Een relatie met één persoon staat dichter bij een harem dan geen relatie,quote:Op maandag 16 juli 2007 12:23 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
Diep in m'n hart zou ik een harem prefereren
Jawel hoor, maar ik blijf altijd maar weer hopen dat mensen ten goede veranderenquote:Op maandag 16 juli 2007 12:14 schreef dawg het volgende:
[..]
Meestal wel. Maar jij kent konijntje nog niet, begrijp ik?
Je eerste zin is interessant,..quote:Op maandag 16 juli 2007 12:18 schreef mane het volgende:
[..]
Het gaat hier volgens mij helemaal niet om 'liever willen'. Meer over het feit dat het leven niet voor iedereen op dezelfde manier verloopt. Daarnaast kun je een relatie ook hebben op een niet standaard huisje-boompje-beestje-manier. Juist die manier wordt hier besproken.
Vind het alleen zo verrot jammer dat het gros van de squareheaded (excuse le mot) een relatie beginnen ter compensatie, om over het "nemen" van kinderen nog maar niet te spreken.quote:Op maandag 16 juli 2007 12:32 schreef Frezer het volgende:
[..]
Een relatie met één persoon staat dichter bij een harem dan geen relatie,.
Ik ben het wel eens met Konijn, een relatie voegt dusdanig veel toe dat niemand een leuk persoon zomaar zal laten lopen. Men wil dus liever een relatie dan een single bestaan, dat blijkt alleen al uit het feit dat men het telkens opnieuw probeert. Wat het principe daarachter is, en hoe hoog men de lat legt tav de andere persoon is een verhaal.
Wat zij zegt!quote:Op maandag 16 juli 2007 12:41 schreef MUUS het volgende:
Je relatie is net uit. Jij zit dus niet met huisje-boompje-beestje, maar met ludduvudu. Ineens alleen en een beetje eenzaam.
Ga nou eerst maar eens de ludduvudu uitzieken, de rest komt later wel.
Ik denk dat een relatie helemaal niet zo veel toevoegt. Een relatie met de juiste persoon waarin beiden echt van elkaar houden, en beiden echt gelukkig zijn, is een relatie die echt iets toevoegt. Veel mensen nemen volgens mij genoegen met minder, omdat ze een relatie willen...quote:Op maandag 16 juli 2007 12:32 schreef Frezer het volgende:
[..]
Een relatie met één persoon staat dichter bij een harem dan geen relatie,.
Ik ben het wel eens met Konijn, een relatie voegt dusdanig veel toe dat niemand een leuk persoon zomaar zal laten lopen. Men wil dus liever een relatie dan een single bestaan, dat blijkt alleen al uit het feit dat men het telkens opnieuw probeert. Wat het principe daarachter is, en hoe hoog men de lat legt tav de andere persoon is een verhaal.
quote:Op maandag 16 juli 2007 12:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat een relatie helemaal niet zo veel toevoegt. Een relatie met de juiste persoon waarin beiden echt van elkaar houden, en beiden echt gelukkig zijn, is een relatie die echt iets toevoegt. Veel mensen nemen volgens mij genoegen met minder, omdat ze een relatie willen...
Bovendien is het aloude sprookje van levenslange liefde en geluk met dezelfde partner ook wel een beetje achterhaald.
Mja, nou vel je wel een erg zwaar oordeel over "anderen". Dat jij hun relatie niet beziet als eentje die iets toevoegd wil niet zeggen dat dat voor hun ook zo is. We hebben dus wellicht allemaal een verschillende definitie van een geweldige relatie, maar feit is dat we allemaal maar wat graag zo'n relatie willen.quote:Op maandag 16 juli 2007 12:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat een relatie helemaal niet zo veel toevoegt. Een relatie met de juiste persoon waarin beiden echt van elkaar houden, en beiden echt gelukkig zijn, is een relatie die echt iets toevoegt. Veel mensen nemen volgens mij genoegen met minder, omdat ze een relatie willen...
Bovendien is het aloude sprookje van levenslange liefde en geluk met dezelfde partner ook wel een beetje achterhaald.
Is het zo zwart wit? Ik denk dat er best veel mensen zijn die misschien wel weten dat ze hebben gekozen voor second best, maar die daar toch heel gelukkig mee zijn omdat ze een grote kinderwens hadden, omdat die partner wel iemand is met wie ze goed een gezin kunnen stichten. Het wérkt, maar er is geen sprake van een passionele liefde.quote:Op maandag 16 juli 2007 12:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dus het is goed te keuren dat iemand trouwt voor materieel gewin en "zekerheid"? Ik vind het een belediging voor beiden, maar goed ik ben dan ook niet gemiddeld kritisch...quote:Op maandag 16 juli 2007 13:15 schreef mane het volgende:
[..]
Is het zo zwart wit? Ik denk dat er best veel mensen zijn die misschien wel weten dat ze hebben gekozen voor second best, maar die daar toch heel gelukkig mee zijn omdat ze een grote kinderwens hadden, omdat die partner wel iemand is met wie ze goed een gezin kunnen stichten. Het wérkt, maar er is geen sprake van een passionele liefde.
Ik was op een huwelijk van een vriendin. De ambtenaar vertelde dat hij de bruidegom had gevraagd waarom hij eigenlijk wilde trouwen. Tja, had hij gezegd, het leek me wel de logische keuze.
Auw.
Toch heb ik het idee dat mijn vriendin gelukkig met hem is, want ze heeft nu precies wat ze wilde: een mooi huis, een kind, een betrouwbare man. Maar geen hemelbestormende liefde, dát niet. Dat vindt ze kennelijk minder belangrijk.
Sterker nog, ik denk dat je per definitie kiest voor second best. Er zal altijd wel iemand rondlopen die net wat beter bij je past, liever is, knapper is enz. enz. dan je huidige partner.quote:Op maandag 16 juli 2007 13:15 schreef mane het volgende:
[..]
Is het zo zwart wit? Ik denk dat er best veel mensen zijn die misschien wel weten dat ze hebben gekozen voor second best,
En dat zegt dus ook (bijna) iedereen van zichzelf,quote:Op maandag 16 juli 2007 13:19 schreef DaBuzzzzz het volgende:
maar goed ik ben dan ook niet gemiddeld kritisch...
Als beiden in de relatie echt het gevoel hebben dat de ander iets toevoegt aan hun geluk, dan is het toch de juiste relatie? Dat niet iedereen dezelfde eisen stelt, is een heel andere kwestie, lijkt me.quote:Op maandag 16 juli 2007 13:14 schreef Frezer het volgende:
[..]
Mja, nou vel je wel een erg zwaar oordeel over "anderen". Dat jij hun relatie niet beziet als eentje die iets toevoegd wil niet zeggen dat dat voor hun ook zo is. We hebben dus wellicht allemaal een verschillende definitie van een geweldige relatie, maar feit is dat we allemaal maar wat graag zo'n relatie willen.
Als ze er allebei bewust voor kiezen, en gelukkig zijn (voor zover je dat over iemand kunt zeggen), wat valt er dan niet goed te keuren? In vroegere tijden koos 99% van de mensheid op basis van voornoemde zaken een partner. En nu nog kennelijk. Kritisch zijn heeft er ook weinig mee te maken: het gaat om wat je wilt en waar jij denkt gelukkig van te worden.quote:Op maandag 16 juli 2007 13:19 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
Dus het is goed te keuren dat iemand trouwt voor materieel gewin en "zekerheid"? Ik vind het een belediging voor beiden, maar goed ik ben dan ook niet gemiddeld kritisch...
Ik heb het niet over of er iemand is die knapper is etc. Maar second best in de zin dat je weet dat het geen liefde is met een grote letter L. Maar dat je vooral op andere gronden (praktische, 'rationelere') voor die partner hebt gekozen.quote:Op maandag 16 juli 2007 13:20 schreef Frezer het volgende:
[..]
Sterker nog, ik denk dat je per definitie kiest voor second best. Er zal altijd wel iemand rondlopen die net wat beter bij je past, liever is, knapper is enz. enz. dan je huidige partner.
Ik denk persoonlijk dat dat niet de juiste keuze is. Maar goed, als er mensen zijn die gelukkig worden van materiele zaken en daarom voor minder settelen, moeten ze dat zelf weten. Ik zou op die manier niet gelukkig kunnen zijn, en voor mij zou die relatie dus niet voldoende toevoegen.quote:Op maandag 16 juli 2007 13:34 schreef mane het volgende:
[..]
Ik heb het niet over of er iemand is die knapper is etc. Maar second best in de zin dat je weet dat het geen liefde is met een grote letter L. Maar dat je vooral op andere gronden (praktische, 'rationelere') voor die partner hebt gekozen.
In vroeger tijden moest een man een vrouw hebben die zijn huishouden kon doen en zijn kinderen kon krijgen, en een vrouw moest financiele zekerheid voor zichzelf en haar kinderen hebben. Een prima basis voor een relatie....destijds.quote:Op maandag 16 juli 2007 13:32 schreef mane het volgende:
[..]
Als ze er allebei bewust voor kiezen, en gelukkig zijn (voor zover je dat over iemand kunt zeggen), wat valt er dan niet goed te keuren? In vroegere tijden koos 99% van de mensheid op basis van voornoemde zaken een partner. En nu nog kennelijk. Kritisch zijn heeft er ook weinig mee te maken: het gaat om wat je wilt en waar jij denkt gelukkig van te worden.
Maar het willen stichten van een gezin is toch niet materialisch? Nee, ik denk dat de wens van die mensen (ik doe nu een beetje alsof het buitenaardse wezens zijn...) net zo goed in de kern niet-materieel is.quote:Op maandag 16 juli 2007 13:38 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk persoonlijk dat dat niet de juiste keuze is. Maar goed, als er mensen zijn die gelukkig worden van materiele zaken en daarom voor minder settelen, moeten ze dat zelf weten.
Een vrouw zoekt nog steeds - als er een kinderwens op de achtergrond meespeelt - een betrouwbare en stabiele kerel die een goede vader zal zijn. Als ik kijk naar die man van m'n vriendin dan zie ik een ongelooflijk saaie droplul. Maar hij voldoet precies aan het plaatje dat zij in haar hoofd heeft zitten. Hij is de ideale man om een gezin mee te gaan stichten. Financiële zekerheid speelt daarbij ook zeker nog een rol. Denk maar aan al die vrouwen die na de geboorten van de kinderen slechts een klein deeltijdbaantje hebben of helemaal (tijdelijk) stoppen met werken. Ik denk dat vrouwen bij het kiezen van een partner wel degelijk - al dan niet bewust - hiermee bezig zijn.quote:Op maandag 16 juli 2007 13:39 schreef miss_sly het volgende:
In vroeger tijden moest een man een vrouw hebben die zijn huishouden kon doen en zijn kinderen kon krijgen, en een vrouw moest financiele zekerheid voor zichzelf en haar kinderen hebben. Een prima basis voor een relatie....destijds.
In deze tijd is beiden als het goed is niet meer nodig en hoef je je partner niet op die gronden te kiezen.
Geen soort van vergelijkin, natuurlijk...
Dat heb ik met opzet gedaan. Onder het motto: dat gebeurt al eeuwen, dat kan ik ook wel. Niet dus!quote:Op maandag 16 juli 2007 13:34 schreef mane het volgende:
[..]
Ik heb het niet over of er iemand is die knapper is etc. Maar second best in de zin dat je weet dat het geen liefde is met een grote letter L. Maar dat je vooral op andere gronden (praktische, 'rationelere') voor die partner hebt gekozen.
Dat ben ik enorm met je eens. De meeste mensen zijn alleen nooit zo eerlijk dat ook toe te geven.... Of überhaupt toe te geven dat hun partner niet de ideale is. (wel zeuren tegen vrienden en vriendinnen, maar ze blijven er wel bij)quote:Op maandag 16 juli 2007 13:50 schreef mane het volgende:
[..]
Een vrouw zoekt nog steeds - als er een kinderwens op de achtergrond meespeelt - een betrouwbare en stabiele kerel die een goede vader zal zijn. Als ik kijk naar die man van m'n vriendin dan zie ik een ongelooflijk saaie droplul. Maar hij voldoet precies aan het plaatje dat zij in haar hoofd heeft zitten. Hij is de ideale man om een gezin mee te gaan stichten. Financiële zekerheid speelt daarbij ook zeker nog een rol. Denk maar aan al die vrouwen die na de geboorten van de kinderen slechts een klein deeltijdbaantje hebben of helemaal (tijdelijk) stoppen met werken. Ik denk dat vrouwen bij het kiezen van een partner wel degelijk - al dan niet bewust - hiermee bezig zijn.
Ja, dat comfortabele is het verleidelijke. Ik herken het. Het is allemaal zo makkelijk, tenminste: aan de buitenkant. En iedereen verklaart je voor gek als je er een punt achter zet waarschijnlijk.quote:Op maandag 16 juli 2007 13:52 schreef mantamanta het volgende:
En toch, soms, bedenk ik me dat ik prima met hem oud kan worden, hij wil graag kindjes van me, en we leefden nog lang en ongelukkig... of niet....
Uiteindelijk is het maar de vraag of je met die "echte liefde" wel oud KAN worden... Dat is per geval verschillend vermoedelijk, ik kon het niet, en heb een praktische keuze gemaakt.
Die keuze, kan ik weinig mensen aanbevelen, tenzij je zonder passie kan leven.
toch gaat dat wel gebeuren, ben alleen nu een van de afhankelijke soort. Daar wordt nu eerst aan gewerkt... Als goede Feeks, wil je niet (weer) je huis uit moeten nadat een relatie is verbroken....quote:Op maandag 16 juli 2007 13:59 schreef mane het volgende:
[..]
Ja, dat comfortabele is het verleidelijke. Ik herken het. Het is allemaal zo makkelijk, tenminste: aan de buitenkant. En iedereen verklaart je voor gek als je er een punt achter zet waarschijnlijk..
Dat 'bewust' is het hem nou. Ik neig te zeggen dat 50% van NL niet in staat is een bewust oordeel te maken of een afweging te doen.quote:Op maandag 16 juli 2007 13:32 schreef mane het volgende:
[..]
Als ze er allebei bewust voor kiezen, en gelukkig zijn (voor zover je dat over iemand kunt zeggen), wat valt er dan niet goed te keuren? In vroegere tijden koos 99% van de mensheid op basis van voornoemde zaken een partner. En nu nog kennelijk. Kritisch zijn heeft er ook weinig mee te maken: het gaat om wat je wilt en waar jij denkt gelukkig van te worden.
quote:
zelfs op je 42ste kan je je toch weer op de relatiemarkt gooienquote:Op maandag 16 juli 2007 14:40 schreef Nytro het volgende:
Wat een feest der herkennng![]()
Ik ben 42, wel huisje boompje beestje maar geen relatie. Het bevalt niet en wou dat ik jaren eerder wat serieuzer was geweest op relatie gebied. Nu is het eigenlijk wel te laat. Grijp je kans nu je er nog fris en niet helemaal opgedroogt uitziet.
CDA.quote:Op maandag 16 juli 2007 12:09 schreef kleinvogelijn het volgende:
[..]
Daar zit wat in; de samenleving is ingericht op gezinnen of stellen, niet op alleenstaanden. Als je kinderen hebt krijg je kinderbijslag, kleine kinderen kunnen gratis mee op vakantie of in het vliegtuig. Als je alleen op vakantie gaat betaal je je blauw in vergelijking met wat een gezin met 2 kinderen betaalt aan verblijf. Een sociale huurwoning met vier kamers krijg je als alleenstaande niet. Een huis kopen in je eentje als starter is al een heel wat met die prijzen van tegenwoordig. En ga zo maar door.
Ja, dat dus.quote:Op maandag 16 juli 2007 12:41 schreef MUUS het volgende:
Je relatie is net uit. Jij zit dus niet met huisje-boompje-beestje, maar met ludduvudu. Ineens alleen en een beetje eenzaam.
Ga nou eerst maar eens de ludduvudu uitzieken, de rest komt later wel.
Geloof mij, dit nam je terug als je geen vriend had. Makkelijk praten is dat nu. Zelfde als zeggen dat je een kast van een huis hebt, maar met een kleinere waarschijnlijk ook wel tevreden was geweest.quote:Op maandag 16 juli 2007 15:04 schreef Hik het volgende:
Overigens vind ik het hele concept "dat iedereen uiteindelijk toch liever met z'n tweeen is" echt iets uit een jaren-50 handboek voor relaties...![]()
Sure, er zijn mensen wiens leven niet compleet is zonder iemand anders. Ik ben reuze blij met mijn huidige relatie, maar denk niet dat ik perse ongelukkiger geweest zou zijn als ik hem niet tegengekomen was.
Onzin, het is gewoon zo. Relaties zijn te vaak gewoon surogaat voor een of andere leegte, en in plaats van dat zelf eerts te verwezenlijken moet een relatie dat gat vullen....nieuw gat, hup kind erbij....Zo hoort het gewoon niet en dat neemt niets weg aan het wel of niet hebben van een relatie, want er zijn ook zat gezonde relaties.quote:Op maandag 16 juli 2007 15:09 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Geloof mij, dit nam je terug als je geen vriend had. Makkelijk praten is dat nu. Zelfde als zeggen dat je een kast van een huis hebt, maar met een kleinere waarschijnlijk ook wel tevreden was geweest.
En jij moet je angst om gekwetst te worden opzij zetten.....je ding doen en dan gebeurt het vanzelf...of niet en dan is dat ook niet erg. Een relatie neem je niet, het is een MOGELIJK gevolg van een klik tussen 2 mensen.quote:Op maandag 16 juli 2007 15:13 schreef Cat22 het volgende:
Wat een oppepper om al die succesverhalen van tevreden vrijgezellen te lezen!
Ik ben 30 (en een beetje plus), in bezit van huis en beest. Geen boom, wel wat struikjes.
Al jaren vrijgezel en het bevalt me wel, al begint de behoefte naar een partner af en toe te kriebelen. Maar dan toch steeds die vaste overtuiging vasthouden dat ik mijn geluk niet aan een ander wil ophangen. Ik heb genoeg voorbeelden gezien van stellen die uit elkaar gaan waarna één of beide helften in elkaar storten.
Nee, dank u!
Aan de andere kant: wie niet waagt.....
En alleen is soms toch ook wel erg alleen.
Dat heb ik ook wel, maar het vrijgezel zijn bevalt me nu nog erg goed. En daarbij ben ik volgens mij erg kieskeurig....quote:Op maandag 16 juli 2007 15:13 schreef Cat22 het volgende:
Wat een oppepper om al die succesverhalen van tevreden vrijgezellen te lezen!
Ik ben 30 (en een beetje plus), in bezit van huis en beest. Geen boom, wel wat struikjes.
Al jaren vrijgezel en het bevalt me wel, al begint de behoefte naar een partner af en toe te kriebelen.
Scherp opgemerkt. Dit is volgens mij ook wel de reden waarom mannen en vrouwen complete relaties faken. Ooit hoorde ik eens een verhaal van een geestelijk verzorger (theoloog op m'n opleiding) dat er een man naar hem toekwam om hem slechts één ding te vertellen: dat hij al 40 jaar getrouwd was, maar nooit oprecht van zijn vrouw heeft gehouden. Pijnlijk, maar het legt wel de vinger op de zere plek.quote:Op maandag 16 juli 2007 12:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het verbaast me niet eens meer om dit soort geinfecteerd gelul uit de zaadgevulde bek van een vrouw te horen.quote:Op maandag 16 juli 2007 11:28 schreef petitlapin2 het volgende:
bovendien ben ik er wel van overtuigd dat zowat iedereen liever een relatie heeft dan alleen is...
het is uiteraard geen drama om alleen te zijn, je kan best nog veel voldoening uit je leven halen en er het beste van maken, maar uiteindelijk is iedereen toch veel liever met zijn tweetjes ??
Onzin. Ik ben jarenlang happy vrijgezel geweest. Ook in een tijd dat vrijwel iedereen om me heen diep in relaties dook. Ik heb heel lang gedacht dat dat zo zou blijven en ik vond het echt prima. Natuurlijk had ik wel eens een moment dat ik dacht "ik wou dat ik een vriendje hahad"quote:Op maandag 16 juli 2007 15:09 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Geloof mij, dit nam je terug als je geen vriend had. Makkelijk praten is dat nu. Zelfde als zeggen dat je een kast van een huis hebt, maar met een kleinere waarschijnlijk ook wel tevreden was geweest.
Het enige dat een relatie tussen 2 mensen kan toevoegen is een relatie met een 3e persoon, een kind dus.quote:Op maandag 16 juli 2007 12:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
post eens in het topic "een leven zonder liefde"quote:Op maandag 16 juli 2007 15:35 schreef brooklynzoo het volgende:
Het verbaast me niet eens meer om dit soort geinfecteerd gelul uit de zaadgevulde bek van een vrouw te horen.![]()
Mijn voorkeur voor ouder is nu definitief bevestigd.quote:Op maandag 16 juli 2007 10:50 schreef Copycat het volgende:
39, geen eigen huis, wel een boom of wat in de voor- en achtertuin. Geen vaste relatie. Geen huisdier. Geen kids. No sweat.
Leuk voorbeeld, ja.quote:Op maandag 16 juli 2007 15:36 schreef Hik het volgende:
[..]
Onzin. Ik ben jarenlang happy vrijgezel geweest. Ook in een tijd dat vrijwel iedereen om me heen diep in relaties dook. Ik heb heel lang gedacht dat dat zo zou blijven en ik vond het echt prima. Natuurlijk had ik wel eens een moment dat ik dacht "ik wou dat ik een vriendje hahad", maar niet vaker dan dat ik nu af en toe wens er geen te hebben (als klamme mannen met een retestrak figuur even een shirtje gaan verwisselen ofzo...
).
Doe de boom en voor/achtertuin eraf en ik kan je een hand gevenquote:Op maandag 16 juli 2007 10:50 schreef Copycat het volgende:
39, geen eigen huis, wel een boom of wat in de voor- en achtertuin. Geen vaste relatie. Geen huisdier. Geen kids. No sweat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |