gaat het in elk geval niet werken.
pi_51524560
quote:
Op maandag 16 juli 2007 15:43 schreef Biancavia het volgende:

[..]

[afbeelding]
Precies
Hier een van je lotgenoten : Het ontwijken-van-megamooie-vrouwen-syndroom (OVMV-syndroom)
pi_51524582
quote:
Op maandag 16 juli 2007 15:43 schreef oddman het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik niet in dezelfde situatie zit?
Is het echt zo moeilijk om te verkroppen dat er mensen zijn die er wèl mee om weten te gaan?
Ehm dat was eigenlijk de reden venr mijn startpost, om te horen hoe deze mensen erover denken. Of is het gewoon iets waar je liever niet over wil praten omdat het te gevoeliig ligt. Dat mag maar waarom val je mij dan aan?
pi_51524656
quote:
Op maandag 16 juli 2007 15:43 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

en jij weet hoe oud ik was toen ik mijn partner tegenkwam?
Is dat een retorische vraag of moet ik gaan raden?
pi_51524763
quote:
Ikzelf heb een paar mogelijke oplossingen bedacht, als ze echter uitvoerbaar zijn is een tweede
A. Accepteer dat ik een leven zonder liefde tegemoet ga en proberen te genieten van de rest wat het leven te bieden heeft.
B. Elke dag proberen mezelf zo te focussen op mijn werk/studie zodat ik geen tijd heb om over mijn gemis na te denken.
C. Een relatie aangaan met iemand waar ik niet verliefd op ben en hopen dat die liefde na een tijdje vanzelf komt.
D. Emigreren naar het buitenland en hopen dat je in een ander land meer compatible bent met de vrouwen.
Even afgezien dat je moet stoppen zo melodramatisch te doen, moet je bij het begin beginnen. Volgens mij weet je alleen nog niet waar dat is. Je zegt dat je het moeilijk vindt een gesprek aan te knopen met een meisje. Hoe komt dat dan? Durf je geen initiatief te nemen? Durf je geen verantwoordelijkheid te nemen? Heb je een negatief zelfbeeld? Bedenk eens welke van de drie je het meest aanspreekt en ga daar eens mee aan de slag. Dan zul je vanzelf zien dat de de andere twee ook beter gaan.

BTW, je bovenstaande "oplossingen" doen suggeren dat je geen verantwoordelijkheid durft te nemen, maar mijn glazen bol is niet zo ontwikkeld als de jouwe .

BTW2, het feit dat je moeilijk de vinger op de zere plek kunt leggen, en dat je het afschuift op "sociale capaciteiten" (om maar iets uber breeds te noemen), geeft ook al aan dat je niet echt verantwoordelijkheid neemt voor je eigen situatie. Plus het getuigt niet van uberhaupt WILLEN veranderen.
  maandag 16 juli 2007 @ 15:57:02 #31
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_51524818
quote:

[..]

haha, dat is allemaal niet zo bjizonder hoor. dat hebben héééél veel jongens, en meiden ook natuurlijk. ik heb best wat zelfvertrouwen, maar soms....

maar dat is echt niet erg, dat vinden vrouwen geil!
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_51524885
Het is niet zo heel gek dat je geen vriendin hebt hè? Je bent nou niet bepaald een feestje om mee om te gaan als ik het zo lees. .

Die 'oplossingen' ook van je. Pffff, zelfmoord is geen optie, dus plannen we maar alvast een kutleven.

Dude, get a grip!
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  maandag 16 juli 2007 @ 16:10:57 #33
172358 oddman
Introspecteur
pi_51525208
quote:
Op maandag 16 juli 2007 15:59 schreef MUUS het volgende:
Het is niet zo heel gek dat je geen vriendin hebt hè? Je bent nou niet bepaald een feestje om mee om te gaan als ik het zo lees. .

Die 'oplossingen' ook van je. Pffff, zelfmoord is geen optie, dus plannen we maar alvast een kutleven.

Dude, get a grip!
Had ik jou al verteld van mijn irrationele voorkeur voor messcherpe tongen?
Beschouw jezelf als gewaarschuwd, anders moet ik onoirbare voorstellen gaan doen.
- Bertrand Russell
pi_51525309
Mwah het was misschien voorbarig om hier te posten en te verwachten dat ik vooral reacties zou krijgen van mensen in dergelijke sitautie, want ik weet dat er genoeg mannen zijn die in met dergelijke problemen worstelen. Ik had eigenlijk gehoopt dat de mensen die het allemaal maar triest vinden waren gestopt bij het lezen van de topic titel. Ik vraag me eigenlijk ook af waarom die mensen reageren buiten het feit dat ze het leuk vinden om effe iemand maar zielig te vinden.
Maar zoals ik zei ik ben wat te voorbarig geweest.
pi_51525319
quote:
Niet dat ik zelfmoord zou plegen, heb mijzelf bij een bijna dood ervaring plechtig gezworen zoiets nooit te doen. Tijdens deze bijna dood ervaring werd ik mij enorm bewust van de liefde die ik koester voor mijn naasten (familie). En ik hun nooit en te nimmer hun dit zou kunnen aandoen.
Je pleegt geen zelfmoord omdat je liefde voelt voor diegene om je heen? Dan leef je geeneens voor jezelf, maar voor de mensen om je heen. Je hebt nergens een sociale verplichting om te leven, hoor.

Durf eens verantwoordelijkheid te nemen voor wie je bent en wat je doet. Ooit eens van self-fulfilling prophecy gehoord? Jouw toekomstbeeld heeft er wel wat van weg.
pi_51525345
Ik teken ervoor

heer-lijk
pi_51525348
quote:
Op maandag 16 juli 2007 16:13 schreef Tjen het volgende:
Mwah het was misschien voorbarig om hier te posten en te verwachten dat ik vooral reacties zou krijgen van mensen in dergelijke sitautie, want ik weet dat er genoeg mannen zijn die in met dergelijke problemen worstelen. Ik had eigenlijk gehoopt dat de mensen die het allemaal maar triest vinden waren gestopt bij het lezen van de topic titel. Ik vraag me eigenlijk ook af waarom die mensen reageren buiten het feit dat ze het leuk vinden om effe iemand maar zielig te vinden.
de fatalistische slachtofferrol bevalt je anders wel prima, hé
  Official ESF Kreviewer maandag 16 juli 2007 @ 16:16:41 #38
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_51525408
quote:
Oh. Maar vertel er dan even bij dat je liever alleen reacties wil lezen die in jouw denkstraatje passen, ipv dat er ook reacties komen van mensen die misschien wel ervaring hebben en weten wat je fout doet. Maar laten we vooral elkaar in een theekransje je louter positieve knuffels geven . Dan red je het wel.
  maandag 16 juli 2007 @ 16:18:29 #39
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_51525466
Je bent 25. Zeur niet zo. Je komt vanzelf wel wat tegen. En het kan geen kwaad om tot die tijd wat meer lol in je leven te hebben. Klaar.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_51525538
quote:
Op maandag 16 juli 2007 16:10 schreef oddman het volgende:

[..]

Had ik jou al verteld van mijn irrationele voorkeur voor messcherpe tongen?
Beschouw jezelf als gewaarschuwd, anders moet ik onoirbare voorstellen gaan doen.
Ik voel me enorm gewaarschuwd.

Let op!
quote:
Nee, je had liever mensen gehad die met je mee zouden gaan zitten huilen. Lekker met z'n allen kwijnen en je neus snuiten in de mouwen van iemand anders. Heerlijk, samen plannen bedenken waardoor het allemaal nóg treuriger wordt. Daar knap je van op! Daar wordt het leven leuker van!

.

Jij MOET juist een schop onder je aars krijgen! Hard en snel.
Kappen met dat zelfmedelijden, want dit is niet normaal.
Ik leg me er maar bij neer dat ik nooit iemand zal ontmoeten... blablabla.... wat zal ik eens gaan doen.... me kut voelen of me nóg kutter voelen.... blablabla.

Je bent 25, DOE NORMAAL!
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_51525589
quote:
volgens mij vind jij vooral jezelf zielig

je leven is zinloos zonder liefde, en die liefde ga jij idd nooit vinden, dus het is slechts een kwestie van je tijd uitzitten dan, maar ms kun je je , juist als je niet afgeleid wordt door liefde en liefdes, je inzetten voor de minder bedeelde mens, vertrek naar een warm exotisch maar lekker arm land en ga babietjes redden van een wisse hongersdood of zo
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  Official ESF Kreviewer maandag 16 juli 2007 @ 16:24:30 #42
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_51525686
Groetjes van het R&P ervaringspanel.

Groetjes,

Krea.
pi_51526412
Zoals anderen al hebben gezegd: blijf zo negatief en je blijft ook alleen. Wat je uitstoot trek je ook aan.

Verplaats je maar eens in een vrouw. Zou jij als vrouw een wegkwijnende nerd willen hebben die klaagt over het feit dat hij incompatible is met vrouwen en om de paar zinnen het vreselijke woord "echter" gebruikt?

Als ik een vrouw was geweest zou ik hard, maar dan ook heel erg hard wegrennen.
En spot niet met zelfmoord, want er zijn genoeg mensen die om ergere redenen hebben zitten krassen.

Zo, en dan nu een tip: drink een biertje, relax en ga lachend het leven door.
  maandag 16 juli 2007 @ 16:49:19 #44
181126 MouzurX
Misschien?
pi_51526504
quote:
Op maandag 16 juli 2007 16:47 schreef Haarloze_Aap het volgende:
Zo, en dan nu een tip: drink een biertje, relax en ga lachend het leven door.
Jammer dat dat nou zo moeilijk is al je al zolang geen vriendin hebt gehad....
pi_51526572
quote:
Op maandag 16 juli 2007 16:49 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Jammer dat dat nou zo moeilijk is al je al zolang geen vriendin hebt gehad....
Waarom zou je niet kunnen lachen zonder vriendin? En is het bier onbetaalbaar wanneer je een vriendin hebt?
  maandag 16 juli 2007 @ 16:53:06 #46
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_51526624
Zie het van de zonzijde: het niet hebben van een relatie bespaart je in veel gevallen een financiële strop.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
  maandag 16 juli 2007 @ 16:55:53 #47
181126 MouzurX
Misschien?
pi_51526715
quote:
Op maandag 16 juli 2007 16:51 schreef Haarloze_Aap het volgende:

[..]

Waarom zou je niet kunnen lachen zonder vriendin? En is het bier onbetaalbaar wanneer je een vriendin hebt?
Zou jij lachen als je 25 jaar al geen vriendin hebt? dacht het niet dus.
pi_51526933
quote:
Op maandag 16 juli 2007 16:51 schreef Haarloze_Aap het volgende:

[..]

doe mij een lol en laat drugs erbuiten ja ? (of is da jullie vorm van zelfverbetering ?)

en tjen ik herken uw positie. Je benaderd het te rationeel. Als je rationeel voortdenkt, probeer dan eens te denken aan waarom je eigenlijk liefde zoekt ? denk je dat je rationeel gezien zoveel beter af gaat zijn ?

ik probeer er vanavond nog even op terug te komen, zit op men werk. (geen tijd dus ,-))
  maandag 16 juli 2007 @ 17:04:48 #49
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_51526979
quote:
Op maandag 16 juli 2007 16:55 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Als je er op blijft concentreren en blijft stressen niet nee. Wel als je gewoon lekker positief je eigen leven lijdt. Dan zul je zien dat je ook eerder een chick scoort.

Huilies zijn niet aantrekkelijk namelijk
pi_51527014
quote:
Op maandag 16 juli 2007 16:55 schreef MouzurX het volgende:

[..]

En daarom krijg je er dus geen.

Die mogelijke vriendin wil oa. met je kunnen lachen, laat zien dat ze dat met jou kan!
Verdoe je tijd niet met gezeur, daarmee stoot je alleen maar mensen af, is dat nou zo moeilijk om te begrijpen?

En ook niet op zoek gaan. De beste manier om iemand te vinden is door jezelf veel te laten zien op lokaties met veel leuke vrouwen, en daar.. juist, leuk te doen. Dat kan in een cafe, een discotheek, of als je er teveel tijd in wil stoppen: een datingsite.
pi_51527035
quote:
Op maandag 16 juli 2007 17:03 schreef flyck het volgende:

[..]

doe mij een lol en laat drugs erbuiten ja ? (of is da jullie vorm van zelfverbetering ?)
Sinds wanneer is bier drugs
pi_51527112
quote:
Op maandag 16 juli 2007 17:06 schreef Haarloze_Aap het volgende:

[..]

Sinds wanneer is bier drugs
sinds jaar en dag.

alcohol heeft een benevelend effect.
alcohol is verslavend.

Het laatste wat je dan ook wilt doen is mensen aanzetten tot het drinken ervan om gelukkiger te lijken
pi_51527160
quote:
En ja hoor, zodra het te confronterend wordt knijpt meneer er tussenuit...

Het wordt voorspelbaar.
You don't need eyes to see, you need vision.
  Official ESF Kreviewer maandag 16 juli 2007 @ 17:12:33 #54
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_51527208
quote:
Op maandag 16 juli 2007 17:04 schreef Ripley het volgende:

je eigen leven lijdt.
Altijd weer dat negatieve lijden hè...
pi_51527268
Misschien schept mijn post een verkeerd beeld van mij. .Meesten denken dat ik als depresieve loner door het leven ga en dat met grote letters LOSER op mijn voorhoofd. Dit is niet sow, ik probeerde in mijn post zoveel mogelijk de kern van mijn probleem te weergeven. Door dit schep ik natuurlijk een beeld bij jullie die mij niet in het echte leven eer aan doett. Dit is ook een belangrijk punt waarom ik er niet over praat met mensen in mijn omgeving, bang dat ze een verkeerd beeld van mij zouden krijgen zoals hier op het forum. Van de mensen die hier op het forum mij maar zielig vinden, vind ik niet zo een probleem maar in het echte leven zou ik het niet leuk vinden als mensen zo een beeld van mij zouden krijgen.. Veel mensen (met uitzondering van familie en beste vrienden) denken dat ik het op vrouwen/relatie gebied aardig voor elkaar heb. Mede omdat ik redelijk wat aandacht van de vrouwen heb.
Ik leidt een redelijk normaal leven, zie er naar eigen meneing redelijk uit heb een leuke bijbaan en ken via school en werk enorm veel mensen en heb genoeg hobbies en bezig heden. Echter dit alles neemt niet weg dat ik er enorm mee zit.

[ Bericht 9% gewijzigd door Tjen op 16-07-2007 17:24:01 ]
pi_51527276
quote:
Op maandag 16 juli 2007 17:09 schreef flyck het volgende:

[..]

sinds jaar en dag.

alcohol heeft een benevelend effect.
alcohol is verslavend.

Het laatste wat je dan ook wilt doen is mensen aanzetten tot het drinken ervan om gelukkiger te lijken
Daar heb je een punt, maar als ik iemand wilde aanzetten om gelukkiger te lijken dankzij bier, dan had ik wel het volgende geschreven: "drink je lekker klem, en zie hoe de bloemetjes rond je hoofd vliegen!".

Desondanks ben ik het wel met je eens. Alcohol is niet nodig om vrolijk of gelukkig rond te lopen

TS, drink nog een appelsapje, zet een roze bril op en ga dingen doen waar je vrolijk van word! Treuren over hoe je ouder wordt en geen leuke vrouw kan vinden word je *en* niet vrolijk van *en* je bereikt juist het tegenovergestelde van dat waar je om treurt.
  maandag 16 juli 2007 @ 17:18:00 #57
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_51527372
quote:
Op maandag 16 juli 2007 17:12 schreef Kreator het volgende:

[..]

Altijd weer dat negatieve lijden hè...
Ik werd afgeleid door de lijdensweg alhier opgetekend. Sorry
pi_51527624
quote:
Op maandag 16 juli 2007 17:14 schreef Tjen het volgende:
Misschien schept mijn post een verkeerd beeld van mij. .Meesten denken dat ik als depresieve loner door het leven ga en dat met grote letters LOSER op mijn voorhoofd. Dit is niet sow, ik probeerde in mijn post zoveel mogelijk de kern van mijn probleem te weergeven. Door dit schep ik natuurlijk een beeld bij jullie die mij niet in het echte leven beschijft. Dit is ook een belangrijk punt waarom ik er niet over praat met mensen in min omgeving, bang dat ze een verkeerd beeld van mij zouden krijgen zoals hier op het forum. Van de mensen die hie rop het forum mij maar zielig vinden, vind ik niet zo een probleem maar in het echte leven zou ik het niet leuk vinden als mensen zo een beeld van mij zouden hebben.. Veel mensen (met uitzondering van familie en beste vrienden) denken dat ik het op vrouwen/relatie gebied aardig voor elkaar heb. Mede omdat ik redelijk wat aandacht van de vrouwen heb.
Ik leidt een redelijk normaal leven, zie er naar eigen meneing redelijk uit heb een leuke bijbaan en ken via school en werk enorm veel mensen en heb genoeg hobbies en bezig hede. Echter dit alles neemt niet weg dat ik enorm zit met dit probleem.
ik vind je niet zielig omdat je nog nooit een vriendin hebt gehad, ik vind je wel énorm zielig omdat je het probleem zo opblaast en hier wil laten blijken dat je geen hoop meer hebt, terwijl je volgens mij wel degelijk vermoedt dat je niet alleen zal eindigen.

die aanstellerij, dat fatalistische, daar kan ik ECHT niet tegen.
pi_51527807
Ik vind niet dat ik het probleem opblaas. De mensen die zelf een relatie hebben of hebben gehad en mijn probleem als aanstellerij zien, is naar mijn bescheiden mening hypocrisie ten top.
pi_51528086
quote:
Op maandag 16 juli 2007 17:31 schreef Tjen het volgende:
Ik vind niet dat ik het probleem opblaas. De mensen die zelf een relatie hebben of hebben gehad en mijn probleem als aanstellerij zien, is naar mijn bescheiden mening hypocrisie ten top.
zeggen dat door het feit dat je op je 25ste nog geen lief hebt gehad, je je moet gaan verzoenen met een "liefdeloos" leven , hoe meer wil je je probleem nog opblazen
pi_51528406
quote:
Je gooit jezelf weer in een "slachtofferrol"...

Kijk eerst naar jezelf, dan naar een ander. Door naar anderen te kijken krijg je geen vriendin en je gaat er ook niet gelukkig van worden.
pi_51528414
Zie het zo: stel je bent al 10 keer gezakt voor een test (maakt niet uit rij examen of school examen). Zou dat jouw visie op de toekomst niet aantasten. Zou je de toekomst niet somber inzien. Of barst jij zoveel van levens ernergie dat jouw glas altijd ruim half vol blijft. Zo ja dan benijd ik jouw optimistische visie op het leven. Echter vraag ik me af of deze opportunistische houding van jouw daadwerkelijk oprecht is.
pi_51528485
quote:
Op maandag 16 juli 2007 17:53 schreef Tjen het volgende:
Zie het zo: stel je bent al 10 keer gezakt voor een test (maakt niet uit rij examen of school examen). Zou dat jouw visie op de toekomst niet aantasten. Zou je de toekomst niet somber inzien. Of barst jij zoveel van levens ernergie dat jouw glas altijd ruim half vol blijft. Zo ja dan benijd ik jouw optimistische visie op het leven. Echter vraag ik me af of deze opportunistische houding van jouw daadwerkelijk oprecht is.
ik zou in ieder geval nooit opgeven ,

datingsites, uitgaan, ik zou alles proberen, met zeuren en slachtoffer spelen blijf je gegarandeerd alleen achter
pi_51528545
quote:
Als je 0,0 ervaring hebt moet je niet verwachten dat je meteen de populairste vrouw kunt krijgen. Jij wordt veel te snel verliefd. Een mooie vrouw hoeft je maar aan te kijken of je loopt achter haar aan.
Flirt en praat eens met vrouwen zonder meteen iets te verwachten
pi_51528748
quote:
Op maandag 16 juli 2007 17:57 schreef cikolata het volgende:

[..]

Als je 0,0 ervaring hebt moet je niet verwachten dat je meteen de populairste vrouw kunt krijgen. Jij wordt veel te snel verliefd. Een mooie vrouw hoeft je maar aan te kijken of je loopt achter haar aan.
Flirt en praat eens met vrouwen zonder meteen iets te verwachten
Nee hoor, ik zou niet willen stellen dat ik snel verliefd wordt. Ik kan ze op 1 hand tellen. En het heeft meestal wel langer dan 6 maanden geduurd voordat ik echt verliefd werd op iemand. Wel is het zo dat ik het heel moeilijk vind om te flirten met vrouwen waar ik niet verliefd op ben. Het voelt dan namelijk nep en onoprecht, eigenschappen die absolut niet bij mij passen. Maar ik denk inderdaad dat mijn oplossing ligt in de richting van het proberen verliefd te worden op iemand. Iemand een kans gunnen voordat ik er verliefd op ben. Dat is zeker een punt waar ik aan zou kunnen werken.
pi_51528750
quote:
Ik snap het hele gezeik gewoon niet. Je bent 25 en... oh my God, SINGLE! Boo-fucking-whoo, wat is het probleem? Ik ken wijven van mijn leeftijd (16, bash maar) die ook nu al zeiken omdat ze single zijn. So fucking what? Je hebt nog een heel leven voor de boeg, je hebt nog genoeg te doen en je kan nog zó veel mensen tegenkomen.

Ook ik heb het idee dat je graag de slachtofferrol opneemt, iets wat ik ook al zo vaak heb gezien en ook zo'n grondige hekel aan heb. Doe niet alsof je leven zo vooruitzichtloos is, vrouwen zat, kansen zat en je hebt nog jaren zat.
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
pi_51528872
quote:
Op maandag 16 juli 2007 18:04 schreef Syheriat het volgende:

[..]

Ik snap het hele gezeik gewoon niet. Je bent 25 en... oh my God, SINGLE! Boo-fucking-whoo, wat is het probleem? Ik ken wijven van mijn leeftijd (16, bash maar) die ook nu al zeiken omdat ze single zijn. So fucking what? Je hebt nog een heel leven voor de boeg, je hebt nog genoeg te doen en je kan nog zó veel mensen tegenkomen.

Ook ik heb het idee dat je graag de slachtofferrol opneemt, iets wat ik ook al zo vaak heb gezien en ook zo'n grondige hekel aan heb. Doe niet alsof je leven zo vooruitzichtloos is, vrouwen zat, kansen zat en je hebt nog jaren zat.
Ik begrijp dat je wijfen van 16 die zitten te zeuren over het vsingle leven vind aanstellen. Daar kan ik goed inkomen. Maar doen alsof jij gemakkelijk de komende 9 jaar vrijgezel zou kunnen zijn zonder dat het je interesseert, is een erg sterk verhaal!
pi_51528888
Gezeik ook altijd, als ik nog geen vriendin heb als ik 65 ben boeit me dat ook geen ene reet.
En als iemand 40 is en nog maagd is zal mij dat niks kunnen boeien. Net of je dan ene gigantisch eloser bent, slaat nergens op.
pi_51529022
quote:
Op maandag 16 juli 2007 18:07 schreef Tjen het volgende:

[..]

Ik begrijp dat je wijfen van 16 die zitten te zeuren over het vsingle leven vind aanstellen. Daar kan ik goed inkomen. Maar doen alsof jij gemakkelijk de komende 9 jaar vrijgezel zou kunnen zijn zonder dat het je interesseert, is een erg sterk verhaal!
Je kiest er toch zèlf voor?

Naar eigen zeggen heb je redelijk veel aandacht van de vrouwen.
pi_51529025
Een relatie zonder liefde gaat niet werken..vooral als je liefde mist... Misschien zou je eens via internet kunnen zoeken? Ik ken al veel mensen die via relatieplanet een vriend of vriendin hebben gevonden..
pi_51529218
quote:
Op maandag 16 juli 2007 18:07 schreef Tjen het volgende:

[..]

Sterk verhaal? Jezus man, wat een eitje zou dat zijn! Ik ken genoeg gasten van 22 die nog nooit een vriendin hebben gehad, wel batspartners maargoed. Wat maakt het nou echt uit? Als je de ware vindt merk je het dan wel.
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
  maandag 16 juli 2007 @ 18:25:01 #72
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_51529371
quote:
Op maandag 16 juli 2007 15:09 schreef appelsjap het volgende:
Mischien leg je de lat te hoog ts Weet niet wat jou specs zijn maar als je een rare kop hebt krijgt je nooit dat leuke meisje waar je helemaal verlieft op bent...
pi_51529508
Het goede antwoord is natuurlijk gaan voor de geheime optie E: beseffen dat het leven niet ophoudt als je op je 25e single bent. Denk je nu echt dat jij wel weet hoe het leven in elkaar zit? En denk je nu echt dat het leven geen verrassingen meer in petto heeft?
pi_51530100
quote:
Op maandag 16 juli 2007 18:04 schreef Tjen het volgende:

[..]

Nee hoor, ik zou niet willen stellen dat ik snel verliefd wordt. Ik kan ze op 1 hand tellen. En het heeft meestal wel langer dan 6 maanden geduurd voordat ik echt verliefd werd op iemand. Wel is het zo dat ik het heel moeilijk vind om te flirten met vrouwen waar ik niet verliefd op ben. Het voelt dan namelijk nep en onoprecht, eigenschappen die absolut niet bij mij passen. Maar ik denk inderdaad dat mijn oplossing ligt in de richting van het proberen verliefd te worden op iemand. Iemand een kans gunnen voordat ik er verliefd op ben. Dat is zeker een punt waar ik aan zou kunnen werken.
6 maanden wachten en verliefd zitten worden op een onbereikbare vrouw

Je moet echt meer gaan flirten en initiatief nemen Wat ik al zei: je hoeft niet meteen verwachtingen te hebben. En je hoeft ook niet te liegen. Iedereen heeft wel leuke kanten, richt je daar op.
pi_51530990
misschien als je er wat minder mee bezig bent, kom je opeens iemand tegen waar het wel mee klikt.
op je 24ste pas sex is nog niet eens zo laat en op mn 33ste heb ik m'n huidige vriendin ontmoet

er is hoop
pi_51531616
quote:
Zie het dan ook maar eens zo: als ik jou mijn levensverhaal tot nu toe zou moeten vertellen, dan ben ik volgend jaar nog niet klaar. Het grote verschil is dat ik er geen zin in heb om te denken aan alle mensen en andere problemen die mij in het verleden verschrikkelijk veel pijn hebben gedaan. Dat hebben die mensen niet verdiend!

Je kan somber in je verleden blijven hangen, maar de toekomst is er om te veranderen.

Wat jij hier in dit topic zegt is niet dat je een vriendin wilt. Wat jij wil is plezier hebben en je gelukkig voelen, en daar heb je helemaal geen vriendin voor nodig. Een vriendin is een toevoeging op je leven, geen invulling (zoals jij nu lijkt te willen).
pi_51533514
Je kunt er op zich niet veel aan doen. Liefde is een onrationeel iets. Niemand kan het controleren (zoals je zelf zei, ik val op die bepaalde trienen). Met dat gezegd heb je wel al kunnen merken dat vele op het forum dezelfde gedachtengang hebben.
1) het komt wel
2) je moet jezelf 'verbeteren' zoals ons dan heb je prijs. (kortom als uitgaat van de uitspraak op alle potjes past een deksel, zeggen zij op elk potje past een deksel zolang jij je aanpast aan de meest voorkomende potjes( of dekseltjes).

Nu de tips die ik kan meegeven (zit +- in zelfde situatie als u, alleen kies ik ervoor ).
1) Ga eerst eens na waarom je zo smacht naar een vriendin. Wat denk je te verwachten door die te hebben ? en wat denk je te missen terwijl je die niet hebt?

2) Zelfverbetering is een mogelijkheid. Zeg ik er wel bij dat je je niet moet aanpassen naar de average fokker of naar een bepaald verwachtingspatroon. je zou kunnen overwegen om bijvoorbeeld avond school te volgen in iets. (mss betaald je werk dat wel, voor mij allesinds wel). mogelijkheden : psychologie, vind ik zeer interessant (doe wel hobisten cursus, master komt later indien goesting) of een opleiding NLP. Hierin word er geprobeerd van je mindere punten te versterken. (Al vele positieve commentaar gehoord van die cursus). Uiteindelijk zijn dit cursussen die je bezighouden en die ervoor zorgen dat jij sterker in je schoenen staat. (vooral op vlak van een vriendin wel of niet hebben in u geval).
3) komt eigenlijk in het 2de stuk al voor en is nog gezegd geweest. Doe u ding en probeer er niet van wakker te liggen. Uiteindelijk is paniek in elke omstandigheid (dus ook hier) een nadelig iets. Het is vooral belangrijk dat jij je draai vind. En als je die vind dan ga je ook merken dat je helemaal geen vriendin nodig hebt om gelukkig te zijn. (vooral dat laatste is belangrijk).

Misschien als een side note: Het is niet raar dat je geen vriendin hebt, zo zijn er vele (including me). Je moet je dat ook niet aantrekken dat het (nog) niet lukt voor u. Er zijn u veel mannen voorafgegaan en die hebben ook een goed leven gehad(of hebben een goed leven).
pi_51538388
Neuk nog meer oninteressante scharrels, ga me nou niet vertellen dat je het die ene keer niet lekker vond.
  maandag 16 juli 2007 @ 22:33:04 #79
185491 Shitonya
Same shit, different day
pi_51539077
beetje overdreven dramatisch allemaal.. sommige komen pas zo rond hun 30e pas iemand tegen.. als je al zulke afwegingen gaat maken dan ben je er naar mijn mening veel te obsessief mee bezig. Er zijn wel leukere dingen te bedenken om je mee bezig te houden dan zoiets onbenulligs
Het luisteren naar een mens is als steeds weer hetzelfde boek moeten lezen..
  maandag 16 juli 2007 @ 22:36:37 #80
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_51539246
Dus je zoekt een vrouw die 'compatible' is met jou?
Wat is dat nu voor idiote uitspraak?

Teveel_tijd@computer.25jaar?
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
  maandag 16 juli 2007 @ 23:28:59 #81
39973 tommie_b
Ben ik DAT ???!!!!!
pi_51541574
quote:
Op maandag 16 juli 2007 14:59 schreef Tjen het volgende:

Gelul...

in eerste instantie viel er een enorme (maatschappelijke) last van mijn rug dat ik niet meer behoorde tot de 'maagden'. Echter de keerzijde was toch dat ik het gevoel had iets moois weggegooid te hebben aan iemand waar ik absoluut geen gevoelens voor had. Dit gebeuren heeft me doen beseffen dat seks zonder liefde voor mij vrijwel betekenloos is en zeer zeker geen oplossing voor mijn probleem

Meer gelul...
Owke.. Ik heb allebei gehad.. Seks met en zonder liefde..

Ik geef toe: seks met liefde is wel beter maar niet lekkerder ofzo...

Volgens mij zit je het hele gedoe met liefde en verliefdheid gewoon een beetje op te blazen in je hoofd..
Wat jij wil is een vriendin omdat je je sociaal een loser voelt niet omdat je in je liefdes leven (ook ontvangen van liefde van je ouders telt) iets mist..

Ik ga toch ook niet zeuren dak nog steeds geen Mercedes rij :S
Moderator: "Je beledigt, kleineert en terroriseert alle mede-Fokkers. Labiele vrouwen probeer je in je bed te lullen, huwelijke maak je kapot en studenten drijf je tot zelfmoord!"
Tommie_b: "Nou ja, misschien neem ik wel wat veel hooi op mijn vork."
pi_51542318
Het leven is zo kut he, weet ik alles van, maar dat maakt het leven anderzijds ook zo mooi.....het begeren van iets wat je misschien nooit zal kennen of gigantisch veel moeite voor zal moeten doen...
pi_51546136
quote:
Op maandag 16 juli 2007 15:48 schreef Kreator het volgende:
Man zit toch niet zo te huilen als een 14 jarig kindje. De reden dat je niet 'klikt' met de vrouwen waar je op valt is dat ze ruiken dat je zo'n ongelooflijke zeikhuilie bent. Als je eens wat positief zou denken en écht zou denken 'fuck it, ik ga ervoor' dan lukt het ook wel. Zolang je blijft janken als een bitch zonder teddybeer, gaat het in elk geval niet werken.
Hahaha, wat een bs.
"Als je positief denkt dan lukt het wel."

Jij kunt het je misschien niet voorstellen maar er zijn ook mannen die gewoon minder geluk hebben dan jij.
Misschien heb jij een grafkop maar vallen vrouwen op je omdat je toevallig lang en breed bent.
Newsflash: er zijn ook mannen met een grafkop die niet lang en breed zijn.

(en nee, zelf heb ik geen grafkop)

Sterkte TS!

[ Bericht 10% gewijzigd door rebel6 op 17-07-2007 02:50:23 ]
pi_51548429
Erg jammer dat je van al die posts hier geen zak van leert. Jij moet écht een enorme schop onder je dikke reet krijgen en óf stoppen met zeiken, óf beginnen met jezelf veranderen. Get over it watje!

Waarom uberhaupt nog dit topic openen, als jij je ogen gesloten houdt? Oh wacht ik weet de oplossing....

Group hug for topic starter everyone

.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 17 juli 2007 @ 09:04:50 #85
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_51548650
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 02:25 schreef rebel6 het volgende:
Jij kunt het je misschien niet voorstellen maar er zijn ook mannen die gewoon minder geluk hebben dan jij.
Misschien heb jij een grafkop maar vallen vrouwen op je omdat je toevallig lang en breed bent.
Newsflash: er zijn ook mannen met een grafkop die niet lang en breed zijn.
...nee, maar met 'sterkte ts' redt ie het wel. Kneus.

En uiteraard ben ik lang en breed en heb ik een tandpasta-glimlach. Maar daar zijn er wel 10 miljoen van. Het gaat om wat je uitstraalt.
pi_51550777
Hmmm je, doet me aan een aantal vrienden van me denken. Zelfde leeftijd, intelligentie, wel sociaal, heel aardig, maar 0 seksuele uitstraling.
Veel van hun vallen op vrouwen die gewoon te hoog gegrepen voor ze zijn, en anderen zijn weer te onzeker over zichzelf. De meesten zie ik echter wel een relatie en kids hebben later. Misschien een relatie op basis van verstandhouding i.p.v. geilheid, maar ik denk dat de meesten van hun daar juist erg gelukkig mee zouden zijn.

Ik vraag me ook wel eens af hoe zij ermee dealen, want ik weet zeker dat ze er wel mee zitten (sommigen) maarja, ik ben een vrouw dus daar praat je ook niet met mij over. Toch ben ik wel van mening dat op ieder potje een deksel past, ook al is het misschien een andere deksel dan die jij op dit moment zou kiezen...

Laat de moed niet zakken, niets is zo onaantrekkelijk als een man en een pessimistisch wereldbeeld die van zichzelf denk dat hij geen (seksuele) uitstraling heeft. succes
Nee, neem jezelf niet te serieus, dat doe ik ook niet....
Work like you don't need the money; dance like no one is watching; sing like no one is listening; love like you've never been hurt; fuck like you're on film
  dinsdag 17 juli 2007 @ 11:05:19 #87
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_51551380
Als ik dit allemaal zo lees dan maak jij je eigen probleem. Lastig zeggen aan de hand van een paar reacties maargoed, om even terug te keren naar de basis
quote:
Dude... we leven niet in de middeleeuwen. Je liefde verklaren? Ze schrikt zich kapot. Wat dacht je van gewoon een praatje... daarna ergens een drankje, dan een kop koffie, dan een biosje...etc.
quote:
En met vrouwen die je niet leuk vind lukt dat wel? Want het enige verschil tussen de twee dames (leuk/niet leuk) zit in jouw hoofd. De wijze van gesprek voeren is precies hetzelfde...
quote:
Ik zou na de derde keer het probleem bij mezelf zoeken in plaats van nog zeven keer op mijn bek te gaan. Eén keer is misschien toeval, twee keer pech maar op een gegeven moment zul je het probleem toch echt bij jezelf moeten zoeken. Het is te makkelijk om je omgeving maar de schuld te geven of al je problemen af te doen met "ik ben nou eenmaal niet sociaal vaardig" blabla-boehoe. Op die manier blijf je op je bek gaan.

Laten we wel zijn: uiteindelijk interesseert het eigenlijk bijna niemand of jij wel of niet je leven lang single blijft, behalve jijzelf. JIJ zult dat op moeten lossen, JIJ zult dus aan jezelf moeten werken. Ergo: als jij tien keer zak voor je examen wiskunde dan moet je beter leren!
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  dinsdag 17 juli 2007 @ 11:16:45 #88
172358 oddman
Introspecteur
pi_51551767
quote:
De vergelijking klopt niet.
Zie het zo: je probeert al 10 jaar het laatste tentamen van een natuurkundestudie te doen terwijl je voorbereiding bestaat uit zielig in een hoekje zitten.
Vind je het vreemd dat he niet lukt! Je moet bij het begin beginnen, namelijk de kalverliefde. Een beetje zoenen, een beetje rotzooien, een beetje flirten.
Dan kun je gaan kijken of er dames in jouw league zitten waar je je leven mee wil delen.

Nog een duidelijk verschil met academische prestaties is dat in de liefde prophecies vaak self-fulfilling zijn.
Als je jezelf zielig en onsuccesvol vindt, dan BEN je dat ook.
Je bent pas interessant als je zeker bent van jezelf en er van overtuigd bent dat jij het beste bent wat een dame kan overkomen EN DAT OOK UITSTRAALT. En dat moet helaas op een onsubtiele manier.

Daarom moet je bij het begin beginnen om je die positieve instelling aan te meten.
quote:
Op maandag 16 juli 2007 16:20 schreef MUUS het volgende:

[..]

Ik voel me enorm gewaarschuwd.
Ik houd je in de gaten, jongedame.
- Bertrand Russell
pi_51552802
je kan heus wel iemand vinden, mensen zijn niet perfect, niet elke man is even leuk en niet elke vrouw is even mooi. vraag en aanbod heft dit probleem dus voor de meeste mensen op.

tenzij je eisen blijft stellen en moeilijk gaat doen.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 17 juli 2007 @ 12:26:33 #90
163650 Greys
pi_51553963
TS krijgt hier wel enorm op zijn kloten, dat kan ook best iets minder

TS... mijn advies aan jou is jezelf echt proberen een andere instelling aan te meten. Jouw liefde komt wel, vertrouw daar gewoon op. En tot die tijd doe je lekker zoveel mogelijk levenservaring op in je eentje (zoals zoveel mensen dat doen, als zij het kunnen kan jij dat ook) en geniet je van je single leven. Je zorgen er om maken helpt niet, integendeel, dat maakt jou onaantrekkelijker.
Je weet niet wannéér het komt, maar het komt. Maak dan tot die tijd zelf van je leven een feest en daarna met zijn tweetjes (dan moet je het nog zelf doen hoor, een ander kan van jouw leven geen feest maken, maar dan kan je het met diegene delen).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_51557427
Veel reacties zijn in de trend van, niet zo huilen en optmistisch door het leven gaan. Ik probeer niets anders. Het is echt niet zo dat ik continue in mijn hoofd mezelf ongelukkig en miserable voel. Als ik dat zou doen, dan zou ik niet normaal meer kunnen functioneren in het dagelijks leven. Het is meer een klein stemmetje in mijn achterhoofd die soms eventjes heel hard gaat spreken op bepaalde momenten. Dit is geen bewust proces, maar iets wat automatisch gebeurd. Ik kies er niet voor om me slecht te voelen. Tuurlijk heb ik er wel tot een bepaalde mate invloed op, maar het grootste gedeelte gebeurt autonoom en is geen bewuste keuze.

Tuurlijk hebben jullie gelijk dat ik met huilen niet verder kom, dat weet ik zelf al te goed. Neemt niet weg dat dit besef ervoor zorgt dat ik me automatisch niet meer slecht voel
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 17 juli 2007 @ 15:05:21 #92
163650 Greys
pi_51559643
Maar op momenten dat dat stemmetje zich aandient, dan kan je daar wel bewust bij stilstaan en jezelf 'dwingen' een ander gedachtenpatroon aan te nemen. Zie mijn post hierboven. Elke keer als dat stemmetje komt dan zeg je bij wijze van spreken dat het zijn mond moet houden en niet zo ongeduldig moet zijn. Het komt wel, je bent alleen nu nog even lekker aan het vrijgezellen.
Dat klinkt misschien zweverig en onzinnig, of veel te makkelijk juist, maar probeer dat nou eens een tijdje, het helpt. Op momenten dat je je er klote door voelt, ga je verplicht iets doen dat je leuk vindt. En of dat nou iets lekkers eten is waar je van houdt, of een toffe film kijken of even een biertje halen bij een kennis... verzet die gedachten en geniet bewuster van je vrijgezellenleven. Misschien duurt het helemaal niet zo lang meer voordat er een liefde zich aandient, nou... dan kan je beter nu nog maar even flink de beest uithangen
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 17 juli 2007 @ 18:02:20 #93
121713 ThaGuitarmaistro
Muzikaal hoogstandje
pi_51565748
Beste TS,

als een van de weinigen ( zo te lezen ) begrijp ik jou heel goed.
Ik heb eigenlijk hetzelfde, ben 23, maagd en nog nooit een vriendin gehad. Ik weet ook heel goed dat ik waarschijnlijk nooit een vriendin/vrouw/gezin/sex zal hebben. Nu heeft dat bij mij niet te maken met mijn sociale vaardigheden, maar omdat ik alleen een partner kan hebben die dezelfde geloofsovertuiging heeft, waardoor het voor mij moeilijk zal zijn iemand te vinden. Maar dat terzijde.

In weze hebben wij hetzelfde, met 1 verschil:
Het interesseert mij geen biet meer. Ik heb mezelf lief en het zal me aan mn reet roesten wat de vrouwen ervan vinden. Als ze mij niet moeten, prima. Ik ben tevreden met mezelf en weet dat ik heel veel in huis heb. Wil niemand dat, best.
Heb genoeg vrienden, familie, hobby's om mijn leven erg aangenaam te maken. Ik ben er happy mee.
Zorg dat je zo'n instelling krijgt en het valt allemaal reuze mee.

Luister maar niet naar dat stomme konijn & bash-consorten, want die hebben inderdaad geen fokking flauw idee wat je KUNT voelen. Waarschijnlijk poepte zij al koters uit op dr 16e, maargoed.
Punt is dat je het uiteindelijk zo zwaar kunt maken als je zelf wilt. Niet mee zitten. Klinkt makkelijk, en uiteindelijk is dat het ook.

Succes!
pi_51567152
Ik heb nooit een vriendje gehad, zelfs nog niet gezoend, tot vorig jaar ... toen was ik 28. Wat een ongelofelijk domme sukkel ben je als je denkt dat je op je 25ste al afgeschreven bent
  Moderator dinsdag 17 juli 2007 @ 19:04:57 #95
5428 crew  miss_sly
pi_51567401
quote:
Op maandag 16 juli 2007 15:06 schreef Tjen het volgende:
Ok dat weet ik niet 100% zeker echter de levenservaring tot nu toe geeft me toch het gevoel dat dit toch zeer zeker in de buurt van de 99% ligt.
Nee tuurlijk weet ik het niet zeker, maar ben me zeer bweust van mijn capaciteiten en het verleden zegt toch ook wel iets over je kansen voor de toekomst.
en jij denkt dat je met heel je 25 jaar al echt over heel erg veel levenservaring beschikt? Face it, je komt pas net kijken!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_51568401
Samengevat:
je hebt 2 opties: je blijft zwelgen in zelfmedelijden, sluit je af voor liefde, maar hoopt toch stiekem dat er uit het niets een perfecte vrouw naar je toekomt
Of je gaat je probleempje oplossen, leert omgaan met vrouwen en wacht niet tot je verliefd bent op die ene onbereikbare vrouw.
Aan jou de keus
  dinsdag 17 juli 2007 @ 22:50:47 #97
121713 ThaGuitarmaistro
Muzikaal hoogstandje
pi_51576074
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 19:35 schreef cikolata het volgende:
Samengevat:
je hebt 2 opties: je blijft zwelgen in zelfmedelijden, sluit je af voor liefde, maar hoopt toch stiekem dat er uit het niets een perfecte vrouw naar je toekomt
Of je gaat je probleempje oplossen, leert omgaan met vrouwen en wacht niet tot je verliefd bent op die ene onbereikbare vrouw.
Aan jou de keus
Zo makkelijk is het niet.
Denk je nou echt dat als je opeens beter met vrouwen overweg kan je zomaar tegen een relatie aanloopt? Even een probleempje oplossen is voor TS denk ik niet weggelegd. Omgaan met vrouwen is bij lange na niet genoeg om een leuke relatie te krijgen.
pi_51576558
quote:
Op maandag 16 juli 2007 15:33 schreef petitlapin2 het volgende:

En jij doet net alsof iedereen een relatie krijgt.... een oom van mij is ziels alleen gestorven, mogelijk nog als maagd, heeft nooit een relatie gehad en die zat niet te klagen ofzo. Hij was al in de zestig bijna, en nee, hij was niet lelijk of dik of iets dergelijks.... ik denk dat je hem een nerd zou noemen. Dat is denk ik ook gelijk de rede geweest... nerds die alone.
pi_51576661
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 19:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

en jij denkt dat je met heel je 25 jaar al echt over heel erg veel levenservaring beschikt? Face it, je komt pas net kijken!
Dat ligt eraan.... 25 jaar vol feesten ok, dan geef ik je gelijk. Maar als je net zoals ik al vanaf je lagere school gepest bent en sindsdien alleen maar nare dingen hebt meegemaakt dan heb je veeel meer levenservaring dan iemand die 50 is, tot zijn 25 heeft gefeest en daarna gelijk is gesetteld met een tina of anita en nu een uitkering loopt te trekken omdat werken zo zwaar is
pi_51576921
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 22:50 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:

[..]

Zo makkelijk is het niet.
Denk je nou echt dat als je opeens beter met vrouwen overweg kan je zomaar tegen een relatie aanloopt? Even een probleempje oplossen is voor TS denk ik niet weggelegd. Omgaan met vrouwen is bij lange na niet genoeg om een leuke relatie te krijgen.
Het is inderdaad niet makkelijk en je loopt meestal ook niet zomaar tegen een relatie aan
Maar om een relatie te krijgen is het wel handig om veel mensen te ontmoeten en te weten hoe je iemand die je interessant vindt beter leert kennen. TS zegt zelf al dat hij bepaalde sociale vaardigheden mist om de vrouwen die hij leuk vindt te versieren. Daar kan hij wat aan doen, al zal het tijd en moeite kosten. Als er verder niks mis met hem is kan hij uiteindelijk echt wel een relatie krijgen.
Maar als hij niet bereid is om zichzelf aan te pakken en het opgeeft is dat zijn eigen keuze
  woensdag 18 juli 2007 @ 00:03:34 #101
121713 ThaGuitarmaistro
Muzikaal hoogstandje
pi_51578730
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 23:12 schreef cikolata het volgende:

[..]

Als er verder niks mis met hem is kan hij uiteindelijk echt wel een relatie krijgen.
Hier ben ik het dus niet mee eens.

Wel heb je gelijk op het punt dat huilen inderdaad geen zin heeft.
Je kunt mijn inziens 2 dingen doen:

- Accepteren dat het er niet in zit en lekker verder leven.
- Jezelf op zoveel mogelijk terreinen verbeteren en kijken hoever je het schopt

Ik heb allebei de keuzes gemaakt. Bevalt tot nog toe prima.
pi_51579129
Het probleem is niet dat ik mezelf niet wil aanpakken en verbeteren. Het besef dat ik niet echt goed met meiden kon omgaan werd ik me al tijdens mijn middelbare school itjd bewust. Op school feestjes werd er altijd flink gekust en gedanst terwijl ik langs de zeilijn stond te dromen hoe mooi het wel niet kon zijn. Nee heb sinds jaar en dag geprobeerd mezelf te verbeteren. Veel uitgaan, veel sociale contacten veel activiteiten ondernemen en dergelijke. Helaas heeft dit alles tot nu toe niets opgeleverd. Misschien ben ik zwak, maar mijn hoop/ wil om mijzelf te verbeteren (zover dat mogelijk is) is eigenlijk redelijk uitgeput. Ik begin langzamere hand te accepteren dat ik ben wie ik ben en dat ik dat gewoon niet kan veranderen. DIt is een bewuste keus want het kost me minder energie, terwijl hopen veel pijnlijker is.

Sommige fokkers tillen niet zo zwaar aan het hebben van een relatie. Dat jijzelf een relatie niet belangrijk vind is een persoonlijke mening en geen universele waarheid. Ikzelf hecht er inderdaad heel veel waarde aan (ondanks dat ik er nooit 1 heb mogen ervaren). Maar hoe kun je voor een ander bepalen dat een relatie niet belangrijk is. Ik kan net zo min bepalen voor een ander dat rood de mooiste kleur is. De waarde die je hecht aan iets in het leven is persoonlijk. Als ik zo om mij heen kijk heb ik toch wel het gevoel dat een relatie 1 van de belangrijkere dingen in het leven is. Misschien vind jij zelf dit niet zo, en dat is je goedrecht maar geeft je absoluut niet het 'recht' om te bepalen dat iemand anders er niet te zwaar aan zou moeten tillen.

Wat ik zelf dus probeer te bereiken is een soort acceptatie van mijn situatie, en dat lukt me aardig buiten het feit dat ik af en toe een zware terrug valler heb. Ik probeer mezlef wijs te maken dat hebben van een relatie inderdaad niet zo belangrijk is. Echter diep in mijn hart weet ik dat ik mezelf slechts iets probeer wijs te maken, anders zou ik niet af en toe de terrug vallen hebben. Medelijden is echt niet wat ik zoek, die heb ik al meer dan zat voor mezelf:) Achteraf weet ik eigenlijk ook niet wat ik had willen bereiken met dit topic. Ik denk meer een uitlaatklep, aangezien ik er met vrijwel niemand over kan praten. Maar toch gaat mijn dank uit naar die mensen die op een opbouwende manier kritiek hebben geleverd, daar zouden veel fokkers wat van kunnen leren.
pi_51579346
Laat ik het nog eens proberen in het kort uit te leggen (laatste poging!):

Je zeurt jezelf de afgrond in...
pi_51579374
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 00:25 schreef Haarloze_Aap het volgende:
Laat ik het nog eens proberen in het kort uit te leggen (laatste poging!):

Je zeurt jezelf de afgrond in...
Ik denk dat jijzelf nog net slim genoeg bent om te bepalen in welke categorie fokkers jij valt. (hoop ik )
  woensdag 18 juli 2007 @ 01:11:30 #105
42381 CvB
handles your hunger better
pi_51580431
TS, uit je posts kan ik opmaken dat je een vrij intelligent persoon bent, die kritisch naar zichzelf kan kijken en ook goed weet op wat voor punten er nog dingen te verbeteren vallen. Je geeft ook aan dat je in de afgelopen jaren heel veel bezig bent geweest met het verbeteren van jezelf. Heel erg goed natuurlijk, maar op een gegeven moment is het goed. Laat ik het uitleggen.

Ik denk dat je bent doorgeschoten in het jezelf verbeteren, alles analyseren, doen wat goed is of sociaal wenselijk, elk kleine detail van een gesprek uit elkaar trekken om er conclusies uit te halen.Op een gegeven moment heb je alles zo kapotgeänalyseerd dat er geen spontaniteit meer aan je acties te bespeuren is. Alles is als het ware geprogrammeerd naar hoe jij denkt te moeten reageren.

Ik weet dat het erg moeilijk is, maar probeer eens om een gesprek (of andere interactie met iemand) niet serieus te nemen en gewoon te doen waar je zin in hebt. Zorg dat je er zelf iig lol in hebt. Als je zelf plezier hebt in hoe je doet en hoe je in het leven staat, straalt dit van je af. en je zult zien dat je zo veel mensen aantrekt, mannen zowel als vrouwen. Probeer ook niet als enig doel met mensen te praten om te zorgen dat ze je aardig vinden (of zoals bij vrouwen: dat ze wel een relatie met je zouden willen) , maar probeer eens met ze te praten uit interesse, of gewoon om het praatje. Hoeft niets uit voort te komen, geen druk, geen analyse, zolang je het zelf maar naar je zin hebt.

Wellicht zit ik er trouwens helemaal naast, maar dit is de indruk die ik van jou krijg uit je posts. Bedenk je iig twee dingen:

1) Vrouwen zullen op je vallen om hoe je in het leven staat, niet om wat je (goed) doet.
2) The world is like a ride in an amusement park. And when you choose to go on it, you think it's real because that's how powerful our minds are. And the ride goes up and down and round and round. It has thrills and chills and it's very brightly coloured and it's very loud and it's fun, for a while. Some people have been on the ride for a long time and they begin to question, is this real, or is this just a ride? And other people have remembered, and they come back to us, they say, "Hey - don't worry, don't be afraid, ever, because, this is just a ride... Bill Hicks
Vind ik
pi_51580620
-edit. Opbokken.

[ Bericht 51% gewijzigd door Nosh op 18-07-2007 18:27:37 ]
pi_51580998
quote:

[..]

Is het enkel en alleen het dichtklappen? Dat je gewoon niks weet te zeggen? Is het een gebrek aan durf?

Je zegt namelijk dat je rest van je leven wel dik op orde hebt. Je hebt een steady life en een rijk sociaal leven. Al met al een interessant figuur, vooral ook door dat laatste. Als je nou gewoon gaat lullen, zoals je dat ook doet met mensen in je omgeving, dan zou het met die leuke dame ook moeten lukken.

Waar of niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2007 01:43:44 ]
pi_51582141
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 00:27 schreef Tjen het volgende:

[..]

Ik denk dat jijzelf nog net slim genoeg bent om te bepalen in welke categorie fokkers jij valt. (hoop ik )
Ik val in de categorie die intelligent genoeg is om een leuke vrouw aan de haak te kunnen slaan, en dat zijn zeker niet de minsten.

Jij?

Ik hoop ernstig veel voor je dat je je niet ook zo misdraagt in het bijzijn van dames.
  woensdag 18 juli 2007 @ 06:16:48 #109
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_51582238
Mja, ik begrijp ook precies hoe je je voelt, ook al ben ik pas 22. Ik heb net als jij in mijn hele leven nog nooit een relatie gehad, of iets wat daar maar ook in de buurt van kwam. Ook ben ik nog maagd. Op de middelbare school kon het me niet zoveel schelen, maar nu mijn vrienden langzaam aan allemaal vriendinnen beginnen te krijgen terwijl ik uberhaupt niet eens een dame ken, voel ik me af en toe precies hetzelfde als jij. Bij mij komt het gewoon omdat ik gewoon vrij saai ben :p

Mijn 'oplossing' is maar gewoon mijn eigen leven leiden zonder er teveel over na te denken, want daar word je ook alleen maar depressief van. Ik probeer zoveel mogelijk leuke dingen te doen. Als er dan ooit nog eens een meid op mijn pad komt zou ik daar dolblij mee zijn, zo niet (waarschijnlijk) kan ik in ieder geval van mezelf zeggen dat ik er het beste van heb geprobeert te maken.

Veel van de mensen die hier reageren hebben echt geen flauw idee waar ze het over hebben. "Gewoon wat meer zelfvertrouwen kweken", alsof je daar pilletjes voor bij de drogist kan halen ofzo. Zelfvertrouwen heb je, of niet. Je kan er slechts minimaal iets aan doen. Ik heb ook geen flauw idee wat ik tegen een vrouw moet zeggen, zeker als ik haar niet ken.

In ieder geval sterkte ermee en weet dat je in ieder geval niet de enige ben
Ook geen sig dus
pi_51583005
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 00:17 schreef Tjen het volgende:
Maar toch gaat mijn dank uit naar die mensen die op een opbouwende manier kritiek hebben geleverd, daar zouden veel fokkers wat van kunnen leren.
En geef eens voorbeelden van opbouwende kritiek die je in dit topic hebt gekregen. Wat ga je ermee aanvangen? . Het komt erop neer dat je nog steeds pretendeert te geloven dat je alleen gaat achterblijven, en dat de "acceptatie van je situatie" soms wel zwaar is.

voor de rest blijf je een gigantische dramaqueen. Sorry dat niet iedereen meegaat in je dieptriest verhaaltje en beseft hoe zwaar je het wel hebt.
pi_51583038
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 06:16 schreef Dennis_enzo het volgende:
Veel van de mensen die hier reageren hebben echt geen flauw idee waar ze het over hebben. "Gewoon wat meer zelfvertrouwen kweken", alsof je daar pilletjes voor bij de drogist kan halen ofzo. Zelfvertrouwen heb je, of niet. Je kan er slechts minimaal iets aan doen. Ik heb ook geen flauw idee wat ik tegen een vrouw moet zeggen, zeker als ik haar niet ken.
Die mensen hebben daar meer een idee van dan jij waarschijnlijk denkt hoor

En weet je serieus niet wat je tegen een vrouw moet zeggen? Onzin. Tegen een kerel weet je waarschijnlijk ook best wat je moet zeggen, dus waarom niet tegen een vrouw? Het zijn ook maar mensen...
pi_51584449
-reactie op edit.

[ Bericht 97% gewijzigd door Nosh op 18-07-2007 18:28:50 ]
Verbaal terrorist
pi_51584618
quote:
Het probleem is niet dat ik mezelf niet wil aanpakken en verbeteren. Het besef dat ik niet echt goed met meiden kon omgaan werd ik me al tijdens mijn middelbare school itjd bewust. Op school feestjes werd er altijd flink gekust en gedanst terwijl ik langs de zeilijn stond te dromen hoe mooi het wel niet kon zijn. Nee heb sinds jaar en dag geprobeerd mezelf te verbeteren. Veel uitgaan, veel sociale contacten veel activiteiten ondernemen en dergelijke. Helaas heeft dit alles tot nu toe niets opgeleverd. Misschien ben ik zwak, maar mijn hoop/ wil om mijzelf te verbeteren (zover dat mogelijk is) is eigenlijk redelijk uitgeput. Ik begin langzamere hand te accepteren dat ik ben wie ik ben en dat ik dat gewoon niet kan veranderen. DIt is een bewuste keus want het kost me minder energie, terwijl hopen veel pijnlijker is.
het feit dat je langzaam accepteert dat je bent wie je bent is al een pluspunt. zodra die acceptatie goede vormen aanneemt, kan het zo maar zijn dat je opeens wel een vrouw tegenkomt waar het mee klikt
quote:
Sommige fokkers tillen niet zo zwaar aan het hebben van een relatie. Dat jijzelf een relatie niet belangrijk vind is een persoonlijke mening en geen universele waarheid. Ikzelf hecht er inderdaad heel veel waarde aan (ondanks dat ik er nooit 1 heb mogen ervaren). Maar hoe kun je voor een ander bepalen dat een relatie niet belangrijk is. Ik kan net zo min bepalen voor een ander dat rood de mooiste kleur is. De waarde die je hecht aan iets in het leven is persoonlijk. Als ik zo om mij heen kijk heb ik toch wel het gevoel dat een relatie 1 van de belangrijkere dingen in het leven is. Misschien vind jij zelf dit niet zo, en dat is je goedrecht maar geeft je absoluut niet het 'recht' om te bepalen dat iemand anders er niet te zwaar aan zou moeten tillen.
waarschijnlijk hecht je zoveel waarde aan een relatie, juist omdat je er nog geen hebt gehad.
quote:
Wat ik zelf dus probeer te bereiken is een soort acceptatie van mijn situatie, en dat lukt me aardig buiten het feit dat ik af en toe een zware terrug valler heb. Ik probeer mezlef wijs te maken dat hebben van een relatie inderdaad niet zo belangrijk is. Echter diep in mijn hart weet ik dat ik mezelf slechts iets probeer wijs te maken, anders zou ik niet af en toe de terrug vallen hebben. Medelijden is echt niet wat ik zoek, die heb ik al meer dan zat voor mezelf:) Achteraf weet ik eigenlijk ook niet wat ik had willen bereiken met dit topic. Ik denk meer een uitlaatklep, aangezien ik er met vrijwel niemand over kan praten. Maar toch gaat mijn dank uit naar die mensen die op een opbouwende manier kritiek hebben geleverd, daar zouden veel fokkers wat van kunnen leren.
succes met de acceptatie
pi_51584678
-reactie op edit.

[ Bericht 95% gewijzigd door Nosh op 18-07-2007 18:28:29 ]
  woensdag 18 juli 2007 @ 10:21:38 #115
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51585230
Je programmeert jezelf al zo dat het niet lukt, dus lukt het ook niet
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_51590173
Ik denk dat de mensen die niet in een dergelijke situatie zoals ik zitten, zoals blijkt uit de reaties nooit zullen begrijpen wat ik bedoel. Alleen mensen die in zo'n dergelijke situatie zitten zoals slechts enkele fokkers hier aangegeven hebben, begrijpen wat ik bedoel. Net zo min als ik mij nooit zou kunnen verplaatsen in de gedachten gang van een zelfmoord terrorist zo zullen velen (met meestal erg weining inlevings vermogen) zich nooit kunnen plaatsen in mijn gedachten gang.

En haarloze aap, om een leuke vrouw aan de haak te slepen hoef je echt niet intelligent te zijn, ken genoeg voorbeelden waaronder jij
  woensdag 18 juli 2007 @ 13:03:01 #117
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51590381
Jongen, blijf jij ff lekker zitten in je comfort zone
pi_51590440
  woensdag 18 juli 2007 @ 13:05:55 #119
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51590474
Je wilt niet alleen niet openstaan voor wat anderen te melden hebben en zit vastgeroest in je eigen slachtoffergedrag, maar je bent ook nog eens een onaangenaam personage
  woensdag 18 juli 2007 @ 13:07:45 #120
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51590536
Lees "the Secret" eens, hoewel een beetje opgeklopt en erg U.S. of A. zit er veel in waar jij wat van leren
  woensdag 18 juli 2007 @ 13:07:51 #121
33189 RM-rf
1/998001
pi_51590541
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 12:55 schreef Tjen het volgende:

Ik denk dat de mensen die niet in een dergelijke situatie zoals ik zitten, zoals blijkt uit de reaties nooit zullen begrijpen wat ik bedoel.
Dat klopt, je bent heel erg speciaal dat jij en enkel jij alleen 'begrip' kunt hebben voor je eigen situatie...

Inderdaad, ieder ander mens die niet precies zoals jij in die uitzichtloze put zit en daar lekker blijft rondhangen, zal van iemand als jou gewoon zeggen: "Wat een zeikerd, die moet gewoon eens een fikse trap onder zn reet krijgen en ophouden met miepen"..

Maar enkel mensen die precies hetzelfde ook ervaren, weten hoe verschrikkelijk moejeluk je het hebt....

Die "gezonde trap onder je reet" is natuurlijk iets waarop je je helemaal nog niet voorbereid hebt en die je niet eerst vooraf een beetje ingeplant hebt en uitgedacht welke consequenties daaraan kunnen zitten; en alle 'als'-en en 'maar'-en afgewogen ...

nee, laten we dat idd maar niet doen, je moet gewoon lekker jezelf blijven beklagen en je erg zielig blijven vinden en er vooral niks aan doen, dat is idd het beste

oja: *kuffel* *kroel*
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 18 juli 2007 @ 13:09:47 #122
172358 oddman
Introspecteur
pi_51590610
Woe, gloom, doom, I make love to the night!

Ga toch The Cure luisteren, man. Nee, natuurlijk begrijpt niemand je.
Because you're not making too much bloody sense.

EDIT:
Ook: Wat RM-xf en Vivi zeggen.
- Bertrand Russell
pi_51590630
Dat ik vastgeroest zou best kunnen komen omdat ik al 25 jaar vrijgezel ben. Maar ik verwacht ook absoluut geen nuttige bijdrage van een vrouw met kind/ man.
  woensdag 18 juli 2007 @ 13:22:11 #124
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51591095
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 13:10 schreef Tjen het volgende:
Dat ik vastgeroest zou best kunnen komen omdat ik al 25 jaar vrijgezel ben. Maar ik verwacht ook absoluut geen nuttige bijdrage van een vrouw met kind/ man.
Dit is wel de domste opmerking die ik ooit heb gehoord...denk je dat ik nooit vrijgezel ben geweest ofzo? een jaar geleden nog

Maar het is overduidelijk dat je het wel prettig vind zo..je stoot iedereen bij voorbaat al af met als excuus dat je zo zielig bent dus we moeten dat allemaal maar begrijpen.

Je hebt gelijk, als je je zo blijft opstellen, zwelgend in zelfmedelijden, afwijzend en veroordelend naar anderen en gespeend van enige zelfreflectie zal nooit een vrouw langdurige interesse blijven hebben. Dat weet ik dan weer wel, oh ironie , aangezien ik een vrouw bén.
pi_51591370
Fascinerend, zo'n self-fulfilling prophecy
  woensdag 18 juli 2007 @ 13:30:13 #126
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51591441
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 13:28 schreef cikolata het volgende:
Fascinerend, zo'n self-fulfilling prophecy
pi_51591474
quote:
En haarloze aap, om een leuke vrouw aan de haak te slepen hoef je echt niet intelligent te zijn, ken genoeg voorbeelden waaronder jij
1) Hoe kan jij dat weten? Ging dit topic er niet over dat jij er geen aan de haak kan slaan?
2) Mensen die iemand denken te kennen na een paar reacties op een forum

Verder: zie wat de dames en heren voor mij schreven. In je posts kom je over als een onaangename lul die zichzelf veel te hoog heeft zitten en teveel neerkijkt op anderen.

Ik heb een erg interessante vraag voor je: wat betekent het woord "liefdesrelatie" voor jou?
  Moderator woensdag 18 juli 2007 @ 13:33:52 #128
5428 crew  miss_sly
pi_51591592
quote:
Mijn vriend was 33 toen hij mij ontmoette, zijn eerste vriendin...je hebt dus nog minstens 8 jaar te gaan voor je je echt heel erg zielig hoeft te gaan voelen.

En wat mijn vriend aantrekkelijk maakte? Het feit dat hij een leuk leven leidde, met vrienden en vriendinnen, leuke dingen deed, uitging, gezellig en vrolijk was en prettig in de omgang.

en dat is hij uiteraard allemaal nog steeds
  woensdag 18 juli 2007 @ 13:44:48 #129
42381 CvB
pi_51591978
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 13:22 schreef Vivi het volgende:

[..]
Maar het is overduidelijk dat je het wel prettig vind zo..je stoot iedereen bij voorbaat al af met als excuus dat je zo zielig bent dus we moeten dat allemaal maar begrijpen.

Je hebt gelijk, als je je zo blijft opstellen, zwelgend in zelfmedelijden, afwijzend en veroordelend naar anderen en gespeend van enige zelfreflectie zal nooit een vrouw langdurige interesse blijven hebben. Dat weet ik dan weer wel, oh ironie
Mee eensch is.
Vind ik
pi_51591981
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 13:31 schreef Haarloze_Aap het volgende:

[..]

1) Hoe kan jij dat weten? Ging dit topic er niet over dat jij er geen aan de haak kan slaan?
2) Mensen die iemand denken te kennen na een paar reacties op een forum

Verder: zie wat de dames en heren voor mij schreven. In je posts kom je over als een onaangename lul die zichzelf veel te hoog heeft zitten en teveel neerkijkt op anderen.

Ik heb een erg interessante vraag voor je: wat betekent het woord "liefdesrelatie" voor jou?
1) Jij kwam met de reactie dat je intelligent genoeg was om een leuke vrouw aan de haak te kunnen slaan.
2)Nee absoluut niet, denk dat een forum absoluut niet in staat is een beeld van een persoon te kunnen creeeren, daar is de mense veels te gecompliceerd voor om die met woorden te kunnen vangen. Maar hetzelfde geld natuurlijk ook omgekeerd.

Ja sommige vinden mij maar een onaangename lul, alleen vraag ik me precies af waarom? Ik heb mezelf zeker niet hoog zitten. Ik ben best jaloers op al die mensen die al veel meegemaakt hebben in hun leven op relatie gebied. Ik kijk juist op tegen die mensen (hoewel niet echt logisch) maar toch. Ik zou niets liever willen dan bij de groep te behoren die gemakkelijk relaties aangaan, en relaties niet bijzonder belangrijk vinden. Toch vind ik het raar om het feit dat ik wordt aangevallen op het feit dat ik mijzelf wil berusten in mijn situatie, waarom maakt mij dat een slecht persoon. Dat is toch mijn eigen keuze.
pi_51592201
Je geeft geen antwoord Tjen. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  Moderator woensdag 18 juli 2007 @ 13:54:13 #132
5428 crew  miss_sly
pi_51592317
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 13:44 schreef Tjen het volgende:

[..]

Ik zou niets liever willen dan bij de groep te behoren die gemakkelijk relaties aangaan, en relaties niet bijzonder belangrijk vinden.
Waarom?
quote:
Toch vind ik het raar om het feit dat ik wordt aangevallen op het feit dat ik mijzelf wil berusten in mijn situatie, waarom maakt mij dat een slecht persoon. Dat is toch mijn eigen keuze.
Als je zou zeggen:
weet je wat, ik denk niet dat ik snel een relatie zou vinden, maar who cares, ik heb een hartstikke leuk leven, dus ik vermaak me prima

zou het goed zijn.

Nu zeg je:
Boehoehoe, ik krijg vast nooit een relatie, snik, ik ga een liefdeloos leven tegemoet, sniksnik, ik weet het zeker want ik op op mijn 25e, ja ik ben een oude lul, nog steeds vrijgezel boehoesnikhoe

dat is hoogst onaantrekkelijk
pi_51592353
quote:
Ik denk dat de mensen die niet in een dergelijke situatie zoals ik zitten, zoals blijkt uit de reaties nooit zullen begrijpen wat ik bedoel. Alleen mensen die in zo'n dergelijke situatie zitten zoals slechts enkele fokkers hier aangegeven hebben, begrijpen wat ik bedoel. Net zo min als ik mij nooit zou kunnen verplaatsen in de gedachten gang van een zelfmoord terrorist zo zullen velen (met meestal erg weining inlevings vermogen) zich nooit kunnen plaatsen in mijn gedachten gang.
ik zat in jouw situatie, was zelfs nog een paar jaar ouder, en toch begrijp ik je niet
pi_51592400
quote:

[..]

1) Jij kwam met de reactie dat je intelligent genoeg was om een leuke vrouw aan de haak te kunnen slaan.
2)Nee absoluut niet, denk dat een forum absoluut niet in staat is een beeld van een persoon te kunnen creeeren, daar is de mense veels te gecompliceerd voor om die met woorden te kunnen vangen. Maar hetzelfde geld natuurlijk ook omgekeerd.

Ja sommige vinden mij maar een onaangename lul, alleen vraag ik me precies af waarom? Ik heb mezelf zeker niet hoog zitten.
Kijk, daarom. Zelfmedelijden wekt irritatie op.
quote:
Ik ben best jaloers op al die mensen die al veel meegemaakt hebben in hun leven op relatie gebied. Ik kijk juist op tegen die mensen (hoewel niet echt logisch) maar toch. Ik zou niets liever willen dan bij de groep te behoren die gemakkelijk relaties aangaan, en relaties niet bijzonder belangrijk vinden. Toch vind ik het raar om het feit dat ik wordt aangevallen op het feit dat ik mijzelf wil berusten in mijn situatie, waarom maakt mij dat een slecht persoon. Dat is toch mijn eigen keuze.
Je spreekt jezelf tegen. Je wil graag een relatie, maar je kiest ervoor om te berusten in je situatie?
  woensdag 18 juli 2007 @ 13:56:27 #135
33189 RM-rf
1/998001
pi_51592406
quote:

[..]

Er zijn veel mogelijkheden om 'intelligentie' te definieren ...

Ik bv vind iemand die naar zijn mogelijkheden het beste uit zijn leven haalt, eigenlijk best wel intelligent, daarentegen vind ik iemand die in theorie enorm begaafd is, veel potentie heeft, maar er niks mee doet, eigenlijk een beetje 'dom'.

latenw e wel zijn, er zijn oerlelijke gasten, met weinig denkvermogen, die gewoon er zelf op uitgaan, een beetje gezellig met een leuke meid kletsen, wat flireten... en hé, opeens krijgen ze een relatie...
Dat is toch leuk voor die jongens?

iemand daarentegen die verder in zn schulp kruitp en vooral zichzelf zielig gaat voelen en eigenlijk niks onderneemt om zijn eigen situatie te verbeteren.... tja, uiteindelijk heeft die zijn onvermogen domweg aan zichzelf te danken...
Er zijn veel manieren omd at te veranderen, maar meestal komen ze er allemaal op terug dat je zélf er wat aan moet gaan doen en ophouden met dat zwelgen in zelfmedelijden en Haat jegens mensen die kennelijk met minder 'potentie', meer uit hun leven halen.
pi_51592520
quote:

Toch vind ik het raar om het feit dat ik wordt aangevallen op het feit dat ik mijzelf wil berusten in mijn situatie, waarom maakt mij dat een slecht persoon. Dat is toch mijn eigen keuze.
omdat je een aanstellerige aandachtsslet bent ja . Het is helemaal niet zo dat jij wil berusten in jouw keuze, jij wil een vriendin, liever vandaag en morgen, en diep in je hart weet je dat het er nog inzit. Dus stop maar met je lulverhaaltje over "acceptatie".

bovendien kom je gewoon heel onsympathiek over
pi_51592609
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 13:54 schreef miss_sly het volgende:

Als je zou zeggen:
weet je wat, ik denk niet dat ik snel een relatie zou vinden, maar who cares, ik heb een hartstikke leuk leven, dus ik vermaak me prima
Dat kunnen mensen zichzelf wel voorhouden, maar je snapt wel dat het moeilijk is om iets wat zo diep zit weg te lachen, niet de schijn ophouden, maar echt naast je neer te leggen onder het mom van: Mijn tijd komt nog wel.

Face it, bijna iedereen wil een lliefdespartner, niemand wil zijn dagen alleen slijten. Het besef dat leeftijdsgenoten op relatiegebied mijlenver voorliggen kan dan zwaar vallen. Hoewel ik zelf niet in de situatie van de TS verkeer, kan ik zijn wanhopigheid wel snappen. En een positievere levenshouding leer je niet zomaar van de ene op de andere dag aan. Het gevoel dat er iets ontbreekt in het leven is voor veel mensen een dagelijkse bron van ellende.

Probeer wat hoop te houden TS. Als je berust in je lot komt het er echt niet meer van.
pi_51592949
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:02 schreef nozem het volgende:

[..]

Dat kunnen mensen zichzelf wel voorhouden, maar je snapt wel dat het moeilijk is om iets wat zo diep zit weg te lachen, niet de schijn ophouden, maar echt naast je neer te leggen onder het mom van: Mijn tijd komt nog wel.

Face it, bijna iedereen wil een lliefdespartner, niemand wil zijn dagen alleen slijten. Het besef dat leeftijdsgenoten op relatiegebied mijlenver voorliggen kan dan zwaar vallen. Hoewel ik zelf niet in de situatie van de TS verkeer, kan ik zijn wanhopigheid wel snappen. En een positievere levenshouding leer je niet zomaar van de ene op de andere dag aan. Het gevoel dat er iets ontbreekt in het leven is voor veel mensen een dagelijkse bron van ellende.

Probeer wat hoop te houden TS. Als je berust in je lot komt het er echt niet meer van.
Ja man, vooral blijven hopen dat er op een dag een perfecte vrouw bij je aanbelt die een relatie met je wil
pi_51593056
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:12 schreef cikolata het volgende:

[..]

Ja man, vooral blijven hopen dat er op een dag een perfecte vrouw bij je aanbelt die een relatie met je wil
Je interpreteert mijn verhaal verkeerd. En nu ga ik zwemmen.
pi_51593079
quote:
Pfff... Ik heb ook in deze "dergelijke situatie" gezeten. Jammer dat je niet reageert op mijn posts of andere posts met nuttige tips (in jouw ogen flames, zouteloze kritiek). Blijkt dat je niet alleen bent "vastgeroest", maar je ook helemaal niet wil veranderen. Anders zou je namelijk over de inhoudelijke argumenten durven te discussieren.

Je verdient een flinke schop onder je hol en als je daar niks van leert een flinke trap in je noten, want je bent het niet waard om jezelf een man te noemen.
pi_51593146
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:02 schreef nozem het volgende:

[..]

Een positievere levenshouding is misschien wat hoog gegrepen in 1 dag, maar een positievere houding ten aanzien van je liefdesleven kostte mij (na goed inzicht in mijzelf), misschien 5 minuten, na ook jaren "vastgeroest" te hebben gezeten. Been there, done that.
pi_51593291
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:17 schreef witte_fantasie het volgende:

[..]

Een positievere levenshouding is misschien wat hoog gegrepen in 1 dag, maar een positievere houding ten aanzien van je liefdesleven kostte mij (na goed inzicht in mijzelf), misschien 5 minuten, na ook jaren "vastgeroest" te hebben gezeten. Been there, done that.
same here

ik vraag me af wat TS de afgelopen 10 jaar gedaan heeft om zijn liefdesleven te verbeteren
  woensdag 18 juli 2007 @ 14:28:15 #143
147447 Lothario
Ik denk van ja, maar nee.
pi_51593557
Ikzelf zit ook wel in hetzelfde schuitje zei het niet dat ik er ook geen ruk voor doe.. Ik zie ook wel dat je op mensen moet afstappen als je iets gedaan wil krijgen.. Dus nu ik deze machtige kennis bezit zal ik daar ook gebruik van maken, alles is een illusie, zelfvertrouwen, arrogantie. Het is maar net wat je ervan maakt als jij besluit van he! ik ga met mijn kruin recht op lopen en redelijk vrolijk kijken en niet meer zwart ga kijken dan komt het goed.

Het enige wat belangrijk is voor het ontmoeten van leuke meisjes is goede sociale kringen waar je je in kunt begeven, je geeft aan dat je over die waardevolle resource beschikt gebruik het dan ook..

Ik zit nu 2 jaar thuis omdat ik niet zo handig was met school enzo en nu ben ik met heel veel dingen bezig wat ik leuk vind zoals geheugentraining en illusies en magie, NLP. Zelfvetrouwen genoeg dus, puur omdat ik weet dat het nep is, als jij net alsof doet je gelukkig bent dan geloven mensen doet, maar daar is wel overtuiging en charisma voor nodig, ook deze dingen weer , bestaan niet, moet je gewoon denken dat je het hebt en het werkt!

Nouja en dan nog een mooie vrouw vinden met dezelfde interesses, dat lukt vast wel. Ik ben er al 3 tegengekomen maar toen durfde ik nog niet, de volgende die ik tegenkom daar ga ik achteraan, zei het niet dat ik er nu ook nog achter 1 aan zit maar die is op vakantie dus dan is het minder handig.a
Het zal ooit wel goed geweest zijn maar ik zie het niet.
pi_51593587
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:15 schreef witte_fantasie het volgende:

Pfff... Ik heb ook in deze "dergelijke situatie" gezeten. Jammer dat je niet reageert op mijn posts of andere posts met nuttige tips (in jouw ogen flames, zouteloze kritiek). Blijkt dat je niet alleen bent "vastgeroest", maar je ook helemaal niet wil veranderen. Anders zou je namelijk over de inhoudelijke argumenten durven te discussieren.

Je verdient een flinke schop onder je hol en als je daar niks van leert een flinke trap in je noten, want je bent het niet waard om jezelf een man te noemen.
ik heb ook in de situatie gezeten, maar ook op mij reageert hij niet:') ... en dan blijft hij zeggen dat alleen maar mensen reageren die niet weten hoe het is om nog maagd te zijn na je 25ste
pi_51593610
Weet je zeker dat je 25 bent? De meeste mensen leren dat "ge-boeohe, iedereen is tegen mij en niemand begrijpt me" wel af na de pubertijd.

Je houding is afschuwelijk, het verbaast me niets dat vrouwen je niet moeten. Zodra iemand hier de vinger op de zere plek legt (je zelfmedelijden) begin je te zaniken. Iedereen heeft z'n problemen, die van jou zijn niet moelijker of belangrijker dan die van een ander. Als niemand je toch begrijpt, waarom open je er dan een topic over? Denk je dat advies van mensen die in hetzelfde schuitje zitten (en dus ook geen oplossing hebben) je wel gaat helpen?
pi_51593771
Ga beseffen dat geen een vrouw perfect is. Een relatie kost veel tijd en energie. Als je bereid bent te investeren kom je vroeger of later wel iemand tegen die dat ook wil.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  woensdag 18 juli 2007 @ 14:37:16 #147
147447 Lothario
pi_51593913
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:29 schreef McNasty het volgende:
Weet je zeker dat je 25 bent? De meeste mensen leren dat "ge-boeohe, iedereen is tegen mij en niemand begrijpt me" wel af na de pubertijd.

Je houding is afschuwelijk, het verbaast me niets dat vrouwen je niet moeten. Zodra iemand hier de vinger op de zere plek legt (je zelfmedelijden) begin je te zaniken. Iedereen heeft z'n problemen, die van jou zijn niet moelijker of belangrijker dan die van een ander. Als niemand je toch begrijpt, waarom open je er dan een topic over? Denk je dat advies van mensen die in hetzelfde schuitje zitten (en dus ook geen oplossing hebben) je wel gaat helpen?
Mijn post leek me redelijk nuttig!
pi_51594188
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:37 schreef Lothario het volgende:

[..]

Mijn post leek me redelijk nuttig!
Ik lees hier alleen maar nuttige posts. Beetje jammer dat de ts er niets mee doet.
  woensdag 18 juli 2007 @ 14:45:52 #149
85962 ioko
I Appear Missing
pi_51594293
Beste TS,
Voordat ik je mijn mening ga geven zal ik even vertellen wat mijn situatie is, omdat je dat blijkbaar belangrijk vindt bij het accepteren van iemand z'n mening. Ik ben 26 en heb tot een tweetal maanden geleden nooit een vriendin gehad (en de relatie die ik nu heb is ook nog maar heel pril). Ik herken heel veel van wat je zegt, en hoezeer je zelf ook geloofd wat je zegt, er zitten fouten in je redenaties.

Je geeft aan dat het probleem je leven niet beinvloedt: kijk daar nog eens heel kritisch naar, want volgens mij blijkt uit alles wat je zegt dat het een enorme impact op je leven heeft! Veel mensen hier spreken je aan op die houding waarvan je denkt dat niemand die doorheeft. Ik zal je een geheim vertellen, dat hebben mensen WEL door! Zo'n negatieve houding komt naar buiten, met een blik of door woordkeuze en vrouwen hebben daar een antenne voor. (ja, klinkt stom) Het is voor een vrouw erg belangrijk om te merken dat een man goed in zijn vel zit, en vrouwen zijn nou eenmaal net wat beter in het detecteren van deze signalen. Je zult dus moeten zorgen dat de irrationele ideeen die je in je hoofd hebt minder worden, en je zult leuke/sociale dingen moeten blijven doen.

Wat iemand al opmerkte, je bent volgens mij een intelligent iemand en het stomme is dat dat in jouw situatie niet noodzakelijkerwijs een voordeel is. Je redeneert alles stuk en je maakt fouten in je gedachtepatroon (wat in de psychologie irrationele gedachtes heet): je neemt dingen als waarheid aan terwijl ze alleen maar jou beeld bevestigen en weinig met de werkelijkheid te maken hebben.

Kortom, hoe bot sommige mensen hier ook reageren, ze hebben een punt. Zorg dat je uit het zelfmedelijden komt, soms kan een psycholoog hierbij goed helpen om de irrationele gedachtes te verwijderen waardoor je beter in je vel komt te zitten. Als je hiermee blijft rondlopen kan ik me niet voorstellen dat je leven leuk is, want volgens mij denk je bij elke leuke situatie:"best leuk dit, maar als ik nu een vriendin had, dan......", en dat werkt echt niet!

Succes
Coincidence
Makes sense
Only with you
  woensdag 18 juli 2007 @ 14:46:46 #150
147447 Lothario
pi_51594335
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:43 schreef McNasty het volgende:

[..]

Ik lees hier alleen maar nuttige posts. Beetje jammer dat de ts er niets mee doet.
True true, nouja niet allemaal post korter dan 30 woorden zijn vaak mwha wat zal ik zeggen, oppervlakkig...

Maarja het is ook wel vervelend om genoeg geld te hebben en alles te kunnen doen wat je wilt, mensen willen graag een belemmering.. Ik houd je niet tegen.
pi_51594440
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:46 schreef Lothario het volgende:

[..]
Maarja het is ook wel vervelend om genoeg geld te hebben en alles te kunnen doen wat je wilt, mensen willen graag een belemmering.. Ik houd je niet tegen.
Waar heb je het over?
  woensdag 18 juli 2007 @ 14:51:28 #152
147447 Lothario
pi_51594534
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:49 schreef McNasty het volgende:

[..]

Waar heb je het over?
Pfff... Ach, je hebt zo die verhaaltjes dat vrouwen veel geld kosten en ik heb een oom en die is nooit getrouwd en die heeft genoeg geld gaat vaak weekendjes weg op vakantie en dergelijke spullen!
Maar het kan natuurlijk ook anders

En inderdaad omdat je een intelligent persoon bent zul je inderdaad alles stuk redeneren daar heeft hij wel een goed punt aangeboord.
pi_51595743
quote:

Je spreekt jezelf in bovenstaande post behoorlijk tegen. Eerst zeg je dat je je situatie wil accepteren. Daarna zeg je dat veel waarde hecht aan relaties, sterker nog je zegt dat dit 1 van de belangrijkere dingen van het leven is. Ik kan je karakter niet supergoed inschatten, maar ik gok dat jij niet iemand bent die vecht voor wat belangrijk is in je leven. Ik zal je 1 levenstip meegeven:

Niks komt je aanwaaien. Je liefde komt niet op een wit paard met een kroontje je ten huwelijk vragen en vervolgens leef je happily ever after. Dude, je moet vechten voor het krijgen van een relatie, in ieder geval wel als je zo melancholisch en lui bent. Ja melancholisch (dat is niks nieuws voor je) en lui (en dat heeft nog niemand hier zo uitdrukkelijk gezegd, dus bij deze).

Je bent een laffe zak als je gaat zitten zeiken en op de bank blijft janken, in plaats van die shit naast je neerleggen en er het beste van gaat maken. Zoals beseffen dat vrouwen ook mensen zijn, net als sommige mannen. Vrouwen peuteren ook in hun neus, laten ook scheten (niet in bijzijn van mannen), hebben elke maand last van de rooie klats, besteden veel te veel tijd aan hun uiterlijk en geven hier vervolgens later al jouw geld aan uit. En het enige dat jij kunt zeggen tegen een vrouw is: ooooohhh, wat ben je mooi…….

Dude, zorg voor meer vrouwen in je omgeving, niet als potentieel relatiemateriaal, maar als vrienden. Hierdoor raak je wat meer vertrouwd met het vrouwelijk geslacht. Dit heeft in mijn geval in ieder geval geholpen. Op een gegeven moment voel je je vrijer in het bijzijn van vrouwen en ben je meer “jezelf”. Je gaat op een gegeven moment snappen hoe vrouwen denken, namelijk dat ze van chocola houden, ze zwijmelen bij het zien van een bos rozen etc etc. Hierdoor zul je op den duur zonder dat je het zelf beseft je eerste date maken en de rest vul je zelf maar in. Pubers van 16 beseffen dit en zijn voor hun 20e veranderd in jouw ogen als “players”. Jij bent 25 en hebt dus wat in te halen. Ik zou maar snel aan het werk gaan, voordat je alweer 30 bent.

Hopelijk is m’n punt duidelijk. Je moet van die bank afkomen en stoppen met zeiken. Meng je in groepen vrienden met veel meiden daarin, zonder direct huisje boompje beessie te willen en ik hou van jou blijf je trouw te roepen. Leer positief te denken, want er is niemand die wacht op een negatieve zeikerd, die vrienden en vriendinnen niet en al helemaal een toekomstige vriendin niet.

Get to work!
pi_51596422
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 15:32 schreef witte_fantasie het volgende:

[..]
...lang verhaal...

Get to work!
Inlijsten en boven je bed hangen TS.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 18 juli 2007 @ 16:02:27 #155
163650 Greys
pi_51596702
quote:
Vrouwen peuteren ook in hun neus, laten ook scheten (niet in bijzijn van mannen), hebben elke maand last van de rooie klats, besteden veel te veel tijd aan hun uiterlijk en geven hier vervolgens later al jouw geld aan uit.
Ohohhhhhhhhh, niet!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_51597684
Oh crap, ik herken mezelf zo in het verhaal van de TS
  woensdag 18 juli 2007 @ 17:05:25 #157
147447 Lothario
pi_51598607
Balen joh
pi_51599389
dude C deffenatly. Er gebeurt maar zelden dat beide verliefd zijn, en je dan een relati eneemt.
live's a game...
pi_51599436
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 13:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En wat mijn vriend aantrekkelijk maakte? Het feit dat hij een leuk leven leidde, met vrienden en vriendinnen, leuke dingen deed, uitging, gezellig en vrolijk was en prettig in de omgang.
Daarom begrijp ik ook niet helemaal wat het probleem van TS is. De dingen die jij opsomt heeft hij allemaal op orde. Als hij interessant genoeg is om gewoon als vriend mee om te gaan dan kan hij gewoon interessant zijn voor een vrouw voor een potentiele relatie. Het komt dan alleen aan op skills, zoals flirten en oogcontact, wat waarschijnlijk belemmert wordt door z'n nervositeit. De enige remedie daarvoor is moed tonen en ervoor gaan.

Kan TS wat specifieker op z'n gebrek aan "sociale vaardigheden" ingaan?
quote:
Op maandag 16 juli 2007 17:14 schreef Tjen het volgende:
Ik leidt een redelijk normaal leven, zie er naar eigen meneing redelijk uit heb een leuke bijbaan en ken via school en werk enorm veel mensen en heb genoeg hobbies en bezig heden. Echter dit alles neemt niet weg dat ik er enorm mee zit.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2007 17:34:58 ]
  woensdag 18 juli 2007 @ 17:33:53 #160
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51599462
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 16:02 schreef Greys het volgende:

[..]

Ohohhhhhhhhh, niet!
Idd niet!
pi_51601003
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 17:32 schreef addictivebeat het volgende:

[..]

Daarom begrijp ik ook niet helemaal wat het probleem van TS is. De dingen die jij opsomt heeft hij allemaal op orde. Als hij interessant genoeg is om gewoon als vriend mee om te gaan dan kan hij gewoon interessant zijn voor een vrouw voor een potentiele relatie. Het komt dan alleen aan op skills, zoals flirten en oogcontact, wat waarschijnlijk belemmert wordt door z'n nervositeit. De enige remedie daarvoor is moed tonen en ervoor gaan.

Kan TS wat specifieker op z'n gebrek aan "sociale vaardigheden" ingaan?
[..]
Het antwoord:
quote:
Echter al de vrouwen waar ik veliefd op ben geweest tot mijn 24ste waren voor mij onbereikbaar. Noem me shallow maar ben tot nu toe alleen maar verliefd geworden op mooie sociaal onderlegde vrouwen/meiden die zeer goed in de markt liggen bij de meeste mannen. Echter is verliefd worden niet iets waar je bewust voor kiest, maar iets wat je overkomt. Zelf ben ik echter zeer 'incompatible' met vrouwen waardoor al mijn liefdes tot nu toe ver buiten mijn bereik lagen. Met ?incompatible? bedoel ik dat ik de sociale capaciteiten mis om een vrouw voor mij te kunnen winnen.
Meneer TS wil een mooie, sociale, populaire vrouw zonder daar iets voor te doen
Maar hoe zielig, na maanden wordt hij verliefd en blijkt opeens dat die vrouwen onbereikbaar zijn
  woensdag 18 juli 2007 @ 18:45:32 #162
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_51601344
Ik herken veel in dit verhaal van de TS. Ik heb zelf ook moeite om contact te leggen met leuke meiden. Sinds vorig jaar zit ik er echt heel erg mee dat ik geen vriendin lijk te kunnen krijgen. Van mijn 18e t/m 21e heb ik erg last gehad van puistjes, dus dat kwam mijn zelfvertrouwen niet ten goede. Alleen, nu ik van de puistjes af ben door de medicijnen, lukt het me nog steeds niet bij de meiden. Ik heb wel een aantal pogingen ondernomen, oa via een datingsite, maar uiteindelijk zijn die uitgelopen in mislukkingen. Praatjes als "alles komt goed" en "heb geduld" dragen zeker niet bij aan een positieve kijk op de gang van zaken. Vooral wanneer je ziet dat anderen een vriendin krijgen of zelfs gaan trouwen.
  Moderator woensdag 18 juli 2007 @ 18:50:46 #163
5428 crew  miss_sly
pi_51601493
Wat ik eigenlijk niet zo snap is dat TS en degene die zich in het verhaal herkennen, doen alsof zij het alleenrecht hebben op verlegenheid, gebrek aan zelfvertrouwen, minderwaardigheidcomplex en noem maar op wat voor andere redenen er zijn om niet zo gemakkelijk te daten/aan de vrouw te komen.

Newsflash: dat is het euvel van werkelijk ontzettend veel mensen. Er zijn er meer die daar last van hebben, dan dat er mensen zijn die zichzelf god's gift to (wo)men vinden. Doe nou eens niet allemaal alsof jullie uniek zijn. Dat soort complexen raak je echt wel kwijt gedurende je leven; bij de een is dat wat sneller dan bij de ander, maar ergens tussen pakweg je 13 en je 30 wordt dat allengs minder.
  woensdag 18 juli 2007 @ 19:57:43 #164
144262 thewishmaster
pi_51603653
Misschien hebben ontzettend veel mensen het genoemde euvel, maar er zijn maar weinig mensen op hun 23e die nog nooit een vriendin hebben gehad of zo'n last hebben van verlegenheid. Dus dat zet je in zo'n geval toch aan het denken.
pi_51603894
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 19:57 schreef thewishmaster het volgende:
Misschien hebben ontzettend veel mensen het genoemde euvel, maar er zijn maar weinig mensen op hun 23e die nog nooit een vriendin hebben gehad of zo'n last hebben van verlegenheid. Dus dat zet je in zo'n geval toch aan het denken.
jezus is deze discussie nu nog gaande , het krioelt trouwens van mensen die op hun 23ste nog geen relatie hebben gehad...
  woensdag 18 juli 2007 @ 20:05:18 #166
85962 ioko
I Appear Missing
pi_51603927
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 19:57 schreef thewishmaster het volgende:
Volgens mij zijn er best wel veel mensen die dat hebben. Doen alsof je de enige bent is slachtoffergedrag.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  woensdag 18 juli 2007 @ 20:34:39 #167
42381 CvB
pi_51604998
Lijkt erop dat TS de discussie achter zich heeft gelaten
Vind ik
  woensdag 18 juli 2007 @ 20:39:51 #168
181126 MouzurX
Misschien?
pi_51605172
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 20:34 schreef CvB het volgende:
Lijkt erop dat TS de discussie achter zich heeft gelaten
Die ligt gewoon keihard te pompen
pi_51605876
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 18:45 schreef thewishmaster het volgende:
Ik herken veel in dit verhaal van de TS. Ik heb zelf ook moeite om contact te leggen met leuke meiden. Sinds vorig jaar zit ik er echt heel erg mee dat ik geen vriendin lijk te kunnen krijgen. Van mijn 18e t/m 21e heb ik erg last gehad van puistjes, dus dat kwam mijn zelfvertrouwen niet ten goede. Alleen, nu ik van de puistjes af ben door de medicijnen, lukt het me nog steeds niet bij de meiden. Ik heb wel een aantal pogingen ondernomen, oa via een datingsite, maar uiteindelijk zijn die uitgelopen in mislukkingen. Praatjes als "alles komt goed" en "heb geduld" dragen zeker niet bij aan een positieve kijk op de gang van zaken. Vooral wanneer je ziet dat anderen een vriendin krijgen of zelfs gaan trouwen.
Precies. Als je je "normaal" gedraagt, (dus niet vaker dan anderen achter je computertje zit enzo) en je ziet om je heen dat vrienden en kennissen veel makkelijker een vriendin krijgen en je hebt er evenveel behoefte aan dan is dat objectief gezien gewoon geen positieve situatie. Als dat langer duurt dan een jaartje ofzo verandert denk ik zelfs de grootste optimist nog in een twijfelaar.

Wat ik dus niet begrijp is de neiging van veel mensen om zo'n "achterblijver" ook nog eens een soort complex aan te praten alsof ze iets fout doen. Bv. "te graag willen" of "teveel erover nadenken". Die draaien dus oorzaak en gevolg om. Te graag willen is logisch als je op je 25e/26e (weet even niet hoe oud TS is) nog je eerste vriendin moet krijgen terwijl je vrienden op hun 18e al aan hun 5e vriendin zaten.
Teveel erover nadenken is ook een gevolg ipv een oorzaak.

Ik weet niet hoe ik TS kan helpen, maar ik erger me gewoon aan de kortzichtigheid van een aantal moraalridders in dit topic.

Ja, er zijn ongetwijfeld mensen die teveel thuiszitten, die te weinig moeite doen of die teveel met zichzelf bezig zijn.

Maar ik denk dat er nog veel meer mensen zijn die helemaal niks fout doen, die helaas de pech hebben dat hun karakter/uiterlijk/uitstraling/manier van bewegen/manier van praten gewoon niet in de smaak valt bij de andere sexe.

Het leven is oneerlijk, maar sommige moraalridders doen helaas liever alsof ze hun successen in de liefde te danken hebben aan een betere houding dan mensen als TS. Terwijl ze hun aantrekkingskracht bij het andere geslacht in werkelijkheid te danken hebben aan een mooi uiterlijk en een opgewekte uitstraling.
Waarbij die opgewekte uitstraling te danken is aan een relatief zorgenloos leventje. Tja, dan is het natuurlijk makkelijk praten.
pi_51607447
Ach, misschien dat je de belangrijkste factor gewoon mist... vertrouwen. Vertrouw erop dat het goed komt en je hebt de eerste stap gezet.

Een mens leeft, zeg maar, 90 jaar. In die tijd is de kans dat je nooit zult neuken zeer laag. Je kan helaas net die ene zijn Maar waarschijnlijk? Nee.

En.... serieus, je moet eerst open staan voor een relatie. En dat wil gelijk zeggen dat je jezelf accepteerd en jezelf ziet als goed 'relatiemateriaal'. Verder kan je veel op internet met meisjes in contact proberen te komen. Wie weet, als je maar vaak genoeg date, komt het er ooit wel van. Ga op sporten met relatief veel meisjes (tennis? hockey? dansen? (dansen is trouwens een hele goede, dan moet je wel close bij meisjes zijn )). Ga dingen doen die je leuk vind en nodig meisjes mee uit.... en maak er gewoon een leuke dag van. Zie het allemaal als een spel, sluit je gevoelens voor meisjes even uit en trek de stoute schoenen aan. Probeer zo ver te komen als je kan, en dan elke keer een stapje verder

En anders is er altijd nog GBH en een donkere kelderkamer
pi_51614107
@Tjen

Ik heb niet al je posts doorgelezen, maar ben je aziatisch van afkomst? Dat kan namelijk ook aan je succes/falen liggen. Aziatische mannen zijn nu eenmaal niet zo pppulair bij de Hollandsche Dames vanwege hun meestal geringe lichaamslengte en hun terughoudendheid tegenover vrouwen. (daarentegen wel verstandiger dan de gemiddelde Hollandsche Man die alleen neulen-huisje-boompje-beestje wilt)
pi_51614301
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 21:01 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe ik TS kan helpen, maar ik erger me gewoon aan de kortzichtigheid van een aantal moraalridders in dit topic.

Ja, er zijn ongetwijfeld mensen die teveel thuiszitten, die te weinig moeite doen of die teveel met zichzelf bezig zijn.

Maar ik denk dat er nog veel meer mensen zijn die helemaal niks fout doen, die helaas de pech hebben dat hun karakter/uiterlijk/uitstraling/manier van bewegen/manier van praten gewoon niet in de smaak valt bij de andere sexe.

Het leven is oneerlijk, maar sommige moraalridders doen helaas liever alsof ze hun successen in de liefde te danken hebben aan een betere houding dan mensen als TS. Terwijl ze hun aantrekkingskracht bij het andere geslacht in werkelijkheid te danken hebben aan een mooi uiterlijk en een opgewekte uitstraling.
Waarbij die opgewekte uitstraling te danken is aan een relatief zorgenloos leventje. Tja, dan is het natuurlijk makkelijk praten.
Mooi gesproken; je zegt hier meteen hoe ik er ook over denkt. Hoe goed de hulp ook is van de mensen die je hier proberen te helpen, het komt er bijna altijd op neer dat "de fout" bij jezelf ligt. En dan je weer nadenken, je gaat denken "kan ik er wat aan doen dat ik zo klein ben?", "dat ik ontzettend verlegen ben", dat ik niet interessant overkomt, etc., etc. Kortom volgens vele Fokkers ligt de oorzaak bij jezelf, dat je niet succesvol bij vrouwen bent of juist wel.

Maar kan het niet zo zijn dat de rollen juist omgedraaid zijn? Dat de schuld bij de vrouwen ligt? Dat de maatschappij zulke hoge eisen stelt aan "de man", dat de vrouwen hier ook zo over gaan denken en bewust of onbewust naar gaan handelen in real life? Ik weet eigenlijk vrijwel zeker van wel.

Dit soort dingen kosten alleen frustraties omdat je het NIET kan beinvloeden. Dat vind ik het ergste van alles. Je leven is binnen 100 jaar voorbij, je zit nu op 23% van je leven (grofweg bij mij het geval). Wat doe je er mee, en wat heb je tot nu toe al gedaan m.b.t. vrouwen en liefde. In mijn geval: jack-shit, ofwel helemaal niets. who knows....
pi_51614371
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 21:50 schreef GambitRS2 het volgende:
Ach, misschien dat je de belangrijkste factor gewoon mist... vertrouwen. Vertrouw erop dat het goed komt en je hebt de eerste stap gezet.

Een mens leeft, zeg maar, 90 jaar. In die tijd is de kans dat je nooit zult neuken zeer laag. Je kan helaas net die ene zijn Maar waarschijnlijk? Nee.

En.... serieus, je moet eerst open staan voor een relatie. En dat wil gelijk zeggen dat je jezelf accepteerd en jezelf ziet als goed 'relatiemateriaal'. Verder kan je veel op internet met meisjes in contact proberen te komen. Wie weet, als je maar vaak genoeg date, komt het er ooit wel van. Ga op sporten met relatief veel meisjes (tennis? hockey? dansen? (dansen is trouwens een hele goede, dan moet je wel close bij meisjes zijn )). Ga dingen doen die je leuk vind en nodig meisjes mee uit.... en maak er gewoon een leuke dag van. Zie het allemaal als een spel, sluit je gevoelens voor meisjes even uit en trek de stoute schoenen aan. Probeer zo ver te komen als je kan, en dan elke keer een stapje verder

En anders is er altijd nog GBH en een donkere kelderkamer
Vraagje: heb jij wel eens geneukt of gezoend met een vrouw? En was dat met een beterdangemiddelde aantrekkelijke vrouw (ofwel niet superugly waar zelfs mn hamsters niet bovenop zouden springen)

Zo ja, dan heb je alle recht van spreken. Zo nee, dan moet je je mond dichthouden.
pi_51614565
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 13:05 schreef Vivi het volgende:
Je wilt niet alleen niet openstaan voor wat anderen te melden hebben en zit vastgeroest in je eigen slachtoffergedrag, maar je bent ook nog eens een onaangenaam personage
Hey GUESS WHAT!?!?!? Misschien zijn we ook wel "slachtoffers"! In dit geval slachtoffers van de Westerse maatschappij
pi_51614620
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 13:07 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Dat klopt, je bent heel erg speciaal dat jij en enkel jij alleen 'begrip' kunt hebben voor je eigen situatie...

Inderdaad, ieder ander mens die niet precies zoals jij in die uitzichtloze put zit en daar lekker blijft rondhangen, zal van iemand als jou gewoon zeggen: "Wat een zeikerd, die moet gewoon eens een fikse trap onder zn reet krijgen en ophouden met miepen"..

Maar enkel mensen die precies hetzelfde ook ervaren, weten hoe verschrikkelijk moejeluk je het hebt....

Die "gezonde trap onder je reet" is natuurlijk iets waarop je je helemaal nog niet voorbereid hebt en die je niet eerst vooraf een beetje ingeplant hebt en uitgedacht welke consequenties daaraan kunnen zitten; en alle 'als'-en en 'maar'-en afgewogen ...

nee, laten we dat idd maar niet doen, je moet gewoon lekker jezelf blijven beklagen en je erg zielig blijven vinden en er vooral niks aan doen, dat is idd het beste

oja: *kuffel* *kroel*
Hey! Ga jij eens heel snel deaudt. Verplaats je is in een ander. Oh nee, wacht, ik heb al een vrouw en een dochter en heb dus al geneukt, gezoend, en liefde gekend in mn leven. M.a.w. je hebt geen enkele recht tot spreken.
  donderdag 19 juli 2007 @ 02:13:56 #176
157411 Nexie
Tempted to touch
pi_51614892
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 01:18 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
Ik heb niet al je posts doorgelezen, maar ben je aziatisch van afkomst? Dat kan namelijk ook aan je succes/falen liggen. Aziatische mannen zijn nu eenmaal niet zo pppulair bij de Hollandsche Dames vanwege hun meestal geringe lichaamslengte en hun terughoudendheid tegenover vrouwen. (daarentegen wel verstandiger dan de gemiddelde Hollandsche Man die alleen neulen-huisje-boompje-beestje wilt)
Speciaal voor jou Als je niet veel tijd hebt, kijk dan vanaf 12.00 ongeveer: http://www.youtube.com/watch?v=63bWYFGBTuE

En nee, de schuld ligt niet bij onze maatschappij (en daardoor, vrouwen) die hoge eisen aan mannen stelt. Dit gaat nog eerder op voor vrouwen, daaraan worden veel meer eisen gesteld qua uiterlijke verzorging en gedrag dan aan mannen. Naar mijn mening hebben wij het prima getroffen. Wat voor eisen worden er dan aan mannen gesteld, die wij niet ook aan vrouwen stellen?

Wel wil iedereen (vrouwen en mannen) iemand die leuk is om tijd mee door te brengen, en dat ben je niet door pessimistisch ingesteld met een laag zelfbeeld te zijn. Tuurlijk moet je ook negatieve dingen bij je partner kwijt kunnen maar er moeten ook leuke dingen gedeeld worden..
Wat "leuk" is verschilt per persoon en juist daarom gaat niet iedereen achter dezelfde man en vrouw aan. En ja, ik geloof echt dat er iemand is voor jou, voor iedereen, zolang je niet van die storende factoren hebt die afschrikken. Dat merk je vanzelf - als allerlei mensen niet graag tijd met je doorbrengen doe je iets fout
Bedenk je wat jij zelf zou willen, en juist niet uit zou kunnen staan. Dit gaat ook voor het andere geslacht op dan, hoor. Het is tenslotte niet alleen de bedoeling dat je een vriendin krijgt maar ook dat je haar houdt, dus zoek een goede uit, dat verdient iedereen

Overigens moest ik erg lachen om jouw openingspost in jouw eigen topic, TheHamsterSlayer. Ik weet zeker dat veel vrouwen sowieso om je gaan lachen, op een positieve manier. Dus doe daar iets mee, en geniet zelf ook.
Every super woman needs a superman; here I am.
pi_51615051
Ja ik ben er weer, heb alles gelezen en er zitten een paar zeer interessante posts tussen. Zeker Rebel6 zijn begrip van de situatie vind ik bewonderenswaardig.

BTW ik heb lang nagedacht of ik het geen hieronder wel zou moeten typen. Heb besloten het toch maar te doen om een paar fokkers een beter inzicht te geven waarom ik het allemaal zo hopeloos inzie. En natuurlijk dat dit forum gelukkig volledig anoniem is (I hope).

De reden waarom ik niet in ga op de posts die in de trant zijn van: 'Kom van je luie reed af, stop met slachtoffer rol spelen, stop met zelf medelijden', is omdat ik dit al probeer vol te houden sinds mijn 20 want ja op mijn 20 had ik al het gevoel incompetent te zijn op het gebied van vrouwen. Dit gevoel heb ik niet nu opeens op mijn 25ste gekregen uit het niets.
Ik zal wat dieper ingaan op het feit waarom ik het wil opgeven/denk dat er geen oplossing is. Let wel op, het is voor mij zeer moeilijk om nauwkeurig de vinger op de zere plek te leggen, aangezien ik niet precies de zere plek kan aanwijzen.

Buiten het feit dat ik mezelf als sociaal capabel beschouw (mede omdat mijn baas me 'gepromoveerd' heeft tot een leiding gevende functie op de werkvloer) en redelijk goede normale gesprekken kan voeren en redelijk snel 'vrienden' maak op werk als bij de studie. Toch gaat het op het gebied van vrouwen finaal mis.

Om het even kort en simpel uit te leggen, ik vind het zeer moeilijk om affectie te tonen. Als ik dan ooit aandacht van een vrouw krijg die mij probeert te benaderen, dan klap ik dicht. Klinkt vreemd hè, ik wil niets liever in het leven dan een relatie, echter zodra puntje bij paaltje komt knijp ik eruit. Dit 'eruit knijpen' is iets waar ik zo vaak over heb nagedacht, maar ik krijg het maar niet uit mijn systeem. Keer op keer herhaalt het proces zich, het lijkt wel of ik er zelf geen invloed op heb. Heb ook nooit gedurfd een meisje te vertellen dat ik haar leuk vind, of iemand aangesproken bij het uitgaan bang om iemand te laten zien dat ik haar leuk vind. (behalve die keren dat ik goed zat was, maar dat was meer de alcohol die sprak)
Dit is wat ik bedoel met 'incompatibel' in mijn openingspost. Ik was er in eerste instantie liever niet op ingegaan omdat ik dit psychologisch proces zeer moeilijk onder woorden vind te brengen en hetgeen wat ik hierboven beschrijf ook niet een volledige beschrijving ervan is.

De oorzaak hiervan weet ik niet, ik denk dat ik ermee geboren ben. Ook ben ik seksueel misbruikt in mijn jeugd, maar ik weet niet of ik hiermee direct een causaal verband kan trekken. Heb het misbruik al lang achter me gelaten. Mijn start post was dan ook niet bedoeld voor tips hoe ik wel aan de vrouw moest komen, of manieren die mij zouden kunnen helpen. Het was meer bedoeld om te zien of ook andere mensen in dergelijke situatie zitten en hoe zij ermee leren omgaan. Hoewel ieder natuurlijk zijn eigen oorzaken/reden heeft Want dat is eigenlijk wat ik dus wil, ermee leren omgaan.

Nu zullen er wel weer een paar reacties komen dat ik naar een psycholoog zou moeten gaan. Dit zal ik nooit doen. Ik schaam me veels ter erg om dit verhaal ooit persoonlijk aan iemand te vertellen. Verder geloof ik ook niet dat deze mij kan helpen, mezelf heb ik al meer dan genoeg geanalyseerd zoals jullie weten en daar schiet ik ook niet veel mee op.

Tjah deze post is toch wel een erg psychologisch verhaaltje geworden.
  donderdag 19 juli 2007 @ 02:41:18 #178
157411 Nexie
Tempted to touch
pi_51615164
Heb je ook moeite met gewoon contact met vrouwen, waarin je dus geen interesse verder dan vriendschap hebt? Ik denk dat als iemand jou echt leuk vindt dat zij niet zomaar op zal geven omdat jij dichtklapt hoor.. Waarschijnlijk wordt dit ook wel minder naarmate je vaker in die situatie (met dezelfde persoon) terecht komt? Volgens mij zet je er gewoon teveel druk achter nu.
Plus, je hoeft niet meteen letterlijk te vertellen dat je iemand leuk vindt, zolang het maar blijkt uit je gedrag! Als je je niet comfortabel voelt bij het aanspreken van onbekende mensen moet je het ook niet forceren.

Misschien is het speeddaten (zie singles topic) een goede oefening voor je !
pi_51615306
Ga slapen jullie allen! Morgen is er een nieuwe dag om vrouwen te versieren

*schenkt nog een glas Goldstrike in
  Moderator donderdag 19 juli 2007 @ 07:52:25 #180
5428 crew  miss_sly
pi_51617519
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 01:29 schreef TheHamsterSlayer het volgende:

[..]
Dat de schuld bij de vrouwen ligt? Dat de maatschappij zulke hoge eisen stelt aan "de man", dat de vrouwen hier ook zo over gaan denken en bewust of onbewust naar gaan handelen in real life? Ik weet eigenlijk vrijwel zeker van wel.
Jij kunt een clubje oprichten met a-child-in-chains
Wordt helemaal top, daar ben ik van overtuigd!
pi_51617634
quote:
Maar kan het niet zo zijn dat de rollen juist omgedraaid zijn? Dat de schuld bij de vrouwen ligt? Dat de maatschappij zulke hoge eisen stelt aan "de man", dat de vrouwen hier ook zo over gaan denken en bewust of onbewust naar gaan handelen in real life? Ik weet eigenlijk vrijwel zeker van wel.
dan moet je daar ook vooral naar handelen dan gaat het helemaal goed komen
pi_51617654
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 01:18 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
Aziatische mannen zijn nu eenmaal niet zo pppulair bij de Hollandsche Dames vanwege hun meestal geringe lichaamslengte en hun terughoudendheid tegenover vrouwen. (daarentegen wel verstandiger dan de gemiddelde Hollandsche Man die alleen neulen-huisje-boompje-beestje wilt)
ik ben een oerhollandsche man van geringe lengte en redelijk terughouden tegenover vrouwen geweest. althans inzake relaties. of aziatische mannen verstandiger zijn dat weet ik niet. hun iq schijnt gemiddeld wat hoger te liggen, geen idee wat betreft eq.

verder heb ik het hier al eerder gepost. ik heb op m'n 33ste m'n eerste vriendin ontmoet, dus er is nog hoop voor jullie jonkies. jullie moeten alleen even jullie doembeelden laten varen
pi_51618128
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 02:30 schreef Tjen het volgende:
Ja ik ben er weer, heb alles gelezen en er zitten een paar zeer interessante posts tussen. Zeker Rebel6 zijn begrip van de situatie vind ik bewonderenswaardig.

BTW ik heb lang nagedacht of ik het geen hieronder wel zou moeten typen. Heb besloten het toch maar te doen om een paar fokkers een beter inzicht te geven waarom ik het allemaal zo hopeloos inzie. En natuurlijk dat dit forum gelukkig volledig anoniem is (I hope).

De reden waarom ik niet in ga op de posts die in de trant zijn van: 'Kom van je luie reed af, stop met slachtoffer rol spelen, stop met zelf medelijden', is omdat ik dit al probeer vol te houden sinds mijn 20 want ja op mijn 20 had ik al het gevoel incompetent te zijn op het gebied van vrouwen. Dit gevoel heb ik niet nu opeens op mijn 25ste gekregen uit het niets.
Ik zal wat dieper ingaan op het feit waarom ik het wil opgeven/denk dat er geen oplossing is. Let wel op, het is voor mij zeer moeilijk om nauwkeurig de vinger op de zere plek te leggen, aangezien ik niet precies de zere plek kan aanwijzen.

Buiten het feit dat ik mezelf als sociaal capabel beschouw (mede omdat mijn baas me 'gepromoveerd' heeft tot een leiding gevende functie op de werkvloer) en redelijk goede normale gesprekken kan voeren en redelijk snel 'vrienden' maak op werk als bij de studie. Toch gaat het op het gebied van vrouwen finaal mis.

Om het even kort en simpel uit te leggen, ik vind het zeer moeilijk om affectie te tonen. Als ik dan ooit aandacht van een vrouw krijg die mij probeert te benaderen, dan klap ik dicht. Klinkt vreemd hè, ik wil niets liever in het leven dan een relatie, echter zodra puntje bij paaltje komt knijp ik eruit. Dit 'eruit knijpen' is iets waar ik zo vaak over heb nagedacht, maar ik krijg het maar niet uit mijn systeem. Keer op keer herhaalt het proces zich, het lijkt wel of ik er zelf geen invloed op heb. Heb ook nooit gedurfd een meisje te vertellen dat ik haar leuk vind, of iemand aangesproken bij het uitgaan bang om iemand te laten zien dat ik haar leuk vind. (behalve die keren dat ik goed zat was, maar dat was meer de alcohol die sprak)
Dit is wat ik bedoel met 'incompatibel' in mijn openingspost. Ik was er in eerste instantie liever niet op ingegaan omdat ik dit psychologisch proces zeer moeilijk onder woorden vind te brengen en hetgeen wat ik hierboven beschrijf ook niet een volledige beschrijving ervan is.

De oorzaak hiervan weet ik niet, ik denk dat ik ermee geboren ben. Ook ben ik seksueel misbruikt in mijn jeugd, maar ik weet niet of ik hiermee direct een causaal verband kan trekken. Heb het misbruik al lang achter me gelaten. Mijn start post was dan ook niet bedoeld voor tips hoe ik wel aan de vrouw moest komen, of manieren die mij zouden kunnen helpen. Het was meer bedoeld om te zien of ook andere mensen in dergelijke situatie zitten en hoe zij ermee leren omgaan. Hoewel ieder natuurlijk zijn eigen oorzaken/reden heeft Want dat is eigenlijk wat ik dus wil, ermee leren omgaan.

Nu zullen er wel weer een paar reacties komen dat ik naar een psycholoog zou moeten gaan. Dit zal ik nooit doen. Ik schaam me veels ter erg om dit verhaal ooit persoonlijk aan iemand te vertellen. Verder geloof ik ook niet dat deze mij kan helpen, mezelf heb ik al meer dan genoeg geanalyseerd zoals jullie weten en daar schiet ik ook niet veel mee op.

Je zegt dat je niet ingaat op alle zinnige posts met tips en hints hoe je wél vrouwen kunt benaderen, omdat je zegt dit al sinds je 20e te doen. Je bent blind voor alle hints die wij je geven waar je constructief wél mee aan de slag kunt gaan.

Je flikt het hem weer, je melancholische gedrag maakt je blind voor alle constructieve posts.

Je klapt dicht. Je hebt er geen invloed op. Bang om iemand affectie te tonen. Je bent ermee geboren.
Ik snap waarom je je zo voelt en waarom je dit denkt. Het is alleen allemaal onzin, eigen gemaakte kronkels die je niet uit je systeem wil hebben.
pi_51618285
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 02:30 schreef Tjen het volgende:

als je denkt dat je hierdoor medelijden gaat opwekken . Je wordt pathetischer en pathetischer, en je gaat alleen maar in op posts die je willen volgen in je triest verhaaltje
pi_51618651
Ik heb ooit gelezen dat Robbie Williams voor het eerste zoende met een vrouw toen ie 21 was.... Het kan dus nog goed komen...

Zelf ben ik 24, geen vriendin gehad maar ik zit er niet echt mee. Het is gewoon zo dat ik er nooit een tegen ben gekomen die ik na het ontbijt nog wilde zien of waarbij dat praktisch mogelijk was. Wel redelijk wat one-night-stands gehad, ook met enkele vrouwen die echt boven mijn (wat ik zelf denk) bereik liggen.
Ik heb altijd een babyface gehad, nog steeds en dat heeft me van mn 16de tot mn 22ste heel erg dwars gezeten. Altijd mensen die me 3 tot 5 jaar jonger inschatten, dat is echt niet leuk. Vooral als vrouwen dat ook doen, niet veel vrouwen op die leeftijd staan open voor een jonger iemand. Dat knaagt dan. Je ziet je vrienden, je kleine zusje, iedereen om je heen met vriend/vriendin en alleen jij niet! Daar sta je dan, je vrienden om je heen in gesprek met allerlei vrouwen (die overigens in die tijd vaak met de rug naar me toe stonden!). Niet alleen wel heel eenzaam. Niet dat mn vrienden hufters zijn of zo, die probeerden het ook wel mij er bij te betrekken maar je voelt je vrij snel een 5de wiel aan een wagen.
Het trekt nu best wel bij en ik voel ook wel dat ik aandacht krijg van vrouwen, maar er zit er gewoon nog geen tussen waarvan ik zeg: Wanneer zien we elkaar weer?

Aan de TS heb ik 1 advies: Ga eens kijken of je niet een tijdje in het buitenland kunt zitten! Je hebt makkelijk een gesprek met mensen (veel mensen zijn alleen), je moet je huis wel uit want er zijn geen bekenden, een totale mislukte contactpoging weet niemand. Heerlijk! En als je terugkomt, heb je heel makkelijk een gespreksonderwerp met een leuke vrouw! Je zegt dat je bijna klaar bent met studeren, perfecte situatie! Nu kan het, gewoon lekker doen en als het helemaal niks wordt, heb je wel een hele goede levenservaring!

Over dat je slachtoffer bent van een maatschappij waar vrouwen kieskeuriger worden op mannen gebied: Ik denk het wel. Vrouwen zijn net mannen, ze willen een mooie, geestelijk stabiele, slimme, rijke man die ook nog eens goed in bed is. Kijk eens bij je eigen eisen? Wat staat daar? Jij wil toch ook het beste? Die vrouw die jij zoekt, zoek ik namelijk ook! Ik ben ook heimelijk verliefd geweest maar te laf om het te zeggen. Tja, bedenk dan: Wil ik een deuk in mn ego omdat ik niks doe dit keer, of wil ik dit keer een deuk in mn ego omdat ik het probeer.

Het probleem met het affectie tonen terwijl de alcohol dat wel doet. Tja, misschien als je met een vrouw bent die je aanstaat, een keer een shotje doen en gewoon zeggen: Ik heb de passie van een Engelsman! Kun jij me helpen?
We are not retreating, we are advancing in another direction. - General Douglas MacArthur
pi_51618822
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 09:12 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

als je denkt dat je hierdoor medelijden gaat opwekken . Je wordt pathetischer en pathetischer, en je gaat alleen maar in op posts die je willen volgen in je triest verhaaltje
Quoted for truth!
pi_51619310
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 09:29 schreef dyslexie_man het volgende:
Ik heb altijd een babyface gehad, nog steeds en dat heeft me van mn 16de tot mn 22ste heel erg dwars gezeten. Altijd mensen die me 3 tot 5 jaar jonger inschatten, dat is echt niet leuk. Vooral als vrouwen dat ook doen, niet veel vrouwen op die leeftijd staan open voor een jonger iemand.
jouw tijd komt nog, als je 30-40 bent en ze je nog steeds jonger schatten
pi_51620249
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 01:51 schreef TheHamsterSlayer het volgende:

Hey! Ga jij eens heel snel deaudt. Verplaats je is in een ander. Oh nee, wacht, ik heb al een vrouw en een dochter en heb dus al geneukt, gezoend, en liefde gekend in mn leven. M.a.w. je hebt geen enkele recht tot spreken.
jij bent eng
  donderdag 19 juli 2007 @ 10:39:16 #189
85962 ioko
I Appear Missing
pi_51620281
TS, ik vind het jammer dat je zo in je eigen verhaal blijft vastzitten, ik zal niet zeggen dat het makkelijk is om hiervan los te komen, maar ik zie het je niet eens echt proberen.

Het slechtste argument om niet naar een psycholoog te gaan is dat je jezelf al geanalyseerd hebt. Zelfs getrainde psychologen (ik zou bijna zeggen, JUIST getrainde psychologen) hebben hulp nodig bij dit soort zaken. Je denkt in cirkels en dat heb je zelf niet door. Veel van je aannames zijn pertinent onjuist, en daardoor kun je geen objectief beeld van je situatie krijgen. Als je een psycholoog vindt waar je een goede klik mee hebt heb je kans dat je hier uitkomt. Als je wil zwelgen in zelfmedelijden en de onomkeerbaarheid van je situatie dan beloof ik je dat je er waarschijnlijk niet uitkomt. Met andere woorden, je hebt zelf de mogelijkheden in handen: doe er iets mee!
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_51620986
quote:

[..]

Mooi gesproken; je zegt hier meteen hoe ik er ook over denkt. Hoe goed de hulp ook is van de mensen die je hier proberen te helpen, het komt er bijna altijd op neer dat "de fout" bij jezelf ligt. En dan je weer nadenken, je gaat denken "kan ik er wat aan doen dat ik zo klein ben?", "dat ik ontzettend verlegen ben", dat ik niet interessant overkomt, etc., etc. Kortom volgens vele Fokkers ligt de oorzaak bij jezelf, dat je niet succesvol bij vrouwen bent of juist wel.

Dit soort dingen kosten alleen frustraties omdat je het NIET kan beinvloeden. Dat vind ik het ergste van alles. Je leven is binnen 100 jaar voorbij, je zit nu op 23% van je leven (grofweg bij mij het geval). Wat doe je er mee, en wat heb je tot nu toe al gedaan m.b.t. vrouwen en liefde. In mijn geval: jack-shit, ofwel helemaal niets. who knows....
Gast, je hebt werkelijk totaal nul (0) verstand hoe je het beste uit je leven kan halen. In plaats daarvan geef je de schuld alleen maar aan anderen. Zelfs aan vrouwen in het algemeen. Lekker makkelijk en als je anderen daarmee niet in de weg zit, vooral blijven doen, wordt je erg gelukkig van man!

Met de instelling "who knows" kom je er wel.
pi_51690273
topic = dood.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 13:08:44 #192
157411 Nexie
Tempted to touch
pi_51690466
Moeilijk om te helpen als mensen niet luisteren / geholpen willen worden
  zaterdag 21 juli 2007 @ 14:08:04 #193
144262 thewishmaster
pi_51691853
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 13:08 schreef Nexie het volgende:
Moeilijk om te helpen als mensen niet luisteren / geholpen willen worden
Het is niet een kwestie van niet willen, maar niet kunnen in dit soort situaties.
pi_51691916
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 14:08 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Het is niet een kwestie van niet willen, maar niet kunnen in dit soort situaties.
Uiteindelijk zal de TS het toch zelf moeten doen..
pi_51694691
quote:
Al 25 jaar vrijgezel.
Reeds als kleuter ging je gebukt onder de lasten van deze status?
Sterkte.

pi_51696407
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 14:10 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Uiteindelijk zal de TS het toch zelf moeten doen..
Hij moet alleen nog uitvinden hoe hij het aan moet pakken.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 19:35:28 #197
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_51700175
quote:
Attention!!!!! Het volgende lange verhaal is waarschijnlijk alleen interessant als je jezelf een beetje kunt vinden in de topic titel.

Ik ben een jonge man van 25 jaar en heb dus zoals de topictitel al zegt nog nooit enige vorm van liefde mogen ervaren. Ik had tot mijn 24 zelfs nog nooit seks gehad. 1 van mijn normen en waarden was dat de eerste keer zou moeten gebeuren met iemand waar ik van hield. Echter al de vrouwen waar ik veliefd op ben geweest tot mijn 24ste waren voor mij onbereikbaar. Noem me shallow maar ben tot nu toe alleen maar verliefd geworden op mooie sociaal onderlegde vrouwen/meiden die zeer goed in de markt liggen bij de meeste mannen. Echter is verliefd worden niet iets waar je bewust voor kiest, maar iets wat je overkomt. Zelf ben ik echter zeer 'incompatible' met vrouwen waardoor al mijn liefdes tot nu toe ver buiten mijn bereik lagen. Met ‘incompatible’ bedoel ik dat ik de sociale capaciteiten mis om een vrouw voor mij te kunnen winnen.

Echter heb ik op mijn 24ste een punt bereikt dat ik het maagd zijn goed zat was en besloten had mijn normen en waarden te laten vallen en seks te hebben met de eerste beste gewillige dame die op mijn pad terecht zou komen. Een avondje uit, veel alcohol en verstand op nul en het was gebeurd, in eerste instantie viel er een enorme (maatschappelijke) last van mijn rug dat ik niet meer behoorde tot de 'maagden'. Echter de keerzijde was toch dat ik het gevoel had iets moois weggegooid te hebben aan iemand waar ik absoluut geen gevoelens voor had. Dit gebeuren heeft me doen beseffen dat seks zonder liefde voor mij vrijwel betekenloos is en zeer zeker geen oplossing voor mijn probleem

Ik ben nu oud genoeg om mezelf goed in te schatten, en ben me dus zeer bewust dat ik een vrij zekere toekomst tegemoet ga zonder liefde. Dit vooruitzocht stemt mij zeer somber. Tuurlijk probeer ik mijn gedachten te focussen op andere dingen in het leven. Ben bijna klaar met studeren en heb op gebied van carriere kansen een mooie toekomst tegemoet. Echter wordt dit zwaar overschaduwt door mijn gemis aan liefde. Zo erg zelfs dat ik weinig nut meer in het leven zie. Niet dat ik zelfmoord zou plegen, heb mijzelf bij een bijna dood ervaring plechtig gezworen zoiets nooit te doen. Tijdens deze bijna dood ervaring werd ik mij enorm bewust van de liefde die ik koester voor mijn naasten (familie). En ik hun nooit en te nimmer hun dit zou kunnen aandoen.

Maar ja hoe nu verder te gaan, leef het leven nu dag bij dag en soms gaat het een tijdje goed. Echter zijn het de kleine dingetjes om mijn heen die kunnen zorgen voor een enorme geestelijke terugval. Paartjes op straat vrienden die een vriendin krijgen of gaan samen wonen. Al deze dingen doen mij herinneren wat voor loser ik wel niet ben op het gebied van liefde. Ik weet zeker dat hier op fok mensen zijn die een soort dergelijke situatie zitten. In mijn omgeving ken ik een paar gasten die volgens mij ook in een dergelijke situatie verkeren, echter durf ik niet met hun over deze kwestie te praten aangezien ik me er erg voor schaam.

Ach ja het zijn slechts een paar opties waarvan ik denk hoe andere mannen het zouden kunnen 'overleven'.
Ik ben zeer benieuwd of er mannen zijn die zich hierin herkennen en hoe zei hiermee omgaan in het leven.
Ik heb al je posts in dit topic gelezen. En je komt, sorry dat ik het zeg, mij nogal wereldvreemd over.

Je hebt volgens mij een soort plaatje in je hoofd van hoe alles moet gaan en al dat daar vanaf wijkt is meteen verkeerd. En volgens mij is dat plaatje niet heel erg op realiteit gebaseerd. Volgens mij begrijp je maar weinig van vrouwen en heb je niet echt een volwassen verliefdheidsideaal.

Misschien moet je eens gaan kijken wat je nou eigenlijk van een vrouw verwacht en waar je op valt. En eens kijken of je niet gewoon eisen hebt die ronduit absurd zijn. En misschien op een minder krampachtige manier met vrouwen omgaan. Gewoon wat losser en minder direct gericht op het willen van een relate. Ik denk dan dat je er dan veel meer van zult begrijpen. Er zijn zoveel leuke meisjes. Vaa wordt je niet direct verliefd maar heb je meervan "hey, die is leuk" en wanneer je er dan meer mee omgaat komt de verliefdheid vanzelf. Ik heb nu meer het idee dat jij verliefd wordt op vrouwen die aan een bepaald plaatje voldoe.

En toch kreeg je die ene keer sex blijkbaar zonder al teveel moeite voor elkaar. Daar kunnen heel wat lotgenoten van je een puntje aan zuigen. Dus je kunt het wel en dat is al heel wat. Als je zoiets nou eens deed met een meisje dat je wel de moeite waard vind? Wat subtieler uiteraard.

Maar ik denk dat je geen hopeloze zaak bent wanneer je onder ogen wilt zien dat je fout bezig bent en een mentaliteitsverandering ondergaat. Zoals je hier in zelfmedelijden wegkwijnt zal er weinig gebeuren. Het is dus aan jou.

En ik kan je zeggen die A tm D van je zijn alle 4 baggeroplossingen
  zaterdag 21 juli 2007 @ 20:20:34 #198
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_51701345
quote:
Wat verwacht je. Een mentaliteitsverandering van alle vrouwen op aarde?

Wanneer je vast blijft houden aan dit soort gedachten is het niet best. Je praat een beetje over vrouwen zoals Geert Wilders over moslims praat.

Het is inderdaad niet handig als je verlegen bent en oninteressant overkomt. Maar doe er dan wat aan. Bedenk eens waarom je wel interessant bent en ben daar trots op. Je zult vast wel ergens heel goed in zijn. Check eens hoe andere mannen en vrouwen met elkaar omgaan en leg dt eens tegen het licht van je eigen omgang met ze. Ik durf te wedden dat je veel dingen ziet die buiten je straatje vallen maar eigenlijk zo gek nog niet zijn.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 20:42:55 #199
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_51701995
quote:

Dude, zorg voor meer vrouwen in je omgeving, niet als potentieel relatiemateriaal, maar als vrienden. Hierdoor raak je wat meer vertrouwd met het vrouwelijk geslacht. Dit heeft in mijn geval in ieder geval geholpen. Op een gegeven moment voel je je vrijer in het bijzijn van vrouwen en ben je meer “jezelf”. Je gaat op een gegeven moment snappen hoe vrouwen denken, namelijk dat ze van chocola houden, ze zwijmelen bij het zien van een bos rozen etc etc. Hierdoor zul je op den duur zonder dat je het zelf beseft je eerste date maken en de rest vul je zelf maar in. Pubers van 16 beseffen dit en zijn voor hun 20e veranderd in jouw ogen als “players”. Jij bent 25 en hebt dus wat in te halen. Ik zou maar snel aan het werk gaan, voordat je alweer 30 bent.
Heel goed geschreven trouwens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')