abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51517827
bedankt voor alle reacties !

dat gefaald bedoelde ik een beetje gekscherend, vandaar ook die gekke smiley er achter

het is goed om te horen dat ik niet alleen ben. Misschien is de reden dat ik het topic open en waarom ik deze gedachten heb, dat ik het gevoel heb dat ik in een gat ben gevallen. Mensen van mijn eigen leeftijd daar heb ik nu ff weinig meer mee (door de eerder genoemde redenen).. 'Gezellig' op visitie bij al die mensen, waar ik al die baby en trouw verhalen moet aanhoren..daar voel ik me nu even niet meer zo prettig bij zullen jullie begrijpen. Heb ook het gevoel dat ze op een andere golflengte zitten. Als ik zeg: hebben jullie dat nieuwe xbox spelletje (bij wijze van) gespeeld, dan zitten ze me aan te kijken alsof ik een of andere snotneus ben..
Aan de andere kant voel ik me nou ook weer niet meer zo thuis bij de uitgaangsactiviteiten van wat jongere vrienden (begin 20).. voel me bv nou niet echt fijn meer in disco's enzo waar sommige van die vrienden naar toe gaan. Zie er nog best jong uit, maar voel me toch vaak een soort 40jarige dj-jean die 18 jarige grietjes aan het checken is..brrr

okey het is allemaal wat zwart-wit beschreven hierboven...er zijn meer leeftijdsgenoten in deze 'situatie' dat is me wel duidelijk geworden in de reacties. Moet beetje uit zien te vinden hoe ik in die "wereld" terecht kan komen.. (klinkt wel kinky als ik het zo opschrijf )
I pity the fool who goes out tryin' a' take over da world, then runs home cryin' to his momma!
  maandag 16 juli 2007 @ 12:30:39 #52
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_51517920
lekker man, die 18 jarige chickies!
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  maandag 16 juli 2007 @ 12:32:56 #53
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_51517962
quote:
Op maandag 16 juli 2007 12:23 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

Diep in m'n hart zou ik een harem prefereren
Een relatie met één persoon staat dichter bij een harem dan geen relatie, .

Ik ben het wel eens met Konijn, een relatie voegt dusdanig veel toe dat niemand een leuk persoon zomaar zal laten lopen. Men wil dus liever een relatie dan een single bestaan, dat blijkt alleen al uit het feit dat men het telkens opnieuw probeert. Wat het principe daarachter is, en hoe hoog men de lat legt tav de andere persoon is een verhaal.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  Moderator maandag 16 juli 2007 @ 12:35:13 #54
5428 crew  miss_sly
pi_51518029
quote:
Op maandag 16 juli 2007 12:14 schreef dawg het volgende:

[..]

Meestal wel. Maar jij kent konijntje nog niet, begrijp ik?
Jawel hoor, maar ik blijf altijd maar weer hopen dat mensen ten goede veranderen
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_51518083
quote:
Op maandag 16 juli 2007 12:18 schreef mane het volgende:

[..]

Het gaat hier volgens mij helemaal niet om 'liever willen'. Meer over het feit dat het leven niet voor iedereen op dezelfde manier verloopt. Daarnaast kun je een relatie ook hebben op een niet standaard huisje-boompje-beestje-manier. Juist die manier wordt hier besproken.
Je eerste zin is interessant,..
Het is niet echt van dat ik al kinderen wilde enzo, maar die mogelijkheid was er wel als ik er al klaar voor was..lange en goede relatie (dacht ik), goede basis enzo. Maar toen het uitging werd mn hele leven op zn kop gezet.
Als ik dat echt had gewild, dan zou het ineens op de lange baan geschoven zijn, want liefde kan je niet afdwingen, en kids moet je al helemaal niet 'zomaar' nemen..
I pity the fool who goes out tryin' a' take over da world, then runs home cryin' to his momma!
pi_51518186
Je relatie is net uit. Jij zit dus niet met huisje-boompje-beestje, maar met ludduvudu. Ineens alleen en een beetje eenzaam.

Ga nou eerst maar eens de ludduvudu uitzieken, de rest komt later wel.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  maandag 16 juli 2007 @ 12:45:56 #57
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_51518326
quote:
Op maandag 16 juli 2007 12:32 schreef Frezer het volgende:

[..]

Ik ben het wel eens met Konijn, een relatie voegt dusdanig veel toe dat niemand een leuk persoon zomaar zal laten lopen. Men wil dus liever een relatie dan een single bestaan, dat blijkt alleen al uit het feit dat men het telkens opnieuw probeert. Wat het principe daarachter is, en hoe hoog men de lat legt tav de andere persoon is een verhaal.
Vind het alleen zo verrot jammer dat het gros van de squareheaded (excuse le mot) een relatie beginnen ter compensatie, om over het "nemen" van kinderen nog maar niet te spreken.
Men is zoooo niet kritisch op zichzelf en anderen. Volgens mij kan een relatie alleen maar meerwaarde hebben als jezelf compleet bent. Kijk maar eens wat voor zielige hoopjes mens je vaak overhoudt als één van de 2 buiten de deur neukt en de relatie strandt; vrouwen die niet zelfstandig genoeg zijn en mannen die de klap nooit meer te boven komen...
  maandag 16 juli 2007 @ 12:46:26 #58
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_51518341
quote:
Op maandag 16 juli 2007 12:41 schreef MUUS het volgende:
Je relatie is net uit. Jij zit dus niet met huisje-boompje-beestje, maar met ludduvudu. Ineens alleen en een beetje eenzaam.

Wat zij zegt!
  Moderator maandag 16 juli 2007 @ 12:50:47 #59
5428 crew  miss_sly
pi_51518482
quote:
Op maandag 16 juli 2007 12:32 schreef Frezer het volgende:

[..]

Ik denk dat een relatie helemaal niet zo veel toevoegt. Een relatie met de juiste persoon waarin beiden echt van elkaar houden, en beiden echt gelukkig zijn, is een relatie die echt iets toevoegt. Veel mensen nemen volgens mij genoegen met minder, omdat ze een relatie willen...

Bovendien is het aloude sprookje van levenslange liefde en geluk met dezelfde partner ook wel een beetje achterhaald.
  maandag 16 juli 2007 @ 12:56:41 #60
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_51518663
quote:
Op maandag 16 juli 2007 12:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat een relatie helemaal niet zo veel toevoegt. Een relatie met de juiste persoon waarin beiden echt van elkaar houden, en beiden echt gelukkig zijn, is een relatie die echt iets toevoegt. Veel mensen nemen volgens mij genoegen met minder, omdat ze een relatie willen...

Bovendien is het aloude sprookje van levenslange liefde en geluk met dezelfde partner ook wel een beetje achterhaald.
  maandag 16 juli 2007 @ 13:14:24 #61
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_51519291
quote:

[..]

Mja, nou vel je wel een erg zwaar oordeel over "anderen". Dat jij hun relatie niet beziet als eentje die iets toevoegd wil niet zeggen dat dat voor hun ook zo is. We hebben dus wellicht allemaal een verschillende definitie van een geweldige relatie, maar feit is dat we allemaal maar wat graag zo'n relatie willen.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_51519316
quote:

[..]

Is het zo zwart wit? Ik denk dat er best veel mensen zijn die misschien wel weten dat ze hebben gekozen voor second best, maar die daar toch heel gelukkig mee zijn omdat ze een grote kinderwens hadden, omdat die partner wel iemand is met wie ze goed een gezin kunnen stichten. Het wérkt, maar er is geen sprake van een passionele liefde.

Ik was op een huwelijk van een vriendin. De ambtenaar vertelde dat hij de bruidegom had gevraagd waarom hij eigenlijk wilde trouwen. Tja, had hij gezegd, het leek me wel de logische keuze.

Auw.

Toch heb ik het idee dat mijn vriendin gelukkig met hem is, want ze heeft nu precies wat ze wilde: een mooi huis, een kind, een betrouwbare man. Maar geen hemelbestormende liefde, dát niet. Dat vindt ze kennelijk minder belangrijk.
The real is always way ahead of what we can imagine.
  maandag 16 juli 2007 @ 13:19:29 #63
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_51519427
quote:
Op maandag 16 juli 2007 13:15 schreef mane het volgende:

[..]

Is het zo zwart wit? Ik denk dat er best veel mensen zijn die misschien wel weten dat ze hebben gekozen voor second best, maar die daar toch heel gelukkig mee zijn omdat ze een grote kinderwens hadden, omdat die partner wel iemand is met wie ze goed een gezin kunnen stichten. Het wérkt, maar er is geen sprake van een passionele liefde.

Ik was op een huwelijk van een vriendin. De ambtenaar vertelde dat hij de bruidegom had gevraagd waarom hij eigenlijk wilde trouwen. Tja, had hij gezegd, het leek me wel de logische keuze.

Auw.

Toch heb ik het idee dat mijn vriendin gelukkig met hem is, want ze heeft nu precies wat ze wilde: een mooi huis, een kind, een betrouwbare man. Maar geen hemelbestormende liefde, dát niet. Dat vindt ze kennelijk minder belangrijk.
Dus het is goed te keuren dat iemand trouwt voor materieel gewin en "zekerheid"? Ik vind het een belediging voor beiden, maar goed ik ben dan ook niet gemiddeld kritisch...
  maandag 16 juli 2007 @ 13:20:47 #64
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_51519474
quote:
Op maandag 16 juli 2007 13:15 schreef mane het volgende:

[..]

Is het zo zwart wit? Ik denk dat er best veel mensen zijn die misschien wel weten dat ze hebben gekozen voor second best,
Sterker nog, ik denk dat je per definitie kiest voor second best. Er zal altijd wel iemand rondlopen die net wat beter bij je past, liever is, knapper is enz. enz. dan je huidige partner.
  maandag 16 juli 2007 @ 13:22:12 #65
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_51519503
quote:
Op maandag 16 juli 2007 13:19 schreef DaBuzzzzz het volgende:
maar goed ik ben dan ook niet gemiddeld kritisch...
En dat zegt dus ook (bijna) iedereen van zichzelf, .
  Moderator maandag 16 juli 2007 @ 13:29:08 #66
5428 crew  miss_sly
pi_51519731
quote:
Op maandag 16 juli 2007 13:14 schreef Frezer het volgende:

[..]

Mja, nou vel je wel een erg zwaar oordeel over "anderen". Dat jij hun relatie niet beziet als eentje die iets toevoegd wil niet zeggen dat dat voor hun ook zo is. We hebben dus wellicht allemaal een verschillende definitie van een geweldige relatie, maar feit is dat we allemaal maar wat graag zo'n relatie willen.
Als beiden in de relatie echt het gevoel hebben dat de ander iets toevoegt aan hun geluk, dan is het toch de juiste relatie? Dat niet iedereen dezelfde eisen stelt, is een heel andere kwestie, lijkt me.
pi_51519847
quote:
Op maandag 16 juli 2007 13:19 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

Dus het is goed te keuren dat iemand trouwt voor materieel gewin en "zekerheid"? Ik vind het een belediging voor beiden, maar goed ik ben dan ook niet gemiddeld kritisch...
Als ze er allebei bewust voor kiezen, en gelukkig zijn (voor zover je dat over iemand kunt zeggen), wat valt er dan niet goed te keuren? In vroegere tijden koos 99% van de mensheid op basis van voornoemde zaken een partner. En nu nog kennelijk. Kritisch zijn heeft er ook weinig mee te maken: het gaat om wat je wilt en waar jij denkt gelukkig van te worden.
pi_51519931
quote:
Op maandag 16 juli 2007 13:20 schreef Frezer het volgende:

[..]

Sterker nog, ik denk dat je per definitie kiest voor second best. Er zal altijd wel iemand rondlopen die net wat beter bij je past, liever is, knapper is enz. enz. dan je huidige partner.
Ik heb het niet over of er iemand is die knapper is etc. Maar second best in de zin dat je weet dat het geen liefde is met een grote letter L. Maar dat je vooral op andere gronden (praktische, 'rationelere') voor die partner hebt gekozen.
  Moderator maandag 16 juli 2007 @ 13:38:25 #69
5428 crew  miss_sly
pi_51520064
quote:
Op maandag 16 juli 2007 13:34 schreef mane het volgende:

[..]

Ik heb het niet over of er iemand is die knapper is etc. Maar second best in de zin dat je weet dat het geen liefde is met een grote letter L. Maar dat je vooral op andere gronden (praktische, 'rationelere') voor die partner hebt gekozen.
Ik denk persoonlijk dat dat niet de juiste keuze is. Maar goed, als er mensen zijn die gelukkig worden van materiele zaken en daarom voor minder settelen, moeten ze dat zelf weten. Ik zou op die manier niet gelukkig kunnen zijn, en voor mij zou die relatie dus niet voldoende toevoegen.
  Moderator maandag 16 juli 2007 @ 13:39:44 #70
5428 crew  miss_sly
pi_51520115
quote:
Op maandag 16 juli 2007 13:32 schreef mane het volgende:

[..]

Als ze er allebei bewust voor kiezen, en gelukkig zijn (voor zover je dat over iemand kunt zeggen), wat valt er dan niet goed te keuren? In vroegere tijden koos 99% van de mensheid op basis van voornoemde zaken een partner. En nu nog kennelijk. Kritisch zijn heeft er ook weinig mee te maken: het gaat om wat je wilt en waar jij denkt gelukkig van te worden.
In vroeger tijden moest een man een vrouw hebben die zijn huishouden kon doen en zijn kinderen kon krijgen, en een vrouw moest financiele zekerheid voor zichzelf en haar kinderen hebben. Een prima basis voor een relatie....destijds.

In deze tijd is beiden als het goed is niet meer nodig en hoef je je partner niet op die gronden te kiezen.
Geen soort van vergelijkin, natuurlijk...
pi_51520253
quote:
Op maandag 16 juli 2007 13:38 schreef miss_sly het volgende:

Ik denk persoonlijk dat dat niet de juiste keuze is. Maar goed, als er mensen zijn die gelukkig worden van materiele zaken en daarom voor minder settelen, moeten ze dat zelf weten.
Maar het willen stichten van een gezin is toch niet materialisch? Nee, ik denk dat de wens van die mensen (ik doe nu een beetje alsof het buitenaardse wezens zijn...) net zo goed in de kern niet-materieel is.
pi_51520463
quote:
Op maandag 16 juli 2007 13:39 schreef miss_sly het volgende:

In vroeger tijden moest een man een vrouw hebben die zijn huishouden kon doen en zijn kinderen kon krijgen, en een vrouw moest financiele zekerheid voor zichzelf en haar kinderen hebben. Een prima basis voor een relatie....destijds.

In deze tijd is beiden als het goed is niet meer nodig en hoef je je partner niet op die gronden te kiezen.
Geen soort van vergelijkin, natuurlijk...
Een vrouw zoekt nog steeds - als er een kinderwens op de achtergrond meespeelt - een betrouwbare en stabiele kerel die een goede vader zal zijn. Als ik kijk naar die man van m'n vriendin dan zie ik een ongelooflijk saaie droplul. Maar hij voldoet precies aan het plaatje dat zij in haar hoofd heeft zitten. Hij is de ideale man om een gezin mee te gaan stichten. Financiële zekerheid speelt daarbij ook zeker nog een rol. Denk maar aan al die vrouwen die na de geboorten van de kinderen slechts een klein deeltijdbaantje hebben of helemaal (tijdelijk) stoppen met werken. Ik denk dat vrouwen bij het kiezen van een partner wel degelijk - al dan niet bewust - hiermee bezig zijn.
pi_51520514
quote:
Op maandag 16 juli 2007 13:34 schreef mane het volgende:

[..]

Dat heb ik met opzet gedaan. Onder het motto: dat gebeurt al eeuwen, dat kan ik ook wel. Niet dus!

Fijne lieve verzorgende jongen. Kan er redelijk mee praten, we vinden dezelfde dingen mooi, en hij is volgzaam, trouw, welwillend wil graag veel leren, vind mijn interesses boeiende en is zeker niet arm.
Komt uit een beetje een zelfde nest qua opvoeding (houtenspeelgoed, zelfde kinderverhalen, zelfde aparte eten enz)
Hij is niet lelijk, en verzorgd.
Op papier een ideale kandidaat... Toch, na 2 jaar, wil de liefde nog niet echt komen, en ondanks het comfortabele van de relatie, word ik er niet gelukkig van, en ga ik zeker niet met hem trouwen.

En toch, soms, bedenk ik me dat ik prima met hem oud kan worden, hij wil graag kindjes van me, en we leefden nog lang en ongelukkig... of niet....

Mensen hebben om de meest vreemde redenen relaties met elkaar... Meestal voor een deel diep binnenin ervan overtuigd zijn dat iets beter ze niet wil, dat ze te oud zijn voor iets anders, omdat de familie hem wel aardig vind. Omdat ze zeurt maar ook wel makkelijk is. Omdat een ander zoeken gewoon simpelweg te onzeker en teveel moeite is. Omdat ze financieel afhankelijk zijn.. enz enz enz...

Uiteindelijk is het maar de vraag of je met die "echte liefde" wel oud KAN worden... Dat is per geval verschillend vermoedelijk, ik kon het niet, en heb een praktische keuze gemaakt.
Die keuze, kan ik weinig mensen aanbevelen, tenzij je zonder passie kan leven.
sub/
pi_51520674
bijna 33, geen eigen huis, geen relatie, naks.

En ik vind het wel goed zo. De nu al uitgebluste relatie van 30-ers die ik om mij heen zie maken dat ik voorlopig lekker alleen blijf.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_51520683
quote:
Op maandag 16 juli 2007 13:50 schreef mane het volgende:

[..]

Een vrouw zoekt nog steeds - als er een kinderwens op de achtergrond meespeelt - een betrouwbare en stabiele kerel die een goede vader zal zijn. Als ik kijk naar die man van m'n vriendin dan zie ik een ongelooflijk saaie droplul. Maar hij voldoet precies aan het plaatje dat zij in haar hoofd heeft zitten. Hij is de ideale man om een gezin mee te gaan stichten. Financiële zekerheid speelt daarbij ook zeker nog een rol. Denk maar aan al die vrouwen die na de geboorten van de kinderen slechts een klein deeltijdbaantje hebben of helemaal (tijdelijk) stoppen met werken. Ik denk dat vrouwen bij het kiezen van een partner wel degelijk - al dan niet bewust - hiermee bezig zijn.
Dat ben ik enorm met je eens. De meeste mensen zijn alleen nooit zo eerlijk dat ook toe te geven.... Of überhaupt toe te geven dat hun partner niet de ideale is. (wel zeuren tegen vrienden en vriendinnen, maar ze blijven er wel bij)
Daar is voor een deel toch de samenleving schuldig aan.
Het moet romantische liefde zijn, en anders ben je een feeks, of een domme eikel. (of beide)
Het is en blijft natuurlijk de vraag in hoeverre een bewuste keuze voor een partner goed of fout is.
Wanneer je echt oprecht tegen jezelf kan zeggen dat je gelukkig met hem bent.... Geen probleem.
Ik denk alleen dat er erg weinig mensen dat oprecht kunnen zeggen!
sub/
pi_51520742
quote:
Op maandag 16 juli 2007 13:52 schreef mantamanta het volgende:

En toch, soms, bedenk ik me dat ik prima met hem oud kan worden, hij wil graag kindjes van me, en we leefden nog lang en ongelukkig... of niet....

Uiteindelijk is het maar de vraag of je met die "echte liefde" wel oud KAN worden... Dat is per geval verschillend vermoedelijk, ik kon het niet, en heb een praktische keuze gemaakt.
Die keuze, kan ik weinig mensen aanbevelen, tenzij je zonder passie kan leven.
Ja, dat comfortabele is het verleidelijke. Ik herken het. Het is allemaal zo makkelijk, tenminste: aan de buitenkant. En iedereen verklaart je voor gek als je er een punt achter zet waarschijnlijk. .
pi_51520891
quote:
Op maandag 16 juli 2007 13:59 schreef mane het volgende:

[..]

Ja, dat comfortabele is het verleidelijke. Ik herken het. Het is allemaal zo makkelijk, tenminste: aan de buitenkant. En iedereen verklaart je voor gek als je er een punt achter zet waarschijnlijk. .
toch gaat dat wel gebeuren, ben alleen nu een van de afhankelijke soort. Daar wordt nu eerst aan gewerkt... Als goede Feeks, wil je niet (weer) je huis uit moeten nadat een relatie is verbroken....

Het zou zo leuk zijn als ik hem gewoon fantastisch zou vinden, zou een heel prima leven en huwelijk zijn.

Vermoedelijk krijg ik vooral te horen hoe ik die lieve fijne jongen dat aan kan doen trouwens... Iedereen vind hem lief en fijn... Brrrrrrr
sub/
  maandag 16 juli 2007 @ 14:23:14 #78
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_51521500
quote:
Op maandag 16 juli 2007 13:32 schreef mane het volgende:

[..]

Dat 'bewust' is het hem nou. Ik neig te zeggen dat 50% van NL niet in staat is een bewust oordeel te maken of een afweging te doen.
pi_51522102
Wat een feest der herkennng
Ik ben 42, wel huisje boompje beestje maar geen relatie. Het bevalt niet en wou dat ik jaren eerder wat serieuzer was geweest op relatie gebied. Nu is het eigenlijk wel te laat. Grijp je kans nu je er nog fris en niet helemaal opgedroogt uitziet.
pi_51522115
quote:
Op maandag 16 juli 2007 12:11 schreef miss_sly het volgende:

En jij representeert "iedereen"?

excuseer, ik was het niet die een algemene uitspraak voor de mensheid wou doen, dat was diegene waarop ik repliceerde. Ik spreek gewoon over mezelf.
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_51522379
quote:
Op maandag 16 juli 2007 14:40 schreef Nytro het volgende:
Wat een feest der herkennng
Ik ben 42, wel huisje boompje beestje maar geen relatie. Het bevalt niet en wou dat ik jaren eerder wat serieuzer was geweest op relatie gebied. Nu is het eigenlijk wel te laat. Grijp je kans nu je er nog fris en niet helemaal opgedroogt uitziet.
zelfs op je 42ste kan je je toch weer op de relatiemarkt gooien . Alsof alle single 40-plussers gedoemd zijn om alleen te blijven de rest van hun leven ...
pi_51522687
quote:
Op maandag 16 juli 2007 12:09 schreef kleinvogelijn het volgende:

[..]

Daar zit wat in; de samenleving is ingericht op gezinnen of stellen, niet op alleenstaanden. Als je kinderen hebt krijg je kinderbijslag, kleine kinderen kunnen gratis mee op vakantie of in het vliegtuig. Als je alleen op vakantie gaat betaal je je blauw in vergelijking met wat een gezin met 2 kinderen betaalt aan verblijf. Een sociale huurwoning met vier kamers krijg je als alleenstaande niet. Een huis kopen in je eentje als starter is al een heel wat met die prijzen van tegenwoordig. En ga zo maar door.
CDA.
  maandag 16 juli 2007 @ 15:04:22 #83
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_51522892
30+-ster met relatie (niet samenwonend), maar zonder (eigen) huis, zonder auto, zonder beest en boom (wel 3 cactussen ) en zonder ukkie meldt zich!

Ik zit zelf nu enorm in de baby-boom en kan er inderdaad af en toe erg moe van worden. Nee, ik ben niet tegen kinderen of bang om niet aan de norm te voldoen, maar het blijft een feit dat de vraag ("heb jij nog geen kriebels dan?"... helaas in veel gevallen ietwat minder charmant gesteld ) zo ongeveer wekelijks opkomt. Soms ben ik alleen maar reuzeblij voor m'n zwangere vriendinnen en moet ik alleen maar lachen om die opmerkingen; op andere momenten word ik er erg recalcitrant van en wil ik vragen waarom mensen in hemelsnaam de behoefte hebben zich wel vast te leggen (op de een of andere manier moet je inderdaad als 30+er (zeker als vrouw) eerder verantwoording af leggen voor het niet willen van kinderen dan voor het wel krijgen ervan... terwijl ik toch even veel (goede) redenen zie voor beide opties!). En soms ben ik het gezwanger ook gewoon heel erg zat vanuit een wat meer egoistisch perspectief ( Is er ook nog iemand NIET zwanger? ).

Ik heb moeite om me te binden. Niet aan mijn vriend (sterker nog, er wordt gesproken over samenwonen, wat ik alleen maar leuk vind), maar wel aan heel veel andere dingen. Het hebben van een kind, een hypotheek, ja zelfs een dure bank is voor mij iets heel benauwends... Ik heb jerenlang geleefd met het idee dat ik op korte termijn naar het buitenland zou gaan en het gevoel dat ik nog steeds mijn huurhuisje zo op kan geven vind ik van een buitengewone luxe. Gek is dat: mijn beste vreindin heeft een prachtige zwangere buik en een fenomenaal opgeknapt design huis en hoe blij ik ook voor haar zijn kan: het idee van al die spullen en verantwoordelijkheden... brrr...

Overigens vind ik het hele concept "dat iedereen uiteindelijk toch liever met z'n tweeen is" echt iets uit een jaren-50 handboek voor relaties...
Sure, er zijn mensen wiens leven niet compleet is zonder iemand anders. Ik ben reuze blij met mijn huidige relatie, maar denk niet dat ik perse ongelukkiger geweest zou zijn als ik hem niet tegengekomen was. Gelukkig op een andere manier en met andere dingen waarschijnlijk, maar mijn streven is nooit een relatie op zich geweest (net als dat ik ook niet zomaar een kind wil, maar op een gegeven moment wellicht een kind met mijn vriend). Vind het zelfs bijna beledigend om te zeggen dat iedereen uiteindelijk liever met zijn tweeen is; het suggereert een soort superioriteit van de ene manier van leven boven de andere... mateloos irritant!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_51522995
quote:
Op maandag 16 juli 2007 12:41 schreef MUUS het volgende:

Ja, dat dus.

TS, je voelt je simpelweg eenzaam omdat je de rest van je leeftijdsgenoten ziet met een vaste relatie (en eventueel huwelijk en kids). Aan de ene kant voel je je niet gefaald en hoef je ook niet zo broodnodig kinderen, een eigen huis of een vaste relatie, maar aan de andere kant zie je wel gemis als je ziet wat de anderen hebben.

En nee, dit heb jij niet alleen. Datingsites vol met figuren zoals jij.
pi_51523096
quote:
Op maandag 16 juli 2007 15:04 schreef Hik het volgende:
Overigens vind ik het hele concept "dat iedereen uiteindelijk toch liever met z'n tweeen is" echt iets uit een jaren-50 handboek voor relaties...
Sure, er zijn mensen wiens leven niet compleet is zonder iemand anders. Ik ben reuze blij met mijn huidige relatie, maar denk niet dat ik perse ongelukkiger geweest zou zijn als ik hem niet tegengekomen was.
Geloof mij, dit nam je terug als je geen vriend had. Makkelijk praten is dat nu. Zelfde als zeggen dat je een kast van een huis hebt, maar met een kleinere waarschijnlijk ook wel tevreden was geweest.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2007 15:10:09 ]
pi_51523271
Wat een oppepper om al die succesverhalen van tevreden vrijgezellen te lezen!

Ik ben 30 (en een beetje plus), in bezit van huis en beest. Geen boom, wel wat struikjes.
Al jaren vrijgezel en het bevalt me wel, al begint de behoefte naar een partner af en toe te kriebelen. Maar dan toch steeds die vaste overtuiging vasthouden dat ik mijn geluk niet aan een ander wil ophangen. Ik heb genoeg voorbeelden gezien van stellen die uit elkaar gaan waarna één of beide helften in elkaar storten.

Nee, dank u!

Aan de andere kant: wie niet waagt.....
En alleen is soms toch ook wel erg alleen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 16 juli 2007 @ 15:16:28 #87
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_51523369
quote:
Op maandag 16 juli 2007 15:09 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Geloof mij, dit nam je terug als je geen vriend had. Makkelijk praten is dat nu. Zelfde als zeggen dat je een kast van een huis hebt, maar met een kleinere waarschijnlijk ook wel tevreden was geweest.
Onzin, het is gewoon zo. Relaties zijn te vaak gewoon surogaat voor een of andere leegte, en in plaats van dat zelf eerts te verwezenlijken moet een relatie dat gat vullen....nieuw gat, hup kind erbij....Zo hoort het gewoon niet en dat neemt niets weg aan het wel of niet hebben van een relatie, want er zijn ook zat gezonde relaties.
  maandag 16 juli 2007 @ 15:18:15 #88
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_51523427
quote:
Op maandag 16 juli 2007 15:13 schreef Cat22 het volgende:

Ik ben 30 (en een beetje plus), in bezit van huis en beest. Geen boom, wel wat struikjes.
Al jaren vrijgezel en het bevalt me wel, al begint de behoefte naar een partner af en toe te kriebelen. Maar dan toch steeds die vaste overtuiging vasthouden dat ik mijn geluk niet aan een ander wil ophangen. Ik heb genoeg voorbeelden gezien van stellen die uit elkaar gaan waarna één of beide helften in elkaar storten.

Nee, dank u!

Aan de andere kant: wie niet waagt.....
En alleen is soms toch ook wel erg alleen.
En jij moet je angst om gekwetst te worden opzij zetten.....je ding doen en dan gebeurt het vanzelf...of niet en dan is dat ook niet erg. Een relatie neem je niet, het is een MOGELIJK gevolg van een klik tussen 2 mensen.
pi_51523799
quote:
Op maandag 16 juli 2007 15:13 schreef Cat22 het volgende:

Al jaren vrijgezel en het bevalt me wel, al begint de behoefte naar een partner af en toe te kriebelen.
Dat heb ik ook wel, maar het vrijgezel zijn bevalt me nu nog erg goed. En daarbij ben ik volgens mij erg kieskeurig....
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  maandag 16 juli 2007 @ 15:31:50 #90
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_51523917
Ik ben 30 - heb een leuke baan, leuke vriendinnen, geen eigen huis, geen beesten, nog niet eens een plant. Wel een liefje, maaraangezien die aan het reizen is geen conventionele "relatie".

Niks mis mee. Ik geniet van mijn leven en heb niet het idee dat ik haast moet maken met volgende fases in mijn leven. Naar mijn idee moet je dat soort beslissingen ook niet verbinden aan leeftijd, maar aan wat jeop dit moment zelf voelt dat je wil en aan je eigen situatie.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_51523993
quote:

[..]

Scherp opgemerkt. Dit is volgens mij ook wel de reden waarom mannen en vrouwen complete relaties faken. Ooit hoorde ik eens een verhaal van een geestelijk verzorger (theoloog op m'n opleiding) dat er een man naar hem toekwam om hem slechts één ding te vertellen: dat hij al 40 jaar getrouwd was, maar nooit oprecht van zijn vrouw heeft gehouden. Pijnlijk, maar het legt wel de vinger op de zere plek.

Mensen hebben over het algemeen een opvulling voor een gat nodig: iemand waarmee ze diepere emoties kunnen delen en iemand die ze waardeert. Eenzaamheid is immers een situatie waarvoor geen enkel mens immuun is. Natuurlijk hebben we wel allerlei vrienden waarmee we lekker kunnen zuipen, tieren en schelden, maar op een manier hebben ze niet de plek die een geliefde heeft.

Een vriend van me had laatst ook zo'n typerende situatie: hij kende een meisje van 17 dat hem wel zag zitten en hij vond haar niet zoveel aan. Maar omdat zijn vorige relatie stukliep een aantal weken geleden miste hij toch wel iemand. Het is menselijk, maar tegelijkertijd ontzettend achterbaks.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2007 15:36:48 ]
  maandag 16 juli 2007 @ 15:35:57 #92
148736 brooklynzoo
Never fall victim to no bitch.
pi_51524057
quote:
Op maandag 16 juli 2007 11:28 schreef petitlapin2 het volgende:
bovendien ben ik er wel van overtuigd dat zowat iedereen liever een relatie heeft dan alleen is...

het is uiteraard geen drama om alleen te zijn, je kan best nog veel voldoening uit je leven halen en er het beste van maken, maar uiteindelijk is iedereen toch veel liever met zijn tweetjes ??
Het verbaast me niet eens meer om dit soort geinfecteerd gelul uit de zaadgevulde bek van een vrouw te horen.
  maandag 16 juli 2007 @ 15:36:53 #93
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_51524096
quote:
Op maandag 16 juli 2007 15:09 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Onzin. Ik ben jarenlang happy vrijgezel geweest. Ook in een tijd dat vrijwel iedereen om me heen diep in relaties dook. Ik heb heel lang gedacht dat dat zo zou blijven en ik vond het echt prima. Natuurlijk had ik wel eens een moment dat ik dacht "ik wou dat ik een vriendje hahad" , maar niet vaker dan dat ik nu af en toe wens er geen te hebben (als klamme mannen met een retestrak figuur even een shirtje gaan verwisselen ofzo... ).
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 16 juli 2007 @ 15:38:25 #94
148736 brooklynzoo
Never fall victim to no bitch.
pi_51524170
quote:

[..]

Het enige dat een relatie tussen 2 mensen kan toevoegen is een relatie met een 3e persoon, een kind dus.

Dat kind staat dan tussen die 2 mensen in.
pi_51524189
quote:
Op maandag 16 juli 2007 15:35 schreef brooklynzoo het volgende:

Het verbaast me niet eens meer om dit soort geinfecteerd gelul uit de zaadgevulde bek van een vrouw te horen.
post eens in het topic "een leven zonder liefde" die jongen heeft nood aan posts die het single-leven verheerlijken.
  maandag 16 juli 2007 @ 15:39:35 #96
172358 oddman
Introspecteur
pi_51524208
quote:
Op maandag 16 juli 2007 10:50 schreef Copycat het volgende:
39, geen eigen huis, wel een boom of wat in de voor- en achtertuin. Geen vaste relatie. Geen huisdier. Geen kids. No sweat.
Mijn voorkeur voor ouder is nu definitief bevestigd.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
pi_51524634
quote:
Op maandag 16 juli 2007 15:36 schreef Hik het volgende:

[..]

Onzin. Ik ben jarenlang happy vrijgezel geweest. Ook in een tijd dat vrijwel iedereen om me heen diep in relaties dook. Ik heb heel lang gedacht dat dat zo zou blijven en ik vond het echt prima. Natuurlijk had ik wel eens een moment dat ik dacht "ik wou dat ik een vriendje hahad" , maar niet vaker dan dat ik nu af en toe wens er geen te hebben (als klamme mannen met een retestrak figuur even een shirtje gaan verwisselen ofzo... ).
Leuk voorbeeld, ja. Maar goed, het is natuurlijk niet onmogelijk om alleen en gelukkig te zijn, maar het leeuwendeel van de mensen (met name mannen) zijn toch door de 'eenzaamheid' op een bepaalde manier geneigd tot relaties. Komt denk ik vooral door 't culturele referentiekader (lees: CDA-ideologie).

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2007 15:52:54 ]
pi_51530479
Het werkt wellicht relativerend te bedenken dat zo'n 50% van jouw getrouwde vrienden binnen nu en 5 jaar gescheiden zijn.

Er zijn overigens nog zat singles in jouw leeftijdscategorie, ze bevinden zich alleen in andere uitgaansgelegendheden dan jij. Op De Parade bijvoorbeeld.
  FOK!fotograaf maandag 16 juli 2007 @ 20:18:59 #99
73911 ultra_ivo
pi_51533255
quote:
Op maandag 16 juli 2007 10:50 schreef Copycat het volgende:
39, geen eigen huis, wel een boom of wat in de voor- en achtertuin. Geen vaste relatie. Geen huisdier. Geen kids. No sweat.
Doe de boom en voor/achtertuin eraf en ik kan je een hand geven
  FOK!fotograaf maandag 16 juli 2007 @ 20:26:37 #100
73911 ultra_ivo
pi_51533581
Als ik de verhalen van m'n getrouwde collega's hoor ben ik hardstikke blij dat ik me nooit heb vastgelegd. Wat een kommer en kwel, wat een ellende. En zij het maar raar vinden dat ik al jaren alleen woon en nooit een (voor hen) zichtbare relatie heb gehad. Mij bevalt het prima zo. Ik kan veel reizen, veel sporten. En genieten van het leven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')